Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
suste
veterán
találtam valamit
méregettem, és az új nyomólap mélyebb (ezért kellett annyit hézagolnom )
most jól összekutyultam amim van
bentről kifelé:
-régi laposabb nyomólap
-új hosszú csap (így nem kell hézagoló)
-új 6x9g görgő = összesen 54g (végre 6db )
-új dob
így egy kicsit még kijjebb megy a szíj alaphelyzetben a hátsó szíjtárcsán, vagyis később indul ez miatt is
egyelőre csak 1 személlyel próbáltam, szerintem jobb (remélem nem csak beképzelem )
kiváncsi leszek a 2 személyre, mert ott nagyon nyögvenyelős volt az indulás
de nekem még mindig úgy tűnik, hogy indulhatna kicsit nagyobb fordulaton, hogy több erő legyen benne
remélem a fogyasztás nem romlik vissza a gyári állapotra (3,5l), mert a teljes új szettel eddig fél literrel kevesebbet evett (3l)
ha ez így jó lesz utazósebességben is (70-80 az elvárás a városi gyorsforgalmik miatt, ami az új cuccal meg volt), akkor megpróbálkozzak 8,5g-okkal szerinted?
(#67900) albinolynx
én a helyedben 720-asat keresnék, tuti van (esetlg max 5-6mm-rel hosszabbat)
[ Szerkesztve ]
Persze, megpróbálhatod. De ha azt mondod, hogy csak egy kicsivel jobb most mint ami volt, akkor akár megpróbálhatnád 8-as vagy 7,5 görgővel is. Sajnos erre így senki nem fog tudni válaszolni neked. Bármilyen válasz csak találgatás lenne, ezt csak az tudja megmondani aki ott van a motor mellett.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
albinolynx
őstag
Tuning nelkul, felesleges sportlegszurore cserelnem a gyari szivacslapos szurot? Tudom, karbantartas igenyesebb a sportlegszuro.
A gorgoket mikor celszeru cserelni? EGU tablazat szerint: Zip 4T 100 06-08 9,8 19x15,5mm
Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.
(#67904) sityupityu válasza albinolynx (#67903) üzenetére
Kapsz egy hamis illúziót keltő torokhangot, ezen kívül semmi értelmi nincs a dolognak. Ráadásul a többletlevegő miatt fúvókázhatod át a karburátort is. A tuningrobogóknál is csak az igazán komoly tuningnál van értelme, enyhén vagy közepesen tuningolt motoroknál kb annyi haszna van mint egy szériamotornál.
A görgőket 1500-2000 kilométerenként mindenképp érdemes ellenőrizni. Nem azt mondom, hogy feltétlen cserélni kell, de bármi történhet ennyi idő alatt amire így legalább időben fény derül. Ha nincs semmi bajuk akkor mehetnek vissza.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#67905) albinolynx válasza sityupityu (#67904) üzenetére
albinolynx
őstag
Ahogy nezem nem egbekialtoan nagy ertek egy gorgoszett. Rendelek egy ujat es kicserelem. Bar hirtelen 9.8grammos sulyut nem talaltam sehol.
Legszurohoz pedig rendelek egy nagy tabla szivacsot es kivagok parat tartaleknak is. A szivacsot nem szukseges olajjal kezelni, ugye?
Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.
forandor
tag
"A szivacsot nem szukseges olajjal kezelni, ugye?"
De!
suste
veterán
háááát
nem vagyok nagyon boldog
+: 2 személlyel is jó az indulás, nem nyöszörög
-: utazó sebesség legalább 10km/h-val kevesebb, 70 környékén már iszonyat forog
-: így valszeg a fogyasztás is megint magasabb lesz
elég idegesítő, hogy a "variátor és a külső tárcsa + a szíj" is alkalmas a nagyobb sebességre kisebb fordulaton, és a motornak sem volt az megerőltető
valahol a 2 között lenne az igazi, de most már nem nagyon tudom hogyan kéne ezt elérni
arra semmiképpen nem számítottam, hogy a nyomólap fog ennyire megszivatni
ezen a képen az új nomólap van felülről
az normális hogy ilyen rövid úton koptatta a görgő?
ezen a képen pedig oldalról látszik
bejelöltem azt a 2 magasságot ahol van eltérés
ugye a felső jelölésnél a magasság sokat számít, hogy mennyire tudja majd kinyomni a dobot?
vagyis nekem ilyen kéne csak laposabb alsórésszel?
Narancs
őstag
Igen, indítja. Rámértem az aksira, a motort leállítva normál 12,5 Volt, viszont beindítva egy kövérebb gázadásnál felment 180 voltra a multiméter kijelzőjén olvasható érték. Feltételezem fesszabályzó lesz a ludas.
Beauty is pain
Normális az a kopás, viszont nem kertelek, elég gagyinak tűnik nekem ez a nyomólap.
Igen persze, számít itt minden, a nyomólap alakja stb...
Amúgy nem tartom valami szerencsés megoldásnak, hogy így kevered a variátort egy másik varionak a nyomólapjával. Egy komplett variátor nem csak a nyomólapban, hanem ugye a variátorok a görgőpályájukban is eltérnek egymástól. Tehát azt ezzel akarom mondani, hogy a két rész (vario, nyomólap) egy típuson belül gyárilag optimalizálva vannak egymáshoz. Nem hiszem, hogy te tudnál javítani nagyon a hatásfokon ezekkel a csereberékkel. Aztán lehet, hogy tudatosan vagy nem tudatosan belenyúlsz valami jóba ezzel a legózással, de akár rossz is kisülhet belőle. Én nem kísérleteztem ilyenekkel.
Milyen vario ez amúgy?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
suste
veterán
nyogo83
Topikgazda
Nem bantasbol mondom, de vagy elmolyolsz vele meg egy darabig es valami kompromisszum aran megelegszel vele, vagy veszel egy normalis variatort.
Cirka 6 rugoert nem szabad semmilyen elvarast tamasztani egy ilyen variatorral szemben, maximum azt, hogy egy darabig megy vele a robogo(jelen esetben ugy ahogy)
125-os robogoba egy epkezlab utangyartott variator is altalanossagban 10-12k korul kezdodik ami mar hozna a gyari szintjet.
Lehet reszelgetni, probalni kihozni belole a legjobbat, de a nyomolap kepe is tukrozi a variator arat es minoseget.
Es ezt tenyleg mindenfele fika vagy bantas nelkul mondom. Beleszaladtam en is parszor a legolcsobb is megfelel temaba, aztan mindig az lett a vege, hogy normalis alkatresz utan neztem.
Jó jó, lusta voltam visszanézni.
Az van amit előttem is leírtak. Ennyi. Ilyen cucctól csodát ne várjál.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
mumtaz
senior tag
Én variáltam vario nyomólapokkal. Más volt a szög és tényleg ki lehet hozni akár jobb teljesítményt is (nekem sikerült), de olyan rosszat is, hogy el sem indul.
Gagyi varióknál meg pont a nyomólap van silány anyagból. Ha egyszer ki tud futni a görgő, akkor már nincs megállás és egyre jobban görbül.
Tudom, mert kipróbáltam párat. Gyakorlatilag egyik sem bírta 1000km-nél tovább. És volt köztük 14000 Ft-os, kínai "sport" variátor is.
Na ezért vettem Malossi Multivart.
Most is az van bent, igaz, a moci gyári nyomólapjával. Ezzel értem el a legjobb eredményt.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
mumtaz
senior tag
Ohh. Az kimaradt, hogy én sem ajánlom senkinek. Szépen tönkre is lehet tenni a variót.
Például ha a az adott varió nyomólapja nem olyan meredek és meredekebbet teszünk bele, akkor szépen bele tud érni a vario görgőpályáiba és keresztben szép árkokat ver bele.
Ez csak egy a problémák közül.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
takacsbotond
őstag
Sziasztok! Simson S51-re milyen téligumit ajánlanátok? Nagyjából 30k-t szánnék rá.
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
suste
veterán
és (#67912) sityupityu
és (#67913) mumtaz
Lehet nem írtam egyértelműen, de a gyári sem volt kielégítő teljesítményű!
-125-ös robogónak ne 80-90 legyen a vége
-ráadásul rendesen bemaródott a varió dob és a tárcsa is, a szíj szintén cserére szorult (szétfoszlott), kb 7000km volt benne
Lehetőségeim:
-gyári szett (1szíj+1variodob+6görgő+1szíjtárcsa) kb 70.000ft
-komolyabb utángártott szett kb 50-70000ft, de nem biztos, hogy jó lenne ehhez a motorhoz
-próbálkozok olcsó kínaikkal (2szíj+2variodob+24görgő+2szíjtárcsa) kb 25.000ft (1000km-en már túl vagyok )
Fontos infó amit már az elején írtam, hogy ez a motor a qmi152 módosított változata (qmi153)!
Hengernél és más helyeken is vannak változások.
Ha kínaiban nem találok hozzá cuccot, akkor a nevesebb gyártóknál sem. Mindenhol a qmi152/157 -hez vannak cuccok. Az általam rendelt is ilyen, és mint kiderült, a nyomólapban más (tehát a márkásabb verziók sem lesznek jók).
Persze a dob kialakítása is tuti más, de attól még jó lehetne (pont ez lenne a jó, hogy jobban megtervezett lenne). Lehet hogy pont ezzel (is) akarták visszafogni ezeket a 125-ös motorokat (mint az 50-esnél a variátornál a gyűrű).
Szóval a gyári állapotot már rég elértem (ha azt veszem, hogy az első variószett + tárcsa + szíj 13.000ft -ból meg volt) egész jó áron.
És már azt is tudom, hogy a kinai variátor és a többi gyári hátsó kuplung rész képes többre is, csak egy megfelelő nyomólap kéne.
Egy 50-70000 ft-os márkásabb szettel nem szívesen kisérleteznék, de szerintem ti sem .
Most viszont elég nehéz dolgom van, mert gondolom nincsen olyan üzlet, ahova be tudnék menni és válogatni a nyomólapok között .
[ Szerkesztve ]
nyogo83
Topikgazda
Ertem en, mert nekem is egy 125-os robogom van.
A vegsebesseg sajnos ilyen ezeknel. Sok negyutemu 125-os orulhet ha gyarilag a 100-110et(valosat) megfutja gyari allapotban, uj alkatreszekkel. Amelyik olyan gyarilag (11-12Le) annak meg tenyleg ennyi a vege.
Ketutemu 125-os motorom vitte a valos 130-at vegsebessegre es a 100-at utazonak, de ugye ketutem<>negyutem.
Nalam 120 volt a nagyon-nagyon vege ora szerint, ami valosagban inkabb 105-110.
Kapott egy Malossi multivart (37k) ami tudom hogy tuti minoseg es hozza azt amit elvar tole az ember.
80-as tempoig ugy huz ahogy a nagykonyvben meg van irva, vegsebesseg 100-ra csokkent.
En csak azt tudom javasolni, hogy a mostani variatorba ne onts komolyabb penzt nyomolapok probalgatasaval, hanem nezz valami bizonyitott, markas variot (meg J.Costa vario is lenne a velvethez 32-35k korul, Top Performance 25k).
suste
veterán
okok, de nekem nem is a top sebesség kell
70-80-as utazó sebességgel megelégednék
és mondom, az a legidegesítőbb, hogy az új komplett kínai variátorral ez simán meg is van (szóval a motornak nem gond)
csak éppen azzal nyögve indul
még azon is elgondolkodtam, hogy ha már van egy csomó 10/11/12-es görgőm, akkor csinálok belőlük egy 4g-os szettet (6*4g=24g), hátha azokat nem dobná ki olyan hamar, és normálisan indulna
de adhatnál ötletet, hogy honnan szerezzek megfelelő variót, ami tuti jó lesz ebbe a motorba (125 AC, és nem 125 LC!)
honnan vetted ezeket az árakat?
[ Szerkesztve ]
nyogo83
Topikgazda
En ezeket a cuccokat csakis olasz vagy neha francia eBay-rol rendelem, mert olcsobban kijon sokszor szallitassal egyutt, mint ha itthon vennem meg.
Most random rakerestem, nyilvan elsore mindenhol az LC-t dobja ki [link], de ez olyan szempontbol lenyegtelen, hogy arban nemigazan van kulonbseg pl Multivaron belul.
Katalogusbol ki kellene keresni, hogy a te GY6 153/152QMI (ha jol sejtem ez a tied) blokkodhoz melyik cikkszamu kell.
Annyit tudok meg javasolni, hogy a hivatalos magyar forgalmazonal/kepviseletnel kerdezz ra, tudni fogjak melyik valo a blokkodhoz.
Ez konkretan olyan, hogy beteszed es elfeleted a mindenfele probalkozast, mert ez igy kerek a hozzaadott kontraszt rugoval egyutt. (Persze ehhez jo kell hogy legyen a kuplung kisrugo beallitasod).
nyogo83
Topikgazda
Kicsusztam a szerkesztesbol.
A te blokkodnak valoszinuleg vagy a 5112133(en erre tippelnek inkabb) vagy a 5112134-es Malossi cikkszamu Multivar kell. Bovebben szerintem mar megtudjak majd mondani.
Ahogy nezem a Benelli(vagyis Keeway) mar ebbe a GY6-os kinai blokkokat rakta miutan megvettek oket.
Ugyanez a blokk van elvileg a Keeway Matrix 125 valamint az Arn 125-ben is.
Elmeletben a variator oldali dolgokat nem buzeraltak a 152QMI-hez kepest, szoval a 152QMi/157QMI-hez valo varioknak jonak kell lennie hozza.
suste
veterán
hát ha a képek stimmelnek, akkor a 5112133 kellene
5112133, 5112134
az én nyomólapomon nincs fogazás/bordázás, ahogy látszik is az előző képeimen
már csak azt nem értem, hogy honnan jött ez a 5112133?
mert ehhez teljesen más motortipusokat hoz a malossi oldala
és a fő probléma még mindig az, hogy a kinai is qmi152/157 -hez való, vagyis valószínű a malossi is az lesz, vagyis nem lesz jó méretű a nyomólap
[ Szerkesztve ]
suste
veterán
én akkor inkább már a 5114404 -re tippelnék, mert ezt a "KEEWAY ZAHARA 125 4T euro 3 (QJ153 QMI-7B)" -hez hozzák, ami ugye levegős, és a motorkód is gyanús
de azért 30-40000ft-tal nem tippelgetnék
[ Szerkesztve ]
nyogo83
Topikgazda
Ezert kellene rakerdezni a Motorline-os sracoknal, mert nekik van katalogusuk, illetve tudniuk kell hogy melyik lesz jo.
Egyebkent rakerestem tobb helyen az 5112133-ra illetve a 153QMI blokkra es ezt hozza dobja ki tobb helyen is (svajci, lengyel, angol shopoknal), pl Scootertech [link]
A kinaibol ne indulj ki, mert nem tudod, hogy gyarilag mennyire is lehet pontos, mennyire stimmel a motorodhoz.
A bolttal pedig meg lehet beszelni, hogy ha nem stimmel az alkatresz, akkor visszacsereled pl.
Vagy a gyari variatorral bemesz hozzajuk es ha van naluk raktaron a kerdeses tipusokbol, akkor osszemeritek.
Egyebkent tudom hogy magadnak szeretned megcsinalni, de ilyen esetben lehet erdemes azt a kis penzt raszanni, hogy szervizre bizod, nem egy okor ara a variator csere.
Pl a Motorline mellett van a Kekhold szerviz, ok nyilvan leboltoljak a Motorline-al, hogy pontosan melyik valo bele, meg ha ki is bonttak es nem stimmel akkor atcserelik olyanra ami bele megy.
Gézengúz
addikt
Srácok, 2003-as Burgman alvázszáma merre van? Köszi!
Gézengúz
addikt
Ez az igaz?
Szerintem igen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Gézengúz
addikt
Köszi
suste
veterán
Ok, köszi!
Valamikor benézek a Motorline-ba és meglátom mit mondanak. Viszek magammal szerszámokat, és kb 3 perc alatt kikapom a variátort ott -de valszeg hóálló kesztyű is kelleni fog
Ma megint mentem vele majdnem 100Km-t, és 60-ig nagyon jól gyorsul most, szerintem jobban mint a (full) gyárival (de 70-nél már sikít szegény). Igaz szerintem feleslegesen sokat forog is közben, ami valszeg meg fog látszódni a fogyasztásban ......
Én megelégednék egy közepes gyorsulással, 70-80-as utazóval és 3l-es fogyasztással (az eddigi tapasztaatok alapján simán lehetséges lenne a megfelelő variátorral)
nyogo83
Topikgazda
Szmogriado eseten ugy nez ki, hogy a kismotorok/robogok (50ccm alatti) is ki lesznek tiltva.
"a riasztási fokozat elrendelése után tilos belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárokkal közlekedni"
Ennek a gyakorlati megvalositasat (ellenorzes/buntetes) kivancsi vagyok hogy oldjak meg, mert nemhiszem hogy azokon a napokon leall az osszes robogos futar szolgalat.
Weeman1
veterán
Erre én is kíváncsi leszek.
Xiaomi 11T Pro
JoinR
senior tag
Biztos a 3x fogyasztású autóval kevésbé fogok szennyezni...
macilaci78
nagyúr
Több kérdés is felmerült bennem.
riasztási fokozat elrendelése után tilos belső égésű motorral hajtott, rendszámtábla nélküli segédmotoros kerékpárokkal közlekedni - 2T, 4T, léghűtéses, vízhűtéses egyaránt? Mert azért egymás mellé állíthatnánk egy modern 4T robogót és egy postás MZ-t.
A testület hatályon kívül helyezte azt a januári határozatát, amely a szennyezőbb gépjárművekkel közlekedőknek a riasztási fokozat idején lehetővé tette a helyi közösségi közlekedés ingyenes igénybevételét - amúgy sem ért sokat, mert egy 4 főt szállító családi autó esetén is csak a forgalmit felmutatni tudó utasra volt érvényes. Így viszont teljesen el is lehetetleníti az embert: nem elég, hogy nincs pénze modernebb, környezetkímélőbb gépjárműre, még plusz költséget is akasszunk a nyakába!
módosította a parkolási rendeletet, amellyel hatályon kívül helyeznék a korlátozás által érintett gépjárművekre vonatkozó ingyenes parkolást - ami ugye külön öröm, viheti ki az agglomerációba valamelyik pályaudvar parkolójába a lakótelepi parkolóból az autót, hogy még véletlenül se lehessen használni, ha valakit mondjuk orvoshoz kellene vinni.
Micsoda emberbarát rendelkezések!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#67933) sityupityu válasza macilaci78 (#67932) üzenetére
Vicc az egész. Az öreg klozet dízelek (legyen az személy, teher vagy busz) sokkal jobban szennyezik a környezetet mint bármi más. Egy 2T motor is eltörpül ezek mellett.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
nyogo83
Topikgazda
Itt megint egy szakertok nelkul osszedobott okos intezkedest latunk, azert verzik tobb sebbol es nem esszeru az egesz korlatozas. Nyilvan egy 4t injektoros kis Suzuki Lets vagy barmelyik hasonlo csoda tobb karosanyagot bocsajt ki, mint akarmelyik jelenleg engedelyezett koromgyar kozvetlen befecsis benzines (TSI/TFSI) vagy nagykobcentis dizel auto.
Tudhatnank mar, hogy a szakertelem csak egy bolsevista trukk
sityupityu: +1. Igy van, a draga jo kodgep BKV buszokat ne is emlitsuk. Egyik masik mogott konkretan eletveszely 20 metert is megtenni, mert instant a rak osszes fajtajat elkapod.
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
De legalább tudható, hogy azért kékek a buszok, mert ezt nem színezi úgy el a kipufogógáz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
BlackPriest
őstag
ez ugyanaz, mint a fekete plakettes autók esetén. már alig fut belőlük, azok fele is hobbi autó, lószart nem számít, ha nem mennek pár napig
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
mumtaz
senior tag
Kb semmit nem számít.
Meg ott vannak a fiatal, szétcsippelt dízelek, amik már alapjáraton is okádják a kormot.
Mikor eleve kitalálták ezt a szmogriadós dolgot, akkor volt, hogy páros és páratlan rendszám. Viszont a gázüzeműeket (LPG-st is) beengedték. Aztán az LPG-st sem, csak a CNG-t (akkor még alig volt pár darab).
Hülyék ezek.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok.
Végre volt egy kis időm (ill beszereztem egy kompresszió mérőt), úgyhogy ránéztem már mi újság a régi (SR 50 AC "94) SR-el, kb március óta állt. Első blikkre gyújtás hibára gyanakodtam mivel érezhetően volt benne némi kompresszió (kézzel érezhető, ill valami gagyi műszert kilőtte) ezen felül szívta a benzint is néha néha el is kapta de nagyon nehezen. Most rendes műszerrel az a rengeteg nyomás kb 30 psi-volt. Mint kiderült, valóban szereléskor hibáztam, de szerencsére (úgy tűnik) mégsem olyan hatalmasat, hogy szét kelljen szedni az egész blokkot. Az volt a turpisság, hogy túl óvatos voltam, az egyik főtengely szimeringgel és nem ütöttem kellően a helyére ezért az elfordult. Most be ütöttem peremig és lás csodát, 90 psi a Motor amint újra felszívta a benzint, első indításra indul, bár a benzinből sok elpárolgott, úgyhogy a keverék arány kicsit megnőtt a tankban.
Bár a nagy motoroknál ha jól emlékszem 170-220 PSI nyomás van (4 ütem), Ennél elegendő ez a 90 PSI? vagy még most keressek valahol hibát?
Egyik szakkönyveben sem találom mekkora értéknek kellene lennie.
... esküszöm, gyári főnök ;)
mumtaz
senior tag
90psi az kb. 6,2 bar. Az még mindig kevés.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
albinolynx
őstag
Karburator tisztitast vegeztem volna. Az alapjaratit keptelen voltam kitisztitani.
Keihin CVK 20 karburator, 35S fuvoka.
Ennek az eltomodese okozhatott olyat, hogy csak oninditoval tudtam beinditani a motort?
Ha teszem azt, karburatort cserelnek, eleg csak a torokatmerot neznem?
Legrosszabb esetben at kell fuvokaznom, de fogja tudni etetni a 100ccm 4T-t? 25k-t raszannek egy dellorto-ra, de mindenhol 50-70ccm-hez irjak csak.
Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.
(#67941) sityupityu válasza albinolynx (#67940) üzenetére
Szerintem nem okozhat olyat, vagy én még nem találkoztam olyannal. Meg pont fordítva szokott lenni ha valami nem oké, hogy csak rúgásra indul önindítóra meg nem. Érdekes.
Ez egy vákuummembrános karbi. Milyen dellorto-t akarsz pontosan a helyére tenni?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#67942) albinolynx válasza sityupityu (#67941) üzenetére
albinolynx
őstag
Igazabol az fordult meg a fejemben, hogy mig szivok ezzel a karburatorral, hasznosabban is eltolthetnem az idomet. Ezert rendelnek egy uj, megbizhato karburatort es akkor letudhatnam ezt a reszet. Csak nincs kitol erdemben kerdeznem es sajnos annyi idom sincs ra, amennyit igenyelne ez a folyamat. Megbizhato szerelot meg nem ismerek itt a kornyeken.
Te milyen karburatort ajanlanal, ami uj, rendelheto es ellatna a feladatot?
Pl. a variator szijat mar sikerult kideritenem, igaz majdnem vetettek velem feleslegesen egy teljes variator szettet...
[ Szerkesztve ]
Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.
(#67943) sityupityu válasza albinolynx (#67942) üzenetére
Ez miatt én nem vennék új karburátort.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
siti
senior tag
és ha csak fúvókát cserélsz? Ha már olyan koszos hogy semmi nem viszi, akkor az a legolcsóbb megoldás. Vagy az ultrahangos tisztító.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
dtsdexter
csendes tag
Köszi, valahogy sejtettem. Régen találtam még youtube-n videót nagyjából hasonló konstrukcióra, (Malossi 70ccm Hengerszett, Minarelli főtengely, 17,5 Dellorto, Malossi karbon membrán) és ott is 0.14mm a dugattyú/hengerfej hézag és azon valami 170 psi-volt. Na majd ha lesz időm akkor szét húzom az egészet.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Egyáltalán nem biztos, hogy az miatt nincs elegendő bar benne.
Egyébként 0,9-1mm az optimális az optimális préssáv egy 70-es vasnál.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Valószínűleg a tömítések adták meg magukat, mivel elég sokszor volt szétborítva, nincsen kizárva, hogy használt tömítést raktam vissza, hogy ne szálljon bele a por amíg lesz időm rendesen össze rakni. Sajnos 1 éve csinálgatom, és ahogy van időm, úgy tudok csak le ülni elé.
... esküszöm, gyári főnök ;)
mumtaz
senior tag
Sziasztok. Nos nálam még mindig fennáll a tömítésprobléma a hengerfejben. Nem értem a dolgot, bár részben logikusan gondolkodva, hogy a saját tubusában sem köt meg, úgy egy teljesen zárt helyen sem sajnos.
Kinyomtam pasztával a hengerfejet, de mindig maximum 1 hetet bírt és mikor szétszedem, mindig találok olyan részeket, ahol a paszta meg sem kötött. Ez látszik a linkelt videón is.
Volt, hogy kinyomtam és sík felületre tettem, hogy felvegye a formát és napokig hagytam állni, hogy meg tudjon száradni, de akkor sem.
VIDEÓ
Most végső próbálkozásként kinyomtam és rátettem a hengerre a hengerfejet, de csak annyira, hogy a két fém között még maradt kb. 1mm hézag, így ott reményeim szerint van elég rés, hogy a paszta a szabad levegővel érintkezzen és megkössön.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
dtsdexter
csendes tag
Elsőként tisztítsd le fémtisztára, benzin + fogkefe aztán legközelebb mikor össze pasztázod csak kis mennyiséget tegyél rá, nem kell ilyen vastagon bekenni, max 0.5mm ...
A másik látom, hogy ez egy vizes fej, ami ráadásul kopott is, helyenként el is van törve. Ez a hengerfej első ránézésre kuka.
... esküszöm, gyári főnök ;)
mumtaz
senior tag
Rosszul látod.
Nincs eltörve sehol. Vagy Te mit láttál? Hol látsz törést? Miből gondolod, hogy kopott? Komolyan kérdezem, mert nem tudom, mire gondolsz.
Sajnos arról nem csináltam képet, amikor a hengerfej le volt tisztítva, így azt nem tudom megmutatni.
Ahol a paszta kibuggyant a vájatból, ott gyárilag vannak bevágások, mert az eredeti gumitömítése nem két részből áll, mint szokott, hogy van egy gumitömítés az égéstér körül és egy a kulső részen. Ennyél a gyári tömítésnél ez a két rész össze van kötve. Ezeknek az összekötéseknek vannak "kivágások".
Kopottnak sem kopott a hengerfej.
Egyébként mindig fémtisztára lett pucolva összerakás előtt.
Kevés pasztát nem lehet használni, mivel a teljes vájatot fel kell tölteni. Egyébként a videón látszik, hogy a paszta csak azokon a részeken nem kötött meg, ahol az összerakásnál a peremnél nem tudott a felesleg kipréselődni. Ebből lehet arra következtetni, hogy ott nem köt meg, ahol nem tud a levegővel érintkezni.
Pont ezért raktam most úgy egybe asztalon a hengerrel, hogy nem nyomtam össze őket, csak annyira, hogy a henger és a hengerfej között maradt kb. 1mm hézag, amin keresztül még látszik a paszta. Így mindenhol érte a levegő.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-