Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67501) mumtaz válasza sityupityu (#67484) üzenetére


mumtaz
senior tag

Sajnos a Jetforce-ot csak 2009-ig gyártották. Nem nagyon találni hozzá gyári kipufogót a bontottakon kívül. Meg ugye itt a speciális helyzet, ahogyan említettem is a három kipufogót az eredményekkel:

Gianelli Extra V2 = Totál szívás. Túlmelegedés, brutálisan gyenge teljesítmény. Még sztenderen sem volt képes 7500 fölé pörögni. Iszonyatos fogyasztás.
Full gyári kipufogó = max 8000-es üzemi fordulatszám, szar gyorsulás. Bármilyen kisebb üzemanyagrendszer hibánál már durrog, és akadozik a motor. Ideális helyzetben nagyon jó fogyasztás
Gyári kipufogó kibelezve, átalakítva = Legjobb teljesítmény. Kicsit nagyobb fogyasztás. Max fordulatszám itt a legmagasabb, kipörgi magát a pirosig. Ezzel az üzemanyag rendszer esetleges hibái nem eredményeznek azonnali használhatatlanságot. Ezzel kevésbé érzékeny a hibákra.

Szóval, ha tudnék is szerezni gyári kipufogót, úgyis át kellene alakítani a jobb teljesítményért. Ha meg már úgyis alakítgatnom kell valamit, akkor inkább azt, ami úgyis kéznél van. És ez a Gianelli. Eladni úgysem lehet. Ha lehetne is, max 5000Ft szemben a 22000-el, amennyiért vettem. És összesen 500Km-t volt rajta.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67502) siti válasza siti (#67498) üzenetére


siti
senior tag

régi is így volt benne, csak éppen keményre aszalódva (olajat se látott évekig). most nem csöpög, reggel megnézem, hogy jó lett e. (élmény ez a gép, robi kapára szerelt Simson Star motor, állt vagy 20 évet. a rozsdás tankkal kellene valamit még kezdeni, és pöpec lesz.)

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67503) misu


misu
aktív tag

Hy!

Kérhetnék egy kis segítséget?

2 dolog lenne:

1. 10" robogóhoz valami normális gumit keresnék. Előre+hátra. Normális gumákat akarok, az ár nem annyira lényeges, de nem szeretném, ha csúszna szárazon, vagy vizesen.

2. Fekvő minarelli blokkos csodám lenne (Malagucci f10 :DDD ), a kuplungot szeretném cserélni.
Ha kompletten cserélem, akkor mindegy, hogy 105 vagy 107mm -es szettet teszek fel?
Vagy van buktatója a dolognak.... :U?

Köszönöm előre is!

Szép napot!

Bye!

Bűn az élet.

(#67504) sityupityu válasza misu (#67503) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Bár nem vagyok biztos benne, de ha jól rémlik akkor az F10-nél ugyanaz a méret van elől és hátul is, 100/80-as. Sok oldalon találsz gumit, mondjuk itt is.

A Continental Contitwist-et sokan nem ajánlják, de nekem pl nincs bajom vele. Bár esős időben biztos, hogy van jobb gumi is nála. A legtöbb panasz egyébként a nagyrobogósok felől jön ezzel a gumival kapcsolatban. Szerintem viszont teljesen használható.

Belerakhatsz 105-ös és 107-es kuplungot is, nincs semmi buktató benne.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67505) siti válasza sityupityu (#67504) üzenetére


siti
senior tag

elől kopottabb michelin, hátul régebbi de kopásmentes pirelli van, és érzem reggel 16 fokban, hogy hideg a gumi, az aszfalt és mászik szépen le az ívről. szerintem 10" méretben nincs olyan gumi, ami mindent visz. lehet hogy a 12e-s gumi jobb mint a 8e Ft-os, de nem fog 50% nőni a kanyar sebességem :D
jövőre új gumit teszek fel, szerintem bármit választok jobb lesz mint ezek az 5-6 éves gumik.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67506) misu válasza sityupityu (#67504) üzenetére


misu
aktív tag

Hy!

Igen, azonos a méret!
Én is azt tapasztalom, hogy nehéz választás lesz...:)

Köszönöm a segítséget! :R

Szép napot!

Bye!

Bűn az élet.

(#67507) JoinR válasza sityupityu (#67490) üzenetére


JoinR
senior tag

50-es Scarabeohoz hol tudnék ilyen csodavariátort venni? :) rákerestem de nem nagyon találtam, illetve nem tudom eldönteni, hogy az gyári-e.

(#67508) Repsol600 válasza syler123 (#67500) üzenetére


Repsol600
addikt

Én gázégővel égettem ki. Dobot leszedtem a rezóról és úgy. Nem hiszem, hogy ront a teljesítményen. De először próbáld meg kiégetni.

(#67509) sityupityu válasza JoinR (#67507) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, ez az egyik legkedveltebb multivariátor. A Stage6 Sport Pro is ugyanezt a szintet képviseli.
Mit értesz az alatt, hogy gyári-e? :) Nem gyári, ezeket neves tuningcégek gyártják a gyári helyére. A gyári helyére gond nélkül be lehet rakni őket, de jobb hatásfokkal dolgoznak azoknál.

(#67506) misu Válaszd a michelin city grip-et, azt sokan kedvelek és dicsérik.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67510) macilaci78 válasza sityupityu (#67509) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem is ez a gumi van fent, 150 km van benne, de a szélén már csak kb 10-12 mm a tiszta a hátsó gumin. BIG LÁJK, sokkal stabilabb a motor, magabiztosan viselkedik kanyarban is, fékezéskor is.
12" méretem van, Kék Hold szerelte fel, valami 10,5k/db áron voltak a gumik+szerelés.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67511) JoinR válasza sityupityu (#67509) üzenetére


JoinR
senior tag

Köszi :) Úgy értettem hogy gyári-e, hogy ez javít-e a menettulajdonságokon vagy csak helyettesíti a gyárit.

(#67512) #14121216


#14121216
törölt tag

Sziasztok :)
Most tervezek egy robogót venni, de teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit :( Sosem volt még robogóm, nem igazán ismerem őket (azon kívül, hogy azzal tisztában vagyok hogy főleg az olasz és a japán márkák a legjobbak, de azokból sem mind). Még 2005 körül volt 1 évig egy Hercules nevezetű kis Zach motoros valamim, de ebben ki is merült a motorok ismerete :)
- Lenne rá kb. 150.000ft-om,
- mivel elég magas vagyok (186cm), az apró gépek kilőve, szóval jobb lenne valami nagy(obb) testű,
- tuning, verseny meg hasonló igényem nincs,
- kinézetre azért ennyiért is nézzen ki valahogy (csak nagyvárosban, emberek közt használnám), az sem hátrány, ha kicsit "vagány-sportos, mint pl a Benelli Quattronove X,
- könnyű fenntartás, ne kelljen állandóan szerelgetni,
- főleg a városban szaladgálnék vele, de mivel fotózom, néha-néha azért bírjon elmenni 100km-t is egyhuzamban...

Sztem ennyi. Miket ajánlanátok? :)

[ Szerkesztve ]

(#67513) macilaci78 válasza #14121216 (#67512) üzenetére


macilaci78
nagyúr

100 km kényelmetlen egy seggel robogón. Én múltkor XI. kerületből mentem ki Ecserre, szűk 30 km. Az, hogy kb 50 perc volt, a kisebb gond, de az üléspozíció viszont kényelmetlen, amikor hosszú menet után csak a piros lámpánál le kell tenned róla a lábad. Ellenszélben szabályosan kapaszkodni a kormányba, pedig csak 55 km/h-t mentem.
196 cm magas vagyok és azért nem egy mini robogóm van.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67514) gabe_ válasza macilaci78 (#67513) üzenetére


gabe_
őstag

Én Pesten vettem az enyémet, lábon hazajöttem vele Kecskemétre. :) Rám sötétedett, és fáztam mint a kutya, mert amilyen okos voltam, nem készültem plusz ruhával... :DDD

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67515) #14121216 válasza macilaci78 (#67513) üzenetére


#14121216
törölt tag

Az a 100 km igazából kb. 70 (Debrecen-Tokaj), meg csak alkalomszerűen. Inkább a környéken valamint városi bóklászásra keresek :)

(#67516) macilaci78 válasza #14121216 (#67515) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Értelek. Csak felhívtam a figyelmet, hogy annyira nem fenékig tejfel.

gabe_ egyszer-egyszer belefér, de ha napi szinten mondjuk, munkába járás okán kellene 20-30 km-t közlekednem egy seggel, akkor nem robogót választanék. De ez én vagyok.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67517) perge666 válasza #14121216 (#67515) üzenetére


perge666
veterán

Akkor közel lakunk egymáshoz. :)

Nekem sokáig volt egy Aprilia SR50 Street robogóm,nagyon meg voltam vele elégedve,volt hogy Nyíradonyból mentem vele Debrecenbe vagy Nyíregyházára,Vámospércsre.......de nekem nem volt kényelmetlen,pedig 182cm magas vagyok és 93kg.
Na jó a s*ggemet sokszor elültem,de ez nálam kocsiba is így van.

Az Apriliát nem kellett szerelgetni,csak tankoltam és mentem vele.
A bő 7 év alatt abroncs csere volt,1X légszűrő takarítás,1X gyertya csere,olajcsere a blokkban és kifújt.
Na meg a végén a kuplungja volt már nagyon kopott,de azt már az új gazdája csináltatta meg.
Én azt nyugodt szívvel ajánlom,bár vigyázni kell hogy nehogy egy leharcoltat,tákoltat vegyél.

A Yamaha Aeroxokat amúgy nagyon dícsérik,az nem tetszik esetleg??

[ Szerkesztve ]

(#67518) gabe_ válasza macilaci78 (#67516) üzenetére


gabe_
őstag

Naponta én se vállalnám :B

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67519) jozsi252


jozsi252
veterán

Sziasztok

Egyre jobban próbálom magam rávenni hogy kell újra egy robogó, de most már mindenképpen a 125cm3-es kategória kellene.
Néha mikor késő du. vagy estig dolgozok, szívesebben mennék motorral be a munkahelyre, ez oda vissza összesen 80km-t jelentene. Ami tetszene így nekem nagyon az a Piaggio Libert 125 4T. Ez szerintem minőség fogyasztás terén bőven jó lenne nekem.
50cm3-es semmiképp sem lenne jó, mert amúgy is 100kg környékén vagyok, szóval csóri motor lehet nem komálná annyira mint egy 125cm3-es. Meg azért az út felét kb. lakott területen kívül teszem meg, ahol azért 90 környéki tempóval szeretnék menni.

Na most ugye olyan 750 környéke az általam kinézett motor + reg adó + forgalomba hozatal ami már egyből 900 lenne.
A kérdésem az lenne hogy van más olyan 125cm3-es motor amit érdemes megvenni és olcsóbban kijönnék belőle?

Keeway-ből a a Cityblade 125cm3-es tetszik, az jóval olcsóbb lenne mint a Liberty, kérdés mennyivel rosszabb??

Az a baj hogy használtból nagyon nehéz normálisat kifogni, ezért valahogy jobb lenne az új, de sajnos az ára elég húzós minden téren. Használtakból meg a nagy része ugye okmányok nélküli, azt még levizsgáztatni meg papírokat beszerezni..

Ti mit csinálnátok a helyemben?

Próbáljak inkább keresgélni orrba szájba aprós oldalakon, hátha ki tudok fogni használtból olyat ami papíros rendszámos, nincs kivonva forgalomból stb?

iPhone 13 Pro Max

(#67520) sityupityu válasza #14121216 (#67512) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A már korábban javasolt Aprilia sr-t mondanám én is. 180 centi fölött is teljesen vállalható és kényelmes robogó. És mindenképp csak karburátorost!
Viszont ahhoz a 150 ezerhez legalább egy ötvenest rá kell még dobnod (de inkább többet), hogy normális állapotút kapjál.
Legalább ilyen jó egy Yamaha aerox is, de az még drágább lenne ugyanabban az évjáratban mint egy Aprilia sr.

(#67519) jozsi252 Én kitartóan keresnék a használt piacon, lehet azért találni. Én sem ötvenes, sem pedig nagyobb robogóért nem adnék ki annyi pénzt mint amennyit kérnek értük. :N
A Keeway meg hasonlókat pedig messziről kerüld el.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67521) jozsi252 válasza sityupityu (#67520) üzenetére


jozsi252
veterán

Mondjuk ez a Burgman gyönyörű! https://www.kepesmotor.hu/suzuki-robogo/p1800125?st=burgman&o=pa

De azért mégis 32k km van benne, elvileg legalábbis. Ami azért nem kevés.

Használtakat ti hány km alatt vennétek? Az a baj ha sok tízezer km van benne, akkor hiába néz ki jól, hiába van jó áron, annyira nem érdemes belemenni?

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max

(#67522) sityupityu válasza jozsi252 (#67521) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem valós lehet az a 32k. :K
Nekem nagymotornál kb 25 ezer az "ingerküszöböm". Persze ez nagyon sok tényezőtől függ: milyen motor, hogy rakták bele a kilométereket stb.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67523) scbb válasza mumtaz (#67501) üzenetére


scbb
tag

Üdv! B125 kocsival keresek valami nagyobb testű robogót munkabajarasra, plusz hetente kb 100km-es távolabbi útra. Két személy ritkabban jatszana, akkor is max 50kmre. Max 300 a keret de jo lenne kevesebbol meguszni. Milyen tipusokat ajanlotok?

nincsbéhúsz és szarazakksi

(#67524) yodamastah válasza scbb (#67523) üzenetére


yodamastah
őstag

Ezt inkább a nagyrobogós topicba kérdezd meg.

De ha már beleszóltam: Szerintem erre legalább 250est, és legalább 2x ennyi lét szánj rá. 300e alatt jó eséllyel olyan nagyrobogót kapsz amivel lesz meló bőven. Még 125öst is.

[ Szerkesztve ]

(#67525) macilaci78 válasza yodamastah (#67524) üzenetére


macilaci78
nagyúr

B125 jogsival az ajánlott lökettérfogatot nem hajthatja.

Én is beszélgettem az alkatrészbolttal, mikor az idomért mentem, nekem is azt mondta a srác, hogy vidékre, két személyre 350 ccm alá ne adjam, mert jó, ha egy 80-90 km/h-t ki lehet hozni a gépből. Országúton ez nem játszik, mert a forgalom ritmusa ettől gyorsabb.

Ezzel együtt valószínűleg én is csinálok egy B125-öt, telik vele a vezetési időm, de nem tudom még, hogy gépet veszek-e hozzá.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67526) dugynok válasza macilaci78 (#67525) üzenetére


dugynok
senior tag

Hàt nemtudom... Mi asszonnyal a 200-as Apriliàmmal bejàrtuk az orszàgot és simàn vitte a 100-as tempót megpakolva, mèg többet is. Nyilvàn voltak helyzetek, mikor meg sem próbàltam előzni, meg elengedtem, ha gyorsabb volt valaki, de simàn vàllalható

[ Szerkesztve ]

(#67527) yodamastah válasza macilaci78 (#67525) üzenetére


yodamastah
őstag

Országúton egy jó 250es-el nem tartasz fel senkit. 90-100km/h nem gond, végsebesség 130km/h is megvan (gps) 2 személyt már nagyon megérzi, de használható. Dinamikusan előzni azonban kevés a 250 egyedül is.

"B125 jogsival az ajánlott lökettérfogatot nem hajthatja."

Ezzel tisztában vagyok. Le kell tenni az korlátlan jogsit. Nem akkora költség hogy csak emiatt bekorlátozza magát az ember 125ccm-re.

De oké, nem ezt kérdezte. Szóval ha ajánlani kellene részemről 125-ös xmax-ot ajánlanám. Közepes testű nagyon jól pakolható, nem egy szopóroller modell. Viszonylag erős 14 le motor. 500e alatt 07-09 közötteik szoktak lenni. Sajnos nagy választék nincs belőle.

(#67528) macilaci78 válasza yodamastah (#67527) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Kb 200 cm és 150 kg vagyok egymagam. Máshol ezt egy páros adja ki. Párommal már 220 kg vagyunk együtt.
Teljesen mindegy, hogy 250, vagy 350 ccm, B125-tel egyik sem megy. Azt is írtam, hogy nem a saját tapasztalatomat írtam le, hanem más tanácsát.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67529) syler123


syler123
veterán

Sziasztok!

Azt megtudjátok mondani milyen gyapotot vegyek a kipufogó hangtompítójába?

Hufbauba tudok holnap bemenni, ott sokféle van, melyiket válasszam? Van ugye a hangszigetelő kőzetgyapot, gondolom nekem az kell, de melyiket?

Vagy a teljesen alap is jó lesz?

[ Szerkesztve ]

(#67530) sityupityu válasza syler123 (#67529) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Inkább üveggyapotot szoktak használni ilyesmire. De az alsó linkeden lévő táblák pl elég vastagok is, nehezen lehet velük dolgozni. Persze gondolom ez jóval olcsóbb.
Amúgy pl itt vannak mindenféle gyapotok (lapozz majd még egyet)
Itt pedig egy kis útmutató a műveletről.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67531) syler123 válasza sityupityu (#67530) üzenetére


syler123
veterán

Köszi!

Kicseréltük, először nagyon fasza volt, mély és nem recsegős hangja volt. Párszor mentem vele és mintha kezdené előről, annyira persze nem. De mintha, lehet beképzelem. Nem tudom. Ugye láttátok, hogy eléggé kormolt, szerintem sok olajat kaphat és a gyapot hamar megszívja magát olajjal. Most csak olyan gyapotot használtunk, ami kéznél volt, de akkor veszek a linkedről, hátha majd azzal...

(#67532) syler123 válasza syler123 (#67531) üzenetére


syler123
veterán

Jaj még egy kérdés nem zaklatom tovább a topiclakókat. Ez lenne az alapjárat állító csavar? Basszus, valószínűleg ez állítja a levegő :D Jó lesz ha elállítottam, bár ez teljesen be volt csavarva, én kicsavartam, most meg vissza, szóval szerintem ugyanott van.

[ Szerkesztve ]

(#67533) mumtaz


mumtaz
senior tag

Szeretnék kérdezni megint valamit.

Lenne itt egy kérdés, hátha valaki tudja a választ. Ugye már a harmadik szettet használom egy tajvani öntöttvas hengerszettből. Mindegyik úgy érkezett, hogy két szett gyűrű volt hozzá. Viszont mindegyik gyűrűszett két különböző gyűrűből állt. Az egyik gyűrű hengerfallal érintkező felülete világosszürke, bekopás után króm, mint a tükör. Ez a felülete kicsit trapéz alakú. A másik gyűrű viszont fekete, bekopás után sima, de matt "színű". Szerintetek melyik való alulra és melyik felülre?

Eddig a krómot raktam felülre, a másikat alulra. Kivéve a mostani hengerszettet, mert most a két krómot raktam bele.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67534) takacsbotond


takacsbotond
őstag

Sziasztok! Futárkodáshoz milyen 50ccm-es váltós motor lenne érdemes vennem?

Próbáltad már kikapcsolni-bekapcsolni?

(#67535) siti


siti
senior tag

teljesen elnyaltam az olaj leeresztőt, majd lecsiszoltam kisebbre, majd azt is. lecsiszoltam megint majd azt is. (17->14-re), próbáltam fogóval izomból és most kúpos kör (kb 12-esnél járok)... jöhet hogy lehúzom az olajdekni fedelet és valahogy kifűrészelem. próbáltam melengetni és úgy, de az se volt jó. ha nem fogy ki a gáz, lehet felgyújtom az egészet. Akkor se volt jó, amikor nyár elején visszaraktam, de neeem, nem bírtam várni egy hetet míg megjött az új csavar, pedig megrendeltem előre, mert tavaly se volt jó.... de legalább szépen tudok hatlapra csiszolni :DDD

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67536) scbb válasza siti (#67535) üzenetére


scbb
tag

Esetleg szerezz be egy kúpos beszakadt csavar kiszedőt kb 1500 forint. Megfúrod a hozzá tartozó mérettel, aztán simán kihajtod vele a csavart.

nincsbéhúsz és szarazakksi

(#67537) Repsol600 válasza mumtaz (#67533) üzenetére


Repsol600
addikt

Elvileg a króm a felső, a fekete az alsó.

(#67538) siti válasza scbb (#67536) üzenetére


siti
senior tag

Réz vagy nem tudom miből van, de mállik mint a vakolat. Este leveszem az olaj deknit, fúrkálni már nem a motoron akarom.

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67539) #14121216 válasza sityupityu (#67520) üzenetére


#14121216
törölt tag

Nem néz ki rosszul az Aprilia SR sem :) Ez vajon milyen lehet? Nem tudom, robogókban mennyi idősen mennyi km-ig érdekes venni, totál nem vagyok a motorokkal képben :/

Ezt néztem még ki, nem tudom milyen lehet ez is...

[ Szerkesztve ]

(#67540) sityupityu válasza #14121216 (#67539) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ez az ajánlott típus belőle. Elméletileg ezt a pénzt meg is érné. Mondjuk kímélni biztos, hogy nem kímélték a használata során. Nincs gond azzal, ha már nem gyári dugó-gyűrű stb van egy motorban. Meggyőződésem és gyakorlatból mondom, hogy prémium cuccokkal még tartósabbá is lehet tenni a gyáritól egy motort, de itt ennél a nagy kérdés, hogy vajon mit is takar pontosan az a felújítás? Milyen cuccokat vettek bele, hogy rakták össze stb...Semmi konkrétumot nem írt, csak azt, hogy fel van újítva. Én, mint tuning párti mondom, hogy jobb lenne neked inkább egy gyári állapotút venned valamivel többért, mint hogy otthon szembesülj majd kicsit később valami problémával. Gondolom nem az a fajta vagy aki szívesen nekiáll szerelgetni otthon? :)
Még egyszer mondom, megéri ezt az árat (ebből még faragni is lehetne szerintem), de neked abszolút üzembiztos motor kell gondolom, itt ennél meg azért vannak (lehetnek) bizonytalanságok.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67541) #14121216 válasza sityupityu (#67540) üzenetére


#14121216
törölt tag

A szerelgetéssel nem lenne baj, mert a Suzuki kocsimat is amit meg tudtam, magam szereltem, tuningolgattam. Inkább itt az a gond, h robogóm sosem volt, nem értek hozzájuk. Szóval biztos belejönnék, de nem nagyon szeretném ezt a sajátomon folyamatosan gyakorolgatni :DD

És ha emelném egy picit a tétet, ez vajon milyen lenne? :)

De itt kilistáztam a max 200.000-ig Hajdúban kapható motorokat, nem tudom ezek közül van e tutibb befutó... :K

(#67542) perge666 válasza #14121216 (#67541) üzenetére


perge666
veterán

Az az Area51 200-ért szerintem sok!17 éves, gondolom kilóméter is van benne már bőven.
3-4 hete amikor még nem tudtam mit vegyek, volt ilyen Area Hajdú Biharban nagyon jó, gyári állapotban 120-ért,meg volt egy másik is 105-ért,arról nem sokat írtak.

[ Szerkesztve ]

(#67543) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Sziasztok!
Lehet hulye kerdes, de: gyari kozepsztender rugo helyett letezik univerzalis? Ugyanis a sajatomhoz (Sym jet Basix) egyaltalan nem talalok, illetve a kornyekemen levo motorosboltok szerint masik nem lesz jo hozza. Meretben.legkozelebb egy Yamaha-hoz valot tudtak volna adni, de az kb. fel centivel kisebb a gyarinal.

Mas: variator gorgo illetve kuplung csere hany kilometer utan ajanlott? Gyozkodtek hogy az ugyan nem kopik de szezon vegen szeretnem ezeket lecserelni. Semmi tuning, csak a gyari meretet tennem vissza. Illetve szijcsere is lesz szezon vegen. Az en motoromhoz 118x737-es szij valo, viszont csak 1mm +- meretut talaltam a legtobb helyen. Ekkora elteres befolyasolhat valamit?

(#67544) mumtaz válasza Repsol600 (#67537) üzenetére


mumtaz
senior tag

Akkor jól gondoltam. Köszönöm. :)

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67545) macilaci78 válasza blizzrd (#67543) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ha nagyon nem találsz rugót, vannak ilyet készítő kisiparosok is.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67546) sityupityu válasza blizzrd (#67543) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"variator gorgo illetve kuplung csere hany kilometer utan ajanlott?"

Ez típusonként eltérő lehet, és a felhasználás módjától is rengeteget számít. Az sem mindegy, hogy milyen minőségű görgők vannak benne. Én azt mondom, hogy kb 2-3 ezer kilométerenként "kötelező" ellenőrizni, 5-6 ezernél meg már cserések szoktak lenni általában. De mondom, ez nagyon változó lehet, ennél mehet többet is és kevesebbet is. Ezért kell ellenőrizni. Én pl háklis vagyok az ilyesmire, és jóval hamarább szoktam cserélni, már minimális kopásnál megteszem. :)
Aki olyasmiről győzköd, hogy a görgő nem kopik, annak a tanácsait én figyelmen kívül hagynám a jövőben. :)
A kuplungra rátérve: az jóval tovább bírja. Pláne ha totál gyári az egész meghajtás. A felhúzott-tuningolt motoroknál van csak a kuplung kitéve az átlagnál nagyobb hőhatásnak és terhelésnek a magas fordulaton való elindulás miatt. Kilométert nem kell nézni ennél. Szétszeditek, és ha semmi rendellenességet nem láttok akkor egy jó darabig el lehet felejteni.
A szíjnál a +-1 mm-ert a szíj szélességére érted? Ha igen akkor inkább a +1 mm-ert kell választani.Ha a mínuszost választanád, akkor már alapból egy milliméterrel kevesebbel indulnál (mintha el lenne kopva), és bár kimondva nem tűnik soknak, de kopásban az 1 mm már igen jelentősnek tekinthető. Minél kopottabb a szíj annál kevesebb lesz a végsebességed.

szerk:
(#67532) syler123 Az elméletileg az alapjárat állító csavar (a levegőé az külön van), de megmondom őszintén, hogy ennyire kiálló csavarral még nem nagyon találkoztam.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67547) blizzrd válasza sityupityu (#67546) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Szia!
Nagyon koszi a kimerito valaszt. Meggyozodesem volt nekem is, hogy ezek kopo alkatreszek. 23ezer km-el kerult hozzam a robogo. Alapvetoen en is haklis vagyok ezekre, az automon is mindent szervizintervallumon belul cserelek. Az elozo gazdaja fene tudja, mennyire vigyazott ra, azert dontottem ez mellett mert felujitottak a motorjat. Gyuru, dugyattyu stb. Kovetkezo szezonig mindenkepp cserelek akkor gorgot, erre az 1 honapra nem latom ertelmet mar foglalkozni vele.
Kuplungra is ranezek, hogy milyen allapotban van.
A szijnal a hosszaban van elteres, tehat hosszban talaltam hosszabbat es rovidebbet is.

(#67548) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Egy léghűtéses 50 ccm robogót mondjuk 70 ccm-re átalakítani mit jelent? Nagyobb hengerszett, vagy nagyobb ventilátor is kell mellé?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67549) sityupityu válasza blizzrd (#67547) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ha csak 1-2 milliméterről van szó, akkor a szíj hosszánál is a pluszost vedd meg mint a rövidebbet. Elméletileg fennállhat az a veszély, hogy ha az előírtnál hosszabb vagy szélesebb szíjat raksz fel, akkor túl tud menni a tárcsákon. Viszont azért mondom, hogy nyugodtan felrakhatod az 1-2 milliméterrel hosszabb szíjat is, mivel a gyártok 90%-ban rövidebb szíjakat (ez simán akár lehet 6-8 mm is) csinálnak mint ami rájuk van írva. Sajnos ez egy igen gyakori probléma, még a neves gyártók drága szíjainál is fennáll a jelenség. Tehát az 1-2 mm simán belefér, nem kell félni tőle. De centivel hosszabb azért ne legyen. :)

(#67548) macilaci78 Alap esetben, ha csak egy sima 70-es vashengerről van szó, akkor egy számmal nagyobb karbi. Más nem kell. Az alap ventilátor is teszi még a dolgát itt.
Viszont egy 70-es vashengernél, ami már egy rezonátorral is fel van húzva már jó, ha a ventilátor is ki van cserélve. Ebben az esetben elméletileg még egy gyári főtengely is megállja a helyét, de ha biztosra akarunk menni akkor inkább csere az is. A nagyobb hőértékű gyertya kötelező. A végáttételhez is hozzá kell már nyúlni, hogy értelme is legyen a dolognak.

Viszont ha 70-es aluhengerről beszélünk, akkor már mindenképp kötelező a főtengely csere, és hát az sem mindegy, hogy milyet teszünk abból bele. Itt már még nagyobb karbi kell, nem elegendő az ami egy 70-es vasat még kiszolgálna. Tehát ebben az esetben már tényleg szanaszét kell szedni az egész motort és kb mindent kicserélni benne. De ez már egy más kategória.

Egyébként ha alaptuningba gondolkodunk, akkor sokkal jobban járunk és jobb eredményt érünk el ha marad az 50-es henger, amit párosítunk egy multivariátorral és egy sportkipufogóval (természetesen jól behangolva), mintha feltennénk szimplán egy 70-es vashengert, amit nem párosítunk sem rezonátorral se semmivel. Furának tűnhet de így van. A 70-es hengernek önmagában kb nem sok értelme van. Nyomatékosabb lesz valamivel a motor, de a benne rejlő plusz dolgokat (lóerő stb) nem tudjuk kihasználni a fent felsoroltak nélkül.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67550) blizzrd válasza sityupityu (#67549) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Koszonom szepen :) Es akkor szij es gorgon kivul mi az amit meg erdemes cserelni? A legszuro uj, elso hatso fekek zsir ujak, gumik ujak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.