Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#66201) csongi válasza siti (#66200) üzenetére


csongi
veterán

Az lesz az. :)
Szerencsére van benne. Ez a leeresztő csavarnál van. Akad még pár típus amibe ilyen van. Ha nincs benne tegyél bele.

(#66202) siti válasza csongi (#66201) üzenetére


siti
senior tag

leeresztő csavar a másik oldalon van, ez a fele meg a garázsfal felé néz. A variátor meg a padlón várja hogy össze rakjam. majd kitologatom, csak okosan a motorra pakoltam minden apró dolgot, mert nem mozdul :)
csak ahogy nézem, sok helyen más a kép az 50 és 125 között, és még a 2t képeket is bele szokta keverni google, mert usaban nem volt 4T50.

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#66203) csongi válasza siti (#66202) üzenetére


csongi
veterán

Akkor ez volt a zűr a zavarban. Egyébként mosható a szűrő, csak ne legyen lyukadva, vagy szakadva .

(#66204) dellfanboy


dellfanboy
senior tag

szerintetek mennyibe kerül egy üzembiztos városálló 125-ös 4 ütemű b125 kompatibilis robogó érvényes papírokkal, rendszámmal? esetleg típusra van tippetek? pl. piago liberty ?vespa et4? honda sh125?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#66205) csongi válasza dellfanboy (#66204) üzenetére


csongi
veterán

Amennyit kifizetsz erte :). Uzembizos nincs, legfeljebb kevesebb problemakkal. A letutibb az uj robogo szalonbol.
De alhangon 300k val szamolhatsz, es kell egy adag szerencse is hozza.

(#66206) Telda válasza dellfanboy (#66204) üzenetére


Telda
addikt

Pont a mai nap nézegettem ezeket a motorokat, de egyszerűen lehangoló a használt piac. 90%-ban 50-ként használják és semmi papír nincs hozzá. Ezekkel nem is érdemes foglalkozni, ha egyszer valaha behozzák kismotorra a rendszámot, a sok papír nélküli import szutyok mind mehet a kukába. Ami értelmes az 250-300e körül van. 400e meg már van 650es Pegaso vagy F650, igaz ahhoz más jogsi is kell.

[ Szerkesztve ]

(#66207) kubokra


kubokra
tag

Hali!
Újabb ruházattal kapcsolatos kérdésem lenne.
Robogóhoz (50cm3) nadrágot a le- és felvétellel járó kényelmetlenség miatt nem igen vennék, viszont valami térdvédőt igen. Ilyenekből esetleg valami katonai boltban kapható cucc nem jó, ami lényegesen olcsóbb mint egy motoros boltban/webshopban vásárolt?

Apró darabokra szaggatott, dióba, cukorba megforgatott, rétegesen összerakott kelttészta

(#66208) Dtomka


Dtomka
veterán

Korábban kérdeztem, hogy Csepelen ki tud robogókhoz bontot?

Leírom a tapasztalatomat, és segítségként szánom annak aki keres alkatrészeket!
Elég sok keresgélés után rátaláltam az alábbi oldalra:
bmotor.hu

Rendeltem:
-féknyerget (kompletten)
-km meghajtót + kábelt
-légszürő gégecsővet.

Annyit tudok mondani, le a kalappal a srác előtt. Korrekt megbízható, én még tuti fogok nála vásárolni! :)
Nem ez nem a reklám helye, de illik megdicsérni és ajánlani aki érdemes rá!

(#66209) takacsbotond


takacsbotond
őstag

Sziasztok! A segítségeteket kérném használt motor (nem robogó) vásárláshoz.
Tanuló motornak kéne, B-s jogsihoz mindennapi használatra, néha nagyobb utakra is.
Fontos, hogy zárható legyen, (ne lehessen könnyen ellopni) hátulra egy dobozt lehessen rakni, és a lehető legkevésbé szorítsanak le vele az autósok, (azaz menjen minél gyorsabban) illetve fontos, hogy minél megbízhatóbb legyen, és ne kelljen folyton szerelgetni.
Főleg jó minőségű úton használnám, de jó lenne, ha jobb minőségű földúton is lehetne vele menni. Viszonylag nagydarab vagyok: 88kg/178cm. Ezek fényében úgy gondolom, hogy valami Supermoto lenne számomra ideális.
A motorra kb. 200000Ft-ot szeretnék rászánni.

[ Szerkesztve ]

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#66210) csongi válasza takacsbotond (#66209) üzenetére


csongi
veterán

Ezeket a feltételeket egyik sem tudja teljesíteni.
Vizsgázz le A2-ra és ott már sikerül találnod. A200K-ért 90-es évjáratú vasakat találsz, ami nem rossz, de fiatalabbra nem lesz lehetőséget.

(#66211) dtsdexter válasza csongi (#66196) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

(#66212) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Ma most, hogy van idom szerelgetni, olyan dolgoknak is neki álltam mint a Fékrendszer. Olyan Aprilia egy trükkje a fék olaj tartály csillag csavaros megoldása, amit ha nem kezelsz, vagy évente nem cseréled a fék olajat tuti biztos lehetsz benne, hogy az a csavar nem fog normálisan kijönni soha a büdös életben ;) mivel eleg kicsi a csavar, így normális csavar kiszedovel esélyed nincs marad a csavar lázító, meg egy csavarhuzo amit bele kell ütni (oszt jó napot) akkor irány tovább, fékbetét aprob anomáliát mutatott amit kívülről nem vettem volna észre a betéteknek a közepe szét volt roncsolodva, csupán szélen latszodott mar csak a egy kis ferodol. Faxa most néztem az olajat, ami már szépen be szürkült, szennyezett volt. Meg szerencse, hogy dobfekkel is meg lehet állni (ha be vágsz a felninek egy fémrudat, persze)!

Na akkor dolgozzunk! :)

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66213) csongi válasza dtsdexter (#66212) üzenetére


csongi
veterán

A link nem nyílik meg.
Nem fékolaj hanem fékfolyadék. :). A Csavar felületkezelt, tartály alu ötvözet, ezek sajnos össze égnek a kémiai reakció miatt. Használj bele A-es rozsdamentes csavart. Csak óvatosan mert lágy anyag és elnyalja csavarhúzó ha nem megfelelőt használsz. Amúgy meg örök élet lezs:)

(#66214) sityupityu válasza dtsdexter (#66212) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Kb 2 hete pont én is szereltem féket egy robogón. Ahogy megláttam a tartályon a csavart eszembe sem jutott, hogy csak úgy simán kicsavarjam. Egyből az ütés mellett döntöttem. :)
Ki is jött simán, ütés nélkül csak elsz@rtam volna a csavart.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#66215) takacsbotond válasza csongi (#66210) üzenetére


takacsbotond
őstag

Az A2 a terv, viszont azt még csak fél év múlva kezdhetem el, azaz leghamarabb is jövő ilyenkorra kezdhetnék el legálisan motorozni.
Amiket néztem, és tetszettek azok a Yamaha DT-k, Derbi Sendák, illetve korábban az Aprilia RS széria, viszont utóbbin szerintem elég röhejesen festenék a méreteimmel.

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#66216) dtsdexter válasza csongi (#66213) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Szia, igen látom, ez egy letölthető táblázat volt, a legtöbb motorkerékpár kenőanyag mennyisége/minősége volt leírva benne. Sajna telóm megnyitja, itt viszont nem tudom miért nem működik.

(Bocsi, munkahelyi ártalom. Fék olaj, kenőanyag, folyadék, fagyálló (természeteseten Szélvédő mosót keresett) stb ... :)

sityupityu igen ez is ilyen volt :D

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66217) csongi válasza takacsbotond (#66215) üzenetére


csongi
veterán

Ez így egy kicsit szívás. Te döntöd el. De szerintem iszonyat nagyot buksz ha most beleugrassz egy 125-be.
Nem 200K lesz, hanem 400. Nem éri meg.

dtsdexter: :)

sityupityu: ezen a helyen az ütve lazítást csak óvatosan, Alu ötvözet az egész tartály és a dugattyú konzol, könnyen reped és törik.

[ Szerkesztve ]

(#66218) benceman00 válasza benceman00 (#66188) üzenetére


benceman00
tag

Valaki tudna ebben segíteni?

Üdv, ASZPi

(#66219) sityupityu válasza csongi (#66217) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Perszer, tudom. Nem ötkilós kalapáccsal csinálom. :) Párat már megkalapáltam.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#66220) csongi válasza benceman00 (#66218) üzenetére


csongi
veterán

A kerdesek jok. Lodon ritmusat nem ismerem, de gondolom ott sem kissebb mint Bp. De a 125 kicsi lesz neked.

(#66221) forandor


forandor
tag

Feszültségstabilizátort cseréltem, de az újjal(RMS) sincs meg a kellő töltőfesz (terheletlenül 11V-ra ha fel tudom tornászni nyélgázon, a régivel még ennyire sem). A generátortól jövő feszültség ~30V is van.
1.) Utángyártott vacak, és még elvárod, hogy működjön is. :C
2.) Olasz motor, ezzel jár. ;]
3.) Szard már le!

Kösz! :)

(#66222) siti válasza csongi (#66203) üzenetére


siti
senior tag

Ott is volt a szűrő, első ránézésre egész tiszta, de egy pohár benzibe áztatva jött ki belőle egy kis dzsuva. Ami az aljára volt ragadva üledék, azt meg kontakt tisztító leszedte (nem tudom miért ezzel fújtam át...)

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#66223) csongi válasza siti (#66222) üzenetére


csongi
veterán

A lenyeg, hogy ne marja meg.

forandor: A feszab csere csak egy dolog. Az egesz toltesi kort nezd at. Valahol elveszik az aram, oxidacio kontakthiba.

(#66224) whYz


whYz
addikt

Sziasztok

Honda PCX 125-be milyen olajat ajanlotok?

(#66225) csongi válasza whYz (#66224) üzenetére


csongi
veterán

A legjobb amit a gyarto javasol.

(#66226) whYz válasza csongi (#66225) üzenetére


whYz
addikt

Azt gondoltam. Valami jo marka esetleg? Erdemes specialisan robogoba valo olajat, vagy nem szamit?

(#66227) csongi válasza whYz (#66226) üzenetére


csongi
veterán

Ha megvan a gyári javaslat, vagy előírt, én azt tenném. Megoszlanak vélemények és az infók. A gyártó előírás biztosan kitér rá milyen minősítésnek kell megfelelni. De nem véletlen csak a gyári olajokkal vállalják a garanciát. Vagyis jó lehet bele PL: az API SL, de a gyári olajhoz biztos kevertetnek valamilyen adalékot amit kereskedelmi forgalomba nem kapsz meg. Minden esetre a minősítés legyen meg, ha a szerviz könyvbe előírják a Scooter olajat akkor azok közül válassz, valami közismertebb márkát, és cserélj időbe olajat, inkább előbb mint utóbb. Bár gondolom a PCX-be kb 1 liter olaj kell. Kérdezd meg a Hondát, lehet jó árat kapsz rá, és akkor nem kell kísérletezni.

(#66228) takacsbotond


takacsbotond
őstag

Köszönöm a válaszokat! Végül egy Yamaha XT 125 X mocit vettem, mert nagyon jó áron jutottam hozzá (rendes rendszámosat, nem kamu 50-est) és le fogom majd tenni a B125 jogsit, de ezt már a kórházból írom...

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#66229) Micsurin


Micsurin
nagyúr

Sityupityu igazad volt... a Hyot jobban meghajszolva is valóban hangos az a HJC :DDD :DDD
...irány füldugaszt venni. A blokk Taschner szerint is hibátlan! :D

[ Szerkesztve ]

The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.

(#66230) huniross


huniross
tag

Üdv mindenkinek!

Nem olyan rég sztároltam itt a Yamaha Jog-omat (Next Zone), hogy mekkora faszaság, 10 éve nem kellett hozzányúlni, stb...
Na be is ütött a krach, tíz év után letérdelt a lelkem. Segítséget szeretnék kérni, nem értem mi történhetett.
A motorról tudni kell, hogy 70-es hengerrel vettem anno, most is az van rajta. A levegőszűrőben gyárilag van egy kis pipa, amin keresztül szívja a levegőt. Ez a pipa nekem nem volt benne mikor vettem. Arra gondolok, hogy azért lett kivéve, hogy több levegőt kaphasson a nagyobb henger. Akkoriban barkácsoltam hozzá valami gégecsőből egy pipa szerűséget, viszont teljesen lefolytotta, torpant, dadogott, ki is lett dobva belőle, félretettem. Enélkül használtam tíz esztendőn keresztül, egészen a múlt hétig.

A múlt héten egyik reggeli indítás után megemelkedett az alapjárat. Következő reggel fokozódott, a féket kellett húzni, hogy ne pörögje szét magát. Erre állítottam az alapjárati csavaron, visszavettem az alapjáratot, minden ok. És innen kezdődtek az igazi gondok. Olajfolyás a blokk jobb oldalán és olyan kb 40 km/h-ig húz a motor, ott lehörög és mikor visszalassul kb 10 km/h-ig akkor megint húz 40-ig, lehörgés és így tovább. Bemelegedett motorral kevésbé teszi, ott néha átlendül a 40-en, de hidegen teljesen használhatatlan. Szétszedtem, az olajfolyás amiatt volt, hogy a direkt olajzás olajcsöve elrepedt (csere). A porlasztót is szétkaptam, kifújtam levegővel, benzincsapot ellenőriztem, minden ok. Összerakás, próba, ugyanúgy torpan. Automata szivató csere, még szarabb..... Végső tanácstalanságban levettem a légszűrőt, kipróbálom úgy... Szinte elindulni sem lehet vele, már 20-nál lehörög. Akkkor viszont sok a levegő! Hol a kis pipa, ami 10 éve hever a polcon? Visszatettem, úgy megy mint ahogy mennie kell! Mi történhetett? Valahonnan extra levegőt (falsot) szívhat és a légyszűrő folytása kompenzálja? Ha valakinek van ötlete ossza meg légyszíves. Köszi!

[ Szerkesztve ]

(#66231) csongi válasza huniross (#66230) üzenetére


csongi
veterán

Nem ertem teljesen. Levego szuro nelkul ment eddig?
Nekem fotengely szimeringesnek tunik.

(#66232) huniross válasza csongi (#66231) üzenetére


huniross
tag

A levegőszűrő rajta volt, csak a szűrőben lévő kis cső nem volt benne eddig. Ez a cső kicsit kilóg felfelé a szűrőházból, bent meg a szűrő közepéig ér be. Ez "vezeti" be a levegőt a légszűrőházba.

A felső valami az

[ Szerkesztve ]

(#66233) sityupityu válasza huniross (#66232) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nekem is az első gondolatom a főtengely szimering volt csongi-hoz hasonlóan.

Az a kis pipa amiről beszélsz, hogy akkora befolyással van a beszívott levegőre nekem új. Kétségtelenül van némi hatása az áramlásra, de az átmérő adott ahol bemegy a levegő. Én próbáltam ugyanazon a motoron pipával és pipa nélkül anno, de kb semmi különbséget nem vettem észre. Inkább a hangjára van befolyással, csendesebb vele a gyári légszűrő.
Ha több levegőt akartak volna adni a hengernek akkor adtak volna neki egy direkt szűrőt amiről ugye tudjuk, hogy egy 70-es vashengernél az égvilágon semmiféle jótékony hatással nincsen a gyári szűrővel szemben, még ha egy rezonátorral felhúzott motorról is van szó. Komolyabb aluhengereknél van csak értelme a külső szűrőknek.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#66234) huniross


huniross
tag

A kis pipával sosem tudtam kipróbálni, mert nincs meg. Valóban elég 'torok' hangja van anélkül, azért eszkábáltam gégecsőből, szigetelő szalagból annó a helyébe valamit. Az én tákolmányomnak komoly hatása volt a motorra, mert bár szép csendes lett cserébe nem ment.
Most viszont nagy hasznát veszem, mert megtáltosodott tőle.

A szimeringet ki tudom cserélni a blokk széthúzása nélkül "kívülről"?

(#66235) sityupityu válasza huniross (#66234) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Mi ez, hosszú minarelli? Annál igen.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#66236) huniross válasza sityupityu (#66235) üzenetére


huniross
tag

Minarellinek minarelli, de hogy hosszú e, azt sajnos nem tudom. Jog 3yk.

(#66237) sityupityu válasza huniross (#66236) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Mindegy, hogy milyen, ki lehet cserélni benne.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#66238) huniross válasza sityupityu (#66237) üzenetére


huniross
tag

Köszi a válaszokat, holnap megnézem, hogyan férek hozzájuk. Gondolom a jobb oldalon a lendkereket kell majd lehúzni valahogy, a másik oldalon meg az indító szabadonfutója mögött lesz.
Ránézésre láthatom, hogy melyik rossz? Mert ha nem muszáj nem cserélném ki, csak ha tuti az a rossz.

(#66239) sityupityu válasza huniross (#66238) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Így van, azok mögött találod majd meg.
Ha olajat látsz szivárogni valahol a szimering körül akkor nyugodtan cserélheted.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#66240) huniross válasza sityupityu (#66239) üzenetére


huniross
tag

Köszönöm mégegyszer a segítséget!!

(#66241) dtsdexter válasza huniross (#66230) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Még mielőtt bármi különöset gondolnál leírom mi célt szolgál az a pipa.
Az a pipa hasznos dolog, azon felül hogy csökkenti az esélyét a levegőszűrő szivacs elázásának, azt a feladatot hivatott ellátni, hogy hidegben ne közvetlen hideg levegőt, hanem a motor felől meleget szívjon ezzel javítsa az égést, és gyorsabb üzemi hő elérését. Többnyire télen szokták használni, gondolom ezért sem volt rajta (Sajnos egy pár ki-be rakás után, meglazul, és elforog a rázkódástól). A levegő mennyiségét nem szabályozza, viszont a legömbölyített fej miatt valóban halkabb, nincsen vele jellegzetes "susogó" hang. (Ez tény, ha elmész bármelyik motorszerelőhöz aki foglalkozik levegőhűtéses motorral az elmondja neked)

Az olaj szivárgás sosem jó dolog, valószínűleg tényleg szimering, ami 10 év után nem is meglepő (sőt) ... akár otthon is könnyen ellenőrizheted, nem igényel szaktudást, ha nincsen útban a kipufogó akkor egyetlen imbusz kulccsal leszedhető az oldaldekni, ill generátor (gyújtásalaplap) felől kényelmesen rá lehet látni. egy 17"-s kulcsra még szükséged lesz, illetve egy Varriátor blokkolóra (ha nem akarsz gányolni) , és egy Zieger fogóra + egy féktisztító sprére.

Jó szórakozást!
Én már a fényezésnél tartok :D

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66242) forandor


forandor
tag

Ez most egy vicc?
Ez lenne a 3. szerződésem az egyik robira a K&H-nál.

szerződés éves biztosítási díja: 10200 Ft
fenti díj alapján számított éves baleseti adó összege: 3060 Ft
összesen fizetendő: 13260 Ft

WUT?

U.I.: forandor = k_sandor, csak átneveztem, mert nem tetszett a k_sandor, a másikat meg még szoktam is használni nick-ként.

(#66243) dtsdexter válasza forandor (#66242) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

LoL ... tavaly új belépőként volt 4060 HUF ....

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66244) huniross válasza dtsdexter (#66241) üzenetére


huniross
tag

Pontosan így gondolom én is, viszont akár szabályozza, akár nem a levegő mennyiséget így marad, ugyanis a mai reggeli munkábamenős próbaüzem alkalmával a legkritikusabb figyelmem ellenére is tökéletesen működött a motor. Győzött a lustaság, így marad! Egyébként kiszedtem a csövet, és nélküle lehörög ugyanúgy negyvennél, mikor visszateszem, hibátlan. Érthetetlen számomra is, tudom, hogy csak tüneti kezelés, de amíg jól megy tényleg nem bántom a szimeringeket. Lehet, hogy a rezonátor kipufogónak is köze van a dologhoz, nem tudom....

(#66245) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Tárgy évre vonatkozó biztosítási díjak! Link

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66246) siti


siti
senior tag

A simsonból épített utánfutós robi kapával (kerékre szerelve persze, nem a kapa adapterrel) lehet még közúton robogni? Gyerekként láttam ilyet, de egyre ritkább, vagy csak nem fér egy jogszabályba se?

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#66247) feri.917


feri.917
csendes tag

Szaisztok!
Keewey Matrixba cserélnék főtengely szimeringet. Szét kell húzni hozzá a blokkot vagy anélkül is lehetséges?

(#66248) dtsdexter válasza feri.917 (#66247) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Általában nem szokott rá szükség lenni, csak arra vigyázz, hogy ne sértsd meg sem a főtengelyt sem a blokkot, a szimeringnél.

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66249) dtsdexter válasza siti (#66246) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Szerintem az EU-s Agrár törvényben biztos történt valami változtatás, a munkagépek szabályozására, nehezen hiszem, hogy segédmotorból, lehetne munkagépet csinálni, bár Austriában létezik, 50ccm-s önjáró fűnyíró, melynek van külön fűgyűjtője (értsd mint: Vontatmány) és felhasználható Agrárgazdaságban az ő törvényeik szerint. Azt nem tudom, hogy vonatkozik-e a szállításra vagy annak közlekedési mivoltára törvény az ők, kicsit összetettebb országukban.

Az pedig, hogy hazánkban erre milyen engedély kellene, fogalmam sincsen.

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#66250) csongi válasza siti (#66246) üzenetére


csongi
veterán

AM jogosítvány birtokában olyan két, három, vagy négykerekű járművet vezethetünk, mely hajtómotorjának lökettérfogata nem haladja meg az 50 cm3-et, teljesítménye pedig a 4 kW-ot, tervezett sebessége 45 km/h–nál nem nagyobb, saját tömege pedig legfeljebb 350 kg.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.