Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67751) dtsdexter válasza sityupityu (#67748) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Ezt a jelenséget sajna nálam is produkálja, bár a membránon látható sérülés nincsen ... néha felpörög majd vissza áll. Melegen beállítom hidegen nem indul, ha hidegen annyira állítom, hogy ne fulladjon le, akkor meg túl magas lesz melegen, és rendesen kapaszkodni kell a fékbe, hogy lámpánál ne induljon el. Már ki lett pucolva, gázadásra gyorsan reagál.

Másik, szoktam melegíteni egy 5 percet (egy cigi) mielőtt indulok vele, szépen bemelegszik, aztán az első 200m-ren durrog, mintha be akarna fulladni pillanatokra ... aztán jó, egész úton nincsen vele gond, a fentit leszámítva.
Kapott új aksit, új automata szívatót, karbi kipucolva, pillangó szelep jó, levegőszűrő patika, jól is zár, egyszóval fogalmam sincsen.

Ma meg új okossága, befüstölt a csomiba, mintha feljött volna a kipufogó füst. ... nem is értem az egészet.
Nesze neked Malaguti Ciak 125 ... természetesen Kymco blokkos ... csak, hogy jó legyen.

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67752) hoby36


hoby36
senior tag

Üdv!Szerintetek mennyit érhet egy olyan Gilera Runner Purejet,ami 2004-es,de nem megy.Néha beindul,de le is áll.Kompresszor cserélve volt.Benzin pumpát szétszedte egy ismerős,de nem tudta összerakni.Majdnem új a sport kipufogó,ami rajta van.Új dekni és kerék csapágy,szíj,kuplung harang,görgők.Nincs időm sajna vele foglalkozni.

A logikában semmi sem véletlen!

(#67753) macilaci78 válasza hoby36 (#67752) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Egyben mondjuk 20k, ha valakinek épp kell. Ha alkatrészenként hajlandó vagy kiárulni, akkor 200-300 k is lehet.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67754) Fehercsoki


Fehercsoki
aktív tag

Sziasztok, robogót szeretnék venni (első robogó lenne), nézegettem a használt példányokat, de ártól függetlenül mindegyikkel volt valami gond (sérülés/tuning/túl régi) ami már a hirdetésből is egyértelműen látszott (illetve a választék sem volt valami nagy), ezért arra gondoltam hogy inkább újat vennék. Mivel túl sokat nem tudok/szeretnék rákölteni ezért elsősorban a kínai robogókat néztem, amik a tesztek alapján elég jónak tűntek, azonban ebben a topicban egyértelműen azt írtátok hogy nem ajánlott. Tényleg ennyire rosszak ezek a robogók vagy csak azért vannak lenézve mert kínában gyártják őket? Keeway F-Act 50 Evo-t, Motowell Magnet RS-t és a Benelli 49X-et néztem eddig, ezek olyan 350k körül vannak, új gumit azonnal vennék rá (Michelin Power Pure SC tetszett meg). A japán/olasz robogók nekem túl drágák, egyedül az Aprilia SR 50 Street van elfogadható áron, de ez is 600k, és hát ennyit nem szívesen adnék egy robogóért. Az hogy pár év múlva mennyit fog érni, vagy mennyit veszít az értékéből nem érdekel, mivel használni szeretném nem pedig eladni.

(#67755) sityupityu válasza hoby36 (#67752) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az a baj, hogy mit sem ér az új szíj, dekli stb, hogy ha nem jó az üzemanyag ellátó rendszere.
Tegyük fel (csak mondok egy számot), hogy mondjuk ér 200 ezret a robogó. Viszont ha gond van az üzemanyag ellátással és szép sorjában ki kell cserélni mindent (ugye ki tudja, hogy pontosan mi is rossz benne?), akkor még egyszer ennyit belelocsolhatsz. Ahogy előttem is írták érdemes annyiból megvenni, hogy alkatrészeire bontva tényleg sok pénzt lehet kiárulni belőle. De hát neked meg gondolom egy olyan robogó kell amivel közlekedni is tudsz. Ebben az esetben viszont nagyon kockázatos megvenni, mert tényleg szó szerint a robogó árát is ráköltheted adott esetben.
Kerüld a befecskendezős robogókat, ha tetszik ez a típus, akkor a karbis verziót keresd belőle.

(#67754) Fehercsoki Sokan veszik és valaki azt mondja, hogy már javult a minőségük, de én nem adnék pénzt értük. Nem is az a baj, hogy Kínában gyártják hanem az, hogy eleve egy kínai márka is, és ez a minőségen is meglátszik. Sokszor kicsavarhatatlan beletörő csavarok, iszonyat gyenge minőségű műanyagok stb. A motor dettó. 350 ezer forintér már újszerű állapotban lévő yamaha aerox-ot, aprilia sr-t vagy egy runnert lehet venni használtan. Ezeknek a nyomába sem léphetnek a kínai robogók. Egy jó állapotban lévő normális robogóval később lesz bajod mint egy új kínaival, hidd el.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67756) perge666 válasza Fehercsoki (#67754) üzenetére


perge666
veterán

Az SR50 Street megéri az árát,nyugodt szívvel ajánlom,majdcsak 7 évig csak hajtani kellett pedig 6 évesen vettem.

(#67757) üszök válasza macilaci78 (#67753) üzenetére


üszök
őstag

Azért ez így erős túlzás.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#67758) macilaci78 válasza üszök (#67757) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Igen, az. De ha eladni akarja, akkor kb ezek lesznek a számok. Árulni persze lehet többért is.

Hozzáértés nélkül olyan gépjármű, amit csak tolni lehet, azt csak kilós vasárban lehet eladni. Ettől már csak azokat a hirdetéseket szeretem, ami arról szól, hogy csak x alkatrész a baja, 2 doboz cigi ára és 5 perc cserélni, de nekem már nincs kedvem foglalkozni vele, ezért fut a hirdetés már 3 hónapja... :U

Ahhoz, hogy ebből a robogóból érdemi pénzt lehessen kivenni, foglalkozni kell vele. Ha egyben hagyja, akkor is a folyadékokat leengedni belőle pár hét után, akkut lekötni, azt karban tartani, stb. Ha darabokban próbálja eladni, szétszedni, valamelyest megtisztítani, fotózni, hirdetni. Az ép műanyag idomokat a bolti ár feléért hamar elviszik, az ép váz sokat ér, az alig használt új alkatrészek (kipufogó, gumik) megint pénzt érnek, a felnik, féktárcsa, karok, tükrök, műszerfal, elektronika szintén kiárulhatóak. Ami meg egy zöldséges rekeszben megmarad, azt a következő lomtalanításkor kirakja.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67759) sityupityu válasza hoby36 (#67752) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Utólag elolvasva rájöttem, hogy félreértettem az egészet. :R
Azt hittem, hogy te akarod megvenni. Mindegy, a mondandó ugyanaz marad. Te meg nem vagy könnyű helyzetben ezzel a robogóval, hogy mi is legyen a sorsa.

(#67758) macilaci78 Hát 20 ezernél azért többet ér. :) Akár így is eltudja adni. Mondjuk olyannak, akinek a sok motoros motyója között akad komplett, működő üzemagyag ellátó rendszer. Furán hangzik, de lehet ilyen. Mondjuk egy törött motorból.
Amúgy a segédmotor nem gépjármű. (Ez már csak kötekedés) :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67760) perge666 válasza hoby36 (#67752) üzenetére


perge666
veterán

Szerintem 60-70-80 körül meghirdetheted így,vagy mégis rászánsz egy kis időt és pénzt és jóval többért is elviszik,meg lehet hamarabb is.
Fotó alapján elég jó állapotú,ráadásul nem is öreg,meg ha a felsorolt alkatrészek tényleg cserélve lettek én itt már nem állnék meg.

(#67761) mumtaz


mumtaz
senior tag

Szerintetek mivel ragasszam vissza a mágneseket a lendkerékbe?
Ez úgy tűnik, típushiba a TSDI Jetforce-oknál. A régiben egyszer levált az egyik, darabokra tört és eldarálta a tekercseket is. Vettem bele bontottat. Abban az egyik kettétört. Beragasztottam műgyantával, működött is. Megvettem a másik Jetforceot és idővel abban is levált az egyik és eltört, de furcsán, mert egy darabja felragasztva maradt. Ebből én mondjuk arra következtettem, hogy vagy valamibe beleér és az tépi le, vagy a gyári ragasztás engedett el nagy részén és ezért törik el. Semmi olyat nem találtam, amibe beleérhetne. Fogtam a régi lendkerék egy ép mágnesét és beleragasztottam QuickSteel-el. Később levált. Visszaragasztottam hőálló pillanatragasztóval és a réseknél kiöntöttem műgyantával. Ez is bírta egy darabig, majd ez is levált. Beragasztottam műgyantás ragasztóval. Ez is bírta kb. 2000Km-ig, de most ez is elengedett.

Már nem tudom, mivel ragasszam oda, hogy ott is maradjon.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67762) dugynok válasza mumtaz (#67761) üzenetére


dugynok
senior tag

Kétkomponensű epoxy ragasztóval. Kérdés mennyire tesz jót az egyoldalú sùlynövekedès...

[ Szerkesztve ]

(#67763) subrobi220


subrobi220
csendes tag

Sziasztok!
Dellorto PHVA 12-es karburátorba milyen súbertú ajánlott? Ha van,nektek milyen van benne?

Előre is köszönöm a segítséget!
Kellemes hétvégét!

(#67764) Fehercsoki válasza perge666 (#67756) üzenetére


Fehercsoki
aktív tag

SR50-en kívül van még néhány Piaggio ami szóba jöhetne, a Zip és a Fly, azonban ezek léghűtésesek (vízhűtésnek jobban örülnék). Ezek 500k körül vannak, az SR50 Street pedig 600k. Ezek közül akkor egyértelműen az SR50-et érdemes venni? Van amit rögtön cserélni érdemes rajta? (pl. gumi)

[ Szerkesztve ]

(#67765) mumtaz válasza dugynok (#67762) üzenetére


mumtaz
senior tag

Eredetileg is valami hasonlóval voltak beragasztva.
Csak azt nem értem még, hogy a régi Jetforce-ban (28000Km) és az "újban" (13000Km) is nálam engedett el a gyári ragasztás. Illetőleg a régiben két lendkerékben is, mert abba ugye egyszer elszállt az eredetiben és egyszer a bontottban. Pedig ez pont az az alkatrész, amit elég nehéz szándékosan tönkretenni.
Vagy ez olyan, hogy gyárilag egyszer összerakták a motorral és, ha egyszer le kell venni (még ha lehúzó szerszámmal is), akkor picit vetemedik, amitől "fellazul" a ragasztás és utána csak idő kérdése.

Egyébként most vettem le a lendkereket. Az egyik mágnes szilánkokra tört és a lendkerék az éknél elrepedt.
Előkaptam a régi moci lendkerekét és kivettem belőle a mágneseket. Ki is csiszoltam belőle a régi ragasztó maradványokat. Aztán megpróbálom beragasztani.
Fura, hogy abból a három, még gyári ragasztású mágnes könnyen kijött, viszont a negyedik - amit még tavaly én ragasztottam be és a peremeknél pillanatragasztóval is kinyomtam - alig akart kijönni.

Amim van itthon, az a QuickSteel és egy kétkomponensű epoxy ragasztó. Utóbbinak "csak" 120 fok a hőállósága. Nyilván többet is kibír, de nem tudom, mi a plafon és, hogy az elég-e? A QuickSteel-t számtalan helyen használtam már. Pl autóhűtőt nyomás alatt melegen ragasztottam vele az út szélén (1,5 évig bírta), illetve egyszer hazafelé jövet a régi jetforce kilőtte a gyertyát. Eltűnt a menet a hengerfejből. Az út szélén beragasztottam vele a gyertyát, bele tekerve abba a fél menetbe, ami még maradt a hengerfejben. 2 hétig jártam így, míg megjött postán egy bontott hengerfej.

Az egyetlen baj vele, hogy ez gyakorlatilag gyurma és kicsi hézaggal szinte lehetetlen vele ragasztani.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67766) mumtaz


mumtaz
senior tag

Ohh bocs. Egyoldalú súlynövekedés nem lesz. Egyfelöl mind a négy mágnes újra be lesz ragasztva, másfelöl erre is van módszer. Ehhez lenne inkább jobb hígabb ragasztó, mert a négy mágnest beragasztva a lendkereket fúrógépbe fogatva jól megforgatnám, hogy a mágnesek jól kifeszüljenek a lendkerék falára. Sajnos azzal így sokat nem tudok tenni, hogy kicentrírozzam. Maximum annyi lehet, hogy a fúróba egyébként jól központosítva be tudom fogatni és valamennyire lehet érezni, ha üt. A fúróm nagyon nagy fordulatú (~13000 rpm). Ennél többet házilag nem nagyon tudok tenni.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67767) sityupityu válasza subrobi220 (#67763) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Azt meg tudom neked nézni, hogy gyárilag mi van benne, mert pont van nálam beépítésre egy vadi új. De már nincs kedvem lemenni a garázsba, majd holnap. Annyit tudok, hogy gyárilag tompa tűvel van szerelve, a számát fejből nem tudom.
Motor függő, hogy mi a legideálisabb, de egyébként amit gyárilag beleraknak az a legtöbb helyzetben kielégítő szokott lenni. Ha gyári, széria motorba kell, akkor nem nagyon kell variálni vele.
Ha valami kihegyezett robogóba kell (tuning stb), vagy valami oknál fogva mégsem jó a gyári, akkor van hozzá tűkészlet is. Ebben készletben vegyesen van tompa és hegyes tű is.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67768) perge666 válasza Fehercsoki (#67764) üzenetére


perge666
veterán

Ha számít a felszereltség akkor egyértelmű hogy az SR.
A másik kettő szerintem csak elől tárcsafékes,de ez nem biztos.
Én mikor megvettem a gyári gumik voltak rajta,nyáron nem volt vele gondom.
Viszont a hátsó cserés lett és olcsó gumit vettem aminek az lett a hátránya hogy esős időben baromira csúszott,meg 10fok alatt elég kemény lett a gumi mondjuk az első is,de az szerintem a kora miatt és szintén veszélyes volt vele a közlekedés.

Nekem az évek során csak a hátsó gumit kellett lecserélni,meg az elsőt sem ártott volna,meg tavaly gyertya csere volt.
Meg a kuplungja kopott már el nagyon,ezt se csináltattam meg,de így is ment alattam ( 93 kilóm alatt ) 70-75-ött,mikor vettem akkor meg a 80-as órán túl ment....

Szerintem nagyon megbízható,erős,pörgős kis moci,mondom ezt úgy hogy a robogókért annyira nem rajongok,nekem ez is másodlagos motor volt,utóbbi 2-3 évben asszony járt vele jobban.

Én is most vettem kb 1 hónapja zsír új motort,de nekem a váltás a gyengém így egy Derbi Sendát vettem,de az SR-nél 1,5X drágább.
Én is úgy voltam vele hogy saját célra kell,nem érdekel mennyi a használt ára,mennyit ér pár év múlva,nem akarom eladni.
Legalább tudom hogy teljesen gyári,nem kókányolta össze más

[ Szerkesztve ]

(#67769) mumtaz válasza mumtaz (#67766) üzenetére


mumtaz
senior tag

Nos az lett a vége, hogy hígabb műgyantával beragasztottam a mágneseket. Ez reggelre megkötött. Ezután hőálló erősragasztót öntöttem a megmaradt résekbe. Mikor ez is megszáradt, quicksteel gyurmával kitöltöttem a megmaradt réseket illetve ahol lehetett, ott is kitöltöttem. Így képeztem körben egy "kosarat", ami teljesen körülveszi a mágneseket és egy fix keretet képez. Ezt a teljes megkötése után gravírozógéppel finoman megcsiszoltam.

A végeredmény a képen látszik.


Vélemény? Mit gondoltok?

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67770) sityupityu válasza perge666 (#67768) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"Meg a kuplungja kopott már el nagyon,ezt se csináltattam meg,de így is ment alattam ( 93 kilóm alatt ) 70-75-ött,mikor vettem akkor meg a 80-as órán túl ment...."

Semmi köze nincs a kuplungnak a végsebességhez. Ha olyan rossz lenne és nem tapadna be, akkor el sem indulnál vele. De pl a szíjnak viszont annál inkább.

(#67769) mumtaz Szép munka. :K Reméljük így már bírni fogja.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67771) perge666 válasza sityupityu (#67770) üzenetére


perge666
veterán

A szíj is a kuplung része nem?
Indulásnál előbb nyöszörgött aztán fél gázzal indult,teljessel torpant.
Meg kis sebességnél volt egy kis csörgése de többnyire hidegen.

Az új tulaj komplett kuplunfelújítást csinált és megszüntek a hibajelenségek.

(#67772) sityupityu válasza perge666 (#67771) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"A szíj is a kuplung része nem?"

Nálam nem. :) A meghajtás része.
Érdekes dolgok ezek amiket mondasz, de ezek a hibák nem lehetnek kihatással a végsebességre.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67773) perge666 válasza sityupityu (#67772) üzenetére


perge666
veterán

Én elhiszem neked. :K
Nem okoskodni akartam,csak tudom hogy az új tulaj komplett kuplungfelújítást végzett beleértve a szíjat is és a hibák megszűntek és a végsebesség is nőtt.

(#67774) sityupityu válasza perge666 (#67773) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Persze, lehetnek mindenféle hibái a kuplungnak amik egy cserénél megszűnnek, de végsebesség növekedést egyértelműen az új szíj hozta meg neki. Meg persze az is jó, ha a görgők nincsenek kockára kopva. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67775) F1r3b1rd


F1r3b1rd
tag

Kezdem unni ezt a robogót. Ugye nemrég volt teljes felújításon a blokk(gyári 50-esre mindent, semmi tuning, a furatás a beszorult csapágydarab okozta "vályú" miatt volt).
Kymco Agilty RS 50 2T.
Szép nyugisan bejárattam, kb 320 km-t tettem bele átlag 20-25km/h sebességgel, épp gondolkoztam hogy mikor tudok visszamenni a szervízbe hogy az olajozást visszaállítsák.

Erre ma reggel beütött a krack: 30-al nyugisan poroszkáltam a munkahelyemre, egyszer csak iszonyatosan felerősödött a hangja. Félreálltam, már az alapjárat is hangos, mintha vmi rezegne benne.
Leállítottam, gyújtás nélkül megforgattam a berúgókarral és már akkor is hallani. Gyertya nélkül is próbáltam, eredmény ugyanez.

Legjobban arra hasonlít., mint mikor nincs meghúzva egy csavar és emiatt rezeg valami.
Csavarokat körbenéztem mindenhol, minden meg van húzva, néztem a ventilátort is (kipufogó oldalon, talán a gyújtásalaplap van alatta, nem tudom),hátha kitört egy darabka de az is hibátlan.
Egyértelműen a blokkból jön a hang.

Lehetséges lenne hogy az egyik hézagoló gyűrű tört el a dugónál és ez adja ezt a hangot?

Garanciális javításban elvileg ingyen javítaniuk kellene, nem(94 ropit hagytam ott)?

[ Szerkesztve ]

(#67776) albinolynx


albinolynx
őstag

Kenyszerbol (megtorpedoztak az autom jobb elejet, a javitas idejere) robogora kenyszerultem. Piaggio ZIP 50cc 4T lett az alany. Elmeletileg 2008-as kiadas. Kezikonyvet nem talaltam hozza valot. Esetleg van letoltheto peldanyhoz link?

Par jotanacs erdekelne, mit nezzek at a gepen. Olajcsere, illetve mit honnan erdemes rendelni (videken vagyok). Napi 40km var ra. Ma ismerkedtem vele, ora szerint 60km/h a vege. Fekezeskor a lassulasa nekem kicsit gyatranak tunik, de soha sem vezettem meg robogot, nincs viszonyitasi alapom. Lehet, csak allitani kell rajta. Szep egyenes futasa van, fekezeskor sem rangat. Ertelem szeruen szeretnem rendben tudni, ne hagyjon cserben.

Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.

(#67777) albinolynx válasza albinolynx (#67776) üzenetére


albinolynx
őstag

M252M blokk.

Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.

(#67778) BlackPriest válasza BlackPriest (#67568) üzenetére


BlackPriest
őstag

úgy tűnik megvan miért fogyaszt sokat a gép, ma arra lettem figyelmes, hogy a légszűrőből csöpög valami. hát, az a valami benzin. hogy tud oda jutni benzin? nem zár az úszó és magas a szint? a karbi alján lévő csonknál is benzin van, amitől mintha hiányozna egy cső, vagy ott vakdugónak kéne lenni? ha cső, akkor hova kéne csatlakoznia? alapjáraton is köpköd a légszűrő felé némi benzint...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67779) sityupityu válasza F1r3b1rd (#67775) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem felesleges találgatni, hogy mi ment el benne, vissza kell vinni ahol csinálták.

(#67776) albinolynx Amit mindenképp csinálj meg az a motorolaj és olajszűrőcsere, légszűrőbetét takarítás vagy csere, gyertyacsere.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67780) albinolynx válasza sityupityu (#67779) üzenetére


albinolynx
őstag

Honnan erdemes?

Ma elesben hasznaltam mar. Kicsit fura, hogy inditozaskor vilagit a fenyszoro izzo is. Azt gondoltam volna, mig be nem indul, felesleges az energia neki. Plusz berugokarral nekem nem sikerult inditani (csak gyakorlatoztam volna). Elso feket huztam, mint onindito eseten. Amugy mikor uzemmeleg lett, utviszonytol fuggoen 60km/h-t futotta. Nem tudom, ez utal-e fojtasra, vagy mar annak hianyara. Nekem egyebkent egyelore tetszik.

Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.

(#67781) macilaci78 válasza albinolynx (#67780) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Én 150 kg vagyok, 2 méter, kötve hiszem, hogy alattam bármilyen útviszonyon is menne 60 km/h-t.

Robogónak kötelező világítani, legtöbb gyártó ezt úgy oldja meg, hogy a fényszóró általában fix áramos. :D
Indításnál féket kell húzni, önindítónál biztos, lehet, berúgáskor is.
Üzem melegen sem tudtad berúgni?
Szívató kézi, vagy automata?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67782) mumtaz válasza sityupityu (#67770) üzenetére


mumtaz
senior tag

Remélem is, hogy bírja. :)

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67783) Holzfeller


Holzfeller
csendes tag

Sziasztok!

Mellékeltem egy fotót a főtengelyemről. A megjelölt helyre menne az egyik főtengelycsapágy, de nekem úgy tűnik, hogy ki van kopva alatta a tengely. Meg tudná ezt valaki erősíteni? Egyáltalán ilyen hogy történik? :)

[ Szerkesztve ]

(#67784) albinolynx válasza macilaci78 (#67781) üzenetére


albinolynx
őstag

Tevedtem, inditozaskor meg nem vilagit az elso fenyszoro csak a feklampa. Igazabol hidegen lett volna letjogosultsaga a berugasnak. Uzemmelegen nem probaltam. Szivato automata, leven nincs semmi kar, egyeb manualisan allithato resz ehhez. Viszont megtalaltam a jelzokurt kapcsolot.

Erdemes lenne manualis szivatosra alakitani?

Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.

(#67785) mumtaz válasza Holzfeller (#67783) üzenetére


mumtaz
senior tag

Az nem is kicsit van kikopva. Minimum olyan átmérőnek kellene meglennie, mint a felette lévő rész. Ez a főtengely így kuka.

Attól lehet ilyen, mert a csapágy elforgott a főtengelyen. Nekem is volt ilyen, de nálam még a csapágyragasztó segített. A képen látható állapoton viszont már nem fog.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67786) macilaci78 válasza albinolynx (#67784) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem manuális van, nincs gondom vele, de én vezetni is Wartburgon, meg Samarán tanultam...
Ha nem indul pöccre, én mindig rúgom.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67787) Narancs


Narancs
őstag

Sziasztok!
Szétkaptam a variátort meg kuplungot, tudnátok vetni rá egy pillantást, hogy szerintetek mi mennyire cserés?





A görgőket mind 6g-ra mértem. Gilera Runner 50 1999 2T.

[ Szerkesztve ]

Beauty is pain

(#67788) sityupityu válasza Holzfeller (#67783) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ez azért elég brutál, nem volt kicsit fura hangja? :)

(#67781) macilaci78 Minden motornak kötelező állandóan világítani, nem csak a robogóknak. Ettől függetlenül viszont számos olyan típus van ahol le lehet venni a világítást. Inkább ezekre a tipikus japán robogókra jellemző, hogy nem lehet kapcsolni mint a honda dio, suzuki sepia stb.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67789) sityupityu válasza Narancs (#67787) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Görgő: cserés (amúgy nagyon furán van kopva, nem a szokásos "lapolódás" látható rajta)

Külső tárcsa: Ha nincs rajta az ékszíj okozta hullámos kopás (ebből a szögből pont nem látni), akkor simán jó még. Azok az össze-vissza kisebb karcok rajta nem befolyásolnak a működésében semmit sem. Amúgy jó ronda. Ennek a felületnek szép fényesnek kéne lennie ahogy koptatja a szíj. Állt ez a robogó?

A variátoron innen nem látszik semmi rendellenes dolog a lerakódott koszon kívül. Tisztítsd meg alaposan. A nyomólapon a műanyag csuszkákat cseréld ki ha kopottak.

A kuplung az teljesen jó még.
A hátsó tárcsákon nincs mit nézni, ez nem igazán szokott elkopni. Viszont a kuplungot levéve érdemes a tárcsa ékpályáját ellenőrizni, hogy nincs-e nagyon megkopva és, hogy könnyen jár-e.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67790) subrobi220 válasza sityupityu (#67767) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Szia!
Igen ,nekem is tompa tű van benne (A20) Közép tartományban mindig kicsit meg kell húznom a gázt ,hogy tartsa a fordulatot. Egy A02 vagy A07-es tűvel ez megoldódna.
Kb olyan 60-nál megáll,pedig érzem hogy menne még..

Sokan azt mondják,hogy cseréljem le 17,5 dellorto-ra!

Szerinted?

Köszönöm hogy írtál! :R

(#67791) sityupityu válasza subrobi220 (#67790) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, A20-as, csak megfeledkeztem a dologról.
Egy A02 vagy A07-es tűvel tuti, hogy befulladna a sok üzemanyagtól. Ezek már nagyon szélsőséges méretek.
Gyári motornál felesleges nagyobb karbit használni mint ami gyárilag rajta van. Ha van valami probléma, akkor az sok mindentől lehet. Nem hinném, hogy a tű miatt lenne.
Az a 60 az most a végsebességed?
Milyen motorod van?

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67792) takacsbotond válasza sityupityu (#67714) üzenetére


takacsbotond
őstag

Szerintem hugi0 a rendőrökre gondolt (cáfolj meg, ha tévedek).
Pedig az autós futárokkal sok bajod nem lehet, ha csak nem az, hogy feltartják a forgalmat mert drága a benzin.

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#67793) subrobi220 válasza sityupityu (#67791) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Hali

Malaguti F12AC (2001) Fekvő hosszú minarelli.

55-60 a vége! Felújítás előtt is ennyi volt.

Haverom robogójában (yamaha yog aprio) minden gyári ,és 17,5-ös phva karbi van rajta és megy mint a veszedelem :DD

(#67794) BlackPriest válasza BlackPriest (#67778) üzenetére


BlackPriest
őstag

A csonk szerepere rajottem, de arra nem, hogy miert ereszt, a hozza tartozo csavar meg van huzva. A torokban rossz iranyba halado benzint nem tudom mire velni.

Nezegettem karbikat, gyarinak megfelelot boltban 5-10 ezer kozt talaltam. Jol gondolom, hogy ez az ipari hulladek kategoria lehet ennyiert?

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67795) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Sziasztok.

Rég írtam már erre fele, úgyhogy fel is vetnék egy kérdést. Ügye Augusztusban vettem egy Malaguti Ciak Master 4T 125ccm robogót gyorsan bele pakoltam egy 1500km-t, azóta 2 olajcserén, egy adalékos motor mosáson, egy karburátor tisztításon, levegőszűrő, automata szívató cserén túl vagyunk. (szelephézag, vezérlés ) és komolyabb motorikus felújítást majd a Malaguti szervíz megoldja a Budaörsi úton.

Rövid leírás: Minap indítás után, hagytam melegedni mint mindig, és amikor indulni akartam egyszerűen csak felpörgött a motor fura csattogó hang. Szerencsére semmi relatív komoly, csupán a főtengelyről a lejött az anya, és a racsni össze ért a berúgó körömmel.
kérdés: Ez normális, hogy lepörög a főtengelyről, vagy csak nem lett jól ráhúzva korábban? (jelzem nem én nyúltam bele)

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67796) sityupityu válasza takacsbotond (#67792) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Lehetséges, hogy félreértetem, de azt nem vonom vissza, hogy sok gond van velük.
Nem, nem azért mert feltartanak, hanem mert egyszerűen abnormális módon közlekednek, és a minimális szabályokat sem tartják be. Nem idexelnek sehol sem, az embert le akarják túrni az útról (egy ilyen esetben ki is szálltam a kocsiból, persze nem akart beszélgetni, inkább elporolt). Itt Esztergomban és a környékbeli városokban folyamatosan 70-80 km/h-val vagy még többel száguldoznak lakott területen belül (megjegyzem, hogy ez nem olyan mint a nagykörút, itt nem olyanok az útviszonyok, hogy mások veszélyeztetése nélkül lehessen ennyivel menni), az életveszélyes előzéseikről meg már nem is beszélek. Azt meg kell jegyezni, hogy mindezeket nem a saját járgányukkal teszik, hanem azéval akinek melóznak.
Na mindegy, ez nem idevaló téma.
Előzőleg is írtam egyébként, hogy tisztelet a kivételnek.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67797) sityupityu válasza subrobi220 (#67793) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A te motorodon gyárilag 12-es karbi van, és ha gyári a motorod, akkor tök felesleges nagyobbat tenni rá. Pár dolgon lehet változtatni a karbin belül, hogy több benzint kapjon ha valami miatt nem elegendő.

Visszatérve a tűcserére, az azzal való variálás sem azért van, hogy végsebességet növelj vele, de gondolom ennek te is utánaolvastál. :)

A lényeg, hogy hagyd rajta a 12-es karburátort, azzal teljesen jól kéne mennie. Lehet, hogy kéne állítani valamit rajta (fúvóka, a tűt más állásba tenni stb).
De jó eséllyel lehet, hogy nálad nem is karburációs gond van, hanem meghajtás. Azért nem megy többet végre. Ezek mind feltételezések, de valami ezek közül lehet.
A 17,5 karbit mindenesetre felejtsd el, teljesen felesleges lenne, nem az a baja. Egy 12-es karbi még egy enyhe tuningot is el tud viselni (a gyári henger egy rezonátorral felhúzva), csupán utána kell fúvókázni.

(#67794) BlackPriest 5 ezerért ne vegyél karbit. :) Viszont 12 környékén már lehet jót venni.

(#67795) dtsdexter "Ez normális, hogy lepörög a főtengelyről, vagy csak nem lett jól ráhúzva korábban?"

Persze, hogy nem normális, hogy ha lepörög. Meg kell húzni rendesen.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67798) adam_454


adam_454
tag

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 125 cm3 Peugeot Elyseo robogóm, 2001-es. Valamiért a kartergázcsövön keresztül nagy sebességnél (70-80 felett) kihordja az olajat a kartergázcsövön át a légszűrőn keresztül. A blokk most lett felfúrva, kapott úgy gyűrűket, tömítéseket. Sajnos nem oldotta meg teljesen, bár már jóval kevesebb olajat tol ki. Ami feltűnt, hogy nekem a henger a légszűrőházzal van összekötve direktben. Pedig a olajbetöltőn (tartályféle, de nem tart olajat) van két akkora csatlakozó mint a kartergázcső. Véletlenül nem kell a kartergázcsőbe bekötni ezt a tartályt? Ami miatt még gondolom, hogy be kellene, az az, hogy az olajbetöltő kupak meg van fúrva, de amit neten találtam ilyen kupakok egyike sincsen.
A motornak egyébként semmilyen füstje nincsen, se kék, se fehér, hidegen-melegen könnyen indul, nem fulladozik és ereje is van.

Esetleg valaki nem találkozott ilyesmi hibával?

Szerk: Hozzám már ilyen összekötésekkel került a motor, és kb 1500-2000 km alatt nem tűnt fel, hogy folyna belőle az olaj a légszűrőházon keresztül)

[ Szerkesztve ]

(#67799) takacsbotond válasza sityupityu (#67796) üzenetére


takacsbotond
őstag

Cégessel lehet, (egyébként az nagyon kevés helyen van) de sajáttal nem, csak nyilván arról nem tudod megmondani, hogy futár.

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#67800) BlackPriest válasza sityupityu (#67797) üzenetére


BlackPriest
őstag

venni még nem akarok, hátha javítható. ez a torokba visszafröcskölő üzemanyag lehet a szivató miatt? elég magas az alapjárat, mintha nem venne vissza a szivató, folyton indulás határon van a motor. melegebb időben ilyen nem volt :U

egyébiránt úton van a stage 6 variátor, meglátjuk hétvégén mire lesz idő

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.