Hirdetés
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Toomy: Majdnem banki adathalász csalás áldozata lettem.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Amikor a Samsung Galaxy AI írja meg helyettem a blogot...
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na megvolt reggel az első rutin. Nem hittem el, hogy nehéz a bólya körül.
Tényleg az.
-
Az ev nagy reszet agyban toltottem. Hol sajatban, hol korhaziban
De ma eljott a Nagy Nap, itt az ideje fejleszteni a madarat
-
HermannG
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #150692 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
HermannG #150691 üzenetére
Oem partsrol nem akarsz rendelni gyari kipufogot, az boven felmillio forint felett lenne egy japan belpiacos motorhoz, ha egy 30 eves motorhoz kapni lehetne egyaltalan.
Megnezed a sajat motorod. Valszeg 4 csavarral van felfogatva a vegdob. Neked nagy valoszinuseg szerint csak vegdob kell.
De mit varsz a topictol? Ezt neked kell megkeresned, mi nem tudjuk rarakni, megkeresni a termeket.
Neked kell utananezned a sajat motorodat megismerned, energiat fektetni bele. Idot tolteni vele. -
HermannG
csendes tag
válasz
Topiccsendőr #150689 üzenetére
Egyenlőre nem találok tudni kéne azt is, hogy csak a dobrész nem tetszik nekik és cserés vagy a cső is....meg az is lehet, hogy az enyém heggesztve van így aztán mit kell néznem....lehet ide képet csatolni akkor mindjárt csinálok, OEM-parts felmegyek muffler minden megszűnt jelzés ...
-
válasz
HermannG #150686 üzenetére
Én műszakira mindig visszarakom a gyárit, nálunk sem megy át tunying kipuff-al. Rendőrök kb. leszarják, ha nem ordít mint a vadbarom. NKH már más tészta, előfordulhat hogy belefut az ember dB mérésbe, ahol ha nem úgy teljesít a motor ahogy kéne akkor rendszám le
Tipikusan akkor és olyan helyekre szoktak kivonulni ahonnan sok panasz jön, pl. Mátrában a lakók agyára mennek a hangos motorok.
Irány a bontó, vegyél egy gyári kidörgőt.
-
HermannG
csendes tag
Sikerült megszerelni a motort, most a következő a balhé, minden okmány megvan már csak a motoron nem a gyári kipufogó van, létezik hely ahol átmegy műszakin? Vagy lehet egy felszerelt kipufogót minősíteni bejegyeztetni? Vagy van-e valakinek kipufogója amit felszerelek műszakiig?... kérdés ez jó megoldás e mert ha megállítanak mi történik??? Illetve mi a megoldás biztos találkoztatok ilyennel....vagy mindenki a szalon motorral huzogat? Kawasaki ZXR400 1995 mi a megoldás 2éve a tulajdonos így le tudta műszakiztatni ugyanezzel a szettel .... két helyre vittem már el mindkét helyen beszari banda nem lehet nem lehet stb ..
-
válasz
macilaci78 #150684 üzenetére
Nagykanizsa, Start
-
Én holnap kezdem a rutint. Izgulok.
-
mattheus
őstag
válasz
macilaci78 #150680 üzenetére
Ez így van, B125-höz szerintem indokolatlanul kevés óra kell (vagy nem olyan embernek találták ki, mint amilyen én vagyok, azaz 0 tapasztalat.
Én 3x annyi órát vettem, mint amennyi elő volt írva, pedig már mondták, hogy mehetnék korábban is vizsgára, de én nem éreztem komfortosan magam.Ha majd meglesz a motor, akkor következik pár Safety Hungary képzés. .
-
mattheus
őstag
válasz
macilaci78 #150678 üzenetére
Nálam ez úgy volt (B125, váltós motorral tapasztalat nélkül), hogy
2024.05.25 - e-Titán regisztráció
2024.06.05 - Sikeres Kresz vizsga
2024.06.26 - Első óra
2024.08.15 - Sikeres forgalmi vizsgaUI: nekem szerencsém volt, hogy nagyon rugalmasak voltak a gyakorló órák tekintetében, így könnyű volt időpontot egyeztetni.
-
KTM 790 Adv-hez találok valahol a neten elektromos bekötési rajzot?
Nem megy a szivargyujtóm, aztán ki is jött onnan az egész idom, Romániába be is ázott....
Hiába nyomom be azonnal a kill switch-et leállítás után, akkor is szívja le az akksimat, valszeg' zárlatos is az egész. Meg akarom majd csináltatni, csak jó lenne addig kikötni, mert ugyan hazahozott a motor, de ma már nem indult be. 12.1V-ot mutatott, de csak teker az önindító, utána meg már nem is teker, csak ha hagyom állni egy picit. Ideiglenesen kiszedem az akksit meg rárakom töltőre, úgy tuti be fog indulni, de jó lenne kikötni hogy ne szívja tovább, mert így dolgozni se tudok vele jönni
Valami gyári csatira lehet bedugva (Duke-ra raktam gyári usb-t, de ott meg volt a rajzon hogy hova kell kötni), csak fogalmam sincs hogy hova. -
Én anno Februárban kezdtem a kreszt (otthon e-titán), ezt letudtam 2 hét alatt, de csak április elejére kaptam vizsgaidőpontot, aztán május elején a rutint, ez meg is volt gyorsan, május végén vizsga. Aztán június közepén kezdődött a forgalmi és október közepén volt a vizsga, úgy hogy minden elsőre ment.Majdnem 4 hónap volt a forgalmi...
Sok a tanuló, az oktatók is mennek nyaralni.
Én azt hittem, hogy februárban ha elkezdem akkor legkésőbb júliusra már hajthatom a sajátomat.2x sikerült is még októberben, aztán mehetett a ponyva alá...
Közel fél évig tartott az egész mert jóformán 2-3 hetente volt órám... -
Cleinor
tag
Sziasztok,
Egy kis jogositvány szerzési tapasztalat, hogy legyen találat a keresőben azoknak akik a jövőben kezdik a jogosítványt.
Üllői úti Csigavérnél kezdtem Június végén jelentkeztem, kressz anyagon átrepültem 2 nap alatt kértem vizsgaidőpontot, 3 hétre kaptam (ez mindenhol így van).
Ügyintézés egyébként rendben ment és kedvesek, segítőkészek voltak, folyamat egész jó.
Július 19 felhívtam az oktatót hogy megvan a vizsga mennék vezetni. Időpont: Július 29
Aztán a következő időpont, Augusztus 14.
Na modnom rendben, itt a nyár, szabi időszak meg minden.
Következő időpont: Szeptember 2.Na itt mondtam hogy ez így nem fog működni, ment az igéret hogy még idén meg lesz a jogsi, de már nem hittem el. Elindítottam a suli váltást, megyek át Safety Hungary-hez.
Csigánál mint kiderült összesen egy darab oktató van, ráadásul az az egy darab oktató nem csak a Csigavérnél hanem más sulinál is oktat.
19.kerületben a rutin pálya is eszméletlenül túl van terhelve, nem csak az oktató, volt hogy 9-en voltunk ott, és a rutin feladatokon 4-5-en köröztünk, szemmel láthatóan nincs összehangolva hogy az egyes oktatók mikor tarthatnak ott órát.
Motor park amiken ültem: Régi 125-ös Honda: Ülés szakadt, sztender nincs, fékek nem rosszak.
600-as fazer: Gumit fújni kellett, szemmel láthatóan gyöngyözte a hűtővizet állásnál, elsővilla erős féknél kottyan, hátsófék darál mint egy mákdaráló. Amúgy jó.
Persze oktatásra pont tökéletes, megy, nem fulladt le, szépen indul, de azért na.Inkább fizetek egy picit többet Safety oktatásért + amúgy is elakarok menni vezetéstechnikai tréningre, ott meg benne van az árban
-
duni84
aktív tag
válasz
bajnokpityu #150668 üzenetére
nekem ilyen időben hasonlóan rövid utakon is teljesen átfagyott a combom és térdem farmerben még úgy is, hogy alatta ott volt termo aláöltöző, mert egész egyszerűen átfúj rajta a szél. vagy cordura nadrág a bélésével (lényeg, hogy ne vékony "cicanaci" szerű legyen) vagy a farmer + térdvédő fölé húzol egy esőnacit, hogy ne fújjon át rajta a szél. ezt hamar le is tudod venni, amikor beérsz és ugyanúgy 1 perc felhúzni, amikor indulsz haza.
-
Apophis
őstag
válasz
bajnokpityu #150670 üzenetére
Kevés a farmer. Hidegben téli cordura nadrág szélfogó betéttel, vagy 3 évszakos szintén szélfogóval + téli aláöltöző. Egy téli kesztyű is sokat számít, vagy markolatfűtés, akár kézvédő. Nyilván felsőből is télit célszerű + egy téli maszk, jó vastag nyakmelegítővel.
De a 0 fok feletti 20 perceket azért nem kell túlizgulni
.
-
A Zéé
addikt
válasz
bajnokpityu #150668 üzenetére
A motoros farmer esőben pont úgy viselkedik, mint a sima. Elázik, mint a szar
Legalábbis az enyém olyan, a hétvégén ismét kipróbálhattam. Kell az esőnadrág fölé.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
dellfanboy #150669 üzenetére
a magyar +2fokos.
melóba én idomos robogóval jártam, meg farmer+térdvédővel, igy a combom oldala fázott kicsit,mire beértem 0-1 fokban.
ez mennyire védhető idom nélküli motoron mondjuk spec gatyával? -
dellfanboy
őstag
válasz
bajnokpityu #150668 üzenetére
melyik tél? a magyar v szibéria? ám bármeik markolatfűtés alap
-
bajnokpityu
félisten
ha télen kéne nakeden 15-20perces utakat csinálni, akkor egyértelműen kordura?
illetve a motoros farmer milyen időre van kitalálva? esőben milyen? -
atomanti19
aktív tag
válasz
Biqci #150657 üzenetére
Közben megvan az infó, hogy milyen passzol rá. Nyilván aranyárban van csak használtan, annak ellenére, hogy gyárilag olcsóbb volt. Semmi baj a minőséggel vagy ilyesmi, tényleg kiváló az RS. Annyi van, hogy elég magas vagyok, és szívesen kipróbálnám kicsit más beállítással. Most kaptam egy tippet egy magyar sráctól aki PPRacing rear set-et használ és nagyon tuti. Egy próbát teszek vele.
-
csongi
veterán
válasz
mattheus #150661 üzenetére
Amiket felsoroltal nem 20+ eves karbis motorok.
Ahogy neztem a valasztekot, keves km futottak.
Ebben a kategoriaban ilyen fiatal evjaratokba nincs tul nagy lutri.
Az arukat nagyban befolyasolhatja egy uj torveny, vagy kressz szabaly.
Nalad is azt a szerepet tolti, be mint sokan masoknal.
Kezdo motor, es aztan piacra vele.
Tulreagalod.
Nem lenezem a kategoriat, de ennyire nem kell tultolni. Egy normalis korulmenyek kozott tarolt motoron a 8eves gumi is mukodni fog, foleg egy ilyen teljesitmenyu vasnal.
Egy 5 eves motoron siman lehet 6 de akar 7eves gumi is.
A szerviz igenyt, pedig az allapota hatarozza meg leginkabb, nem a kora. -
mattheus
őstag
válasz
csongi #150660 üzenetére
Köszönöm!
Ezt érdekes módon már hallottam mástól is, de az öreg motorral az a bajom, hogy én nem vagyok az az otthon bütykölős típus, mert idő és megfelelő tapasztalat hiányában "szenvedek" és ezért keresek leginkább kevésbé szerviz igényes fiatalabb gépet.
Gondolom a legolcsóbb motoron meg azért kell egy nagyszerviz, pár dolog cseréje + gumi is, mert tojáshéjjal a fenekemen a gumi az fontos, hogy jó legyen, ami után talán már az olcsó motor annyira nem is olcsó.... -
csongi
veterán
válasz
mattheus #150659 üzenetére
Tulaggodod.
egy szezon nem sok.
Vedd meg a legolcsobbat.
Mire megtanulod a kezelest, addigra el is telik a szezon. Aztan mindegy, hogy melyik kenyelmsebb.
Egy szezon annyira rovid ido, hogy kar agyalni.
A piaci erteke meg akkor fog kiderulni.
A 190cm-el mind kicsi lesz, amint erkezik a rutin. -
mattheus
őstag
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni.
Én a napokban tettem le az A1-es jogosítványomat közel 40 évesen.
Tudom, hogy lehetett volna egyből királykategóriát is, de óvatosan szeretnék felfelé lépni a létrán, már ha egyáltalán az én világom lesz.Alapvetően nekem az alábbi motorok tetszenek
1. Honda CB125R
2. Suzuki GSX-S 125
3. Yamaha XSR125 (ez kakukktojás a többihez képest stílusban)
4. Kawasaki Z125
5. Yamaha MT 125amiből már az első hármat már üléspróba jelleggel megnéztem, de vezetni még nem vezettem, mert még nem volt meg a jogosítványom.
Ezek közül nekem a legkényelmesebb ülésre a Suzuki volt legnagyobb meglepetésemre, hiszen az a legkisebb az összes közül. Honda CB125R az méretben sokkal jobban passzol a magasságomhoz (189 cm, 83 kg) viszont használtan és újonnan is most még nehezen beszerezhető, de ez a szezon végeztével talán változni fog pozitív irányban
A kérdésem az lenne, hogy szerintetek felsoroltak közül melyikben lenne érdemes gondolkoznom? A cél az lenne, hogy 1 évig amennyire lehet megtanuljam az alapvető motorkezelés alapjait, elmenjek vezetéstechnikai tréningekre, időnként a munkahelyre és ha már komfortosabb vagyok a motorozással, akkor megpróbálni jövő nyáron az A kategóriát.
Lehetőség szerint szeretnék olyan típust vásárolni, aminek az értékvesztése nem jelentős, bár amennyire látom, sok esetben 5-6 éves motort is szinte új áron árulnak, számomra meglepő módon.
Suzuki mellett szól sok érv, de a méret és az értékállósága miatt aggódok. Szervizelése talán a legolcsóbb a felsoroltak mellett, de lehet rosszul tudom.
Ti merre indulnátok el ? Vagy vegyek ezekhez képest egy még olcsóbb motort és azt nyúzzam ?Köszönöm!
-
Rush77
aktív tag
válasz
csongi #150656 üzenetére
Azzal tisztában vagyok, hogy a motor fenntartása nem ingyen van mint ahogy az autoé sem.
De azért vannak (ugyanúgy mint az autóknál) érzékenyebb/problémásabb modellek ahol azért elég költséges tud lenni az "életben" tartás.
Ez a része mint írtam is bele van kalkulálva mert az autómnak is mindig megadom ami kell.A kényelem pedig persze elég szubjektív. Ezt is írtam, hogy végig kell üllnöm a kiszemelt példányokat és lehetőség szerint ki is próbálni. Sőt simán benne van, hogy végül teljesen más típus lesz. (mint ahogy autónál is egyterűt vettem pedig nem terveztem, azóta is megelégedéssel használom)
Az meg, hogy bejön vagy sem nyílván nem egy pár KM-es próbaúton derül ki.
-
Biqci
aktív tag
válasz
atomanti19 #150616 üzenetére
Most tudtam csak megnézni a videót, de igazából nem látom értelmét. Az RS alapvetően egy jó gép, mégha R lenne, akkor talán, de így szerintem csak pénzkidobás. Főleg úgy, hogy nem biztos, hogy passzol. Erre viszont tényleg valami spéci fórumban találsz választ...
-
csongi
veterán
válasz
Rush77 #150652 üzenetére
Sokszor leirtam mar.
Egy motor fentartasa egyenlo egy kis autoval.Az hogy neked mi lesz a kenyelmes, az majd nalad dol el.
A munkaba jaras, is kerdeses.
5+10 km? Egy 90Le motornak nimcs ertelme.
Turazas mit takar? 3-400km napi kerulo?
Robogozas utan, lehet robogo lesz a megfelelo.
Csupan egy nagyobb vas.Es hogy mi fog teteszni?
Sor2, Sor4, V2, Egyhenger?Azt javaslom, mielott barmibe is tanacsok hadaba kerulnel. Ra kell ulni, a tipusokra.
Naked, Sport tura, Tura.
Aztan ha megvan az irany akkor.
De akkor is benne vana a pakliba, hogy Egy szezon utan eladas, mert megis kenyelmetlen. -
Rush77
aktív tag
Köszi @HoaryFox és neked is @vendingo.
Igazából preferenciám nincs (bár a V2 hangja bejön) de akkor szerintem megpróbálom végig ülni ezeket kényelem szempontjábol is és majd kitalálom mi lesz a vége.
-
vendingo
veterán
válasz
Rush77 #150652 üzenetére
Én anno sv650s-el kezdtem, jó döntés volt. Ha kell megy, ha kell, nyugisan kis fordulaton lehet használni a v2 miatt.
Elég sok hibát megbocsát, erős motorfék, jó karakter. Egykerekezni lehet vele, de nagyon akarni kell, nem fog kiugrani alólad, csak ha te is akarod.
Én 3-5000 kilométeres túrákra jártam vele, gond nélkül bejártam az egész balkánt.
Amúgy a másik 3 említett motor is jó választás lehet, de azokat nem ismerem. -
Rush77
aktív tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Most fogom elkezdeni a motoros jogsit és első motorral kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.
20 éve robogóztam de az gondolom már nem annyira releváns.
Olyan motort keresek ami nem túl erős és nem is túl gyenge (115kg, 182cm vagyok). Bár tudom relatív, hogy mi számít erősnek és gyengének, én ilyen 60-90 LE között gondoltam.
A felhasználás leginkább munkába járás és havi kb 2 túrázás. Nem vágyom "veretésre"Fontos, hogy kényelmes legyen és a túrázás miatt legyen valamennyi szélvédelem is.
Fontos továbbá a megbízhatóság, szervizelhetőség és hogy ne aranyárban legyen a fenntartása (a szervízen nem szoktam spórolni az autónál sem).
A motoros piacban nem vagyok abszolút képben de egy pár típussal szemezek.
Suzuki SV 650 S
CB 600 Hornet
Yamaha Fazer 600
Suzuki Bandit 600A keret 600-900k között lenne.
Bármilyen mmás tippet szívesen fogadok.
Köszi.
András -
Topiccsendőr
addikt
válasz
User_2 #150650 üzenetére
A legszurodobozba vissza tud puffanni, de szegeny keverek eseten. monsterben es a gs500 ban is, hideg allapotban, de ez nem karositja sem a karburatort, sem a dusito rendszert. Altalaban szegeny keverek eseten puffan bele, nem dusnal.
Befecskendezos motoroknal is szegeny keverek eseten all fenn ez a jelenseg. -
User_2
tag
válasz
7Sony7 #150628 üzenetére
Most akkor lehet tévedésben vagyok, szivatóval is lehet indulni? Nem kell megvárni, míg szivató nélkül is stabil az alapjárat?
csak akkor, ha a szívató mechanizmusa nem tartalmaz műanyag alkatrészt.
ha tartalmaz, akkor a hengerből a szelepeken, karburátor pillangó szelepen is keresztűljutva - gázadásra, tehát gyorsításkor- lángnyelv tud visszaköszönni, ami elolvasztja a szívató műannyag alkatrészeit.pl konkrétabban mikuni BDST choke piston/plunger, yamaha, kawasaki, monster
https://www.litetek.co/Guide_MikuniBDST_ChokePlunger.htmlha a visszacsapó láng a BDST-ben képes elmelegíteni olyan műanyag alktrészt, ami fémpajzszsal van védve,
akkor ugyanez a láng más motorokban is képes hasonló hőmérsékleteket előidézni.és akkor mégis hogy a fenébe alakul ki olyan méretű visszacsapó láng, ami a szelepeken is keresztül jut?
a szívatóval + gázadással akkora mennyiségben juttatsz üzemanyagot a hengerbe, ami egyszerűen képtelen elégni, ott ég el, ahol van oxigén. melegít mindent, ami a henger két oldalán van de inkább a szívóoldalon. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
d@vee #150646 üzenetére
Rakodik, ez a feature benne, es ha tul sokat hasznalod, akkor akar csapagyszorulast is okozhat. (Nem tudom ehhez mennyi ido kell) Egy oldtimeres yt csatornan lattam, h szetszedtek a blokkot es a hajtorudcsapagy mar szorult. Ami leginkabb kotyogni szokott, nem pedig bedagadni.
Emelle api SL olaj. Megcsak nem is kulonleges -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #150622 üzenetére
Akkor legközelebb nem kell a 10w40 ásványit vadásznom? Mondjuk eddig nem vettem észre semmi rendellenességet a repsol 10w40 ásványival. [link]
-
d@vee
őstag
válasz
Topiccsendőr #150642 üzenetére
Mi baj a xadoval?
-
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #150642 üzenetére
A mannol valóban sn, csak beragadt a régi olaj specifikációja a webshopukban.
A napokban rendelek belőle, ismerőseim közül sokan használják. (Mannol 7812) -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #150642 üzenetére
Igen, de ettol meg abba blokkba siman jo lehet.
A hondaba, mindegyik mukodott. Abba az oreg blokkba barmelyik lehet jo.
A meleg oldali viszkot neztem, ne legyen nagyon folyos.
A Mannol es a gulf is sn.
A weboldalak szarul kozlik az adatokat.
Adatlapokat letoltottem megneztem.
Az SN hez kepest alacsonyabbak a minositesek de az 1980 evekben kiadott olajokhoz kepest meg nagyon magas.. Lehetne olcsobb az SN tol a regebbiek.
Addig amig nincs benne a blokkba addig lutri sztem. -
Topiccsendőr
addikt
-
7Sony7
addikt
válasz
Topiccsendőr #150637 üzenetére
Köszönöm. Veszek olajat meg szűrőt, és kicserélem. Ja, van valami ajánlott webshop? Itt mindent rendelnem kell.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150636 üzenetére
Egy lenyeges dolog meg:
Meg kellene tudni, hogy mitol all le a motor 1 be rakasnal.
Ha az eloirt, 10w40 es olajat rakod bele, es elmulik a jelenseg (tehat szivato nelkul), akkor megvan.Ha szivatoval rakod 1 be, nem 1200 as fordulaton, hanem a szivato miatt emelt fordulaton, akar 1800 fordulaton, az sem tesz jot a valtonak, es minel magasabb a fordulat, annal nehezebb lesz 1 be rakni. Tehat vagy a suru olaj miatt nem old a kuplung hideg allapotban, vagy vmi mas. Az eloirt olajjal remelhetoleg elmulik a jelenseg.
-
7Sony7
addikt
válasz
Topiccsendőr #150635 üzenetére
Okés, köszi!
-
Topiccsendőr
addikt
-
7Sony7
addikt
válasz
Topiccsendőr #150632 üzenetére
10w-40 se vagy sf kell bele, ha jól olvasom. Nem muszáj pont eneos, de nem ismerem az olajakat.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150630 üzenetére
Jo. Kovetkezo. Olajmarkanak semmi koze nincs az olaj minosegehez. Tehat ha azt mondod: kiprobalom az eneost. Ez semmit nem jelent. Eneosnak melyik olajat?
ha azt mondod, 10w40 es api sn jaso ma- az jellemzi a tulajdonsagait.Egyebkent a gs500 nak eleg nagy az olajfogyasztasa, erre figyelj oda. Lehet azert lett 50 es olaj belerakva, mert vki azt hitte, ez hiba. De ez a blokk ilyen.
A napokban szedtem szet megint egyet, 40e km utan 0.01mm a hengerekben, a gyuruvegek 0.3mm, boven az eloirt ertekeken belul, ennek ellenere oda kell figyelni az olajra mindig. -
csongi
veterán
válasz
7Sony7 #150628 üzenetére
Persze, hogy lehet szivatoval is indulni.
Csupan kenyelmetlen, es kinlodas menet kozbe automata szivatot jatszani. Mint anno a szoci autoknal, tologatni a dusitot.
Pl elindulsz szivatoval, menet kozbe visszabb tolod, es a keresztezodesbe meg leall.Probald ki az eneost, es a tapasztalatod lesz.
Van valasztek.
En ket allotot jeleznek meg.
Fris olajjal milyen, es a ciklus vegi erzest.
Ezt aket idoszakot hasonlitanam ossze az olajok kozott.
Nem keverendo a hasznalt olajat es a friss olajat hasonlitani.
Persze nem eletszeru ez. Kevesen foglakoznak ilyennel.
En is csak azert, mert az apriliaval kuzdottem, hogy abba talaljak olajat.
Mannol nem volt jo, Motult nem akartam, Mol kerult bele. Ilyen meg ugysem volt -
7Sony7
addikt
válasz
Topiccsendőr #150629 üzenetére
Csattan, igen, elég nagyot. Szivató, ok!
-
7Sony7
addikt
válasz
csongi #150626 üzenetére
Most ugye 20 as van benne, de nem tudom, hogy spórolasból, a meleg miatt, vagy esetleg kopott a motor.
Igen, nálam rövid idejű hajtás van. Teljes gázzal (melegen) elérem a 60-100 -at, aztán felhapcsolgatok, és guriga 3500-5000 körül. Eneos 10w-40 re gondoltam, lassan úgyis cserés.Most akkor lehet tévedésben vagyok, szivatóval is lehet indulni? Nem kell megvárni, míg szivató nélkül is stabil az alapjárat?
-
7Sony7
addikt
válasz
Topiccsendőr #150625 üzenetére
Dehogynem használok. Teljesen ráhúzott dúsítóval indítok hidegen, pár mp után elkezd felpörögni, ekkor kicsit mindig visszábbhúzom, hogy 2-3000 között legyen. Mikor már visszatoltam teljesen, stabil 1200 az alapjárat, akkor indulok el. Ha ekkor az első sebességbe rakásnál nem húzok kis gázt, egyből leáll. De utána már gáz nélkül is lehet váltani. Ezért gondolom, hogy talán az olaj.
-
csongi
veterán
válasz
7Sony7 #150624 üzenetére
Valtozni fog.
A legajosok, indulas elotti melegitese 20w olajjal tobb idot ker. A vastagabb olaj egyebkent is.Nem mai darabok ezek, nem tuni milyenek a belso allapotok.
gyari javaslat 10w40, de a jelenlegi homersekleti viszonyokat nezve itthon mar mar sivatagi a klima.
Ezert javasoltam a surubb olajat.Nem tudom milyen gyarto termeket akarsz hasznalni.De ha a 20w olajjal hidegen a kuplung nem old ki rendesen, akkor a 20w nem jo valasztas.
Huvosebb idobe rosszabb lesz. Ez nalam is jelen van, a15w csereltem 10-re.Eleg szeles skalat ad meg a manual. De mar tudjuk a 20 as felesleges.
Egy jo minosegu olajjal a 10w-40 is kivallo valasztas, ha nem vereted, es nem tolod neki tartos palya tempoba. Ellenkezo esetben, erdemes az 50w olajat valasztani. Ez is surubb , szoval a fokozat valtas szerintem erzhetoen valtozhat.
Az elmondasaid alapjan ez nem lesz eletszeru nalad.
Szoval vissza tertunk a javasolt a10w40 hez..
Ezeknel a levegos karbis technikaknal a hideg uzemi indulasnal jobban oda kell figyelni. Ez Nem burgman, ott nem veszed eszre milyen a motor homerseklete.
Itt turelmesebbnek kell lenni. Kezi a dusito, meg kell tanulni kezelni. Nem ordongosseg, de neked kell a kornyezeti viszonyokhoz igazitani a dusitott uzemet.Tapasztalatom szerint, mikor dusito nelkul ejtesre stabil az alapjarat, akkor mar az olaj is eleg folyekony, es erezhetoen konnyul a valtas, jo olajjal.
Ettol fuggetlenul, lehet lemegy 2-3 olaj csere es gyarto kiprobalasa, mire megtalalod azt, ami a te motorodnak a legjobb, es a te tudatod is megnyugtatja. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150624 üzenetére
A 20w50 a leheto legolcsobb olaj.
Ha sebessegbe rakod es leall, akkor valoszinuleg egyaltalan nem hasznalsz szivatot, ami egy karburatoros motornal, hideg allapotban szukseges, vagy a karburator teljesen el van allitva.
A 10w a hidegoldali viszkozitas, tehat vagy a szivattyuzhatosagi hatarhomersekletet, vagy a 40fokon mert folyossagot mutatja.
A gs 500 ba egyebkent 10w40 et ir elo a gyarto. -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #150618 üzenetére
30 éves gumi tömítést nem nyírhatja ki? Valamelyik vfr-es fórumon ezért ajánlották az ásványit bele szintetikus helyett.
-
7Sony7
addikt
válasz
Topiccsendőr #150618 üzenetére
Én is úgy gondolom magamtól, de (nem tudom, hogy itt v masik fórumon) írtak olyat, hogy van, amibe nem jó a szinti, csak az ásványi. De ezt én sem igazán értem, ezért kérdezem, mi erről a vélemény?
-
csongi
veterán
válasz
vendingo #150612 üzenetére
Sztem egyszer probald ki, aztan ha megsem jon be, akkor keress masikat.
En mannoloztam, es van amibe van.
Volt amibe jo volt, volt amibe nem.
A suzuki V blokkok konstrukciosan elegge nyirjak az olajt. Ciklikudan hamarabb fut ki.
Eddigi infok alapjan, a csere ciklus 2/3 nal, mar karcos, csontos lesz a valtas.
Gyanitom, Mannolal hamarabb.Pegan, nem volt jo nekem. Mol olajjal klasszisokkal jobb a valtas.
Hondaba jo volt.7Sony7
Mibe kellene az olaj? -
kovacss72
aktív tag
válasz
atomanti19 #150603 üzenetére
A műszakin nem a rendszámtartó hossza az elsődleges. Fontos, hogy legyen rajta rendszámtartó világítás és prizma. LED -es index -szel is csak akkor megy át, ha gyárilag azzal adták ki.
(Persze mint tudjuk, 'okosban' sok minden megoldható.) -
Biqci
aktív tag
válasz
atomanti19 #150603 üzenetére
Nem vagyok meggyőződve, hogy a 675 Daytona passzol a 765 RS-hez. Ezeket a Daytona-kat ha jól emlékszem '17-ig gyártották, utána már a 765 Moto2 jött, most pedig van 660-as. Tehát egy max '17-es Daytona és a '20-as ST között van/lehet különbség bőven.
Nekem rövid rendszám tartó van, nem tudom milyen típusú, mert még az első tulaj szerelte, de nem volt semmi gondom vele a vizsgán, igaz nem Magyarországon...
Szóval sokat segítettem... -
zgospel
őstag
válasz
atomanti19 #150603 üzenetére
Az első kérdésed annyira specifikus, hogy inkább külföldi Triumph fórumokon vagy FB csoportokban kéne kérdezősködnöd.
A második kérdésre: https://evotech-performance.com/
Én vettem egyszer 20 ezerért eBayről tail tidyt az enyémre, de közel sem volt úgy megtervezve és kidolgozva (pl a kábelek elvezetése szintjén), hogy egy ilyen egyébként szépen kivitelezett és megtervezett motorhoz az méltó legyen. 10 méter feletti távolságból jól nézett ki persze, de közelebbről látszódtak és zavartak a hibák. Az Evotech kb a legjobb minőség amit a Triumphra fel tudsz rakni, de szerintem ezek a kiegészítők is elmaradnak a gyáritól.
R&G van még ami minőségre és funkcióra jó, csak kinézetre totál más világ, nem Triumphra való. Szerintem.Egyébként a gyári rendszámtartó a hossza és műanyag léte ellenére is teljesen szép és jól kivitelezett szerintem. Összehasonlítva a korabeli japánok nagy bumszli otrombaságaival a Triumphé szép karcsú.
-
Debilon
addikt
válasz
dellfanboy #150605 üzenetére
Átgondoltam, aztán én is megyek motorozni mindjárt
-
7Sony7
addikt
Na, srácok, ha már olaj: Az ásványi és a szintetikus között mi a különbség a moci szempontjából? Hallottam olyat, hogy valamibe csak az ásványi jó, de ez mitől lehet, ha igaz egyáltalán?
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #150601 üzenetére
Hát a repedt hengernek így is úgy is vége lesz, megy, amíg megy, ráadásul az összes repedt. Ráadásul két levegő csatorna között repedt. Mint a turbom kifelé levegő vezetője. Ugyanolyan, az áramlás közepére berakott elválasztó, ami kb az első évben elreped, majd 300 ezer km múlva is ugyanúgy néz ki. Az nem teszi tönkre a motort. Az nsr-nel meg maga a motor van ezzel tönkre téve. Az új henger bele még nem 2*5 millió forint.
-
atomanti19
aktív tag
2020 765 RS-hez keresek pár infót.
Az egyik teóriám, hogy találhatok pl. használtan egy 675 daytona-ra való rear setet, amit felszerelek. Láttam egy videót, ahol pár évvel ezelőtt egy brit tag átszerelte, annyi, hogy váltó oldalit kintebb hézagolta, mert beléér a lengővillába. Ennek kapcsán bárkinek tapasztalat? Aftermarketben az árak 500€ és fölfelé...
A másik, hogy létezik rá olyan rövid rendszámtartó, amivel átmegy műszakin? -
User_2
tag
olajszűrőt én se cserélek minden olajcserénél, autóban se.
sőt továbbfokozom. motorban diesel autó olajat használok kb 10 éve.
10w-40.
léghűtéses és nincs olajhűtőm, viszont nem megy az a motor mennyit se. 30éves lett, minden motorral megtörténik egyszer, ha nem törik össze. itt már nincs nagyon mit félteni rajta, bármi elromlik az gazdasági totálkár.
addig is jön-megy, brummog, megáll, kanyarog, és mindezt pontosan.nem félek attól, hogy tűzorkán csap le rám.
meg tudom tenni, hogy legfeljebb nem olvasom azokat a hsz-eket. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #150599 üzenetére
Miert keveritek az autokkal a motorokat, az autokat ne hozzatok ide. Ne almat a kortehez hasonlitsatok.
es miert gondoljatok, hogy egy olajszuro ugyanolyan hatast tud kivaltani, mintha nem cserelnel olajat?Ebben a temaban nincs ennyi, hogy ennyit beszeljunk errol.
Azt sem ertem, hogy mondjuk egy repedt hengert siman hidegrazas nelkul bent lehet hagyni egy motorban, de olajszurocsere nelkuli olajcsere az mar necces.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Melyik tápegységet vegyem?
- EA Sports WRC '23
- Google Pixel topik
- Nintendo Switch 2
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Triplázás jöhet: az Amazon és a Google szerint az atomenergia a jövő
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest