Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#75001) d@vee válasza Tamás9x (#74988) üzenetére


d@vee
őstag

Simán bevállalnám. Jövő tavasszal rakom a B125-öt, KTM Duke jövök :DDD
Már nézegetem milyen hosszabb utakra tudnék elmenni itt, belföldön.

Ja

(#75002) siti válasza Tamás9x (#74988) üzenetére


siti
senior tag

nem felelőtlenség, csak kihívás :)
mások a tengerig lementek kismotorral (50cc-nél max a rendszám hiánya okoz gondot külföldön, mert boldog boldogtalan meg fog állítani igazoltatni)
nekem 140km egyben a legnagyobb táv, de ott is csak a fenekem nem volt hozzászokva. Szerinte ma már gond nélkül venném a távot.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#75003) iff


iff
senior tag

Sziasztok!
Gumit szeretnék cserélni a robogómon (keeway f-act 50 2t). első: Kenda 120/70 12 K-413 hátsó: Kenda 130/70 12 K-413-as gumi van. Hellyel-közzel megvoltam elégedve vele. Nagyon poros (macskakő) vagy vizes, ott már eléggé oda kellett figyelni. Közel 8 éves, akkor vettem a robogót. Nem tudom, hogy ez a bolt mennyire megbízható. Itt találtam Kendat. Ezen kívül mi jöhet szóba? Annyira nem vagyok képben gumi ügyileg. :) Árban sem szeretnék elrugaszkodni.
A másik pedig a variátor szíj, mert az is kopott már.

[ Szerkesztve ]

..........""..........

(#75004) nyogo83 válasza iff (#75003) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

En inkabb felraknek egy Michelin City Grip-et, kb 1000-1500Ft-al lenne dragabb, de jobb lenne mint a Kenda.
A szijbol a Mitsuboshi teljesen jo :K

(#75005) KTMHobby3 válasza energy4ever (#74997) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia!
Simán lehet találni belevaló ledes "izzót", csak az a kérdés hogy egyenáramú, vagy váltóáramú a rendszered.

(#75006) energy4ever válasza KTMHobby3 (#75005) üzenetére


energy4ever
addikt

Amibe kellene az egyenaramu.
Amugy erdekes, az akkupakkos choinorik egyenaramuak, az akkupakk nelkuliek pedig valtoaramuak. :D

(#75007) KTMHobby3 válasza energy4ever (#75006) üzenetére


KTMHobby3
tag

Egyenáramúba csak simán be kell tenni a ledes "izzót", ha passzol a foglalatba. Az enyémbe pont passzolt, a fókuszpontja is, mind a reflektornak, mind a tompítottnak, semmin nem kellett változtatni. Viszont tápot azt kellett csinálnom hozzá, mert az én világításom váltóáramú volt. Pár forintba került megcsinálnom. Hozzáértőnek gyerekjáték, de készen is lehet kapni. body007 fórumtársunk linkelt be többet is (74954. Hsz.). Az izzót a 74947. Hsz-en láthatod.

(#75008) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Karburátorokban benne van balaki? Normális 125 4T 24mm-es karbit keresek, a jelenlegi 19-es helyére.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#75009) energy4ever válasza Tamás9x (#75008) üzenetére


energy4ever
addikt

VHST 24 BS Red Racing!? :F [link]

Okes, hogy beleirtad, azt, hogy 4T motorhoz keresel. De ezeknel a profibb/minosegibb karbiknal a vakumos resz, valamint a kulon olajzas opcionalis. Tehat kb az osszes jo egyarant vakumos/lejto rendszeru, valamint 2T/4T motorokhoz is.

[ Szerkesztve ]

(#75010) Tamás9x válasza energy4ever (#75009) üzenetére


Tamás9x
őstag

huh akkor a hülyeségek helyett inkább utánna olvasok, hogy mit is akarok pontosan, és mik a lehetőségeim :)

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#75011) zozyk válasza Tamás9x (#75008) üzenetére


zozyk
addikt

Nekem a robogowebshoptól rendelt kínai karbi bejött.
Akartam dellorto-t, de horror ár ehhez képest.

Egy kis finomhangolás (gyárilag túl nagy a főfúvóka benne) és egy kis átépítés (rövid volt a gyári gázbowden) után jobban megy a kis habana mint a gyári karbival bármikor is.

Nem mellesleg filléres hozzá minden. :B

[ Szerkesztve ]

(#75012) iff válasza nyogo83 (#75004) üzenetére


iff
senior tag

Kicsivel többért találtam Michelin City Grip-et, volt olyan hely ahol 14000 ill. 18000Ft./db :Y
Itt ennyiért van. Ezek jók lennének előre és hátra? Ezt a boltot nem ismerem.

[ Szerkesztve ]

..........""..........

(#75013) macilaci78 válasza iff (#75012) üzenetére


macilaci78
nagyúr

És ott rendesen fel is rakják. :K

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#75014) iff válasza macilaci78 (#75013) üzenetére


iff
senior tag

Nekem egy kissé messzire van, ezért csak is netes rendelés jöhet szóba, sajnos felrakás nem.

..........""..........

(#75015) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Ha már gumi, belsőt miylet érdemes venni? 17 colos vagyok 2,25/2,5 ös méret. túra előtt azért vennék vagy 2-őt az ördög nem alszik.

Vettem közben egy iylen karbit.. [link] Játszani jó lesz, később meg egy komolyabb.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#75016) nyogo83 válasza iff (#75012) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Nem lesz gondod veluk, se a gumival se a bolttal :K

(#75017) energy4ever


energy4ever
addikt

Rendeltem fejidomot, amiben vannak izzok. 250V 100W-osak raadasul. Ezt hogy a fenebe birjam mukodesre motoron? :F

(#75018) zozyk válasza energy4ever (#75017) üzenetére


zozyk
addikt

Inverter? 😁😂

(#75019) macilaci78 válasza energy4ever (#75017) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Inverterrel, van AC-DC, AC-AC, DC-AC és DC-DC is.
Sokan vannak például, akik a kocsiba szivargyújtó töltő helyett inverterrel használják a laptopot.

Az a 250 V 100 W inkább az izzó miatt kérdés: milyen foglalata van például?

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#75020) energy4ever válasza macilaci78 (#75019) üzenetére


energy4ever
addikt

Vegul csak a foglalatnak a max ertekeivel kevertem be. 12V 20W. Pontosabban ilyen ikeas furdoszobai izzok. :DDD

(#75021) Tamás9x válasza energy4ever (#75017) üzenetére


Tamás9x
őstag

Mennnyííííííííí :Y ?
Vannak pici vonal trafók. mint pla híd xeonhoz is, be kell menni egy szaküzletebe és megkérdezni pult alatt megcsinálják-e neked.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#75022) macilaci78 válasza energy4ever (#75020) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az még szép lehet, GU4-es lámpa gépjárműve... A gyári lámpatestemet a rázkódás leszakította a gyári fejidom füleiről. Egy ilyen izzó vajon mennyi idő után állítódik el, esik ki a foglalatból? :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#75023) energy4ever válasza macilaci78 (#75022) üzenetére


energy4ever
addikt

Nem tud, mert osszepreseli az idom. 3 csavarral lezarja egy masik muanyag. Neztem, mar alig letezik ez a GU4. Mar valami GU10 van helyette, de talan azis jo lehet bele.

(#75024) KTMHobby3 válasza energy4ever (#75023) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia!
A GU4 tűlábas, a GU10 hengeres (csapos) lábas. Az izzó ugyanaz a spot izzó. A fejidomnak nincs foncsora, azért kell bele a foncsoros spot izzó?

(#75025) energy4ever válasza KTMHobby3 (#75024) üzenetére


energy4ever
addikt

A foncsor az a tukor ami az izzo mogott van? Nincsen semmi ilyenje, csak a lyuk ahova az egesz villagitas megy.

(#75026) KTMHobby3 válasza energy4ever (#75025) üzenetére


KTMHobby3
tag

Kár. Mert ha lett volna szívesen adtam volna Neked 5 db G4-es 12V 20W-os halogén izzót. Azoknak nincs saját foncsorjuk. Mivel ezek spot lámpák, hogy oldod meg hogy ne vakítsanak?

(#75027) #10726912


#10726912
törölt tag

Jó estét mindenkinek.
Robogó vásárlás előtt állok. A keret akár 200 körül is lehet, ha kell. 50m3 között keresgélek. A cél, hogy a végsebesség legyen 70 km/h de az se baj ha több, ez azért lenne lényeges, mert nem lesznek ritkák a nagyobb, hosszabb utak, s nem akarom fullgázon forgatni a motort egy átlag 60-as tempóhoz. Tuning mentes darabot keresek, tehát az tudjon ilyen teljesitményt. Emellett a nagyobb testű érdekel, lévén magasságom 180+, súly 90 kiló.
Kérdésem az, hogy mit érdemes keresni, Olasz-japán vonalon nézelódtem, nem vagyok képben, mi a keresztházasitott (amikben pl ugyanaz a blokk van). Hosszú távra tervezem a vételt, ha lehet 10-12 évnél nem régerbbit keresnék, mert 5-10 év múlva már az sem lesz fiatal. Malaguti F12, Aprilia SR 50, Piaggo Typhoon 2T8ez van 230-ért 2015-ös, erről sem tudok semmit..)...ezeket néztem eddig. Karbist, 2T-4T, melyik az üzembiztosabb, nyúzhatóbb? Szóval egyszerűsitve: max 200 K körül mit érdemes egy-egy hosszabb távra is nézni, keresni?

(#75028) suste válasza #10726912 (#75027) üzenetére


suste
veterán

végsebesség legyen 70 km/h de az se baj ha több
Tuning mentes darabot keresek

te nem 50ccm-est keresel ;)
(50m3-ben tuti lenne :D )

(#75029) #10726912 válasza suste (#75028) üzenetére


#10726912
törölt tag

pedig egy 50 köbméteres moci csak odab.szna...:D
Amiket teszteket olvastam meg felhasználói leirásokat, azok alapján léteznek ilyenek...de a stabil 60, 65 km nem hiszem, hogy álom. Ha igy van, akkor javitsatok ki :)

[ Szerkesztve ]

(#75030) patroly61 válasza #10726912 (#75027) üzenetére


patroly61
tag

Szerintem ha 50-es akkot 2T és ha lehet vízhűtést keress valamivel tovább bírják a hosszabb utakat, de azzal számolni kell, hogy ezeket nem arra tervezték, hogy napi szinten 50-100km megtegyen. Nekem gilera runnerem van több robogóba teszik ugyanezt a piaggio blokkot pl. aprilia 180 cm vagyok és 70-85 km/h-val elmegy ha jól be van állítva 100km/3,5L. A tankja is elég nagy 12L na meg szerintem az is jó ha az ember magának szereli mint itt sokan így legalább megismered a felépítését, működését ha meg valami elromlik menet közben tudod hol keresd. Sok beállítással el lehet tökölni és ezért 2 naponta szerelőhöz vinni nem éri meg úgy is mondhatnám, hogy az 50cmm3 robogó az egy hobbi ha csak nem újat veszel amihez x 1000km-ig nem kell nyúlni és még ez sem teljesen igaz mert vannak kopó alkatrészak szíj,görgők kuplung amit cserélni kell.

[ Szerkesztve ]

www.akkuteszt.hu

(#75031) #10726912 válasza patroly61 (#75030) üzenetére


#10726912
törölt tag

Nem akarom napi szinten használni 50-100 km-et, csak ha úgy alakul, birja ki anélkül, hogy szétpörögne. évente pár alkalom,, egyébként rövid távok. Köszönöm a tippet :R

[ Szerkesztve ]

(#75032) patroly61 válasza #10726912 (#75031) üzenetére


patroly61
tag

Arra jó lesz jól meg kell nézni a kiszemeltet nem buktak e vele első villa ne legyen hajlott, egyenes futása jó legyen, burkolóelemek alá be kell nézni sokszor összetörik azután hátulról meghegesztik a műanyagot, kipróbálni szívató, melegen alapjárat jó e. Azért az egyből látszik, hogy volt e gazdája lehetőleg olyat kell választani.

www.akkuteszt.hu

(#75033) Grenczii válasza #10726912 (#75027) üzenetére


Grenczii
tag

[link]
Ki kell próbálni mit megy alattad a motor.Ha tényleg tuning mentes akkor meg kell nézni hogy az óra szerinti 70 van e egyáltalán 70.Az "olaszok" szeretnek felfelé csalni.Nekem a Katana valós 65ös gyári végsebességgel hagytam már ott olyat akinek az óra szerinti sebessége 75 plusz volt.
Talán a Runner az ami legkényelmesebb és a Piaggio vagy Minarelli blokkos robogót vennék mindenképpen.

(#75034) perge666 válasza #10726912 (#75027) üzenetére


perge666
veterán

Simson ment a süllyesztőbe?? :Y

(#75035) vadászcsiga válasza Grenczii (#75033) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Zipet lemértem GPS-el, valós a 45km/h, de a fojtást nagyon utálom. Teljesen elveszi a motorozás élményét, én pont 100kg vagyok, és enyhe emelkedőn már jelentkezik az ami a videóban van, de szerencsére nem annyira durván hogy jóformán leáll a moci. Nagyon nagyon reménykedek benne hogy utána furgebb lesz mert ha nem akkor megy a háztól.

(#75036) vadászcsiga válasza vadászcsiga (#75035) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Marmint fojtás eltávolítása után. A kis hondám dinamikusabb volt, igaz az sem ment többet mint 55, még lejtőn lefelé sem, de valahogy jobban élveztem a vele való gurulást városban.

[ Szerkesztve ]

(#75037) Grenczii válasza vadászcsiga (#75035) üzenetére


Grenczii
tag

Katana-t is 2005ben mikor vettük végigszenvedtünk az ezres szervizig fojtással.
Varioba volt egy gyűrű, plusz a kipufogóban katalizátor,plusz "vakbél".Kapott egy másik kipufogót fojtások ki és meglett a 65.De fúvóka is nagyon kicsi benne alapba 62es/65ös és látszik a gyertyán hogy kevés benzint kap.Most rendeltem egy jópár fúvókát hétvégén próbálgatom lassan összeáll.

[ Szerkesztve ]

(#75038) Tamás9x válasza #10726912 (#75031) üzenetére


Tamás9x
őstag

Egy 70/4-es Aerox-ot nem kockáztatnál meg? Ha csak hébe hóba járkálsz vele és nem versenyző módjára akkor sosem lesz belőle bajod, és még tartalék is van benne rendesen.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#75039) vadászcsiga válasza Grenczii (#75037) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Zipnél az elektronikában is van valami korlátozás állítólag. Fűrésszel at kell vágni benne valamit. A katalizátort (ha van), hogy veszik ki?

[ Szerkesztve ]

(#75040) Grenczii válasza vadászcsiga (#75039) üzenetére


Grenczii
tag

Zipnél lehet CDI cserével jobban jársz ebay/amazon tuti van 40 Euro körül.Van:[link]
Katalizátort tuti csak szétvágás kiszed összeheggeszt de nem tudom mennyire lesz halk/jó utána.
Kipufogó cső végén (henger felőli rész) ott lehet bennevan egy tölcsér ami szűkít először azt szedném ki.
Ha be van járatva már hallod úgyis hogy végsebesség körül leszabályoz-e kell e nyitott CDI.
Veszel hozzá egy ilyet [link]
az is hozzátesz 5-10 km/ht plusz rugalmasabb lesz a motor.

[ Szerkesztve ]

(#75041) vadászcsiga válasza Grenczii (#75040) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Nem akarok már rá nagyon költeni, így is többe került mint amit eredetileg szántam egy 50cc-s használt robogóra, igaz szinte új.

(#75042) sityupityu válasza Grenczii (#75040) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ha elviszi szakszervizbe (ha jól emlékszem akkor újonnan vette), akkor ott úgy is kiveszik neki az összes fojtást. Elméletileg. A vario csere viszont jó ötlet.

Szerk: most látom hogy írja, hogy használt. Akkor más a helyzet.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#75043) Grenczii válasza vadászcsiga (#75041) üzenetére


Grenczii
tag

Variátor gyűrű ki lesz szedve az sokat számít már és hamar meg is van.
Rákerestem a CDI fűrészelés az nem néz ki túl jól annak nem mernék nekiállni.
Német videókat néztem náluk vagy 25 v. 45re vannak korlátozva gyűrűvel.
Gyűrű nincs benn akkor derül ki hogy leszabályoz-e igy gondolom ki se pörög teljes fordulatszámig.

(#75044) vadászcsiga válasza vadászcsiga (#75035) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Na, megfenyegettem a kis taljánt hogy megy a háztól, meg is büntetett. Buktam vele egy kicsit a joelobb. Orr meg az oldal idom meghorzsolodott, térdem, konyokom ugyanúgy.

(#75045) #10726912


#10726912
törölt tag

Köszönöm a hsz-eket!
A tegnapi fórumozás eredményeivel a fejemben elmentem egy kereskedőhöz. Amit szerettem volna: nagytestű 50ccm (nem m3 :D ), vizhűtés, 2T, karburátor. Volt négy darab, 129-től indult az Aprilia, volt belőle kettő, volt két Malaguti F12. Végül a legfiatalabb Malagutit hoztam el, 1 hónap garancia van rá. Minden működik, 2009-es évjárat, nem hisztis hosszú út után sem, gumi fék akku jó, digitműszerfal. Leteszteltem, a km 80 felé hajtható, ez GPS-el mérve valós 72km/h-t jelent. Ma reggeli vásárlás, estére két hibát fedeztem fel, az egyik, hogy csepeg a viz néha, s egyszer a váltóolaj is csepegett. Holnap ránézek, hogy mennyi ment el, megyek vele vissza, megcsináltatom, de meg akarom tartani. (kintről behozott gépek, simán benne van a pakliban pár hiba). Egyébként hideg-melegen indul, 20 km után is megmarad az erő, teszi a dolgát. Holnap lövök egy lépet, köszönöm mindenkinek a segitséget :R
U.i: 180 ezer péz vót :B

[ Szerkesztve ]

(#75046) macilaci78 válasza vadászcsiga (#75044) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Még jó, hogy csak 12,5%-kal megy jobban a megengedettől és nem 50%-kal. :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#75047) vadászcsiga válasza macilaci78 (#75046) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Most én sem bántam :D

(#75048) perge666 válasza vadászcsiga (#75044) üzenetére


perge666
veterán

Ezt hogy sikerült összehozni? :F

(#75049) zozyk


zozyk
addikt

Ma végre volt időm a 90es fuvókát cserélni 85ösre, utána pici suber állítás, és érzésre megvagyok.

Még hátravan a kormánycsapágy +2 blokksilent csere és végre lesz egy (szerintem) jól működő motorom. :)
Aztán jöhet az esztétikai projekt. :D

A motorozással is úgy jártam, mint régebben a kispolski hobbimmal.
Addig-addig sápoltak a szerelők, amíg inkább kitanultam a javítást, szerelést, karbantartást. :B

(#75050) vadászcsiga válasza perge666 (#75048) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Lövésem sincs. 500x kanyarodtam már be ott. Este visszamentem, de semmilyen olajfoltot vagy ilyesmit nem láttam. Hazafele sem tapasztaltam hogy csúszna a gumi. Amúgy is rendben vannak, nem kopottak, és kb 20-25-el vettem be tehát gyorsan sem mentem. Amúgy is tök öregesen és nagy ívben veszem a kanyarokat. Arra emlékszem hogy egy pillanat alatt kicsusszantam, és már dőltem is.

Illetve várjunk csak...egy fekete műanyag zacskó darab mégis volt ott, az az erősebb fajta de már ezer autó átment rajta. Sztem azon buktam el.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.