Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#59001) Lauda válasza Den (#58999) üzenetére


Lauda
félisten

En elfogadom, hogy igazad van, mindossze nem ertem. ;) Ez persze az en bajom. ;)

(#59002) Bambalazs válasza korcsillio (#58997) üzenetére


Bambalazs
senior tag

(#59003) korcsillio


korcsillio
őstag

Köszönöm!

(#59004) frigoo válasza ludsimon (#58998) üzenetére


frigoo
aktív tag

Sztem nekem nem a fehér kontrasztrugó okozott ekkora változást, hiszen minimálisan erősebb a gyárinál. Sztem a multivar dolgozik máshogy plusz a kuplungom könnyebb lett, ezért a más fordulatszámtartomány. Mondjuk nálam minden ki volt könyökölve, a kontrasztrugó, a kuplung és a varió sem volt százas.

(#59005) ludsimon válasza frigoo (#59004) üzenetére


ludsimon
veterán

Nem vagyok ebben zseni, de a kuplung súlya véleményem szerint nem oszt nem szoroz!
A variátor súlya számít véleményem szerint illetve a kontrasztrugó, ugye ez a kettő együtt dolgozik.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59006) frigoo válasza ludsimon (#59005) üzenetére


frigoo
aktív tag

A kuplung súlya tuti hogy számít, a komolyabb kuplungoknál írják a súlyt is, sztem nem hiába.

(#59007) korcsillio


korcsillio
őstag

Én is valami ilyesmit szeretnék:sr

[ Szerkesztve ]

(#59008) ludsimon válasza korcsillio (#59007) üzenetére


ludsimon
veterán

fél millió kb.
Én is akarnék ilyet, de érdemesebb akkor nagyobb motoron elgondolkodni úgy vagyok vele.
Elég a sport-utcai kateg nekem. :)

frigoo: Azért erre egy hozzáértőtől kíváncsi lennék tényleg számít-e a kuplung súlya.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59009) Lauda válasza frigoo (#59006) üzenetére


Lauda
félisten

Elkezdjem kifejteni? :DDD ;]

(#59010) frigoo válasza Lauda (#59009) üzenetére


frigoo
aktív tag

Csak tippelek, én meghallgatom. Egy fix, most jobban pörög. Hogy a varió vagy a kuplung esetleg mindkettő miatt, azt nem tudom biztosan, bennem csak megragadt, hogy a komolyabb kuplungok mellett valahol súlyt is láttam, plusz mintha valahol olvastam volna. (talán az arhivált egü fórumon)
Ja, nem a kapcsolási fordulatra gondolok, hanem a motor max ford. számára. Tehát az, hogy a malossi multivar görgőpálya kialakítás más, az nem játszik. Súlykülönbség sem volt olyan tetemes, mint a kuplungpofa és harang esetén.

[ Szerkesztve ]

(#59011) ludsimon válasza frigoo (#59010) üzenetére


ludsimon
veterán

tuti vario + kontrasztrugó miatt.
ha visszateszed a régi kuplungot meg is tudod próbálni. :D

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59012) dzso22 válasza frigoo (#59010) üzenetére


dzso22
senior tag

Jól tudod :)
Minél könnyebb a kuplung,annál magasabb a kapcsolási fordulatszám ,és minél nehezebb annál alacsonyabb.

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#59013) Pete55555


Pete55555
addikt

Azt tudja valaki, hogy a gyári kuplungrugóhoz képest az 1000/2000-es mekkora különbséget jelent?
Katanához ez a két típust találtam, szerintem az 1000-es elég lenne. (Gyári SR-hez való kipuff van rajta, gyári/utángyártott karbival)

Most az van (ami eddig is volt) hogy mivel hamar nyit a kuplung, nem pörög fel a motor, majd úgy 5-10 km/h körül förög fel rendesen, és ott megindul.

Viszont egyébként már alakul a dolog, kb 8-9 mp alatt 50-en vagyok, tehát a gyorsulás elég jó, ráadásul a fogyasztás sem vészes, csak nem tudok kilőni ;]

...Szeretem leracsniztatni...

(#59014) ludsimon válasza dzso22 (#59012) üzenetére


ludsimon
veterán

de csak a kapcsolási? :) Ez érdekelne leginkább, mert az gyakorlatilag nem nagy különbséget ad. :)
Ha már nyitva van a kuplung mindegy mi a súlya, nem?

Vagyis végeredményben, ez mid-race gépeknél számít.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59015) frigoo válasza dzso22 (#59012) üzenetére


frigoo
aktív tag

Sztem is így logikus, a kuplung sokkal nagyobb súlyt képvisel, mint a varió. A variószetteket nem tettem rá mérlegre, csak a kuplungpofákat, ott markáns volt a különbség.
ludsi: ha nem szükséges, mégegyszer szét nem húzom.....

Hát épp ezaz, hogy nagyon nem mindegy.

Ismétlem, mindez agyalás. Túl sok összetevő változott egyszerre, hogy egyérteműen ki tudjam jelenteni mi miatt van.

[ Szerkesztve ]

(#59016) ludsimon válasza frigoo (#59015) üzenetére


ludsimon
veterán

Egymás mellett elbeszélünk. :)

Egy elnyúlt, elgyengült kontrasztrugót lecserélsz, plusz dobsz bele 5000-6000rpm-en nyitó kis kuplungrugókat akkor ugyan az a kapcsolási fordulatszám, persze utána kell görgőzni is.

Ez max mid-race gépeknél számít szerintem ennyire. De javítsatok ki!

Pld. hozom a saját példám.
18 éves elnyúlt kontrasztrugóval nem tudok mit kezdeni, a 3000rpm-en nyitó kis kuplungrugók előbb nyitnak mint elkezdene menni a gép. A gyári 2000rpm-es rugók vannak visszapattintva, így nem kezd váltani, de nem is lő ki, a kapcsolási fordulat túl alacsony.
Úgyhogy ki kell cserélnem a kontrasztrugót, utána jöhet a kis kuplungrugók újra megtalálni azt ami még nem kezd el befelé menni mielőtt a gép elkezdene gurulni, plusz valószínű görgőznöm is kelleni fog.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59017) frigoo válasza ludsimon (#59016) üzenetére


frigoo
aktív tag

Kisrugókhoz nem nyúltam, az gyári méretű. Ismétlem, nem a nyitási fordulatom változott. Az jól van ott, ahol van.

(#59018) ludsimon válasza frigoo (#59017) üzenetére


ludsimon
veterán

Úgy tudom szettet vettél, nem? Abban nem hiszem 2000rpm-en kapcsoló rugók lennének!
Milyen színű volt a kis rugó?

undefined

(#59019) frigoo válasza ludsimon (#59018) üzenetére


frigoo
aktív tag

Fém színű, a vastagsága egyezett a gyárival. A csomagban volt egy polini zöld kisrugószett, azt nem használtam fel.

(#59020) Casoli válasza ludsimon (#58990) üzenetére


Casoli
őstag

Mitől lenne keményen zsebbenyúlós? Volt megragadós robogóm, annak teljesen más volt a hangja. Ez csak elgyengül. Itt azért simán lehet fals levegő, legutóbbi szerelésnél mintha el lett volna repedve a szívócső a karbi és a blokk között. Reménykedek, hogy itt szív falsot. Majd hétvégén megnézem a gyertyát is, azzal is lehet baj, ha rossz a hőértéke, remélem.

http://hasznaltpcalkatresz.hu/

(#59021) ludsimon válasza Casoli (#59020) üzenetére


ludsimon
veterán

Nem akarok/tam pálcát törni a motorod felett, nehogy félreérts!
Meg kell nézni mindent!

undefined

(#59022) ludsimon


ludsimon
veterán

Robogó szerviz dyno runos tuning lehetőséggel létezik?
Ha lehangoltam végre és kész lesz elvinném megnézetni és ha nem tökéletes még ott is hagyom nekik. :D

undefined

(#59023) Den válasza ludsimon (#59022) üzenetére


Den
veterán

Venni kéne egy fékpadot. [link]

ezeken a helyeken mérnek

[ Szerkesztve ]

www.simson4t.hu

(#59024) body007 válasza Den (#59023) üzenetére


body007
addikt

És veszel? :))

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#59025) Den válasza body007 (#59024) üzenetére


Den
veterán

Megkérdezem mennyibe kerül, milyen fenntartási költségei vannak, aztán utánanézek máshol mennyiért csinálnak egy mérést. Osztok szorzok, aztán meglátjuk.

www.simson4t.hu

(#59026) ludsimon válasza Den (#59025) üzenetére


ludsimon
veterán

:Y :R

undefined

(#59027) body007 válasza Den (#59025) üzenetére


body007
addikt

Olyan 10 körül láttam egy mérést, üzemeltetése gondolom nem nagy tétel, csak meló kell rá :)

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#59028) ludsimon


ludsimon
veterán

Na mi jött meg gyerekek? :DD :DD :C

Videóra lesz véve a kilövés!
Megjött az aksi a kamerához, meg a fordulatszámmérő, elkezdhetem a tuningot. :C
Kilövéss!

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59029) Bogyó bá' válasza ludsimon (#59028) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Tud gyorsított felvételt készíteni? Úgy sokkal ütősebb! ;]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59030) huszi.gyb válasza Bogyó bá' (#59029) üzenetére


huszi.gyb
senior tag

:C

www.dongosofor.hu

(#59031) Lauda válasza Bogyó bá' (#59029) üzenetére


Lauda
félisten

Anelkul nem is latszodna ludsimon a kepen. ;]

(#59032) dzso22 válasza ludsimon (#59028) üzenetére


dzso22
senior tag

Csak az nem mindegy mi lő majd ki és hogy hol :DDD ;]

A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!

(#59033) ludsimon válasza dzso22 (#59032) üzenetére


ludsimon
veterán

:C :DDD

undefined

(#59034) body007 válasza dzso22 (#59032) üzenetére


body007
addikt

A dugó a hengerfejen? Az mókás... :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#59035) korcsillio


korcsillio
őstag

Ha esetleg el szeretném adni,mennyiért hirdessem :F

(#59036) ludsimon válasza korcsillio (#59035) üzenetére


ludsimon
veterán

Állapottól függően 100-300k.

Ludsimon blog:
Skacok, kiderült, hogy amit eddig éreztem, az csak a katalizátormentes, fojtatlan kipufogó miatt van, ugyanis 4,5Le-t ad le 7300rpm-en a motor. :C :C
Mekkora kilövések lesznek még itt ha ki lesz hegyezve!!
TT kipufogó nagyon érzékeny, ki kell hegyezni brutálisan.
Na jól van, megmutatom már hol tartok a dologgal. :))
[link]

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59037) korcsillio válasza ludsimon (#59036) üzenetére


korcsillio
őstag

Olajlámpa :F

(#59038) ludsimon válasza korcsillio (#59037) üzenetére


ludsimon
veterán

Így szeretem, ha világít, had kopjon a henger. :C - (szarkazmus volt.)

A videó végén mondtam, hogy 1:32-re kevertem (tudom qvasok..), kikötöttem az olajpumpát mert nem működött 350km-t mentem vele (6-8 alkalom) mire észrevettem.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59039) Pete55555 válasza ludsimon (#59036) üzenetére


Pete55555
addikt

Így a ráhegesztett, főtengelyen ütő külső variótárcsás, kínai karbis, hamar nyitó kuplungos katanám is megy.

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#59040) ludsimon válasza Pete55555 (#59039) üzenetére


ludsimon
veterán

Mégis elég volt Aeroxot alázni. :C

undefined

(#59041) szentkuti11 válasza Pete55555 (#59039) üzenetére


szentkuti11
addikt

LOL :D

(#59042) Bogyó bá' válasza ludsimon (#59038) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

Hát elég szar kazmus volt. ;]

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#59043) Den válasza Pete55555 (#59039) üzenetére


Den
veterán

Lássuk!

www.simson4t.hu

(#59044) ludsimon


ludsimon
veterán

Lehet itt viccelődni, aki ismeri a TT kipu nyomatékgörbéjét tudja milyen érzékeny..
Nekem megvan és 4,5Le-t ad le 7300rpm-en. Ha le lesz hangolva az még +2Le-t ad.

undefined

(#59045) Den válasza ludsimon (#59044) üzenetére


Den
veterán

Annyit biztos nem.

www.simson4t.hu

(#59046) ludsimon válasza Den (#59045) üzenetére


ludsimon
veterán

Nem tudom mennyi lesz a valóságban, de én a nyomatékgörbéről ezt olvastam le. :)

undefined

(#59047) Den válasza ludsimon (#59046) üzenetére


Den
veterán

Az a 4.5-höz képest majdnem 50% teljesítménynövekedés. nem tűnik reálisnak.

www.simson4t.hu

(#59048) Lauda válasza ludsimon (#59036) üzenetére


Lauda
félisten

Jo ez. :C :DDD Mnek olyan olajos benzin bele?

(#59049) ludsimon válasza Lauda (#59048) üzenetére


ludsimon
veterán

Féltem, hogy sokat kapott, 2 hétig nem mertem beindítani és nem akartam kinyírni, akkor még nem tudtam mi a baj, de kiderült más okozza a hibát.

75ös főfúvival még -1 mp-el jobban ment, csak azt nem vettem fel mert inkább bedobtam a 78ast ami meg sok lett de amíg nem fogyasztom ki az olajat addig nem is szedem ki belőle. Majd utána 1:50essel már látni fogom sok vagy kevés az A/F.

Den:
Azt tudom és érzem, hogy rengeteg elveszik a rosszul beállított hajtás miatt.

[ Szerkesztve ]

undefined

(#59050) Den válasza ludsimon (#59049) üzenetére


Den
veterán

Meglátjuk, ha kész lesz.

www.simson4t.hu

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.