Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#76001) CartmanLand0 válasza energy4ever (#75999) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

Nekem 3 nap állás után tegnap kicsit makacskodott ... 10-et rugtam rá, nem indult ... gyujtás le, gyujtás vissza 2.rugásra indult. Utána gond nélkül üzemelt 30KM-t mentem vele kb

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76002) SoulReaver


SoulReaver
veterán

Én akksi nélkül most rugdostam+szívató... Kellett neki vagy 2 perc, mire beröffent.. :)

[ Szerkesztve ]

(#76003) CartmanLand0


CartmanLand0
senior tag

Egyébként mi okozhatja az alábbi jelenséget : Hidegen első indítás után picit lomha a robogó pár másodpercig ... hiába huzod neki, alig gyorsul ... aztán hirtelen magához tér és megy mint rendesen. Ismerösöm azzal indokolta, hogy hideg, és kell neki kis idő mig bemelegszik ... ez lehet ? Illetve hidegen elsö rugásra indul, viszont melegen már csak pici gázadással indul.

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76004) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Törölték, vagy én nem küldtem el? nem tudom :)
Nem közúti forgalomba, hanem pályázáshoz szeretnék egy Aerox-ot tuningolni picit, jelenleg 70-es henger van alatta. Ezt meddig ésszerű növelni, hogy a fékhatásom és tapadásom is még elégséges legyen ? Csak pálya.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76005) macilaci78 válasza Tamás9x (#76004) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Bármeddig, sem a fékhatás, sem a tapadás nem függ a lökettérfogattól.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#76006) nyogo83 válasza Tamás9x (#76004) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Szerintem csak nem kuldted el :) Legalabbis en nem latom, hogy lett volna torolve.

Aerox kb ilyen szempontbol tok jo: sajnos erre nincs konkret valasz, csak annyi, hogy mennyi penzt akarsz elegetni ra :D Mindent lehet rajta tuningolni, csak gyozd megfizetni. Ha 70-es hengernel feljebb akarsz menni, akkor oda mar szerintem a gyarinal kicsit jobb fotengely is kellene. Hajtasban: Malossi Multivar/Pollini variator+kuplung, vagy ha nagyon sokat szansz ra akkor Malossi MHR cuccok.

Aztan kipufogo, karbi, stb stb. Persze melle a fektarcsat/feknyerget is lehet tuningolni.

Olaszorszagban van kupa ahol Aerox-okkal is csapattak, szoval keszult hozza minden amit ra lehet aggatni, a hatar tenyleg csak a csillagos eg. Viszont ahogy minden ketutemunel, itt is akarmihez nyulsz, a tobbi dolgon is finomitani/cserelni kell.

(#76007) energy4ever válasza CartmanLand0 (#76003) üzenetére


energy4ever
addikt

Persze, bekell melegednie, utana megy csak rendesen. Hidegen hirtelen gazadasra leis tud fulladni akar.

Tamás9x:
Malossi MHR 86cc-ig tudod novelni, ez a plafon. Fekhatast neked kell tudjad! Aeroxbol van 100-as is, valahogy azzal is megallnak.
Letezik Stage6 R/T BIG BORE 95ccm-is, bar ha verseny, akkor malossi szerintem!

[ Szerkesztve ]

(#76008) sityupityu válasza Tamás9x (#76004) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

De milyen 70-es henger van rajta, illetve mit szeretnél? Egy 70-es vashenger van rajta, vagy egy 70-es alu high end henger? :) Nem mindegy. Van olcsó tuning pár tízezerért, és lehet szó szerint milliós összeget is költeni egy 50/70-es robogóra.
Nem törölt senki semmit, nem tiltott téma a tuning a fórumon.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#76009) sityupityu válasza energy4ever (#76007) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Versenyeken 70-nél van meghúzva a határ köbcentiben, ezért is van ebből a méretből a legnagyobb választék alu-nál is. Persze rakhat rá nagyobbat is ha akar magának.
A gyári100-as aerox egy ballépés volt a yamaha-tól, elég komoly konstrukciós hibát csináltak vele.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#76010) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Elméletileg Stage 6 szett van most rajta, még nem merültem bele, most a tél alkalmával fogom majd bontogatni.
Gondolkodtam Gilera Runner 180-on is, esetleg azt tovább fejleszteni.

Jön a számolgatás a téli estéken, és meglátjuk merre billen a mérleg nyelve.

Nem iszunk, bulizunk nőzünk(nőznénk, de az asszony ellenzi ;] ) így a keret korlátlan, persze szépen lassan :)

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76011) CartmanLand0 válasza energy4ever (#76007) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

:R :R

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76012) SoulReaver válasza Tamás9x (#76010) üzenetére


SoulReaver
veterán

Versenyezni akarsz vele? Vagy hogy érted ezt a pályázást?

Én városra, munkába járásra raktam össze egy aeroxot, 70-es athena sport alu hengerrel, naraku evo főtengelyel, c4 csapágyak, 21 black dellorto, malossi mhr multivar vario, polini 3g for race kuplung, malossi x kevlár szíj, hűtött oldal dekni(top), top vízpumpa szett, malossi redfilter, stage6 pro replica kipu, új fékpofák. Mindenből újat vettem, a mocival együtt majdnem fél misike lett az egész... Plusz a sok karbi, hajtás hangolás... :)

Jövőre kap 2 új egyforma gumit, meg ki lesz cserélve a végáttétel(kuplung tengely menet kopott) és puszi.

[ Szerkesztve ]

(#76013) CartmanLand0 válasza SoulReaver (#76012) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

nem semmi :Y szabad kérdezni hogy mennyit megy ezekkel a cuccokal ?

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76014) SoulReaver válasza CartmanLand0 (#76013) üzenetére


SoulReaver
veterán

Még nagyon nyers állapotában mértük gps-el, nem volt behangolva a karbi, hajtás is csak sima multivar volt, úgy ment 93km/h-t. Most őszre meglett az elfogadható majdnem őz barna gyertya kép, hajtás is kb jó lett, 100 körül mehet, de inkább jól gyorsul. Városban nekem ez kell.

(#76015) CartmanLand0 válasza SoulReaver (#76014) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

az szép :K ... fogyasztása hogy alakul ?

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76016) macilaci78 válasza CartmanLand0 (#76015) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Majd a tartósság és az üzembiztos üzemeltetés érdekelne.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#76017) SoulReaver válasza CartmanLand0 (#76015) üzenetére


SoulReaver
veterán

Köszi :B Fogyasztást inkább hagyjuk.. :D Nem mértem még meg, de sokat kajál tuti. De legalább úgy megy, ahogy nekem jó! :)

(#76018) CartmanLand0 válasza SoulReaver (#76017) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

:D Az a lényeg :K

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76019) Tamás9x válasza SoulReaver (#76012) üzenetére


Tamás9x
őstag

Versenyezni szeretnék vele, városba is gondolkodtam egy hasonlón, de jobb a békesség.
Nagyon szép gép :D így már gondolom 15HP felett vagy jóval.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76020) SoulReaver válasza Tamás9x (#76019) üzenetére


SoulReaver
veterán

Ott körül van igen :) elégedett vagyok vele!

(#76021) dond válasza Tamás9x (#76004) üzenetére


dond
csendes tag

...ha már 86cc, erre érdemes ránézned, elég precíz... :)

(#76022) sityupityu válasza Tamás9x (#76010) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ok, de milyen stage6, vas vagy alu? Ha alu, akkor azon belül milyen szintű? Nagyon befolyásolja ám, hogy meddig tudsz elmenni. Ha meg komoly aluhenger van rajta, akkor ahhoz komoly cső is kell majd rá, a 40-50-ezres rezokat el lehet felejteni egy bizonyos szint felett...Nem tudom, hogy jelenleg a gyári kipufogó van-e rajta, de ha igen, akkor a kérdés meg is van válaszolva, hogy vashengered van. Gyári csővel még egy szolidabb aluhenger sem tud együtt dolgozni.
A Gilera runner 1802T-ből nagyon durva dolgokat ki lehet hozni. Bár alapból le van butítva, de úgy sem akármilyen motor. Gyárilag nicasilos henger van rajta ami egy sima csővel van párosítva és így is 21 LE. Egy hajtás és csőcserével 30 ló fölé lehet simán vinni úgy, hogy magához a motorhoz (henger, dugó stb) hozzá sem kell nyúlni. Viszont ehhez a maxi 2T-hez (mert ez már az a kategória) egy rezonátor ott kezdődik, hogy 150 ezer. De a nagyobbik gond inkább az, hogy gyári és jó állapotban lévő darabokat gyakorlatilag szinte lehetetlen találni, akinek meg van, az meg nemigen válik meg tőle.

(#76016) macilaci78

Jó minőségű 70-es vashengerrel, főtengellyel, csapággyal stb és szakszerűen összerakva a gyári minőséget megközelítő szintet lehet összehozni. Persze ez csak a vashengerekre értendő, az aluhengerek nem erről szólnak...

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#76023) Tamás9x válasza sityupityu (#76022) üzenetére


Tamás9x
őstag

Ezekre én is kíváncsi vagyok, szét fogom szedni, darabokra :)

dond: :R Ez egy nagyon jó alapanyag.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76024) perge666 válasza energy4ever (#75999) üzenetére


perge666
veterán

Nálam a 40 ezres "terep"robogó van használatban hétfő óta,reggelente 8-10 rúgás kell neki,de délután már 3-4 rúgás és szépen ketyeg.
Ugyebár nyáron 1 vagy nagyritkán 2 rúgás elég volt neki,de már hideg van és szerintem ez így normális.
Igaz a Derbi ilyenkor is indul 1-2 rúgásra,de az alig múlt még 2 éves,és van benne garantált 4200km,a Booster meg majdcsak 30 éves és a jóég tudja mennyit futhatott.......

(#76025) d@vee válasza perge666 (#76024) üzenetére


d@vee
őstag

Én vasárnap raktam el az enyémet aludni, de előtte még mentem egy kört. Meg volt fagyva rendesen, de egy rúgásra indult. Előtte meg melegen 3-4 is kellett neki. Ki érti ezt? :F

Ja

(#76026) Tamás9x


Tamás9x
őstag

Egy kis okosság a gyenge szikrával, rendelkező kollégáknak :)
[link]
d@vee: Nem vagy egy kicsit túl dúsítva? nekem akkor játszott ilyet. kissebb fúvóka, és melegen pöc, hidegen 2-3

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76027) d@vee válasza Tamás9x (#76026) üzenetére


d@vee
őstag

Hát füstöl mint a gyárkémény, de eddig sosem állítottam rajta. Nem értek hozzá :DDD

Ja

(#76028) Tamás9x válasza d@vee (#76027) üzenetére


Tamás9x
őstag

Akkor nem kavarlak be ;]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76029) nyogo83 válasza Tamás9x (#76026) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Annyit hozzatennek a videohoz, hogy vagy szamolgatni kellene egy kicsit a kapacitas erteket a kulonbozo fordulatszamokhoz, vagy ha random 200-220pF-os kondenzatort raakaszt az ember, akkor lehet utana a gyujtast is allitani, mert eltolja a gyujtast a kulonbozo fordulatszamokon.

(#76030) Tamás9x válasza nyogo83 (#76029) üzenetére


Tamás9x
őstag

A secunder oldali kapacitás növelés tudtommal nem szól bele a primer vezérlésébe, mert már mindenhol hal elemes cdi van, de kipróbálom, bár nekem elég bivaly szikrám van.
Ha túl tolja, az megeszi a gyertyát tervezett üzemi időn belül.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76031) energy4ever válasza Tamás9x (#76030) üzenetére


energy4ever
addikt

A gyertya hamar tonkremenese meg a jobbik eset. Rosszabb esetben a dugattyu teteje is atlyukad.

(#76032) Tamás9x válasza energy4ever (#76031) üzenetére


Tamás9x
őstag

Abban nem hiszek oda kopogásos égésnek vagy nagyon nagy gyujtópont eltérésnek kellene lennie, ami a teljesítményben is erősen érződik. De ezek okot adnak az alaposabb utánnajárásnak.
Gyújtásnál a szikra keletkezési idejének az eleje a lényeg, nem a vége. Nyugodtan húzhatja az ívet a kipufogás végéig, de ha már hamarabb gyújt mint a tervezett pont akkor szopóroller.
Szerintem, de ennek utánna nézek, mert egy pillanatra elbizonytalanodtam :R

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76033) nyogo83 válasza Tamás9x (#76032) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

"szikra keletkezési idejének az eleje a lényeg, nem a vége"

Pont ez az. A gyertyara kotott kondenzator mikor toltodik fel es mikor sul ki? Amikor a gyertyan szikra lenne, akkor toltodnek fel a kondenzatorok, majd a "valodi" szikra vegen sul ki a 30kV-os plusz kondi a gyertyan keresztul.

Egy szkopos meressel szepen latszodna az eltolodas szerintem, csak ahhoz nem artana egy HV probe (amim nincs, sima X10-est meg nem akasztok ra ;] ).

A masik kerdes, hogy vajon magasabb fordulaton az eredeti szikraerosseghez kepest nem lenne-e gyengebb, mivel kevesebb ido jut a kondikat feltolteni.

Szoval akar mukodokepes dolog is lehet, csak nem art szamolgatni hozza meg utanaallitani.
Fent tartom, hogy hulyeseget beszelek, csak hangosan gondolkodom :))

[ Szerkesztve ]

(#76034) Tamás9x válasza nyogo83 (#76033) üzenetére


Tamás9x
őstag

Logikusan gondolkodva igazad van, telen lesz ido letesztelni.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76035) KTMHobby3 válasza Tamás9x (#76034) üzenetére


KTMHobby3
tag

Ne dőlj be ennek a marhaságnak. A gyújtóteljesítmény (szikra nagysága), attól az energiától függ, amivel előállítjuk. Kondikkal ezt nem lehet pótolni. Nem asztalon kell működni, hanem benn a robbanótérben, maximális terhelés alatt. Csináltam pár elektronikus gyújtást, az ilyen "asztali" találmányokon csak mosolyogni tudok. Az elsőt, egy 6V-os MZ-re csináltam, 43 évvel ezelőtt.

(#76036) tothferenc


tothferenc
senior tag

Sziasztok. Most, hogy itt a tel, lenne idom atalakitani a vilagitast. Van egy Motowell Magnet RS robogom , projektoros lampaval , amiben H8 35 wattos halogen van. Mint valami gyertyafeny. Mar probaltam kekes izzot - volt vakitas is (paraszt)-, ledeset, de egyik rosszabb mint a masik. 55 wattosat nem merek belerakni, nehogy elolvadjon a foncsor. Gondolkodtam a xenonon. Jo lenne a gyujtolencsehez?! Lehet a toltes nem lenne eleg.... Vagy nezzek bele emelt fenyereju izzot (night breaker, ge megalight...stb)?? Hornetemben az van, de azert nem olcsok ezek az izzok. Esetleg inkabb gondolkodjak el valami spot led kiegeszito vilagitason?! :F

i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3

(#76037) Tamás9x válasza KTMHobby3 (#76035) üzenetére


Tamás9x
őstag

Nem annak dőltem be, a beköpött gyertyát szeretném picit kiküszöbölni. A szikra erpsségében én sem hiszek, régebben lecseréltem a gyujtó trafót, kb semmi nem változott, bár de, kevesebbszer kellett kiszedni és tiszítani a gyertyát :D

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76038) SoulReaver válasza Tamás9x (#76037) üzenetére


SoulReaver
veterán

Akkor a karbit kell beállítani faszányosan!

(#76039) KTMHobby3 válasza Tamás9x (#76037) üzenetére


KTMHobby3
tag

Az utánam szólónak igaza van. De van még pár fontos dolog, ami befolyásolja a gyertyaslusszot. A dús keveréken kívül, a benzin-olaj keverési arány és a gyertya hőértéke is számít. Én 1:50-es szintetikus keverékkel járok, a gyertya hőértéke Bosch 175-225 . Évek óta nincs gyertyaslusszom.

(#76040) Tamás9x válasza SoulReaver (#76038) üzenetére


Tamás9x
őstag

A téma érdekel, a motorommal semmi baj.
Ha működik, akkor olcsóbb egy pár kondi mint egy nagyob trafó.
A jelenlegi gépen is az 1 hengeres blok gyári trafóval kihagyott gyujtást, köpött, változó volt a gyertyakép, másik trafóval, ugyan azzal a pipával tökéletes. :U
Lehet lukra futás, sőtt biztos, ha már nem egy ember szól.

KTMHobby3: A benzin minősége is bele szólhat? van, hogy 100 helyett néha csak super jutott a gépbe, a problémás időszakban.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#76041) perge666


perge666
veterán

Ma délután munkából hazafelé felborultam a tereprobogóval. :(((
Esett valami fagyóka és picit csúszott az út,de nem is ez volt a baj hanem az hogy szerintem megfagyhatott a gázbovdenem.
Lassan elindultam és a kanyarba ahogy visszaengedtem a gázt a motor ugyanúgy ment tovább,erre a gázkart autómatikusan meghúztam és teljes gázzal megindult.
Ekkor behúztam a fékeket és elkezdtem csúszni,2X is korrigáltam de jött a főút és elfogyott az egyenes,ekkor beparáztam hogyha jön valami kocsi akkor nekem ott végem.
Balra még volt érkezésem elnézni,és már át is száguldottam a főúton bele egy hóbuckába. :O
A motor még fekve is pörgött de szerencsére néhány másodperc múlva lefulladt.
Ezután meg nem akart beindulni csak kb 2 perc indítózás után,de akkor meg már szerencsére normálisan hazahozott.

Eléggé megilyesztett,szerencsére nem történt baj,a jobb vállamat ütöttem meg egy kicsit de már nem fáj.
Így utólag belegondolva le kellett volna vennem a gyújtást,de akkor az ilyedtségtől nem volt eszembe.

(#76042) macilaci78 válasza perge666 (#76041) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem a nyáron szakadt el a BWS gázbowdene. A térdednél lévő idom alatt van benne egy toldás, ott is szorulhat.
Egy átok ez a jószág, ha a bowdent a gázkartól a karbiig ki akarod venni, gyakorlatilag nem marad idom a gépen.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#76043) KTMHobby3 válasza Tamás9x (#76040) üzenetére


KTMHobby3
tag

Én csak 95-öst tankolok, nálunk a MOL kútnál. Nagy forgalmú hely, nincs vele semmi bajom, mint írtam, évek óta nincs slusszom. De olvastam hogy másoknak nagyon rossz tapasztalatai vannak, főleg félreeső, olcsóbb kutaknál. Tartózkodj tőlük!

(#76044) CartmanLand0 válasza perge666 (#76041) üzenetére


CartmanLand0
senior tag

Nem semmi, örülök hogy nem lett komolyabb baj. Én is mentem volna a joggal, de inkább megvárom mig elolvad ez a fránya hó/jég.

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#76045) perge666 válasza macilaci78 (#76042) üzenetére


perge666
veterán

Na köszi,ezzel most megnyugtattál. :(
Valahogy megpróbálom beolajozni a bovdent,vagy befújni wd40-el úgy hogy ne kelljen szétszedni.

CartmanLand0 : Sajnos nekem a motor munkaeszköz.
1 autó van,asszony jár vele dolgozni meg a gyereket hordja bölcsibe,én meg a motorra kényszerülök.
Kisvárosban élek,itt nincs tömegközlekedés......

Az éjszaka majd leszakadt a karom amit megütöttem boruláskor,most is érzékeny. :O

(#76046) macilaci78 válasza perge666 (#76045) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Te még szerencsésen megúsztad. Öcsém törött kulccsonttal rángatta ki a robogót anno és jött vele haza. Kis sebességnél is lehet nagy baj.

A térdnél lévő idomhoz viszonylag könnyen hotzzáférni. Arra figyelj, hogy a gyújtáskapcsoló rámája kvázi bajonetzáras, először el kell forgatni kb 30°-ot és utána kön ki.
Akkufedél le, talp alatti idom le és utána jöhet le a térd előtti idom. Ott már hozzáférsz a toldáshoz.
A gázkar alatti rész egyszerű, egy csillagcsavarhúzó és egy emlékeim szerint 10-es villáskulcs.
A karburátor felőli végét meg gondolom, ismered.

Itt a 7-es és 8-as elemek a bowdenek, meg a többi sallang. Olyan 3 hét a rendelés, kiszállítás, ami mostanság az ünnepek miatt szerintem kitolódhat. Én ezt rendeltem, mivel én már tavaszig nem veszem elő a gépet, ráérek megvárni az újat, ezt átadhatom neked.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#76047) perge666 válasza macilaci78 (#76046) üzenetére


perge666
veterán

Köszi az infót. :R

A héten nincs érkezésem szerelgetni,de majd jelzek......

(#76048) nyogo83


nyogo83
Topikgazda

Akit esetleg erint a dolog, ma voltam az egyik Lidl-ben (Fogarasi ut) es akcioban szorjak kifele a PDSSA 20V-Li tipusu nem allithato, max 180Nm-t tudo akkus utvecsavarozokat 15 ezerert. Annyiert teljesen okes szerintem, volt belole egy rakat.

Ha csak azt nezem, hogy robogonal altalaban fotengely anya 30-50Nm, kuplung anya szinten hasonlo meghuzasi ertekekkel bir, ahhoz tokeletes.

(#76049) perge666 válasza nyogo83 (#76048) üzenetére


perge666
veterán

Van hozzá akku meg töltő is?
Mert legutóbb anélkül árulták.

(#76050) nyogo83 válasza perge666 (#76049) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Egyben, komplett dobozzal lattam.
Az egyik fel volt bontva es benne lattam az akksit (a gep aljara ra volt pattintva).

Szoval gondolom a tolto is ott van melle, kulon kiemelve nem volt hogy nincs benne az arban.
Ha anelkul van 15k-ert akkor annyira nagyon nem buli, mert kb 10k egy akksi meg 3-4k a tolto. Es legutobb az ez utani ujabb 400Nm-es modellt arultak talan 24-28k-ert kompletten toltovel,akksival.

Azert nem neztem meg komolyabban, mert valami gebasz volt a terminalokkal es kartyaval nem lehetett fizetni, pedig lehet elhoztam volna egyet. Tuti ismerosi korben valakinek kellett volna ennyiert.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.