Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] Klímaváltozás, természetszennyezés
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
kcsa
veterán
hehe. Így jártam én is. Már csak nevetek, de egy pár napig nem volt vidám a hangulatom.
wharfedale
csendes tag
A karburátor alján levő cső nem csak a leeresztést szolgálja, hanem egyben a túlfolyója is. (szedj szét egy karbit, van az úszóházban egy búvárcső ami ha túl magas az úszószint illetve ha piszok megy a tűszelep alá kivezeti az üzemanyagot a karbiból)
Ha nem lenne, a motorblokk, illetve a légszűrőház előbb telne meg benzinnel.
A másik cső a hajtómű szuszogója.
Mivel a forgó mozgást végző fogaskerekek nyomásváltozást idéznek elő (még a megfelelő olajszint mellett is), azért kell rá, hogy a nyomás kiegyenlítődjön. (úgy működnek mint egy szivattyú, lásd 4t olajpumpa)
Előbb-utóbb túlterhelve a szimmeringeket, tömítéseket.
Az autók és egyéb járművek hajtó és differenciálművén is megtalálhatóak.
DigitXT
félisten
Na, erre a szuszogó dologra nem gondoltam, hasznos infó.
DigitXT
félisten
Persze egy karbipucolásra odaviheted (azt már csak nem basszák el).
De nem ott kell motort venni, az egyszer biztos, meg ha megvárható a
szerelés, az a jó, mert akkor legalább látod, hogy mit is csinálnak vele.
Ui: a SYM is azzal kezdte, hogy ki kell pucolni a karbit, mert sokat állt.
(Hogy mi? A zsír új gép sokat állt, és eltömődött a karbija? Érdekes...!)
De mivel még a vétel előtt megcsinálták... Nem tudom, hogy egyáltalán
azzal mentem-e próbakört?! Majával igen! De nem volt benne köszönet:
utólag belegondolva, nem is tudom, hogy miért nem mondtam az, hogy
EZT? Kösz, de nem! Az első próbaúton azonnal lefulladt, utána meg az
önindító át sem tudta forgatni a főtengelyt, annyira gyenge volt az akku.
(Vissza kellett tolnom a Diófa utca sarkáról, hogy röffentsék már be.)
Persze ezeket már csak utólag tudom ilyen pontosan rekonstruálni, és
ilyen hideg fejjel elemezni, 4 év távlatából, szerelési tapasztalatokkal...
Akkor még szétszedett CVT-t sem láttam soha, meg beszart automata
szívatóval sem találkoztam. (Mint írtam a SYM ~1 évig hibátlanul ment.)
DigitXT
félisten
Dupla, bocs.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Még kevesebben tudják, hogy magánszemélynek is adnia kell rá jótállást, azt hiszem 3 hónapot. Van valami ilyen... De az is csak a motorra vonatkozik, könnyen ki lehet bújni alóla, és ezzel a lehetőséggel élni szoktak.
Nem vagyok jogász, de úgy tudom, hogy ha külön beleírják az adásvételibe, hogy semmiféle garancia nem vonatkozik a motorra, akkor nem vonatkozik... Aztán más kérdés, hogy utólag ki mit mond...
DigitXT:
Igen, de most mi a motor része? (Azt hiszem, henger, hajtókar, dugó, gyűrűk kb azok, amikre szól). Szóval lényegében semmit nem véd, arra sem köteles, hogy ha nem indul ingyen javítsa. Hiszen ha nem a hengert verte szét egy elszabaduló hajtókar...
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Hátöööö, azért ennél picit pontosabban kéne írni, hogy van valami ilyen, hogy
valamennyit, azt hiszem, és csak motorra vonatkozik. Mindenesetre érdekes.
Az nem kibújás alóla, ha beleírják a szerződésbe a szavatosság kizárását.
Érdekes írás, bár már rég nem aktuális (változott a Ptk pl.) Jók a kommentek!
De általában nem így szokott történni...
Majd mi odafigyelünk rá...
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
Munkaidő után pontosabban utána fogok járni.
Most csak emlékeimből, és a hallott történetekből tudok kiindulni.
Ha beleírják a szerződésbe az korrekt. De általában nem így szokott történni...
www.dongosofor.hu
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
30z.Samu
félisten
Nem, motort huszitól veszek, azt a Hondát...
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Akkor mihamarabb üssétek nyélbe: pénteken viszem a Maját eredetvizsgára.
Jajj bogyó, nagyon kötekedős kedvedben vagy mostanában, nem gondolod?
A vevő viszi, csak nem akartam részletezni: remélem így megfelel. Amúgy az,
hogy a vevő dolga (és költsége), az megegyezés kérdése. Szigorúan véve a
vevő ÉRDEKE, hogy ő intézze, mert akkor egyértelműen azt veszi, amit vesz,
de azt hiszem, esetünkben ez az alvázszámos történet nem lesz probléma...!
Ui: autónál közösen vittük az eladóval az autót, és annyit alkudtunk, hogy azt
ő fizeti, nem többet. Ennek úgy megörült, hogy bevallotta a téli gumit.
[ Szerkesztve ]
Bogyó bá'
nagyúr
Eredetvizsgára?! Minek? Az a vevő dolga (és költsége) szokott lenni, nem?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
30z.Samu
félisten
Eladod? Miért?
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Mert van másik? Most hívtak a szervizből, hogy 21K egy új kormánycsapágy,
de valójában semmi baja a réginek sem, megpucolja, összerakja, aztán jó lesz az.
Ja, ezt nem ide. My bad.
AndrewTdi
addikt
megegyezés kérdése
30z.Samu
félisten
Mid van?
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Link fent, összefoglaló kinyitása és tadamm...
(Madison. Amivel ugye fel is borultam nemrég.)
30z.Samu
félisten
Jaaaaaaaaa, oké, akkor nem maradtam le.
Bátyámmal beszéltünk, hogy majd a legközelebbi szezonra át akarom nézetni az egész motort (tudom, odébb van még... ), olyan 50-esre saccolt, hogy annyit fogok rákölteni. Miért nem veszek akkor már egy másik motort. Mondom az újabbakra is költenék ennyit szerintem, ha nem többet. Meg ha veszek motort, az már 125-ös lesz szerintem. Végül azt mondta, hogy nekem teljesen megfelelne egy robogó is, mert szeretek cuccokat hurcolni ide-oda meg városban az a legjobb (szerinte).
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
huszi.gyb
senior tag
Nem az enyém a motor, de jutalékot talán kapok belőle.
www.dongosofor.hu
30z.Samu
félisten
Mennyiért vesztegeti?
Sic Parvis Magna
huszi.gyb
senior tag
Nem tudok még pontosat. (Függ attól is, hogy mennyit költ rá eladás előtt). Legalább 100-150k rá fog menni ahogy nézem.
Kb 300-350 közt lesz az ára. De sokmindentől függ. Olcsóbbat lehet, hogy beszámol.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
30z.Samu
félisten
1:1-be a Rant?
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
szeretek cuccokat hurcolni ide-oda meg városban az a legjobb
Hallgass a bátyádra. Amúgy valóban lehet költeni egy "új" motorra is...
Annyi van, hogy azt nem tudhatod, hogy mennyit kell! Ha egy böcsületes
tulaj mindent karbantartott rajta és valóban (!) "költségmentes" állapotban
adja át, nos, elképzelhető, hogy sokáig nem kell nagy összeget költened.
De manapság minden második motorhirdetés ilyen. Papíron. "Csak rá kell
ülni és menni vele!" Gondolom ismerős. Szóval meg kell becsülni ami van,
még ha néha rá is kell költeni, mert azt legalább már ismered, és TUDOD,
hogy ami meg van csinálva rajta, az rendben van. Egy ismeretlen motornál
kezdődik minden elölről... (Csak abban lehetsz biztos, amit te javítottál.)
Madisonba pl. kéne gyertyát cserélni, mert elvileg 6000-ként kell, én meg
nem tudhatom, hogy korábban mikor volt. De azért biztos, ami biztos, én
beleraktam 6000-et, és most már akkor tényleg cserélni kell, LOL. (Habár
semmi jelét nem látom, hogy kéne, de nem akarom szegényt "gyilkolni".)
A fékeket tuti cserélni kell, vagy újítani
Fékbetét vastagságára kéne ránézni. Fékbetét filléres tétel, nem probléma.
Ha neadjisten vasig kopott, akkor viszont hamar legyilkolja a tárcsát is. Az
már húzósabb tétel. (50-esnél talán az sem annyira, de a betét olcsóbb...)
Amúgy érdekes, mert nekem is mondta a szerelő, hogy a hátsó fékem az
hamarosan cserés (mármint a betét). De nincs benne 3000 km-nél több.
Lehet, hogy igaza volt az EBC-s embernek, s szinteres betét kellett volna?
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
Szeretek hurcolni dolgokat, de táskával, nem szórakozok csomagtartóval, mert nincs is... Csak bátyám szerint egy robogó strapabíróbb. A fékeket tuti cserélni kell, vagy újítani, a hátsó már nyikorog rendesen. Lehet, a görgőket sem ártana kicserélni. Ha már szerelőhöz küldöm, akkor mindent át kellene nézetni vele, hogy pontosan mi is a helyzet ezzel a motorral. Lehet, hogy van olyan, aminél azt mondják, hogy csoda, hogy eddig ment.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
huszi.gyb
senior tag
Az ülés alatt felejtesz 30 darab pistás papírt, és oké.
DigitXT: Létezik költségmentes motor? Jó, Tact 1 évig (és 6000km-ig) tényleg az volt
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
[GONOSZ]
Létezik költségmentes motor?
Hogyne létezne. Két verzióban is. Az egyik, amit kitolsz a szalonból...
A másik meg amit "megveszel", de valójában a tulaj újítja fel alattad.
[/GONOSZ]
Amúgy a SYM speciel ilyen volt! Ment, megálltt, világított* és pöcc-röff
volt. 1 db olajcsere volt rajta, előírás szerint, és csak tankolni kellett.
(Az, hogy vettem rá dobozt, az az én döntésem volt - Maja örökölte.)
Szóval azon kívül, hogy valójában 2006-ban gyártották, TÉNYLEG nem
futhatott sokat, vagy az óratekerés mellett még szépen fel is újították...
*: bár emlékszem, hogy már tesztelgettem benne HS1 / H4 izzókat.
Abba kellett volna belecsűrni a H4 bi-xenont, nem kellett volna faragni...
szentkuti11
addikt
A Simsonom is költségmentes. 1 éve nem megy sehova, azóta nem is kellett költeni rá. Ráadásul megbízható is. Megbízhatóan soha nem indul.
[ Szerkesztve ]
huszi.gyb
senior tag
A másik nem költségmentes. Maximum a vevőnek (vagy még neki se )
Az új motoron meg néhány felújítás árát elbukod 1-2 év alatt, bár legalább csak olajcserénél lát szerszámot.
Az én simsonom is megbízhatóan áll a garázsban évek óta.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Hehe, ez jó. Kérdés, hogy akkor még motornak tekinthető-e, vagy vasanyag?!
Amúgy mintha valaki épp nemrégiben keresett volna egy olcsó Simót gyakorolni.
huszi.gyb: jó, hát aki a vétel előtt tuningolja, az IJ: a tuningot nem fizetik meg!
Az új motoron meg néhány felújítás árát elbukod
De az nem költség... Az amortizáció...
kcsa: +1 (Kivéve a Leo tippet, mert arról fogalmam sincs. Én nézegettem anno
azt is: talán egyszer még a 300-as verziója is felmerült, mint Maja utód "jelölt"...
De gondolom volt vele egyszer valami rossz tapasztalatod, hogy ezt mondod.)
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
úgy vélem ezer szónak is egy a vége: 30z.samu kollégának egy 125-ös robogót kell vennie, mert cuccolós fajta és kell a csomagtér (a 125-ösökben szokott is lenni, nem úgy mint az ö5veneseknél). Személyes tanácsom: leonardot hatalmas ívben kerülni
szentkuti11
addikt
Ezzel maximum a sz*pást lehet gyakorolni.
DigitXT
félisten
Az jó, mert mire nagyrobogója lesz, már lesz rutinja.
kcsa
veterán
Volt nekem kettő is belőle. Mindegyik ami kis hazánkban végzi lelakott szétgyilkolt olasz szar. Alkatrész ha van bontott az még hagyján, de vannak olyanok amiből csak új jöhet szóba - az meg méregdrága.
Típusjellemző pl. a légszűrőházból motor felé vezető szűrt levegőt szállító cső - mindegyik eltörik, ha jól rémlik valami 15k-ért vesztegetik, és innen indul a kókányolás... Miután rálocsoltam ~100k-t, utána jött egy dugattyútörés és itt adtam el gyakorlatilag rendszámárban.
DigitXT
félisten
Szép sztori. Azért SzlobiG 180-ra tuningolt, 4Road-os példányát megnézném.
Vagy pont azt a 125-öset vette meg tőled, és azért kellett ráraknia az új hengert?
kcsa
veterán
Ha az az, használja egészséggel, de én már látni sem akarom
Emlékszem úgy ahogy van szétszedve adtam el, mondtam is a srácnak hogy látni sem akarom, azért annyi az ár amennyi, én már egy csavart se hajtok bele.
kcsa
veterán
Eltelt azóta vagy hét év, de még mindig ideges leszek ha rágondolok Emlékszem láttam a több darabra tört dugattyút, hengerpalást hosszában végigrepedve, úgy ahogy kell Előjele semmi, szépen csorgok hazafelé és egyszercsak CSATT.
Persze nyilván olyan helyen, ahol pontosan egyelő távolságra voltam otthontól és a munkahelyemtől. Itt utáltam meg végleg, pedig egészen szerethető volt
30z.Samu
félisten
"Amúgy mintha valaki épp nemrégiben keresett volna egy olcsó Simót gyakorolni"
De nem tolni akarja feltehetőleg, hanem gyakorolni, közlekedni vele.
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Pedig a vizsgán kell tudni tolni is a (nagy)motort.
huszi.gyb
senior tag
Csak akkor, ha kapásból A-t csinálsz.
A Simsont meg amúgy sem kéne sokat tolni... Csak felfelé, lefelé gurulsz, gyakorlod a váltást. 3 az 1-ben. Nem kell kondi bérlet, nem fogyaszt benzint, megtanulsz váltani.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Mekkora a kompresszió abban a Simoban, ami sebességben legurul a lejtőn?
huszi.gyb
senior tag
kuplung mire való?
És kenés nélkül az első 10-15 gurulás lenne nehéz.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Azt mondtad, megtanul váltani... Vagy te nem engeded vissza a kuplungot?
huszi.gyb
senior tag
Csak addig kell játszania vele, amíg el nem megy a kompresszió. Néhány km gurulás kenés nélkül, utána már csont nélkül menni fog.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Sőt, ha elég határozottan rúgja a váltót, akkor már kuplung sem kell.
30z.Samu
félisten
Mennek itt a tanácsok rendesen...azt hiszem kell az a Simson.
49046) body007 : Szép nagy roller...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
rollernek?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Norbika88
senior tag
Ezen az olajtartályon van túl folyó vagy valami levegőző vákuum elkerülés miatt?
Úgy tűnik sikerült túl öntenem olajjal, min max jelzés nem volt rajta.
Most meg folyik a drága olaj
DigitXT
félisten
Helyesen: szopóroller.
huszi.gyb
senior tag
Cserébe olcsó (és elég gyakran sz.r minőségű) hozzá az alkatrész
www.dongosofor.hu