Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67601) BlackPriest


BlackPriest
őstag

erről a szettről mit lehet tudni? van valakinek tapasztalata a gyártóval?

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67602) hugi0 válasza macilaci78 (#67594) üzenetére


hugi0
őstag

"futárt meg alig-alig ütnek el" - es vajon ennek mi az oka ?
Egy kis zene amig gondolkudonk ennek az okan: Two Steps From Hell

[ Szerkesztve ]

"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."

(#67603) mumtaz válasza BlackPriest (#67601) üzenetére


mumtaz
senior tag

A Naraku ahhoz képest, hogy kínai/talvani, nekem úgy jött le, hogy odafigyelnek a termékeikre.
Naraku hengerszettet vettem és bevált. Ott volt egy érdekesség, hogy a dugattyúra rá volt festve körben a Naraku embléma, de furcsa volt a festék anyaga. Összeraktam és valamennyi járatás után megszorult a dugó. Szétszedtem és a dugón meg a hengerfalon egy karcolás sem volt, csak az embléma kenődött el a dugó oldalán. Ha jobban belegondolunk, ez így pont jó volt. Elmélkedtem rajta, hogy talán direkt ezért így csinálták.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67604) yodamastah válasza jeszi (#67590) üzenetére


yodamastah
őstag

Olyan 14-15. évet nyomom bp-en. Mentem a városban sokféle motorral 50ccm-től 1400ccm-ig. A legnagyobb biztonságban a 750es gsxr-en éreztem magam (erős és stabil motor, szuper fékek váz és futómű, jó gumik). A legjobban pedig az 50eseken fostam.

Egy jó erős 50essel simán el lehet lenni akár BP-en is, de ha hosszú távon gondolkodsz a rendszeres nagyvárosi robogózásban, akkor inkább a 150-300 ccm közötti nagyobb testű robogókat ajánlom. Főleg ha érdről jársz, és lenne benne kicsi autópálya rész, akkor nem árt legalább 15 lóerő (125-150ccm).

Egyszer kell megcsinálni a nagymotoros jogsit, és utána azt veszel amit akarsz...

Veszélyesnek veszélyes. Nekem pl 3 balesetem volt eddig bp-en. Egyszer sem lett komolyabb bajom, pedig az egyik esetben beleszálltam az elém kanyarodó autóba. Másik két esetben elestem a saját hülyeségem miatt. Mindhárom esetben jól be voltam öltözve. Sokat segítenek a védőfelszerelések.

Mindenesetre motorra úgy ülj fel, hogy egy kéz-láb-kulcscsont törés bármikor benne lehet. Nem kötelező, de hosszú távon előbb utóbb lesz esés is.

[ Szerkesztve ]

(#67605) sityupityu válasza BlackPriest (#67601) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ennyiért már egy márkás multivariot lehet venni, amiben tuti, hogy nem fogsz csalódni.

(#67603) mumtaz "Elmélkedtem rajta, hogy talán direkt ezért így csinálták."

Na ne, ezt te sem gondolod komolyan? :N

yodamastah Nekem egy is gsxr-em van, teljesen felesleges összehasonlítani a kettőt. De akár bármilyen más hagyományos nagymotorral. Eleve már egy nagy önbizalmat ad az embernek egy nagy gép a stabilitásával és az erejével, és hát ugye tudjuk, hogy vannak akiknek még túl sokat is. :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67606) BlackPriest válasza sityupityu (#67605) üzenetére


BlackPriest
őstag

azt nem tudom, hogy a keeway-el mennyire kompatibilis ami nem direkt ebbe készült. de ha van rá konkrét, szívesen fogadom!

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67607) sityupityu válasza BlackPriest (#67606) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Mi ez, focus? Tessék. De máshol is lehet nézelődni, mert itt pl stage6 vario nincs is a kínálatban.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67608) BlackPriest válasza sityupityu (#67607) üzenetére


BlackPriest
őstag

igen, focus. megnéztem a webshopot, de itt is 10-100-ig vannak, nekem az általam linkelt pont olyan jónak tűnik, mint a tun'r (csodásan hangzó :D) márka. nem tudom melyik milyen minőség, illetve milyen kipuhoz, karbihoz tervezték. olvasgatok tovább

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67609) sityupityu válasza BlackPriest (#67608) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Én multivariátort ajánlottam neked a gyári helyet.
Hol nézted meg? Amit én linkeltem ott biztos nincs 100 forintért variátor a motorodhoz. Ezek közül is ezt a hármat ajánlom leginkább a linkelt oldalról: Doppler S2BR, Malossi Multivar, Polini High Speed, és egy másik oldalról még Stage6 Sport Pro-t.

"az általam linkelt pont olyan jónak tűnik, mint a tun'r"

Én Tun"r-t nem ajánlottam. Az pedig, hogy valami ránézésre olyannak tűnik mint egy másik, az egyáltalán nem azt jelenti, hogy úgy is fog viselkedni. Képek alapján nem fogod látni a különbséget, hogy melyik milyen görgőpályával rendelkezik. De még kézben tartva sem fogod megmondani, hogy hogyan fog viselkedni az adott variátor ha nem ismered. :) Én sem tudom megmondani egy olyanról amit sosem használtam még, hogy milyen teljesítmény görbével rendelkezik.
Ezt a négy típust azért ajánlom, mert mindegyikkel van tapasztalatom. Kb ugyanannyiba kerülnek, és egy szintet is képviselnek. Egy széria motorba éppúgy megállják a helyüket, mint egy alap-közép tuningal rendelkezőben.

A karburátornak semmi köze sincs a variátorhoz. :) Bármilyen variátort használhatsz bármilyen karburátorral. Ha már összefüggéseket keresel, akkor azokat a henger+ cső között nézegesd, mert azoknak valóban vannak kihatásaik egymásra. De gyári vagy alaptuning szinten ott sem sok, csak ahogy megyünk feljebb a szinteken ott kezd egyre inkább érződni.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67610) BlackPriest válasza sityupityu (#67609) üzenetére


BlackPriest
őstag

Koszi!

A linkedben a webshop volt, nem konkret cucc, igy ertem! Ezert is kerdeztem melyiket erdemes, mert en vegkepp nem tudom mi mit tud.

A karbit a rendszer miatt irtam, gondolom egy top variator fontott kipuval nem sokat er, egy jo kipu esetleg atfuvokazott, vagy nagyobb karbit, stb.

Probalok minel tobbet tanulni es minel kevesebb szemetet venni :)

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67611) sityupityu válasza BlackPriest (#67610) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Egy multivariátornak a hatását elméletileg még egy fojtott szériamotorban is meg lehet érezni. Tágabb tartományokban tud dolgozni a már "módosított hajtás" segítségével a motor mint a gyárival. Természetesen ha eltűntek a fojtások, akkor lesz igazán értelme. Egy másik variátor miatt nem kell átfúvókázni a karbit, az csak akkor szükséges ha egy rezonátor is kerül a gyári cső helyére.
De ha rám hallgatsz, akkor tegyél egy próbát. Mindenek előtt szabadulj meg a fojtásoktól, de hagyd benne a gyári variátort, és próbáld ki fojtások nélkül a motort. Ha ezen a próbán túl vagy, csak utána tedd bele a multivariátort. Érezni fogod a különbséget, és nem kell a motor többi részéhez nyúlnod. A tuningolás legelső része mindig az, hogy a gyári helyére berakunk egy multivariátort. Minden többi más csak utána következik. Mármint ha kis lépésekben haladunk. Persze léphetünk egyszerre nagyobbat is. :) Csak azért írtam le így, hogy tiszta legyen a kép.

szerk: Annyiban javítom amiket leírtam, hogy a fojtások eltávolítása után valóban szükség lehet valamivel nagyobb fúvókára, de ehhez semmi köze sincs a variátornak. Erre a fojtások eltűnése miatt van szükség, ha cserélünk variátort ha nem.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67612) BlackPriest válasza sityupityu (#67611) üzenetére


BlackPriest
őstag

Koszonom, ez igy tokeletesen ertheto. Remelem jovo hetvegen lesz ra idom, ha nekiallok, merni is fogok amit csak tudok, legyen tapasztalat.

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67613) forandor


forandor
tag

Pár napja elszántam magam, hogy beruházok egy Malossi Mulivar-ra, de mivel nagyon keveset használom a motort, így letettem róla.
Szervizbe csak azért sem viszem be, mert amennyivel lehúznának, inkább vennék egy multivart.

Vettem variátor blokkolót, kap új szíjat, csúszkát (hátha), ill. Malossi görgőket (gyári értékűeket, remélem nem fürdök be vele, ugyebár még csak most lesz hozzá célszerszámom).
Meg még mindig nagyon idegesít, hogy az ott mégis mi a tosz. Akárhány képet, videót néztem, nem kaptam rá választ. Majd szétszedem, és jól meg lesz nézve. :)

Igazából amiért írni akartam:
Ha görgőket keresel a Gulliver-edhez: Űber brutál Trixie görgők :D

(#67614) koxkids válasza sityupityu (#66392) üzenetére


koxkids
őstag

Bocsi hogy ilyen soká jelentkezem, de korábban beszéltünk a szij kifutás problémáról, és akkor csak emlékezetből írtam a szij - csapszeg helyzetről. :U
Ma szétszedtem a motort, és mondom akkor csinálok képet az aktuális helyzetről.

Íme pár kép
[kép1]
[kép2]
[kép3]

Mit szólsz? Érdemes vele foglalkozni? Le kell szedetni szerinted a csapszegből?

Köszi :B

(#67615) forandor válasza koxkids (#67614) üzenetére


forandor
tag

Tudom nem nekem szól, de neked köszönhetően már látom, hogy nekem mi az ami ott van. Tudni nem tudom, hogy mi az, de ott a helye, bár nem egészen annyira kint. Ezek szerint kilóg/túllóg, de hogy miért, az továbbra is kérdéses. Kösz! :)

(#67616) sityupityu válasza koxkids (#67614) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az egyes és a kettes kép úgy készült, hogy teljesen a variátor falához ért a szíj? Úgy kellett volna fényképezned, hogy az ujjaddal kopra nekinyomod a variátornak, mint ahogy azt a külső tárcsa is tenné. Amúgy ha teljesen nekiért, akkor nem kell semmit sem leszedni, hiszen kicsit túl is lóg a csapszegen (sőt, ebben az esetben akár pár tizedes hézagolást is elbírna). De ha pont a csapszegig érne csak az sem lenne gond, mert a külső tárcsát felrakva az valamennyit (kb 1-1,5 mm-ert) még pluszban "elnyel" a csapszegből, így nincs az a veszély, hogy esetleg összerakva rálógna a csapszegre a szíj. Tehát elméletileg a csapszeghez biztos, hogy nem kell hozzányúlnod. Kérdés persze, hogy valóban szorosan a variátornál volt-e a szíj.

Egyébként igen, valóban gyakori jelenség, hogy az utólag berakott multivariátoroknál érthetetlen módon a megfelelő szíjat berakva is vagy túllóg azon a csapszeg, vagy pedig pont a szíj pereméig ér az. Ha pont a szíj a pereméig ér, akkor elméletileg egy új szíjnál össze lehet rakni így a motort, hiszen (amit már feljebb is leírtam) a külső tárcsával összerakva úgy is kicsit feljebb fog a szíj kerülni. Ám ez mégsem szerencsés, mivel ahogy fokozatosan kopik a szíj, úgy fog egyre lejjebb kerülni az. És mivel az új szíjjal is csak pont jó volt, később (akár ezer kilométeren belül) tutira a csapszegen fog kikötni, ami ugye már nem annyira frankó. Tehát az egészből azt akartam kihozni, hogy nem csak akkor kell levenni a csapszegből ha az túllóg az új szíjon, hanem akkor is ha egy vonalban van azzal. Ilyenkor kb 1-1-5 millimétert érdemes levenni belőle, amit aztán vékony hézagoló alátétekkel szépen be lehet állítani az új szíjhoz. És ami még legalább ilyen fontos, hogy ennek köszönhetően ahogy folyamatosan kopik a szíj, úgy tudunk mindig kivenni annyit a hézagolásból, amennyi pont szükséges. Ez egy nagyon fontos dolog! Tegyük fel, hogy egy szíj alap esetben kb 5-6 ezer kilométert bír ki. Viszont 1500-2000 kilométerenként mindenképp érdemes ellenőrizni, hogy mennyit kopott a szíj és azt utánahézagolni. Így mindig optimális helyzetben lesz a csapszeghez viszonyítva.
Van a másik véglet ami szintén nem jó, amikor kb 1,5-2 milliméterrel túllóg a csapszegen a szíj és azt úgy hagyják, hézagolás nélkül rakják össze. Ez azért nem jó, mert így összerakva nagyon a csapszeg fölé fog kerülni a szíj, és ezáltal egy viszonylag magas áttételről kell majd elindulni a robogónak aminek az lesz az eredménye, hogy igen nyögvenyelős lesz az elindulás. A dinamikus elindulás helyett lesz vagy 10-15 km/h mire rendesen elkapja a fonalat. Ha így rakjuk össze, akkor aztán lehet játszadozni a görgőmérettel és egyebekkel, sohasem lesz megfelelő, nem fogjuk megkapni a várt eredményt.
Még azt akartam hozzátenni, hogy az ilyen hézagolásokkal való "játszadozás" kihatással van a kuplung nyitási fordulatára. Tehát ha az adott hézagolásnál pont megfelelően volt belőve a kuplung nyitása, akkor az változni fog egy pár tizedes hézagoló alátét be, vagy kivételétől is. Vagy hamarább fog nyitni vagy pedig később ahhoz képest, mint ami addig be volt állítva, hiszen az vékony kis hézagolás is hatással van az indulási áttételre. Csak azért írtam le, mert ez is egy fontos dolog, de persze ez csak a tuningolt robogóknál érződik igazán, de mint jelenség igaz egy teljesen gyári robogóra is, csak annál nem érezni annyira.
Remélem, hogy valamennyire azért sikerült érthetően leírnom a dolgokat. :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67617) koxkids válasza sityupityu (#67616) üzenetére


koxkids
őstag

Szia, köszi a részletes leírást.
Igen, a fotó készítése előtt neki nyomtam a variátornak a szíjat. :)

Akkor marad így, és időnként ránézek ahogy írtad.
Köszi!

(#67618) takacsbotond válasza hugi0 (#67602) üzenetére


takacsbotond
őstag

Az, hogy hatalmas rutinjuk van, és ismerik az egész várost.
Érdekes egyébként, hogy motoros körökben mindenki odavan a motoros rendőrökért, mikor egy átlag futár lepipálja őket tized akkora ccm-es géppel...

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#67619) JoinR válasza takacsbotond (#67618) üzenetére


JoinR
senior tag

Hát tized annyi ccm-rel kicsit könnyebb manőverezni, szóval nem csoda :)) gondolom nem gyorsulásban pipálják le őket

(#67620) demars


demars
addikt

Sziasztok.
Keresővel nem lettem okosabb, honda x8rx -ről vélemény?
2000 -es évjárat, karbis, léghűtéses, 2T, fekvő henger. Szép állapotban van, most volt átnézve (aki megnézte őt kérdeztem), tökéletes állapotban van.
100k ért elhozhatom.
Amit találtam googliban, hogy macerásabb alkatrészt találni hozzá mert ez japán blokkos.
Ha valóban jó állapotban van (még nem néztem meg, pár km re van tőlünk) érdemes elhozni?
Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#67621) sityupityu válasza demars (#67620) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ha tényleg rendben van és tetszik is neked akkor persze, nyugodtan vedd meg.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67622) Theory66


Theory66
aktív tag

Hali.
Sikeresen megrendeltem egy zárszettet a CPI Popcornomba, majd kiderült hogy a 2009 évjárattól már más alkatrészekkel szerelték ... Már úton van a jó szett.
Létezik valami adatbázis ahol nyomon tudom követni mikor mit változtattak egy motornál a gyártás során?? Illetve van valami bevált hirdető oldal ahol "gyorsan" el tudom adni a másik szettet?

(#67623) forandor válasza Theory66 (#67622) üzenetére


forandor
tag

Szia!
Tudd a motorod gyártási évét, és amikor rendelsz, figyelj arra, hogy a típus kiválasztásánál az évjárat is jó intervallumban legyen.
Ahonnan rendelted, vissza kell fogadniuk! Persze ha nem olyan rég rendelted.

(#67624) siti válasza takacsbotond (#67618) üzenetére


siti
senior tag

a motoros rendőrnek van fegyvere. sokkal menőbb :D
a futárnak meg jobb esetben egy langyos pizzája.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67625) Theory66 válasza forandor (#67623) üzenetére


Theory66
aktív tag

Igen, kivéve ha kínai hirdetésről van szó e-bayen német nyelven évjárat nélküli típus feltüntetéssel :)

(#67626) takacsbotond válasza takacsbotond (#67618) üzenetére


takacsbotond
őstag

Húzni neki a hülye is tudja. Egyébként nem feltétlen igaz, a Yamaha XT125X-ről most átkényszerültem egy 50-es Agilityre, és vállalhatatlan, kanyarban teljesen kiszámíthatatlan, ahol a motorral 70-el kanyarodtam ott fékeznem kell, hogy a sávomban maradjak, (50 a végsebessége) a padkára alig megy fel, míg a másikkal lépcsőn felmentem a budai várba, a féktávja meg egy busznak rövidebb.
siti: Nekem is van, csak nem hordom magammal munkába, mert a végén még lelőném valamelyiket amelyik visszaküldi azt a langyos pizzát Mucsaröcsögéről.

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#67627) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Mennyire lopják Budapesten a robogókat? És mit ér a zár ez ellen?

Lakhelyemen van egy nagy belső udvar, 16 lépcsőház zárja körbe, 3-4 motorkerékpár van bent az enyémen kívül. Itt csak ritkán van, mert pár utcányira egy nyitott mélygarázsban lévő zárt tárolóban tartom zömmel.
Amikor megyek valahova, a bejárat mellé, kirakat elé teszem le szorosan a fal mellé.

Kell-e nekem valamilyen zár? Ha kell, mit javasoltok?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67628) F1r3b1rd válasza macilaci78 (#67627) üzenetére


F1r3b1rd
tag

Anno mikor ilyen témában nézelődtem, a következő kép alakult ki bennem: vagy tárcsazár+riasztó vagy lánc+minőségi lakat.

A kínai lakatokat másodpercek alatt ki lehet nyitni, a sima fonott drótszál meg fittyfenét ér egy kisebb erővágó ellen(max 2 nyomás és átvágták akár fényes nappal a túristáktól hemzsegő tér közepén is).

A vastag láncnak már eleve van egy elrettentő ereje, de nehéz és sok helyet foglal. Láncot meg nem szabad csak a felnin keresztül átvezetni, mert leveszik a kereket és a motort már el is vitték.

Tárcsazárból egy riasztóval felszerelt példány talán a legideálisabb. Az utóbbi kettőből a normálisabb olyan 10-15.000 Ft-ról indul.

Viszont ha van idejük, nem zargatja őket senki akkor kb bármit el tudnak lopni.

Egy rottweilernél nincs jobb biztonsági zár :D

[ Szerkesztve ]

(#67629) nyogo83 válasza macilaci78 (#67627) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Regen meg az elso pesti 50-es robogomhoz vettem egy ilyen szornyet [link].
Kb 5-6kg, sok szerencset aki nekiall piszkalni. Inkabb keres masikat, amin vagy nincs lakat, vagy kevesbe maceras.
Annyi a pozitivum benne, hogy azota is azt hasznalom motornal, nagyrobogonal es nem erzem kevesnek.

A robogo az utcan, parkoloban all. Ha nagyon paras lenne a helyzet, akkor max meg a parkoloba ahol allok, lefurnek egy ilyet [link]. Nyilvan nem ennyiert, van olcsobb megoldas is ra.
Igaz, itt zuglo ezen reszen nem olyan gaz a kornyek(bar az nem jelent semmit pesten, mert altalaban nem helybeliek mennek oda lopni).
2 hete pl penteken hazaertem melobol, hetvegen nem hasznaltam a robogot, majd hetfon szembesultem vele, hogy a zarban hagytam a kulcsot :DDD Hogy ez hogy sikerult nem tudom, mert meg a lancot is raraktam.

[ Szerkesztve ]

(#67630) macilaci78 válasza nyogo83 (#67629) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A súlya nem zavar, a csomagtartóban úgysem fér el a sisak... :(

Ez a padlórögzítő ebben a formában meg humbug. A csavarfejhez hozzá tud férni a műanyag roncsolásával és egy krobával ki is tekeri egy perc alatt. Egyik ismerősöm a ház falát fúrta át, U-alakba meghajlított egy 20 mm-es menetes szárat és belül tenyérnyi alátéttel és anyával rögzítette. Ehhez láncolta le a motort. :DDD

Igazából a kérdés, hogy a fent vázolt használat mellett ér-e nekem egy 20 éves robogó még 15-20 k összeget.
Szerintem majd a következő szezonra veszek valamit. A mélygarázs, ahol tartom, egy étterem parkolója, változatos ársávban sokféle autó áll ott, sok robogó, akár futároké, akár vendégeké, az enyém meg egy gipszkartonnal felfalazott tárolóban zárt ajtó mögött a munkahelyemhez tartozó hőmennyiség-mérő és hőcserélő mellett.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67631) demars válasza sityupityu (#67621) üzenetére


demars
addikt

Nos kérdeztem ismerősömet is, aki versenyeken is indul, ért a robeszokhoz, szereli is azokat. Ö le akar beszélni róla, írt néhány típust, hogy szerinte mit érdemes venni. Viszont hiába mondja, hogy milyen blokk a jó, ha a hirdetésben nem írják.
Nincs olyan táblázat ahol ilyen adatok össze vannak szedve?

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#67632) Debilon válasza takacsbotond (#67626) üzenetére


Debilon
addikt

most komolyan egy supermoto-t hasonlítasz egy 50-es kiskerekű robogóhoz? :)

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#67633) nyogo83 válasza macilaci78 (#67630) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Nezd, en ugy fognam fel, hogy egyszer kell megvenni(jobb esetben ;] ) es ennyi plussz nyugalmat ad az embernek, ha esetleg olyan helyen kell parkolnia.
Ha jol emlekszem, te is tervezed majd a nagyobbra valtast, akkor meg szinten jol fog jonni, karba nem megy.

Nekem is ez volt a dilemma az elejen, hogy egy max 100-120k-s robogora erdemes-e egy ilyet venni, aztan ugy voltam vele, hogy jo lesz az kesobb is.

(#67634) macilaci78 válasza nyogo83 (#67633) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Így-így. De ez a szezon nemsokára kipörög, télen úgyis szétszedem, mert ebben a benzint, motorolajat leszámítva egy hónapja még mindig a gyári volt 96'-ból.
Variátorgörgők, szíj cseréje, fojtások kivétele a téli program, ha sógórnőmék be tudnak költözni. A férjének van szerszáma, némi tapasztalata, a sajátját is tervezi szerelni úgyis.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67635) JoinR


JoinR
senior tag

Amikor megtankolom a Scarabeot (50 2T), mindig "mérgelődök", hogy na jó szar benzint tankoltam mert alig megy 68-at (óra szerint, valóságban ez 58). Aztán ahogy fogy a benzin, egyre jobb, ma már szinte száraz tankkal 75-be is beleszaladt :DDD
Azt hiszem leveszem róla az 5 kilós láncot és csak akkor viszem magammal amikor tényleg kell :)
Közben már vagy fél éve nézelődöm nagymotor fronton, de 4-500k körül nem találni rendeset (NX650, KLR650, DR650 voltak a kiszemeltek). Aztán már odáig jutottam, hogy mivel úgyis városban használom, lehet elég lenne nekem egy 50-es SM is, csak menjen 80-at, és akkor nincs rendszám műszaki stb...hihetetlen hogy ez újonnan 800k, pár évesen meg a töredékébe kerülnek :Y

[ Szerkesztve ]

(#67636) sityupityu válasza demars (#67631) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Én nem azt mondta, hogy a legjobb robogó, de ha rendben van akkor 100 ezret megér. Mit kapsz ennyiért? :)
Ha meg tényleg jót akarsz akkor Aprilia SR, Yamaha Aerox, Gilera Runner. De azok nem is százezerbe fognak kerülni, még az idősebbek sem. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67637) demars válasza sityupityu (#67636) üzenetére


demars
addikt

Persze, világos. Láttam a környéken eladó sr t, aeroxot is, átküldtem a linket a srácnak és mondta, hogy azt ne, ezt ne... Hát mondom akkor mit?? :F Írta, hogy piaggio vagy minarelli blokkosat nézzek. Ezt találtam kis segítség nekem.
Ha dobok ide fel linket tudsz segíteni melyik az ajánlott és melyik felejtős? Attól félek ismerősöm kicsit túlzásba viszi a dolgot. :DDD

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#67638) perge666 válasza JoinR (#67635) üzenetére


perge666
veterán

Pontosabban 890,én alig 1 hónapja vettem,cserébe nyugodt vagyok hogy nem hajtottàk szét előttem,full gyàri és minden működik rajta ahogy kell.
Azért is vàllaltam be ennyiért mert nem 1-2 évre tervezek vele,munkàbajàràshoz a legjobb,csalàdos utakra meg ott a kocsi.

(#67639) demars válasza perge666 (#67638) üzenetére


demars
addikt

Bakker komolyan kiadtál ennyi pénzt egy 50-es motorért? :Y
Elég sok eladó derbi gépet látok fent neten. Én azt hittem ezek ilyen olcsó, gagyi utánzatok. Mire elég egy 50 ccm -es derbi sm? Megfelelő gumival enyhébb terepen is használható? (50-60 km es kisebb túrák, töltéseken, kavicsos utakon)

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#67640) JoinR válasza perge666 (#67638) üzenetére


JoinR
senior tag

Igen láttam, de beleszámoltam az alkut :))
Nekem annyira nem fontos a megbízhatóság, hogy az amortizációt beleszámolva olyan km-költségem legyen, de ezek a pár évesek tetszenek - még ha hengercserével is kell kezdeni, pár év alatt azért annyira csak nincs lelakva egy motor, ha nem húz oldalra, nem csörög, annyira nem félnék megvenni. Persze egy újjal nem lehet összehasonlítani (ahogy árban sem).

(#67641) perge666 válasza demars (#67639) üzenetére


perge666
veterán

Igen. :B
Nekem ez tetszett,ez kellett,ennyi.

(#67642) nyogo83 válasza demars (#67639) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

"Bakker komolyan kiadtál ennyi pénzt egy 50-es motorért?"

Ha nem lenne aki kiadjon ennyit egy 50-es motorert, akkor nem tudnank kesobb megvenni hasznaltan 200-240k-ert :K
Sajnos ez a baj, hogy az utobbi evekben annyira lecsokkent itthon az uj kismotor/robogo vasarlas(viszonylag ertheto okokbol), hogy tenyleg szinte csak a kulfoldi behozott vasak maradnak nekunk.

Szerk:
Amugy rohadjak meg, de nekem annyira bejon ez a kis gorcs, siman vennem ujonan [link] Akar mennyire is fikazzak, hogy szivesen vennek egyet ide pestre cikazni a forgalomba. Bar nekem nagy gyengem a Gilera DNA is :B
Csak negyedik jarmu lenne itthon, pont egyel tobb amit meg az asszony elviselne :DDD

[ Szerkesztve ]

(#67643) perge666 válasza nyogo83 (#67642) üzenetére


perge666
veterán

" Ha nem lenne aki kiadjon ennyit egy 50-es motorert, akkor nem tudnank kesobb megvenni hasznaltan 200-240k-ert :K "

Pont ezt akartam írni én is.

Az elmúlt 4-5 évben több pénzt elköltöttem motor vàsàrlàsra/cserére/szervizelésre mint ennek a kis Derbinek az àra,és azok szinte mind kókànyolt volt,ami persze csak szervízeléskor derűlt ki.

Nem akarok én senkinek a zsebében turkàlni,de ez a pénz sokkal rosszabb helyre is elment volna.
Most tavasszal lett befejezve a hàzfelújítàs teljesen kívül-belül,asszony is azt mondta hogy ennyi jàr nekem is.

Mindig is csodàlkozva hallgattam a sok kisöreget mikor mesélték hogy megvették a vadi új Pannóniàt,ETZ-t,Simsont.....remélem én is megélem az öregkort hogy majd elmeséljem esetleg megmutassam ha meg lesz hogy én is vettem egy új olasz motort.

[ Szerkesztve ]

(#67644) yodamastah


yodamastah
őstag

Új motor eladás valóban siralmas itthon. 2005 környékén kb 20ezer új motor kelt el magyarországon. 2015-re ez kb 2ezerre csökkent. Döbbent kevés.

Eközben máshol (Motorcycle and Scooter Sales in Europe for 2014):

European Market: Sales Number by Country
1 - France : 251 502
2 - Italy : 184 801
3 - Germany: 175 826
4 - Spain : 126 270
5 - United Kingdom : 102 120
(Total EU : 1 099 018)

- 50 cm3
1 - France : 98 178
2 - Netherlands : 62 947
3 - Poland : 40 715
4 - Germany : 34 203
5 - Italy : 28 370

+ 50 cm3
1 - Italy : 156 431
2 - France : 153 324
3 -Germany : 141 623
4 - Spain : 111 460
5 - United Kingdom : 91 492

Egymillió motor megy el egy évben az euban, ebből 2ezer nálunk. :O

[ Szerkesztve ]

(#67645) demars válasza perge666 (#67643) üzenetére


demars
addikt

Értem én, de akkor is... Van egy 600 as cbf -em, mellé kellene valami szaladgálós.
Tök igazad van egyébként, ha ez tetszik és van rávaló miért ne?! Viszont én sajnálok ennyit kiadni egy kismotorért. Eredetileg robogót szerettem volna, de megnézem ezeket a derbiket jobban. Robesszal nehézkes földúton haladni. Derbit meg láttam enduro gumival is.
Csak nem tudom mire elég az 50 ccm.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#67646) perge666 válasza demars (#67645) üzenetére


perge666
veterán

Nekem meg nagymotorom nincs és nem is tervezem.

Ne kapkodd el a vàsàrlàst,jól nézz szét,azt vedd ami neked a legszimpatikusabb és amire nem sajnàlod a pénzt.

(#67647) sityupityu válasza demars (#67637) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"Írta, hogy piaggio vagy minarelli blokkosat nézzek."

Teljesen igaza van ebben. :K
A lényeg, hogy a Morini blokkot kerüld, és csak karburátoros robogót vegyél.

"Ha dobok ide fel linket tudsz segíteni melyik az ajánlott és melyik felejtős?"

Persze.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67648) demars válasza sityupityu (#67647) üzenetére


demars
addikt

:R
Köszönöm!

Bár ahogy olvashattad elképzelhető, hogy más irányba indulok :DDD Jó lenne egy kis ccm-es enduro (is).
Még meg kell emésztenem a dolgot, jön a tél, remélem bővül a kínálat.

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#67649) Repsol600


Repsol600
addikt

Sziasztok!

Lenne egy csere ajánlatom a Kymcomra, egy 2001-es Aprilia SR 50 ditech-et ajánlottak érte. Már karbisra át van alakítva. Annyi baja, hogy az olajzás ki van kötve, illetve a tankjelző nem mér. Megérné elcserélni? :)

(#67650) sityupityu válasza Repsol600 (#67649) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Milyen kymco?

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.