Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
forandor
tag
A gyertyát elnézve vagy túl híg permetet kap a gép, vagy az olajpumpa tönkre ment. Amúgy gyári hőértékű gyertya az?
Valószínűleg hengerfelújítás lesz belőle.
martin0094
csendes tag
Sajnos nem gyári hőértékű volt benne, így vettem nem néztem meg... miután hazafelé elment az erő és csak kb 30-al tudtam menni azt hittem, hogy karbi tömődött el vagy ilyesmi ezért még 15kmtert hazajöttem vele. És most megfelelő gyertya után van az hogy hol megy rendesen, néha meg elmegy az erő.
Inkább a híg permet és a nem megfelelő hőértékű gyertya. Ha nem kap olajat akkor az nem belassulni fog, hanem először az átlagosnál jobban pörög, majd végül megszorul.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#66904) martin0094 válasza sityupityu (#66903) üzenetére
martin0094
csendes tag
Valószínűleg hülye kérdés, de mit jelent az, hogy híg a permet?
(#66905) sityupityu válasza martin0094 (#66904) üzenetére
Benzinben szegény keverék.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
L1ZRRR
senior tag
Hali
Adott egy Benelli Quattro Nova X 50.
Problémám :
Hidegen nem indul, délután melóból haza érek, és az első rugásra pöccre indul.
Mi lehet ennek az oka?
BTW: Motor 2 hete volt szervízelve, fellett fúrva a henger ( prémium olajat kap + még benzinbe is raktam 1 tankhoz 1 dl szakember tanácsára + nem is nyúztam, + kapott új olaj stbb.( de ezt egyébként előtte is csinálta...)
[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
(#66907) martin0094 válasza martin0094 (#66904) üzenetére
martin0094
csendes tag
96-os főfúvóka van a karbiban, most akartam kisebbre cserélni, akkor ezek szerint ne tegyem és inkább levegőből adjak neki kevesebbet?
forandor
tag
Leszedtem a Gulliver variátor deknijét, mert még sose tettem. Nem, ez nem igénytelenség, egyszerűen csak ritkán használom. 2 év alatt még csak úgy 800km-t mentem vele.
Hát mit is mondjak... Beszéljenek a képek + videók!
Vélemény?
siti
senior tag
érdekesen kopik az a szíj
amúgy egész jó az alapjárat, nekem jobban pörgeti a kereket (csak hogy jót is mondjak)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
dtsdexter
csendes tag
Szerintem teljesen jó állapotban van, az ott csak sima por, egy kis ékszíj por, meg a szokásos kopás, Azért azt vedd figyelembe, hogy nem hermetikusan zár az öntvény ezen része, ráadásul a fekvő minánál (nem biztos, hogy csak ennél) a főtengely magasságban ha (ha szemből nézed, bal-> főtengegyl ; jobb -> kuplung) akkor a baloldalon van egy luk az öntvényen, ami a motorvédő burkolat belső részének az egyik rögzítő pöcök tartója, nyáron leszokták venni, a jobb hűtés érdekében, már aki vacakol vele. Tehát onnan is koszolódhat. Egyébként mintha a köröm is jó állapotban lenne.
Ki lehet tisztítani, egy kis Brigeciol-al meg féktisztítóval, csak ne felejtsd el újra zsírózni a berúgó rúgóját, meg az önindító belső részét.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=775IMG_0567.jpg
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
siti
senior tag
nekem a szíj belsején lévő két kopásnyom a fura. Kivették a távtartót vagy valami túlnyúlik és koptatja a szíj belsejét.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
forandor
tag
Na igen, normális ez? Elől is meg hátul is eléri egy gyűrűféleség (pont átellenesen). Kép is van róla, hogy mit ér el. Komolyan nem értem, hogy hogyan kéne összeállnia.
Illetve nem is variál ki teljesen (gondolom szétkopott alkatrészek, görgő stb.).
Szerszámok, na meg tudás hiányában jobban nem tudok hozzányúlni. Valószínűleg majd elviszem valahová, ahol talán nem fürdök be még egyszer (én is megtudom simogatni a motort, ahhoz nem kell segítség!).
Apropó 18ker. és környékén van ahol rendesen értenek ehhez a már lassan 70 éves technikához? (CVT)
Esetleg valaki?
Vagy jobban járok, ha kerítek szakirodalmat, szerszámokat, alkatrészt?
Ja amúgy kösz, az alapjárat beállítása a specialitásom.
dtsdexter, az ékszíjpor még hagyján, de az ékszíj sem valami egészséges. Szerintem.
A variátor nálam eddig tabutéma volt, de nem szeretném ha elszakadna a bordásszíj, és nagyobb kárt okozzak ebben a nagy dögben.
dtsdexter
csendes tag
Igen, valószínűleg, mondjuk a szíjra nem reagáltam, az szerintem sincsen toppon. Azt tudnám, hogy ott mi koptathatta el így, lehet meg lett fordítva közben a szíj, azért van mind a két oldala legyalulva.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
siti
senior tag
11. kerületben tudok, ha kifogyok a szerszámokból és tudásból, akkor hozzá viszem.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
larpi
tag
Ezt a hajtásszíjat el kell felejteni már rég csere értett. Annyira kopott hogy lényegében fenékre jár, ezt mutatják a fogak kopásai.
x1port
addikt
Alapjárati problémával küzdök.
Leginkább magas.
Vagy ha megállok akkor emelkedik.
Ha erősen behúzom a hátsó féket akkor néha visszaáll normálra.
De van hogy teljesen hibátlan.
Tipp ?
Köszi
forandor
tag
Karbi legyen tiszta;
légszűrő úgyszintén;
ellenőrizd, hogy szívhat-e valahol fals levegőt;
gázmarkolatnak legyen egy kis holtjátéka.
Ha minden ok, de az alapjárat nem szép, akkor csak állítani kell rajta.
Hidegen, melegen lehet különbség, főleg ha automata szívatód van.
x1port
addikt
Minden ellenőrizve.
Melegen is magas az alapjárat.
Azt nem értem hogy ha erősen húzom a hátsó féket akkor miért áll ne normálisra..
forandor
tag
A féklámpa által felvett áram ereje hat a generátorra. Egy generátorról meg minél nagyobb áramot veszünk le, annál nagyobb erő kell a meghajtásához.
(#66921) martin0094 válasza sityupityu (#66905) üzenetére
martin0094
csendes tag
Levegő csavaron tekerjek be?
dtsdexter
csendes tag
Az ott csak karbi probléma, semmi köze a generátorhoz, (féklámpa amúgy is aksiról megy) egyszerűen amikor megállsz marad még benne benya, ezért pörög fel, olyan mintha még húznád neki a gázt, aztán vissza áll alapjáratra. Az, hogy milyen beállítással lesz jó fogalmam sincsen, melyik csavart hova húzd ehhez nem értek, nekem is végül szerelő állította be (de sokra nem mentem vele, vagy az alapjáratom volt jó és nem indult, vagy fordítva)
... esküszöm, gyári főnök ;)
mumtaz
senior tag
Szeretném megkérdezni, hogy a képen látható telón lehet állítani? Az alján mintha lenne valami tekerhető bizbasz két betűvel ('L' és 'I'), de nem tudom.
A pottyantós gyerek az ábrán valami gyártó logója lenne?
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
(#66924) sityupityu válasza martin0094 (#66921) üzenetére
Papírforma szerint azt mondanám, hogy nagyobb főfúvóka kell, de látom amit már írtál, hogy 12-es karbiban van 98-as, úgy hogy nem tudom, hogy mit mondjak. Hülyeséget meg nem akarok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Ez nem állítható teló.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
mumtaz
senior tag
Szomorú. Kicsit megül szegény a mázsa+15 alatt.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Repsol600
addikt
Igen Paioli. Derbi Sendámon volt ilyen első teló.
csongi
veterán
Le tudod fotozni a rugo felso reszet, ugy hogy latszodjon a spiralok szemben levo oldalai.
Magyaran ha ossze ernek, akkor telo csere, a spanolas nem hoz erdemleges javulast.
mumtaz
senior tag
Aligha. Ez egy Jetforce. Hogy látszódjon a teló, ahhoz bontani kell.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Narancs
őstag
Köszi a tippet, lehúztam az automata szivatót, semmi változás, kivettem a légszűrőt egy körre, de semmi változás. Közben néztem egy csomó Runner gyorsulási videót, és mindegyikben úgy gyorsulnak, hogy a fordulatszám felmegy, megáll maxon, aztán már csak a sebesség nő folyamatosan és egyenletesen. Na nekem kurvára nem ilyen. Én úgy indulok, hogy fordulatszám emelkedik, olyan 30-ig kb, de közel sem éri el a maxot, aztán visszaesik a francba, és jó mélyről kezd el megint emelkedni, egészen a végsebességig, ami 85 (óra szerint). Hangban ezt úgy tudnám leírni, hogy másoké ilyen: vinyúvíííííííííííííí....végig, az enyém meg vinyúvííínyáúúúúúááááéééééíííííííí
És pont amikor jönnék fel vele a hegyre baromi alacsony a fordulat, ha autó lenne vissza is váltanék, de uyge ezt kézzel nem lehet. Szóval azt hiszem cvt gondjaim vannak. Szíjam gyári mérete 18,5 mm, rámértem az enémre és 17,8mm volt. Lehet ez a baj?
Vagy túl gyenge a rugó a tányéron? Vagy a kuplung 3 pici rugója gyenge?
//Runner 50 2T '99//
Csináltam pár képet, hátha látszik valami amit én nem veszek észre.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
wagi
senior tag
Ma észre vettem,hogy a Honda sh150-es robogómnál a variátorház alján szivárog az olaj.
Kiszedtem a kuplungot és a variátort és mintha a fötengely szimeringtől szivárogna.
Ez lehetséges? A szimering mögött motorolaj van?
huniross
tag
A három pici rugó az elindulást befolyásolja. Vagy a nagy kontrasztrugó hátul, vagy a variátor ludas a dologban. Sajnos vagy nekiállsz cserélgetni a cuccokat, vagy el kell vinni olyan szerelőhöz, aki perfekt ebben.
Nem egyenletes a gyorsulásod, "lyukak" vannak benne. Kopott szíj, túl gyenge kontrasztrugó, rossz ékszíjhézagolás, ezek közül bármelyiknek a hibája eredményezheti a fordulatszámesést különböző helyeken (sebesség) is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
x1port
addikt
Nem ismertek olyan szakit aki foglalkozik cdi mókolással ?
huniross
tag
Négyüteműnél természetesen olaj van ott. Nem lett nívó felé töltve véletlenül az olaj?
wagi
senior tag
Olajcsere óta 900km-ert mentem vele azóta már egyszer szétszedtem a kuplung miatt akkor tiszta volt most valahogy jöhetett elő a szivárgás a nívó jelenleg 3/4-ed felett van.
Kitakarítottam és figyelni fogom lehet csak ideiglenes volt.
[ Szerkesztve ]
Agostino
addikt
sziasztok
a munkahelyem a jelek szerint ki fog költözni Budapest szélére. megoldható a közlekedés BKV-val is, de az egy jó óra, kicsit több is. erre gondoltam ki, hogy lerakom a 125-ös jogosítványt (egyébként is régóta tervezem) és valami alap üsd-vág motort újítok. ridegtartásban állna télen, nincsen fedett garázsom. a keretem sem túl izmos, 150 000 körül nézegetek. tetszenek az etz-k, de mindenféle motorhoz kismókus vagyok, ha őszinte vagyok magamhoz, nem sok esélyt látok rá, hogy pl. bárhol szét tudom borítani a lakásunk közelében a belvárosban... : ( létezik ezen a szinten bármi? néztem a nyitóhszt, a topiklakók gépeit, de nekem azok szerintem túl komolyak lennének. plusz, ki tudja, megint hova tesznek el minket, akkor meg lehet fölösleges lesz a motor.
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
bigdady
nagyúr
Sziasztok
Segitenétek milyen aksi kell aprilia sport city one 50cm3 4t robogóba? Kezelési nem ír semmit és ami benne van nem vicc semmi nincs ráírva. Köszi
x1port
addikt
bigdady
nagyúr
Koszi
blu79
addikt
Sziasztok, lenne egy olyan kerdésem hogy, Aprilia sr50 Factory karbis (piaggio) , 10-15 óra állás után , indításnál mindig picit rá kell húzni a gázkart.... másképp nem indul el vagy csak sokadikra... alapjárat jó , menetteljesítmény jó ... meg minden más.... ha kevesebbet áll pár óra csak akkor elindul elsőre is ... Ez normális ? Vagy karbitisztítás kellene?
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
JoinR
senior tag
Nekem is ilyen az 50-es Scarabeo...nem tulajdonítok neki nagy dolgot.
BossBoss
őstag
Az enyém is ugyan ilyen. Igaz 4T. Lehet nem normalis, de ettől eltekintve hibatlanul uzemel.
[ Szerkesztve ]
Teljesen normális.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
x1port
addikt
Üdv.
Ma elment az indexem egyik pillanatról a másikra.
Illetve működik de nem villog hanem folyamatosan világít.
A megszakító meg csak zúg kattogás helyett.
Szerintetek csere ?
Igen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blu79
addikt
Köszönöm és a többieknek iss!
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
dtsdexter
csendes tag
ha csak folyamatosan világít az index:
-egyik kiégett, (folyamatosan világít, az egyik)
-ha nem égett ki de nem világít, az egyik izzó csatlakozó lecsúszott, vagy elfáradt, (folyamatosan világít)
-ha a csatlakozás jó, az egyik kábelcsatlakozó csúszott le, vagy fel lett cserélve a polaritás, elöl vagy hátul (folyamat világít),
-ha nincsen folyamatos megfelelő feszültség ebben az esetben vagy halványabban folyamatosan világít, vagy csak ritkán villant egyet.
-ha jók a csatlakozások és megfelelő az áramfelvétel a relének akkor tönkre ment relé. (vagy folyamatosan világít vagy egyáltalán)
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
enginev3.0
félisten
Úgy döntöttem, hogy megvalósítom a Stage6 Racing MKII hengerszett projektet
Gondoltam 100k-ba belefér, végül bőven nem fog
Szóval már megvan a
Stage6 Racing MKII hengerszett
Stage6 Kuplungharang
Stage6 Sport PRO kuplung
Naraku főtengely, a legerősebb a gyártótól
Plusz a vízpumpa
Stage6 variátor már tavaly be volt szerelve
és még hátra van a 21-es karbi beszerzése
Utána lehet összerakni
eddig nagyjából 110ezerbe van, 15 lesz a karbi, és 15 a szerelés
Ha tudom hogy ennyi lesz nem kezdek neki, de most már nem adom fel
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
blu79
addikt
Jó kis projekt . Ez SR be lesz? Mennyi lesz a moci vége ? Mármint sebességre gondolok.... fogyasztás ?
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC