Hirdetés
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- sziku69: Szólánc.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
macilaci78 #69045 üzenetére
Mostanra ez odáig fajult, hogy gyújtásnál 0%-ot mutat, gyújtás nélkül 12,5-25%-on áll a mutató.
Dettó ugyanez van a nálunk lévő BWS-el is. Az, hogy előtte mi volt a helyzet vele azt nem tudom, mert már így került hozzánk. Egyébként tudod, hogy mi az érdekes? Az, hogy amikor kivettem a tankból a komplett szintjelző egységet és azt kézzel elkezdtem mozgatni, akkor az hibátlanul működött. Nullától egészen a maximumig jelez mindent, a legapróbb kézzel való mozgatást is visszaigazolja a mutató. Gondoltam arra is, hogy esetleg lukas az úszó és azért nem tud megemelkedni a tankban, de nem, nincs semmi benne. Úgyhogy nem értem a dolgot. Én szereztem egy ilyen egységet egy bontott BWS-ből. Tuti, hogy jó lesz, mert a haverom bontotta a robogót és szétszedés előtt rendesen mutatta a szintet. A helyedben és is bontottan néznék egyet, szerintem tuti, hogy találnál az apróhirdetések között. Pár ezer forintért kínálják őket.
Egyébként a fals szívással kapcsolatban én már találkoztam olyan főtengely szimeringes motorral, hogy volt rajta alapjárat. Pont úgy vettem észre, hogy már kopra be volt tekerve a levegőcsavar, de még mindig volt alapjárat a motoron. A szívórésze a motornak (légszűrőház, légszűrőcsonk, karbi, szívócsonk) hibátlan volt. Később a szimering csere meg is erősítette ezt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #69046 üzenetére
Ez nekem sem jön be, ilyen van.
22 éves motor, 5.500 km-t futott. Most vetetem ki belőle a fojtásokat, a gyári szíjak, görgők, váltóolaj cseréje, meg ami még kell.
Egy komolyabb hibája volt. a légszűrő és karbi közti levegővezeték eltört, falsot szívott. A szakszerviz meg csak ragasztotta, természetesen szar lett. Kínomba a gyertyapipához kendermadzaggal hozzáhúztam a karbit, hogy kisebb legyen a légrés, de párszáz km-rel később inkább letettem a motort. Majd kikúpálódtam a net használatában és rendeltem oem parts-ról gyári alkatrészt.Ez az egyetlen komoly hibája volt.
-
wolf13
őstag
válasz
sityupityu #69035 üzenetére
Szia.
Köszönöm válaszod. Ma szétszedtem. Leszedtem a levegőszűrőtől légbeömlő nyílásról a gumicsövet , nincs elrepedve. A másik cső ami a vázból a légszűrőhöz vezet, az foltozva van, de nem hiszem, hogy köze lenne hozzá, mivel nincs nyílás. Így elsőre indul a motor, ha ledugózom le is fullad. Szóval nem tudom, hogy tudnám kideríteni , esetleg még hol szívhat falsot? Hogy tudnám 100% megállapítani, hogy a főtengely szimeringgel van a gond?
@macilaci78: köszi, ezzel én is tisztába vagyok, csak ugye a kérdés, hogy hol keressem a gondot
Köszi előre is.
-
perge666
veterán
válasz
macilaci78 #69044 üzenetére
Nekem a BWS-nek az eleje ( lámpa rész formavilága ) nem jön be annyira,de ha ilyen lesz a közelben,és rendbe lesz,akkor úgyis megveszem.
Látod,ezek nem nagy problémák amiket leírtél,pedig egy 22 éves motorról beszélünk! -
macilaci78
nagyúr
válasz
orosziem81 #69039 üzenetére
Az olajjelző működését a gyújtásadáskor felvillanó lámpa adja. Alapvetően 3 forrása lehet a hibának: maga a tartályon lévő jeladó hibásodott meg, a műszerfal (kiégett a lámpa), vagy a kettő közti vezeték.
Szakadásvizsgálat egy egyszerű multiméterrel a jeladónál. Lehúzod róla a sarukat, feltöltött tartálynál rápróbálsz a jeladóra, ha sípol a multiméter, akkor a jeladó jó.
A műszerfal lámpáját is ugyanígy ki tudod mérni, valamint a vezetékek két végét is.Nálam is tönkrement az üzemanyagszintjelző, elég korán. A hibajelenség régen az volt, hogy a mutató a teljes skála helyett kb 0-50% között mozgott, ahol 50%-nál volt tele a tank és 0%-nál még kb félig leehetett. Mostanra ez odáig fajult, hogy gyújtásnál 0%-ot mutat, gyújtás nélkül 12,5-25%-on áll a mutató.
Az úszó a csőben szabadon mozog, az állásától függően a szerkezet ellenállása változik, a vezetékek nincsenek szakadva, a műszerfal mutató változó feszültségnek megfelelően változó értéket mutat.
Mivel nem találtam meg a hiba okát, így utánajártam az áraknak. Műszer csak komplett műszerfalként vehető, 40k körül, üzemanyagszint-jelzőt egy francia webshopban találtam, postával valami 30k körül. Na, ezzel szemben áll egy bükkfatipli, amit berovátkáztam forrasztópákával...A gyári fojtásokról az összefoglalóban olvashatsz. Szépen össze vannak szedve a legjellemzőbb megoldások. Mindegyik ellenőrzéséhez bontás szükséges.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
perge666 #69038 üzenetére
Nekem is BWS van, SPY, 1996-os, szeretem.
Az állvédős sisak nem fér el az ülés alatt, ez nagy szívfájdalmam.
A héten viszem szervizbe, rendes karbantartásra.Az üzemanyagszintjelző adta meg magát valami okból. Egy szál bükkfatipli látja el a funkciót. Illetve az első idom lámpatartó fülei törtek le, vettem új idomot.
-
forandor
tag
válasz
blizzrd #69027 üzenetére
Sok minden lett egyszerre cserélve, így még komplikáltabb a dolog.
Ha a gázbovden akadna fel (mondjuk szorul a súber, vagy gyenge a rugó, vagy valami rosszul lett összerakva), akkor azt érezned is kéne a jobb kezeddel (megnő a gázkar holtjátéka).
A karburátor kompletten cserélve lett? Teljesen azonosra? Ha még megvan a régi karburátor, akkor visszatenném és megnézném, hogy a jelenség megszűnik-e.
-
forandor
tag
válasz
sityupityu #69035 üzenetére
Köszönöm!
Akkor én is cserélem a szivattyút. A régit majd kíváncsiságból szétszedem, és felrakom ide, hátha másnak is vannak ilyen perverz vágyai. (majd = ez nálam hetekben mérhető)
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
pár napja vettem egy 2 ütemű 50ccm hasznát robogót és a segítségeteket szeretném kérni a következőkben:
- olaj jelző nem működik. Kibontottam a mérő jeladót, de nem tudom milyen elven működik. Ha ez esetleg OK,, akkor miért nem világít a piros lámpa?
- üzemanyag szint jelző nem működik. A jeladó rendben van, ohmikusan mérve OK. A "műszerfalon" miért nem megy a mutató?
- gyári folytás meglétét hogyan kell ellenőrizni?
Köszi előre is.
-
perge666
veterán
válasz
sityupityu #69035 üzenetére
Köszi a megerősítést.
Pont a BWS a második kiszemeltem,de ez csak a kinézete miatt a második.
Szerintem is a Stalker a szép a maga kategóriájában.Olvastam róluk,hogy kivisznek a világból,nagyon erős,tartós,strapabíró blokkjuk van. ( a stalkernek is és a BWS-nek is )
Pont ezért esett rájuk a választásom.
Egyik szomszédomnak volt BWS nagyon sokáig,szerette nagyon,nem is volt vele gond,de már csak nagymotorokkal járkál...... -
válasz
róland #69036 üzenetére
Érdekes dolog, mert pont a fordított helyzet szokott fennállni, hogy alapjáraton nem indexel rendesen. De szerintem akkor is a indexrelé körül lehet a gond, ha mégsem akkor majd javítanak. Ezek az analóg indexrelék a legkülönfélébb problémákat tudnak néha produkálni, ezért én jó ideje már csak ilyet használok.
-
róland
veterán
Kymco Agility Sport 4T 50ccm robogót elővettem téli álom után. Elindítva alapjáraton minden tökéletesen működik. Elindultam vele egy körre és az irányjelző nem villog, hanem egyszerűen világít. Megállás, újraindítás, alapjáraton megfelelő működés, azonban amint alapjárat feletti fordulatszámon megy a motor az irányjelző a fent említett problémát produkálja.
Mi lehet a hiba?
-
válasz
perge666 #69029 üzenetére
Nekem volt már Gilera Stalker. Szerintem atom jó kis motor és még jól is néz ki (legalább is nekem nagyon bejön) Kb ugyanazt a szerepet tölti be mint a Yamahánál vagy az MBK-nál a BWS. Az egyikben ugye állóhengeres minarelli van a másikban meg piaggio. Ez a kettő azok közé tartozik, amikkel a világból ki lehet menni anélkül, hogy bármilyen idióta probléma fellépne mint más szintén jó, de bonyolultabb felépítésű motorral ellentétben. Én csak ajánlani tudom. Annyit meglehet tenni, hogy a gyári hűtőventilátort érdemes egy más szögű, nagyobb (szélesebb) lapátokkal rendelkező tuning ventilátorra cserélni. Mondjuk ez csak akkor igazán fontos, ha valami tuning van és ezáltal jobban pörgetve van a gép, de szerintem egy teljesen gyáriba is hasznos lehet a nyári nagy hőségben.
(#69030) forandor Nekem Honda Dio-nál (szintén alsó tankos) volt hasonló gondom és nálam a vákuumos benzinpumpa cseréje megoldotta a problémát. Szerintem csak akkor szabadna jönni belőle üzemanyagnak, ha jár a motor vagy ha önindítózol vagy rugdosod. Ezek nélkül se oda sem pedig vissza nem szabadna engednie semmit. Legalább is emlékeim szerint így van. A belsejét cserélni nem érdemes, mert vagy nem lehet kapni, vagy pedig olyan áron van, hogy érdemesebb az újat megvenni. Nem egy nagy összeg. Én kicserélném a helyedben ezt is.
(#69032) Kobun1980 A három javasolt mellet én csak az F12-őt ajánlanám, a derbi meg az ehhez hasonlókat én elfelejteném.
(#69033) wolf13 A leírtak alapján én arra következtetek, hogy az a motor falsot szívhat valahol. Át kell nézni a levegőszűrőtől a szívócsonkig mindent, hogy hol mehet be plusz levegő. Na meg a karburátort is be kéne rendesen állítani. Ha ezen a részen nem találsz semmit sem, akkor a főtengely szimeringnél is tud plusz levegőt szívni. Persze máshonnan is vérezhet a szerkezet, csak a befogott légszűrő kapcsán jutott ez az eszembe, hogy úgy meg egyből beindult.
-
Dtomka
veterán
válasz
Kobun1980 #69032 üzenetére
Szia!
Jelenleg Aprilia SR 50 -em van, korábban Yamaha Aerox -om volt. Mindkét gépet én ajánlom. Bármelyiket is veszed, elégedett leszel.
Malaguti F12- nek gyenge a lámpája, én akkor annó ezért vettem inkább Aeroxot. (~2012-ben. Lehet az újabbaknál már nem áll fent ez a probléma!)
-
wolf13
őstag
Sziasztok.
A múlt héten szezonra fel lett kicsit újítva egy Piaggio NRG 3. Tank , benzincsap automata szívató csere, karbi takarítás stb. Volt is a karbiba rendesen víz. Nem tudom ez a téli állástól volt-e vagy ennyi összegyűlt év közben.Mivel már tavaly is gondom volt néha az indulással , volt , hogy 20-30 rúgásra indult csak, így a múlt héten minden nap indítottam. Minden alkalommal elsőre indult. Így ma már elmertem menni dolgozni vele. Mikor odaértem már le sem kellett állítanom , mert le is fulladt. Betudtam annak, hogy nem jól állítottam vissza a csavart. Viszont este indultam volna haza, már hallottam, hogy nem lesz egyszerű. Csak úgy tudtam beindítani , hogy kivettem a légszűrőt , és befogtam a nyílást. Így harmadszorra már indult, haza is értem vele. (13km)
Viszont ami még feltűnt, hogy nem harap annyira mint tavaly. Végsebesség talán megvan ami volt. Viszont dombnak felfele is veszített az erejéből.
Nem tudom ennyi infóból esetleg valaki tudna tanácsot adni , hogy merre induljak el.
Egy másik kérdésem pedig arra irányul, hogy az új tankon volt a tetején egy plusz kb 15 cm-es cső. A régin nem volt. Ezt dugózzam, vagy sem?
Köszönöm előre is, jó hétvégét.
-
Kobun1980
aktív tag
Sziasztok!
Bújtam a fórumot már egy ideje, mert nyilván nem egyedüli vagyok az igényemmel, de mégiscsak leírom mik lennének, remélem tudtok segíteni:
Budapestre szeretnék venni magamnak városi robogót 50ccm-est elvileg csak munkába járásra, napi pár km.
Keretben 300 körül gondolkodom.
Hiába szeretném, nem nagyon értek hozzájuk, szóval szerelni nem szeretnék, valami megbízható történet lenne jó. Az sem baj, ha van hozzá alkatrész, illetve szerviz.
Örülnék neki ha lehetne vele haladni úgy módjával, és nem kellene rollerezni, de zajosan zúgó futár gépet nem szeretnék.
A külsővel kapcsolatban annyi, hogy nyilván a funkcionalitás az első, de a Liberty, Scarabeo stílusú gépek nem igazán tetszenek.
Ahogy olvastam eddig a fórumot, Aprilia SR50-esek, Yamaha Aerox-ok, illetve Gilera Runner-ek javasoltak.
Ezeken kívül mi a helyzet a Malaguti F12-kel (használtan olcsóbbaknak tűnnek), vagy a Benelli 49x-el (igaz kevesebb van de az árkategóriában még újabbakat találtam), vagy mi a vélemény a Derbi Variantokkal (ma láttam egy gyorsétterem futárjai azt használják. Külsőleg egész pofásak, 14-es kerék gondolom hasznosabb lehet, mint egy 11, vagy 12)?Így elsőre ezek jutottak eszembe.
Köszi előre is. -
Bling95
őstag
Sziasztok!
150 ezerig szerintetek lehet találni valami értelmes allapotu robogot munkaba jarashoz (max.20 km egy nap)?
Milyen tipusokat erdemes nezni ha inkabb a vespas( nyilvan nem fer bele ennyibe) vagy yamaha vino szeru stilus jon be? -
forandor
tag
Üzemanyag ellátás abban az esetben, amikor alul van a tank.
Tavaly kapott a gulliver új benzincsövet, új karbitömítéseket, a gyári golyós benzincsőszelep helyett egy autókban használt membrános verziót (próbáltam szívni ellenkező irányban a végét, és odatapadt a nyelvem, a golyósra ez nem mondható el). De az a nyamvadt üzemanyag így is visszafolyik, egy kicsit lassabban, de akkor is. Direkt szétszedtem a robogót, hogy megnézzem a benzin merre jár 1 hónap állás után (átlátszó csövek), hát persze, hogy teljesen visszafolyt. Amúgy alig 1 hét is elég neki, hogy a benzin szintre érjen. Maga a motor pöcc-röff lenne. Figyeltem rugdosás közben a benzin útját, és amint elérte a benzin a karbit, a gép már indult is (szívató nélkül, úgy 1 hónap után). Zavar a jelenség, mert több mint egy percig rugdalni kell, minden egyes huzamosabb pihenő után.
Ha jól rémlik valami ehhez hasonló szerzet nyomja fel az anyagot. Lehet, hogy ezt is cserélnem kéne? Amúgy nem lehet ezeket felújítani (új membrán, tömítés bele azt cső)? Egyébként, ha megszívom a benzincsövet, akkor jön fel a tankból ez az igen komoly literárral rendelkező kőolajpárlat. Sajnos nem tudom, hogy hogy épül fel ez a pumpa belülről, így nem tudom, hogy ez normális jelenség-e.Tapasztalt már bárki hasonlót alultankos motor esetén?
-
perge666
veterán
Jó nagyot kívánok.
Télire szeretnék venni egy “ tereprobogót “ meg nyáron asszonynak is jó lenne boltba szaladgálni.
Tudtok ajánlani valami jó tipust?
2000-2004 körüli évjáratokat keresek,léghűtéses,elől lehetőleg tárcsafékes legyen.
Az elsődleges kiszemeltem a Gilera Stalker,tudtok róla nyilatkozni?
A többi mellett is érvelhettek,szívesen olvasom,úgyis ráér őszig a vásár.Máshol olvastam hogy ment az okoskodás hogy normális robogót vegyenek olyan gumival,de nekem ilyen kell......
-
Dtomka
veterán
válasz
sityupityu #69026 üzenetére
Akkor jó
Köszi a választ!
Ma délelőtt megrendeltem, hétfőm megyek érte. 130/60-13 S08 TL Mitas köpeny -
blizzrd
senior tag
Sziasztok!
Egy kis ötletre lenne szükségem. Mocimban (50ccm) cserélve lettek a következő alkatrészek: görgő, variátor csúszka, szíj karbi, szivató. Mindegyikből a gyári cikkszám alapján rendeltem a méretet.
A motor patika pöcc-röff, viszont: teljesen elengedett gázkarnál is érzem hogy menne a motor, illetve menet közben is ha elengedem nem lassul hanem tart egy bizonyos tempót, illetve megállásnál is kb 5-10 km/h-nál érzem hogy a motor visszább vesz a pörgésből.
A gázbowden feszülhet valahol, vagy az alapjárati fordulat lehet magas? A moci egyébként sokkal jobban megy mint előtte, a lámpánál kevésbé ugrik (talán az új görgő miatt?)
Kompresszió, szikra jó.Köszi a tippeket
-
-
Dtomka
veterán
válasz
sityupityu #69024 üzenetére
Köszönöm a választ!
Nézegettem az árakat, nem mondom, hogy a csillagos ég a teteje, de azért elég drága gumit is lehetne venni.
Így felmerül bennem a kérdés.
10-12k -ért fogok tudni venni olyat ami nem rossz minőségű? -
-
Dtomka
veterán
Sziasztok!
Úgy terveztem, hogy a bringára veszek defekttűrő külsőt ~ 12k/db.
De tegnap láttam, hogy a robogónak eléggé repedezett a hátsó gumija és kopott is.Aprilia SR 50 Factory (2008) milyen külső-t ajánlotok?
Köszönöm szépen a segítséget előre is! -
gabe_
őstag
Ingyen elvihetőek a megmaradt, épp csak kipróbált alkatrészeim:
-kuplung rugó szett
-görgőszettEgy 2T Malaguti Ciak 100-ashoz vettem őket anno, de ahhoz a setuphoz nem váltak be. A robogót már eladtam, így számomra ezek már feleslegesek.
Kecskeméten személyesen átvehetőek, vagy ha elutalod a posta árát, akkor el is küldöm...
-
-
embe
nagyúr
válasz
sityupityu #69017 üzenetére
Sehogy. De most vett egy új benzinpumpát....sanszos hogy a régi vacak.
-
-
suste
veterán
Beüzemeltem a robogót a téli pihenő után
A régi variátoros problémám gyógyítására rendeltem sárga és piros kuplungrugókat, és sárga kontrasztrugót.
Első körben az új (túlméretes) variátor mellé beraktam a sárga kuplungrugót, de semmit nem változott a helyzet, maradt a nyögve indulás (a szíj abszolút nem csúszik, így gondolom a kontrasztrugó cserére nincsen szükség).
Mivel gyorsan kellett a robogó, ezért visszadobtam a gyári (kicsit hullámos) variátort. Ezzel ugye a megfelelő mélységbe került a futó felület, kis fordulaton egyből kiengedi rendesen a szíjat a hátsó tácsákon, így nem forgott a kerék alapjáraton. De arra számítottam, hogy az erősebb (sárga) kisrugók majd magasabb fordulaton dolgoztatják a motort indulásnál, de nagy meglepetésemre semi nem változott
Lehetséges lenne, hogy a kuplung pofák rugó beakasztó lyukjai annyira kikoptak, hogy hiába erősebbek a rugók?Szóval totál nem értem már ezt a robogót (vagyis a váltómechanikáját).
Bármit próbáltam eddig, semmire nem reagált se az új se a régi variátorral (könnyű/nehéz görgő, rövid/hosszú szíj, erősebb kisrugók).
Viszont az új variátorral való nehézkes indulást most már szinte biztosan az okozza, hogy nincsen egy síkban az első és a hátsó tárcsák (4mm-rel mélyebb az új nyomólap), így az eleve feszített helyzetben kapásból megindul kifelé a szíj. Persze hézagolni is kéne még,de ugye nincsen több hely, alig lehet felrakni így is az anyát.
Szóval vagy lehúzom a berugó meghajtás fogaskerekét a főtengelyről, és ott nyerek helyet (hézagolás mellett persze) és akkor nem lesz berugási lehetőség, vagy találok valahol kicsit kevésbé mély megfelelő nyomólapot az új variátorhoz.
Utána talán be lehetne hangolni normálisan (?) -
dtsdexter
csendes tag
válasz
sityupityu #69011 üzenetére
Érdekes. Nem hiszem, hogy 3 szezon fölé lőnék be az élettartamot. És évről évre egyre könnyebb "jobb" minőségű anyagokkal dolgoznak. De ez már mindegyik motorkerékpárra igaz. 49-1500ccm ig ... Nagyon kevés kivétel van, vagy idő előtt szét rohad, vagy szét hullik ... Nem véletlen mondják: -Aki szereti az esőt szeresse a sarat is! Ha igényes, jó szerelőt találsz és a pénztárcád is tudja tartani az iramot, akkor nyilván kitolható ez az idő, de csodát nem szabad várni. Valaki egy szezon alatt le megy 10-15.000-ret valakinek meg ugyan ez a motor 4. szezonra sem jön össze. Csak az elsőnek a sok km-miatt jönnek elő a kopásból eredő hibák, a másiknak meg kevés miatt, az anyagfáradás, tömítetlenség.
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Az öcsémnek van egy Piaggio Fly 50 4T robogója. Első gazdája. Vacakol a robogó, nem indul. Tekerni tekeri, de nem indul.
Már vett egy új karbit is rá, de azzal sem. Üzemanyagot nyomja, szikrát kap.
Egy szerelő javította 2 éve, akkor átb@szta. Valami nem is belevaló alkatrészt mutatott, majd küldött el neki, hogy azt cserélte. De azt nem cserélte tuti, nem is belevaló volt a "rossz példány". 15eFt.-ot kért.
Tavaly egy szerelő javította ugyanezzel a jelenséggel, 3500 Ft.-ot kért, nem mondta meg mi a baja.
Most megint ugyanaz a hiba jelenség. Elvinné a 2. szerelőhöz, de az a baj, hogy a világvégén lakik + 50km. Utánfutózni kell 100 km.-t. Ez mind idő, és pénz.Így látatlanba tudom nehéz, de van valami tippetek mi lehet a baja?
Nagy hiba nem lehet, kiindulva a 2. javítás költéségéből. Öcsém nem analfabéta, Simsonon edződött a '80-as években, de nem találja a hiba okát.
Valami jellemző típushiba esetleg?
-
martillo
tag
Kicsit talan off topic...
BP Corvin kornyeken tudtok ajanlani uzeletet, ahol kapok 2T motor olajat?Thx
-
válasz
BlackPriest #69010 üzenetére
Nem tisztem, hogy azt állítsam hogy valótlan - hallottam már több ilyenről is - de számomra ez kb a hihetetlen kategória. Tudom én....gyári motor benne gyári alkatrészekkel stb - végigjártam én is ezt a létrát annak idején, volt részem benne. Mondjuk azt valóban meg kell jegyezni, hogy ezek a 2T-k közel sem pörögtek annyit mint a mostaniak, nem is tudtak, hiszen jóval nagyobb volt a lökethosszuk mint egy mai 2T motornak ezáltal bár gyengébbek, de cserébe nyomatékosabbak voltak.
De szerintem akkor sem. Persze ez csak az én véleményem. -
BlackPriest
őstag
válasz
sityupityu #69007 üzenetére
és vannak a kivételek, lásd moped blogon a 93 ezret futott simson
-
-
martillo
tag
válasz
sityupityu #69007 üzenetére
Az en konkret esetemben egy keeway ry6, amit most jaratok be, ujonnan lett az enyem.
Barmi tanacs akkor, amivel novelhetem az elettartamat? Halas vagyok minden segitsegert, sose volt robogom korabban, 2T-vel is csak munkagepben talalkoztam...
-
válasz
martillo #69006 üzenetére
Itt még jobban számít a felhasználás módja, illetve hogy milyen 2T-ről van is szó. Vannak 30-40 üzemórás verseny 2T-k, és vannak jóval alacsonyabb fordulatszámon járó hétköznapi használatra tervezett motorok is. Az utóbbiaknál is minimum felezni kell a 4T futásteljesítményét.
-
martillo
tag
válasz
sityupityu #69005 üzenetére
Es 2T motorral mit varhat az ember?
Ha karban van tartva, a kopokat cserelik rendszeresen, akkor meddig gazdasagos az elso tulajnak? -
Ahogy te is írod, ez nagyon sok mindentől függ. Felhasználás módja, milyen motor, mekkora stb. Nehéz megmondani. Szerintem általánosságban talán kijelenthető, hogy teljes odafigyeléssel mondjuk 125 köbcenti felett talán olyan 60-80 ezer km. Persze ez alá nem tartozik a hajtás (szíj stb) folyamatos karbantartása. És erre a maximális km-re természetesen csak úgy lehet alapozni, hogy az ember teljesen tisztában van a motor előéletével, illetve már újkorától nála van.
-
wyzard
tag
válasz
sityupityu #68999 üzenetére
Szia,
Köszönöm, ez már szerelő lesz, nem ért ennyire egyikünk sem hozzá és nem akarjuk elbarmolni.
-
Zin
őstag
Egy 4T robogó hány km-t megy el általában?100 ezer km?Vagy ez mitől függ?Mondjuk 125 v 150 ccm és sohasem végsebességen használva max 90-95,városban meg 50-60.
-
Armahun
addikt
válasz
sityupityu #69001 üzenetére
Ez az kösz, de sajnos nincs nekik. se
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Lítium-ion/Li-ion akkumulátorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- SD memóriakártyák (SD, SDHC, SDXC, micro SD)
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Építő/felújító topik
- iPhone topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- iKing.Hu - Apple Macbook Pro 13 Touchbar M2 -2022 - Használt, karcmentes
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Felújított laptopok / PC-k Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost! 05.03
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest