Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9001) runner 125 válasza birdhouse (#9000) üzenetére


runner 125
nagyúr

...ennek kapcsán jutott eszembe, h ma mondta egyik barátom, h pár hetet már rendesen civil autóból is mérhetnek. :U

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#9002) Tothgera30 válasza bajnokpityu (#8998) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Pedig simán kihívhatják a zsarukat! :C

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#9003) bajnokpityu válasza Tothgera30 (#9002) üzenetére


bajnokpityu
félisten

konkrétan hol van leírva,hogy benzinkúton le kell vennem a sisakot,ha már kötözködünk?

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#9004) akos3


akos3
addikt

hú ma olyan szép idő volt :B Mihelyt haza értem a suliból mentem is motorozni! Kicsit gyakorolgattam az egykerekezést, majd megnéztem mi változott a környékünkön :) Majd egy két folgot beállítottam a mocin...Rem örök nyár lesz! :DD

(#9005) runner 125 válasza bajnokpityu (#9003) üzenetére


runner 125
nagyúr

Egyelőre nem találtam semmit.

..nekem nem rémlik, de max piktogramokkal jelezhetik.. :U

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#9006) birdhouse válasza akos3 (#9004) üzenetére


birdhouse
csendes tag

próbáltad úgy ahogy mondtam? amugy ne add fel, nekem is sok időbe telt tanulni! és még most sem tökéletes :)

..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800

(#9007) pumatom


pumatom
aktív tag

Sziasztok!

Valaki tudja, hogy egy robogóban mitől függ, hogy hány Ah-s akksit teszünk?

Az enyémben 11Ah-s van, de egy szerelő azt mondta, hogy elég a 7 Ah-s is...

:F
:R
Üdv!

(#9008) runner 125 válasza pumatom (#9007) üzenetére


runner 125
nagyúr

A motor térfogata.

..illetve nyilván közbeszól a rendelkezésre álló hely is.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#9009) pumatom válasza runner 125 (#9008) üzenetére


pumatom
aktív tag

Hát valami villamossági magyarázata csak van a dolognak nem?

180-as runner-ről van szó... Honnan lehet tudni mekkora optimális bele?

(#9010) runner 125 válasza pumatom (#9009) üzenetére


runner 125
nagyúr

Biztos, h az is van, de alapvetően egy nagyobb motornak, nagyobb energiára van szüksége az indításhoz, s nyilván több energia kell a fenntartására is. Ezért a nagyobb akksi.

Más:

Mindenki álma teljesült. ;]

Januártól a motorosok is használhatják majd a buszsávot, és ők is előremehetnek a piros lámpánál.

:C :C :C

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#9011) Gergello válasza runner 125 (#9010) üzenetére


Gergello
addikt

Ez a része nem nagyon tetszik. :((

A változások eredményeként mentesülnek a jobbra tartási kötelezettség alól is, vagyis akár az út közepén is mehetnek majd.

(#9012) birdhouse válasza runner 125 (#9010) üzenetére


birdhouse
csendes tag

én eddig is így közlekedtem :D nem ez lenne az egyik lényege a motornak? :)

..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800

(#9013) pumatom válasza runner 125 (#9010) üzenetére


pumatom
aktív tag

Ez jó hír valóban:)

(#9014) hoby36 válasza birdhouse (#9012) üzenetére


hoby36
senior tag

Nekem sem fog változni a dolog. :D

A logikában semmi sem véletlen!

(#9015) akos3 válasza pumatom (#9007) üzenetére


akos3
addikt

gey normál 50es robogóban általában 4 Ah-s szokott lenni! De én a Malámban anno tettem 3 Ah-t és teljseen jól meghajtotta! Ha a tied 50es nem vágom h mindek olyan nagy bele :Y 11Ah-t már 125ccm-be raknak.

birdhouse
Már jobban ment valamival..ami azt jelenti h már elemelkedett a talajtól :B Nem tom belőni h mennyit emelkedhetett el, de 10cm-nél semmi képp sem volt több sztem. Egyátalán nem egyszerű dolog :U

Lámpánál én is előre mentem..és a buszsávot is használtam, de azért örülök, h már legálisan is lehet! :K
De azzal nem értek egyet, h az egyirányú utcába behajthatnak a bicajosok! Könyörgöm a belvárosban Bp-en van h a két sor parkolo autók között épp h nem veri le az embe a tükrét!
Kell a fenének még oda egy bicajos is! :(((

[ Szerkesztve ]

(#9016) Brogyi válasza pumatom (#9007) üzenetére


Brogyi
senior tag

Pont a heten vettem akkut. Egyszeru mint a pofon adott a terfogat, es a legnagyobb Ah-as a nyero. Ennyi. Ahogy emlitettek milyen biciklibe kell? Pl. az enyembe 4Ah-s volt holott 12Ah kellene.Ezert vettem a leheto legnagyobbat. 50-esbe mindegy, ott van berugokar. Nekem nincs, igy nekem nagy akksi kell.

[ Szerkesztve ]

(#9017) Gergello válasza akos3 (#9015) üzenetére


Gergello
addikt

Ha érdekel, van most egy eladó robogóm olcsón amivel nagyon könnyű kerekezni. Semmit nem kell rántani, nyomatékból feljön indulásnál, menetközben kis rántásra is.

Ez itt kicsit off itt, de ezek milyenek:

http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_xr_125_l-3285748

?

(#9018) Tothgera30 válasza bajnokpityu (#9003) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Konkrétan ki szokták tenni az ajtóra a kutyás és a fagyis tábla mellé, hogy álarcban és bukóban tilos bemenni!

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#9019) birdhouse válasza Gergello (#9017) üzenetére


birdhouse
csendes tag

ezeket énis néztem, valamiért elég olcsóak, de mivel honda nemhiszem hogy olyan rossz.

..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800

(#9020) Gergello válasza birdhouse (#9019) üzenetére


Gergello
addikt

Azért nézegettem ezeket, mert csak olcsóbbak mint az xt125x.

(#9021) akos3 válasza Gergello (#9017) üzenetére


akos3
addikt

Köszi most nem vennék robogót! :DD Teljesen jó az enyém, ha majd el is adom akk is 125ös váltosat veszek majd... :K

Sztem nem olyan rossz yígy ránézésre, bár konkrét tapasztalatom nincs! Az biztos, h megy úgy mint az xt125x, mert állítólag azok azért nem egy erőgépek, mivel 4T...Bár én azért elfogadnék egy olyat :C

(#9022) Topiccsendőr válasza birdhouse (#9019) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Mármint most az olcsó kínaiakhoz hasonlítod?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#9023) birdhouse válasza Topiccsendőr (#9022) üzenetére


birdhouse
csendes tag

nem, vagyis nemtom :D ugy átlagba, ahozképest hogy elég márkás, elég olcsó is. talán azért mert kinn gyártják mucsajröcsögén

..Samsung GT-S5620 Monte... <- eladva (f¤srakás) // vodafone 225,246,345, sonyericsson k800

(#9024) Samus


Samus
addikt

Nos, nehogy már örüljek. Megvettem egy rakás hulladék motort, igaz, kívülről csili-vili.
Fúvókacsere megvolt, semmit sem javult a dolog. Megnéztük a gyertyát, nem új...(azon gondolkodok, volt-e igaz bármi abból, amit az eladó csóka mondott), biztosan működő gyertyával sem megy. Legalább barna színű...
Az üzemanyag ellátás jó, füstöl mint az állat, anyagot kap. A következő, ami ellenőrizve lesz, a gyújtáselektronika, hétfőn egy újjal. A tagnak van valami két gyertyából tákolt cucc, amit a pipa elé kell kötni, így látszik mikor ad szikrát (menet közben). Ezután gyújtótekercs, majd kondenzátor, ha ez sem hoz eredményt, akkor már csak a henger, dugattyú és tömítések maradtak. A varió is zörög egy kicsit, szóval...kíváncsi vagyok ki tudja-e találni mi lesz a probléma...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#9025) Dízeles válasza Samus (#9024) üzenetére


Dízeles
aktív tag

Remélem mielőbb megoldódik a probléma.Azért ha most (ma ) beindul a masina én jóóóóól meghajtanám.Hagy izzon aminek izzani kell.
nLaliment pü.

[ Szerkesztve ]

Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.

(#9026) Samus válasza Dízeles (#9025) üzenetére


Samus
addikt

Beindul, és valamit javított a fúvóka is. Jól meg van emelve az alapjárat (majdnem a beállítható maximum, egy negyed fordulatnyival előtte), hidegen, szívatóval el akar indulni alapjáraton. És most jön a lényeg: szivató nélkül is pörög, de nem is akárhogy. Nem hajlandó kipörögni (ilyen nagyon hülye hangja van), de megy, és ha elengedem, visszatér az alapjárat, nem áll le. Mindegy 10 fokban, melegítés nélkül, csutkagázon, "játszadozva". Holnap kiderül mit csinál az új elektronikával, ha az sem javít, akkor tekercs és kondenzátorpróba, utána pedig már csak a mozgó alkatrészek maradtak...azért jó ez az ürge, tud hozni alkatrészeket próbára. Ha nem az a hiba, visszaviszi, egy fillérembe nem kerül. Régi gyertya okozhat ilyen hibát? Azt sem tudom mondani, ha felmelegszik, akkor nem megy. Csak a magas (maximum) fordulatot nem tudja sokáig (fél percig sem) tartani. Én már arra is gondoltam, amit itt valaki mondott, hogy kicsi a karburátor a "tuning" kipufogóhoz.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#9027) Dízeles válasza Samus (#9026) üzenetére


Dízeles
aktív tag

Ha egyesével végigzongorázzátok csak kibukik a hiba.A gyertyát mindenképp érdemes cserélni.Autósboltban, motor márka és típus alapján katalógusból ki lehet keresni a megfelelő gyertyát.
Most szép idő van, helyedben megkergetném a kicsikét. :K

[ Szerkesztve ]

Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.

(#9028) hoby36 válasza Dízeles (#9027) üzenetére


hoby36
senior tag

Én a gyertyával kezdtem volna.Hasonlót csinált nekem a gyertya,pedig új volt.Csak a hőértéke volt sokkal magasabb.Hidegen képtelen volt teljesen kipörögni.Rettenetes hangja volt.

A logikában semmi sem véletlen!

(#9029) Dízeles válasza hoby36 (#9028) üzenetére


Dízeles
aktív tag

Autót vesz az ember szűrök ,olaj, szíjjak cseréje!Ha benzines gyertyák is.Motor vásárlása után minimum a gyertya csere.

Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.

(#9030) hoby36 válasza Dízeles (#9029) üzenetére


hoby36
senior tag

Hát ja.Én meg is vettem csak ajánlották 1 fórumon,hogy sportgyertyának nevezett cuccot rakjak bele.Nem kellett volna.Szerintem amíg hideg a motor,sokkal rosszabb a nagyobb hőértékű gyertya.Raktam bele a gyárit de persze újat.Azóta tökéletesen megy.

A logikában semmi sem véletlen!

(#9031) akos3 válasza hoby36 (#9030) üzenetére


akos3
addikt

Sportgyertyával amúgy miben volt másabb a menettulajdonsága? mmint nem ilyen hidegben gondoltam.. :)

(#9032) hoby36 válasza akos3 (#9031) üzenetére


hoby36
senior tag

Nem vettem észre semmit.Nem ment jobban melegen.Hidegen meg katasztrófa volt.Hasonló volt,mintha néha kihagyna a gyújtás.

[ Szerkesztve ]

A logikában semmi sem véletlen!

(#9033) akos3 válasza hoby36 (#9032) üzenetére


akos3
addikt

Ez érdekes... :F Akk miért hivják sportgyertyának? Ember kicsit többet várna tőle...
Még jó, h én nem cseréltem le...pedig gondolkoztam róla...
am a végsebességet és a gyorsulásst is befolyásolja vmennyire a gyertya!
Motorostalin beszéltem egy sráccal egy az egyben ugyanolyan motorja volt mint nekem és mondta h amióta gyertyát cseréltek benne a szervízben azóta a 70et sem éri el! :Y

(#9034) hoby36 válasza akos3 (#9033) üzenetére


hoby36
senior tag

Lehet neki a gyertyahézag sem jó.Az is sokat számít szerintem.
Én is nagyot csalódtam a sportgyertyában.Lehet akkor ér csak valamit,ha több benzint kap a motor.Vagy nemtudom.

A logikában semmi sem véletlen!

(#9035) Gergello


Gergello
addikt

Sport gyertya? Mármint 10-es hőértékű vagy mitől sport?

(#9036) bajnokpityu válasza hoby36 (#9034) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem azért de egy gyertya csak rontani tud teljesitményen,javitani nem.
nagyon durván felhúzott pár százezres henger szettekhez el tudom képzelni,hogy jó a 10es hőérték,de nagyon-nagyon soknak tűnik egy normális géphez.gondolom tök fekete a gyertyád.

miért nem rakját ok bele a gyári ajánlottat?minek szivatjátok magatokat?

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#9037) Topiccsendőr válasza hoby36 (#9034) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

gyerekek. Szerintetek a gyárban a mérnökök hanyagságból hagynak ki 1-2-3-20 lóerőt egy gépből, hogy gyertya formájában megvegyétek? hákomolyan... Csak és kizárólag több tüzelőanyag elégetésével lesz nagyobb ereje egy motornak. Ezt sokféleképp el lehet érni. Fordulatszám emelés, köbcenti növelés... De gyertya??? Vagy amitől kivagyok az a sporttrafó. Hogy 20 000 voltos lesz a szikra a gyári 7000 helyett. A gyertya hézaga miatt mindig, MINDIG 7000 voltos lesz a gyújtószikra, ha 600 000 voltos a trafó akkor is. Ne legyetek noobok, szerintetek most találták fel a langyosvizet?

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#9038) Samus


Samus
addikt

A fejlemények: nagyobb fúvókával meghajtottam, ugyanaz a gond, már ki sem pörög rendesen (melegen sem, szívatóval sem), csak néha-néha. Gyertyát holnap hozok, ma voltam, holnapra megjön, katalógusból néztük, csak egyféle van egy hőértékkel.
A mai nap termése: a két gyertyás "elemzővel" megnéztük, a szikra folyamatos, nincs kihagyás, még akkor sem, mikor épp leáll a motor (megszűnik a hangja), de még forog. Ilyenkor (kihúzatás után) mikor leáll, csökken a fordulat, néha el-elkapja, picit pörgeti, kihagy, pörög, de a szikra folyamatos, legalábbis a gyújtókábelen. Hogy a gyertya leadja-e, azt nem tudni (be nem látunk a hengerbe működés közben), de az elektronika és a komplett gyújtás jól működik.
Szétszedte a karburátort, szívócsonkot, pillangószelep tökéletesen zár, nem sérült, csipkézett, csonkrész tiszta, nincs repedés (nem tudom, mit jelent, méret (kör áthúzva) 20as, egy jelzés van rajta, csúccsal felfelé álló egyenlő szárú háromszög, benne fejtetőn egy másik ugyanilyen, de kisebb háromszög). Szimeringet még alaposan nem ellenőrizte, de sem a lendkeréknél, sem a kuplungnál nem látszik folyás, de ezt holnap, vagy utána teljesen szétszedi légkulccsal, ezt is ellenőrizendő.
Mikor kivette a gyertyát, vízcseppek voltak rajta. Lekapta a hengerfejet. Kicsit rozsdás belülről, látszik, hogy alig volt benne fagyálló...a tömítés nem a legszebb, de nem repedt. Viszont kivétel után egy-két darabja benne maradt a fejben. Ha van, akkor holnap jön, ha nincs, akkor megrendeli a szettet, külső-belső tömítés csere.
Jelenleg úgy állok, hogy sehogy. Remélem most már jó lesz, már Őt is érdekli, hogy mégis mi baja...
Ha már lekapta a deknit, mellékesen mondtam Neki a szíjat (már tudom, mit kell nézni ellenőrzéskor, ki lettem oktatva), nem zsír új, de még bőven jó állapotú (nem repedt, kopott). Most, hogy feltöltöttük fagyállóval (még régebben, keverve persze) az eddig átlátszó folyadék zöldes színű lett (kék fagyállóval...).

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#9039) Dízeles válasza Topiccsendőr (#9037) üzenetére


Dízeles
aktív tag

Ezt szak szóval Parasztvakításnakmondjuk.
Autóknál könnyűfém felni .Amely 1,5 kgvel nehezebb mint az acél felni.
---Samus---Biztos vízhűtéses sport gyertya.
Hsz-odat olvasva lassacskán profi szerelő leszel :K

[ Szerkesztve ]

Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.

(#9040) Topiccsendőr válasza Dízeles (#9039) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Félig-meddig. Ezek hasznos dolgok ha High end tuningod van. Ha olyan a kompresszióviszonyod, ha annyira el van szegényítve a keverék, hogy olyan gyertya kell, és akkora hézaggal. De ezek tényleg horror összegek mire összehozod, és csak akkor kellenek ilyen cuccok. Ha ráraksz ilyen gyújtást egy sima 50-esre meg ilyen gyertyát akkor érted... És az összes webshop azt nyomja, hogy ez kell az utcai robeszokba, na ez a gáz, igazi homálykodás. Ez nem arról szól, hogy kicserélsz egy dolgot és akkor jobb lesz. Nem gran turismo.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#9041) bajnokpityu válasza Topiccsendőr (#9037) üzenetére


bajnokpityu
félisten

mármint kétüteműnél kell a több benya a nagyobb teljesitményhez.ha jól sejtem.4Tnél,dieselnél tuninggal gyakran csökken a fogyi azonos teljesitményszinten.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#9042) Dízeles válasza Topiccsendőr (#9040) üzenetére


Dízeles
aktív tag

Na igen.Ha pályán versenyez az ember és van hozzá léje oké .De közútra robogóra nem költ az ember százezreket .
Gran Turismo A game

Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.

(#9043) Gergello válasza Samus (#9038) üzenetére


Gergello
addikt

Most akkor mit mond a srác, mi a baja?
Én nem nagyon értek hozzá, de szerintem csak el van hangolva a motor. Most milyen gyertya van benne egyáltalán, gyertyakép milyen amikor így nem pörög ki?

Most akkor fekete volt a gyertya a nagyobb fúvókával, mert sokat kapott?

(#9044) hoby36 válasza Topiccsendőr (#9037) üzenetére


hoby36
senior tag

Nekem kb 2 napig volt benne még nyáron.Ajánlgatták 1 fórumom.Kipróbáltam és ennyi.

A logikában semmi sem véletlen!

(#9045) hoby36 válasza Dízeles (#9039) üzenetére


hoby36
senior tag

Hát nekem alufelni van az autómon.Nem a hulladék fajta.Könnyebb a felni sokkal,mint a gumi ami rajta van.Pedig csak /45-ös.

A logikában semmi sem véletlen!

(#9046) Topiccsendőr válasza bajnokpityu (#9041) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Nem. Mindenre érvényes. Ha teljesítményt növelsz, biztos nem fog kevesebb lenni a fogyasztásod.

[ Szerkesztve ]

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#9047) Samus válasza Gergello (#9043) üzenetére


Samus
addikt

Nagyobb fúvókával sem lett fekete a gyertya, egy kicsit sötétebb, de nem "kormos", de valószínű visszakapja a 74-es gyárit, mivel a nagy (82) nem segített, viszont többet fogyasztana miatta, ha pedig így alapjáraton ráhúzom a szívatót, jól megnő a fordulat (majdnem indulunk már), és berezonál az egész motor.
Egyenlőre ott tartunk, hogy kizártuk a gyújtást és az üzemanyag ellátást. Ami maradt, a hengerfej tömítés, mert a gyertyán vízcseppek voltak hajtás után. Ez végül is okozhatja az említett jelenséget. Új gyertyát ma kapok, kipróbálni nem tudom, a tagnál van a hengerfej, a tömítés mérete miatt. Egyébként is szét van kapva a lendkerék felőli oldal is, itt még a szimringeket kell ellenőrizni, és a másik oldalon is. Az a gyertya van benne, ami volt eddig is, ugyanilyet kap, csak újat. É már ara is gondoltam, hogy koszos az elektróda, vagy picit megnőtt a hézag a kopás miatt, és a megnövekedett fordulatnál nem tud megfelelő szikrát adni (már ha ad). Olyan, mintha le lenne fojtva, csak a hangja ráadásul irtózatos, csak alapjáraton és pici gázzal (mikor még nem indul el) szép a motorhang.
Az idegesítő, hogy kevés járatás után már első vagy második rugásra indul, hidegen, hosszú állás után (egy nap) viszont jóval többet kér, úgy ötöt gyújtás nélkül (Simson POWA...), utána a harmadik rúgás felé működésbe lép.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#9048) hoby36 válasza Samus (#9047) üzenetére


hoby36
senior tag

Lehetséges esetleg a membrán hibája is?

A logikában semmi sem véletlen!

(#9049) Topiccsendőr válasza Topiccsendőr (#9046) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

uh b+ hogy fogalmazok :DDD
Kevesebb nem lesz a fogyasztásod. Hiszen több tüzelőanyagot égetsz el. ezzel nől a teljesítmény.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#9050) akos3 válasza Topiccsendőr (#9049) üzenetére


akos3
addikt

jah, azon nekem is megakadt a szemem! :DD :C

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.