Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
x50benelli
csendes tag
Csak egy kis info akit érdekel, a 2014-es benelli x50 normál használat mellett, tehát nem húzom bolond módjára gyorsuláskor, csak a végnél forog 7.5-9e között. Így eszik 2.5-2.6l-t. A gianelli next előtti gyári kipufogóval beverte a 3-at is.
iff
senior tag
Sziasztok!
Van egy Keeway f-act 50-em most volt 4 éves. "Újonnan" vettem, és hát volt néhány problémám vele. Garanciába cserélték a hátsó kerékcsapágyat (500Km-nél). A benzinszint mutató full tanknál, csak a feléig tudott felmenni, azt megkókányolta a "szerelő", rá félévre full tanknál folyt a benzin, fél tanknál nem. Azt én megcsináltam benzincsap és tűszelep+fészek csere. A problémám most az (eddig is ilyen volt ), hogy eléggé lágy a első és a hátsó lengéscsillapító. A hátsón tudok állítani, de az elsőn nem. A kérdésem az, hogy ezekben van olaj? (mennyi olaj ill. 10w, 15w, 20w?) Szétszerelési útmutatót kerestem volna, de semmit nem találtam. Érdemes ezeket felújítani egyáltalán? Emlékeim szerint, amikor új volt, akkor is néha volt ilyen "kopogás" ha macskakövön vagy kátyúba mentem vele, de most mintha többször előjönne. Most itt elég olcsón lehet kapni, le van árazva . Megéri? Mert, ha ez is ennyire puha, akkor felesleges.
Folyás nincs, nem rozsdás!
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
..........""..........
akos727
senior tag
Ezekkel a görgőkkel jobban kéne forognia, de a lyukas szívócsonk viszont biztos, h nincs jó hatással a teljesítményre.
Darko
senior tag
Sziasztok!
Kollégámnak van egy Suzuki Verde robogója és motorikusan van vele probléma, egyszercsak menetközben megállt. Szerelőre lenne szüksége a 3. ker. környékén. Előre is köszönöm!
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
blizzrd
aktív tag
Erre esetleg tanacs, otlet?
Bib
őstag
Ez nem könnyű elmondás szerint. Ami biztos nem árt egy gyári előírású gyertya csere, karbi pucolás,alapjárati levegő ellenőrzés, fals levegő vizsgálat.
blizzrd
aktív tag
Ezeken mar mind tul vagyok. Gyari gyertya, femtiszta karbi, falsot sehol sem sziv. Velemenyem szerint a karbi is jol be van love.
[ Szerkesztve ]
dtsdexter
csendes tag
Igen ez olajos teleszkóp. Annyit csak, hogy az olajmennyiségével max a végpontot tudod rövidíteni, ami szétfogja nyomni szimeringet és porvédőt. Ha gyárilag is hallottad néha mintha lekoppant volna (amit egyébként normál olaj mennyiségnél nem szabadna, többek között ezt gátolná az olaj) akkor valószínűleg a rúgó gyenge benne. Lehet hozzá nézni másféle első villát, szerintem van pár ami típus azonos lehet, vagy pedig erősebb rugót szerzel hozzá.
... esküszöm, gyári főnök ;)
IBR
junior tag
Szia!
Van esetleg tipped márka/típus téren, hogy milyen manuális váltós használt robogót keressek 200k HUF rangeben?
macilaci78
nagyúr
Hahu, max 50 ccm, szekvenciális váltó, bármilyen meglévő okmánnyal, karburátorral, max 250 k-ig.
Egy Simson is jó, fórumtársnak Derbi Sedna van, újonnan vette szalonból 1-2 éve, messzemenően elégedett vele. Vannak krosszosabb és gyorsasági külleműek is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
perge666
veterán
Derbi Senda ügyben rám gondolsz?
Mert igen én vettem 10 hónapja,és ajánlani tudom.
De az nem biztos hogy egy 10-15 éves harmadik tulajos motor olyan megbízható lesz,mint egy vadi új,ami teljesen gyári.
Én Simsont már nem ajánlom senkinek,szerintem azokkal csak a baj van,az utóbbi években anyagminőség terén nagyon leromlott.
Én ezeket ajánlom : Derbi Senda,Aprilia RX,Yamaha DT
[ Szerkesztve ]
Hát, a gyertyát leszámítva kb bármitől lehet rossz a gyorsulás. Ezt így nem lehet megmondani, ahhoz ott kéne lenni, vagy valami videó kéne jó hangal legalább ami menet közben készült.
A fehér kis rugók mondhatnak valamit, de csak akkor, ha ismert a márka is, mert a különböző gyártóknak eltérhetnek a színjelöléseik ami az erősséget illeti.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
"Én Simsont már nem ajánlom senkinek,szerintem azokkal csak a baj van,az utóbbi években anyagminőség terén nagyon leromlott."
Nem olyan rég romlott meg, csak mondjuk úgy az utóbbi 20 évben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
perge666
veterán
Nekem kb. 10-12 éve még volt normális simsonom,bár abba lehet még gyári alkatrészek voltak.
Ha akkor nem jönnek belém és nem törik össze,lehet még most is az lenne.
IBR
junior tag
Köszönöm szépen!
Ahá! Néztem azt az oldalt, de sehol nem találtam a finom szűrést..
Azért az elég furcsa a számomra, hogy 135k huf-tól a határ egészen a csillagos ég ugyan arra az alaptípusra!
Ennyit számít, ha valami újabb évjárat?
(#70011) perge666
Nice, nice, köszi a tippeket!
Azt hiszem, a Yamaha túl megy a keretemen (max 200k-t szeretnék költeni a gépre, mert első motorom lesz, és kell vennem minden mást is), ráadásul gondolom nem árt minden használt gépnél belekalkulálni egy kis szervízköltséget.
lbence
aktív tag
Én tavaly nyáron még sokat jártam a Schwalbemmal (72-es) dolgozni, ő még bírta volna, én viszont már nem akartam kínozni és kicsit macerás volt, hogy a bukót mindig cipelni kellett és csak lakattal mertem bárhol otthagyni. De ha vkinek nincs kedve életben tartani ezeket az öreg jarganyokat, annak tényleg csak nyűg. Egyik barátom unokaöccse tavaly nyáron 14 évesen vett egy S50-et azóta azzal jár suliba, edzésre, külön-órára. Azóta vett rá gy korrekt rezót is, még alattam is 70-et megy. Amikor megvették akkor kicsit rendbeszedték, azóta csak a sárvédőt kellett rövidíteni, és a rezót felszerelni.
[ Szerkesztve ]
perge666
veterán
A kivétel erősíti a szabályt.
De tuti hogy ő sem teljesen elégedett a vassal szerintem szokott vele szórakozni.....
Gaabe
tag
Üdv! Adott egy Rieju Toreo kismotor, szinte újkora óta csinálja, hogy ha bemelegszik a motor hirtelen gázadásra fulladozik majd megindul. Hidegen nincs gond vele. Valamint újabban meleg állapotban nehezebben indul. Van e valami ötlet a javításra?
lagoon79
tag
IBR
junior tag
Szia!
Végül szerintem a Derbi Senda mellett fogok dönteni, használtan.
Úgy kalkulálom, hogy biztosan rá kell majd költeni egy kicsit, és max 200 tudok rááldozni.
Azokon a dolgokon túl, amiket a fórum OP-jában olvastam, mikre érdemes szerinted figyelni? Milyen típushibákra, jellegzetességekre?
Köszönöm!
– IBR
perge666
veterán
Szia.
Szerintem nem lősz mellé.
Tipushibákról nem igazán tudok,ha karba van tartva,nincs vele gond,ez szerintem már kiforrta magát.
Én a helyedben arra törekednék,hogy minél gyáribb motort vegyek,és akkor minden rendbe lesz vele.
Jaaaa tipushiba....... Nekem a gyári kipufogó ami a kakukktojás,szerintem ahelyett mehetne rá valami jobb.
[ Szerkesztve ]
sirály69
őstag
Derbi Variant Sport 50(5éves) mocival szemezgetek....
Mennyire megbízható márka?
Szerver Hosting Debrecenben
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem önindítóval kapcsolatban. Kb 4 éve lett a gyári önindítóm felújítva én nem nagyon használtam, mindig berúgtam inkább amikor sztenderen volt, de néha jól jönne, ha működne.
Volt egy kis fesszabályzós gondom kivágta az összes világítást, azt kicseréltem, de le akartam ellenőrizni, hogy az olajszint visszajelzőm világít e, ami önindítózás közben világít.
Meglepő módon tekert az önindító. 10/7 alkalommal be is indul, de van amikor semmit nem teker, van amikor nagy nehezen 5-6 mp után elindul és elég érdekes hangja van. Kontaktsprayvel az összes csatlakozót kifújtam, de a hiba fent állt továbbra is, hol megy hol nem.
Cserélni kell, vagy esetleg lehet zsírozni valahol, hogy könnyebben járjon?
pandoukht
csendes tag
Sziasztok! Milyen első gumit ajánlanátok Honda SH Fifty-re? Hátul most egy korrekt állapotú Vee Rubber 2,75-16 43J van, de előre talán tennék valami jobbat (ha nem baj, hogy más). 2,75-16 (2 3/4-16) 80/90-16, milyen márkát ajánlotok? Városi forgalomban egész éves használatra.
Illetve olyan kereskedőt tudtok ajánlani, aki tart raktáron is, és föl is teszi, ha viszem a gépet? Észak Pest (esetleg Óbuda) lenne kényelmes. Köszi!
macilaci78
nagyúr
Én a Kék Hold-at ajánlom. Hívd fel őket. Várólista van a műhelyre, de cserébe a vállalt időpontban fogadnak is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Bib
őstag
Ez a lemez egy áramlásszabályzó, mert régen 12-es karbival mentek ezek a robogók. Ehhez 53-as a gyári fuvóka. Gyári motorhoz jónak kell lennie, de fojtás kivételnél ki szokták venni, erről megoszlanak a vélemények. Ha kiveszed fúvókával utána kell menni kb 10 %-al.
Repsol600
addikt
Hali!
Ismerős eladná az Aprilia Sr ditech (karbisra átalakítva) robogóját ami sajnos nem indúl, valószínű gyújtás hibás. 2001-es, gyári fény matricák rajt vannak, hátsó teló kicsit ereszt. Egyébként normál állapot.
Mennyit érhet így kb?
[kép]
macilaci78
nagyúr
Amennyit hajlandó vagy érte adni.
Árulja ki alkatrészként, a jövő évi lomtalanításkor meg tegye ki a maradékot. 100-150k-t ki lehet venni belőle.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
mekkGyver
aktív tag
Mivel (általában) a járgány alján van, éri a sár, a víz, és ha nem nagyon van használva, akkor esélyes, hogy berohadtak a csapágyak. Nem tudom milyen típusú, de általában nem nagy meló szétszedni és kipucolni, csak a szénkefékre kell ügyelni visszarakásnál. Ha biztosra akarsz menni, hogy nem villanyprobléma, akkor leszerelés előtt csíptess rá egy bikakábelt, és próbálgasd autó aksiról indítani. Én azért akkor is szétszedném, és megnézném mi van benne, főleg, ha fura a hangja. Lehet benne leégett tekercs is, és akkor nem minden helyzetből indul...
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
mekkGyver
aktív tag
Találkozott már valaki olyannal, hogy a kereket tekerve hol feszes, hol laza a lánc?
Már levettem a lengőt, mert az előző tulaj fordítva rakta bele a perselyt, és lötyögött. Az rendben van. Most cseréltem komplett láncszettet, mert azt olvastam, hogy a lánc is tud szakaszosan nyúlni, de a helyzet ugyanaz. A tengely nem tűnik görbének, és a lánckerekek is stabilan fenn vannak a helyükön. Már csak a kerékcsapágyra tudok gondolni, mert néha valami fura pattogást is hallok hátulról, ha tolom, de semmi látványos lógás, billegés nincs.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
lagoon79
tag
koszi a valszt! pontosan mit is jelent, h utana kell menni a fuvokaval? cserelni kell masmilyenre?
forandor
tag
Ha jól emlékszem Gulliver. Hosszú fekvőmina, felül van az önindító. Nekem is csak nagyon lassan teker, de még nem foglalkoztam a dologgal. Eddig még mindig életre keltette (bár nyögvenyelősen) a piros lámpánál a gépet.
(Nagyon felpörgött a topic így a szezonban, csak néha-néha nézek rá, és sok kérdés parlagon marad).
flegga92, amivel kezdeném: önindító kiszed, pucol, átnéz, zsír, üresjárati üzem (direktre akkura), üresjárati áramfelvétel, kábelsaruk állapota.
Bib
őstag
Én már találkoztam ilyennel viszont szakaszos láncnyúlással nem, azért csodálkoztam korábban. A lényeg az hogy vagy az első lánckerék kihajtó tengely van meghajolva, vagy a hátsó lánckerék excentrikus a forgáspontjához.Hátul egy kis csavarhúzót stabilan rögzítesz a villához úgy, hogy érintse a lánckerék fog csúcsát majd megpörgeted a kereket persze lánc nélkül.Ilyenkor hallani vagy érezni fogod ha üt.Elől sokkal kisebb eltérés elég, ott motor elindít sebesség aztán látni ha üt.
Bib
őstag
Igen, de lehet akkor mást is változtatni kell, pl tűállás stb. Nagyon kényes egyensúlyt teremt az a lemez, a karbi hangolás viszont kifogástalan állapotú motoron sem könnyű feladat.
lagoon79
tag
értelek. akkor ezek szerint jobb a helyén hagyni, ha nem akarok túl sok szívást. köszönöm.
flegga92
senior tag
Köszi szépen neked és forandor-nak is!
Igen, Gulliver, ez kimaradt. Sárvédő szépen védi azt is, kívülről tiszta. Áram eljut az önindítóig, az összes csatlakozót kipucoltam. Önindító + saruja ép, szép tiszta, a - az csavaros, nem fértem hozzá a burkolat bontása nélkül. Akksi tavaly lett véve, télen lakásban volt csepptöltőn, nem kéne, hogy baja legyen. Relé mindig kattog, azzal nincs gond.
Az az érdekes, hogy van amikor pöccre indult alig tekert rajta és már járt a motor, néha darabosan jár 5-6 mp múlva beindul na meg van, hogy nem is teker.
Ha lesz egy kis időm, kibontom ránézek mi a helyzet.
Repsol600
addikt
65-öt kér érte.
macilaci78
nagyúr
Öcsém is rajta hagyta az akkut télen a csepptöltőn. Én feltöltöttem, lehúztam és 2-3 hetente multiméterrel rámértem. Ha megközelítette a 12 V-ot, újra feltöltöttem. Mindkettőnknél a kamrában volt. Háromszor kellett feltöltenem októbertől áprilisig. Pöcc, röff.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Annyit vastagon megér.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Pedig én is rögtön a szakaszos láncnyúlásra gondoltam, mert van ilyen. Viszont az is létező jelenség amit te mondasz, hogy a kihajtó tengely van meghajolva.
(#70019) lagoon79 Áramlásszabályzó ide vagy oda, én úgy kivágnám belőle mint a pinty. Tuti, hogy valamennyire vissza fogja motort. Én rááldoznám az időt, hogy behangoljam a karburátort egy nagyobb fúvókával, biztos, hogy lehetne érezni valami különbséget utána. Mondjuk valamennyire a fogyasztásod is megnőne, ez tény.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
flegga92
senior tag
Én is hasonlóan csináltam, nem volt mindig rajta, de előfordult, hogy nem vettem le.
Erről a hajtómű olajról mi a véleményetek? Gyári ajánlásnak megfelel SAE 75W90 és az API GL-4 et is tudja, manual szerint ez kell bele. Innen venném, mert van kedvezményem és ez az egyetlen fél literes kiszerelésű.
(#70042) BlackPriest válasza sityupityu (#70040) üzenetére
BlackPriest
őstag
a meghajtótengelynek mekkora lógása lehet?
más: aku utcán tartja a motort és nem kedveli a lepisált kereket, talált rá valami megoldást a kutya arrébb rúgásán kívül? valami riasztó vegyszer esetleg?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
lagoon79
tag
félek, ha kiveszem utána még sok macera következik. én tök hülye vagyok hozzá, a szerelő srác meg vagy jön vagy nem. most már 5 napja áll szétborítva a gép.
a karbi melyik fúvókáját kell nagyobbra cserélni? (ahogy nézegettem van benne ki csavarszerű és tűszelep jellegű is).
[ Szerkesztve ]
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Ujabb okossaggal fordulnek feletek. Lassan mar minden uj a robiban. Gyertya,gorgo, szij, csovek, friss legszuro. A kovetkezo a gondom: napi hasznalatban van, megis minden reggel 20at kell rarugni, hogy egyaltlan elinduljon, de akkor ia ugy hogy azonnal huzogatom neki a gazt. Az alapjarat szep egyenletes, viszont meleg motornal is, van hogy alapjaraton ketyeg egy picit majd leall. Letezik hogy meg mindig alacsony az alapjarat? Esetleg lehet annak hogy cseres mar a kuplung rugo es nagyon hamar huzni kezdi a kereket es ez megfullasztja? Napok ota probalok rajonni, de egyelore nem sikerul.
perge666
veterán
Én tavaly,egy teljesen gyárit adtam el karbisba,működőképesen 80-ért.
A kuplung része már erősen kopott volt,meg külsőre eléggé karcosak voltak az idomok,lámpabúra törött volt.
2006-os évjárat.
Rivaul
addikt
Ma megjött a Polini Hi Speed szettem az aeroxhoz. Be is szereltem de sajnos a rögtönzött kuplungrögzítőm a blokk egyik csavarhelyéből letört egy 3-4 milis részt. Nem oszt nem szoroz de nagyon bánt A végeredmény viszont nagyon jó lett. Gyorsul mint a mérgezett egér. óra fekszik 90+ önerőből. Most már a nagy emelkedőn is 60+ fölött tud.
sityupityu
Jól sejtetted. A gyári kontraszt vaj puha volt. Most 5,6g görgők és 22kg-os került bele. Van 6,3-as görő és 28-as kontraszt is a szettbe de ki nem cserélem még 1x. A kis rugókból csak egyfajta volt. Mind1 is a lényeg hogy most gy megy ahogy egy 50-es rox-tól várná a laikus.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Armahun
addikt
Tegnap majdnem megölt a benzincső. Menet közben lecsúszott és ráfolyt a hátsó kerékre a benzin, kikanyarodva úgy indult meg a motor hátulja, mintha jégen csúsztam volna.
Tudnátok ajánlani olyan csövet, ami nem keményedik ki? Direkt awaw bilincsel tettem fel a rúgós szorító helyett, mégis lejár.
Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.
gabe_
őstag
A szilikonos benzincső nálam bevált, merem ajánlani
Sovány szakácsban sose bízz!
mekkGyver
aktív tag
A meghajtótengely görbülést azért zártam ki, mert akkor a kis kerület miatt 15 centinként jönne elő a jelenség, de egyértelműen kb. egy kerékfordulat ütemben változik.
De úgy gondolom sikerült megtalálni a hibát (nem kis felesleges munka és kiadás árán). Levettem a villát, átnéztem a perselyeket, tettem fel vadi új láncot, lánckerekeket és kerékcsapágyat is cseréltem, de a hiba maradt. Egy géplakatos kollégám segítségével sikerült kiszúrni, hogy nem gyári csavarokkal van a lánckerék felrakva, hanem lényegesen gyengébb 8.8 keménységű, és végig menetes, ami szerinte probléma. És valóban, a csavarok tövénél csúnyán el van lapulva a menet. Ez azt eredményezte, hogy a lánckeréknek van 1-2mm holtjátéka, így nem középpontos. Erre jön még, hogy váltásnál kap egy rántást, ami ütközésig feszíti, és így ez együtt okozta a lánc extrém feszességváltozását. Holnap veszek odaillő csavarokat, és remélem megoldódik a dolog. Most legalább a lánckopás miatt sem kell aggódnom egy darabig...
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
(#70050) sityupityu válasza BlackPriest (#70042) üzenetére
Hát, szerintem ezt típusa válogatja, hogy mennyi a maximális megengedett...
(#70043) lagoon79 A tűnél a főfúvókát.
(#70044) blizzrd Szerintem esélyes, hogy egyszerűen kicsi az alapjáratod. Viszont ez nem magyarázat arra a másik dologra, hogy reggelente 20-at kell rárúgni a motorra. Ez szívató gondra utal.
(#70046) Rivaul Örülök, hogy elégedett vagy a végeredménnyel.
(#70049) mekkGyver Na, akkor bízzunk benne , hogy tényleg az a ludas.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--