Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
siti
senior tag
onnan kezdve hogy nem számít smkp-nak (tuning, fojtás kivéve) kaphatna rendszámot. csak éppen műszakin leszel gondban a nem gyári átalakítás miatt. Ezért lesz problémás.
ha alapból 50cc és gyári állapotban viszi a 70-t, akkor nem fér bele az smkp kategóriába és rendszámos. Jó kérdés hogy milyen jogsi kell rá, gondolom b125 minimum.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Nem írt semmiféle átalakításról vagy tuningról, csak sima ötvenesről.
Egyébként meg olyan állapotban kell vizsgára vinni ami ésszerű és ne kössenek bele. Aztán utána....Szerinted a nagymotorokat is azokkal a nyílt rendszerekkel műszakiztatják mint amikkel az utcán közlekednek?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
üszök
őstag
Szerintem van ilyen most is. Forgalomba helyezed,motorkerékpár lesz belőle,legalább A1 kategória kell utána hozzá. Ha arra gondolsz,hogy rendszámmal 50 -es motorral 2 személlyel segégédmotor jogsival, vagy B kategóriával vezetni,ilyen soha nem volt. Fiatal koromban volt több rendszámos Simson a környezetemben,mind azért volt levizsgáztatva mert 2 személlyel lehetett használni úgy.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Mattb
senior tag
Sziasztok. Újabb kérdésem lenne..Aprilia SX 50. Szeretnék olajat cserélni a motorban, a kiskönyve szerint 75W-90-es olaj kell bele. Ez gondolom váltó olaj. Mint már írtam van rajta egy airsal 80-as henger és egy phbg21-es karbi. Igényel ez alapján más fajta olajat? Vagy jó hozzá a gyári könyvben megadott. Valamint mennyi olaj kell bele? Milyen márkát érdemes venni? Fullszintetikus legyen ez is?
A nagyobb problémám az, hogy utánnanéztem ennek az olajcserének, de a betoltőnyílást én nem találom.. Se fekete kupak se csavar.. biztos hogy én nézem el, ezért készítettem 2 képet. Elsőn keresném a betöltőnyílást, a másodikon pedig a leeresztőt. Előre is köszönöm!
JoinR
senior tag
Google 1. találat, minden benne van, fotókkal.
Mattb
senior tag
Igen, ezt a könyvet megtaláltam, magyarul is. De Nemtudom hogy belenéztél-e, nekem nincs ott ilyen "kupak"
Mattb
senior tag
Jó, a betöltőnyílás megvan..a másik odlalt volt, a kipufogótól nem láttam, viszont érdekes hogy a váltó odlalan van, más motorokban a fék oldalon láttam.
Akkor márcsak a leeresztőcsavar a kérdés.
JoinR
senior tag
Abban amiben én küldtem (nem pont ugyanaz a magyar, legalábbis méretre 15 oldallal rövidebb), a 32. oldalon van róla info. Én az alapján a fotódon látom is az egyik leeresztőt.
Pont akartam írni, hogy rossz oldalon keresed.
A leeresztő csavar ott van ahol a manual is mutatja, a te képeden alul balról az első csavar.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
Akkor ha jól értem. Motor bemelegít, töltősapka leteker. Legalul a nagy leeresztő kicsavar, oldalt is kicsavar a leeresztő, vár amig kifolyik az olaj. Utánna alsó csavarok vissza, Fentről 6-7deci olaj betölt, és ha ezt betöltöttem akkor kell az oldalsó "kukucskáló" nyiláson kitekerni a csavart? Ha jön belőle olaj jó, ha nem akkor kell még.?
Kell paszta a leeresztő csavarok alá? Vagy nem szükséges? 75W-90 milyen olajat ajánlanátok? Castrol jó? Nem befolyásolja az olajmennyiséget, hogy nagyobb henger van fent?
[ Szerkesztve ]
Igen, jól érted.
Bár én az olajbetöltést úgy szoktam inkább, hogy a kémlelőnyílást eleve nem tekerem be. Ha a betöltés alatt elkezd ott folyni, akkor az azt jelenti, hogy elég az olaj, gyors tekerd be.
Nem kell semmilyen paszta. Vagy valami réz-bronz alátét szokott az ilyen csavarok alatt lenni, vagy magába a csavarba van esetleg besüllyesztve egy O gyűrű. Kitekered a csavarokat majd vissza, nem kell csinálnod semmit.
"75W-90 milyen olajat ajánlanátok? Castrol jó?"
Annak feleljen meg amit a manual előír. Vegyél egy átlagos normális minőséget, mindegy a gyártó.
"Nem befolyásolja az olajmennyiséget, hogy nagyobb henger van fent?"
Semmi köze hozzá.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
Fantasztikus, köszönöm szépen. A napokban megejtem a cserét
hugi0
őstag
Nekem nem eppem a szivem csucskei. - se motorral se annelkul.
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
Pedig vannak náluk rosszabb és veszélyesebb egyének is. Az autós pizzafutárok. Iszonyat, hogy mit művelnek az utakon.
szerk: Tisztelet a kivételnek.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
[Aprilia SX 50]
Újra itt. Mai jóidő eredménye, kis motorozás. 20km munkába be, 20 vissza. Hazafele jövet gondolt egy olyat a motor, hogy lámpánál megállt és off, nem indult. Gondoltam gyertya, sikerült szereznem kulcsot (persze hogy nem volt nálam, pedig gondoltam rá,(köszönet még1x a futár srácoknak )), gyertya ki, megtörölget, megkapirgál, visszarak, indul... De ez menet közben történt. Tiszta fekete olaj volt, pont mint amikor elhoztam a motort és nem szivatóval indítottam. Na már lenne 2 kérdésem. Egyik a szivató használata. PHBG 21-ről van szó, nem tudom ki ismeri de gondolom a lényege ugyanaz. "Bekapcsolom" a szivatót, beindítom a motort, és már vehetem is le a szivatót? Legalábbis én eddig így csináltam, mert elvileg ez nem áll vissza "alapállásba". Egy kép a karbiról: [kép]
Szóval jól használom a szivatót? Vagy tovább kellene, hogy "bekapcsolva" legyen?
Másik kérdés, NGK B10-es gyertya van benne, nemtudom mikori lehet, de csinálhatta azért, mert mondjuk rossz a gyertya? Mindenféleképen le fogom cserélni, csak érdekelne az ok, hogy mitől lehetett.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Rellind
senior tag
nyogo83
Topikgazda
Szia!
Habanabol csak 2T van 50-esben. Ketfele blokkal szereltek, mindketto levegos, az egyik Morini a masik a kesobbi Piaggio blokk (hivatalosan).
Viszont a valosagban a Habanakban 99%-ban Morini blokk van es a Habana felcsicsazott verziojaban a Mojito vagy Mojito Custom-ban van Piaggio blokk.
Ez a Morini blokk nem a legkedveltebb, nagyon gyenge a tobbi 50-eshez kepest, valamint ha kifogsz egy olyat akkor eleg beteges tud lenni.
Nagy, viszonylag nehez robogo, max sebesseg ora szerint 80, ami a valosagban nagyon max 60. Fekek atlagosak, futomuve kicsit hajos/hintalozos. Viszonylag nagy a csomagtere, valamint eleg jol vedett a szeltol a labter. Alkatreszek atlagos aron vannak hozza.
Ha bejon ez a stilus, akkor egyutt kell elni azzal, hogy ezzel nem fogsz szaguldozni.
Hasonlo retro stilusu robogokbol ez a legnagyobb testu (pl Vino, Honda Today, stb).
F1r3b1rd
tag
Sziasztok !
Akkutöltő vásárlás előtt állok.
Májusban vettem egy Dynavolt aksit(azonnal kellett és más nem volt) és ehhez kellene.
Elég hozzá egy akármilyen egyszerű vagy kifejezetten zseléshez való nézzek ?
Válaszokat előre is köszönöm
A lidl és hasonlókban kapható ciklikus/csepptöltés stb-re alkalmas töltők több mint jók hozzá.
Az efféle és ehhez hasonló töltőkre gondolok.
Kb 6-8 ezer környékén vannak. Többször vizsgálták már ezeket az olcsó töltőket és bebizonyosodott, hogy szinte ugyanolyan pontossággal töltenek mint a drágább társaik amik mondjuk 20-25 ezerbe kerülnek. A lényeg, hogy alkalmasak a csepptöltésre ami egyrészt biztosítja az akku maximális feltöltését, és ami még rendkívül fontos, hogy nem nyírja ki az akkut ha rajta marad a töltőn, nem tölti túl.. Elektronika szabályozza az egészet, és nincs olyan, hogy túltöltés. Akár szó szerint éjjel-nappal rajtalehet egy ilyen töltőn hagyni az akkut. Mindig csak akkor kapcsol be ha valamennyi lement belőle, és egészen kis árammal, csak minimális töltéssel pótolja a hiányzót. Nekem csónakmotorhoz vannak pl munka akkumulátoraim, amiket kb szinte sosem veszek le ilyen töltőkről ha nem használom őket. Az egyik ilyen munka akkum már közel 5 éves. Egy a lényeg, a régi hagyományos töltőt felejtsd el.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Rellind
senior tag
Köszönöm szépen az infokat. Szóval a Piaggio blokkosra menjek inkább rá? Évjáratban az beazonositható? (Ez az lenne? A sebesség hiánya nem zavar. Városban még sok is
Telda
addikt
Lidl-ben 09.28-tól pont lesz aksitöltő, 4990ért.
[link]
BlackPriest
őstag
egy full szintetikus olaj a flakonban bontatlanul tönkre tud menni? elvileg 5 év van ráírva, ez mennyire igaz?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
nyogo83
Topikgazda
Igen, de ezekbe is 2004 utan szereltek Piaggio blokkot. Nagyon keveset lattam eddig olyat itthon, es ez is hiaba elvileg 2004-es, de meg Morini blokkos.
Az ekszijfedelet ha megnezed, akkor arrol viszonylag konnyen fel lehet ismerni.
A morini blokkos ilyen mint ezen van, a Piaggio blokke pedig ilyen [link] (sajnos csak alkatresz kepet talaltam hirtelen) De latszik a kulonbseg mar csak a felso rogzito csavarok szamabol, valamint a "kor" hatul korbe van csavarfuratokkal.
Amit linkeltel az nagyon lelakott, az elso futomuve is el van menve, abszolut nincs egyvonalban a vazzal.
siti
senior tag
"Amit linkeltel az nagyon lelakott, az elso futomuve is el van menve, abszolut nincs egyvonalban a vazzal."
az udvar is billeg minden irányba
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
F1r3b1rd
tag
sityupityu, Telda
Mindkettőtöknek köszönöm a tanácsot, tippet !
Jobbkor nem is jöhetett volna ez az akció. Reggel hazafelé a melóból derült ki csontra le van merülve az aksim( a blokkújítás matti több mint egy hónap állás, meg az azóta megtett 230km rövid szakaszokban nem tettek jót).
Rellind
senior tag
Köszönöm ismét.
Láttam én is hogy kicsit meg van csóri viselve,csak példaként hoztam fel
Mattb
senior tag
Sziasztok!
Továbbra is Aprilia SX 50. Első kérdés. Mikori lehet a motor? van egy 2002 a vázon, de nemhiszem hogy akkor digit km/hórával valamint 300-as tárcsával gyártották volna ezt a gépet akkoriban. Jelen pillanatban így néz ki:
[kép]
kép1
Kipufogó kérdés. Nyomja az olajat a gép ahol csatlakozik a blokkhoz a kipufogó, ki is fúj. Namár, tegnap megejtettem az olajcserét, és lemostam utánna a blokkot, mert már alul vastagon állt a kipu alatti részen az olajsár.. Most nemtudom hogy ez a mosás, vagy az olajcsere okozza, hogy ma például cseppent is belőle az olaj a földre. Eddig nemvolt ilyen, talán az olajsár megfogta? Készítettem 3 képet.. mert szerintem itt valami nagyon nemjól áll. A csavarok sem mennek bentebb, nemtudom hogyan kellene ennek a résznek kinéznie..
Eddig ott láttam engedni, ahol a "króm színű csonk" csatlakozik fel, tehát nem közvetlen a hengernél, de lehet hogy ott is.. Hogy kellene itt kinéznie ennek a résznek? Van olyan kipufogó, ami egyből felcsavarozható és nem kell hozzá ilyen "konzol"?
Gondolom ez a kipufogó cserés lesz, tudtok ajánlani valamilyet, ami hangra tompább, mélyebb karakterű? Nem kell hogy ordítson a gép
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Szerintem nem a futóművel van probléma, hanem a sztender miatt az egész motor ferdén áll.
Persze lehet, hogy tévedek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Szerintem simán lehet 2002-es.
Azt gondoltam, hogy ennél a típusnál nincs is semmi tömítés a csatlakozásnál, de neked van ott valami. Eleve nem is olyan az illeszkedés mint amire én gondoltam..
"Most nemtudom hogy ez a mosás, vagy az olajcsere okozza, hogy ma például cseppent is belőle az olaj a földre. Eddig nemvolt ilyen, talán az olajsár megfogta?"
Igen, azért vetted csak most észre mert letisztítottad. Semmi köze hozzá az olajcserének. Amúgy te váltóolajat cseréltél, itt meg a keverékből származó motorolaj nyoma látható. Jut eszembe, azt szoktad ellenőrizni?
Ne hülyéskedj már, képes lennél új csövet venni ez miatt? Az azért nem lenne olcsó móka. És fölösleges is lenne. Szereld le az egészet és nézd meg, hogy mi a helyzet vele. Nézd meg a csonkot is meg a tömítést is. Ezt simán meg lehet csinálni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
Hát mivel 3 darabból áll a kipufogóm, gondotlam veszek rá egyet
Turbokit az eleje, a közepén egy gumicsővel van megtoldva és végül egy leovince dob van rajta de az is heggesztve elég kókányul.
Azt nem tudom, hogy ez gyári cső-e, de az teljesen normális, hogy külön van a dob. A gumicső meg egy teljesen elfogadott megoldás az enduróknál.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
Nem gyári, se az eleje, sem a vége.
Ha mégis cserélném van valami hely, webshop, ahol találok hozzá?
Mondjuk ők árulnak.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
Alvázszám alapján esetleg kilehet deríteni, hogy ez "régebbi" talán derbi vagy az újabb "piaggio" blokkos? Ha jól informálódtam, akkor 2006-ban volt a váltás. És ez alapjan tudok alkatrészeket rendelni, szóval kéne tudni ezt
Persze, mindenképp az alvázszám szerint rendelj.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
És én kitudom deríteni, nincs valami online adatbázis az aprilianak?
Nem tudom. Az a legegyszerűbb, ha felveszed a boltal a kapcsolatot ahonnan rendelni akarod.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Első blikkre, nem is rá való cső van rajta, a kipufogó eleje peremes, ami ezzel a tömítéssel teljesen értelmetlen.
Ha sikerül is megoldani, akkor legalább annyit elérsz, hogy nem fog csöpögni az olaj, ellenben most a kipufogóba fog beégni ... valami nem jó utána kellene nézni.
Lehet 2002-s, lásd Aprilia SR 50 ... ott már ha jól emlékszem a "99-s LC is digites
Én egyébként, az idomokba és lámpába nyomott dátumból tudtam meg, mikori gyártás.
... esküszöm, gyári főnök ;)
Most megnéztem én is gépen nagy képen, hát tuti, hogy nem rá való.
Amúgy simán meg lehetne ezt jól csinálni. Ha nincs más baja a csőnek én tuti, hogy nem vennék másikat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Mattb
senior tag
Újabb kérdés. Pesten tud valaki, valakit vagy helyet, ahol át tudom nézetni a motort, hogy mégis minden rendben van e vele, esetleg a kipufogóra mit tudnak mondani személyesen akár?
dtsdexter
csendes tag
Van pár hely, de a legtöbben még mindig várni kell ... -3-6 hét, mire fogadni tudják.
Momo96, XX. Vörösmarty utca 178. LINK
1097 Budapest Könyves Kálmán krt 16. http://www.tuttomoto.hu/
1215 Budapest (Csepel) Ady Endre út 94. https://www.motor-sapiens.hu/szolgaltatasaink/motor-es-robogo-szerviz
Állítólag utóbbi egész jó munkát végeznek, még nem volt időm elvinni az újat átnézetni, a régi meg még mindig darabokban ...
... esküszöm, gyári főnök ;)
dugynok
senior tag
robogoszerviz.hu
Repsol600
addikt
Szórakozik a Kymco, mitől lehet az, hogy beállítom melegen az alapjáratot 2-2200-as fordulatra, tartja is szépen, aztán amikor megyek vele már kb 4000 legy az alapjárat. Letekerem a csavart lemegy a fordulat is, de így meg egy idő múlva leáll mert annyira visszaesik a fordulat. Ha beállítom megint akkor jó, ha megyek vele megint felmegy.
perge666
veterán
Valahol szerintem falsot szív.....
+1
(#67744) Repsol600 2T egyébként?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Csak azért kérdeztem, mert a 4T karbiknál ha subert membránon van egy minimális kis szakadás, akkor az is tud ilyeneket produkálni. Sokan azt iszik, hogy csak a menetteljesítményre/dinamikára van hatással a sérült membrán, de nem.
De mindegy, nálad ezt ki lehet zárni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Telda
addikt
Az is lehet hogy az állító csavar vége van deformálódva és szorul tőle a súber, anno volt nekem ilyen Simsonon .
Vedd le a levegőszűrőt, húzgáld meg a gázkart és meg fogod látni ha esetleg szorulna, vagy nem állna vissza alapjáratba. De az is lehet hogy csak a bovden szorul.
2200? Nekem kb 900-1000-ra van beállítva, vagy rossz a műszerem .