-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
palfitom
félisten
válasz Chereiose #73047 üzenetére
"6 év alatt 1200km elég kamunak tűnik akkor is" - Nem értelek. Ha 20.000-et mutatna a számláló, akkor jobb lenne? Így legalább van némi esélye, hogy csak 1200 van benne.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
válasz Chereiose #73047 üzenetére
Én a kereskedésbe árult autóktól/motoroktól nem sok jót várok.
1,5 éve le akartam cserélni az autót,bejártam a kereskedéseket és rájöttem hogy egyikben sem szabad bízni,a sajátját isteníti,a másét szapulja a kedvedre beszél mind csak tőle vásárolj.
Azóta 20 éves az autó és ha idén is átmegy műszakin akkor marad még minimum 2 évet. ( nagyon hálás kocsi,nem is rohad sehol )Motorokkal is szívtam már elég sokat,ezért is vettem lassan 2 éve újat,nem is bántam meg,csak ráülök és hajtom,amit a héten vettem robogó inkább hobbi célra kell,meg kiélni a vásárlási vágyamat. a Derbi marad továbbra is a munkába járós motor.
Ez elég érdekes számomra hogy új motorból folyik a benzin.
Szerintem menj be a kereskedésbe és nézegesd meg jobban azt a Motowellt,meg kérdezősködj róla ott meg fórumokon is.
Lehet ilyen apró nyűgjei lesznek hogy otthon utána kell húzgálni a csavarokat egyszer-kétszer,ilyet hallottam egyszer volt kolegámtól.De ezt furállottam is akkor,nekem a Derbin semmi nem csepeg,nem folyik,pedig egy csavart se húztam meg vagy hagytam el amióta meg van. -
Rivaul
addikt
Még nem volt időm szétszedni a roxot mert 16 óràkat dolgoztam de hogy biztos jól érezzem magam az autóm is megadta magát. Emiatt kénytelen voltam így használni a motort. A lényeg hogy esetleg kipufogónál nem tud farsot szívni? Sokkal jobb lett mint a felújítás előtt, ugrik, megy mint a barom de olyan hangja van mint egy krossznak Nagyon picit alapjáraton is füstölög a henger illesztésnél. Ha ott is szívhat eleget ahhoz hogy betekert levegővel üzemeljen akkor nem bontom szét jobban. Viszont ha nem akkor hagyom így mert tetszik és másfele i dulok azért kérdezem
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Chereiose
addikt
válasz perge666 #73046 üzenetére
Tanácstalan vagyok most a Zippel kapcsolatban, 6 év alatt 1200km elég kamunak tűnik akkor is. Annyira sietnem sem kell vele mert szerintem hetek óta hirdetik amúgy, ma nem mentem vissza kipróbálni, esetleg holnap. Viszont egy három km-es próbaút alatt sem fog kiderülni, hogy jó vagy rossz-e. Már lassan ott tartok, hogy veszek egy biciklit Viccet félre téve, ugye most ez van opcióként illetve egy új Motowell Elenor, de sok jót nem olvastam annak az összeszerelési minőségéről, többen írták folyik a benzin stb, na ezek sem hiányoznak egy vadiúj motortól...
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73043 üzenetére
Sajnos egyelore csak azt tudom tanacsolni amit elozoleg: muszerfal csatlakozot, oda meno kabelek csatlakozoit, az inditomotor relejenel levo csatlakozokat nezd at, tisztitsd meg.
A manualba amit talaltam olyan gyalazatos minosegu kapcsolasi rajzot raktak be, mintha egy krumplival fotoztak volna, meg a szamokat/vonalakat se lehet kivenni belole Majd ha lesz egy kicsit tobb idom, akkor keresek normalisat.
Ami meg lenyeges:fekek kapcsoloi jol mukodnek? Mert az is szakitja az inditomotor aramkoret.
Kar, hogy nincs muszered, mert ilyen hibat probalkozas es sotetben tapogatozas nelkul azzal lehet visszakovetni a leggyorsabban.
-
csurgoi
aktív tag
válasz Vismajor01 #73041 üzenetére
Passz, eddig még nem cseréltem benn.
Nem régi tulaja vagyok a Neosnak.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73040 üzenetére
Gondolom rendesen szet volt szedve mikor a blokkot csinaltatok.
Csatlakozokat nezegesd at, hatha csak valamelyiknel kontakt hiba van vagy nem lett rendesen osszedugva. Ha irsz egy evjaratot is, akkor megnezem a kapcsolasi rajzat, hogy nem-e egy koron van a ket dolog es akkor le lehet szukiteni a hibat.
-
piaggionrg
újonc
válasz sityupityu #73027 üzenetére
Ezeket kapta a moci: -Polini Sport 70ccm-es öntöttvas hengerszett (AC) -Naraku Performance Evolution főtengely -Polini High Speed Kit csapágy és szimering szett -Dellorto 19 PHBG karburátor manuális szívatós (jelenleg 85-ös főfúvóka) -Malossi MHR 2000 variátor -Giannelli Rekord sportkipufogó -Malossi red filter légszűrő -Tommaselli Formula Cross gyorsgázkar -TNT Racing benzincsap (15mm - manuálisan zárható - 90 fok) -DR Evolution benzinszűrő (6mm) -Motorforce tiltásmentes CDI -BR8ES új pipával Cseréltem még szívócsonkot, membránházat, bovdeneket, bovdenházakat, km spirált, csavarokat tömítéseket stb. ülést újrabőröztettem. A szíj szinte új volt azt nem cseréltem. A kuplung még gyári jó eséllyel az nem fogja bírni. Valamint a gyújtásalap és a lendkerék maradt meg a gyári, egyenlőre jók. Tegnap kihézagoltam normálisan a variátort, tettem bele 6 grammos görgőket (3,8g, 4g, 4,3g, 6g sajnos csak ilyenek voltak). Dekli nélkül megnéztem hogy jár. A főtengely biztosan nem üt nem is tudtam tolómérővel mérni semmi ütést. Kerültem vele pár km-t és igazából csak 15km/h alatt rezonál és alapjáraton sem olyan vészes szóval jó lesz ez szerintem Most már más gondom van. Fényszórók, indexek, órán a ledek működnek. Önindító és a duda viszont nem jó Erre valami ötlet valakinek?? A testeléseknél már megcsiszoltam megkaparásztam hogy áthúzzon. mert festve lett a váz. Ha direktbe adok 12V-t az aksiról akkor jó a duda is, önindító is. Sajna mérőműszerem az nincs.
[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
Topikgazda
-
csurgoi
aktív tag
Tegnap sikerült megborítanom a Neost és a szélvédő plexi elég szépen összekarcolódott
Mivel lehet az ilyen karcolásokat kipolírozni a plexiből?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
válasz perge666 #73012 üzenetére
Na tegnap volt időm kicsit átnézni a BWS-t,légszűrőház kicsit lötyögött,szívott is be némi port.
Ezt meghúztam kapott új olajos szivacsot.
Farokidom le van törve,ezt sarokcsiszolóval igényeimnek megfelelően megigazítottam.
Kilóméteróra kuka,le vannak törve a mutatók meg a plexi is,de van egy másik valahogy belebarkácsolom.
Ma a felniket kicsit megcsiszolom és lefestem feketére.Index működik,de a duda és az önindító nem,ez lehet azért is mert gyenge az akku?
Indulni pöccre indul,szép hangja van,alapjárata is van rendesen,nagyon jól is húz.
A gumik nagyon kopottak,az cserés,de ahogy nézem simán rászánom a pénzt,hálás jószág lesz belőle.
-
Chereiose
addikt
válasz nyogo83 #73032 üzenetére
Hát ez az, hogy szerintem se. Azért autónál is látom milyen az új gumi, nyilván ezen is, középső felülete furcsa világosan fényes, barázdák sem éppen valami mélyek, ilyen oldalsó kiálló "szőrök" pedig egyáltalán nincsenek, mint amit egy jobb állapotú gumin szoktam látni.
Tamás9x: Az a baj, hogy én meg nem vagyok egyáltalán szaki ebben. Látványra meg olyan, mint ami kint áll hetek óta (és szerintem jó ideje hirdetik), tiszta por és sár az egész, szerintem elég valószínű, hogy tekergetve van. Az is érdekes, hogy nincs meg a másik tükre, hova lett volna, sanszos, hogy estek vele és eltört vagy valami történt a motorral. Persze lehet, hogy motorikusan meg rendben van, csak új gumi kéne meg egy szerviz, de hát ugye azt se tudom mennyi km lehet benne.
-
Tamás9x
őstag
válasz Chereiose #73030 üzenetére
Meg nem mondanám mennyire lennék pofátlan, látni kellene az ülés "bőr"-t illetve a lábtartót, a berúgókart, a teleszkópok tányérját, a gázkart, az első tárcsa mennyire vállas, de az vezetési stílustól is függ... A kitámasztón van e gumi (kérdés gyárilag van-e) illetve hogy néz ki az alja, a csavarok a burkolaton épek-e vagy látszik bontás, Szintúgy a blokkon látszik e szerszám nyom...
Internetradio: ESP32 2.8" Touch + Stereo Dac + Rotary Encoder + Távirányitó 15K
-
Chereiose
addikt
válasz Tamás9x #73029 üzenetére
Igen, fogok is, mennyit érdemes ajánlani nekik szerinted? Nem tudom mennyit ér reálisan ez a robogó, újonnan 550k. Nem tudom reális-e benne a KM szám is, gumikat nem mondanám rajta valami faszának, képeken is látszódik nagyjából.
Amúgy elég bizonytalan vagyok, olyan csábító volt 0km-esen ott látva a Motowell Elenorokat, 330k-ért láttam máshol, itt 350 ért árulják de szerintem odaadnák itt is 330-ért Ha tudom, hogy minden rendben van a Zipel akkor azt venném, de fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz Chereiose #73001 üzenetére
Na ma elmentem a kereskedésbe, és megvan még nekik a tegnap linkelt ([link] ) Piaggio Zip, de itt van még egyszer a link.
Kérdeztem az emberkét, hogy a Motowell újonnan vagy ez, azt mondta jobban járok a Zippel. Meg, hogy kevés km-es. Gumik is jók, bár nem tudom azt nem kell-e cserélni hiába 1200km-es, mégis csak 5 éves motor. Kérdeztem mennyire lehet alkudni, nem mondott nemet, sőt amikor kérdeztem, hogy egy szervizt lehet-e kérni (ahogy az összefoglalóban is írjátok, az olajat és az olajszűrőt fontos cserélni), mondta, hogy alkunak tekintve akkor azt ők ingyen leszervizelik nekem. Szerintetek ez így korrekt, ér ez a robogó 270k-t? Vagy próbáljam meg úgy, hogy alku 250k-ra + szerviz, vagy az már pofátlanság lenne?
Holnap elviszem egy körre, nem egy nagy testű robogó de ide a közelbe elég lesz nekem szerintem. Külsőre amúgy nem fogott meg, mert elég koszos a lábtartó és az idomok is, szóval hogy úgy mondjam nem egy vásárló csalogató a látványa szerintem (jobb oldali visszapillantója nincs is, de azt mondta tesz rá nekem egyet), de talán így is jó állapotú, főleg ha a hirdetésben leírtak igazak és 1 gazdás MO-i volt. Viszont van bennem akkor is egy kis félsz, mert mégis csak 5 éves a motor, akármit mondanak nem ismerem az előítéletét és nem akarok kifogni egy olyat, amit hetente vihetek szervizelni. De egy új áránál olcsóbb is és legalább olasz minőség, meg árra visszatérve nem akarok azért több százezret kiadni (350 a határ) egy kismotorért. Esetleges próbaúton mit próbáljak rajta megnézni? Valamint ha ez MO-i volt, valami dokumentáció vagy bizonyíték vajon létezik róla, kézikönyv stb?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz piaggionrg #73024 üzenetére
Az alkatrészeket leírhatnád pontosabban is (típus), hogy miket tettél bele. Főtengelyt, hengert stb...mindent. Csak márkákat írtál, azon belül meg ezer felé el lehet menni. Csak kíváncsi vagyok rá.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #73018 üzenetére
Az igol-nak égés után is valóban eper illata van.
Persze, a jó olaj nem büdös, pláne ha rendesen el is ég. Sok jó minőségű szintetikus olajnak ricinus szaga van ( pl castrol power1 racing 2T stb) ami számomra minden csak nem büdös. A régi crossos időszakot juttatja az eszembe...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
piaggionrg
újonc
válasz nyogo83 #73023 üzenetére
Köszi a választ! A blokkot ha nem muszáj nem bontanám már meg félek a csapágyak is sérülnének tőle. Órám persze nincs. esetleg valahogy odarögzítek egy tolómérőt a főtengely környékére és a furatmérő részével talán megtudom mérni de ott már tizedeknek kell lenni hogy észrevehető legyen az "ütés". Újonnan rendeltem Naraku evolution főtengelyt. Egyébként nem egy komoly tuning ez szerintem még belépő szint. Jobban nem is akarok belemélyedni ez így működjön üzembiztosan húzzon szépen legyen egy 70-80 a vége és elégedett lennék...
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73022 üzenetére
" Az az igazság hogy az új főtengelyt nem centríroztattam."
Nem szabad lenne hogy gond legyen, de eleg nagy az esely ra hogy az lesz a baj.
Attol hogy gyari, uj (gondolom), ki kellett volna orazni a biztonsag kedveert, hogy nem ut-e, mert sose tudni hogy szallitottak/pakoltak, barmi. Ha nincs ora, akkor is legalabb hasonloan mint amikor otthon kerekt centirozol, valamilyen allvanyra felrakni es megforgatni, ha nem is szazad pontossagra, de ki lehet szurni ha valami nem sitmmel.A masik, ha nagyon belemegy az ember a tuningba, akkor nem art pl a fotengelyt a dugoval egyutt is kiegyensulyozni, mert extrem esetben az is okozhat durva vibraciot.
[ Szerkesztve ]
-
piaggionrg
újonc
Sziasztok,
A gyári Piaggio NRG robogómon cseréltem főtengelyt telisonkás naraku-ra, kapott 70-es polini hengert, polini szimeringet, NTT csapágyakat, 19-es Dellorto PHBG karburátort, Malossi variátort, Gianneli rekord kipufogót.
Nagy nehezen sikerült beindítanom. állóhelyzetben így járatgattam 1-2 napig ameddig még szereltem. A mai nap mentem is vele egy kört. Azt vettem észre hogy erősebb rezonancia lett mint a gyári szétkopott hengeremmel (a főtengelyen már csúszkált a csapágy) de már alapjáraton is. Ez normális? Az az igazság hogy az új főtengelyt nem centríroztattam. Minden új a motoron, kapott membránházat is szívócsonkot, minden tömítést, csavart kicseréltem. Ami maradt az a gyújtásalap-lendkerék meg a végáttétel amit nem bántottam, ennek ellenére jelenleg rosszabbnak tűnik a moci mint volt..... A hajtást még nem hangoltam be rendesen hézagolva sincs még. Ez lenne a másik kérdésem mivel bejáratós a hengerszett így hogy hangoljam be a hajtást? Jelenleg 4,5 grammos görgőt, lila 40kg-os Malossi kontrasztot, gyári kis rugót tettem bele. Induláskor nagyon rángat. Gondolom a gyári gyenge kis rugók miatt, hamar engednek. Bármi tippet tanácsot szívesen fogadok -
gabe_
őstag
A Malaguti centro robogókban milyen blokk van?
Sovány szakácsban sose bízz!
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #73009 üzenetére
Amugy en egyszer kiprobaltam, talan az Ipon-nak ezt az eper illatu motorolajat.
Haat, maximum akkor volt eper illata, mielott el nem egett
Viszont tenyleg kevesbe volt jellegzetes 2T szaga a robogonak, raadasul haver akkoriban ra is kattant, aztan elkunyizta tolem.
Akkoriban 123-as 2.5-es dizel Mercivel maszkalt, ami kb minden olajszarmazekkal elindult es ment, ami letezik.
A gond az volt, hogy konkret langosozo illat volt mikor elment az utcan a sok hasznalt etolajtol.
1 tank "uzemanyaghoz" hozzaontottunk egy fel litert ebbol, es total elvette a szagatAmugy erdekes, de nekem soha nem voltak ilyen budosek a 2T robogoim/motorjaim.
Igaz, mindegyiknel normalis olajat hasznaltam, amit teljesen el is egetett, nem nyomta tele a kipufogot vele, valamint be volt allitva rendesen az olajadagolas.Amiket latok hogy ilyen budosek, azoknal vagy ki van kotve az olajozas es keverekkel jarnak, vagy mar nem az igazi a kompot a motorban, mert benne van az osszes kilometer. Vagy a csoben van egy kisebb olajfinomitonyi trutymo.
-
-
-
Chereiose
addikt
válasz Tothgera30 #73013 üzenetére
Nem rossz, csak sajnos már túl van a keretemen És akkor még kellene bukó, egy lánc is, biztosítás és még ki tudja milyen szervizek. Régen pedig ilyet akartam, el is mentem megnézni egyet de az olcsó is volt és 2T. Szóval jó lenne 300 körül, de ha ramaty mind elgondolkodom a linkelt darabon.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Chereiose #73008 üzenetére
Már ha így leszűkítetted a kört, akkor érdemes ezekre a típuskora szűkíteni a keresési kört. Még erre ránéznék, ha holnap körútra indulsz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Na a nagy motornézegetésre felbuzdulva mentem és vettem egy Yamaha BWS-t vagy Boostert kinek hogy tetszik
Régóta fájt már a fogam egy ilyen mocira.
Ősz óta állt egy fészerben tiszta állott poros volt,de nagyon könnyen indult.
Külsőre eléggé kopott,de motorikusan egybe van.
35-40 kilóméterről hoztam haza lábán,kis kezesbárány és elég erős,pörgős 50-es létére.[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz Chereiose #73008 üzenetére
Nekem ilyen Zipem van, ugyanígy 2013-as, csak 2t. 145-ert vettem tavaly januárban, 9000 km-el. Futómű, fék városban elmegy, állvedő nélküli sisakot használok, az simán befér az ülés alá. Egy nagy plexit vettem rá, nekem így kényelmesebb, mert elegánsan járok dolgozni.
Viszont nekem a 2t jellege lesz a veszte, mert a nagy plexivel, városban gyakran rövid távon 6 litert zabál. -
Topikgazda
Tessék, itt van ez neked. Tutti-frutti rágógumi illatú. Bocs, de nem hagyhattam ki.
"Nálam a bukósisak hátulja is teljesen ragadós/olajos lett a 2T-s idősuzakban"
Akkor ott valami nagyon durva túlolajozás lehetett...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Chereiose
addikt
válasz Tothgera30 #73007 üzenetére
Köszi!
Egy a kár, hogy szerintem megvenném a linkelt típust, de a 2 évvel ezelőtt frissített weboldalukból kiindulva szerintem ez egy ilyen 1 éve fent maradt hirdetés, mert pl. egyik telefonszám se létezik, próbáltam hívni. Szóval nem hinném, hogy megvan nekik sajnos, de holnap bemegyek (ma már nem értem volna oda zárás előtt), aztán rákérdezek, illetve hogy nincs-e nekik valami keveset futott más piaggio 4T-ben. Nézegettem a típust és kb alig van a hasznaltauton is belőle, max régiek. Elég tanácstalan vagyok, mert 2T-t nem nagyon akarok, 4T-ből meg használtan gyakorlatilag nincs (ami max 2-3 éves és közel van a lakóhelyemhez), újonnan pedig 350k-tól kezdődik a Motowell az Elenor típusával.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Chereiose #73006 üzenetére
A Zip egy nagyon strapabíró konstrukció (Piaggio Hi-Per rövid blokk), és az ára is kétszerese a távol keleti robogóknak. Azt hiszem ezeknek 65km/h körül van a végsebessége (ezt már egy tuning variátorral is tudod növelni). Szervizelése egyszerű, olajat meg akár te is le tudod benne cserélni 2000 kilométerenként. Futóműve tartós, Paioli teleszkópok, első tárcsa, hátsó dobfék elegendő lesz a kis test alá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Chereiose
addikt
válasz Tothgera30 #73004 üzenetére
Bíztató amit mondasz Itt van a kereskedéd 1km re tőlem, megkèrdezem őket megvan-e még, remélem igen. Aztán megnézegetem, de tényleg jónak tűník így leírásból.
Gondolom mivel szerviz is, lehet kérni egy karbantartást ott.
[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
válasz Chereiose #73001 üzenetére
Azt a suzukit felejtsd el!
Ugyan azok a kerekek, es villa van a choi nori-ban. Katasztrofa az egesz, nem magyar utakra valo. Ugy kepzeld el, hogy olyan szinten retek, hogy kb minden heten megkell huzzam a tukroket izombol, mert szetraszkodik az egesz 30kilometer alatt...
A zip amugyis egy jo motor!
-
-
Chereiose
addikt
Szerintetek ez a km szám valós lehet ebben a Piaggio Zip-ben? [link] Illetve mennyire jó ár ez érte? (lehet picit tudnék alkudni is, ha több ideje hirdetik) Inkább vennék egy ilyet ha tényleg jó állapotú, mint egy új motowellt drágábban, lehet megbánnám, ha annyit kiadnék érte. Nem tudom persze, hogy erre mennyit kéne költeni. Pl képről lehet látszik is, hogy új gumik kellenének rá, meg ugye gondolom egy általános olaj, szűrő csere sem ártana, mennyi lehet egy ilyen "felújítási" költség?
Vagy akár ez a suzuki ennyiért [link], nem tudom melyik jobb típus, de ez fele annyiba kerül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- CES 2025: társnak tervezett robotokat prezentált a Realbotix
- Tőzsde és gazdaság
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Napelem
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Interactive Brokers társalgó
- További aktív témák...