Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Puffog? Akkor ott valami gyújtás probléma lesz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Dezit1
újonc
Most lett cserélve a gyertya benne. Ha meg gyujtás akkor , miért nem tölti fel rendesen a szűrőt? És ha gyujtás akkor miért csak akkor csinálja mikor teljes gázt ráhuzom?
Semmi köze a gyertyának hozzá. Így most honnan tudjam, hogy mi a baja?
De tuti,hogy gyújtás.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Dezit1
újonc
A lényeg önditóval be se gyújt csak ha berugom. Magas fordulatnál elkezd akadni vagy leakar fuladni vagy mégse aztán meg ha elindulok akkor akadozik mintha nem lenne ereje. Benzinszürőben meg alig van benzin fél óra járatás után is csak az aljában van. Gyújtás lenne és ha igen akkor mit lehet tenni?
larpi
tag
Ezek a motorok nem a csúcs minőségükről híresek, de azért ha figyelünk az olajszintre évekig elpöfögnek.
Én a dugót is kicserélném ezekhez a motorokhoz nem drága. Valamennyire a henger is kopott ezért jobb egy új dugó, gyűrűkkel.
Az a baj, hogy itt annyi sebből vérezhet az egész a leírásod alapján, hogy nem lehet pontosan megmondani.
Az, hogy kevés a szűrőben a benya, akkor az egyértelmű üzemanyag probléma. Viszont a puffogó motor meg az a gyújtáshibára utal. Amit leírtál az egy komplex hibalista, mind az üzemanyagellátásban, mind pedig a gyújtásnál is lehetne keresni a hibát.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Dezit1
újonc
Amúgy mikor a karburátort kitisztitottam, akkor amig feltöltötte a karburátort szépen áramlott bele az üzemanyag gyujtás után de a probléma csak megvolt az akadozás. Van rá esély hogy vákum probléma legyen vagy esetleg olaj? Olaj se mostanság volt benne cserélve gondolom.
[ Szerkesztve ]
dtsdexter
csendes tag
Passzolok igazából 4ütemhez sok közöm nincsen, amit autószerelésen tanultunk nagyon régen annak meg sok köze nincsen robogókhoz :\ sorry
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
annyit mondjuk megtehetsz (ha ez is vákuumcsőves) akkor húzd már le a szűrő elöl a benzint majd rakd azt a végét egy flakonba vagy bármibe csak ne szétlocsold, a vákuumcsővet pedig szívd meg jó erősen, és próbáld vákuum alatt tartani. Ha folyamatosan folyik a benzin akkor f@sza ha meg akadozik vagy csak csöpög akkor ott a benzinszűrőnél lehet gond, a tankba.
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Robogón? Olajat cserélni, minek? elpuffogtatja kb 1 ezres alatt. Amit cserélni kell az az első villaolaj és hidraulika olaj, ezen felül a vízhűtő rendszert szokták cserélni, kivétel ez alól az Aprilia SR 50 "99 ... ott nem kell cserélni, állandóan elengedi magától
... esküszöm, gyári főnök ;)
Rivaul
addikt
Valóban nem tétel igazán. Köszönöm szépen a segítséget
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Nem a motorolajra gondolt? És ugye 4T-rőlvan szó.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
JoinR
senior tag
A Scarabeo manuáljában nem nagyon találtam semmit a villaolajról. Ha cserélnék (valszeg még sose volt cserélve), akkor milyet rakjak bele?
Dezit1
újonc
Igen motorolajra gondoltam, holnap kiprobálom a benzines tanácsot, köszi
Motaba78
őstag
Szia valami ilyesmit. [olajok]
lelkes73
csendes tag
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani miért lassul a robogóm dombnak felfelé,utána alig akar elindulni.
Sima úton nincs vele gond.
Köszi
gabe_
őstag
Khm, dombnak felfelé minden jármű lassulni szokik aminek kereke van...
Sovány szakácsban sose bízz!
dtsdexter
csendes tag
Minden bizonnyal, hat rá gravitáció . Egyenesben persze, hogy normálisan megy, emelkedőnél viszont már elfárad az a kevés Horse Power
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Pedig, ugyan úgy szezononként vagy 5000km-ént érdemes cserélni +szimering. Általában ENI Fork Oil 10W vagy 15W szokott kelleni, de valahol van róla leírás, mindjárt előguberálom.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Maximális össze nyomási érték:
elöl: 80 mm
hátu: 80 mm
Fork oil (recommended): fork oil F.A. 5W or F.A. 20W; an alternative FORK 5W or FORK 20W.
Should you wish for a performance somewhere between that offered by F.A. 5W and F.A. 20W or FORK 5W
and FORK 20W, these can be mixed as indicated below:
SAE 10W = F.A. 5W 67% of the volume + F.A. 20W 33% of the volume;
FORK 5W 67% of the volume + FORK 20W 33% of the volume.
SAE 15W = F.A. 5W 33% of the volume + F.A. 20W 67% of the volume;
FORK 5W 33% of the volume + FORK 20W 67% of the volume
[KÜLÖN IS KAPHATÓ 5-10-15-20W olaj, nem feltétlen kell keveréssel szórakozni]
(A keveréssel állítja a keménységét, a mennyiséggel a max rugózást)
Azért nézz utána, mert ez csak egy típus, ha jól emlékszem 2002-é viszont, hogy mennyi kell bele arra hirtelen nem találtam infót, mondjuk azt az enyémhez sem.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
lelkes73
csendes tag
Sziasztok!
Addig logikus hogy dombon lassabb lessz.de eddig alig volt észrevehető most meg érezhetően gyengül.Dombtetőről való indulásnál lassan indul kövér gáz kell neki utána simán megy.Ez mitől lehet,görgő esetleg kontrasztrugó?
Köszi
[ Szerkesztve ]
dtsdexter
csendes tag
Szerintem csak túlszívja magát. De erre majd ír más hasznosabbat.
... esküszöm, gyári főnök ;)
Én meghajtásproblémára tippelek, gondolom mostanában nem volt szétszedve. De hogy mi, azt így nem tudnám megmondani, szét kéne szedni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
lelkes73
csendes tag
Hali!
9800-nál volt görgő,10500-nál szíj csere most van benne 12500 kb.
A szíj gyári bandoo mit gondolsz az adatok alapján?
A szíj elméletileg még biztos, hogy jó, a görgőket meg ajánlatos azért néha ellenőrizni. Valamikor furán, és érthetetlenül hamar kopnak el, bár nem hiszem, hogy bajuk lenne. Én szétszedném azért a teljes meghajtást és átnézném, hogy minden rendben van-e. A leírásod alapján gondolom nem karburációs problémád van? Nem fulladozik stb amikor el akarsz indulni? Ha nem, akkor a meghajtásban kell keresni a hibát.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
lelkes73
csendes tag
Hali!
Köszi a segítséget,nem karburációs azzal nincs gond hétvégén szétszedem ,athena görgő van benne.
Eredetileg a hátsó varióra gondoltam de akkor nem az lessz.
Köszi
A hátsó vario is a meghajtás része. Minden ami a dekli mögött van.
Amikor emelkedőnek mész valamiért nincs a megfelelő áttételen a motor, ez biztos. Ehhez akár köze lehet a hátsó varionak is.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Narancs
őstag
Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy melegen szarabbul megy a gép? Lustán veszi a gázt, nem pörög fel olyan gyorsan, és csökken a végsebesség is.
A végére jártam a jelenségnek, nem-e csak beképzelem. Lementem a hegyről, ahol lakom, majd azonnal feljöttem az emelkedőn. Negyvenig mint a rakéta, onnan kicsit lassabban de elérte az ötvenet is, még úgy 52-53ig gyorsult, fölfelé végig lassan emelkedett a fordulat.
Másodjára fölfelé már csak a 45 km/h-t érte el, azt tartotta. Harmadjára már csak a negyvenet, negyedjére ötödjére ugyanígy, közben kicsit esett a fordulat, a végén már csak 37-38-cal jött fel. Közben szarabb lett a hangja, és gázadásra nem pörgött fel olyan fürgén, mint mikor hidegen beindítom. Mi lehet a gond? Karbit szétszedtem, kipucoltam, nem lett jobb. Légszűrőt szintén, de semmi változás. Tankoltam másik kúton, gyertyát cseréltem, kipróbáltam a súbertű mindkét végállását, de semmi változás.
Gilera Runner 50 2T '99.
Beauty is pain
lelkes73
csendes tag
Köszönöm!!!
Hétvégén szétszedem.
Peti N95
aktív tag
Autómata szivatód van? Lehet hogy nem működik, és nem zár el. Hidegen még kell neki a plussz benya, melegen meg belefullad... Vedd ki, nézd meg hogy kitolja e. Ha az ujjaddal befogod a helyét, akkor kivéve járó motornál tudod szemlélni a működését
★Huawei Mate 10 Pro★Samsung Galaxy Watch 46mm★GSX-R 600★Peugeot Jet Force C-tech★
Dezit1
újonc
Időközben cseréltem gyertyát benne meg karburátort, öninditóval egyáltalán nem indul csak ha berugom a motort. A benzinszűrőben alig van benzin. Kis fordulatnál szépen gurul semmi baja de hha ráhuzom a gázkart akkor akadozik. Nem tudom a szelepfedél is tűzforró pedig csak pár percet ment a motor az normális? Néztem a gyertyát és levan rakodva kormos pedig most vettem rá napja mi lehet az oka?
larpi
tag
A kipufogó nincs elrakodva?
Dezit1
újonc
nem tudom honnan tudom hogy az elvan-e dugodva? De akár igy a gyujtásvezezérlés is lehet a probléma (CDI)
[ Szerkesztve ]
huniross
tag
Nézzél egy gyertyaképet. Barnának kell lennie, ha minden frankó. Esetleg próbáld meg légszűrő nélkül melegen. Ha jobb lesz, akkor sok a benzin, annak kell megkeresni az okát, ami lehet akár valóban a szívató is.
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok! Szokásos problémával fordulok én is hozzatok, nem indul ez a sz@r!!
Kitéptem a maradék hajamat (pedig már így is kopaszodok és őszülők) de hirtelen már nincsen több tippem. Adott
Friss 100 benzin (nincsen keverve), új gyújtás alaplap (ad áramot, tölti az aksit is) önindító jó (pörög, picit melegszik) új cdi, új légszűrő ház (plusz szűrő, olajozva Mannol légszűrő olajzoval) új gyújto trafó (ad ampert) új gyertya (3 féle br7-8-9hs szikra van) új kábel ( világítás műszerek minden működik) új főtengely, csapagy, szimering, dugattyu, henger+fej+tő csavar+ tőmítesek (nem ereszt sehol, nincsen folyás, nem nedves sehol) új blokk öntvény, új kuplung (kuplung rugó, komplett varió szett pollini), új karbon membrán+ház+ szívó csonk (nem ereszt, kompresszió van) új gazkar+bovden+szívató bovden, viszont továbbra is eltűnik a benzin szűrőből nem tudom hova.
Utolsó két tippem: kuka a karbi, vagy dugattyu gyűrű megint berohadt. Más ötlet?
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
siti
senior tag
eltűnik a benzin? nosza keressük meg!
tank->szűrő->karbi->motor->kipufogó útvonalon közlekedik a benzin, normál esetben. elég ezt végig nézni.
szűrőben nincs, de vákuumcsap van előtte, akkor a csap jó, nem engedi bele (ha fel akarod gyújtani az egészet, ez majd problémát fog okozni, de most nekünk ez jó hír)
szűrőben van este, reggelre eltűnik esetén, mi a helyzet a szűrővel? repedés, csatlakozások? minden OK, akkor irány tovább a csövön!
Cső OK, csatlakozások a karbin OK, akkor jöhet a karbi. Külseje száraz, sehol nyoma sincs tömítés hibának?
OK. túlfolyó van rajta? és ha kötünk rá egy csövet és felemeljük a szabad végét? reggelre ott figyel a benzin?
Ha nem, akkor még mindig elmehet a motorba, légszűrőbe, bár a túlfolyónak pont ezt kellene kivédeni. Nézzünk bele a karbiba! de mielőtt neki esnénk mint az a bizonyos nemzetiségi a nőnemű felmenője farának, a karbiban is van egy csap, amit egy úszó mozgat. Itt álljunk meg egy picit!
Ha eddig minden OK volt, akkor a tűszelep nem zár. Tuti.
no de miért?
úszó magasság nem jó (benzin szintet mindenki tudja hogyan? remek!)
úszó nem jó - lukas?
minden jó, de a tűszelep és párja nem jó.
én itt néznék körbe, mielőtt a maradék benzint rálocsolnám és felgyújtanám az egészet (vákuum csap 100-as szeggel való átszúrása javasolt előtte)
és miért nem indul? mert tele a henger benzinnel (a felgyújtásnál ez megint jól jön, indítózásnál nem)
az egész iromány egy tippelésre (karbi tűszelep hiba) alapul!
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
forandor
tag
A régi rugós tűszelep rugója elfáradhat, szerintem. Az enyém sem szeret elzárni, járó motornál álló helyzetben majdnemhogy folyik a túlfolyón a benzin. Bár az előző szezon előtti karbipucolás után ez a probléma megszűnt, az idei rendberakás után már megint előszeretettel megjelöli azokat a helyek, ahol megállok. Nem ejtőtankos, így nem kell félnem, hogy huzamosabb állás után lerészegedik.
huniross
tag
A mindenit, nekem ez újdonság volt! Múltkor pucoltam én is a karbit és a kis csonkon eltöprengtem, hogy mi célból lehet ott (a mellékelt kép)? Mert ki és miért akarná az úszóházból leereszteni a benzint? Ugyanis arra jutottam, hogy azért van ott.
Na most, hogy már tudom miért van, megnézném én is a benzinszintet. Kívül van valami jelölés, hogy mekkorának kell lenni a szintnek? Yamaha Jog Minarelli blokkal.
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék: adott egy 50-es 2T kínai robogó. Vásárlás után leszedtem a deknit, és a berúgókart és a forgó alkatrészeket lepucoltam, kentem. Pár hete a berúgókaron seeger gyűrűt cseréltem mert a régi kilazult. Aztán pár napja, ha berúgókarral indítok, előfordul, hogy a berúgókar lent marad. Leszedtem a deknit, a rugó a helyén, nincs eltörve, berúgóperselyen kopást nem látok.
Tapasztalt már valaki hasonlót?
forandor
tag
Szia!
A seeger gyűrűs dolgot tapasztaltam, de nem foglalkoztam vele, ott táncolt egy jó darabig a berúgó tengelyén az alátéttel együtt. Egyszer csak (talán már lassan egy hónapja) úgy jártam, hogy berúgásnál az egész beljebb ment, és a berúgót megértem felhúzni a helyére. Onnantól már használhatatlan volt mert hallatszott, hogy a variátortárcsa ventilapátjai ütköznek valamihez. Kijjebb húzni (a tengely mentén) nem tudtam, utólag kiderült, hogy becsípte a rugót is.
Valószínűleg zsírozni kéne a berúgó tengelyét. A rugó eszméletlen erős, jól gondold meg ha szét akarod szedni.
Youtubeon találsz videókat, hogy hogyan áll össze (pl.: minarelli kickstarter).
dtsdexter
csendes tag
Még egy kérdés, és szerintem meg is van a válasz, mivel "nedves" amit eddig nem vettem észre, bár nem tudom miért?! (hülye vagy gyerek, az is ...) Szóval, az úszóház és a karbi között kellene lennie egy gumi tömítésnek? Mert ezen nincs (Dollerto PHBN 17.5), a másik probléma amit már egyszer írtam, és kaptam is rá tippet, a 2 rugó Gáz+ Szívató ... elég gyenge valószínűleg már nem látja el a feladatát.
Ha ez a probléma, nem állok neki tákolni, kap új karbit ebben az esetben maradjon ez vagy mást használjak (70-s henger Malossi Sport, 47.00mm dugattyú), GIANNELLI EXTRA V2 (tiltás mentes), Polini High Speed (Minarelli),
... esküszöm, gyári főnök ;)
blizzrd
aktív tag
Szia!
Köszi a tippet, a berúgó tengelye valóban nem lett megzsirozva. :/
siti
senior tag
kéne legyen ott tömítés:
huniross
az hogy milyen magasan legyen a benzin szint, passzolom. karbi válogatja, szervíz könyvben talán benne van. régi szabály volt szociban, hogy a tömítés szintjén legyen és kész.
sokkal fontosabb, hogy eléri e a torkot, mert akkor szépen kicsorog ott a motor vagy légszűrő felé.
amúgy a téli leállításkor is jól jön, hogy le tudd engedni a benzint és nem romlik bele a karbiba.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
x1port
addikt
Üdv.
Variátor szíj méretet hogy tudok kideríteni ?
Nem vagyok benne biztos hogy jó méret van fent.
Suzuki lets. Az50. Ca1ka.
Köszi
blizzrd
aktív tag
Esetleg ha valakinek van még tapasztalata, ne tartsa magában
siti
senior tag
nálam is szorult, szétszed, rugó kiszed, olaj zsír mindenhova ami mozoghat, összerak és jó lett. Mondjuk főleg indítózok mint rugdalok
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
martin0094
csendes tag
Sziasztok! adott egy aprilia sr50 '93, álló minarelli blokkos, léghűtéses. Múltkor egy hosszabb út után, valami történt és 30nál nem ment többet. megnéztem pár dolgot, és a gyertyának az aljánál a kerámia darabnál levolt törve egy darab. Vettem bele megfelelő gyertyát azonban hol megy rendesen hol hirtelen elmegy az erő és kb lefullad. Karbi pucolásnál vettem észre hogy az előző tulaj 96-os főfúvókát rakott bele. 12-es gyári dellorto karburátorról van szó. Kérdésem az lenne hogy a letört kerámia darab okozhatott kompresszió csökkenést? ugyanis berugokar is alig jön vissza. Valamint mekkora fúvókát érdemes belerakni?
Telda
addikt
A gyári 50ccm hengerhez és 12es karbihoz, a 96os fúvóka szerintem egy kicsit nagy.
Nekem 74-es volt benne gyárilag.
Most a 70-es hengerhez és 17-es karbihoz 85-ös van benne.
A letörött darab pedig valahova lett, lehet lerendezte a hengert. Sajnos az anyagkeménységekkel nem vagyok tisztában, így ezt nem tudom biztosra mondani.
blizzrd
aktív tag
Köszi Az önindítózás nálam még várat magára,mert az is szorul valahol, de még nem jutottam el odáig hogy lekpjam. Előző tulaj nem mindenben volt gondoa gazda sajnos.
martin0094
csendes tag
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=297IMG_20170606_141158.jpg
Ez maradt belőle.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari