Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67701) siti válasza sityupityu (#67699) üzenetére


siti
senior tag

onnan kezdve hogy nem számít smkp-nak (tuning, fojtás kivéve) kaphatna rendszámot. csak éppen műszakin leszel gondban a nem gyári átalakítás miatt. Ezért lesz problémás.
ha alapból 50cc és gyári állapotban viszi a 70-t, akkor nem fér bele az smkp kategóriába és rendszámos. Jó kérdés hogy milyen jogsi kell rá, gondolom b125 minimum.

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67702) sityupityu válasza siti (#67701) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem írt semmiféle átalakításról vagy tuningról, csak sima ötvenesről.

Egyébként meg olyan állapotban kell vizsgára vinni ami ésszerű és ne kössenek bele. Aztán utána....Szerinted a nagymotorokat is azokkal a nyílt rendszerekkel műszakiztatják mint amikkel az utcán közlekednek? :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67703) üszök válasza ANDROID??? (#67698) üzenetére


üszök
őstag

Szerintem van ilyen most is. Forgalomba helyezed,motorkerékpár lesz belőle,legalább A1 kategória kell utána hozzá. Ha arra gondolsz,hogy rendszámmal 50 -es motorral 2 személlyel segégédmotor jogsival, vagy B kategóriával vezetni,ilyen soha nem volt. Fiatal koromban volt több rendszámos Simson a környezetemben,mind azért volt levizsgáztatva mert 2 személlyel lehetett használni úgy.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#67704) Mattb


Mattb
senior tag

Sziasztok. Újabb kérdésem lenne..Aprilia SX 50. Szeretnék olajat cserélni a motorban, a kiskönyve szerint 75W-90-es olaj kell bele. Ez gondolom váltó olaj. Mint már írtam van rajta egy airsal 80-as henger és egy phbg21-es karbi. Igényel ez alapján más fajta olajat? Vagy jó hozzá a gyári könyvben megadott. Valamint mennyi olaj kell bele? Milyen márkát érdemes venni? Fullszintetikus legyen ez is?
A nagyobb problémám az, hogy utánnanéztem ennek az olajcserének, de a betoltőnyílást én nem találom.. Se fekete kupak se csavar.. biztos hogy én nézem el, ezért készítettem 2 képet. Elsőn keresném a betöltőnyílást, a másodikon pedig a leeresztőt. Előre is köszönöm!

(#67705) JoinR válasza Mattb (#67704) üzenetére


JoinR
senior tag

Google 1. találat, minden benne van, fotókkal. :K

(#67706) Mattb válasza JoinR (#67705) üzenetére


Mattb
senior tag

Igen, ezt a könyvet megtaláltam, magyarul is. De Nemtudom hogy belenéztél-e, nekem nincs ott ilyen "kupak"

magyar

(#67707) Mattb válasza Mattb (#67706) üzenetére


Mattb
senior tag

Jó, a betöltőnyílás megvan..a másik odlalt volt, a kipufogótól nem láttam, viszont érdekes hogy a váltó odlalan van, más motorokban a fék oldalon láttam.

Akkor márcsak a leeresztőcsavar a kérdés. :)

(#67708) JoinR válasza Mattb (#67706) üzenetére


JoinR
senior tag

Abban amiben én küldtem (nem pont ugyanaz a magyar, legalábbis méretre 15 oldallal rövidebb), a 32. oldalon van róla info. Én az alapján a fotódon látom is az egyik leeresztőt.

(#67709) sityupityu válasza Mattb (#67707) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Pont akartam írni, hogy rossz oldalon keresed. :)
A leeresztő csavar ott van ahol a manual is mutatja, a te képeden alul balról az első csavar.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67710) Mattb válasza JoinR (#67708) üzenetére


Mattb
senior tag

Akkor ha jól értem. Motor bemelegít, töltősapka leteker. Legalul a nagy leeresztő kicsavar, oldalt is kicsavar a leeresztő, vár amig kifolyik az olaj. Utánna alsó csavarok vissza, Fentről 6-7deci olaj betölt, és ha ezt betöltöttem akkor kell az oldalsó "kukucskáló" nyiláson kitekerni a csavart? Ha jön belőle olaj jó, ha nem akkor kell még.?

Kell paszta a leeresztő csavarok alá? Vagy nem szükséges? 75W-90 milyen olajat ajánlanátok? Castrol jó? Nem befolyásolja az olajmennyiséget, hogy nagyobb henger van fent?

[ Szerkesztve ]

(#67711) sityupityu válasza Mattb (#67710) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, jól érted.
Bár én az olajbetöltést úgy szoktam inkább, hogy a kémlelőnyílást eleve nem tekerem be. Ha a betöltés alatt elkezd ott folyni, akkor az azt jelenti, hogy elég az olaj, gyors tekerd be.

Nem kell semmilyen paszta. Vagy valami réz-bronz alátét szokott az ilyen csavarok alatt lenni, vagy magába a csavarba van esetleg besüllyesztve egy O gyűrű. Kitekered a csavarokat majd vissza, nem kell csinálnod semmit.

"75W-90 milyen olajat ajánlanátok? Castrol jó?"

Annak feleljen meg amit a manual előír. Vegyél egy átlagos normális minőséget, mindegy a gyártó.

"Nem befolyásolja az olajmennyiséget, hogy nagyobb henger van fent?"

Semmi köze hozzá. :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67712) Mattb válasza sityupityu (#67711) üzenetére


Mattb
senior tag

Fantasztikus, köszönöm szépen. A napokban megejtem a cserét :)

(#67713) hugi0 válasza takacsbotond (#67618) üzenetére


hugi0
őstag

Nekem nem eppem a szivem csucskei. - se motorral se annelkul. :)

"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."

(#67714) sityupityu válasza hugi0 (#67713) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Pedig vannak náluk rosszabb és veszélyesebb egyének is. Az autós pizzafutárok. :) Iszonyat, hogy mit művelnek az utakon.

szerk: Tisztelet a kivételnek.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67715) Mattb


Mattb
senior tag

[Aprilia SX 50]

Újra itt. Mai jóidő eredménye, kis motorozás. 20km munkába be, 20 vissza. Hazafele jövet gondolt egy olyat a motor, hogy lámpánál megállt és off, nem indult. Gondoltam gyertya, sikerült szereznem kulcsot (persze hogy nem volt nálam, pedig gondoltam rá,(köszönet még1x a futár srácoknak :D )), gyertya ki, megtörölget, megkapirgál, visszarak, indul... De ez menet közben történt. Tiszta fekete olaj volt, pont mint amikor elhoztam a motort és nem szivatóval indítottam. Na már lenne 2 kérdésem. Egyik a szivató használata. PHBG 21-ről van szó, nem tudom ki ismeri de gondolom a lényege ugyanaz. "Bekapcsolom" a szivatót, beindítom a motort, és már vehetem is le a szivatót? Legalábbis én eddig így csináltam, mert elvileg ez nem áll vissza "alapállásba". Egy kép a karbiról: [kép]

Szóval jól használom a szivatót? Vagy tovább kellene, hogy "bekapcsolva" legyen?

Másik kérdés, NGK B10-es gyertya van benne, nemtudom mikori lehet, de csinálhatta azért, mert mondjuk rossz a gyertya? Mindenféleképen le fogom cserélni, csak érdekelne az ok, hogy mitől lehetett.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!

(#67716) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Aprilia SR 50 WWW... Megkímélt. :O

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#67717) Rellind


Rellind
senior tag

Sziasztok.
Nagyon megtetszett ez a forma :D (Habana). [link] [link] [link] [link]

Laikusként kérdezem, sok gond van ezekkel? Ezek levegősek? Olvastam, hogy van 2T meg 4T.
Csak 50esben gondolkozom, nem tudom számít. :D

Köszönöm. :R

(#67718) nyogo83 válasza Rellind (#67717) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Szia!

Habanabol csak 2T van 50-esben. Ketfele blokkal szereltek, mindketto levegos, az egyik Morini a masik a kesobbi Piaggio blokk (hivatalosan).
Viszont a valosagban a Habanakban 99%-ban Morini blokk van es a Habana felcsicsazott verziojaban a Mojito vagy Mojito Custom-ban van Piaggio blokk.

Ez a Morini blokk nem a legkedveltebb, nagyon gyenge a tobbi 50-eshez kepest, valamint ha kifogsz egy olyat akkor eleg beteges tud lenni.

Nagy, viszonylag nehez robogo, max sebesseg ora szerint 80, ami a valosagban nagyon max 60. Fekek atlagosak, futomuve kicsit hajos/hintalozos. Viszonylag nagy a csomagtere, valamint eleg jol vedett a szeltol a labter. Alkatreszek atlagos aron vannak hozza.

Ha bejon ez a stilus, akkor egyutt kell elni azzal, hogy ezzel nem fogsz szaguldozni.
Hasonlo retro stilusu robogokbol ez a legnagyobb testu (pl Vino, Honda Today, stb).

(#67719) F1r3b1rd


F1r3b1rd
tag

Sziasztok !

Akkutöltő vásárlás előtt állok.
Májusban vettem egy Dynavolt aksit(azonnal kellett és más nem volt) és ehhez kellene.
Elég hozzá egy akármilyen egyszerű vagy kifejezetten zseléshez való nézzek ?

Válaszokat előre is köszönöm

(#67720) sityupityu válasza F1r3b1rd (#67719) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A lidl és hasonlókban kapható ciklikus/csepptöltés stb-re alkalmas töltők több mint jók hozzá.
Az efféle és ehhez hasonló töltőkre gondolok.

Kb 6-8 ezer környékén vannak. Többször vizsgálták már ezeket az olcsó töltőket és bebizonyosodott, hogy szinte ugyanolyan pontossággal töltenek mint a drágább társaik amik mondjuk 20-25 ezerbe kerülnek. A lényeg, hogy alkalmasak a csepptöltésre ami egyrészt biztosítja az akku maximális feltöltését, és ami még rendkívül fontos, hogy nem nyírja ki az akkut ha rajta marad a töltőn, nem tölti túl.. Elektronika szabályozza az egészet, és nincs olyan, hogy túltöltés. Akár szó szerint éjjel-nappal rajtalehet egy ilyen töltőn hagyni az akkut. Mindig csak akkor kapcsol be ha valamennyi lement belőle, és egészen kis árammal, csak minimális töltéssel pótolja a hiányzót. Nekem csónakmotorhoz vannak pl munka akkumulátoraim, amiket kb szinte sosem veszek le ilyen töltőkről ha nem használom őket. Az egyik ilyen munka akkum már közel 5 éves. Egy a lényeg, a régi hagyományos töltőt felejtsd el.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67721) Rellind válasza nyogo83 (#67718) üzenetére


Rellind
senior tag

Köszönöm szépen az infokat. Szóval a Piaggio blokkosra menjek inkább rá? Évjáratban az beazonositható? (Ez az lenne? A sebesség hiánya nem zavar. Városban még sok is :)

:R :R :R

(#67722) Telda válasza sityupityu (#67720) üzenetére


Telda
addikt

Lidl-ben 09.28-tól pont lesz aksitöltő, 4990ért.
[link]

(#67723) BlackPriest


BlackPriest
őstag

egy full szintetikus olaj a flakonban bontatlanul tönkre tud menni? elvileg 5 év van ráírva, ez mennyire igaz?

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67724) nyogo83 válasza Rellind (#67721) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Igen, de ezekbe is 2004 utan szereltek Piaggio blokkot. Nagyon keveset lattam eddig olyat itthon, es ez is hiaba elvileg 2004-es, de meg Morini blokkos.
Az ekszijfedelet ha megnezed, akkor arrol viszonylag konnyen fel lehet ismerni.
A morini blokkos ilyen mint ezen van, a Piaggio blokke pedig ilyen [link] (sajnos csak alkatresz kepet talaltam hirtelen) De latszik a kulonbseg mar csak a felso rogzito csavarok szamabol, valamint a "kor" hatul korbe van csavarfuratokkal.

Amit linkeltel az nagyon lelakott, az elso futomuve is el van menve, abszolut nincs egyvonalban a vazzal.

(#67725) siti válasza nyogo83 (#67724) üzenetére


siti
senior tag

"Amit linkeltel az nagyon lelakott, az elso futomuve is el van menve, abszolut nincs egyvonalban a vazzal."
az udvar is billeg minden irányba :DD

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67726) F1r3b1rd válasza Telda (#67722) üzenetére


F1r3b1rd
tag

sityupityu, Telda

Mindkettőtöknek köszönöm a tanácsot, tippet !
Jobbkor nem is jöhetett volna ez az akció. Reggel hazafelé a melóból derült ki csontra le van merülve az aksim( a blokkújítás matti több mint egy hónap állás, meg az azóta megtett 230km rövid szakaszokban nem tettek jót).

(#67727) Rellind válasza nyogo83 (#67724) üzenetére


Rellind
senior tag

Köszönöm ismét. :R :R
Láttam én is hogy kicsit meg van csóri viselve,csak példaként hoztam fel :DDD

(#67728) Mattb


Mattb
senior tag

Sziasztok!

Továbbra is Aprilia SX 50. Első kérdés. Mikori lehet a motor? van egy 2002 a vázon, de nemhiszem hogy akkor digit km/hórával valamint 300-as tárcsával gyártották volna ezt a gépet akkoriban. Jelen pillanatban így néz ki:
[kép]
kép1

Kipufogó kérdés. Nyomja az olajat a gép ahol csatlakozik a blokkhoz a kipufogó, ki is fúj. Namár, tegnap megejtettem az olajcserét, és lemostam utánna a blokkot, mert már alul vastagon állt a kipu alatti részen az olajsár.. Most nemtudom hogy ez a mosás, vagy az olajcsere okozza, hogy ma például cseppent is belőle az olaj a földre. Eddig nemvolt ilyen, talán az olajsár megfogta? Készítettem 3 képet.. mert szerintem itt valami nagyon nemjól áll. A csavarok sem mennek bentebb, nemtudom hogyan kellene ennek a résznek kinéznie..

kép2
kép3
kép4

Eddig ott láttam engedni, ahol a "króm színű csonk" csatlakozik fel, tehát nem közvetlen a hengernél, de lehet hogy ott is.. Hogy kellene itt kinéznie ennek a résznek? Van olyan kipufogó, ami egyből felcsavarozható és nem kell hozzá ilyen "konzol"?

Gondolom ez a kipufogó cserés lesz, tudtok ajánlani valamilyet, ami hangra tompább, mélyebb karakterű? Nem kell hogy ordítson a gép :)

Előre is köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#67729) sityupityu válasza nyogo83 (#67724) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem nem a futóművel van probléma, hanem a sztender miatt az egész motor ferdén áll. :)
Persze lehet, hogy tévedek.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67730) sityupityu válasza Mattb (#67728) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem simán lehet 2002-es.

Azt gondoltam, hogy ennél a típusnál nincs is semmi tömítés a csatlakozásnál, de neked van ott valami. Eleve nem is olyan az illeszkedés mint amire én gondoltam..

"Most nemtudom hogy ez a mosás, vagy az olajcsere okozza, hogy ma például cseppent is belőle az olaj a földre. Eddig nemvolt ilyen, talán az olajsár megfogta?"

Igen, azért vetted csak most észre mert letisztítottad. Semmi köze hozzá az olajcserének. Amúgy te váltóolajat cseréltél, itt meg a keverékből származó motorolaj nyoma látható. Jut eszembe, azt szoktad ellenőrizni?

Ne hülyéskedj már, képes lennél új csövet venni ez miatt? Az azért nem lenne olcsó móka. :) És fölösleges is lenne. Szereld le az egészet és nézd meg, hogy mi a helyzet vele. Nézd meg a csonkot is meg a tömítést is. Ezt simán meg lehet csinálni.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67731) Mattb válasza sityupityu (#67730) üzenetére


Mattb
senior tag

Hát mivel 3 darabból áll a kipufogóm, gondotlam veszek rá egyet :D
Turbokit az eleje, a közepén egy gumicsővel van megtoldva és végül egy leovince dob van rajta de az is heggesztve elég kókányul.

(#67732) sityupityu válasza Mattb (#67731) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Azt nem tudom, hogy ez gyári cső-e, de az teljesen normális, hogy külön van a dob. A gumicső meg egy teljesen elfogadott megoldás az enduróknál.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67733) Mattb válasza sityupityu (#67732) üzenetére


Mattb
senior tag

Nem gyári, se az eleje, sem a vége.
Ha mégis cserélném van valami hely, webshop, ahol találok hozzá?

(#67734) sityupityu válasza Mattb (#67733) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Mondjuk ők árulnak.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67735) Mattb válasza sityupityu (#67734) üzenetére


Mattb
senior tag

Alvázszám alapján esetleg kilehet deríteni, hogy ez "régebbi" talán derbi vagy az újabb "piaggio" blokkos? Ha jól informálódtam, akkor 2006-ban volt a váltás. És ez alapjan tudok alkatrészeket rendelni, szóval kéne tudni ezt :D

(#67736) sityupityu válasza Mattb (#67735) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Persze, mindenképp az alvázszám szerint rendelj.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67737) Mattb válasza sityupityu (#67736) üzenetére


Mattb
senior tag

És én kitudom deríteni, nincs valami online adatbázis az aprilianak? :))

(#67738) sityupityu válasza Mattb (#67737) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem tudom. Az a legegyszerűbb, ha felveszed a boltal a kapcsolatot ahonnan rendelni akarod.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67739) dtsdexter válasza Mattb (#67728) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Első blikkre, nem is rá való cső van rajta, a kipufogó eleje peremes, ami ezzel a tömítéssel teljesen értelmetlen.
Ha sikerül is megoldani, akkor legalább annyit elérsz, hogy nem fog csöpögni az olaj, ellenben most a kipufogóba fog beégni :) ... valami nem jó utána kellene nézni.

Lehet 2002-s, lásd Aprilia SR 50 ... ott már ha jól emlékszem a "99-s LC is digites :)

Én egyébként, az idomokba és lámpába nyomott dátumból tudtam meg, mikori gyártás.

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67740) sityupityu válasza dtsdexter (#67739) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Most megnéztem én is gépen nagy képen, hát tuti, hogy nem rá való. :)
Amúgy simán meg lehetne ezt jól csinálni. Ha nincs más baja a csőnek én tuti, hogy nem vennék másikat.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67741) Mattb válasza sityupityu (#67740) üzenetére


Mattb
senior tag

Újabb kérdés. Pesten tud valaki, valakit vagy helyet, ahol át tudom nézetni a motort, hogy mégis minden rendben van e vele, esetleg a kipufogóra mit tudnak mondani személyesen akár?

(#67742) dtsdexter válasza Mattb (#67741) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Van pár hely, de a legtöbben még mindig várni kell ... -3-6 hét, mire fogadni tudják.

Momo96, XX. Vörösmarty utca 178. LINK
1097 Budapest Könyves Kálmán krt 16. http://www.tuttomoto.hu/
1215 Budapest (Csepel) Ady Endre út 94. https://www.motor-sapiens.hu/szolgaltatasaink/motor-es-robogo-szerviz
Állítólag utóbbi egész jó munkát végeznek, még nem volt időm elvinni az újat átnézetni, a régi meg még mindig darabokban ... :(

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67743) dugynok válasza Mattb (#67741) üzenetére


dugynok
senior tag

robogoszerviz.hu

(#67744) Repsol600


Repsol600
addikt

Szórakozik a Kymco, mitől lehet az, hogy beállítom melegen az alapjáratot 2-2200-as fordulatra, tartja is szépen, aztán amikor megyek vele már kb 4000 legy az alapjárat. Letekerem a csavart lemegy a fordulat is, de így meg egy idő múlva leáll mert annyira visszaesik a fordulat. :F Ha beállítom megint akkor jó, ha megyek vele megint felmegy. :F

(#67745) perge666 válasza Repsol600 (#67744) üzenetére


perge666
veterán

Valahol szerintem falsot szív.....

(#67746) sityupityu válasza perge666 (#67745) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

+1

(#67744) Repsol600 2T egyébként?

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67747) Repsol600


Repsol600
addikt

Igen 2t.

(#67748) sityupityu válasza Repsol600 (#67747) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Csak azért kérdeztem, mert a 4T karbiknál ha subert membránon van egy minimális kis szakadás, akkor az is tud ilyeneket produkálni. Sokan azt iszik, hogy csak a menetteljesítményre/dinamikára van hatással a sérült membrán, de nem.
De mindegy, nálad ezt ki lehet zárni.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67749) Telda válasza Repsol600 (#67744) üzenetére


Telda
addikt

Az is lehet hogy az állító csavar vége van deformálódva és szorul tőle a súber, anno volt nekem ilyen Simsonon :).
Vedd le a levegőszűrőt, húzgáld meg a gázkart és meg fogod látni ha esetleg szorulna, vagy nem állna vissza alapjáratba. De az is lehet hogy csak a bovden szorul.
2200? Nekem kb 900-1000-ra van beállítva, vagy rossz a műszerem :).

(#67750) Repsol600 válasza Telda (#67749) üzenetére


Repsol600
addikt

Megnézem majd. A gyári könyve írja a 2100 +/-100 fordulatot alapjáratnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.