Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
üszök
őstag
Én régen mikor még szereltem kertész áruházakban vettem sima műanyag csöveket van sok méret. Kikeményedett a benzintől,de használható volt. Egyet ne vegyél meg, fekete cső,made in japan felirattal. Na ez 2 hét után tört darabokra a benzintől.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
BossBoss
őstag
Elképzelhető, hogy 4T scarebeo 1000 km alatt megette az olajat? Folyást nem vettem még észre. Csak nézek rá a indikátorra látom semmi. Megdöntöttem kicsit akkor látszott hogy van benne egy kevés. Frissen szervizelve vettem 2 hónapja. Bosszantó lenne ha 1000 alatt ennyi olaj fogyna. Vagy ez normális?
gabe_
őstag
Nekem kolegám adott szilikonos benzincsövet, valami webshopból rendelt 2 métert, nagyon bevált...
Sovány szakácsban sose bízz!
macilaci78
nagyúr
Szilikonos csövet vettem végül.
Na, a sztori még a múlt évezredből: Szegeden használtam a motort, hídon felfelé erőtlen volt, a híd tetején meg is állt alattam. Sztenderre fel, berúgtam és ment tovább, immáron lefelé. Ezt minden egyes hídra mászásnál előadta.
Az ok: a karburátor és a légszűrő közti rövid gumicső eltört, a szakszerviz ezt ragasztással csinálta meg, ami 100 km-en belül újra tönkrement, így letettem a motort.
Kb 8-10 év padláson állást követően át lett nézve, az üzemanyagrendszer, karburátor, légszűrő kipucolva, szűrők, folyadékok cserélve. Megy, mint új korában.
Tegnap gumicsere a Kék Holdnál, kb 12 km-es út oda, ugyanennyi vissza. Állt vagy fél órát a motor, majd újra nyeregbe pattantam és azt tapasztaltam, hogy gázadásra rendkívül lassan, kb 3 másodperc alatt reagál álló helyzetben és menet közben is. Allee-tól indulva Petőfi hídra fel, onnan le, majd a Mester utcai lámpánál meg is állt, se önindítóval, se berúgással nem indult, úgyhogy járdára feltoltam.
Észrevettem egy gumicsövet a dekni felett, aminek az egyik vége lógott és az utolsó 10-15 mm el volt feketedve. Azt hittem, hogy a benzincső esett le, de nem. Az Sracing-nél mondták, hogy méret alapján ez bizony olajcső és ha az esett le, akkor esélyes, hogy kenés híján besült a henger...
Mutatott a srác egy típusazonos porlasztót, elmagyarázta, melyik cső hova való. Szétszedtem a motort, minden cső a helyén, a karburátor legaljára csatlakozott a másik végén szabadon lógó cső. Amilyen messzire elért, sehol nem láttam csatlakozási lehetőséget. Tippre ez a visszaömlő benzinnek való, ami a tank felé menne, de a tankon nincs is ilyen fogadó. A dekni tetején viszont van egy pici patkó, amivel a dekni elé vezethető a cső vége, szerintem ide engedi a felesleges üzemanyagot a karburátor.
Minden más cső is a helyén, olaj kb 3/4-ig feltöltve, stb.
Mindegy, légszűrő nélkül rápróbáltam, pöccre indul, gázadásra reagál. Leállítottam, összeraktam, próbálom, pöccre indul, járattam vagy 10 percig alapjáraton, míg elrámoltam a szerszámokat, alapjáratot szépen tartja, így 10 perc után is reagál gázadásra. Leállítom, felmegyek megmosakszom, 20 perc múlva nyeregben megyek, szépen megy, húz, reagál a gázadásra, Petőfi hídra fel, onnan le, el haza, fürcsi, majd el ebédért, meg még erre-arra kb 10 km-t, most meg letettem a garázsba, mintha mi sem történt volna.
Mi a fene történhetett? Zajra, hangra, szagra nem figyeltem fel, úgy viselkedik, mint a hiba előtt, vagy mint új korában.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
wolf13
őstag
Sziasztok.
Fókuszba került egy Piaggio NRG MC3 robogó. A tulaj 3 hónapja használja.
Kívülről pofás jószág. Viszont túl sokat így nem tud róla. Annyit elárult , hogy a végsebessége
90 km feletti, és a víz betöltő résznél könnyezik néha. Ez mondjuk lehet csak szimering vagy tultoltes. Ez akkor már kizárható , hogy nem sima 50cc? Így is érdemes vele foglalkoznom ?
Hozzáteszem nem hobbimotornak kell, hanem munkába járni vele.
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
Engem a halálfélelem kerülgetne egy ilyen kis motoron 90 km/h tempónál.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
wolf13
őstag
Elhiszem, ezért írtam nem hobbimotor lenne, tehát nem igen érdekel a tuning, sőt , jobb ha nincs. Csak igazából nem tudom , ezt hogyan tudnám 100% helyszínen kiszűrni.
üszök
őstag
2004-ben már rég így nézett ki az NRG amit te néztél az k.b. 98-99 környékéig volt. Ülj fel rá ha megy 90-et óra szerint,és érzésre is akkor olyan 5 liter körüli fogyasztással számolj,és nem széria 50-es.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
wolf13
őstag
Köszi, de mire írtad, már el is hoztam. Úgyhogy innentől kezdve "puding próbája az evés". Igen megy 90 simán. Viszont gondolom, ha nem megyek vele eszeveszettül , akkor azért kevesebb lesz a fogyasztás. Ha úgy is benyakalja, akkor megy a háztól.
Azért ellenőrizd le GPS-el azt a 90-et. Szinte tuti, hogy nem lesz annyi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
wolf13
őstag
Rendben. Igazából nekem nem kell a 90. Simán 50-60 al is beérek melozni. Nekem a legfontosabb
A megbízhatóság. Másod sorban a fogyasztás.igy ha megáll a fogyasztás 3.5-4 l között nekem az már jó.
Mégsem az autót koptatom.
siti
senior tag
Normális nagyjából. Az enyémbe 100km után már kellett egy deci és még csak nem is füstölt. Amikor naponta töltöttem utána és hidegen telefüstölte a várost, akkor lett fúrva meg új dugó. Most 800km-re kellett másfél deci, dea szelepek környékét nem piszkáltuk, főtengely se lett újra rakva, szóval van még hol elmenni az olajnak, de ha mindent megcsináltatok, akkor már vehettem volna egy új motort.
Wolf13
A mennyit fogyaszt sz egy örök vita lehetne. Bejáratáskor a 2l/100km súroltam alulról. Most meg kicsit több 3-nál, de nem is 30-as tempóban
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Hogy lenne már normális olyan olajfogyasztás?
(#67302) BossBoss Ott valami nagyon nem oké.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
demars
addikt
Szia. Hirdetést már nem látni. Én is egy nrg t néztem ki. Bár kicsit sokallom érte amit kérnek. Ha végzek ma a melóval lehet felhívom és megnézem. Mennyiért sikerült elhoznod?
Erről van szó.
Vélemény?
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
wolf13
őstag
Szia.
Így közel 150km megtétele után nagyon meg vagyok vele elégedve.
Kicsit féltem tőle , igaz minden használt dolog esetében így érzek , nem bántam meg. Erős,
Masszív és rettentő fürge. És ami meg fontos volt , hogy halk. 110 ért hoztam el , úgy , hogy akkumulátort
Hétvége révén már nem tudott bele venni. Az első gumival a jövő szezont kihúzom.
Ami meglepett, hogy nincs reflektor. Ez hiányzik , bár szóbeszéd alapján ez pótolható. A kapcsoló helye
Megvan, lehet szezon végén ezt az updatet megkapja.
[ Szerkesztve ]
BenQhunria
tag
Sziasztok!
Nem vagyok biztos a robogóm tipusában.
Amit találtam az alvázon: Aprilia LF-DGM 53700 OM
LF*08230113
Annyit tudok , hogy fekvő minarelli blokk.
[ Szerkesztve ]
Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
siti
senior tag
Egy kopott motornál? Teljesen ok. Mondjuk nem írta a kollega, hogy a kb 8 decit ette meg, vagy csak a min-max között az egy decit.
Abból indultam ki, hogy nálam a parkoló lejtése min vonal alá (kémlelő ablakos) viszi az olajszintet. Ha fordítva parkolom le, akkor meg maxon.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Mindig egy pozícióban kell nézni az olajat, hogy valós képet kapj nem pedig úgy, hogy egyszer így áll egyszer meg úgy
Tehát pl ha az ő esetében mondjuk a max-ról lement a minimumra 1000 km alatt akkor ott már gáz a helyzet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
üszök
őstag
Száznyócvanezer egy majd 20 éves fosért? Még jó,hogy kapni lehet. Tegnap linkeltem az NRG kinézetét 2004 ben,hát ez sem az. Szó nélkül hazudnak az emberek.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
siti
senior tag
Mennyi a normális olajfogyasztás? Nekem az ezer kmen 1 deci belefér egy 18 éves világot megjárt robogónál, ami nyélgázon megy. Persze akinél nem fogy, mert benzin víz kipótolja, az se jobb.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Hát minél kevesebb annál jobb.
Az egyik haverom nemrég vett egy 180-as 4T runnert 25 ezer km-el. Én szervizelem neki. Elment 1500 km-ert az olajcsere óta, és kb semmi sem hiányzik belőle. És persze nem benzines és nem is vizes (szép is lenne ha az lenne)... A színe is tökéletes az olajnak, nem változott meg. Ráadásul 5-40-es olaj van benne. A robogó a meghajtást leszámítva tuti, hogy még gyári, nem volt szétszedve. A 4T 125-150-es Kymco Agility-ik is simán elmennek normál esetben 70-80 ezer kilométert ha rendesen cserélik az olajat bennük. Ezt a tényt bármelyik robogószerviz aláírja.
szerk: visszatérve az eredeti problémára, szerintem neki jóval több fogyott ezer km alatt mint egy deci.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
demars
addikt
Én is sokallom érte. Április óta hírdeti, nem véletlenül.
Egyszerűen nincs itt a környéken egy értelmes robesz se.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
üszök
őstag
Menj messzebb ne vegyél meg valamit mert közel van.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
dtsdexter
csendes tag
Azt hiszem, mentem már kb ennyivel az SR-el (bár 100% hogy nem volt 90, az óra 120 felett volt) ... nagyon jó érzés volt ... halálfélelmem csak akkor volt amikor a tűzforró aszfalton megkellet állni ... hiába a 13" a vastag gumi az első tárcsa hátsó dob ... rendesen elkellet engednem a féket, mert a dobfék annyira befogott, hogy éreztem blokkol a kerék és meg meg csúszik ... 90-nél próbáld már meg megfogni ... ezt egy 10-11"-s kerékkel virsli gumikkal ... soha!!
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Az igen Mielőbbi jobbulást!
... esküszöm, gyári főnök ;)
üszök
őstag
Semmi félelmetes nincs benne,a Runner is megfutja az óra szerinti 130 tempót ha jó kedve van,és annak 12" kerekei vannak. Mióta hátul Bridgestone gumi van,nem is nagyon csúszkál nagyobb tempójú kanyarokban sem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Micsurin
nagyúr
Segítenétek?
Szembe szomszéd vett egy Keeway Hurrikánt .
4000km van benne, és még fojtva van tuti.
Addig jutottam vele, hogy a kipun a vakcsőbe került egy 8-as csavar, így már megy 60-65-öt.
Van ebben még valahol fojtás? Kipufogó könyöknél nem találtam.
Esetleg görgőknél valami kifutásgátló?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
gabe_
őstag
Simán előfordulhat, hogy van a variátor házagoló gyűrűi miatt nem engedi kifutni a szíjat a tárcsa külső pereméig. A hajtás burkolatát levéve a szíjtárcsán látni lehet, hogy meddig van kifényesedve.
Sovány szakácsban sose bízz!
Tikakukac
titán
Szakikhoz kérdés:
japán belpiacos, 89-es Honda DJ1 robiban milyen a hajtóműolaj? Cserélni kellene, a gép elég gyárias állapotban lett feltámasztva a por alól, totál újrafújva és felújítva, viszont égen földön nem tud senki semmit, mit kell önteni bele. AF09-es kódos, elég sokban hasonlít a Dio-kra, de ahhoz sem találtam semmit, hogy milyen olajat kér a hajtómű. Valakinek tuti forrása?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Egyébként leellenőriztük, a gyári gumimérettel ezek a runnerok kb 14-15 km/h-t csalnak.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok, szerintetek melyiket lenne érdemesebb?
Aprilia habana
Malaguti ciak
4 ütem 125 ős mind a 2 120e-ért
... esküszöm, gyári főnök ;)
gabe_
őstag
Nekem a ciak jobban bejövős, a nagy kereke miatt is előnyösebb.
Sovány szakácsban sose bízz!
wolf13
őstag
Sziasztok.
Eddig nem volt problémám a nem rég vásárolt (Piaggio NRG MC3, ez a fajta) robogómmal , viszont most 2 is jelentkezett. Eddig mindig elsőre indult. Ma reggel viszont kb 2 percet is önindítóztam mire beröffent. Akkor viszont úgy okádta a füstöt , látszott , hogy több olajat dolgoz el mint kellene. Igazából azután, hogy melegedett és elfogyott a többlet már megfelelően működött, Egy dologgal tudtam összekapcsolni, mivel semmi változás nem történt a motorral, hogy este nem középállványra támasztottam, hanem az oldal döntéshez használatos standartre. Lehetséges, hogy valahogy így beszivárgott az olaj? Most próbáltam, igaz még csak 6 órát állt garázsba , egyből elindult, és nem is füstölt jobban mint más indításnál. A másik, hogy az üzemanyag szint jelző kb a skála feléig jól működött, most pedig 15 km alatt leesett szinte az üresre a mutató, és néha fel is villant az üzemanyag visszajelző lámpa. Ezzel itthon tudok valamit kezdeni? Az a baj, eddig egyszer kannából töltöttem rá, és nem is engedtem akkor lejjebb, és így nem tűnt fel. Valaki esetleg tudja , hogy kb mennyi nafta van még a tankba ha felvillan a lámpa? Pálcával néztem, még 5-6 cm felért rajta, csak nem tudom, hogy mekkora a tank alja, sem azt , hogy hány L-es.
Választ előre is köszönöm.
üszök
őstag
Ezt nem is vitatom. Ezért is írtam az óra szerintit. Másfél év alatt még lusta voltam megmérni mennyit csal,de érzésre legalább tizet. A gyári adat a 180-nak valami 115 ha jól emlékszem.
dtsdexter
(újonc)
Gondolom rendszámos mindkettő. A Habana nagy fílihg, de papírost is nehéz találni nem rendszámost.
2 féle blokkal van,2000-ig a régi Piggio,utána a Leder.
A Ciakban meg emlékeim szerint a Kínai blokk van 125-ben.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
dtsdexter
csendes tag
Természetesen mind teljesen ... olasz papiros igen a ciakrol én is azt hallottam, hogy full kínai a belselye ... ez van. Az sr szervizben talán szeptemberben lesz idejük rá. Ez meg most van ismerősnek ennyiért.
... esküszöm, gyári főnök ;)
Vasshammer
tag
Sziasztok!
Kymco Top Boy 50-es (2t, fekvő Kymco henger) az alábbi hibát produkálja:
Hidegen csak úgy akar beindulni, ha az ember befogja a kipufogót (igen, a kipufogót)
ez mitől lehet? Nincs elég ellenállás a kipufogásnál? (tömítés hiba?)
Köszönettel
Üdv, VH
Grafiqs
őstag
Van egy Simson S51-es gépem. Alaposan fel lett újitva, nemrégiben készült el.
A felújítás során került bele egy Ducati Energia gyújtás (olyan mint sok olasz robgóban van).
Ennek a beállításában tud nekem valaki segíteni?
G
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
dtsdexter
csendes tag
1
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Tothgera30
Ármester
Érdeklődésképpen, milyen 100ccm 2t AC Minarelli blokkos robogók vannak? Mert úgy rémlik hogy sok 100-ast szereltek Morinivel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
takacsbotond
őstag
Sziasztok! Futárkodáshoz hol tudnék robogót/kismotort bérelni sürgősen és olcsón? Eddig akárhol kérdeztem az összes gépük ki volt adva.
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
(#67341) macilaci78 válasza takacsbotond (#67340) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Mielőtt elárasztanánk jobbnál jobb hazai és külföldi vállalkozások elérhetőségével, legalább egy tájegységet megjelölhetnél!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
nyogo83
Topikgazda
Nem tudom mostanaban mennyi a futar fizu, de biztos jo otlet havi legalabb 40k-t otthagyni berlesert?
Legolcsobb helyen is minimum 10k korul van a heti berlese egy futarrobogonak.
Lehet inkabb keresnek valami csotany kinezetu dio/jog/barmit apropenzert.
De hogy valaszoljak is, amit ismerek, az az SOS robogo [link]
(#67343) takacsbotond válasza macilaci78 (#67341) üzenetére
takacsbotond
őstag
Jogos, Budapesten, vagy vonzáskörzetében lenne a legjobb.
nyogo83: Nincs sok választási lehetőségem, mivel mindkét motorom meghalt. Egy Yamaha XT125X-em van, ami hajtókaros lett, és minimum egy hónap mire újra hadrafogható lesz, a másik gépem pedig egy Simson S51, amihez már tavasz óta keresek szerelőt, de senki sem vállalja el.
Őket már próbáltam, de az összes gépük ki van most adva.
Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?
csiziktomi
senior tag
Hölgyek /Urak !
Esetleg van itt győri ,olyan valaki aki ért a Malaguti F12-höz? Léghűtéses.A gondom annyi lenne ,hogy 5.6 l eszik meg százon Kissé soknak tartom...
Ezt szeretném ,ha valaki orvosolni tudná.Köszi előre is.(természetesen nem ingyen )
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Egy érdekes hangra lettem figyelmes (50ccm, 2t robogó). Hidegen, sebességtől függetlenül, 1-1 másodpercre olyan hangja van a motornak, mint amikor az autóban csúszik az ékszíj.
Egyszerűen nem jövök rá hogy honnan jön. A motor szépen fut, nincs teljesítménycsökkenés, csak ez a hang.
LEginkább előről hallom a fejidom/első kerék felől, de nem jövök rá mi lehet.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
macilaci78
nagyúr
Talán beleér a kerék valamibe? Idom, fékcső?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
blizzrd
aktív tag
Azokat megneztem, ott minden rendben van. Melegen eltunik ez a hang. Szoval rejtely. Gondolom variator szijnak nem lehet ilyen hangja.
Miért, állóhelyzetben is hallani? Fordulatszámfüggő? Csak azért mert először azt írtad, hogy elölről hallod a hangot.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
macilaci78
nagyúr
Forgalomfüggő? Tudom is én, sebesség, kanyarodás, huppanó...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
BenQhunria
tag
Sziasztok!
Hol találok használt alkatrészeket, sehol nem találok APRILIA SR 50 LÉGHŰTÉSES 1994-1996 (FEKVŐ MINARELLI HENGER) 12-es kaburátort.
Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5