Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
x1port
addikt
csongi
veterán
Ha ram hallgatsz ilyen akkut mar nem veszel, elrepedt.
Ez egy szaraz akkumlator, aminek van egy fedele,? Johetne meg foto.
Elso ranezesre szunetmentes tapegysegekbe tesznek ilyet.
sityupityu:
En is atalakitanam konnyebben cserelhetore ha lehet, ha meg nem akkor marad a gyari.
De biztos azert horror az ara, mert nagyon keveset adnak el belole.
[ Szerkesztve ]
Az a baj az újra gumiztatással, hogy nagyon odavannak a fém peremek, nagyon szétnyírták egymást, egyik oldalon konkrétan gumi sem volt.
csongi
veterán
Azt a negyzet tengelyt nem lehet kivaltani kerekre? Ha lehet tegyel be 4db csapagyat, meg az olcso kinai csapagy sem lesz tobb 6K-nal.
Nem tudom van e szerepe annak hogy teljesen fixálva legyen az egész konzol. A vázba is benne van a négyzet, meg a csavar fej része is ilyen, éppen néztem hosszba pont akkora hogy beleér a szilentbe is.
Biztos van neki így valami funkciója.
csongi
veterán
Akkor autos bolt. Keress gumiszilentet ami a kulso belso mereteknek nagyjabol megfelel. Aztan kezi munkaval preseld ossze. Kb ennyi. . Par orat el lehet vele szoszolni, de par ezerbol meguszod.
siti
senior tag
Az enyémbe 100km után már olajat kellett tölteni, kb egy deci. Induláskor egy trabit megszégyenítve füstölt. Új dugó kellett bele, azóta jó. Meg gyűrû meg motor felújítás és ha szét volt szedve, szelepszár szimering. Még bejáratom, de már finom gázadásra is élmény ahogy ugrik.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Csináltam pár képet mi is a helyzet.
Látszik hogy a csavar is fogva a szilent belsejét, tehát tartania kell a szilentnek a konzolt az elforgás ellen. Csak a másik felfogási pontál vannak csapágyak.
Szerinted simán be lehet tenni tök más szilentet, ami nem négyszöges?
[ Szerkesztve ]
csongi
veterán
Ebben a formában nem. Mivel ez a lezuhanás gátló.
Házi barkácsba úgy is megoldható, hogy olyan szilentet keress aminek a belső átmérője megfelelő, azt lehet nézetesíteni. A külső átmérőhöz esztergálni kell egy házat, és ahhoz hegeszteni a kart.
Így csere szabados lesz a szilent, és egy autós szilentel kiváltható lehet.
Ebbe benne van az is, hogy mire a végére érsz ugyan annyiba kerül a történet, mint amennyibe a gyári.
A helyedbe kutatnék cikkszám után, és aztán néznék szét Ebay-en vagy más oldalakon. Lehet kínában is találsz pár dollárért.
üszök
őstag
De rég láttalak itt! Te voltál aki pet palackból csinált kézvédőt gyorsba télen?
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
Van egy Yamaha Jog 27V típusú robogóm, amit jelenleg kicsit pofozgatok és tanácsot szeretnék kérni. Remélem tudtok benne segíteni.
- Mikor érdemes kormánycsapágyat cserélni? Ha leveszem a kormányt, illetve a teleszkópot, akkor már illik azt is cserélni? Gondolkodok rajta, hogy veszek egy ilyen csapágyszettet és műhelyben megcsináltatom, de fölöslegesen nem költenék rá. Mennyi lehet kb. a munkadíj (szétszedniük nem kell a motort, csak a csapágyakat cserélni)?
- Továbbá szerintetek érdemes lenne egy ilyen teleszkóp felújító készletet vásárolni? [link] Nekem puhának tűnik a régi, de nem vagyok benne biztos, hogy túl rossz lenne (tudni illik ezekben a Jogokban hitványak az új teleszkópok is). Érdemes lenne rákérdeznem a szervizben?
- Teleszkópszárat hol krómoznak jó minőségben, de nem aranyáron? Tudnátok valamit ajánlani?
- Ha már szétszedtem: motortartóbak szilent csere nem hülyeség? Ahogy néztem a gyárin a gumi része öreg, repedezett, ez belefér vagy már kuka? Na és ennek is mi lenne a munkaköltsége (tehát vinném a tartóbakot, az alkatrészt, nem kell szétszedni, csak cserélni, mint a kormánycsapágy esetében)?
üszök
őstag
Kormánycsapágyat nem venném,vettem egy RMS-t maxi robogóba,a gyári amit kivettem jobban nézett ki. 2 hónap alatt nagyjából szét is verődött,ment vissza a gyári. A többire nem tudom a választ,csak azt,hogy jó,hogy az a moci még megy. Bőven a 80-as évek szülötte. Kilencvenes évek elején volt olyanom akkor is vén vacaknak számított.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
30z.Samu
félisten
Köszi! Szerintem átnézetem szerelővel, biztos, ami ziher.
#66460 üszök: Nem, az nem én voltam.
Sic Parvis Magna
gabe_
őstag
Hali
A kormány csapágyhoz én a malagutimhoz csak golyókat vettem, 5-10 forintért darabját, mert mikor szétszedtem, már hiányzott belőlük. Tolómérővel megmértem az átmérőjét, (2 fajta kellett bele, alulra és felülre) bementem egy csapágy boltba, és 500ft-ért meg is volt...
Szilentblokk gyártás vagy esetleg Lenkey, ők is gyártanak azt hiszem.
[ Szerkesztve ]
Sovány szakácsban sose bízz!
fagylalt
senior tag
Én úgy tudtam, hogy az RMS az egy közepes minőséget képvisel (mint kínai márka). Mást az a baj, hogy nem találtam. Nem azért linkeltem az RMS-t, mert filléreskedni szeretnék. Esetleg még van ez, de erről meg még annyit se tudni...lehet noname cucc.
Régi kis motor, tudom, de hozzám nőtt és szeretném egy kicsit felújítani. Még japán gyártmány, a blokk még egyszer sem volt megbontva. Jól ugrik, viszonylag jó is a vége, csak ne dobfékes lenne.
(#66464) gabe_:
A golyókon én is gondolkoztam, mert kerékpáros boltban árulnak ugyanakkora méretűeket. Azért filózok csapágycserén, mert azért mégis benne van vagy 30 év. Úgy voltam vele, hogy ezzel nem ártok, de ha azt mondjátok, hogy ne akkor hallgatok rátok. Mi a hiba jelenség, ha szét van ütve a kormánycsapágy?
Egy normál, jól felszerelt műhelyben nem tudják kicserélni a szilentet?
Ha jól tudom az előbb linkeltekből kellene 2db plusz még a motortartón van 2 kisebb rugócska, mind a kettő egy ilyen gumi anyagú tokban (hétvégén csinálok róla képet). Az utóbbi kettőhöz nem lehet hozzájutni, esetleg ezeket kellene legyártatni.
nyogo83
Topikgazda
En is azt gondoltam hogy "kozepes" ameddig szuksegbol(nem volt mas elerheto idon belul polcon) jopar alkatreszbol bele nem futottam.
RMS = Retek Malaj Szar.
Gyakorlatilag csak atcsomagolnak/felcimkeznek olcso tavol-keleti gagyi minosegu alkatreszeket. Gyartani semmit nem gyartanak.
Kormanycsapagy, teleszkop, kuplung, gorgo... mind hulladek.
Pedig jopar evvel ezelott (4-5) meg ki lehetett fogni belole vallalhato minosegut, de mostmar lehetetlen.
üszök
őstag
Ha nincs semmi baja a kormánynak ne nyúlj hozzá. Nem lóg,nem szorul,nem kopog az eleje a kátyúkbban. A jót nem javítjuk. Az RMS gyűjtő márka, ahogy írták is,minden Kínai szemetet árulnak.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
F1r3b1rd
tag
Ma is okultam: múlthéten sikeresen elhagytam a középsztendert tartó duplarugót a Kymco Agility RS 50 2T Nakedről , megrendeltem hozzá a gyárit. Elmentem érte, kiderült hogy minimum 2cm-rel rövidebb, esélytelen feltenni. Szervízes srác ajánlotta hogy kérdezzek rá autós boltban Lada v Trabant fékpofa rugóra, kb az a méret.Végül nyert: a Lada fékpofa rúgó(nagy) 10cm-es, pontosan ez a méret kellett( 350 Ft, a gyári meg 800 Ft lett volna).
Pár kérdés:
1. Automata szivató ha nem zár rendesen, okozhat végsebesség csökkenést ?
Görgő, szíj cseréltem gyárira, de még mindíg legalább 13km/hval alacsonyabb a végsebesség mint eddig(tavaly is ugyanezek a márkák, méretek és görgősúly volt benne).
2. Keeway gyári gumija milyen? A boltban ajánlották h lesz nemsokára vaci új 12"-os, érdemes-e megvenni, vagy inább felejtős(egy flottányi új robogót rendeltek náluk, de szélesebb gumikkal kérték így amit lebontanak azt adják el).
forandor
tag
1. Túl dús keverék okozhat sebességcsökkenést. Nézz gyertyaképet.
2. Szerintem rendben van a Keeway gyári gumija. Sajnos a hátsót kellet már cserélni, és az új nem tapad annyira mint a gyári. A gyári sokat szolgált vizes agyagos földben, dombnak felfelé is. Ha jó áron adják, akkor miért is ne.
xxx86
csendes tag
Sziasztok, ma tapasztaltam a robogómon hogy motor leállítása után a kipufogóm füstölt tovább, de csak egy darabig és éget szaga volt.
Mi lehet a baj ?
csongi
veterán
Tele van olajjal, az üzem közben felizzik és füstöl tovább. Kipufogó takarítás, vagy égetés.
Az is jó szokott lenni, amikor menet közben (hegymenet) begyullad a a lerakódott koksz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
F1r3b1rd
tag
Köszönöm választ, hétvégén majd szétszedem !
Közben egy újabb hibajelenség ütötte fel a fejét:
Az egyik kereszteződésnél még ment az index, a következőben már semmi.
Az aksi nem mai csirke, tervben is volt a csere. Hiába töltöttem 12 órán keresztül, az önindító meg se nyikkant vele(12,4V-ot mutat a multi direktbe rámérve).
Az aksiról próbálva hallani h a relé kap áramot, de nem kattog mint rendesen hanem szünet nélkül kerreg.
A régi piaggiomnál ha kikötöttem az aksit, akkor működött az index menet közben, ennél nem megy. Ez márkafüggő megoldás, vagy kicsapott vmit az aksi?
forandor
tag
Így elsőre gyenge akkunak tűnik.
sityupityu: Menet közben begyulladó koksz. Profit. Legalább nem kell kiégetni.
[ Szerkesztve ]
F1r3b1rd
tag
Most tettem bele egy új aksit, pöccre megy minden. Bolt-szervízes srác azt mondta h a kymconal csak aksiról megy az index, nincs közvetlenül bekötve mint a lámpák.
Átalakításhoz szükséges vmi extra biztonság beépítése ( Biztosíték, stb)?
Vagy elég ha kikeresem hogy melyik kábelről kapja az áramot az első meg a hátsó lámpa és ott megcsapolom?
csongi
veterán
Biztos bele akarsz kezdeni?
forandor
tag
Szerintem szándékosan van így megcsinálva. Valószínűleg a generátornak már sok lenne alapjáraton, ha az indexrelét is rángatnia kéne, és nem lenne elég a "craft" a gyújtás kiszolgálásához.
Meg amúgy sem támogatom a gányolást.
freelanced
addikt
Üdv !
250-es motorok közül miket tudnátok ajánlani?
Köszönöm !
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
dtsdexter
csendes tag
Aprilia-l pl akku nélkül semmilyen világítás nem megy. Nyilván gyártó függő, de nem érdemes belenyúlni, közel sem olyan egyszerű. 3-4 évente egy jobb akkut bele vágsz és probléma megoldva. (Közel sem olyan költséges, mint átépíteni az elektronikát egy index vagy egy lámpa vagy több minden miatt, az sem biztos, hogy utána normálisan fog üzemelni)
... esküszöm, gyári főnök ;)
Egyetértek. Nekem eszembe sem jutna ilyesmi miatt átépíteni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
csongi
veterán
Haaat 250-est .
A kerdes allando.
Magassag/sullyod?
Hasznalat helye, jellege?
Mennyi ra a keret?
Utassal/utas nelkul % ban?
Igy mar lesz javaslat. De a nagyrobogos topikba hamarabb kapsz valaszt, a maxirobogos forumtarsak inkabb ott vannak jelen.
freelanced
addikt
Az a baj robogót nem szeretnék.
Egyelőre GS500-at tervezek viszont ha abból nem lesz megfelelő akkor mivel első motor lehet hogy megelégszem egy kisebbel és majd jövőre nézek valami mást. Még az is jobb mint egyáltalán nem motorozni.
182cm magas vagyok kb olyan 73 kiló.
Jelenleg a keret olyan 600.000, Pesten illetve vidéki utakra használnám, esetleg kisebb túrákra.
Az utas szállítás jelenleg nem szempont.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
nyogo83
Topikgazda
"Még az is jobb mint egyáltalán nem motorozni."
Ne kapkodd el, csak amiatt hogy legyen mivel gurulni. A 250-es motorok nagy resze(foleg ami itthon hasznaltban megy) az a kihegyezett 12-13ezret forgo hengerenkenti kiskobcentis japan belpiacos motorok.
Ami nem, azoknak meg az ara megkozeliti majdnem a normalisabb 500-asok szintjet.
Raadasul ha most megveszed, akkor tuti nem egy "kulcsrakesz" motort kapsz(ritka az ilyen). Elkezded rendberakni (eleg csak gumik/fekek/lancra gondolni) csak azert, hogy jovore eladd.
Annyival nem fogsz olcsobban kapni 250-est hogy megerje ez az 1 ev szerintem, mint varni egy normalisabb GS500-as peldanyra.
csongi
veterán
nyogo83 forumtars jol irta le. A kerdsedre a Nagymotoros topikba fognak valaszt adni.
Bar leginkabb a sport motorokat reszesitik elonybe. .
Bogyoba rendelkezik gs500-al jopar ezer km van a hata mogott. Az en szemem szerint a182cm magassaghoz meretbe kicsi es nem ccm-re gondolok.
korcsillio
őstag
Üdv.
Van egy Aprilia SR 50(injektorosból lett karbisra alakítva).Megéri elcserélni egy 200cm3 quad-ra?
Repsol600
addikt
Sok a gond ezekkel a quadokkal... (gondolom kínai)
korcsillio
őstag
Wexxtor
uffneked
aktív tag
Sziasztok!
Terveznék venni munkába bejárásra (Óbuda-Gazdagrét) egy robogót (50ccm).
Szempontok:
- 188cm/85kg vagyok
- Gyakorlatilag csak városon belül használnám
- 1db laptopnak, meg némi kajának kell elférnie nálam, de az se baj, ha a hátamra csapom
- Keret - hááát, ez egy nagy kérdés, nagy láma vagyok a robogókhoz (még), jó lenne 100k fölött kicsivel megállni
- Mivel ugye nagy láma vagyok, nem ártana, ha nem kéne kapásból nagyon szerelgetni
Annyit tudnék még hozzátenni, hogy nyaraláson volt szerencsém 1 hétig hajtani egy viszonylag új Honda Dio-t, és az eléggé bejött.
Ha valamit kihagytam, vagy pontosítani kéne, szóljatok! És köszi előre is a segítséget!
nyogo83
Topikgazda
A laptop es kaja pakolast szerintem kihuzhatod a listarol, 50-esek kozott nemigazan van olyan robogo, aminek akkora csomagtartoja van, hogy ezek gond nelkul belefernek(Max a Kymco Grand Dink), bar fugg a laptop meretetol. (Nekem 13"-es laptop, taskastol epp hogy kenyelmesen befer a Malaguti Madisonba).
A 100k-s hatar elegge behatarolja a normalisan karbantartott nem bontoszokeveny robogok koret, szerintem a kistestuek amik belefernek(Honda Dio, Yamaha Jog, talan Malaguti F10-12-15-os belefer).
De azzal szamolj, hogy nagy mazlinak is kell lenni, hogy 100k-ert egy oszinten koltsegmentes robogot kapj.
Mereted miatt en elmennek egy kereskedesbe ahol eleg sok tipus van es vegigneznem, vegigprobalgatnam melyiken fersz el rendesen.
uffneked
aktív tag
"100k fölött kicsivel"
150k körül hogyan változnak az esélyeim?
nyogo83
Topikgazda
100 es 150k koruli arsavban mar azert nyugodtabban lehet nezelodni tobb tipusbol is szerintem.
Itt mar csak a kerdes, hogy van-e valami preferencia/tipus kinezetre, illetve melyik a kenyelmes az alkatodnak.
Mennyire "budinülős" a poz, mennyire kenyelmes a kormanyt utkozesig forditani, stb.
csabi94
őstag
Sziasztok, ezer éve nem jártam itt, kérlek segítsetek!
A Malaguti F12-őt szeretném kicsit tunningolni, mégpedig az első világítását. Az elképzelés az lenne, hogy valami kör alakú ledes spotokat kap, viszont félek úgy berendelni bármit is, hogy nem tudom, mire számítsak. Az egyik kiszemelt ez lenne, de gyanítom, hogy ez túlzottan egy pontba világítana, illetve nem tudom, hogy a motor elbírna-e 2 db ilyennel. A másik ez, ez viszont talán túlzottan szórja a fényt, látszódni lehet csak vele, és lehet, hogy vakítanám egy kicsit a szembejövőt.
Ami még megfordult a fejemben, hogy a kettőt vegyíteném, lenne egy a gyengébb, jobban szórósból, és lenne egy külön kapcsolós a másikból, ami meg "refiként" működne. Méretileg azt sem tudom, hogy hogyan lehetne befaragni a motorba, vagy hogy be lehetne-e egyáltalán. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Nagyon szívesen venném, mert látatlanban nem merek rendelni.
üszök
őstag
Láttam ilyen irányú próbálkozást. A fő gond,hogy a világítás nem aksiról megy,így nem állandó a fesz,alapjáraton vibrált,és sajnos a fény sem volt sokkal jobb. Nézd meg nincs e a gyári lámpában a foncsor leperegve mert olyat is láttam már.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
csabi94
őstag
Ezek a gyári lámpák gyári állapotukban sem értek sokat, úgyhogy nem nagyon foglalkozok vele, akkor inkább így hagyom. Ugyanakkor azon gondolkozok, hogy az első világítást rendesen biztosítékkal, kapcsolóval az akksira kötném, úgyis ritkán használom, és akkor legalább nem a fordulattól függő lenne a fényerő. Erről mi a véleményed?
uffneked
aktív tag
Megmondom őszintén, nekem bejött a Dio nyaraláson. Sri Lankan voltunk, elég kaotikus forgalom, de jo minőségű utak voltak, es minimális szintkülönbség.
Ráadásul ott többször ult fel mögém az asszony is, es nem volt gond.
Az nem gond, ha a csomagtartóba csak a sisak fér be (a Dioba befert), a laptopot a hatamra teszem. Az se gond, ha budiulosen kell ülni rajta, nem csajozni kell, inkább kikerülni az eszakbuda-delbuda horrort reggelente.
Ajánlható erre a Dio, vagy inkább mas? Az első hsz-t vegigolvastam... Van esetleg kerulendo évjárat, tipushiba, vagy akármi extra, amire figyelnem kell? (meg csak nem is lattam biciklin kívül 2kerekut azt az 1 hetet leszámítva, full amatőr vagyok...)
nyogo83
Topikgazda
Nem veletlenul van altalaban a generator kulon tekercsere kotve a vilagitas.
Az akksi fele kisebb a terhelhetoseg, mivel amik akksirol mennek, kevesebb aramfelvetelt igenyelnek, illetve az akksi toltese is kevesebb aramot igenyel.
Megprobalhatod, de en nem eroltetnem, mivel elofordulhat hogy az akksidat nem fogja tudni visszatolteni a generator.
@uffneked:
Szerintem vallalhato, foleg ha tetszik is. Ha valahogy olyan utvonalon tudsz menni, ahol fel tudod venni a forgalom ritmusat, akkor nem lesz gaz. Majd jonnek a tapasztaltabb kollegak akik eligazitanak hogy melyik evjaratot erdemes kerulni, mit nem. Sajnos nekem konkretan kimaradt a Dio/Jog vonal, igy annyira behatoan nem ismerem oket.
[ Szerkesztve ]
uffneked
aktív tag
Koszi szepen azert a segítséget!
Ajánlották most privátban aprilia sr50et is...
Szerintem az lesz a legjobb, ha keresek valami kereskedést, es vegigprobalom a palettát... Tudsz/tudtok esetleg ilyen helyet Obuda környékén?
csabi94
őstag
A motor napi használatban van, a világítást meg heti egyszer használom kb., max negyed órán át. Így sem tudna visszatölteni a generátor?
Vagy akkor lehetne a B verzió, hogy az egyik egy kisebb teljesítményű lámpa, a normál világításhoz kötve, a másik meg a refi, külön az akksiról, külön kapcsolóval arra az esetre, ha nagyon kell?
[ Szerkesztve ]
nyogo83
Topikgazda
Nem tudok neked biztosat mondani erre, mivel nem probaltam meg igy atkotni.
Az esetek 99%-ban ha szar volt a fenyero, akkor egy emeltebb fenyu izzo/uj izzo + foncsorozas es fenyszoro polirozas eleg volt hogy ujra lassak.
@uffneked: Obudan nem tudok konkret kereskedest, de az M3 bevezeto mellett van ilyen kereskedes(kerdes, hogy milyen robogok vannak nekik jelenleg). Szerintem 2-3 kereskedest erdemes megnezni, hogy nagyjabol kepben legyel.
siti
senior tag
én 220k-ért vettem egy éppen nem bontó szökevényt, két év alatt simán rálocsoltam 200k (olaj és légszűrő csere ugyan úgy benne van, mint a fényezés javítása vagy a dugattyú csere és motor felújítás. Meg apróságok, amik csak egy két ezer de viszi a pénzt (izzó, szívócsonk, olaj leeresztő csavar, bizzentyűk, új tükör, ülés, stb...))
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)