Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67101) Rellind válasza csongi (#67100) üzenetére


Rellind
senior tag

Hm. Azt hogy érted?Magas alkohol tartalom? :U

Ha jól emlékszem Shell 100-as ment utoljára bele. Ne kérdezd miért :DDD

[ Szerkesztve ]

(#67102) siti válasza Rellind (#67101) üzenetére


siti
senior tag

5% etanol lehet a sima 95-ös benzinben. én shell racing power 100-t tankoltam, nem lett gyorsabb, nem lő ki jobban, de biztos használ :) 6 liternél meg nem éreztem vészesen drágábbnak, de marad a sima 95 ezentúl.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67103) gabe_ válasza Rellind (#67099) üzenetére


gabe_
őstag

Nekem akkor csinált ilyet, mikor a vákumos benzin szivattyúmban a membrán meg volt repedve. Azt kicseréltem benne, azóta indul egy hét állás után is. (+5 fok fölött)
Persze, a benzincső, vákumcső, és annak csatlakozásai rendben kell legyenek, mert ha bárhol lukas, repedt, vagy valami, akkor pár nap után elengedi a benzint, ami többnyire visszafolyik a tankba, és rudgalni kell egy csomót, mire újra feljön...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67104) csongi válasza Rellind (#67101) üzenetére


csongi
veterán

E5 meg rendben van, e10 ha valahol is van keruld.
A 100as benzinek is feleslegesek, lenyegesen kevesebbet fogy, ezert sokat van taropva a kutakon, ami a minoseg rovasara megy. Aztan elkezdik tukmalni hogy azt tankolj, mert milyen jo :). Persze jo lenne ha...
Kevesebb fogyasztasod nem lesz, + teljsitmenyed nem lesz. Itthon az OIL kutakon tankoltam eddig a legjobb uzemanyagot, es arban is olcsobb. De a legjobban az jott be, mikor korbe tankoltam. Minden masodik tankolasnal masik kuton. Az adalek anyagokkal mashogyan bannak a kutak. Nekem az is messze kerdojeles, hogy megutik e az EU-s normat. :) . Itton, europa egy legszemetebb uzemanyagai kerulnek forgalomba.A100 as monosege nem eri el a kornyezo orszagok 95 os minoseget.

Ilyen gondom nekem is volt, a vegen egy spiral cellas akksi oldotta meg a dolgot, annak volt akkora indito arama, es meg tudta tekerni rendesen a motort, hogy barmikor elinduljon. :)
Meg gyenge kompresszio mellett is :)

[ Szerkesztve ]

(#67105) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék ,hogy a képen látható csavart hol tudnám beszerezni (a képen látható csavar mérete sajnos nem jó), mert az egyik szerelésnél az egyiket sikeresen elhagytam.

Esetleg lehet helyettesíteni bármilyen más deknicsavarral?

Üdv

(#67106) cickanyalien


cickanyalien
csendes tag

Üdv! 50-es katanám van, és az utóbbi hetekben olyat csinál, hogy ha nagyobb fordulaton megyek vele, és megállok, vagy lassítok a szíj fent marad (linkelek egy videót is róla). https://www.youtube.com/watch?v=cPixozTWg4c
Videón látszik, hogy már rég elengedem a gázt, de a szíj ott marad, és egyszer csak olyan 27. másodpercnél visszaáll. Amíg nem áll vissza addig hiába adok neki gázt, csak pöfög, nem indul el,(mintha egy kocsival 5.-be akarnék elindulni) volt már hogy két percig álltam az út mellett, mire elindult. Két hónapja kicseréltem a görgőket, akkor elmúlt ez a hiba úgy három hétre, de most már megint csinálja. Tudna valaki segíteni, mi lehet a baj? A tárcsát felcsiszoltam vízpapírral, nincs válla, szép sima.

(#67107) tooolz


tooolz
tag

Szép napot mkinek..
az ördög soha sem alszik.. a végáttétel esete után véget értek a próba körök és most meg azt látom h megemelkedett a fordulatszám azonos-eggyenletes sebességen kb 500-900 rpm el ...eddig nem erre koncentráltam a rengeteg csapágy cserén kívül kapott 1 új ékszíjat is am minden maradt elözö felállásban vario áttétel kuplungot sem állítgattam..stb
ez mi a rákfene lehet megint ..
hézagolások stb maradt minden..

:W

(#67108) Dezit1 válasza dtsdexter (#67051) üzenetére


Dezit1
újonc

nekem is valami hasonló akadozó motor problémám van 50cc 4 ütemű- Karburátor, gyertya és CDI is cserélve. Kis fordulanál semmi gond de ha felpörgetem akkor akad folyamatosan, Valami ötlet?

(#67109) huniross válasza cickanyalien (#67106) üzenetére


huniross
tag

Talán a kontraszt rugó gyengült el.

(#67110) gabe_


gabe_
őstag

Nekem ma reggel volt egy kellemetlen élményem, a robogóval. Gázadásra fulladozni kezdett, a visszaengedett gáz után alig akart menni. Nehezen hazavergődtem legalább... A leállításkor eléggé benzin szagot éreztem, és a karbi alján benzin folyást is láttam.
A karbi takarításakor elhárítottam az úszó szelepénél lévő dugulást, utána minden rendben lett. Pedig van benzinszűrőm is...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67111) sityupityu válasza cickanyalien (#67106) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ahogy előttem is írták, ne a variátornál keresd a hibát hanem a hátsó tárcsánál. Elméletileg lehetne a kontrasztrugó is, viszont az alapján amit leírtál a hátsó ékszíjtárcsával lesz valami gond. Valami miatt szorulhat, a kontrasztrugó nem tudja rögtön visszanyomni a helyére. Ez a hiba nagyon sok esetben simán származhat egyszerűen abból is, hogy már annyira kopott, hogy a lötyögése miatt hajlamos enyhén "keresztbe" állni. Ezt szétszedve lehet ellenőrizni, hogy milyen állapotban van.

"A tárcsát felcsiszoltam vízpapírral, nincs válla, szép sima."

Hogy mit csináltál?! Te atya ég. Egy enyhe válnál még semmit sem lehet érezni ilyen alap szinten, ha meg el van kopva egy variátor, akkor azt ki kell cserélni. Ekkora sufni módszert már rég hallottam. :N

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67112) sityupityu válasza tooolz (#67107) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Hiába nem nyúlsz semmihez, egy felhúzott/tuningolt robogónál minden számít. Jelen esetben egyszerűen az számít, hogy kicserélted a szíjat. Valamiben minimálisan eltérhet attól ami volt benne (szélesség, hossz). Egészen kis értékbeli különbségek is számítanak. Én is jártam már így sokszor, a görgőkkel kell egy finomhangolást csinálni ha azt alkarod, hogy olyan legyen mint volt. Persze ezáltal a már beállított nyitási fordulat (kuplung) stb is meg fog változni ha hozzányúlsz a görgőkhöz, így azzal is újra kell majd foglalkozni.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67113) x1port


x1port
addikt

Üdv.
Ma megjött az új cdi m.
Suzuki lets.
Elég rendesen megy vele , viszont az emelkedőn leállt.
Kiszedtem a gyertyát aminek az elektródái gyakorlatilag összehegesztődtek.
Gondolom az emelkedőn nagyobb előgyújtást ad az elektronika ami nagyobb szikrával jár?
Ha nagyobb hőértékű gyertyát teszek az bírja szerintetek ?
Köszi

[ Szerkesztve ]

(#67114) Repsol600


Repsol600
addikt

Mitől lehet az hogy pár nap állás után nehezen indul a gép? Ha minden nap el van indítva pöccre indul ha áll 3-4 napot akkor már nem, vagy max beindul, leáll és utána már nagyon nehezen akar újra elindulni...
Szivató elvileg jó, csap nincs, a tank alul van valami vákumos benzinpumpa van benne.

(#67115) cickanyalien válasza sityupityu (#67111) üzenetére


cickanyalien
csendes tag

Megtaláltam a hibát, leszedtem a variátort megint, és észrevettem hogy a görgők nagy fordulaton amikor a legtávolabb vannak egymástól, belevágtak a tárcsába már, meg ami odafogja őket abba is.
kicsiszoltam a vállát és mostmár vissza tudnak menni a görgők rendesen, nem akadnak meg. Venni kell egy új variátort. A tárcsacsiszolást meg a youtubon láttam egy szerelő fickótól :)

[ Szerkesztve ]

(#67116) gabe_ válasza Repsol600 (#67114) üzenetére


gabe_
őstag

Én megnézném először a csöveket és a csatlakozásukat, nincs-e tömítetlenség valahol, elöregedve, a vákuum cső, utána a szivattyúban a membrán ép-e, nincs-e kosz benne.
(Nekem a malagutiban a szivattyú membránja volt kirepedve, azt kicserélve hetek után is könnyen indul)

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67117) KisTé


KisTé
tag

Holnap Budapest-Pápa-Budapest túrára megyek esetleg egy jó útiterv valakitől illetve mit érdemes útközbe megnézni plusz jó kajálda fagyizó ilyesmi ? :)

(#67118) dtsdexter válasza Repsol600 (#67114) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Jobb eshetőséget írták, a másik, a vashenger és dugattyú probléma lehet ... nem tudom miért de nálam most ez okoz még fejtörést. Még nem jöttem rá miért, de a dugattyú gyűrű befeszül és rá rozsdásodik a dugattyúra és így elveszti a kompressziót. Benzinen és olajon kívül nem kaphatna nedvességet de mégis valahogy, arra az egyre tudok még gondolni, hogy a membrán nem zár jól, és a levegőszűrőn és karburátoron át ill a kipufogón át nedves levegő kerül a hengerbe ami a rozsdásodást okozza. Meglátjuk.

Megjött az új Dellorto PHBN 17,5, új benzin és vákuum cső, új benzin szűrő, benzin csap, (új levegő szűrő ház és szivacs), új patentok kábelszorítók csövekre és karburátorra, komplett ellátó rendszer csere. A membrán ház, leömlő, 0km-s de az már korábban cserélve lett (karbon)
Vasárnap szét szerelés tisztítás össze szerelés, meglátjuk mit hoz.

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67119) csongi válasza dtsdexter (#67118) üzenetére


csongi
veterán

Vagy a benzin egy gyenge minoseg.

(#67120) gabe_


gabe_
őstag

1. Kérdés: A kontrasztrugó gyengébbre cserélése milyen hatással van a menetteljesítményre?

2. Kérdés: A karbi után a szívócsonkban elvileg van egy membrán, annak mi a szerepe?

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67121) siti válasza KisTé (#67117) üzenetére


siti
senior tag

Csesznek felé egész sok motoros szokta csapatni. Válon valamelyik kis utcában nyitottak olaszok egy pizzériát, alakulóban vannak, de azt is dicsérik. két utcás falu, meg lehet találni. Bár szerintem kitérő.
50-es lesz a gép az útra?

közben újra kötöttem a biztosítást, Allianz 4680 -> Union lett 3e valamennyi adóval. majd egy tank benzin spórolás :DD

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67122) sityupityu válasza gabe_ (#67120) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A kontrasztrugó gyakorlatilag a variátor ellen dolgozik, fontos, hogy megfelelő összhangban legyenek egymással.
Ha gyengébb kontrasztrugót használsz a kelleténél, akkor "lukak" lesznek a gyorsulás alatt, ejteni fogja akár több helyen is a fordulatot. Soha sem a megfelelő fordulaton lesz a motor, ezáltal a gyorsulás sem lesz egyenletes.

A membránok általában egy dologra hivatottak, hogy csak az egyik irányba menjen valami. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67123) gabe_ válasza sityupityu (#67122) üzenetére


gabe_
őstag

Köszi a válaszokat. :))
Akkor nem kezdem el csesztetni a nagyjából már használhatóra belőtt hajtást...
A második kérdést igazából azért kérdeztem, mert olyat csinál a motorom, hogy ha bemelegszik, dadogósan kezd felpörögni. Bármikor ha megállok, vagy lelassítok hogy beforduljak mondjuk egy utcába, utána gázra először tétovázik kb. 1 másodpercig, utána pörög fel, és indul meg a móka. Én karburálási gondra gyanakszom, de nem tudom, merre induljak el. Könnyen indul hidegen-melegen, a gyertya sötétebb, mint kellene, tehát valószínűsítem, hogy még mindig sokat kap, de a másik oldal, hogy amíg nincs bemelegedve a motor (értsd, nyitva van a szivató), addig meg nem csinálja ezt a dadogást.
Szóval ez az ellentmondás, ami miatt, nem tudom, hogy elvegyek-e, vagy dúsítsak a benzin-levegő keveréken.
Igazából használható a gép, csak nem tökéletes, és zavar a dolog...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67124) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Kedves Urak!

Robogómon cseréltem a légszűrőt (sima, szivacslapból kivágott légszűrő volt benne előtte is és most is), és azóta baromira elerőtlenedett a motor. Teljes gázra fullad, fél gázon egyenletesen gyorsul, de lényegesen kevesebb a végsebessége is. Létezik, hogy az új légszűrő miatt több levegő jut a motorba, azáltal túldúsítja az üzemanyagot? Hozzá kellene állítani a karbit?

Vagy inkább egy karbipucolás érik?

Köszi, pacsi :)

(#67125) csongi válasza blizzrd (#67124) üzenetére


csongi
veterán

vagy az ellnkzoje. Keves levegot kap.
Egy takaritas allitas nem lenne rossz.

(#67126) blizzrd válasza csongi (#67125) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Az lesz. A regi legszurovel meg nelkule is meg akar halni, 30nal nem is megy jobban :/

(#67127) Repsol600 válasza gabe_ (#67116) üzenetére


Repsol600
addikt

Csövek rendben, pumpát nem szedtem szét, a karbit viszont kipucoltam, az aljában valami vízszerű anyag volt. Múltkor szinte teljesen kifogyasztottam a tankot, lehet felszippantott valamit... Talán egy tank tisztítás jól jönne. :U Most indul rendesen eddig.

(#67128) gabe_ válasza gabe_ (#67123) üzenetére


gabe_
őstag

Eléggé kinyírtam a topicot... :))
A hétvégén művelődtem a "kétütemű motorok karburátor beállítása" témában, ma el is kezdtem a gyakorlatba átültetni a dolgokat.
Egy kis állítgatással már sokkal jobb a helyzet, könnyen pörög fel, fent is megmaradt az ereje, a végsebesség mintha még nőtt is volna.
Még arra leszek kiváncsi, hogy este hidegen is könnyen indul-e, meg a gyertyaképet akarom megnézni, attól függ, hogy kell-e még állítani valamit...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67129) tooolz válasza csongi (#67088) üzenetére


tooolz
tag

köszönöm M kinek a hasznos információkat.. ez nyert a kompl.végáttétel csere segített ..
bontott saját F 15 blokkból ism. km el de a gond megoldódott.. szinte halhatatlan a malac ..megetetve..
kb 65-75 km h felett jön meg a hangja de ez már természetes + elnyomja a kipu.menetszél..
köszönöm.. ui egy darabig bírnia kell :) :C

[link]

a csere előtt.. : [link]

(#67130) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Pécsen nem tudjátok ki foglalkozik kipufogó kiégetéssel? Megcsinálnám de semmi cuccom nincs hosszá itthon :S

(#67131) csongi válasza blizzrd (#67130) üzenetére


csongi
veterán

gazolaj, gyufa, es egy elektromos matrac felfujo :)
Kb ez kell hozza.

(#67132) blizzrd válasza csongi (#67131) üzenetére


blizzrd
aktív tag

:D Áháááá :D gondolom gázolaj beleönt, kicsit szétlocsol, begyújt majd fúj :D Ezekre nem gondoltam. A legtöbb videón hardcore disznóperzselővel nyomták.

(#67133) mumtaz válasza cickanyalien (#67106) üzenetére


mumtaz
senior tag

Meg kellene nézni a hátsó variotárcsát. Lehet, hogy faszán megszorul és nem megy vissza.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67134) wolf13


wolf13
őstag

Sziasztok.

Akadt egy kis problémám a Speedfightommal. Nemrégiben a munkahelyemen próbáltam elindítani önindítóval. Ráadtam a gyújtást, a mutatók kimozdultak (vízhőfok, üzemanyag jelző). Viszont ahogy próbáltam indítani, minden visszajelzés elment. Hiába adtam rá többször nem adott életjelet, és rúgásra sem indult. Kénytelen voltam otthagyni. Másnap mentem melóba, elsőre feléledt, és rúgásra el is indult szépen. És, hogy műszak végén haza tudjam vinni, nem is erőltettem az önindítót. Otthon próbálkoztam, és ugyan az a jelenség fogadott, minden elment. Majd kicsit megkocogtattam a kapcsolót , hátha csak kontakt hiba, és ismét jó lett.
Aztán, hogy kizárjam az akkumulátort, rátettem töltőre, és így indítottam. Ezt akár hányszor próbáltam, simán indult gombnyomásra. Így egyből az akku lett a ludas. Ma viszont beletettem egy teljesen újat, és ennyit csinál : [link]

Szerintetek biztosra vehetem , hogy a bendix, vagy lehet más probléma is?

Vagy gyanakodjak az önindítóra ?

Köszönöm előre is.

[ Szerkesztve ]

(#67135) sityupityu válasza mumtaz (#67133) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Én is ezt írtam neki. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67136) csongi


csongi
veterán

Olyan szakit keresek aki ragaszt olajos kuplung lamellát, vagy nekem az is jó, ha van parafa és hozzá való ragasztó.
Tud ebben valaki segyteni?
Van egy régi Sachs 505 kis blokk, és kuplungot kellene cserélnem,

(#67137) gabe_ válasza wolf13 (#67134) üzenetére


gabe_
őstag

Ilyenkor nem hibakódot villogja ki?

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67138) wolf13 válasza gabe_ (#67137) üzenetére


wolf13
őstag

Nem. Az olaj visszajelző az úgy villog ahogy nyomom az önindítót.

(#67139) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Hali!

Van egy Yamaha BW's SPY 50 ccm robogóm Budapesten, ilyen ni!
Hát, ez egy 1996 decemberi vétel, nincs benne 5 ezer km és az elmúlt 8 évet padláson töltötte.
Gépészmérnök fater bütykölgette, fékcső el volt tömődve, kapott olajat, fékek, kormányvilla lötyögés, akku, gyújtáskapcsoló, stb...
Ami megmaradt: az alapjárat gyatra, az üzemanyagszintjelző fals értéket mutat és hát a gyári gumik...

Az üzemanyagszintjelző: maga a műszerfal jó, a kábelezés jó, az úszó mozog a csőben, ha kiveszem a tankból és forgatom. Vagy az úszó szorul a csőben annyira, hogy a benzin nem emeli fel, vagy az ellenállássor a cső közepén adta meg magát. Ezzel lehet-e valamit kezdeni?

A gyári gumik... Városban, aszfalton lesz használva, milyen gumit nézzek hozzá, hol tetessem fel, mire figyeljek?

Amúgy gyári állapotú, a fojtással kezdenék valamit, mert Budapesten vannak 60-70 km/h korlátos táblák és hát nem szeretném, ha a teherautók bedarálnának...
És ha már kívánom a sebességet, mi kell ahhoz, hogy hajthassak is? Van gyerekkoromból egy smkp jogsim, meg már vagy 15 éve B kat is.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67140) gabe_ válasza wolf13 (#67138) üzenetére


gabe_
őstag

Ja, azt nem láttam...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67141) mumtaz válasza sityupityu (#67135) üzenetére


mumtaz
senior tag

Bocs. Nem is vettem észre. :)

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67142) wolf13 válasza gabe_ (#67140) üzenetére


wolf13
őstag

Nem gond :) . Viszont este melóba jöttem vele , és elsőre indult.

Valószínű szorul a bendix.

(#67143) nyogo83 válasza macilaci78 (#67139) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Hi.

Uzemanyag szintjelzot nagy valoszinuseggel cserelni kellene. Altalaban az ellenallas palyajuk kopik meg, nem szokott egy nagy tetel lenni.
Gumicsere szemponjabol tudom ajanlani a Kekhold Kft-t, jo arban is vannak gumik, valamint helyben fel is szerelik. Viszont szamolj azzal, hogy mivel szezon van lehet, hogy csak 2 het mulva kapsz idopontot.
Gumit majd ajanlanak a sracok, kerdes mennyire "hardcore" felhasznalas lesz.
Fogsz-e kicsit esosebb/hidegebb idoben menni vele, vagy amig 15-18fok felett van, addig hasznalod, stb.
Pl en marciustol november vegeig(vagy nagy atlagban 5-6fok kornyekeig hasznalom) hasznalom, ha esik ha fuj. En a biztonsag kedveert egy Heidenau 4 evszakos gumit raktam fel, ami nagyobb biztonsagot ad, ha netalan huvosebb,nyalkasabb idoben megyek.

Fojtastban majd a tobbiek kisegitenek, altalaban vagy a variatorban van egy hezagolo alatet amit ki kell venni, vagy a kipufogonal kell mokolni.

Lattam nagymotoros topikban kerdezted a bukot, de olyan valaszokat kaptal amilyet(60k alatt nincs sisak, uristen meghalsz olcsobb sisakban, stb). :W
Amit szerintem erdemes megnezned, hogy elmesz a Moto.hu-hoz(Batthyany ter kornyeke) vagy a Rider 13. (Lehel ut) es szemelyesen megtapogatod, felprobalod oket.
Szerintem 20 es 30k kozott mar igazan jominosegu(beepitett napszemuveg, felnyithato allu vagy zart, stb) sisakokat kapsz, ami jopar evig kiszolgal es biztonsagos is. Amelyik markakat erdemes megnezned: LS2, MT, MTR, Nox, Probiker.

"És ha már kívánom a sebességet, mi kell ahhoz, hogy hajthassak is?"
Ez a tovabbiakra vonatkozik, nagyobb gepre? Mert akkor vagy par ora tanfolyammal+vizsgaval es kb 40k-50k koltseggel csinalsz egy B125-nek nevezett jogsit, amivel max 125ccm-es gepet vezethetesz, vagy mivel a korod mar megvan hozza, rendes nagymotoros jogsit csinalsz(kb 100k, 22ora elmelet+26 gyakorlat).

(#67144) dtsdexter válasza nyogo83 (#67143) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Nem tudom, én motowell napszemcsis bukom bele került vagy 20e forintba de semmi bajom gondom nincsen vele. Robogón amitől kell megvéd, jó nagy motorra nem venném fel, de erre hibátlan. a napszemcsi pedig nagyon jól jön. Egyébként robogón ha elesel akkor nem a bukó lesz a gond, hanem a ruha ... ha meg elütnek legalább nyitott koporsós temetés is lehet annyit véd :)

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67145) nyogo83 válasza dtsdexter (#67144) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Persze, lehet olcsobban is sisakot kapni csak azert irtam, mert ahogy latom lehetseges, hogy nagyobb motor is tervben van kesobb.
Amugy a Lidls felnyithato allu sisakok, amiket akcioban 17k korul arulnak, azok is teljesen megerik a penzuket annyiert. Hamarabb tonkre mennek mint egy markasabb, de nem lehet ra panasz ennyiert.

En most tervezem a buko vasarlast, egy kiszemelt marka van(NZI, Spanyol marka) es rengeteg jo bukosisakjuk van, csak a pesti viszonteladojuknal alig van belole valami minta [link].
@maci: nezd meg meg ezt a linkelt markat is :K

(#67146) macilaci78 válasza nyogo83 (#67143) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Köszi a választ. :R

Az üzemanyagszintjelző tankban lévő egységét már nem gyártják és nem is lehet már kapni. Max bontott cucc jöhet szóba. A műszerfali egység jó.

Gumi, hát ezek még a gyári 21 éves gumik, szóval mindenképp cserés. Ha száraz az út, akkor télen is megyek vele, robogóra fel tudok öltözni. Az esőt inkább kerülöm, max szükségből ülnék nyeregbe.

A fojtást majd mondom a szervizben az alapjárattal együtt.

Bukósisakos tanácsok... Ha lenne az a pénz, amiért garantáltan balesetmentes közlekedést, vagy sérthetetlenséget lehetne venni, akkor spórolnék rá. :K Így viszont valami arany középutat keresek a babos kendő és a high end között.
Öcsém is most vett NZI bukót, felhajtható állrész, napszemcsi-plexi és pin lock előkészítés, kivehető, mosható huzat. Valami 35-37 k volt, lehet, én is olyat veszek, csak kellene egy próba. A korábbi bukóm fix állvédős volt, szerettem. Szemüveges vagyok fényre sötétedő lencsével, nekem a napszemcsi nem előny és öcsémét próbálva (nekem kicsi) a szemüveget még nyitott állvédővel is le kéne vennem.
A pin lock viszont hasznos lenne.

Rendszámosítanám a mocit, mert azért mégiscsak kétszemélyes, hosszú nyereg, kihajtjató hátsó lábtartó. Alkalomszerűen Párom is felülne mögém, mikor családlátogatóba megyünk Budafokra, vagy Budaörsre. Lehet, hogy kettőnk súlya alatt már nem mászna hegyet a robogó, lehet, még az enyém alatt sem, de amíg lehet, felmegyek vele, onnan már úgysincs busz sem.
Tehát a rendszám inkább az 50 km/h feletti sebességhez kellene ott, ahol ez megengedett, illetve az utashoz.

B125 elég egyelőre, előbb autó, gyerek lesz, és ha esetleg elborul az agyam és Páromé is, akkor lesz valami nagyobb. Már bő 20 éve vezetek autót, jellemzően higgadt, defenzív sofőr vagyok, szerintem motoron sem a sebesség mámora ejtene rabul, hanem az a szabadságérzés... :K

Ja igen, még valami mobiltartón gondolkodom, mert sajna Budapestet még nem ismerem annyira, hogy GPS nélkül tekeregjek. Szétszedve a gép elejét nem hiszem, hogy a kátyús úton az idomokra csavarozott, ragasztott tartók kibírnának egy kb 150g-os telefont, a fém rögzítőfülekhez meg egyedibe kellene gyártatni valamit. Szóval inkább valami alkarra rakható tok lenne jó.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67147) csongi válasza macilaci78 (#67146) üzenetére


csongi
veterán

(#67148) mumtaz


mumtaz
senior tag

Jött egy új henger a jetforce-ra. Viszont az élek nincsenek letörve.
Kb mennyit szedjek le belőlük? Illetve az éleket teljesen körbe leszedjem az átömlőkön?

Milyen lenne az ideális?

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67149) Telda válasza csongi (#67147) üzenetére


Telda
addikt

Ez a W-TEC sisak baromi jól néz ki.

(#67150) gabe_ válasza macilaci78 (#67146) üzenetére


gabe_
őstag

Ebayen és társain lehet rendelni a tükör szárára, vagy annak a menetével rögzülő, csavarozható telefon/gps tartót

Totalcar24 robogóversenyre jön valaki Kecskemétre? (Nézőnek akár)

Sovány szakácsban sose bízz!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.