Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
dtsdexter
csendes tag
Bocs ez a link https://www.egumotors.hu/feszultseg_szabalyzo
... esküszöm, gyári főnök ;)
Geresics
addikt
Az miért van, hogy a robogósok nem intenek (vissza)? Szerintetek?
Továbbá: csináltam egy idei országos motoros és veterán naptárba! [Frissen FRISSÍTVE!]
Nézzétek meg, osszátok meg bátran a naptárat a többiekkel is, mert sok-sok érdekes rendezvény lesz idén!
(Egyik sem az én rendezvényem, és az oldalon reklám sincs! Egyszerűen motorosként motorosoknak csináltam a naptárat! )
u.i.: ha készül a rendezvényről (hivatalos) videó, küldjétek el a linket, és beteszem, hogy utólag bárki megnézhesse!
http://www.MotorosVandor.hu/Rendezvenyek/
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
dtsdexter
csendes tag
Én személy szerint nem "tisztelgek" olyan motoros vagy robogósnak akin nincsen egy épkézláb öltözék.
Szerintem el kellene felejteni a tundrapapucsot, pólót és hawai rövidnadrágot. (egyébként motoros berkekben legalábbis akit én ismerek, nagyképűségnek veszi az öltözék nélküli motorozást, legyen az bármilyen kerékpár, és szerintük ők hoznak szégyent a motorosokra, amit meg is értek)
Évről évre, próbálják elérni, és egyre nagyobb hangsúlyt fektetni a motorosok biztonságára, hogy néha nézzen már körül az ember vagy a visszapillantóba ... Sokkal nehezebb észlelni egy motorost mint egy autóst, megbecsülni a sebességét pedig végképen (mint ahogy azt a reklámokban is említik), de miért figyeljen egy autós oda, ha maga a motoros is tesz rá, még csak egy normális kesztyűt vagy egy vászon vagy bőr dzsekit sem képes magára venni a biztonsága érdekében?! Valahol jogos a felvetés! (szerintem) Úgyhogy szerintem a tiszteletet jelképezné az intés. Bár vannak akik csak nem akarják elengedni kormányt, vagy szimplán nem oda figyel, elő fordul velünk is motorosokkal, hogy elbambulunk.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Azért nem intenek, mert sokaknak közülük nem azt jelenti az egész mint általában a nagymotorosoknak. Csak egy sima közlekedési eszköz a számukra.
Én bevallom őszintén, hogy én sem tartozom a nagy integetők közé, és egyesek számára lehet, hogy furán hangzik, de különösen igaz rám ez ha nagymotorozok. Én nem "kirándulni" járok motorral, hanem általában elég kemény tempót szeretek menni, és hát a tököm integet olyankor.
Unokaöcsém tavaly vizsgázott korlátlanból és mesélte, hogy volt nem egy olyan féleszű, aki képes volt a tanulómotornak integetni. Pedig hát igen csak kitűnnek a többi motoros közül. Mit gondolt, hogy visszafog majd integetni neki úgy, hogy mögötte az oktató aki amúgy is mindenért leb@ssza?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
üszök
őstag
Sok ember a robogót közlekedési eszköznek használja,ők nem motorosok,csak robogóval járnak. Amúgy meg ha a Runnerel megyek, a kutya nem int,és vissza sem intenek. Ha a bálnával megyek és intenek vissza szoktam inteni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
üszök
őstag
Ez hülyeség. Miért kéne elfelejteni? Én is szoktam rövid nadrágban meg pólóban motorozni,mondjuk papucsban nem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Videóban elkezdi a gyerek "robogósok, nyugodtan intsetek a motorosoknak, legfeljebb nem intenek vissza" Csodálkozik, hogy nem akarnak integetni?
Mit kell ebből nagy ügyet csinálni, valaki szeret kalimpálni valaki meg nem.
Én pl kamionozok és mi sem szoktunk inteni egymásnak pedig (sokan nem tudják) köztünk is van nem kicsi összetartás, pláne ha baj van az úton. Tapasztalat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
mumtaz
senior tag
Szerintem nem ettől ledz valaki igazán tisztelt motoros.
Én robogózok és főleg a városban, de néha megyek vidékhre is vele. Nincs védő öltözetem semmi a bukón meg kesztyün kívül. Robogózom már egy ideje és mindig előzékenyen vezetek autóval és robogóval egyaránt. Mindig hagyok elég időt és helyet, ha esetleg menekülni kell. Talán ezért nem volt balesetem, de még koccanásos sem 1994 óta.
Sokat számít szerintem, hogy az ember mire van felkészülve. Az sem lesz jobb motoros, aki teljes vértezetben minden két hétben felnyalja az aszfaltot.
Egyébként ebben az integetésben is feltűnt pár dolog, ami az én teóriám, vagy észrevételem. Vagy igaz, vagy nem.
A legtöbb robogón mindkét kéznél fékkar van és a bal kéznél van a hátsó, amit a legtöbb robogós használ. (Nekem pl. két ujjam szinte mindig rajta van.) Talán nem akarják levenni róla a kezüket.
Talán ezért is sok robogós csak bólint integetés helyett.
Öltönyös (főleg Vespás) "robogósok" nem intenek.
Kicsi, vékony termetű (néha Vespás) lányok általában vissza intenek.
Nekem a nagymotorosok, vagy nagyrobogósok a legtöbbször nem intenek és nem intenek vissza sem. Ebből következőleg leszoktam róla, hogy nekik intsek. Ha viszont mégis intenek, már nem tudom lereagálni.
Láthatóan széttuningolt robogósok, akik pólóban és rövidgatyában ülnek a petárdahangú rotyogójukon úgy, mintha krosszmotoron ülnének akkor sem intenek, ha lámpánál mellettük állsz. Olyankor inkább ránéznek a tiédre, majd kicsit rádőlnek a kormányra és lámpaváltásnál megmutatják, milyet gyorsul a gépük.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
mumtaz
senior tag
Jahh és kimaradt az integetéstől függetlenül néhány robogós kategória.
- Pizzás. Ehhez több nem kell.
- Zömmel Vespás, egyenes gerincel ülő, zömmel öltönyös divat ficsúr. (Oda, vagy vissza nem integet)
- Ugyanez, csak kicsi, törékeny lánykával. (Zömmel visszaintenek)
- Átlagos, hétköznapi robogós védőöltözet nélkül (zömmel visszaint, ritkánt int Ő előbb)
- ugyanez védőöltözetben (mint az előbbi, de inkább nagyobb százalékban int)
- széttuningolt petárda szóró (legtöbbször nem int, csak "aláz")
- szétkopott, lelakott robogós (ha nem futár, akkor zömmel int és mindig visszaint)
- ugyanez öregúrral (érdekes, hogy sokszor intenek)
Ki van még?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
x1port
addikt
A motoros rendőr
mumtaz
senior tag
Jahh. A cowboyok. Azok meg integetnek, ha kell, ha nem.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
siti
senior tag
Általánosítás.... Integeteg vespáról, ami történetesen szét van tuningolva és Pista bácsit is mindig lealázom, amikor reggel megy pecázni (gondolom úgy van vele, hogy magában kuncog, hogy én meg dolgozni megyek...)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
x1port
addikt
Egyenes háttal hugó bossz öltönyben ?
forandor
tag
Van aki azért nem int, mert float.
"Láthatóan széttuningolt robogósok, akik pólóban és rövidgatyában ülnek a petárdahangú rotyogójukon úgy, mintha krosszmotoron ülnének akkor sem intenek, ha lámpánál mellettük állsz. Olyankor inkább ránéznek a tiédre, majd kicsit rádőlnek a kormányra és lámpaváltásnál megmutatják, milyet gyorsul a gépük."
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
siti
senior tag
Egyenes háttal. A menetszél nem számít, irodában meg görnyedek eleget. Póló farmer. Nemtellik hugóra
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
mumtaz
senior tag
Azt úgy kell.
Egyébként valóban csak általánosítottam a saját megfigyeléseimre hivatkozva. Tisztelet a kivételnek természetesen.
Jahh. meg ott a bringás. Soha nem int, csak beint. Melletted simán átrongyol a piroson és akkor is fel van háborodva, ha Te jobbra indexelsz, mert bekanyarodsz és fékeznie kell, mert nem tud elmenni melletted a jobb oldaladon.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
csabi94
őstag
mumtaz
senior tag
Szeretném megkérdezni, hogy nem tudtok egy helyet Budapesten, vagy webshopot, ahonnan lehetne üléshuzat anyagot venni? Maga az anyag kellene, aztán én megcsinálnám.
Az ülésemet már újra húzták jó anyagból, de sz@rul, mivel nnem hagytak felesleget az ívelésre és egyebekre. Emiatt az ülés hátulja felágaskodik, ami egyfelöl csúnya, másfelöl az ülés nem fekszik rá a sisaktartó tömítésre és esőben minden elázik a sisaktartóban.
No meg a hátsó ülést is jó lenne áthúzni.
Ez az anyag jó lenne, ami az ülésen van. Ez valami gumi szerű anyag.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
csongi
veterán
Mifelenk intenk a tanulonak is .
Amugy meg reg tultettem magam ezen, aki vissza int, vissza int, aki nem az nem. . Lexarom.
Ki miert integet vagy nem, magan ugy. . Alapbol a robogosokat nem tartjak motorosnak.
Szerpentinen en sem integetek fontosabb dolgom van
csabi94: Nekem ezek a nappali menetfenyek ebben a formaban nem sokat ernek.
Lehet a fenyereje erosebb, a forras pont ugyan az, kvazi ha a rendes lampat nem latja al, akkor ezt sem fogja.
Vagy kitakaras miatt, vagy mert holt terben lesz.
Akkor ertelmesebb ha a leheto legtavolabb van a lampatol, akkor noveled meg a lathatobb meretet a motornak.
[ Szerkesztve ]
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok, olyan kérdésem, hogy első fékbetét méretet vagy típusát hol tudom megnézni?
Nem találtam hozzá neten leírást, és sajna nem vennék rá mérget, hogy a brembo első fék az gyári lenne.
(Aprilia SR 50 AC '94 Mina fekvő), a fékbetét kiszedése valószínűleg nem fogja megoldani a problémát a mérettel kapcsolatban, és mielőbb kellene vennem újat.
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Megvan ftp://ftp.intercars.com.pl/_KATALOGI_MOTOCYKLOWE_/Czesci_Eksploatacyjne/FERODO_tarcze_hamulcowe.pdf
... esküszöm, gyári főnök ;)
nyogo83
Topikgazda
En a motoromra kerestem mubort, es viszonylag "fillerekert" a Nagy Lajos Kiraly utjan a Roka-Style-ban [link] lehet kapni rengeteg fajta anyagot. Bemesz, vegig lehet nezni az osszeset ami van keszleten nekik.
Kifejezetten kulteri, UV es vizallo anyagot keress. 140 centi szelesek szoval az adott, hosszra meg barmekkorat vagnak. Faternak is innen lett fekete muborrel athuzva a motorules, tokeletes lett vele.
Olyan kulonlegesebb anyagot amit mutatsz, fogalmam sincs hol lehetne beszerezni.
JoinR
senior tag
Hi!
Nemrég vettem egy 50-es Scarabeot, nagyon jópofa motor, csak már 50-60 km után full üresnek írja a benzinszintjelző a tankot. Régebben olvastam, hogy lehet valamit szórakozni rajta, hogy legalább felül legyen pontatlan, és alul pontosabb, de nem találom a leírást. Valaki esetleg csinált már ilyet? Köszi előre is!
csabi94
őstag
Az csak egy kényszermegoldás, mert annyira vakított a 2 lenti lámpa, hogy kénytelen voltam valamit berakni még melléjük, hogy városi forgalomban, közvilágítás mellett úgy tudjak közlekedni, hogy a rendőr sem piszkál, meg a szembejövő sem villog. Még jön 2 angel eyes, és azokat lehet, hogy felrakom pluszban, de azt sem akarom, hogy nagyon "hülyegyerekmotor" legyen.
mumtaz
senior tag
Köszi.
Az az anyag, ami az ülésen van, nagyon jó. Valami üléskárpitos csinálhatta, mert az ülés elején nagyon szépen varrva van. Csak sajnos tényleg nem vett számításba néhány dolgot.
Ez az anyag valóban valami gumi szerű, de inkább olyan, mint a latex.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
JoinR
senior tag
Upsz most számoltam ki, hogy "kicsit" elmértem a távolságot, 180 km-t vettem mióta megtankoltam, és azért mutatott üreset Repülnek vele a km-ek. 3,3-at ivott amúgy, elégedett vagyok.
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok, erről a fékbetétről van valakinek valami véleménye?
- EBC Brakes ....
Kifejezetten ami jó az enyémhez az EBC SFA193, ez egy angol gyártmányú organikus kevlár betét egészen pontosan: "- nagytisztaságú karbon granulátumból, 30% puha réz porból és szemcsékből készül ez a rendkívül jó hőelvezető képességű, korszerű robogó fékbetét"
Ha volt már valakinek ilyen gyártmányú (EBC) annak van tapasztalata az időjárás befolyásoltságáról? PL esőben mennyire tapad?
... esküszöm, gyári főnök ;)
nyogo83
Topikgazda
Teljesen franko beteteket gyart az EBC.
Csak meg kell szokni, hogy az elso par szaz kilometeren visitani fog amig ossze nem kopik a tarcsaval
Nekem Madisonon kellett majdnem 6-700km a hatso beteteknek, hogy elhalgassanak, de autonal is ugyanez volt, ugyanugy EBC betettel.
dtsdexter
csendes tag
Köszi, már megvettem, mivel kellet sos-n, de ezek szerint nem nyúltam vele annyira mellé. Kíváncsian várom, hogy teljesít nedves időben.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
x1port
addikt
Nem tudjátok megmondani hogy a kis robogó kerékbe ( 10" ) mekkora levegőnyomás kell ?
Köszi
siti
senior tag
robogó függő. illetve első vagy hátsó kerék, nálam első: 1.6 hátsó: 1.8. Ugyanebbe a kerékbe LX-en 1.8-2.0 (bár ott az első 11"-re nőtt, a hátsóba csak levegőt raknak többet). most 1.8-2.0-re fújtam, de még nem toltam ki a garázsból se. eddig jó.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
+1
Egyébként nálam is ez a kombó vált be: 1,6-1,8.
Sőt, valamikor az elsőbe inkább 1,5. Volt, hogy még 1,6-nál sem akart rendesen bemelegedni az első. Az ilyen farnehéz, könnyű elejű sz@roknál mint a robogók minél kevesebbet előre, fékezést leszámítva nagy súly nincsen rajta.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Dezit1
újonc
Sziasztok,
Egy olyan problémám lenne, hogy vettem egy 2008-as JM Star Solana 50cc tipusú robogót a melóba járáshoz. Az előző tulaj majdnem 4000km ment vele, viszont én már csak egy 1000 tudtam megtenni vele. Egyik nap gyujtottam volna de semmi. Sokadik probálkozásra betudtam rugni de majdnem lefuladt. Aztán mikor indultam volna el akkor teljes gázkar behuzásnál elkezdett akadozni a motor mintha fuladna le vagy nem lenne üzemanyag esetleg gyujtás. Ezért kicseréltem benne a gyetyát de semmi változás. Kipucoltam a karburátort hátha az lenne a baja de most is úgyanazt csináljam. Észrevettem, hogy alig van üzemanyag a szűrőben. Pedig elég sokat hagytam hogy menjen mikor betudtam rugni. A karburátor tiszitás után látszik hogy áramlik be az üzemanyag a szűrőbe mikor tölti fel a karburátort de utánna semmi. Néztem a szelephézagot és gyári beállitáson van nem mozdult el. Az lenne a kérdésem szerintetek vákum probléma lenne vagy valami más? Megtudnátok mondani mit tudok ebben a helyzetben csinálni mi lehet a probléma? Köszi
dtsdexter
csendes tag
Mondjuk az engem is érdekelne ... este még tele, reggelre meg porzik a benzin szűrő, jól van rögzítve, és nem látok folyást, sehol sem (bár ez benzinnél nem meglepő)
... esküszöm, gyári főnök ;)
Rivaul
addikt
Sziasztok. Segítsetek pls mert a helyén nem kapok a kérdésre választ, kb mint ha meg sem kérdeztem volna... Valószínű nem értenek a bütykölésükhöz és azért. Lényeg 4 ütemű fűnyíró (Mtd Thorx35 Ohv). Mivel gyakorlatilag hasonló a felépítés és elég sablon probléma így aki tud ajánljon valami eljárást amivel rendbe rakom.
Elindulásnál könnyen berántható, rendesen felpörög és erőből megy. Kb 10 perc után elkezd elmenni az ereje és kékesen füstöl. Ezt 5-10 percig csinálja és fokozódik míg be nem fullad. Egyszer még be lehet rántani de percek alatt lefullad és annyi. Kb egy nap és újra indul szépen az első 5-10 perc erejéig.
Nem rég kaptam apóstól mert neki már nehéz tolnia és vett egy kis elektromosat. Tudom nem robi de a motor működése hasonló (henger, főtengely, karbi stb). A kékes füstből gondolom egyre több olajat nyom be, de nem tudom ezt hogy orvosolhatom. Vagy más lehet a hiba?
Köszönöm ha valaki segít.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
dtsdexter
csendes tag
Ebben azért annyira nem lennék biztos, hogy ugyan az.
A kék füst valóban lehet túl sok olaj de miért?
-Hibás olajadagoló
-Hibás vezérlés
-Sérült dugattyú
-Kopott henger
-Hibás karburátor
-hibás gyújtás
-Szelepszár hiba
Tényleg hasonló, legalább is a robbantott ábrák alapján, csak sokkal kisebb helyre van össze zsúfolva
nagyon sok hiba lehet, az se biztos, hogy nem egy. Szerintem fordulj szakszervizhez.
(Tesóm Makita (nem a barkács) szegélynyíróját vissza dobták, kb GTK-ra vették fel.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Rivaul
addikt
Uhh ez valóban sok hibalehetőség. Azt reméltem hogy az elején rendes működés és a kék füst jobban be tudja határolni Ettől függetlenül köszönöm a válaszod
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
larpi
tag
Véleményem szerint az olajlehúzó gyűrűnél lehet a baj (kopott, sérült), mikor az olaj felmelegszik egyre hígabbá válik és a hibás gyűrű egyre többet átenged, az olajszinten ennek látszódnia kell.
Ezeknél a tipusoknál nagyon kicsi a levegőszűrő szívónyílása a szivacs kitölti a házat ezért a kis felület nagyon gyorsan elrakodik, ekkor a benzintől fulladozik. Sűrűn kell tisztítani.
dtsdexter
csendes tag
dupla szűrős egyébként a gyűrű nekem is eszembe jutott, csak már nem tudtam szerkeszteni, de nagyjából lefedi a dugattyú egyik hibáját
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Dezit1
újonc
esetleg ez lehet az én problémámra is a megoldás, hogy a benzin miatt fulladozik a motor? Valaki letudná irni mihez kellene nyulnom, vagy mit cseréljek és hogyan? Nem igazán szereltem ezelőtt még motrot.
Rivaul
addikt
Köszönöm. Az lesz amit írtál. Most hogy tudtam merre induljak már célirányosan bontottam. Elemeire szedtem és elpucoltam mindent, úgy nézett ki minden jó, a légszűrőn kívül mert az valóban megviselt. Viszont ahogy a dugóhoz érkeztem hogy ellenőrizzem, sajna nem tartotta meg a benzint, szemmel láthatóan elszivárgott egy deci fél perc alatt. Nem tudom mitől mehetett így gallyra mert nem sokat volt használva. Ilyenkor mi a teendő? Elég ha új gyűrűt veszek rá?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
dtsdexter
csendes tag
(Szerintem) 2 ütemű robik annyira nem finnyásak, nagyobb keverékkel is vígan elmegy (1:50/+ felett), max jobban füstöl, meg nyilván ezzel arányosan nő is a lerakodás veszélye (bár ha jól emlékszem, valahol írták, hogy annyira nem tesz rosszat, jobb kenést ad) de érezhető különbséget érezhetsz már (csak friss) 95/98-100 as között (ugyan az a kettő, kivétel ez alól Mogyoródi + Dunapláza MOL ill a pályán kapható 100/101 oktánszámú nafta röpke 780Ft/l-ért), teljesítményben is és végsebességben is megmutatkozik, meg persze nem kevés hő formájában. Egy próbát megér.
... esküszöm, gyári főnök ;)
csabi94
őstag
1:50 felett pont hogy kevésbé füstöl. Ha jól tudom, az alap ajánlás az 1:40, szerintem ez alá (1:20, ilyesmi) menni teljesen felesleges. Nekem 1:40-el is úgy füstöl hidegen a gép, hogy félek elindulni a ház előtt, mit gondolnak a szomszédok (Castrol olaj, közepes állapotban lévő robogó). Mire kiérek az utcából, már alig füstöl. Ugyanakkor fáj a szívem a környezet miatt. Biztos, hogy nem bíztatnék senkit arra, hogy még több olajat öntsön a benzinbe (mármint, hogy többet az előírtnál), mert annál jobban szennyezi a környezetet.
Ja, és erre a múltkorira reagálva: Ha felgörgetsz, van ám egy fasza kis kereső jobb oldalt, és akkor nem kell 200/oldalra állítani, meg semmi ilyesmi, kilistázza az összes keresendő kifejezést tartalmazó hsz-t!
[ Szerkesztve ]
dtsdexter
csendes tag
Robogóknál 1:50 et, mint ahogy a legtöbb 2T olajon is az van feltüntetve, de nyilván van ami ettől eltér .
Ám, de jobban kellene füstölni hiszen 1 liter olajat adsz 50L benzinhez ... bocs akkor én írtam fordítva, tehát nem 1:50 hanem mondjuk 2:50 vagy 1:40 stb ... több olaj, ennek nagy részét csak kenésre használja, és megy tovább a kipufogóba, ahol a hő miatt füstöl mint a rezsón hagyott palacsinta sütő Aztán lehet égetni a kipufogót Ám nem tudom, nekem egyáltalán nem füstöl van egy kis 2T "trabi" szaga, de füst az nincsen. pedig mostanában egyre több olajat rakok bele, próbálgatom.
Igen igen láttam.
... esküszöm, gyári főnök ;)
Mielőtt tovább olvastam volna ugyanezt mondtam volna én is.
(#66838) dtsdexter
-Hibás olajadagoló
Az hol van benne?
(#66844) dtsdexter
meg persze nem kevés hő formájában
Ez alatt pontosan mit értesz?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Olajadagoló, hasonló mint a robogóknál egy műanyag fogaskerék a főtengelyen, ami fordulatszám alapján állítja az olajpumpán keresztül az olajmennyiséget (bocs ha pontatlan voltam) (olajadagoló/olaj szivattyú /olaj pumpa) ... robbantott ábrán van benne (ha jól láttam)
Nekem az a tapasztalatom, hogy érezhetően hamarabb és jobban melegszik tőle, ami nem csoda hiszen, magasabb a hőértéke (fűtőértéke) mint a normál 92/95 benzineké ... kipufogón, gyertyán, és öntvényen is mérhető, műszerrel kb +10-20 fokot dob rá, az is számít mennyire húzod neki. Egy hőmérős sima Multival is szépen mérhető.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Az oktánszám a benzin kompresszió tűréségére és az öngyulladására vonatkozó vonatkozó szám. Valóban később gyullad be, de ez a hőérték akkor is megtalálható az égéstérben ha alacsonyabb oktánszámú üzemanyagot használsz. Hogy ettől növekedne-e a hőmérséklet....hát nem tudom
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Dezit1
újonc
4 ütemű robogoról beszélek, amit észleltem most önditóval egyáltalán nem gyúl be a motor csak ha berugom, ha meg nem ülök fel rá akkor teljes gázkar behuzásnál puffogtat, mintha leakarna fuladni, ha meg felülők rá akkor akadozik. Automata szivató lehet a gond? Pedig az felforrosodík és 3-4mm kijjebb is jön.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari