Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91001) teleahocipöm válasza -cobra- (#90998) üzenetére


teleahocipöm
senior tag

Próbáljatok ki egy új elektromos robogót egy új 4T 50 cc-t, ami lehet lassabb mint egy használt 2t, cserébe garis, egyébként sokan használnak még Babettát is, aminél kevés lassabb jármű létezik. Itt [link] Budapest-Balaton egy új 4T 50cc Vespával.

nyogo83
Biztos úgy van ahogy mondod, nekem Szentendrén azt mondták, csak szervízpartner, nem is forszíroztam tovább a témát

(#91002) KTMHobby3 válasza Honda567 (#90999) üzenetére


KTMHobby3
tag

Kifogtál egy régi vacakot. Nem volt szerencséd, van ilyen. Én 22 évvel ezelőtt vettem egy KTM Hobby3-at 25 ezerért. Kiszámoltam, a 22 év alatt durván 100 ezret költöttem alkatrészekre. Most 37 éves, de működik, megbízható. Bárhova el merek indulni vele.

(#91003) sityupityu válasza macilaci78 (#90997) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, írtam is, hogy képben vagyok az árakkal. És legyen szerencséd, mert egyáltalán nem kizárt, hogy elviszik ennyiért. Én arra írtam, hogy szerintem ezek nem érnek ennyit, legyen bármennyire is gyári. :R
Pedig nagy bws fan voltam/vagyok. Sima levegős mina blokk, gyárilag silány futómű (teleszkópok, fékek) stb...Ha hozzáraksz még egy százast, akkor már teljesen más kategóriában is lehet nézelődni az ötvenesek között, na persze ott is elvannak szállva az árakkal.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91004) Tothgera30 válasza -cobra- (#90998) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Ezeket a kiskerekűeket elengedném. Liberty, Scarabeo jó irány. Mondanám hogy van egy Scarabeo Cento 100 2T robogónk, nem igazán van használva, viszont sajnálok megválni tőle. De ha esetleg érdekelné apukádat, keress vissza a posztjaim között és egy megtekintést összehozunk.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#91005) zombei válasza -cobra- (#90998) üzenetére


zombei
aktív tag

Kicsit odébb van, de azért ezzel már el lehetne gurulgatni : [link]

(#91006) KTMHobby3 válasza zombei (#91005) üzenetére


KTMHobby3
tag

Minden attól függ hogy kinek mire kell. Ez a hatótáv már egész jó. Az nem derült ki hogy milyen akku van benne, mert ha savas, akkor már drága.

(#91007) Honda567 válasza zombei (#91005) üzenetére


Honda567
junior tag

A Piaggio-nak 45Km/h a max youtube-on láttam videóba ez erösebb egy kicsit.
Pár év múlva fog ez fejlődni szerintem nagyobb hatótáv és végseb.

(#91008) zombei válasza KTMHobby3 (#91006) üzenetére


zombei
aktív tag

Li-ion. Piaggio-hoz képest ez már életképesebb járgány városban közlekedéshez. :U

(#91009) macilaci78 válasza sityupityu (#91003) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Szerintem se ér ennyit. ;] De ettől viseltesebb állapotúak, legalább kétszer ennyi bevallott futással, vagy mindenféle alkatrészekből összerakottak vannak hirdetve hasonló áron.

Hívjon fel, jöjjön el, próbálja ki és ja nem tudja elvinni, adjon előleget. Egy Mol Cargo egy napra talán 30k-ból megvan a határig, meg vissza. Segít betenni, levenni, spaniferem van...

De azért van mozgás a piacon: én érdeklődőt nem találok, míg más érdeklődésre érdemes gépet. :))

Nem azért van 70-es henger rajta, mert az fickósabb, hanem mert szétment a gyári és ha már tesznek fel valamit, akkor az legyen fickósabb. Ott TOTTI Beta-ja, annál ránézésre is látszott, hogy nem szükségből dobáltak a nyereg alá alkatrészeket, de pénzt is ért.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91010) macilaci78 válasza Honda567 (#91007) üzenetére


macilaci78
nagyúr

SMKP kategória tervezett legnagyobb sebessége max 45 km/h. Ez nem a Piaggio sajátossága, hanem a kategóriáé.
Persze lehetnek olyan gépek, ahol az elektronika hergelésével ez változik, de a fizikát nem lehet megn@szni. Adott akkuból adott teljesítményt lehet kivenni: a nagyobb sebesség rövidebb hatótávot fog jelenteni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91011) -cobra- válasza zombei (#91005) üzenetére


-cobra-
aktív tag

Köszi szépen, megmutatom majd faternak, Piaggiohoz képest erősebb és jóval nagyobb az akksija is.
Van egy kínai fóbiája, amit próbálok csillapítani, nem bízik hosszú távon ezekben a márkákban.
Ma voltam nézni egy Peugeot Tweet-et, és arra kaptam fel a fejem, hogy a kipufogón ott vigyorgott a Sym logo. Rákeresve azt találtam hogy ez műszakilag megegyezik a Sym Symphony-val, ennyit arról hogy csak japán vagy francia. Az eladó mondta hogy olaszból hozza be a motorokat, ez is kapott egy telifényt mert csúnya volt a fényezése. Ami elbizonytalanít, hogy elvileg 2013-as, ehhez képes volt benne egy 2015-ös olasz szervízmatrica 13xxxkm-rel, most meg lenne benne 144xx. Hát vagy letámasztották a motort 10 éve, vagy háromszor ennyi van benne valójában.

(#91012) macilaci78 válasza -cobra- (#91011) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az enyém 8 évet állt a padláson. Persze valószínűbb, hogy a határon a kilométerek egy része nem jött át.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91013) KTMHobby3 válasza zombei (#91008) üzenetére


KTMHobby3
tag

Ez jó hír. Érdemes lenne kipróbálni. Hátha megtetszik.

(#91014) Zoli bácsi válasza -cobra- (#91011) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Biztos lehetsz benne hogy tekert. Sym jó márka, Görögöknél, meg pár helyen ezeket használják a robogó kölcsönző cégek. Sokat bírnak.Híresen tartósak a kerámia bevonatos motorjaik [link] . Itthon még viszonylag ismeretlen a név.

(#91015) KTMHobby3 válasza Zoli bácsi (#91014) üzenetére


KTMHobby3
tag

Lehet hogy ismeretlen a kerámia henger sokak számára, de az én motoromon már 7 éve olyan van. Spanyol gyártmány, Airsal T6 Racing. A nicasilos alu versenyhenger, dupla teljesítményt hozott.

(#91016) Big_Boss


Big_Boss
aktív tag

Beverly 300.
Hétvégén szétkaptam a hajtást és áttisztítottam, egész jó állapotban van, de szíjat cserélni fogok.
Viszont egy dologról nem találtam sehol pontos infót.

A robbantott ábra alapján a külső tárcsa és az anya között 3 db alátét van (a 7. rugóként jelölve). Nálam is és a YT videók alapján is 2 alátét van a tárcsa és anya között, a 3. alátét szíjnál van a csúszóperselyen. A hivatalos service manual alapján a csúszóperselynél nincs alátét, a külső tárcsa és a csavaranya között van a "belleville spring" (7.) és 1 db alátét.

[ Szerkesztve ]

(#91017) macilaci78 válasza Big_Boss (#91016) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Azok az alátétek hézagolásra vannak, a csúszópersely hosszát, így a szíj kifutását szabályozzák. Szerintem különböző vastagságúak, ami amolyan állítási lehetőség és nemes egyszerűséggel azért van a harangon kívül a "fölösleg", mert az a tárolási helye.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91018) Big_Boss válasza macilaci78 (#91017) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Én is gondoltam erre, de pl. az azonos évjáratú 350-esnél már írja a robbantott ábra.

(#91019) sityupityu válasza Big_Boss (#91018) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Valahogy nálam ez az ábra tűnik a "legnormálisabbnak". Egy alátét azért szokott lenni a hézagolás miatt a külső tárcsa mögött, hogy az új szíj élete során félúton ha kopik, akkor legyen mit kivenni ha kell. Általában. Viszont a tárcsa elé, közvetlen az anya mögé teljesen felesleges a három.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91020) Big_Boss válasza sityupityu (#91019) üzenetére


Big_Boss
aktív tag

Mindkettőtöknek köszi! :R
Marad ahogy volt, 2 kívülről, 1 a szíjnál.

(#91021) Pistike1985


Pistike1985
aktív tag

Sziasztok! Adott egy 2010es piaggio zip 50 4t amivel hidegen alapjárat problémával küzdök. Tehát hidegen 1-2 percig nincs alapjárat. A karburátort kipucoltam, szívótorkot kicseréltem mert repedezett volt. Vettem rá új vákumos benzincsapot, új csövekkel és bilincsekkel. Amint lesz időm, meg javul az időjárás akkor ki is cserélem és szeretném majd beállítani az alapjáratot, amit remélhetőleg ezek után már sikerül. A gond az hogy mindenhol a 2 csavaros karburátorok beállításáról találtam csak leírást,viszont ezen nincs alapjárat állító csavar, tehát valószínűleg a bovdenes részén lévő állító csavarral kell majd játszani. Ehhez tudna valaki egy rövid gyorstalpalót írni, hogy mi az alapbeállítás és hogyan tovább? Előre is köszönöm szépen a segítséget. Eddig 2t-m volt ott nem volt gond a beállításokkal, de ez ugye más. 🤔

Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic

(#91022) FeniX- válasza Pistike1985 (#91021) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Szia, nem vagyok szakértő, csak egy műkedvelő amatőr, de a képről is látszik, hogy a kép tetején lévő rugós csavarral lehet valamilyen alapjáratot állítani. (ami a pillangószelepet közelíti/távolítja a zárt állapottól. Nem kell a bowdennel játszani, azt hagyd úgy, ahogy van. (feltéve, ha megvan a normál 'játéka', nem túl feszes, vagy laza)
Amúgy a 2t, 4t karburátorok tekintetében nincs túl sok különbség.
Ezen automata szivató van, amit a kép alján látsz.
Valamilyen feliratot kell találnod a karburátoron, akár típus alapján gúgli kereséssel.
Továbbá nézd meg ezt a linket, ez egy általános leírás, hátha tudsz belőle meríteni.
Este majd a többiek is írnak hasznosakat. :)

(#91023) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Kész vagyok!
Csak a bejáratás, hangolás, meg pár apróság maradt! :)

(#91024) nod1 válasza Pistike1985 (#91021) üzenetére


nod1
csendes tag

Hello!
Eleg gyakori blokk ez, minden bokorban talasz hozza manualt a neten. Ott feluletesen vagy alaposabban is leirjak a beallitast, pl.:

(#91025) sityupityu válasza #TOTTI (#91023) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ahogy hirtelen ránéztem a fej és sárvédő idomra azt hittem, hogy füvet kaszáltál közvetlen a motor előtt. :DDD Egyébként meg nagyon szép a motor, jó hangja van. :K

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91026) Honda567 válasza #TOTTI (#91023) üzenetére


Honda567
junior tag

Matricákat nem teszel rá?
Jó hangja van biztos jól megyen.

(#91027) dellfanboy válasza #TOTTI (#91023) üzenetére


dellfanboy
senior tag

hang alapján nem lehet rossz.
lovettába ez mennyi volt?

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#91028) #TOTTI válasza dellfanboy (#91027) üzenetére


#TOTTI
őstag

Motor alkalmi vétel, ~120, azzal együtt ~500. De, fényezést töredék áron csinálták, alkatrészeket olyan 30-50%-os kedvezmennyel kaptam. Illetve kaptam is dolgokat! Valamint minden cucca megvan, varió, kuplung, henger, olajpumpa, olajtartály, önindító, kipufogó. Majd annak is lesz gazdája. Frissen feltett gumik igaz 5 évesek. Fékbetet új, telók nem eresztettek. Minden elektronika megy, új LP akku volt benne. Osztrák forgalmi, számla, minden papír. Henger lett igazítva, tömítésszettel lett összerakva, 0,89 a prestáv. Gyujtás eltolt. Varió is Polini evo, hatsó tácsa túlméretes TPR. Vannak finomságok, most bejáratódik. Elemek mint a gyárban, ez az "utolsó" projektem, otthon nem bírnak el még egyet, így marad! :)

(#91029) #TOTTI válasza Honda567 (#91026) üzenetére


#TOTTI
őstag

Ez a szinkombó.
Meglássuk hogy oldom meg, még nem tudom, megtervezem.és dekoros.

(#91030) Pistike1985


Pistike1985
aktív tag

Sziasztok! Olyan lehetséges hogy látszólag működik az autómata szívató, tehát mozog ahogy kell, de mégsem nyit/zár teljesen? Hibajelenség hogy hidegen nincs alapjárat, az alany egy 4t 50es Piaggio Zip, nagyjából 1-2 perc játék a gázkarral és szépen pöfög alapjáraton. Vákum és benzincső csappal együtt cserélve, a szívócsonk is, karbi kitisztítva, légszűrő betét új.

Samsung Galaxy S23 Ultra, Samsung Galaxy Watch 4 Classic

(#91031) zombei válasza Pistike1985 (#91030) üzenetére


zombei
aktív tag

Persze, attól mert mozog még nem biztos, hogy a teljes mozgástartományban. Nekem eddig ami volt, ott néhány kis gáz után beállt, viszont amíg nem ment helyére addig hirtelen nagy gázra fulladt.

#TOTTI
Maradék két elem piros lesz ? Elég vad :DDD

[ Szerkesztve ]

(#91032) #TOTTI válasza zombei (#91031) üzenetére


#TOTTI
őstag

Minden elem kész, de a lampa kap egy kadmium sarga fóliát és oldlt kap egy egybe futó piros csikos dekort az üles alatti idom és elöl az alsó idom. Illetve egy évfordulós yamaha logot elöl.

(#91033) wik_406 válasza #TOTTI (#91023) üzenetére


wik_406
csendes tag

A bejaratast hogyan szoktad csinalni? Olvasgtam tobbfele megoldast is ra (pl: alapjaraton 4 orat, aztan 1/3 gaz, 1/2 gaz es igy tovabb), de erdekelne a te modszered is!

koszi,

Wik

(#91034) sityupityu válasza wik_406 (#91033) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"alapjaraton 4 orat,"

Kb az egyik legrosszabb dolog amit tehetsz.
Valójában a mostani hengerek a régebbi, a szó szoros értelemben vett bejáratást már nem igényelnek.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91035) #TOTTI válasza wik_406 (#91033) üzenetére


#TOTTI
őstag

100-150km nehezebb görgőkkel, nagyobb főfúvóka, több olajjal, kb ennyi.

(#91036) d@vee válasza wik_406 (#91033) üzenetére


d@vee
őstag

Csutka gáz amíg ki nem fogy az első tank.

Ja

(#91037) zombei válasza d@vee (#91036) üzenetére


zombei
aktív tag

Röhögni fogsz, de sok helyen annyi az összerakott új blokk tetsztje, hogy tiltáson fél perc, ha nem jön ki semmi hiba, akkor jó a blokk mehet tovább. :U

(#91038) sityupityu


sityupityu
Topikgazda

Henger bejáratás. De még talán az összefoglalóban is benne van.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91039) #TOTTI válasza sityupityu (#91038) üzenetére


#TOTTI
őstag

Igen, tuning motornál (nálam) a szerelési hibák, fals levegő, zörejek miatt kicsit járatom, ha ezek nincsenek akkor, egy tankot kihajtok, biztonságban. Az alatt megismerem a nyomatékcsúcsot anelkül, hogy megmelegedne a szegény keverék miatt. Itt pl. csak becsavartam a kihajtás deknit, denem húztam le nyomatékra, első úton ki is nyílott, olaj a hajtás deknibe folyt, de nem lett gond. Valamint a hangolást is nehezebb görgőkkel kezdem. Valami ilyesmi. Volt hengerem ami első indulásnál nyélen ment, mert a nagyobb karbit húzta a bowden. Semmi érzékelhető baja nem lett. :D

(#91040) wik_406 válasza sityupityu (#91038) üzenetére


wik_406
csendes tag

Koszi, alaposak voltak.
Valamiert eszembe se jutott magyarul keresni... pedig egyszerubb lett volna.

Wik

[ Szerkesztve ]

(#91041) wik_406 válasza #TOTTI (#91039) üzenetére


wik_406
csendes tag

Akkor, ha egyszer oda kerulok, akkor nem fogom tulporogni a temat, koszi a valaszt :)
Wik

(#91042) KTMHobby3 válasza sityupityu (#91038) üzenetére


KTMHobby3
tag

Szia!
Igazat adok Neked, amit írtál, a gyári új motoroknál nincs szükség bejáratásra, mert a technika már azon a szinten van hogy erre már nincs szükség. A hónolt motoroknál azonban más a helyzet. Szakember függő. Ezért nagyon oda kell figyelni a bejáratásra. Nagy tapasztalatú tanítóm mindig azt mondta hogy ha igazán be akarjuk járatni a motort, akkor a gyár által előírt keveréket használjuk. Ne kíméljük a motort, mert akkor soha nem fog bejáródni. A legfontosabb hogy mielőtt beállna a motor, azonnal húzzuk be a kuplungot, adjunk pár gázfröccsöt és menjünk tovább. Több motort is bejárattam, igaza volt. Igaz, ez már elég régen volt. A mostani motoromon nicasilos henger van, azt nem kellett bejáratni.

(#91043) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Szerintem a bejáratásnak egyre kisebb a jelentősége. Új motort a gyárban max. fordulaton pörgetik, valahol igazuk van, ott derüljön ki ha baj van, meg gondolom ha nem adja le a minimum elvárt teljesítményt, megy félre.
Motorgenerál esetén ha jó minőségű henger, dugattyú van beépítve, ugyanazon gyártótól, azért odafigyelnék, pár száz kilóméterig, szerintem 500 elég neki.
Odafigyelést, "igazi" járatást szerintem a fúrt henger, kisipari öntött dugóval..Na, ezt kell járatni. Mikor az MZ-met fúrták, a (Hivatalos) szervizbe elindították, beállították kb 3 ezres fordulatra, és a bordákhoz erősítettek egy slagot, folyt a víz a bordákon át a kipufogóra, és hűtötte. Jó olajos keverékkel. Ez ment egy órán át, utána engedték hogy felüljek rá. Mennyi víz ment el? Szocializmusban senkit nem érdekelt. :U
Amúgy eddig minden gépet, legyen 2T, 4T, ugyanúgy járattam. Először közepes fordulaton, léghűtéseseket 20-30km-enként pihentetve, óvatosabban gyorsítva, az első 500km-en.
500km után már magasabb fordulatszámba is megküldve, nem tartósan, de közben meghúzatva. 1000km után egy hosszabb (10km?) szakaszon magasabb fordulaton megeresztem, nem csonton, de közel.Figyelem, nincs-e rendellenes zaj. 250-es MZ anno besült alattam, (Nem járatáskor) szerintem azóta meghallom ha közeleg a baj...... ;]
Én így járattam minden gépet, motorokat, autókat, volt pár, lassan 40 éve van jogsim, kismotor jogsival bőven meg is van a negyven.
A gépkönyvek azt ajánlják, hogy változatos körülmények közt, változatos fordulatszámon járassunk. Ezt viszont nem igazán tartottam meg soha, kis forgalmú, vidéki utakon, közepes fordulattal mentem, de nem igazán éreztem hogy ebből gond lett volna. :)

(#91044) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Bocs, megint én. Nem fértem be a szerkesztésbe. Ha valakinek láncos gépe van (Biciklire is tökéletes), mától Lidl lánspray az akcióban. Nem rossz, árához képest meglepően jó. :K
[link]

(#91045) dellfanboy válasza Zoli bácsi (#91044) üzenetére


dellfanboy
senior tag

nem rossz? hát azért a motoros topicban nem csak ez a vélemény van róla...

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#91046) Zoli bácsi válasza dellfanboy (#91045) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Árához képest korrekt, én biciklire fújtam, nem mertem eddig motorra. Asszony bicóján egész télen megmaradt, nemrég mostam le brigéciollal, és újra fújtam. Rá merném a motorra is már fújni, sokkal drágábban vettem már rosszabbat.
Nyilván nem egy Motul, de én árához képest írtam, hogy korrekt. :)

(#91047) dellfanboy válasza Zoli bácsi (#91046) üzenetére


dellfanboy
senior tag

árához képest pénzkidobás

eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei

(#91048) #TOTTI


#TOTTI
őstag

Segítsetek légyszi, 1:15-20-as keverék, meleg motor, nincs szivató.
Ilyen hangja van ha elpörgetem óvatosan 10000-ig.
Kicsit darálós ez lehet a nagy fúvóka vagy csak az olajos keverék miatt? Nem akartam ennyire olajosan keverni azért, köpi rendesen, 90-es főfúvóka van 19-es karbiban.

(#91049) sityupityu válasza #TOTTI (#91048) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ötvenes henger van rajta? Szerintem a fúvóka nagy.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91050) #TOTTI válasza sityupityu (#91049) üzenetére


#TOTTI
őstag

S6 Streetrace 70, kimarva, meg préstáv is 0,89, de nekem is kicsit darálós a hang, Ma megyek vele először rendesen, kötöttem biztit, meglátom. 90-es főfúvóka van, 75 és 88-asom még van M5-ösben. 3/4-ed gáz felett darál.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.