Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67451) Winne válasza DigitXT (#67450) üzenetére


Winne
nagyúr

Akkor még mindig a szíj a legjobb tipp? A srác éppen nyaral, de írom neki, amit javasoltok. :K :R

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#67452) sityupityu válasza Winne (#67445) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Észre sem vettem, hogy beraktál egy új linket.
Ez nem karburációs probléma, én is azt mondom mint DigitXT, hogy mihamarább szét kell kapni a meghajtást.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67453) forandor válasza blizzrd (#67446) üzenetére


forandor
tag

Szerintem a berúgókar tengelye beljebb van csúszva a kelleténél.

(#67454) forandor


forandor
tag

Piaggio ZIP Base. Beragadt az első teleszkópvilla (még a télen, garázsban tartva), a szárakon némi rozsda is mutatkozik a porlehúzónál. Nem tudom, hogy alsó vagy felső ponton ragadtak-e be.

Eleinte mezőre vittem ki, jó rázós göröngyös útra, de makacsul ragaszkodik.
Barbárkodtam, azaz kapott WD40-et, de az sem hatotta meg.

Mi a mágiája, hogy ismét működésre bírjam? Ha a szétszedés, akkor hogy? Főleg ha be van ragadva.

(#67455) gabe_ válasza forandor (#67454) üzenetére


gabe_
őstag

Nekem úgy rémlik, hogy ezeket alulról lehet szétszedni, hosszú szárú imbusz kulccsal. Gondolom, az sem mindegy, hogy rendes olajos teló, vagy a silányabb zsíros.
Az enyémet inkább odaadtam egy szerelőnek, aki egy felújítókészlettel rendbe tette. (Kivettem az első villát, és elvittem neki)
Ha már rozsdás a szára a csúszó részen is, az lehet, már rég rossz...

[ Szerkesztve ]

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67456) sityupityu válasza forandor (#67454) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Csak egy javaslat, szerintem ha még nem csináltál ilyet (és még nem is láttad a folyamatot), akkor szerintem bízd ezt szerelőre. Egyébként megjegyzem, hogy sok esetben igen magas szokott lenni a felújítási költség. Már a szimeringek is horror áron szoktak lenni. Ilyen kaliberű motornál sokszor jobban kijön az ember, ha jó állapotban lévő bontottat néz. Persze ebben is van némi rizikó, de azt kiszedett állapotban is fel lehet nagyjából mérni, hogy kb milyen állapotban van egy teló (van-e olajfolyás, könnyedén megy-e stb). Így a felújítási költségnek akár a feléből is meglehet úszni. Persze netes vásárlás ilyenkor kizárva, személyesen kell leellenőrizni. Hacsak nem bízol meg nagyon az eladó szavában.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67457) forandor válasza sityupityu (#67456) üzenetére


forandor
tag

Köszönöm a válaszokat!
Ma lebontottam az elejét, hogy hozzáférjek, de ez a mocsok csak komplett villaként cserélhető. A kormány alatt lévő anyákhoz meg nincs szerszámom, úgyhogy részemről a dolog úgy marad ahogy van.
Egyébkét interneten nézegettem bontottakat, rém rondák...
Lehet az enyém nem rugózik, de szép. :)

(#67458) F1r3b1rd


F1r3b1rd
tag

Ma hazahoztam a robogómat, komplett blokkfelújítás volt.

1. A bejáratást hogyan végezzem? Középsztenderre állítva járassam alapjáraton fél-1 órákat?
2. A járatások között elég egy fél óra pihentetés a blokk kihüléséhez?
3. Bejáratás ideje alatt szabad egyáltalán ráülni és kb 40-el menni?
4. Hány km után lehet már rendesen használni ?

A szervízben járatták pár órát, de szerintem csak beindították és elpuffogott alapjáraton.

Csak melóba járásra használom, de sajnos van egy elég meredek híd,amin fel kell mennem jövet-menet és nincs mód a megkerülésére, bennem is van v 120 kg, tehát terhelést kapni fog. Ezért szeretném rendesen bejáratni.

Olajozást átállították hogy alapból többet kapjon, füstöl is rendesen, nem tudom, érdemes e még tenni külön az üzemanyagba is a bejáratáshoz.

Említették még hogy a gyertyát( abból is tetettem újat) hamar meg fogja enni a bejáratás miatt. EZ tényleg így van? Ha igen, mikortól érdemes újra cserélni ?

(#67459) macilaci78 válasza F1r3b1rd (#67458) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Új robogót járattam be kb 150 kg tömeggel, semmi, ráültem, mentem kb 25 km 20 km/h-val, aztán ugyanennyit 30 km/h-val majd néha meghúzatva kb 50-ig, az első 250 km kímélve, nem nyélgázon.
Ez volt 20 éve, 5 ezer km-rel ezelőtt, motorikusan köszöni szépen, jól van. Tegnap 30 km-t belecsavartam egy irányba, egy óra múlva vissza is, hiba nélkül ment.

Nem értek hozzá és rég is volt már.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67460) perge666 válasza F1r3b1rd (#67458) üzenetére


perge666
veterán

Milyen robogó, mikori, milyen hűtése van?

Én alig 1 hete vettem vadi új motort, nekem azt mondták hogy ezeket már nem kell járatni, bár nekem a fojtások még benne vannak és a fordulatszámmérő is csak félig megy fel minden sebességben, meg 50-ig gyorsul.

Nekem most van benne 163 km, de az első 60-70km-en 25-30-35-el mentem vele, most se maxon húzom olyan 40-45-el.

(#67461) sityupityu válasza F1r3b1rd (#67458) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Én is azt kérdezem mint perge666 : "Milyen robogó, mikori, milyen hűtése van?"
Pluszban, hogy nem tudod véletlen, hogy milyen hengert raktak fel? Egyébként az olajozás elállítás jó nagy marhaság volt a részükről, bőven elég lett volna a benzinbe rakni pluszba egy kicsit.

Csak azért kérdeztem, hogy milyen henger van fenn, mert ezeket felesleges már úgy járatgatni mint anno a szoci motorokat. Nincs rá szükség, ha valami nem oké az már az első percekben kiderül általában. Egyébként én frissen összerakott motort (vashenger) kb max 20 percig szoktam egy helyben járatni változó alapjárati fordulattal. Utána egy 50-100 kilométeres finomabb tempó szerintem bőven elegendő.
De itt egy hasznos írás.

(#67459) macilaci78 "Ez volt 20 éve, 5 ezer km-rel ezelőtt"

Akkor te sem viszed túlzásba a motorozást. legalább is ezzel a géppel. :)

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67462) Winne


Winne
nagyúr

Na hazajött a nyaralásból a srác, szétszedte, azt mondta alkatrészek, szíj rendben van, ők azt látják, hogy üzemanyag gond lehet, hogy túl sok olajat és így kevés benzint kap. Mit szóltok ehhez a videó alapján? Lehetséges?

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#67463) macilaci78 válasza sityupityu (#67461) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ki volt kímélve, az biztos. :D
Akkor nettó hülyeség volt ezt megvenni, szüleimnél volt a motor, míg én Szegeden tanultam, éltem. 2-3 évre elkerült Szegedre, akkor belement kb háromezer km, utána a márkaszerviz töketlensége okán felment a padlásra.

Öcsémé is hasonló sorsra jutott, de azzal estek. Öcsém nemrég utánajárt az alkatrészeknek, rendbe szedte, és egy füst alatt az enyém is meg lett csinálva.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67464) Repsol600


Repsol600
addikt

Sziasztok!

Ezek a görgők még használhatóak?

[kép]
[kép]

(#67465) siti válasza Repsol600 (#67464) üzenetére


siti
senior tag

ha eddig is ezzel ment, tuti menne tovább is, de amúgy kuka

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67466) forandor válasza Repsol600 (#67464) üzenetére


forandor
tag

Használni használhatóak, de inkább cserés.

Lecsókolbászt ne vegyél!

(#67467) sityupityu válasza Winne (#67462) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A videót nézve semmi sem utal karburációs gondra.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67468) Winne válasza sityupityu (#67467) üzenetére


Winne
nagyúr

Azt mondta, szte túl sok olajat kap és azért fullad be terhelésnél, mert "nem robban be" a keverék.

Azt mondta csinál pár fotót és akkor bedobom őket.

Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...

(#67469) slayer006


slayer006
addikt

Sziasztok!

Ez a csomagtartó csak 2013/14 -es Aeroxokhoz használható?

"Nem könnyű apának lenni, mikor a gyerek a lázadó korszakát éli." - Darth Vader

(#67470) F1r3b1rd válasza perge666 (#67460) üzenetére


F1r3b1rd
tag

Ez az évjáratú Kymco Agility RS 50 2T Naked[, LÉGhűtéses. Külsőre a 2010-es verziónak tűnik, állítólag 2012 vásárolták újonnan( a 2012es verziónak már az orridomban vannak az indexei, nem külön konzolként a kormány alatt).

sityupityu

Annyit tudok csak h a gyári taiwani v azzal megegyező minőségű alkatrészeket tettek bele, kínai koppintásokkal nem raknak össze blokkot a sok vacak minőség miatt.

Még körbenézem a csavarokat is, mert ha nem alapjáraton pöfög, hanem felhúzom 5000 rpm-re akkor hallhatóan vmi csörög de kegyetlenül.

[ Szerkesztve ]

(#67471) mumtaz


mumtaz
senior tag

Kicsit hosszú leszek, de muszáj, hogy minden infót megosszak.
Előállnék egy dologgal és itt most talán azoknak szólna a kérdés, akik konyítanak a rezonátorokhoz.
Tudjuk, hogy a "rezó" milyen jótékonyan hat a kétütemű motorokra. Korábban volt is vita belőle, mivel azzal én is tisztában vagyok, hogy egy karbis motornál milyen előnyei vannak, de vita volt belőle, hogy - szerintem - egy injektoros (Ditec/PureJet/Jetforce TSDI) motoroknál inkább hátránya lehet. Akkor kifejtettem, hogy szerintem ott inkább hátránya van, mert nincs mit visszanyomni az égéstérbe. Gondoltam is akkor, hogy, ha előnye, mint rezónak nem is lesz, de hátránya sem, ha rárakom a TSDI Jetforce-omra. Vettem egy Gianelli Extra V2-t. Ez a Jetforce karbis (C-Tech) változatára való, ami szinte semmiben nem különbözik a TSDI-től az injektort leszámítva. A hengerük és a blokk gyakorlatilag ugyanaz.
Előnye valóban nem volt, hátránya viszont igen, mivel a gép még az üzemi fordulatot sem volt képes elérni a kipufogógáz meg olyan meleg volt, hogy a hangtompító dob elszíneződött, a festék meg porként jött le róla.

Levettem és visszaraktam a gyári kipufogóját.
A régi (piros) Jetforce-om nem akart menni és nem is jöttem rá, hogy miért. TSDI-ről lévén szó szinte bármi okozhatta. Na mindegy. Májusban vettem egy másik Jetforce-ot (ezüst), ami makulátlanabb állapotban volt és ment is rendesen. A különbségek érdekesek voltak a piros és az ezüst között.
Itt lényegi különbség az volt, hogy a piros - bárhogyan is volt hangolva a hajtáslánc - soha nem pörgött 8500 fölé, illetve sztendered szétpörgetve is 9000 volt a maximum. Ezt sem a gyári 50-es, sem a 70-es hengerrel nem lépte túl. A max nyomatékot meg inkább 7500 környékén adta le.
Ezzel szemben az ezüst alapból 9000-et pörgött és menet közben kipörgött 9500-ig, néha 10000-ig is. Sztenderen szétpörgetve 12000 is volt.
Akkor úgy gondolkodtam, hogy esetleg más az ECU tartalma, mert az ezüst 2005-ös, míg a piros 2003-as kiadású volt és találtam némi különbséget egyéb helyeken is. Így gondoltam, módosítottak valamit.

Na mindegy. Használtam az ezüstöt, a pirosat meg bontogatom szét. Viszont pár hete az ezüst kezdte megmakacsolni magát. Észrevettem, hogy a kipufogóvége kissé kiégett/kilyukadt. Áttettem a pirosról a kipufogót. Érdekes, hogy azzal az ezüst sem volt képes 8000 fölé pörögni. Gyenge lett. Mentem még vele, aztán kicsit elhalkult a kipufogó és utána megállás után alig bírtam elindulni. Félgáztól felfelé megfulladt. Belenéztem a kipufogó végébe, és valami kormos izé belülről elzárta a kipufogó véget. Nem tudtam mit tenni, levágtam a kipufogó végét és kiderült, hogy azok a katalizátor maradványai. Azt is láttam, hogy a kipufogó labirintus rendszerű. Kipufogóvég vissza. Ment de ugyanúgy nem pörgött 8000 fölé.
Előkaptam az eredeti kipufogóját, levettem róla a küső "dísz/hővédő" lemezt és azt láttam, hogy azt már valaki körbehegesztette. Gondoltam, hogy valamit módosítottak rajta. Az volt a tervem, hogy az sejthető volt, hogy a két kipufogó belül különbözik és, mivel az eredetileg rajta lévővel jobban pörgött, de szétment a vége, így gondoltam, hogy a piros kipufogó végét levágom és áthegesztem erre a szétégett helyére. Levágtam mindkettő végét és kiderült, mit módosítottak házilag. A kipufogót teljesen kibelezték és az egész dobban csak egy egyenes 40mm átmérőjű perforált cső fut végig a külseje pedig ki van tömve "fémgyapottal". Gyakorlatilag az egész kipufogó csak hangtompító és az egyetlen "fojtás" benne a kipufogóvég, aminek kb 8-9 mm az átmérője.
Nem módosítottam, csak ráhegesztettem a másik kipufogóvéget. Azonnal megjött az erő. Pörög rendesen és megy is.

Ennyi az előélet. Most pedig a konkrét kérdés. Ez a kipufogó már elég viseletes, meg ugye biztos kapott már az élettől 12 év alatt és úgy néztem, hogy az idő rendesen megette. Arra gondoltam, hogy itt az alig futott Gianelli rezó. Az lenne a kérdés, hogy hol lehetne ezen módosítani, hogy hasonló paraméterekkel rendelkezzen, mint ez a módosított gyári dob. Hangsúlyozom, hogy pont nem kell a rezonátor hatás, mivel ugye az a mostani dobban sincs, csak a szűkítés a kipufogóvégen.

Ötleteim voltak, hogy esetleg szétvágom a gianellit és a rezonátor elejétől a végéig beletolok egy perforált csövet és körben kitömöm fémgyapottal, az ívelt szűkítő csövet pedig a rezonátor és a hangtompító között nagyobbra cserélem. Bár lehet, hogy elég lenne csak a rezonátorhatás kioltása.

Bármilyen ötletet elfogadok.

Egyébként a csere oka az lenne, hogy gyári kipufogót maximum bontva tudok venni, ami nagy eséllyel hasonló állapotban van már, mint az enyém. Ugyanakkor valószínűleg belül meg gyári lenne, amit ugye akkor szintén át kellene alakítani. Valamint a Gianelli meg már meg van, nem akarom kukába dobni. Ráadásul pofásabb is és vagy 10 kilóval könnyebb a gyári kipufogónál (az van vagy 15 kiló).

Segítsetek légyszi.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67472) sityupityu válasza mumtaz (#67471) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az alap problémádra én nem tudom a megoldást.
Viszont annyit kérdeznék, hogy anno amikor rápróbáltad a rezonátort, akkor a meghajtást is próbáltad hozzáigazítani? Mert ha nem, akkor nem képes a motor kipörögni egy ilyen kipufogóval függetlenül attól, hogy karburátoros-e vagy sem. Ha próbáltad akkor nem szóltam semmit.

A rezonátor buherálásra rátérve. Ezek a csövek megtervezésénél (pláne a drágábbaknál) azért eléggé odafigyelnek a gázlengések kiszámítására és egyebekre. Minden egyes típus nem véletlenül néz ki úgy ahogy (hossz, vastagság stb). Ezekbe belenyúlni, hogy a teljesítmény is megmaradjon, hát nem tudom.... Mivel minden típust gondosan megterveztek, szerintem ezeken csak rontani lehet a gyárilag megadott teljesítményükhöz képest.
Tudom, a te eseted eléggé speciális. Én nem belezgettem még ilyen csöveket, normál esetben hozzányúlni egy ilyen csőhöz egyenlő a pénzkidobással. De várjunk, hátha tud valaki segíteni ebben neked.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67473) mumtaz válasza sityupityu (#67472) üzenetére


mumtaz
senior tag

Mikor rá lett rakva, akkor képtelen volt még a 7000-es fordulatot is elérni. Sztenderen is csak 8000-et.

Itt a buherálás annyiból állna, hogy kinézetre rezon maradna, csak belül nem lenne az. Ugye a gyári módosított kipuff sem gyári maradt, csak hangtompító lett. A gyári kipufogó végén a kilépő csővel játszadoztam és ezzel tudtam hangolgatni. Végül arra jutottam, hogy ott ez a módosított egy az egybe átömlő kipufogó a gyári 50-es hengerrel nagyon jól szerepelt a gyári 8mm-es kilépő csővel. A 70-es henger 10mm-el volt a legjobb. Így lehetett hozzáhangolni.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67474) Gaborka30


Gaborka30
aktív tag

Sziasztok!
Egy Keeway Knight50-el kapcsolatbna kétrném a segítségetekekt. A motor nem indul. Az önindító forgatja a motort. A karvit kitisztítottam, a trafó és a gyertya vadonatúj. Szikra van (egyébként volt a régivel is, de biztosra akartam menni). Ennek ellenére a motor nem indul be.
Gyanús, hogy kompresszió nincs. Az ujjammal simán be tudom fogni a gyerttya nyílást úgy, hogy nem sziszeg ki melette és nem is érzem azt a nagy nyomást...
Kérdésem: hogy lehetne megállapítani, hogy esetleg valahol "ereszt" a henger?
Esetleg valakinek ötlete arra, hogy mi lehet még a baj?
Köszi!

Gábor

(#67475) sityupityu válasza mumtaz (#67473) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Itt a buherálás annyiból állna, hogy kinézetre rezon maradna, csak belül nem lenne az.

Hát ez az. Nem a kinézete miatt néz ki egy rezo úgy ahogy, hanem a belső működése miatt. Én rezonátort még nem igazítottam motorhoz. Fordítva szoktam. :)
De lehet, hogy más már művelt hasonló dolgokat. Ha van itt ilyen, akkor az majd ad ezzel kapcsolatban valami tanácsot, én nem csináltam még ilyet.

(#67474) Gaborka30 Ez 4T? Olajat ette korábban? Egyik napról a másikra nem indult be? Mennyi km van benne? Elképzelhető, hogy a kompresszióhiány miatt nem indul be, és hát mivel Keeway-ről van szó jó eséllyel nem kifújást kell keresni, hanem egyszerűen csak kopottságról van szó. De bármi lehet.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67476) Gaborka30 válasza sityupityu (#67475) üzenetére


Gaborka30
aktív tag

4T. Az olajfogyásról nem tudok.. Használtam vettem, tudva, hogy nem indul be...
Az előző tulaj elmondása szerint vadonatúj a hengerfej, a dugó és a gyűrűk és a csere óta már volt használva.. Ezért a kopás nem jutott eszembe..

(#67477) syler123


syler123
veterán

Sziasztok!

Van egy Motowell Magnet Rs robogóm.

Már régebben beépítésre került Stage6 variátor, Stage6 pro replika kipufogó.

Ilyen kipufogóm van.

Viszont elképesztő hangos, ez mennyire normális? Olyan hangja van, mintha el lenne fűrészelve a kipufogó :D
Érces, magas hangja van. Ha valaki ért hozzá, akkor tehetek fel hangfelvételt.

Ha normális akkor nem veszek másikat, de ha nem akkor nézek valami mást. Esetleg javítható valahogy? Lehet nem működik a hangtompító része? Az elejétől kezdve ilyen. A gyári halkabb volt sokkal.

[ Szerkesztve ]

(#67478) sityupityu válasza Gaborka30 (#67476) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Hát akkor vagy igaz, vagy nem amit a tulaj állít. Mármint, hogy voltak cserélve alkatrészek. :)
Ő mit mondott, nála miért nem indult el? Hiba volt elhozni így. Bármilyen nyűgje lehet.

(#67477) syler123
Ez ilyen, jóval hangosabb mint egy gyári cső. De feldobhatsz egy videót ha gondolod.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67479) syler123 válasza sityupityu (#67478) üzenetére


syler123
veterán

Köszi, holnap dobok fel videót róla, hátha hallottatok már ilyet, szerintetek normálisnak számít-e.

(#67480) Gaborka30 válasza sityupityu (#67478) üzenetére


Gaborka30
aktív tag

Hát.. most már itt van..
Azt mondta ,hogy trafó hiba...

(#67481) nyogo83 válasza Gaborka30 (#67480) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Azt irtad, hogy gyertya is oke, valamint szikra is van.
Nekem annyira nem tunik trafo hibanak :U

Gyanusabb, hogy ha igaz amit mond, hogy cserelve lett dugo,stb, akkor nem igazan sikerult jol a muvelet, aztan inkabb tovabb adott rajta.

(#67482) Gaborka30 válasza nyogo83 (#67481) üzenetére


Gaborka30
aktív tag

Hát.. ez az...
Na.. megyek tovább a hiba felderítésével és majd leírom ,hogy mi lett a vége :D

(#67483) mumtaz válasza sityupityu (#67475) üzenetére


mumtaz
senior tag

:)
Tudoh, hogy nem pusztán design, amiért így néz ki. De a hatások szempontjából most pontosan hátrány. Injektoros lévén nem tudom hozzálőni a motort.

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67484) sityupityu válasza mumtaz (#67483) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Egyébként abszolút nem kapni gyári csövet hozzá? Vagy esetleg gyári kinézetű (felépítésű) utángyártottat?

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67485) BlackPriest


BlackPriest
őstag

sziasztok!

friss vagyok a robogózásban, egy gyári keeway focus került hozzám. egy biztos, a gyáro fojtásokkal nem egy életbiztosítás közlekedni.
a kérdés az volna, hogy merre érdemes elindulni, ha "csak" nagyobb végsebességet szeretnék. gyorsulása meglepően jó, azzal nincs gondom. ha csak a variátorból veszem ki a határolást, az már elegendő, vagy oda már nem elég erős a motor? variátor + rezonátor dob már eleget hoz, vagy ott a karbi lép be a képbe és át is kéne fúvókázni? egy 55-60as utazó már elég jónak tűnik célként a mostani 50 helyett.

köszi!

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67486) sityupityu válasza BlackPriest (#67485) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"ha csak a variátorból veszem ki a határolást, az már elegendő, vagy oda már nem elég erős a motor?"

Ha azt kiveszed belőle akkor biztos, hogy nagyobb lesz a végsebesség, nem véletlenül van benne. A vakcsövet érdemes még megnézni, hogy van-e rajta. Ha igen akkor attól is meg kell szabadulni. A CDI nem tudom, hogy milyen van benne, hol ilyennel szerelik, hol meg olyannal. De számítani lehet rá, hogy esetleg korlátozott benne az is.
Egy multivario plusz sportkipufogó kombó sokat tud dobni a szerkezeten ha az rendesen be van hangolva. :K
Nem kell nagyobb karbi ezek miatt. Egy sportcső ha már rá van hangolva a meghajtás, akkor általában eggyel nagyobb fúvókát szokott igényelni mint ami addig benne volt. Semmi egyebet.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67487) BlackPriest válasza sityupityu (#67486) üzenetére


BlackPriest
őstag

köszönöm! a behangolás hogy néz ki? cdi-t még nem néztem, de ez is jó tipp, észben tartom

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67488) sityupityu válasza BlackPriest (#67487) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Hát ha még eddig nem csináltál ilyet, akkor nem lesz egyszerű. A komplett meghajtást (görgők, szíjhézagolás, kontrasztrugó, kuplungrugók) hozzá kell igazítani a csőhöz.
Itt van egy kis útmutató, de ha nem vagy járatos ebben, akkor jobb lenne olyan segítségét kérni aki már csinált ilyet. Így fórumon keresztül én nem tudom megmondani (nem lehet), hogy miből milyen kell majd.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67489) BlackPriest válasza sityupityu (#67488) üzenetére


BlackPriest
őstag

köszi, akkor ez már az a kategória, amibe kár belevágni (nekem). a nagyobb végsebesség meglesz a fojtás eltávolítással :R

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#67490) sityupityu válasza BlackPriest (#67489) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Persze. Az az utazósebesség amit te akarsz, meglesz a fojtások eltávolításával a meghajtás tuningolása nélkül is. De a CDI-nek azért nézz utána.

szerk: Viszont sportcső használata nélkül, egy multivariátorral önmagában is tudsz dobni a dolgokon. Elég berakni a gyári helyére, és a görgőkhöz sem kell hozzányúlnod, maradhatnak a gyári súlyúak benne. Legalább 5 km/h sebességnövekedést fogsz elérni a gyárihoz képest, és a gyorsulás is jobb lesz a gyáritól eltérő görgőpálya miatt.

(#67491) macilaci78 Neked is ajánlom a vario cserét. Nem kamu, sportcső nélkül is más lesz a motor tőle. Valójában a robogótuningnál nem is a sportcső az első lépcső, hanem a vario.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67491) macilaci78 válasza sityupityu (#67490) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az 50 km/h utazósebesség nekem is megvan. A vége 60 km/h szélcsendben, ellenszélben 53-55 km/h, de akkor már mindegy is neki.
A gázkar utolsó 10-15%-án már nincs sebességnövekedés, hiába húzom csutkáig.

Gyári, fojtásokkal. Lehet, télen kiveszem belőle őket.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67492) syler123 válasza syler123 (#67479) üzenetére


syler123
veterán

Most töltöttem fel a videót, nézzetek bele mit gondoltok, ez a hang mennyire normális? Videón lehet nem jön át annyira. Ráadásul az alapjárattal is gond van. Mint láthatjátok berúgni nem is tudom, csak önindítóval, gázadással.

Most még csak 360p van, még nem végzett a youtube, de a lényeg látszik.

Előtte jöttem haza a munkából, szóval hideg nem lehetett a motor még sem indult be pöccre rúgással. Leginkább sehogysem.

[ Szerkesztve ]

(#67493) syler123 válasza syler123 (#67492) üzenetére


syler123
veterán

Még 1 érdekes jelenség :D

Amit tudni kell a robogóról, hogy 3-4 hónapja fel kellett fúrni a hengert, mert rosszul mutatott az óra és kifogyott az olaj, ebbe ne is mennyünk bele. Akkor ki kellett cserélni a stage6 variátort is, mert teljesen el volt kopva, nem tudom ez hogy tudott elkopni, szerintem az előző szerelő alkotott, aki még a tuningot csinálta. Na mindegy, most így állunk, maga a robogó, nyélgázon szépen megy, köztes gázon kicsit érdekes, nem túl optimális a hangja, de ez lehet a karburátor miatt.

(#67494) perge666 válasza syler123 (#67492) üzenetére


perge666
veterán

Szerintem ez normális, mármint a hangja.

Viszont elég jól füstöl ahogy nézem, nekem volt majdcsak 7 évig egy Aprilia SR50 Streetem most adtam el 1 hónapja, és amikor a légszűrő tele volt retekkel akkor füstölt így és kicsit nehezebben indult.

[ Szerkesztve ]

(#67495) syler123 válasza perge666 (#67494) üzenetére


syler123
veterán

Majd ránézetek, de jóhiszeműen azt gondolnám ha szerelőnél járt akkor a légszűrőt már csak megnézte, direkt mondtam neki hogy nézzen át mindent amiből gond lehet cseréljük ki ami csere érett, de csak a variátor és a görgők lettek cserélve.

A hang amúgy nem jön át a videó alatt, sokkal hangosabb. Már többen kérdezték tőlem, hogy tán leszakadt a kipufogó? :D

Légszűrőt egyszerű cserélni? Nekem aki annyit ért a motorhoz hogy elindítja és megy vele?

[ Szerkesztve ]

(#67496) sityupityu válasza syler123 (#67495) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Így a videón keresztül nem hallani vészesnek. Aztán lehet, hogy a hangtompító dobja belül már nem olyan mint amilyennek kéne lenni. Nehéz így megmondani, hogy nem élőben hallja az ember.

"Légszűrőt egyszerű cserélni? Nekem aki annyit ért a motorhoz hogy elindítja és megy vele?"

Szivacsot kiveszed, kimosod (ha nagyon gatya akkor újat kell venni), utána olajspray-el befújod vagy motorolajjal enyhén átitatod aztán mehet vissza.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67497) Repsol600 válasza syler123 (#67495) üzenetére


Repsol600
addikt

Dobban gondolom itt is van hangelnyelő mint az üveggyapott, szerintem ez már kiégett vagy teleszívta magát olajjal. Aprilia RS-em volt annak ugyan ilyen volt a hangja, a dob kiégetés megoldotta nálam.

(#67498) siti


siti
senior tag

simson star kuplung dekni tömítésben a berúgó szimering így ebbe az irányba néz? (merthogy ne engedjük ki az olajat)

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67499) sityupityu válasza siti (#67498) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem tuti biztos, hogy így kell lennie.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67500) syler123 válasza Repsol600 (#67497) üzenetére


syler123
veterán

Köszi!

A dobkiégetést hogyan kell érteni? Hogyan csinálják?
Vagy tegyünk be kőzetgyapotot a jelenlegi helyére? Nem rontana a teljesítményen?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.