Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14001) Topiccsendőr válasza akos3 (#13997) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

A telefonok beépített GPS e rengeteget csal. V maxnak akkora baromságokat tud kiírni.
Nem vesz túl sokszor jelet. Ahhoz egy másik fajta, sokkal érzékenyebb GPS kellene, hogy pontos adatokat kapj. De az ilyen kütyükbe beépített GPS től ne várj csodát.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#14002) akos3 válasza Topiccsendőr (#14001) üzenetére


akos3
addikt

Nem volt még semmilyen panaszom rá, mmint a jel vevést illetően. csalást meg nyilván nem tom megállapítani :) Asszem egyszer autóval mértem akk reálisnak tünt a mérése....
Igazából nekem mind1. A lényeg h minnél többet mutasson :D (vicc volt :P )

(#14003) sz_abika


sz_abika
addikt

Déli pu-nál, hol van olyan hely ahol ott lehetne hagyni a robogót egy este erejéig?
Ott van a PSZÁF és a Mercure hotel mellett zászlóárbócok..ahhoz kikötni esetleg? Vagy a hotellel szembe dobjam le, ahol van esetleg kámérá?

PSN: xszabikax

(#14004) PLaci58 válasza DigitXT (#13996) üzenetére


PLaci58
őstag

Ha ránézel a grafikonra, ordít róla, hogy nem. (Több töréspontja van.)

Igen, látok benne töréspontokat. Azokat a készítőnek tulajdonítom :D Úgy hívják, hogy mérési hiba :)
A GPS sebesség mérésében nincs töréspont és tudtommal a kilóméterórákba sem építenek be. Annak lineárisnak kéne lennie!
A GPS által mutatott maximális sebesség értékekkel számoltál, ami egyáltalán nem biztos (mégha úgy gondolod, hogy egyenletes sebességgel is haladsz), hogy azonos az óra által éppen mutatott értékkel.

A digitális kijelzésnél az utolsó digit hibás! Amikor 50-et mutat, akkor a mért érték 49-51 között van. Pontosabb ha tizedes jegyeket is kijelez, mert akkor is csak az utolsó digitnél keletkezik kerekítési hiba ( 50,0-nál , 49,9 - 50,1). Ezzel nem lehet mit kezdeni.

Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani. Mivel úgy tűnik többet mutat, ezért nagyobb gumiátmérő, keményebbre fújt kerekek valamit javíthatnak. Ráadásul még a terhelés is beleszámit, hogy mennyire nyomódik össze az úttesten a gumi.

pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
ha benyomódik mondjuk a talajon 1 cm-t a terhelés hatására, akkor az átmérő 2cm-t csökken (2r x Pi) és a kerülete : 73,476 cm.
A kettőt elosztva : (tényleges/elméleti) : 0,92126-öt kapunk. Ebből kiderül, hogy az óra ebben az esetben 7,8 %-al, majdnem 8%-al többet mutat a tényleges sebességnél.

Ugyanez igaz a hajtott kerékre is, ahol a nagyobb súly van, csak ott a nagyobb keréknyomás tényleges sebességnövekedést eredményez.

Tanulság: puha kerekek lassabb haladás pontatlanabb óra, keményre fújt kerék, gyorsabb haladás, pontosabb óra :DD Könnyebb vezető (50 kg) gyorsabban megy mint a nehezebb (100 kg) függetlenül a motor teljesítménytől (ugyanolyan fordulatszám) :D

Természetesen ez csak egy összetevő.

ui. nem mértem meg, hogy egy 10"-os keréknél mennyi a tengely és a gumi széle között a tényleges távolság (r)! Ez csak egy elméleti számítás. (mielőtt valaki azzal jönne, hogy nem is annyi a kerület, hanem 82,xxx :) )

[ Szerkesztve ]

"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"

(#14005) sz_abika


sz_abika
addikt

az autokba valo benzin adalekoknak van letjogosultsaguk robogoba? Csak azert kerdem mert tescoba az STP adalekok le voltak akciozva...vettem egy karbi tisztitot kivancsi vagyok beleontsek belole a robogoba egy kicsit a flakonbol, leven 50-60literre van egy adag :D

Maga az adalek bevalt a kocsinal, szoval gondolom nem robban le a hengerfej itt sem.

PSN: xszabikax

(#14006) DigitXT válasza PLaci58 (#14004) üzenetére


DigitXT
félisten

Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a
gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani.

Hidd el, azért ennyire nem érdekel a dolog.:DDD
(Vannak persze olyanok a neten, akiket elég
komolyan érdekelt, ezért jóval tovább mentek:
ez az illető konkrétan az órát tuningolta meg.)

Úgy hívják, hogy mérési hiba
Részben: részben pedig a közelítésből fakad,
hiszen mint mondottam volt, csak pár mérési
pontom volt, ezekre "illesztettem" a grafikont.
(Lineáris szakaszokkal közelítve a szerintem
degresszív görbét: ha pl. a visszatérítő rugóm
gyengélkedik, elkúszhat a mért érték, nem?)

Egyébként robogóval eléggé nehéz egyenletes
sebességgel haladni egy adott óra állásnál, uis
a hangjából nem hallom, ha gyorsulok/lassulok
picit, állandóan az órát nézni meg veszélyes.:N

A legbiztosabb mérés az lehetne, ha a gépet álló
helyzetében felemelve csak a kereket forgatnám
meg egyenletes sebességgel, s a hozzá tartozó
"számított" elmozdulásból mérném ki a torzítást.
De lásd első mondat: ennyire azért nem érdekel.

pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.:))
(Általában a felnit szokták megadni pl. 10"-osnak,
ahhoz képest a gumiabroncsnak van szélesség +
oldalarány adata, amiből kiszámolható az elméleti
kerülete.:K Gyakorlatilag meg le lehet mérni, mint
anno bringáknál kellett a km-óra bekalibrálásánál.)

Az első gumiabroncs méretem amúgy: 120/70 R12
Ilyen abroncs van rajta: ezzel nagy gond nem lehet.

[ Szerkesztve ]

(#14007) PLaci58 válasza DigitXT (#14006) üzenetére


PLaci58
őstag

Persze nem olyan fontos a dolog, nekem pláne nem, csak próbáltam segíteni :)
Érdemes lenne a GPS-t 1x odarögzíteni a km óra közelébe, és megnézni, hogy mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz. Ezt anyagi szempontból jó tudni :D

Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.

Azért írtam, hogy nem mértem meg, csak kiszámoltam egy értékkel :D
Az arányosításhoz jó így is.

"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"

(#14008) Topiccsendőr válasza sz_abika (#14005) üzenetére


Topiccsendőr
addikt

Isten őrizz, csak a gumialkatrészeket eszi meg, a karbid nem lesz tisztább.

Nem menekülsz a csendőrség elől.

(#14009) DigitXT válasza PLaci58 (#14007) üzenetére


DigitXT
félisten

mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz
Ezt láthatod a grafikonon, ugyanis így mértem. De ez az
eredmény csak közelítőleg pontos a tárgyalt hibák miatt.
Van direkt olyan proggi is a telefonra*, ami egy bazinagy
digitális kilométerórát rajzol, azzal "kényelmes" a mérés,
csak meg kell jegyezni az összetartozó értékpárokat, és
ez limitálja a dolog felbontását, uis közben vezetni is kell.
Ezért is tartom amúgy balesetveszélyesnek ezt a mókát:
városban se'perc alatt történhet valami, amit észre kellett
volna venni, és nem a GPS-t nézegetni. Forgalommentes
környéken inkább van jogosultsága a méregetésnek.:R

*Androidosoknak csak ajánlani tudom, a neve GPSpeedo

(#14010) mocsanisi


mocsanisi
senior tag

Kipufogó kicsit rozsdás volt meg ilyesmi, szóval leszedtem, lecsiszoltam a fémig, alkohollal lepucoltam, és kapott 4 réteg hőálló festéket. Egész normálisan néz ki, reggel felteszem. Végre nem úgy néz ki a kipufogó mint egy ócskavas :D

‎"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."

(#14011) sz_abika válasza Topiccsendőr (#14008) üzenetére


sz_abika
addikt

nos elkesett a valasz, kiprobaltam ^^
Ora szerinti 65-rol felszokott a vegsebesseg 70-re, sik terepen. Mas nem tortent meg, kivancsiam varom a fejlemenyeket :D

PSN: xszabikax

(#14012) dave93


dave93
őstag

Jó pár hetes várakozás eredménye egy régi álmom: Gilera Runner :C
180cc 2 ütem, minden külföldi papír, 1999 évjárat. Valóban kifogástalan állapot mind motorikusan mind esztétikailag, két kis bibi-t kivéve: A tükrök felemásak, a jobb oldali runner felirat előtt egy kb 1cmes festéklepattogzódás (képen látszik)
Zsír új Pirelli gumik, hibátlan fékek, brutális menetteljesítmény. 4 liter körül zabál.
Ja és a lényeg: 165k-ról indultunk, telefonba 10k-t lealkudtam, helyszínen az említett két kis bibi miatt még 5k-t, mert ezt telefonba nem mesélte. Végül így 150k-ba hoztam el, ami szerintem nagyon jó vételnek bizonyult. Kicsit félve utaztam le érte, mert láttam már nem egy szakadékot, de megérte. 200km-t utaztam érte oda-vissza.

[link]
[link]
[link]
[link]

(#14013) Tothgera30 válasza dave93 (#14012) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Szép motor, viszont hová tűnt a rendszám? Mert még plusz műszakival nem lesz olcsó mulatság, én is végigjártam ezt és 50k-tól indul dolog.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#14014) dave93 válasza Tothgera30 (#14013) üzenetére


dave93
őstag

Annak még csak most kezdek utána járni, remélhetőleg 50k körül megáll a dolog

(#14015) runner 125 válasza dave93 (#14012) üzenetére


runner 125
nagyúr

Nah, frankó, gratula hozzá.

Ha, a papírok szerint is '99-es, akkor ez egy utolsó dobos blokkal szerelt 180-as, 99 második felétől úgy rémlik már tárcsás blokkal jöttek ki. De, alapvetően semmin nem változtat.

4 littyó? Lemérted tutira? :D Az nekem kevésnek tűnik, ezek átlagban 5-öt meg szokták enni. Egyébként egyedül egy "tuningot" javasolnék rá; BGM, PM tuning, vagy KB Racing, nagyobb sűrítésű hengerfej. Ezzel _ténylegesen_ 4 liter alatti fogyit lehet produkálni, és a teljesítménye is jobb lesz. Annó építettünk egy ilyet és mértük is. Tény.

Viszont 15 Mátyás Király nem volt pénz érte.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14016) dave93 válasza runner 125 (#14015) üzenetére


dave93
őstag

15 Mátyás királyért max az első idomot kaptam volna meg, Szent István király lesz az :D :DD :R
4 litert mondtak, de én is félek tőle hogy több lesz :D
Mibe fájna pénzügyileg az általad említett tuning?
A papírja szerint Piaggio gyártmány pedig a motorszám, alvázszám,teljesítmény,köbcenti stimmel, ez hogy lehet? :F

[ Szerkesztve ]

(#14017) runner 125 válasza dave93 (#14016) üzenetére


runner 125
nagyúr

Bazeg, lemaradt egy nulla. Lassan végezvén közgázon ez kellemetlen^^. :D

Biztos, h több lesz.

Használtan szerezz ebay-en, ez egy hengerfej, elhasználni gyakorlatilag lehetetlen.
Szerintem használtan 10-15k környékén kapni. Újonnan 80-100 ajró lehet, scooter-centeren meg kell lesni.

Talán a blokk "gyártója" miatt, vagy passz. Nem ismerem kinti lehetőségeket.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14018) Tothgera30 válasza dave93 (#14014) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Sok sikert hozzá, nekem elhúzódott anno. Amúgy jövőhétre kész lesz az NRG, ezt-azt kicserélték benne, majd írok róla, elvileg még a fojtás is benne van.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#14019) Gergello válasza dave93 (#14016) üzenetére


Gergello
addikt

Gilera valószínű már akkor is benne volt a Piaggio csoportban.

(#14020) DigitXT válasza dave93 (#14012) üzenetére


DigitXT
félisten

Pöpec: elfogadnám.:D

(#14021) PLaci58


PLaci58
őstag

Valaki le tudná írni pontosan, hogy mi kell kötelezően egy 50ccm-es robogóhoz a közlekedésben (iizókészlet, elsősegélycsomag...)?
Lakott területen kívül kell a láthatósági mellény?

"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"

(#14022) akos3 válasza PLaci58 (#14021) üzenetére


akos3
addikt

biztosítás és jogsi mindenképp!
a többi csak hab a tortán :D Bár én több mint 2 éve hab nélkül vezetek.. :U

(#14023) sz_abika válasza PLaci58 (#14021) üzenetére


sz_abika
addikt

A melleny javasolt, ha megakarnak fogni varoson kivul akkor ezert megallithatnak.
Nekem is ott van a sisaktartoban, ha leallitanak felveszem :)

PSN: xszabikax

(#14024) akos3 válasza sz_abika (#14023) üzenetére


akos3
addikt

sztem a mellény az nem kötelező amúgy.

(#14025) sz_abika válasza akos3 (#14024) üzenetére


sz_abika
addikt

Nem tudom, hogy kotelezo-e vagy sem, de en is csak annyit irtam hogy javasolt :D

PSN: xszabikax

(#14026) DigitXT válasza akos3 (#14024) üzenetére


DigitXT
félisten

Szerintem az izzókészlet sem.:N

---

Más: írtam, hogy milyen frankón beállt a fogyasztás 3,8L-re, több
mérés alapján is igaz ez, stb. Igen, lényegében igaz is, csak azt
a részt nem néztem meg részletesebben, amikor az "akadozós"
gond volt, és ugye a benzint leszívtam, más fajtát tankoltam, stb.

Na ahogy most számolgatom, úgy tűnik, hogy a hengerfej javítás
előtt, ahogy az akadozás elfajult, eléggé megugrott a fogyasztás:
volt az ~4,3L is, mivel ~5.7 litert evett meg ~130 km-en... Persze
ez érthető, mert ha "nincs rendben" a motor, akkor csinálhat ilyet,
csak gondoltam érdekességként megemlítem. Elvileg lejjebb kéne
mennem 3,8-nál, mert az utolsó elfogyasztott tankban 70 km még
a nagyobb fogyasztású szakaszban volt: kíváncsi leszek, hogy az
aktuális tank benya meddig tart ki. Örülnék, ha lemenne 3,5-re.:D

(#14027) akos3 válasza DigitXT (#14026) üzenetére


akos3
addikt

nincs B jogsim de autóba hogy van? ott EÜ láda, 3szög és mellény. Úgy tom, h ott az izzókészlet nem kell.
Robinál csak EÜ csomag kéne? 3szög kiesik nyilván... :)) Igazából nekem 8 mert semmim sincs :D

(#14028) Gergello válasza akos3 (#14024) üzenetére


Gergello
addikt

Lehet nem kötelező, de ajánlott.
Nekem eddig egyszer kellett, de akkor nagyon jó jött.

(#14029) akos3 válasza Gergello (#14028) üzenetére


akos3
addikt

hát én városba járok este. és azért pest rendesen ki van világítva. meg amugy se húzok a menő kabátkámra egy kukásmellényt :D Am a kabáton is van végig az ujján egy 3M csík. csak számit már vmit.

(#14030) Tuningeren1


Tuningeren1
csendes tag

Hello mindenkinek :)

Új vagyok még itt, ezért is lehetséges hogy hülye kérdést teszek fel. :)

Olyan kérdésem lenne hogy tudnátok tanácsolni olyan robogót ami:
- 80km/h sebességre tartósan legyen képes.
- max 3-3,5 körül fogyasszon
- váltós vagy automata.. mindegy
- napi 60km-es ingázásra kellene úgyhogy a kényelem sem utolsó szempont
-ár max. 150 db magyar ezres

Ezen adatok ismeretében Aprilia Leonardo típust tanácsolták nekem.
Milyen motort tudnátok javasolni? Esetleg valami tanács?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket.

Opel Astra 1.7TDS Isuzu 82LE :)

(#14031) akos3 válasza Tuningeren1 (#14030) üzenetére


akos3
addikt

min. 125ccm. Jogsi ugye van rá?

(#14032) dave93 válasza Tuningeren1 (#14030) üzenetére


dave93
őstag

150 ezerből csak rendszám nélküli Leonardo-t fogsz kapni, pedig abból a legkisebb is 125ös. Amúgy jó gépek, csak sok ebben az árkategóriában a szakadék, roncsimport, jól nézd meg mit veszel.

Más: Közben eléggé kétségbe vagyok esve, mert tankoltam és 7,5 liter körül evett a runner :W Remélem ez csökkenni fog ha óvatosan megyek vele, esetleg állítgatni is kéne a motoron?
Érdekes, hogy 70km/h alatt nem igazán szeret menni a motor, 80km/h utazóval egészséges.

(#14033) Tothgera30 válasza Tuningeren1 (#14030) üzenetére


Tothgera30
Ármester

150k-ból max. levegős 50-est érdemes venni. Piaggio TPH, Gilera Stalker az én favoritom, más a Yamaha BW'S-t és Neo's-t is ajánlja, ezekkel nem nyúlsz nagyon mellé.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#14034) runner 125 válasza dave93 (#14032) üzenetére


runner 125
nagyúr

Eh, most mondjam azt, h megmondtam?! :D
4 litert egy 50-es robesz is bekajál, nem egy alultervezett 180-as, aminél a cél az volt, h a legszarabb üzemanyaggal is elmenjen.

Kompresszió elég korrekt van benne?
Ha nagyon kopott, attól is zabálhat.

mod. Nagy csalódást fogok okozni, de pl. egy mai 600-as sor 4-es speed 6-6,5-ből megáll, úgy, ha az ember azért tépi is a száját...

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14035) DigitXT válasza dave93 (#14032) üzenetére


DigitXT
félisten

7,5 liter körül evett a runner
A "kis" aranyos...:DDD És legalább megy is, mint a disznó?:R
Amúgy napi közlekedésre vetted, vagy csak néha "élvezkedni"?
Szerk: már csak azért, mert olvastam egy cikket, hogy utóbbira
a legjobb, mivel elég bivaly robogó kategóriában, ellenben ha jól
meghajtod, akkor nem túl megbízható. Ha meg nem hajtod, úgy
nem használod ki, tehát felmerül, hogy miért vettél ilyet.:D Cikk.

[ Szerkesztve ]

(#14036) dave93 válasza DigitXT (#14035) üzenetére


dave93
őstag

Elmegyek holnap közel 100km-t vele, meglátjuk mi lesz. Városba rohangálni vettem, átlagos felhasználásra. Nagyon nem aggódom, szerintem kis haszonnal el lehet ezt adni 170-180k körül szó nélkül, meglátjuk :)

Tothgera30: Napi 60km-re levegős 50es biztos jó volna neki? :F Ráadásul 80at akar utazni tartósan. Azt el hiszem hogy 150k-ból igazán korrekt állapotút kap csak a célra nem gyenguska egy ilyen kicsike?

[ Szerkesztve ]

(#14037) runner 125 válasza Tuningeren1 (#14030) üzenetére


runner 125
nagyúr

Mindenképpen valami 4t, és minimum 125 ccm, de inkább nagyobbat.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14038) walanr


walanr
csendes tag

Sziasztok, nemrég kaptam használtan egy kis 50-es yamaha mintet, ami eléggé le volt lakva, kicsit kipofoztam, megdugóztam (ideiglenesen, mert ha kicsit több pénzem lesz, meg is kell majd fúratni), felszereltem, de aksira még nem igazán volt pénzem, viszont szereztem ismerőstől egy 7Ah-s riasztóaksit, a kérdés igazából az volna, hogy önindító nélkül, csak a világításra használva ki lehet vele ideiglenesen váltani a rendes akkut? Főleg a töltőfesztől félek, mert elvileg a lámpák áramfelvétele nem olyan sok, kb. 5A ha minden megy. Az akku típusa egyébként yuasa np7-12.

(#14039) runner 125 válasza walanr (#14038) üzenetére


runner 125
nagyúr

A világítás - és minden más - akksi nélkül is üzemel. Max. alapjáraton gyengébb.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#14040) dJ Peer válasza walanr (#14038) üzenetére


dJ Peer
aktív tag

Elvileg a lámpa működik aksi nélkül is, járó motornál, nemdebár?

(#14041) walanr válasza dJ Peer (#14040) üzenetére


walanr
csendes tag

hát ha pl. kanyarodna az ember, a motor alapjáraton megy, akkor még az indexrelé is megterhelő neki, ill. lassításkor ha ég a tompított, a féklámpa szinte teljesen kialszik, na meg, bár ez kis figyelemmel kikerülhető, de ma nézegettük a lámpát, és felkapcsolva maradt a tompított, és alig akart elindulni berúgásra. Egyébként pont emiatt gondoltam, hogy elég lenne neki egy kisebb teljesítményű akku is, mert már a motor is ad neki áramot, azt csak ki kell egészíteni néha.

[ Szerkesztve ]

(#14042) PLaci58 válasza walanr (#14041) üzenetére


PLaci58
őstag

Elég lesz a gyengébb is. nekem is egy 4Ah-s régi, zselés van benne. Hidegen nem tudja mindíg beindítani, de minden más megy vele. Akku nélkül is simán kell indulnia beugásra.
A zselésnek is el kell bírnia a töltőfeszt, ha jó a fesszabályozó.

[ Szerkesztve ]

"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"

(#14043) Eagl3 válasza walanr (#14041) üzenetére


Eagl3
veterán

Akkor kanyarban is húzd a gázt! ;]

(#14044) Tothgera30 válasza dave93 (#14036) üzenetére


Tothgera30
Ármester

150k-ból sokkal jobbat nem kap, vizest 150k-ból meg szintén csal tákoltat kap, nagy köbcentis meg szintén felejtős ilyen ársávban. Egy levegős 50-essel kis kompromisszumokkal még el tudna közlekedni.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#14045) dave93 válasza Tothgera30 (#14044) üzenetére


dave93
őstag

Hát lehet, bár úgy tudtam nem egészséges egy levegős 50esnek ha 60km-en keresztül 80al utaznak vele. Talán ki lehet fogni egy-két jó vizest, csak nem kell kapkodni, várni kell és minden nap többször átnézni a friss hirdetéseket, nekem is csak így sikerült korrekt motorhoz jutnom [Csak az anyjáért eszik ennyit :D ]

Ma mentem vele elég sokat. Nem tudom az normális-e ha ez a motor 80 alatt tényleg nem szeret közlekedni 60-70 között nagyon pörög a motor, és csak 80nál jön meg a szép egészséges hangja. A 80at tartani gyakorlatilag lehetetlen, ha tartom a gázt akkor is vagy lelassulgat vagy elkezd gyorsulni. Na most jelen helyzetben így úgy kell vele közlekedni hogy 80ig felgyorsulsz, de mivel előtted 60at mennek elengeded a gázt. Aztán amikor belassulsz megint gázt adsz, 80at mész de aztán megint elengeded. Gondolom, illetve erősen reménykedem benne hogy ez is hozzájárul a fogyasztáshoz, mi a véleményetek? Nem lehet hogy csak állítani kéne a karburátoron/motoron?
Egy 4,5-5 literes fogyasztással már kiegyeznék, de ez a 7,5 körüli nem állapot, a kocsim eszik annyit :(
Tesóm nem régiben vett egy 70es Piaggio NRG-t, kezdetben 5 litert megzabált az is. Brutálisan indult, 90km/h-t ment, de ha lepadlóztad dadogott a motort. Elvittük karburátor állításra, most kicsit lustább,de 2,5-3 körül eszik.

Ha volna valami értelme ennek, tudtok javasolni Pesten korrekt szerelőt, esetleg Gilera specialistát? :R

[ Szerkesztve ]

(#14046) akos3 válasza dave93 (#14045) üzenetére


akos3
addikt

jól bevált Tábori...

(#14047) DigitXT válasza dave93 (#14045) üzenetére


DigitXT
félisten

Amit leírsz, elég ijesztő, gyakorlatilag közlekedésre alkalmatlan a motor.
(Bár nem tudom, hogy mit jelent, hogy nagyon pörög a motor olyankor...)

Egy beállítást mindenképpen megérne a dolog, mert a fogyi is necces.:D
Pesten nem tudok korrektet, de a budai oldalon igen: robogoszereles.hu

(#14048) dave93 válasza akos3 (#14046) üzenetére


dave93
őstag

Köszi, nagyon korrektnek tűnik, és elég profinak is, ezért a következő kérdésem az volna hogy mi a helyzet árakkal? Egy ilyen beállítás mennyibe fájhat, illetve aki vitte már oda motorját milyen melóért mennyit kértek el? :R

(#14049) akos3 válasza dave93 (#14048) üzenetére


akos3
addikt

Konkrét árakat nem tok mondani, még nem voltam ott. De ez talán ad vmi képet.

(#14050) Tuningeren1 válasza akos3 (#14049) üzenetére


Tuningeren1
csendes tag

És tudtok ajánlani olyan robogót akár 125-ös is lehet, nem csak leonardo érdekel.. ti vagytok ennek a témának a mesterei, így tőletek szeretném megkérdezni melyik a megfelelő választás ilyen célra ? Esetleg 200K de az tényleg a legeslegfelső határ.

Előre is köszöntem. :R

Opel Astra 1.7TDS Isuzu 82LE :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.