Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
enginev3.0
félisten
Enyém is, de attól még van benne szivacs, ami bepiszkolódik és néha takarítani kell
Esetleg egy teljes karburátor takarítás, hátha valamelyik fúvóka dugult el
Annyira komoly gond nem lehet ha elindul, csak a terhelést nem bírja
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
Winne
nagyúr
Karburátor és tanktisztítás volt, friss benzinnel beindul, csak nem megy.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
gabe_
őstag
karbi pucolás is megvolt? (vagy injektoros?)
Sovány szakácsban sose bízz!
JoinR
senior tag
Gyertyára érdemes lenne ránézni, színéből lehetne következtetni valamire.
blu79
addikt
Én pl sosem szoktam így lemosni, csak szép finoman szivacs és vödör, elemenként , majd rögtön törlés, aztán jöhet a wax , majd a műanyagra némi silicon. Esőt még nem látott az enyém . A robesz gyárilag is narancs volt ?
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
enginev3.0
félisten
Ez is szivacsos és vödrös mosás volt, autós samponnal, a végén meg slag, szóró fejjel, de mostam már autó mosóban is, kicsit messzebb álltam tőle
Nem tudom, így vettem, de már ráférne egy fényezés, csak amit kinéztem Lamborghini sárgát, az 15ezer lett volna, plusz munkadíj, és akkor még ott vannak a fekete részek
Mentem már vele esőben, de nem sokszor, utálok elázni
Legrosszabb hetek voltak, mikor autósamponnal átmostam a nyerget is, úgy csúszott mint a &#>&@@>& kb 2 hétig minden végtagommal kapaszkodtam hogy ne essek le róla
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
Winne
nagyúr
Karbi meg lett pucolva igen, gyertya oké, indul a motor, csak nem megy.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Predator2
addikt
Helló
110.000Ft-ért Simson-nál tudnék jobb (50-es) motort venni? Tanuló motornak. Most találtam egyet ami jónak tűnik.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
enginev3.0
félisten
Van sok eladó, sőt rengeteg
Kicsit azért át kell nézni, első motorrommal rendesen megszívtam, sok baj volt vele
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
Predator2
addikt
Fontos, hogy a közelben legyen, mert nincs mivel szállítani, még bukóm sincs egyelőre.
Váltós motort szeretnék, ezért a robogók kiestek.
Olyan embereket vinnék magammal, akiknek volt már ilyen motorjuk.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
enginev3.0
félisten
Jah, akkor ez nem ide való téma
Sok Sikert
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
dugynok
senior tag
Màr miért nem? "robogó és kismotor" a topic témàja.
[ Szerkesztve ]
enginev3.0
félisten
De azt mondta a robogó kiesett
Mondjuk ott vannak még azok az 50es fűnyíró "cross" motorok
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
Predator2
addikt
Rosszul fogalmaztam. A "húzod és nem válasz" robogók kiestek!
Később szeretnék komolyabb motort és szeretnék megtanulni rendesen váltani.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
dugynok
senior tag
Meg az Aprilia RS 50 pl...
( #67414 ) Predator2:
A vàltàs kb. pàr perc/óra alatt berögzül.
[ Szerkesztve ]
Ha van érzéke hozzá akkor az alap metódus igen. De egy rendes rutinhoz, hogy bármilyen helyzetben jól és gyorsan tudjon reagálni azért kicsit több idő kell.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
siti
senior tag
Ha fúvókák is patyolat tiszták és a benzin eljut a motorig, akkor a gyertya vagy levegő sok/kevés. Ha két éve jó volt, akkor egy repedt szívócsonkot keresnék első nekifutásra. Utána meg szétszedném ízekre
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
perge666
veterán
Nekem volt már nem 1,nem 2 Simsonom, de nyugodt szívvel nem tudom ajánlani.
Sajnos elég rossz minőségű utángyártott alketrészeket árulnak hozzá, és ha veszel egyet tutira szívni fogsz vele mert nem tartós.
Tavaly vettem egy S53-at, 97-es évjáratú, mondom biztos jó lesz mert sokkal újabb mint az átlag Simsonok, de ugyolyan.....
Alig 2 hete adtam el, és nem bánom, minden nap produkált valamit, volt ami magától elmúlt néhány napra, és random jött elő ( blokkba elkezdett valami csörögni, vagy a felső tűgörgő is becsörgött, volt hogy nem volt alapjárat, vagy túl magas volt, vagy valamíért nem akart indulni, vagy csak éppen fulladt)
Volt egy 2006-os Aprilia SR50 Street robogóm is, azt 7 évig nyúztam, hajtottam, semmit nem kellett rajta cserélni, nem kellett szerelgetni, most adtam el 1 hónapja.
Egyedül a kuplungja volt már eléggé rendesen megkopva, meg kinézetre eléggé karcos volt mivel sokat járok terepen+ a kipufogója csupa rozsda volt.
Ezeket eladtam és most vettem egy Derbi Sendát, a robogót már évek óta untam, mert időközbe rájöttem hogy én sem szeretem az autómata váltót, inkább hajtom az " 50es fűnyíró "cross" motort "
[ Szerkesztve ]
Winne
nagyúr
Itt azt említették egy szervízben, hogy valami szíj (bordás) lehet az okozója, hogy el van öregedve és hogy nem ajánlja szétszedni, mert az életben nem rakja össze senki, ha nem az volt.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
A szíjnak semmi köze nincs a fulladáshoz. Amit már feljebb javasoltak, ott keresd elsőre a hibát.
Hogy mit mondtak a szervizben? Ha szíjat akarsz cserélni akkor már többet nem lehet összerakni? Egy robogóban muszáj bizonyos kilométer után szíjat cserélni. Nagy szerviz lehet akiket kérdeztél.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Winne
nagyúr
Én spec semmit nem szerelek, mert nem értek hozzá, egy cimbi állt neki és megkérdezte menet közben a szervizest, aki ki tudja mióta ezzel foglalkozik. Arra mondta, hogy mivel régi a robogó és valszeg sosem volt cserélve (elöregedett a szíj, lehet elnyúlik terhelésre), valszeg az a gond. A másik tippje az volt, hogy valamiért alapból 2-ben indul a robogó és azért nincs erő terhelésre.
Továbbítottam amit itt kaptam, remélem tud vele kezdeni valamit.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
gabe_
őstag
Fokozatmentes automata hajtásnál nincs olyan, hogy 2-esből indul, nincsenek sebességi fokozatok mint az autóknál: [link]
Sovány szakácsban sose bízz!
Winne
nagyúr
Ez nem tudom hogyan működik, de nálam érezni mikor vált.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
macilaci78
nagyúr
A csavaranyát görgőre kell cserélni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Predator2
addikt
Helló
De akkor mit ajánlasz helyette?
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
Értem amit mondasz. A szíj nem fog terhelés alatt sem nyúlni (te azt nem érzed), nálad az lehet a gond, hogy már nagyon el van kopva-vékonyodva.
A teljes váltórészt szét kéne szedni és átnézni.
Milyen öreg lehet ez a robogó kb? Én már nagyon régen nem találkoztam fokozatváltós robogóval, a Piaggio NTT-ben volt ilyen?
(#67422) gabe Létezett automata fokozatváltós robogó régen, de ilyet már kb 30-40 éve nem nagyon csinálnak. Nekem egy régi Puch robogóm volt ilyen. Ne kérdezd a típust, mert már nagyon régen volt nálam. Van ennek már vagy 15 éve. Amúgy 3 sebességes volt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
gabe_
őstag
Persze, van jelenleg is CVT váltós autó, amiben imitálják a fokozatokat, de nem elterjedt megoldás.
Pont az az előnye a "robogóváltónak", hogy be lehet úgy hangolni, hogy a motor nyomatékcsúcsán tartsa a fordulatszámot a gyorsítás alatt.
Egy nagyon jó cikk szerintem, amiből sokat lehet tanulni.
Sovány szakácsban sose bízz!
Én tudom, hogy mi az előnye a fokozatmentes automata váltónak, csak azt hittem, hogy még nem hallottál a másik típusról.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
perge666
veterán
Mind1 de Simsont szerintem ne!
Szerintem se. Tényleg csak a nyűg van velük a silány minőségű utángyártott alkatrészek miatt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Winne
nagyúr
Ezen mindenki csodálkozik, de ez olyan, mint egy automata autóban, vagy buszban ülve, érzed, amikor vált.
A motor már régi, semmilyen papírja nem volt, amikor hozzámkerült rokontól, sztem kinntről behozott cucc, '95 környékére tippelem.
Ilyen a robi
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Tothgera30
Ármester
Ez egy Piaggio NTT, lényegében egy NRG MC1, csak 10"-es kerekekkel, és ballonosabb gumikkal, és első műanyag kinyúló sárvédővel. Azt hiszem (1994-1996) között gyártották.
Sejtésem szerint görgő, variátor, ékszíj lesz ludas. Lehet egyszerűbb ha komplett szettet rendelsz bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Winne
nagyúr
Milyen összegre számítsak? Esetleg tudsz egyet linkelni, hogy mégis mit keressek pontosan?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Változóak az árak. Attól függ, hogy milyen minőséget keresel. Az ékszíjra számolj mondjuk kb 5 ezret, a görgőszett meg kb 3 ezer. És akkor jó minőséget vettél bele. Persze ezeken kívül még más is cserés lehet.
Itt van pl hozzávaló ékszíj.
A görgőszettre itt egy példa. A görgőméretet ne vedd készpénznek. Nem lehet tudni, hogy jelenleg milyen variátor van a robogódba (nem biztos, hogy gyári). A görgők mérete lehet 15X12-es, de akár 16x13-as is. Variátorfüggő.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Ha az az érzésed, hogy nemmegynemmegynemmegy, majd elindul, akkor
lehetséges, hogy "2-esben" indul, tehát nem pörög fel eléggé, nincs benne
erő, amikor már betapad a kuplung... Komplett hajtásláncot szétborítanám.
(Ez a jelenség beragadt görgők miatt is előállhat, amiatt nagy az áttételed,
de lehet a kuplungban elgyengült kisrugó, amikkel túl hamar tapad be stb.)
Olyan szervizbe meg NE vidd, ahol azt mondják, hogy a szíjcsere után azt
már többet össze nem rakják, mert nagyjából rutinmunkának kéne lennie a
szíjcserének, ha az ember nem tökkuka hozzá: ha ő nem tudja összerakni
(ezt el tudom képzelni) tényleg ne vidd hozzá. Az nem szerviz, hanem vicc.
Típustól függően 6-12-20000 km-enként szíjcsere... ők kidobnák a robogót?
Komplett hajtásláncot szétborítanám.
+1
Ezt tanácsoltuk neki mi is. Lehet akár görgő is, vagy bármi. Az elgyengült kuplungrugót én azért zárnám ki, mert ha annyira még nincs elgyengülve vagy esetleg eltörve, hogy még van rajta alapjárat, akkor bármilyen hamar is nyit, akkor is el kéne tudnia indulnia. Még ha lomhán is. Egyébként nekem van egy sejtésem, hogy mi lehet. Persze csak sejtés, vakon nem lehet biztosat mondani. Szerintem a hátsó tárcsa van beragadva, illetve pontosabban fogalmazva állandóan nyitva van, vagy félig nyitva. Ezért van állandóan nagy áttételen, és nem tud elindulni. Két oka lehet, hogy állandóan nyitva van. Az egyik, hogy valami történt a kontrasztrugóval (eltört). Bár én még ilyennel soha sem találkoztam, csak olyannal, hogy a rugalmassága csökkent. A másik ami inkább valószínű, hogy az egyébként is kopott pályával rendelkező hátsó tárcsába valami kosz is került, így az öreg, gyárilag is viszonylag gyenge, rugalmasságát elvesztett rugó már nem tudja összenyomni. Persze ez csak feltételezés.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Egy 180-as Maját "kendácsoltunk" anno a Borároson. Alapjárata volt,
de amint húztál gázt, semmi erő... Nem lehetett felpörgetni, nem húzott.
Asszem, valami rongyot betömködve a a légszűrőbe sikerült annyi "erőt
belerakni", hogy hazavánszorogjon, aztán kiderült, hogy karbi membrán.
Nehéz így fórumos leírás alapján szerelni, vagy tanácsot adni, mert még
az sem teljesen egyértelmű, hogy mit jelent, hogy nem megy? Felpörög,
de nem húz? Fel se pörög csak "erőlködik"? Sztenderen azért forgatja a
kereket? Ha már forgatja, úgy felpörög? stb. Megannyi kérdés, amiből
legalább sejteni lehetne, hogy most motorikus gond van, vagy hajtás. És
ha hajtás, akkor annak konkrétan melyik része. Elöl-hátul, mindenhol.
Nekem meg a 400-as Madisonomon akadt fenn a varió a spéci görgőkön.
Na az tényleg olyan volt, mintha 2-esben indultál volna vele: de felpörgött
és nagyobb tempónál rendesen működött. Csak rövid áttételem nem volt.
Szerk: amúgy én is a kontrasztrugót gyanúsítottam, de a felborult görgő
volt az egész oka. Erre akkor jöttem rá, amikor beraktam a jó erős rugót
és meg is javult, majd 1-2 km után megint elromlott: szétszedtem, voilá!
vagy esetleg eltörve
Eeegen, 180-as Majával jártam úgy, hogy 3-ból 1 rugó eltört: alapjáraton
kúszni akart, tehát folyton fékezni kellett a lámpánál, nehezebben indult,
de ha már volt némi tempó, akkor nem lehetett érezni, hogy gond van.
[ Szerkesztve ]
Winne
nagyúr
Köszi Uram!
Továbbítom és utánanézek az alkatrészeknek.
@(#67435) DigitXT: hát utaltak rá, hogy döntsem el ér-e ennyit a javítása.. Köszi az infót, igazad is van.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Winne
nagyúr
Ha nem jön be: [link]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
Igen, nehéz a távgyógyítás.
Azt a fajta görgőt amit linkeltél én egyébként sem kedvelem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Én meg a mai napig is használom, mert a jobb gyorsulás mellett kitolja a
végsebességet is, és csökkenti a fogyasztást - igazi univerzális csoda!
Csak hát, ha valami oknál fogva felborul, akkor tud meglepetést okozni.
Volt nekem J.Costa varióm is, amit sokan istenítenek, de nekem nem vált
be, mert már a Dr. Pulley görgőkkel is ki volt maxolva a hajtásláncom, sőt.
Még azon gondolkodom, hogy visszarakom könnyebb súlyokkal, de senki
nem tudott még abban segíteni, hogy csereszabatosak-e azok a súlyok...
J.Costa varióm
Nincs semmilyen tapasztalatom az ilyen fajta variokkal. Soha sem próbálkoztunk velük.
szerk: Visszatérve a "csodagörgőhöz". Ha adott esetben a sima mezei görgőszettel is "koppanásig" összeér a belső és a külső tárcsa, akkor a csodagörgő sem tud már sebességnövekedést okozni. Vagy ha a rövidsége miatt nem képes teljesen kifutni a szíj (ugye ez is gyakori eset), akkor szintén nem tud segíteni.
Amúgy sokan kedvelik.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Úgy látszik, hogy nálam a mezei görgőkkel nem zár össze teljesen a két tárcsa,
mert már 130-nál leforogja kb. a 8000-et a motor, ott meg már gyengébb.
Érdekes módon csodagörgővel meg alig 7000-en van ugyanitt és van még tovább.
Természetesen egyetértünk, ha valakinél nem így van, ott nem lesz ilyen hatása.
(Ez nem ajánló akart lenni, pláne, hogy nekem 50-esekkel nincs tapasztalatom.)
Nem jön be semmi a linkeken.
(#67443) DigitXT Persze persze, biztos vannak helyzetek amikor tud segíteni.
Miért ne ajánlhatnád? Sokan szeretik, csak én nem szimpatizálok velük.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Winne
nagyúr
Nálam bejön, fura. Kigondolok valami mást.
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
blizzrd
aktív tag
Berugoszerkezet mitol tud teljesen lent ragadni? Ergo nem ugrik vissza a helyere. Akad berugasnal, es femesen zorog. Mar egyszer szet lett szedve, pucolva, zsirozva....de az utobbi idoben botranyos.
Amikor szétszedted akkor nem láttál semmi rendelleneset? A kenés után jól működött? Mert ha igen, akkor (bár tudom, hogy közhely) kend meg még egyszer, jobbat én nem tudok.
Egyébként a száraz cuccra jellemzők azok a tünetek amiket leírsz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blizzrd
aktív tag
Igazság szerint nem láttam semmi rendellenességet :S De akkor az lesz hogy nekiesek újra. Milyen zsírral érdemes megkenni? Mert jelenleg egy tök egyszerű gépzsírom van.
Jó oda a sima gépzsír is, de ha esetleg hőálló akkor még jobb.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
DigitXT
félisten
Ahogy felpörgetted még a sztenderen egészségesnek tűnt a hangja,
meg hát a mellékelt ábra szerint el is indul + megy is, csak befullad:
továbbra is az a helyzet, hogy szét kell kapni, pár csavar, megnézni.