Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
slloyd
senior tag
Köszi srácok a tippeket
Nos a helyzet az,hogy én szét szedtem ripityára a karbit és frankón ki is fújkodtam kompresszorral minden egyes járatot,fuvókát.
Nem vagyok otthon a 4t motorokban sajnos ha 2t lenne már megoldottam volna
Viszont a karbi tetején lévő nagy membrán szemrevételezésre sértetlennek tűnik.
Valamint a karbi oldalán is van egy fedél alatt egy kis mebrán kb 5 ft os méretű ami szintén ép....
Gyertyát még nem vettem ki?!.. ( olyan szar helyen van,hogy szét kell bontanom a burkolatot,hogy ki vegyem )
Egyszerűen nem értem mert jól indul hidegen melegen is elkezd alapjáraton pöfögni szépen bár mondjuk mintha az alapjárat kicsit ingadozna aztán gázadásra egyszerűen úgy fullad mintha levenném a gyujtást ....
slloyd
senior tag
A motort ugyan nem de a karbit forgattam járó motornál jobbra balra szintén ugyan azok a tünetek
Amúgy a tipusa Rimini 50 (motobi)
Biztosan nem egy jó márka már csak azért sem mert kínai csoda de nem hiszem hogy ezek a mocik 1500km nél eldobósak.....
[ Szerkesztve ]
slloyd
senior tag
Készítettem videót a jelenségről
Hátha a hozzáértő fülek,azonnal kiszűrik mi lehet a tényleges hiba.
[ Szerkesztve ]
Tothgera30
Ármester
Most már értem. Érdekes gyújtás ráadása után simán mehetne a led, világítás kapcsolóval lenne tompított, távolsági, foncsor különbség kialakítással. Ugye olasz fronton (SR, NRG, Runner) a különböző kialakítású foncsorral oldották meg a 35W-s izzók funkcióit.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Topiccsendőr
addikt
Nah itt van a problema.
Elmondasod alapjan nagygazra fullad. A videoban meg ugy nez ki, h ha rangatod a gazt, akkor kel eletre azaz a teljesitmenyfuvokaval megeteted.
Kerdes az, h hideg-e a motor, es mukodik-e az automata szivatoja rendesen.
Itt mindent meg kell nezni es merni kell. Ezt vidd hozzaertohoz, mert otthon forumon keresztul nem fogod megcsinalni. Mar a hibaleirasnal felre ertheti az ember az egeszet.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Norbika88
senior tag
Hat igen mondjuk elb****tt konstrukcio lett ez, de hat csak motowell.
Sokat jarok sotetben lakott teruleten kivul, azert gondoltam valami hitech izzot probalni.
korpicschess
veterán
Sziasztok!
Pár kérdés:
Azthiszem úgy döntöttem, hogy bár nem akarok nagyobb motort, de azért nem adom el ezt sem, néha-néha jó motorozni vele, igazából szeretem, egy Aprilia RX50-em van, az legalább 2006-os (2008asként vettem, de szerintem 2006-os), a Derbi blokkos már.
Jelenleg nem túl biztonságos állapotban van: rossz gumik, hátsó fékből kifolyik a fékolaj.
Kérdések:
-ha főleg aszfalton, néha földes úton van használva, akkor milyen gumit érdemes rá vennem? Valaki tud konkrét, nem túl szar, de nem túl drága típust mondani?
- Fékhez alkatrészt honnan lehet szerezni? Anno nem tudta megcsinálni a szerelő, úgy rémlik a fékmunkahengerrel van a probléma. (vagy másik szerelőhöz vigyem? ők azthiszem hivatalos Aprilia szerviz voltak, de csak 40k-ért cserélték volna kompletten.)
- másik kérdés, hogy a sebességmérő szétcsúszott valahol, anno visszarakták és utána jól ment, viszont megint szétjött egy padka után, viszont fogalmam sincs, hogy hol kéne megnézni, hol jöhetett szét.
Időm sajna nem sok van rá, ritkán van használva nagyon a motor, de akkor még feccölnék bele egy kis pénzt, aztán jó lesz vagy 10 évig, mert motorikusan eléggé pöpec.
Még egy dolog, ha valaki eddig eljutott az olvasással: eléggé dombos területen lakom, és visszacseréltettem gyári fogszámúra az első lánckereket, így a végsebesség nem túl jó, 80 körül lehet a digitális órája szerint, cserébe felmegyek vele bárhova könnyen, viszont 1-es sebesség pl nagyon rövid. Egy Leo Vince V6 van rajta, nem állítottak utána semmit. Lehet esetleg valahogy másik lánckerékkel és hangolással jobb végsebességet elérni?
Köszi előre is srácok, bocsi a sok buta kérdésért.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
Tothgera30
Ármester
Az elgondolás jó, és érdemes is ilyen izzókat nézni, csak ez szerintem nagyon túl van árazva. Osramnál láttam pár ezer forintért hasonlót, szerintem attól lényegesen jobb, csak a Xenon szett lehet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Chereiose
addikt
Találtam most egy Libertyt, ami tetszik, fel is hívtam a tulajt, egész korrekten elmondott róla mindent (remélem ) [link] Hát így hirdetésnek csak ez van. Állítása szerint az első lámpán van egy kisebb repedés, ami nem befolyásolja a világítást, a kipufogón valami műanyag meg van repedve és a lábtartónál valami kisebb sérülés. Egyéb iránt érdeklődtem a gumik állapotáról, azt mondja, hogy szerinte tökéletesek, garázsban tárolta (nem fűtöttben), és elsőre beindult neki, amikor próbálta tegnap, mielőtt felrakta a hirdetést, pedig az akksi se volt feltöltve maxra. Amúgy Olaszországból hozták be, második tulajdonosa, de ő állítólag nem tudta kihasználni..(lehet sablon szöveg) 70 km/h-t megy simán, biztosítást is fizeti rá az illető. Szerintem egész jónak hangzik, valamelyik nap megyek megnézni. Tippek esetleg, hogy miket vizsgáljak át nagyon? Egyik ismerősömnek is libertyje van, azt mondja, hogy az első tárcsaféket nézzem meg, valamint a hátsó kereket kicsit rángassam meg, mennyire mozog (csapágy kopás miatt)
Kicsit hosszú lett, de gondoltam megosztom itt is, mik a vélemények
mumtaz
senior tag
Nekem tetszik
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Chereiose
addikt
Valamelyik nap megyek megnézni, remélem a legjobbakat Valamint egy kis alkut
[ Szerkesztve ]
Tothgera30
Ármester
Utolsó évjáratú YQ 50-es (Yamaha Aerox) robogóknál mik a tipusbetegségek? Évjáratot pontosan hol tudom megállapítani?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
benceman00
tag
Sziasztok.
Van egy Aprilia Sportcity one 80cc 4T robeszom.
Megakadt a szemem a malossi sport vezérműtengelyeken. Valaki már vett hasonlót? Van értelme a gyári "kis" szelepes HF mellé?
Tavasszal jön a szelephézag állítás + olajcsere, szóval a blokkot így is úgy is kicsit szétkapnám.
Üdv, ASZPi
korpicschess
veterán
Olaszból behozott motor ennyi km-rel... Persze...
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
Chereiose
addikt
Jó hát azt én is gondolom, hogy az tuti kamu...
kcsa
veterán
Nem kamu az, csak már körbeforgott háromszor
Chereiose
addikt
Állapotát kell nézni majd úgyis..
Sziasztok!
(De rég jártam itt...)
Nem rég világosodtam meg, hogy egy benzines autót úgy érdemes üzemmeleg állapotba juttatni a lehető legkisebb károsodás mellett, ha beindítás után max fél percet járatjuk alapjáraton és utána elindulunk vele nem túl alacsony, de nyilván nem is túl magas fordulatszámon járatva, így hamarabb bemelegszik és jobbat teszünk vele, mintha csak alapjáraton "melegítenénk" hosszabb ideig, pedig én eddig inkább ezt tettem, na mindegy, sosem késő
Ugyanezt tettem eddig a léghűtéses 125 4T Piaggio Liberty-mmel. Nem igen találtam erre vonatkozó leírást: A léghűtéses motornál is ez a jó? 10-20 sec után egyből indulni, vagy azért érdemes megvárni azt a kb 1-1,5 percet amíg az automata szivató kikapcsol? Más a helyzet ugye, mint egy vízhűtéses motornál, kinek mi a véleménye, érdemes óvatos tempóban elindulni kb egyből vagy a léghűtés esetén jobb az alapjáraton pár percig járatás?
kcsa
veterán
Sosem késő megvilágosodni
Az én (nem túl sok, és nem túl tartós használaton alapuló) tapasztalatom szerint, a léghűtéses azt szereti, ha legalább egy kicsit bemelegedett, úgy tapasztaltam ez általában egy-két perc, utána nem akar azonnal lefulladni gázra.
Aztán ha valaki többet tud majd megcáfol. Vagy megerősíti
Annyit tudnék hozzáfűzni, hogy szerintem, sőt biztos vagyok benne, hogy a 2T robogók hamarább elérik az üzemi hőmérsékletet. Hátrányuk, hogy a nyári melegben még túl is léphetik azt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
set79
csendes tag
Sziasztok!
Van egy minarelli blokkos aprilia sonic 50 robogóm.
Az a gondom, hogy nagyon lötyög a hátsó kerék. Mi a folyamata ennek a hibának az orvoslásának?
A válaszokat köszönöm!
üdv
(#63022) sityupityu válasza sityupityu (#63020) üzenetére
Huh, nem ezt akartam írni.
A léghűtéses robogókra értettem (különösen a 2T-re), hogy hamarább elérik az üzemi hőfokot mint egy vízhűtéses, és hogy kánikulában még gondjuk is lehet, hogy ne melegedjenek túl. Még álmos vagyok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
mumtaz
senior tag
Khm. Na itt a Tavasz. Beindulni látszanak a kérdéshullámok. Még várom az "ősszel leraktam, most nem indul" kérdések megjelenését.
Gyerekek. Indul a mociszezon?
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Chereiose
addikt
robogó vásárlásnál elég csak egy adás-vételit írni, ugye? Nyomtatok netről formanyomtatványt.
Igen, elég.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Több évnyi robogózás után elköszönnék, eladtam a kis Piaggio NRG Power PJ-met. Nagyon fog hiányozni, azért közösen eltöltöttünk egy fél évtizedet, de utóbbi időben nem nagyon használtam. Biztos fogok még erre járni, kérdezni vagy segíteni pár dologban, de mostanság sajnos erre is kevesebb idő jut.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Chereiose
addikt
Milyen biztonsági zárat érdemes venni robogóhoz? Ha épp utcán kell parkolnom egy kis ideig jó lenne valami zár, amivel legalább látszatra védem
pl. tárcsafék zár, vagy ilyesmi, nem tudom mi az ami érne is talán valamit.
[ Szerkesztve ]
Micsurin
nagyúr
Abus láncok ? Esetleg valami biciklis colostok ha sokallod a lánc árakat
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Chereiose
addikt
Egy 10K-t azért nem sajnálom, annál többet viszont nem ér szerintem. Abus láncokat megnéztem, egész jók, 9 ezer körül vannak ahogy láttam.
Micsurin
nagyúr
Abusnak van 9-tól talán 59-ig is árazása! De szerintem egy sima egyszerű 9-10k elég, amit vinni akarnak azt úgyis viszik.
Ha valaki tudna válaszolni örülnék: Ha a kymcon lecserélem a dobot egy GPR trioválra ami ehhez a motorhoz való akkor kell bármit is álltatni utána ? Változik bármi is a hangján kívül ?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
gabe_
őstag
mumtaz
senior tag
Van ám kontraszt.
De szép lett.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
gabe_
őstag
Telefonnal fényképeztem
Sovány szakácsban sose bízz!
urbi73
senior tag
Sziasztok . Generic xor . A mai nap elmentem a boltba vele , de haza már nem bírtam vele jönni mert , egyszerűen " elment a gyújtás . Azaz se a kürt, semmi ami elektromos nem működik rajta . Biztosítékot ellenőriztem . Akkumulátor fesz ,13 V . Mi lehet a gond? Esetleg a gyújtás kapcsoló ?
-
kcsa
veterán
Nyilván nincs kedved újra szétszedni, de a lemattult fekete lábrészt ha lökhárítófestékkel lefújod, olyan lesz, mint az új.
Chereiose
addikt
Holnap a jó kis 3 fokos időben nézem meg a libertyt...legalább meglátjuk, hidegen indul-e
Amúgy mit nézzek át rajta figyelmesen?
gabe_
őstag
Gondoltam rá, de a taposó anyagában fekete, azt a gyáriakon sem szokták festeni. Nem tudom, mennyire pattogna le a sok cipőtalp kontakt miatt, nem lenne-e utána még randább...
Egy kis szilikonsprayt gondoltam venni rá, az visszaad valamennyit a fényéből, bár elég csúszós lehet utána.
Sovány szakácsban sose bízz!
benceman00
tag
Fesd le nyugodtan. Nekem egy éve le van festve és semmi baja.
Valaki help? [link]
[ Szerkesztve ]
Üdv, ASZPi
kcsa
veterán
Bírja, nekem csak akkor pattogott le amikor eltört . Szilikon spray valóban nem a legjobb megoldás, jól érzed
mumtaz
senior tag
Nem a képre gondoltam.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
korpicschess
veterán
Mivel érdemes festeni? Megéri? Nekem totál ki vannak fakulva az idomok, kereskedésben azt mondták, hogy lefújták valamivel, amit úgy kellett lekaparni, gondolom elkezdett lejönni...
erre valaki?
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
gabe_
őstag
korpicschess
veterán
Mondjuk ez így elég olcsó, ha meglesz a többi fontos változtatás, akkor lehet megcsinálom, mert nekem leszedni az idomokat pikk-pakk megvan. Csak félek, hogy nem tudnám szépre megcsinálni.
Mondjuk a kipufogómat is eszik a blokknál a rozsda, az is lehet, hogy érdemes lenne lecsiszolni és lefújni valamivel.
Na majd ha lesz időm foglalkozni ilyenekkel, talán nyáron.
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
urbi73
senior tag
Na magam is megoldottam. Zárlatos volt az aksi , + a feszültségszabályzót is tönkre vágta. Másik aksival beindult , de azonnal kiégett a első lámpában az izzó. Ennél a robogónál (Generic xor) benne kell hogy legyen az aksi , mert másképp nem indul . Mindig tanul az ember , ezt nem tudtam .
-
kcsa
veterán
A feszszabályzót valószínűleg pont az vágta tönkre, hogy nem volt benne akku. :/ ha nincs terhelés, a plusz feszültséget annak kellene elfűtenie
De akár fordítva is lehet. A behalt feszszabályzó hazavágta az akkut. Vagy mégsem?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Bilux
veterán
Peugeot C-tech-ket el sem lehet indítani akksi nélkül próbáltam
Ne feledd: amatőrök építették Noé bárkáját - profik a Titanicot!
urbi73
senior tag
Lehet nem tudom , de most a másik aksival se merem használni a motort , mert a töltését kimértem , és az 17 V - 20 V között váltakozik . Ilyen ingadozó magas "feszültség pedig hazavágja az összes izzót .
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Egyébként az is lehet. Utólag már okos mindenki
Persze, azért írtam csak, mert lehet az egyik a másiknak a hibaokozója oda-vissza.
(#63048) urbi73 Na, ott van a gond!
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--