Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67801) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Az utóbbi pár használatkor két dolgot figyeltem meg:

1. hidegen indítva szívató nélkül is nagyon magas az alapjárat, rendesen pörgeti a hátsó kereket. Nem tart sokáig, felveszem a sapkát, kesztyűt, táskát, stb, 2 percen belül magától lecsillapodik.

2. indulásnál rángat az első méteren, szabályosan remeg az eleje, amit azzal zár le, hogy ránt egyet a hátulja, mint amikor autónál bután kezeled a kuplungot 1.-be leváltásnál.

Télen nem szándékozom használni, 1997 decemberi üzembe helyezés, 5,5 k km van benne. Yamaha BW's 50 ccm 2T. Mivel lepjem meg magam? Az akkut, gumikat leszámítva mindene gyári.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67802) sityupityu válasza adam_454 (#67798) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Így elolvasva kicsit zavaros nekem 1-2 dolog.
Nagy tempónál/fordulatnál egészen minimális olaj fog oda kerülni még ha jó is minden. Szerintem.

"Ami feltűnt, hogy nekem a henger a légszűrőházzal van összekötve direktben."

Mármint a szelepfedélre gondoltál? Igen, normális, hogy össze van kötve direktben.

És akkor innen nem világos nekem minden. Pontosan milyen olaj tartályról beszélsz? Ugye a te esetedben egy 4T motorról van szó. A gyárilag 4T blokkal szerelt vázra rárakták volna a 2T blokkal szerelt verziónak szánt 2T olajtartályt? :F Nekem fura, mert az ilyen dolgokat le szoktak hagyni.
Ha erről a tartályról van szó természetesen nem kell a kartergázcsőnek átmennie ezen a tartályon. Miért is kéne?
Az olajbetöltő kupakokon szokott lenni egy kis luk, hogy ne keletkezzen vákum a tartályban ahogy fogy belőle az olaj.
Ha valamit félreértettem a leírásoddal kapcsolatban akkor javítsál majd.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67803) Narancs válasza sityupityu (#67789) üzenetére


Narancs
őstag

köszönöm a választ! :R

Beauty is pain

(#67804) adam_454 válasza sityupityu (#67802) üzenetére


adam_454
tag

Szia!

Igen, ez egy 4 ütemű motor. Az olajbetöltő nekem az ülés alatt van, ami gyakorlatilag egy tartályra hajazó valami (lásd csatolt kép) aminek az alja egy vastag csővel össze van kötve. A tartály jobb oldalán van az két csatlakozó, amire utaltam korábban. A másik melléklet az ennek a tartálynak a kupakja, amit találtam eBay-en. Látszik rajta, hogy ezen nincs semmilyen lyuk, míg az enyém közepe ki van fúrva.
És a szelepfedél van összekötve a légszűrőházzal. Legalábbis nálam. Gondolom rendes szabvány kartergáz-visszavezetés megoldás akar lenni. Amit nem értek, hogy miért van az olajbetöltőn az a két csatlakozó (ráadásul ugyanaz a méret mint a szelepfedelen). Lehet, hogy irtó hülye gondolat, de szerintem a forgattyúsházban keltet örvényeket és a kartergázt is ugyanúgy a légszűrő felé terelné a gyártó és azért nincsen se lyuk a betöltőn eredetileg és azért van két csatlakozó ezen a tartálynak látszó valamin. Egyébként ez a tartály egyáltalán nem tartalmazhat olajat üzemszerűen hiszen a max jelzés is a blokkon van, kb 5 centivel alacsonyabban mint ennek a vastag csőnek az alja.
A motor egész évben szerelőnél volt, de sajnos nem tudtak vele mit kezdeni csak beraktak állításuk szerint egy olajcsapdát, ami csak a gáznemű anyagokat engedi tovább, a folyadékot nem.

Úgy látom nem lehet itt látni a csatolmányokat

https://1drv.ms/i/s!AmHFSE_ZTG3QhqYrj40JdlUVh3ZhEA
https://1drv.ms/i/s!AmHFSE_ZTG3QhqYq433Io13j1u8ccg

[ Szerkesztve ]

(#67805) adam_454 válasza adam_454 (#67804) üzenetére


adam_454
tag

Bocsi, lejárt a szerkesztési idő, de elrontottam a linkelést
Link1
Link2

(#67806) sityupityu válasza adam_454 (#67805) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem tudom így hirtelen, hogy mi lehet ennek a tartálynak a pontos szerepe. Nem szereltem még sosem 4T Peugeot-t. A kupakon egyértelmű, hogy motorolaj jelzés van, de ez a tartály túl kicsi lenne ahhoz. Lehet, hogy nem is rávaló a kupak azzal a jelzéssel, és nincs is semmi köze az olajhoz.? Az biztos, hogy nem az amire én elsőre gondoltam. Én azt hittem az elmondásod alapján, hogy valami miatt hiába 4T a motor, ettől függetlenül a 2T olajnak való tartály is rajta van. De korábban mondtam is, hogy ez egyébként sem lett volna logikus.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67807) adam_454 válasza sityupityu (#67806) üzenetére


adam_454
tag

Szia!

Gépkönyve szerint ott kell feltölteni.
Az a baj, hogy nem egy-két csepp van alatta hanem fél deci deci. Sajnos nem értem, hogy miért küldheti ki, hiszen kompresszió van, olajvisszafolyó állítólag ki lett tisztítva

(#67808) sityupityu válasza adam_454 (#67807) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, közben már megnéztem én is. Én azt hittem, hogy ez totál le van kötve nálad ezért nem tudtam hova tenni ezt a tartályt. De így már értem, világos, hogy mi ez. Jó hülye egy megoldás.
Igen, az valóban nem egészséges olajmennyiség amit mondasz.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67809) adam_454 válasza sityupityu (#67808) üzenetére


adam_454
tag

Azon morfondírozok, hogyha bekötöm a tartályt, akkor - egyrészt a kifúrt kupakot lezárom, hogy ott ne szeleljen, legalább a csomagtartóban nem lesz olajszag - hogy tudok biztosra menni, hogy amúgy ez így jó. Úgy gondolom olyan magasságba már nem fogja felküldeni az olajat, ha mégis, akkor a tartályon keresztül egyszerűen lecsorog a karterba. Az esetleges gázok meg távoznak a szívócső felé. De nem tudom, hogy mi alapján tudom eldönteni, hogy amúgy jó ez a motornak.
De azt sem értem, hogy miért gyűlik fel a szelepdekli alatt az a mennyiségű olaj. Már ha tényleg kitakarították a visszafolyó csöveket.
Nagyon furcsa, hogy a motor szépen indul hidegen melegen, van ereje, nem fulladozik és legfőképpen nincsen színe a füstjének, max egy kis benzinszaga.

(#67810) takacsbotond


takacsbotond
őstag

Őszi Mopedrallyra jön valaki? :)

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#67811) Narancs válasza Narancs (#67803) üzenetére


Narancs
őstag

5,3 grammos a gyári görgő ötvenes 99es Runnerbe elvileg, 5,5-öset kaptam, betettem, a jelenség teljesen megszűnt, sokkal jobban és egyenletesebben gyorsul a gép. Az emelkedőn, ahol eddig 40-nel szenvedett, most 60-nal simán felveret és folyamatosan gyorsul aznemelkedő tetejéig. Csak azért írom, hogy legyen valami feedback.

Beauty is pain

(#67812) sityupityu válasza Narancs (#67811) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem írtál korábban le semmi hibajelenséget a menetteljesítménnyel kapcsolatban. :)
Gyári robogóban egyébként 0,20 különbséget nem fogsz megérezni. Az a tény, hogy most jobban megy az annak köszönhető, hogy nincs ellapolódva mint a régi görgő. És még annak is szerepe lehet, hogy nem ugyanazt a fajta görgőt tetted bele mint ami előtte volt. Két ugyanolyan súlyú, de más típusú/gyártmányú görgő között rengeteg különbség tud lenni. Az olyan jó minőségű sima és kemény felületű görgő, mint pl a stage6 vagy a dr pulley teljesen másképp viselkedik használat közben, mint egy olcsóbb és kevésbé kidolgozott. Tapasztalat.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67813) subrobi220


subrobi220
csendes tag

Sziasztok!

Gyári hosszú minarelli blokkba milyen színű kontraszt rugó a megfelelő?
Görgők 6,5g-osak.

(#67814) sityupityu válasza subrobi220 (#67813) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Teljesen alap, gyári robogóba mondjuk a malossi fehér rugója ami megfelelő. Viszont valamivel még ez is erősebb mint a gyári, de nem számottevően. Inkább javít csak a dolgokon.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67815) subrobi220 válasza sityupityu (#67814) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Köszönöm!

(#67816) adam_454 válasza adam_454 (#67809) üzenetére


adam_454
tag

@sityupityu:

Szerinted lehet értelme annak a bekötési módnak amit felvázoltam?

(#67817) crom47


crom47
csendes újonc

Sziasztok! Az iránt érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata az új Motard 50-esről ? Elérkezett az idő a régi sr-em lecserélésére, és ez a típus tetszett meg. Még 1 kérdés : új robogót mikor érdemes venni ? Télen vagy tavasszal? Mikor vannak akciók ?

(#67818) forandor


forandor
tag

Üdv. ismét!

Frodóék miért a variátor tárcsámnál dugdossák a dráágaszágot? Avagy mi funkciója van még ennek a gyűrűnek azon kívül, hogy bedarálja a szíj bordáit? A másik tárcsának ugyanígy van egy pici bemélyedése, valószínűleg valamikor ott is járt már a gyűrű. A szíj legalább is erről tanúskodik.


Igen, sajnos a tárcsákon van egy kis hupli, sanszos, hogy a szíj azt már nem képes átugorni. Vagy még annyira nem vészes?


Igen, ezt a képet lehet, hogy már láttad. :)

Szíjat, görgőket, csúszkákat cseréltem. A mordori tárgyat nem tettem vissza, csak ezt Szauron meg ne tudja. De most komolyan érdekel, hogy ez mi.

Felhúztam a gyűrűsujjamra, és nem tűntem el, de majdnem a hatalmába kerített, megértem lehúzni. :D

[ Szerkesztve ]

(#67819) sityupityu válasza adam_454 (#67809) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem tudok erre értelmes választ adni. A kartergázcső a legtöbb esetben közvetlen a levegőszűrőhöz megy. Nem tudom megmondani, hogy mi lenne ha az elképzelésed szerint kötnéd be. Majd beszélek 1-2 cimborámmal, hátha valamelyiknek volt már dolga ilyen robogóval.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67820) mumtaz


mumtaz
senior tag

Üdv. Gondban vagyok. Kellene hengerfej tömítés a Jetforce-hoz. A gond az, hogy Magyarországon sehol nem találok.
Minden hengerszetthez egy fémlemezt adnak, de az önmagában nem rakható fel. Igazság szerint nem is tudom, miért adják, mert sok értelmét nem látom. A gyári gumi nélkül amúgysem tömít semmi.
Ilyen az eredeti:kép

Ez pedig a fémlemez, amit az utángyártott hengerszettekhez adnak: kép

Külföldi oldalakon látok, de én nem tudok külföldről rendelni. :(

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67821) sityupityu válasza forandor (#67818) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ez egy "variátorfojtás". Ez a gyűrű megakadályozza, hogy teljesen összezárjon a két tárcsa, és ezáltal az ékszíj kifusson teljesen. Magyarán korlátozva van a végsebesség. Ezeket gyárilag rakják a robogókba, a gyári fojtások egyikét képviseli. A gyártókat törvény szabályozza, hogy bizonyos országokban x km/h-nál ne mehessenek többet a segédmotorok.
Ki kell venni a fenébe. Az a baj, hogy pont a legrosszabb helyen van a hullámos kopás. Ha az ékszíj kifutási útjának az elején lenne az még úgy ahogy elmenne (az sem jó), de ez a legrosszabb helyen van. Persze ettől függetlenül még kifuthat teljesen a szíj, de valami megtorpanást biztos, hogy éreznél annál a pontnál, mert pont az áttétel végén van, ahol ugye a nagy áttétel miatt a leggyengébb a motor. És igen, a gyűrű miatt van, mert eddig csak idáig tudott kifutni a szíj, így csak eddig a pontig kopott a tárcsa is.
Vedd ki mindenképp aztán majd meglátod, hogy mi a helyzet. Rontani nem fogsz rajta az biztos.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67822) mumtaz válasza forandor (#67818) üzenetére


mumtaz
senior tag

Ez a gyűrű egy fojtás. Ez van arra, hogy a varió ne tudjon teljesen összezáródni és így korlátozza a végsebességet. Dobd ki, nem kell az oda.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67823) dugynok válasza mumtaz (#67820) üzenetére


dugynok
senior tag

Ha gondolod segìtek a rendelèsben ìgy vagy úgy. Hol làttàl, esetleg ebay?

(#67824) sityupityu válasza dugynok (#67823) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Pont akartam írni neki, hogy valakit kérjen meg rá ha más út nincs.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67825) dugynok válasza sityupityu (#67824) üzenetére


dugynok
senior tag

Ha tudja a mèreteket, esetleg itthon 3d nyomtatàs. Itt fórumon is van jópàr ember rà.

(#67826) sityupityu válasza dugynok (#67825) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Mondjuk nekem fura, hogy sehol sem szerezhető be itthon. Persze ezzel nem azt mondom, hogy nem hiszek neki. :R
A nagy robogóalkatrész webshopok kérésre beszoktak szerezni olyan alkatrészeket is, ami egyébként nincs is a kínálatukban. Egy-két mail-t megérne a dolog szerintem.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67827) mumtaz válasza sityupityu (#67826) üzenetére


mumtaz
senior tag

Sracing-es fiúkkal jó viszonyban vagyok. Még azt is megnézték, hogy a varió külső tárcsám eredetileg nem is tartalmazna berugó csillagot, mégis volt mindkét jetforce,ban gyárilag. Sajnos a tömítést ugyan látták a rajzokon, de nem tudják beszerezni.

Ha itt bárki tudna segíteni, utalom a pénzt bankban, de nekem nincs bankszámlám.

Bontott tömítésem volt, de az is olyan öreg állapotban volt, mint az enyém.

Próbáltam tömítőpasztával helyettesíteni, de az akkor ér valamit, ha azonnal össze is rakom. Viszont akkor meg zárt helyre kerül és nem szárad meg, a fagyálló meg széteszi.

Ez például az a tömítés.

A gyári cikkszáma: 4080170

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67828) dugynok válasza mumtaz (#67827) üzenetére


dugynok
senior tag

Ha kell, holnap megrendelem ès pesten összefutunk, ha megjött. Mondjuk jó dràga, mert majdnem 10 rongy...

[ Szerkesztve ]

(#67829) forandor válasza sityupityu (#67821) üzenetére


forandor
tag

+ mumtaz
Köszönöm a választ, és tényleg, tök logikus. Bár elég barbár egy megoldás.
GPS-t elfelejtettem bekapcsolni, így nem tudok pontosat mondani. Bár ha jól rémlik üzemmeleg állapotban 75 km/h környékén szokott lenni a mutató (igen, csak rémlik, mert nem szoktam nézegetni, úgysem valid az amit mutat), ez szokott GPS szerint 64 lenni. Most inkább 80 környékén időzgetett. Valószínűleg nyertem így 3-4 km/h-t.
Álló helyzetben dekni nélkül meglestem, és most sem variált ki teljesen. Talán egy nagyon kicsit az előző konstrukcióhoz képest. Majd a legközelebbi szervizelésnél meglátjuk, hogy van-e új pályája a szíjnak.

(#67830) sityupityu válasza forandor (#67829) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Lehet, hogy kopott már a szíjad is, és az miatt sem fut ki teljesen így sem.
Igazad van, annak látható nyoma lesz egy idő után ha kifut teljesen, viszont alkoholos filccel pár vonalat húzva a variátoron hamarabb rá lehet jönni, hogy meddig megy ki a szíj.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67831) adam_454 válasza sityupityu (#67819) üzenetére


adam_454
tag

köszönöm a válaszod, és azt is, hogy utána nézel!

(#67832) mumtaz válasza dugynok (#67828) üzenetére


mumtaz
senior tag

Igen. Sajnos én is láttam. Köszönöm szépen a segítséget. Még kotorászok, hátha valami másé jó bele.
Láttam valakinél a neten, aki nem ezt a gyárit rakta bele, hanem olyat, amilyen például a speedfightokban van, hogy a külső külön csak egy nagy O gyűrű, a belső meg szintén hasonló, csak a négy kis karikával egyben a csavarok körül.
Ha olyat találnék, ami ebbe passzol, az jobb lenne anyagilag is, meg beszerezhetőségileg is.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67833) forandor válasza sityupityu (#67830) üzenetére


forandor
tag

Új a szíj (Doppler kevlár, gyári paraméterekkel), a görgők (Malossi, 6g, szintén gyári, a régiek kissé kockásak voltak már), a csúszkák.
Ezek szerint elég szépen bezavar az összképbe a tárcsakopás.

Úgy is szeretjük a videókat. (először kis gázon, utána teljesen húzva)

Ez a filces dolog nem rossz, legközelebb alkalmazom. :)

(#67834) mumtaz válasza forandor (#67833) üzenetére


mumtaz
senior tag

Doppler cuccokról jó véleménnyel vagyok, viszont a kevlár szíjból már kettő os ment a kukába. Az egyik kb. 2000k.-nél elszakadt, a másiknál a bordázott rész egy jó 5 centis szakaszon felgyűrődött.

Új korában mindkettőnél a lapos részen kb 100 km után elkezdett szétbomlani az illesztés egy darabon.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67835) forandor válasza mumtaz (#67834) üzenetére


forandor
tag

Állítólag a Malossi kevlár szíjak előszeretettel szakadnak. Majd meglátjuk ez hogy bírja. Ha valami van, azt úgy is megírom ide. :)
Bár nem vagyok jó tesztpilóta, kivéve ha az anyagok öregedés / állás bírását kell tesztelni. Szerencsétlen robeszban a benzin már az 1 éves születésnapját ünnepli. Idei tervem, hogy ezt a benzint kihajtom belőle. Nem kizárt, hogy az a szíj előbb fog elkomposztálódni, mint elkopni / elszakadni.

(#67836) sityupityu


sityupityu
Topikgazda

Az én tapasztalataim azok, hogy a malossi szíjai a legjobbak. Tévedés ne essék, nem vagyok megrögzött malossi fan, egyszerűen ez a véleményem. Függetlenül attól, hogy kevlár vagy sima szíjról van-e szó (másképp viselkedik a kettő hidegen vagy üzemmelegen), ezeknek van a legjobb tapadásuk. Nagy hátránya a malossi-nak egyedül az, hogy a gyárilag megadott szíjhossz teljesítésében sajnos a legrosszabbak között szerepel. Viszont a többi tulajdonsága annyira jó, hogy ezt a hossz dolgot én beáldozom értük.

Az említett doppler szíjak nagyon jól hozzák általában a gyárilag megadott hosszértéket, viszont véleményem szerint a doppler iszonyat rossz tapadású szíjakat gyárt. Amikor először került doppler szíj a kezembe már eleve rögtön a kidolgozottsága sem tetszett. Nagyon sok doppler alkatrésszel volt már dolgom, a kipufogóktól kezdve a kuplungon át a főtengelyig mindennel. Nagyon jó termékeket gyártanak, egyedül csak a szíjukról vagyok rossz véleménnyel. Ráadásul nem is olcsók, szinte malossi árban vannak. Tehát én a doppler szíjakat hanyagolom.

A malossi szíjszakadás dologra rátérve, én meg pont malossi szíjat nem láttam még szakadni "normál körülmények" között. Mert ugye azt meg hozzátehetjük, hogy akármelyik szíj elszakad bizonyos szituációkban illetve műszaki hibáknál.
Még egyszer mondom, én nem a malossi-t akarom reklámozni, de az ő szíjaikat tartom a legtöbbre. Másnak lehet, hogy nem ilyen tapasztalatai vannak amit természetesen el is fogadok. :R
Egyébként utánuk a mitsuboshi szíjak vannak nálam a rangsorban.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67837) BlackPriest


BlackPriest
őstag

Volt kis idom a robogora, felkerult a stage 6 pro replica, meg bekerult a stage 6 vario. Eletemben nem lattam meg belulrol robogot, de ment a dolog. A kuplungot idom sem volt levenni, meg nem is tudom mivel lehet ellentartani.

A regi variator gorgok brutalis allapotban voltak, tobb helyen levalt a burkolatuk, mindent beteritett az elporladt reszuk. Csoda, hogy mukodott.

Eddig ora szerint 55-ig gyorsult, most 80. Alul gyenge, gondolom a kipu miatt.

A karbit nem vettem le, rossz fele all a bilincs, nem tudom mennyire kene szetszednem, hogy hozzaferjek.

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67838) enginev3.0


enginev3.0
félisten

Sziasztok

Magas fordulaton kihagy a gyújtás, ez mitől lehet? Amint visszább esik minden folytatódik tovább

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#67839) subrobi220 válasza subrobi220 (#67815) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Szia!
Megrendeltem a fehér malossi kontraszt rugót,be is tettem a helyére!

A motor jól indul,de ha visszalasítok kb 30-40re akkor onnan nagyon nehezen gyorsul fel!

Gyári adat szerint 6,5g-os görgők,751/16,5-ös szíj,új kuplung,teljess motorgeneral...
(felújítás előtt is megvolt ez a probléma..)

Malagutti f12

(#67840) subrobi220 válasza subrobi220 (#67839) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Meg néha olyan érzésem van (hülyének hangzik) mintha nem tudna fellélegezni a motor!

(#67841) F1r3b1rd válasza enginev3.0 (#67838) üzenetére


F1r3b1rd
tag

Másik gyertyával próbáltad?
Nekem a Typhonom produkált ilyet,kicseréltem a gyertyát és helyrejött( pedig alig volt 1200 km abban a gyertyában).
Másik tippem a jeladó az alaplapon, de majd hozzáértőbbek megmondják :)

(#67842) adam_454 válasza subrobi220 (#67840) üzenetére


adam_454
tag

Nekem pont ilyen volt, igaz Simsonon, de ott a gyertya közepe volt eltörve. Bárhogy néztem mindig volt szikra, de ha jó irányba mozdítottam a gyertyát elmozdult a közepe és megszűnt a gyújtás

(#67843) sityupityu válasza subrobi220 (#67839) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Hátsó tárcsa hibára utal a jelenség. Ha valami tuningolt gépezett lenne, akkor azt mondanám, hogy gyenge a kontrasztrugó. Az miatt szokott lenni az, hogy a gyenge rugó nem tudja rögtön visszazárni (illetve részben visszazárni) a tárcsákat, ezáltal nagy áttételen marad a motor aminek az eredménye a gázelvétel utáni gyengeség. De nálad nem ez van, tök gyári minden,és amit vettél kontrasztot az még valamivel erősebb is mint a gyári, tehát annak tuti vissza kéne nyomnia. Amikor kicserélted a kontrasztrugót akkor nem nézted, hogy könnyen jár-e a hátsó tárcsa, nem akadozik, nincs elkopva? Ha minden a gyári paraméterek szerint van, akkor másra nem tudok gondolni csak erre.

(#67838) enginev3.0 Sok minden lehet. Kezd a legegyszerűbbel amit a többiek javasoltak, a gyertyával.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67844) subrobi220 válasza sityupityu (#67843) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Szia! Teljessen gyári,új variátor szett! Most megint levettem deknit,szíj darálódig! A viriór is egy bizonyos csíkban fekete a szíjtól! Megnézem a tárcsát mégegyszer!

(#67845) subrobi220 válasza subrobi220 (#67844) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Virior=variátor

(#67846) enginev3.0 válasza F1r3b1rd (#67841) üzenetére


enginev3.0
félisten

igen

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#67847) subrobi220 válasza sityupityu (#67843) üzenetére


subrobi220
csendes tag

Szia!

A hátsó tárcsát szétszedtem,és picit megreszeltem finom reszelővel a stiftek sínpályáját! (Szép egyenletes lett a felület)

A 6,5g-os görgőket kicseréltem próbaképpen 5.0g-ra ,így sokkal jobb lett!
Így lassításnál visszavált,gyorsításnál már felpörögve gyorsul.
Mivel a gyári görgők 6,5 grammosak,akkor nem lehet ,hogy a sárga malossi rugó lenne a megfelelő?

(TOP performance kuplungot vettem hozzá,amin a kis rugók sárga színnel vannak megjelölve.)

Köszönöm a segítséged! :R

(#67848) sityupityu válasza subrobi220 (#67847) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Dehogy, a fehér malossi így is határeset a gyári kontraszthoz képest. Egyébként jól gondolod, mivel a kontraszt az első vario ellen dolgozik így az erősebb sárga kontraszt használatával feljebb mehetnél a görgőkkel de minek? A sárga kontraszthoz hozzágörgőzve a variot ugyanezt az eredményt érnéd el. Nem gyorsulna jobban és nem menne többet végre. Csak feleslegesen termelné a plusz hőt és jobban koptatná a szíjat. A kontrasztrugó meghatározásánál-kiválasztásánál mindig arra kell törekedni, hogy azt a leggyengébbet válasszuk ki, amelyikkel már elérjük azt a maximális menetdinamikát amire az adott konfiguráció képes. Erősebbet használni a kelleténél teljesen felesleges.

Magának a kuplungnak és a kis rugóknak nincs köze ehhez a dologhoz.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67849) zoltanz


zoltanz
nagyúr

Van egy Scarabeo 50 (Minarelli) amiből elkezdett jönni a benzin, csak üzemelés közben, alul, a légszűrő környékén.
Megnéztem a vákum benzincsövet, (átlátszó) jó, nem jön rajta benzin. Tehát a karbi körül lesz valami.
Mennyiben van most egy tűszelep+úszó, tömítéscsere kit, munkadíjjal? (jól szét kell sajna bontani a járgányt hozzá) Köszi!

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#67850) sityupityu válasza zoltanz (#67849) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ez ott fog eldőlni, hogy ahova viszed milyen óradíjjal dolgoznak (gondolom olyan 3 ezer biztosan van). Egy órát nyugodtan számolhatsz ilyen munkára. Ha nem kéne nagyon bontogatni ennyit akkor is felszámolnának.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.