Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#72001) macilaci78 válasza nyogo83 (#71999) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ennyire nem egyszerű. Gyártják az idomokat és a motorokat is. Simán lehet, hogy tárolják az idomot 1-2-5 évig is.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#72002) suste válasza macilaci78 (#72001) üzenetére


suste
veterán

1 idom gyanúébresztésre jó, több idom már erős gyanú a gyártási évre ;).
Az enyémen minden gyári, és 2-3 idomot láttam eddig "belülről", azokon mind a valós gyártási idő volt: 2008.
De az első forgalomba helyezés 2016, és 0km-rel! Szóval a komplett robogó állt a szalonban 8 évet, vagyis szimplán az életkor is lehet megtévesztő....

(#72003) Tothgera30 válasza akos3 (#71993) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Akkor nincs baj, levegős gyári blokk ennyit tud. Esetleg egy hosszabb röppályával lévő variátorral, görgőkkel lehet kísérletezni, hogy kissé rugalmasabb legyen a robesz.

#71994 macilaci78: Akkor azzal még jól jár valaki, ha eladósorba kerül. Bár én teleszkópok becsúszószárait mindig áttöröltem, már csak maratonversenyek miatti áthatást követően.

#71996 lbence: Zsíros villában nem olyan gyakori hogy kiszáradna.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#72004) macilaci78 válasza Tothgera30 (#72003) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem hiszem, hogy eladom, ha nincs használva, évi párezer a biztosítása, más költség meg nincs vele. Ha használom, a használati értéke nagyobb, mint a vételára. Senki nem fogja megfizetni a gondoskodást. :N
Mindamellett azért egyszer elfektettem jobb oldalra, a kipufogó hővédő pajzsát tavasszal vágtam le, mert zörgött, illetve az ülés mellett mindkét műanyag idom karcos picit, jobb oldalt az előbb említett fektetés: füvön csúszott picit, a bal oldalán meg az otthoni kiskapu terméskő oszlopa ért hozzá. Az első lámpát tartó idom utángyártott, mert a lámpát tartó fülek leszakadtak, de megvan a gyári, 3D nyomtatóval csináltam bele új konzolt. A tükör is új, mert a jobb oldali gömbcsuklója lötyögős lett és már a bejárón elállítódik, a csomagtartó alatt is látszik, hogy 150 kg vagyok. Az első villa villáinak fényes része az idomok alatt vannak, nem tudom takarítani őket. Az üzemanyagszintjelző hibás, egy rovátkázott bükkfa tiplit használok, ami a csomagtartóban elfér, de kb 1 tank 120-130 km, szóval 100 km-enként tankolok.
Ha kész a garázs, akkor a konzolt beragasztom, szíj, multivario, benzin- és olajcsövek cseréje lesz a téli program.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#72005) Moleman


Moleman
addikt

Sziasztok!

Tegnap vettem egy AF35-ös Diot, viszont csalódnom kellett a végsebességében. Nagyon szépen elindul, hamar harap, jól tartja a fordulatot, de olyan, mintha túl rövid lenne a végáttétele, óra szerint 60-nál vége van, GPS-t még nem néztem. Teljesen gyárinak tűnik, nemrég jött Japánból.

Korábban már volt egy AF34-em, az GPS 68-at ment, az AF27-em pedig 74-et, olyan szakaszokon járok melóba, hogy kell a 70 körüli utazó, hogy ne tapossanak el.

Elképzelhető, hogy egy egyszerű variátormódosítással menthető a helyzet, vagy engedjem el, és inkább újítsam fel az AF27-em?

Köszi!

(#72006) sityupityu válasza Moleman (#72005) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Általában tuning nélkül ennyit szoktak tudni. Régen nagy dio fan voltam. Azt azért nézd meg, hogy nincs-e a szíj elkopva mert lehet, hogy azért nincs olyan végsebesség mint amilyet te szeretnél. Na meg a görgők állapotát is stb. Egy multivariátor hozzádobása egyébként biztos, hogy segítene rajta még akkor is ha jó minden.

szerk: én valamiért mindig jobbnak tartottam a régi állóhengeres dio-kat mint az újabb, af-34-35-ös fekvőhengereseket.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72007) Moleman válasza sityupityu (#72006) üzenetére


Moleman
addikt

Köszi!

A szíj elvileg most lett cserélve, ahogy utánaolvasgattam, arra gyanakszom, hogy a variátorban lehet korlátozás, hogy ne érhesse el a hosszabb végáttételt, reménykedek, hogy ennyivel meg lehet oldani, vagy ha más nem, akkor tényleg variátorcsere. A kuplung is kicsit későn kapaszkodik meg, on-off üzemben működik a gázkar, vagy megy és max fordulaton béget, vagy old a kuplung. A többi része jónak tűnik egyelőre.

A 27-est nagyon szerettem, de most vettem észre, hogy hónapok óta összeült és ott megszorult hátsó futóművel jártam, rugózás nélkül, ez pedig nem tett jót a kerékcsapágynak sem. Ha meg már hozzányúlok, kéne új fék, új gumik, 50+ ezres mutatvány lenne a végén.

Multivariátorból melyiket ajánlod? Melyik jó egyáltalán a Dioba?

[ Szerkesztve ]

(#72008) body007 válasza Moleman (#72007) üzenetére


body007
addikt

Végre egy dio-s :)
A 27/28-ban 14-es a főtengely azt tudom - ilyesmi jó lehet, de a polini kicsit olcsóbb (20 körül)
Az, h 60-nál vége van nem meglepő (ha gyári) mivel annyival (se) mehet - gondolom más országokba mehetne. Az enyémbe már rég nincs bekötve az óra. 2x vettem bele spirált de egyből elszakítja, zárójelbe tettem a kérdést :D Egyébként tényleg elég rövid a végáttétük, sajnos

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#72009) Moleman válasza body007 (#72008) üzenetére


Moleman
addikt

Köszi!

Akkor csak nekem volt szerencsém a 74-et menő gyárinak hitt 27-essel. :D Igaz, abban utólagos korlátozás nélküli gyújtáselektronika van, lehet az nem engedi tovább a 35-öst sem. :(

Nem tudom eldönteni, hogy melyik maradjon, a 35-ösön újabbak a gumik és új a fék, de a 27-es viselkedését jobban ismerem, a téli csúszós utakon lehet jobban járnék azzal, a 35-ös sokszor szokatlanul mozog.

(#72010) sityupityu válasza Moleman (#72007) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Azért ellenőrizd le, hogy belevaló szíjat tettek-e bele. Szereltem már olyan af-35ös dio-t amibe 27-28-asba való szíj volt. Menni ment vele, de más hosszúságú a kettő, és az af-34-35-be való jóval szélesebb is. Hogy variátornál a csapszegnél van-e egy gyűrű ami megakadályozza, hogy teljesen kifusson a szíj azt neked kell megnézned, de ez egyébként nem igazán jellemző a dio-ra, még a japán belpiacosoknál sem nagyon láttam ilyet. Persze azért nézd meg, ki tudja...

Mondjuk egy ilyen variátort, ez már normális minőségű...

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72011) body007 válasza Moleman (#72009) üzenetére


body007
addikt

A féket / komplett kerekeket áttenni nem nagy dolog, te tudod :)
És ahogy sityupityu is mondja, nézd meg a hajtást :K

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#72012) Moleman válasza sityupityu (#72010) üzenetére


Moleman
addikt

Köszi, tegnap megpróbáltam szétszedni, de nem jártam sikerrel, a légszűrőházat melegítő átvezetőcsövet nem tudtam kiszedni a helyéről, addig pedig nem férek hozzá a deklihez. Félek, hogy eltörök valamit, sose volt ilyen szép gyári állapotú Diom, a 34-esről hiányzott ez az átvezető, a 27-esen pedig kb minden elem törött/cellux tartja össze.

Az orrkúpot sem tudtam leszedni, az egyik fül be van akadva és nem enged sehogy, de benéztem mögé, utólagos racsing gyújtáselektronika van benne, úgyhogy az a korlátozás kilőve.

Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel? Lehet, hogy még a 27-ben is kisimítaná a teljesítménykiesést 40-60 között, elég tartós beruházásnak tűnik, úgyis mindig Diom lesz.

(#72011) body007
A 35-ös tárcsafékes, csak a hátsó kereket tudnám kompletten áttenni, de azt sem éri meg, mert nagyobb nyolcas van benne, mint a 27-ben. :D Hátsó kereket nem is tudom, hol lehetne kapni újonnan, a 34-hez még próbáltam venni anno, sehol nem találtam. De átteni sem tudnám sajnos egyedül, nincs légkulcsom, anélkül pedig sose tudtam leszedni a kereket, a 27-ről még a variátort sem.

Most arra jutottam, hogy veszek a 27-hez egy hátsó lengéscsillapítót, azt valószínű magam is ki tudom cserélni, anélkül úgyse tudom eladni sem. Aztán beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni.

Eddig nem volt bajom a 27-tel, de a 35 motorja sokkal szebben jár, kevesebb zaj jön a hajtásból is, ezért nehéz eldöntenem, hogy melyiket tartsam meg. Ha korlátlan forrás lenne rá, nyilván fel kéne húzni mindkettőt hibátlanra (a régibe mehetne akár egy új 70-es motor is), aztán megnézni hogy akkor melyik tetszik jobban, de annyit nem akarok rászánni, azért is szerettem meg a robogózást, mert fillérekből megoldható volt (van egy 650-es Banditom is, éppen meg akarok szabadulni tőle, mert nem használtam ki, munkába járni még jobb is robogóval).

(#72013) sityupityu válasza Moleman (#72012) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel?"

Igen jó hozzá.

"beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni."

Ezzel követed el a legnagyobb hibát. Szerintem motorszervizek 90%-a a robogók lelkéhez a hajtáshoz, illetve annak behangolásához egyszerűen nem konyít semmit sem. Ha ezzel a szöveggel odaviszed nekik, akkor egyből szét akarják majd szedni az egész blokkot, nagyobb hengert rárakni stb, mert szerintük csak így lehet nagyobb teljesítményt kicsikarni belőle. Tisztelet a kivételnek, de sajnos ez általában így van. Lehúznak egy valag pénzel és jó eséllyel nem azzal a végeredménnyel kapod meg a gépet mint amivel szeretted volna. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehet szervizbe vinni a motort annak aki nem ért hozzá vagy nincs szerszáma...ha valamit ki kell cserélni akkor azt természetesen megoldják. De ezzel odavinni, hogy gyorsabb legyen stb....a legtöbb esetben hiba, mert mint írtam a nagy részüknek (bár a működési elvét ismerik) gőzük nincs arról, hogy pontosan mi is történik ha itt vagy ott belenyúlnak-megbolygatják hajtást. Gyakori dolog, hogy 70-es hengerrel nagyobb karburátorral nem megy úgy, mint ugyanaz a motor 50-es hengerrel megfejelve egy multivariátorral patentra behangolva. Ha ezt még párosítjuk egy rezonátorral (tudom, nem mindenki szereti) akkor arról már ne is beszéljünk. Ez van. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72014) Moleman válasza sityupityu (#72013) üzenetére


Moleman
addikt

Az előzőket a RedHot Motors-nál hozattam rendbe, egészen jól megcsinálták, drágának drága volt, meg ők nagyon drágán adják az alkatrészt, de felesleges dolgot sose csináltak, a hengerhez sem nyúltak, amit lehetett, javítottak csere helyett is (pl a 34-es hátsó szíjtárcsájáról lecsiszolták a rozsdát).

Szívesen csinálnám magam, de nincsenek elég jó szerszámaim és leírásaim, na meg a társasházi mélygarázs sem ideális közeg a szereléshez. Ezért fáj a multivariátor is, mert szívesen szórakoznék vele, egyik motorról a másikra tenni, görgőkkel kísérletezni, de légkulcs/ütvecsavarozó híján le se tudom szedni a gyári variátort. :( Sajnos nem ismerek senki mást a közelben, aki robogót szerelne.

(#72015) suste válasza Moleman (#72014) üzenetére


suste
veterán

egy akkus ütvecsavarozó hamar visszahozza az árát
én is pont ezért vettem, a LIDL -s erre a célra bőven megfelel :) (kerékanyához felejtős :( )

(#72016) siti válasza Moleman (#72014) üzenetére


siti
senior tag

variátor rögzítőt kell hivatalosan használni, nem légkulcsot és akkor simán le lehet húzni kézzel :)

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#72017) sityupityu válasza siti (#72016) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Azt a "hivatalos" megoldást csak kényszerből szokták használni ha nincs légkulcs vagy ütvecsavarozó. :)
A mindenféle variátor rögzítők, meg a gyertya helyére betekerhető rögzítő stb... ezek a kényszermegoldások szerintem. Légkulcsal vagy csavarozóval egy pillanat alatt le illetve fel lehet rakni a variátort vagy a kuplungot.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72018) suste válasza sityupityu (#72017) üzenetére


suste
veterán

a mostani alu fixtárcsa+lapát -okat nem is egészséges feszegetni szerintem
nálam is eltörött/kitörött a lapátnál lévő csaphely 2. alkalommal
simán benne lehettem én is az eltörésben, de az ütvecsavarózóval tuti nem hibázok :)

(#72019) selma2000 válasza Gergello (#16267) üzenetére


selma2000
újonc

Szia érdekelne hogy csináltad a szerszámot ha képet tudnál küldeni azt nagyon megköszöném. Ja és te akkor leszeded az egész légszűrő burkolatot? Vagy hogy csinálod?

(#72020) sityupityu válasza selma2000 (#72019) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szia. Bár nem nekem szántad a kérdést, de azért válaszolok. A szerszám szót idézőjelbe tette, egy egyszerű csövet odafogatott gyorskötözővel egy fecskendőre mint ahogy írta is.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72021) selma2000 válasza sityupityu (#72020) üzenetére


selma2000
újonc

Köszönöm a választ ezt értem is csak az nem jön át, hogy hogyan fecskendez vele leszedi a deknit és úgy vagy van valamilyen trükkje? Mert hideg reggeleken nem igazán szív,elengető a deknit lecsavarozni :(

(#72022) body007 válasza selma2000 (#72021) üzenetére


body007
addikt

Nem szed le semmit. Oda kell fújni ahol amúgy is veszi a levegőt a motor - rá a szivacsra, mindegy az. Kap a levegővel együtt egy kis anyagot és beindul :K Jó esetben :D

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#72023) sityupityu válasza selma2000 (#72021) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Vagy levette a fedelet vagy nem. Úgy is lehet, hogy csak simán a szívónyílásba belefújod, de az mindenképp hatásosabb ha közvetlen a szívócsonkba van fújva. Kérdezd meg őt privátba, mert ez egy 7 évvel ezelőtti hozzászólás a másik fél részéről. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72024) selma2000 válasza sityupityu (#72023) üzenetére


selma2000
újonc

Köszönöm a tanácsot !

(#72025) nod1 válasza máyköl (#71937) üzenetére


nod1
csendes tag

Szia!

Tucanoból az R019-es kell, ami passzol a Scarabeora. Érdemes megnézni a használt árakat is, mert kedvezőbben kaphatsz gyárihoz közeli állapotot. Én is használtan vettem, viszont a mindenhonnan érkező lelkendezéshez képest én annyira nem vagyok tőle hasra esve. Igaz én pici robogón használom, de elsőre fura volt, hogy így körbe vagyok bástyázva, szokni kell azért a használatát. Szerintem téli kiegészítők között a plexi a legfontosabb, aztán egy jó motorosruha (téli béléssel), és egy meleg cipő, kesztyű. Ha ezek megvannak, és nem mész extrém hosszú (10km fölötti) távokat, akkor városban bőven elvagy vele. De persze a Tucano kényelmes és jó, ezt nem vonom kétségbe.

(#72026) KTMHobby3


KTMHobby3
tag

Szia !
Nagyon jól leírtad a legfontosabb dolgokat, ami a téli motorozáshoz kell. Én is akartam írni hogy egy plexi jobban védene a hideg szél ellen, mert először nem a lába fázik a motorosnak, meg azt jobban lehet védeni. Én cipő helyett inkább csizmát ajánlanák, az jobban véd. Én mindig azt használtam. A plexi mögé el lehet bújni, de még a lábakat is fel lehet tenni, hogy ne érje annyira a szél.

(#72027) flegga92 válasza nod1 (#72025) üzenetére


flegga92
senior tag

Karácsonyra én is kapni fogok egy Tucanot a Cygnusra, kíváncsi leszek. Nekem csak 1,5 km-re kell reggel, eddig a lábam fagyott le csak, remélem beválik. Vastagabb öltözettel lehet nem kéne, de meló helyen nincs kedvem öltözni folyamatosan.
Míg nem volt kocsim ha hosszabb útra kellett menni (5-6km) sínadrág és síkabátban mentem, teljesen vállalható volt.

(#72028) suste


suste
veterán

valaki tudja esetleg, hogy hogyan kell resetelni az üzemóra számlálót ezeken? [link]

(#72029) sityupityu válasza suste (#72028) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nekem is ilyen van de pasz.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72030) nod1 válasza flegga92 (#72027) üzenetére


nod1
csendes tag

Kíváncsi leszek majd a tucanos tapasztalataidra! ;) Én 2,3 kilométerre járok a robesszal melóba. És érdekes módon nekem is a lábam fázott, a magas szárú téli cipőm, és a nadrág aljának találkozásánál. Pedig mínusz fokokban két zoknit is felvettem. A fogyasztásod hogy alakul ilyen rövid távon? Bemelegszik egyáltalán ilyen rövid idő alatt? Én nem merem megmondani az enyém mennyit eszik most a napi 2x2 km-en(végig városban). :P
(Pedig már a ventilátor burkolat felét is lezártam, hogy ne szívjon annyi hideg levegőt.)

(#72031) suste válasza sityupityu (#72029) üzenetére


suste
veterán

93 órát gyűjtöttem össze, de nem volt teljes évad. Kíváncsi leszek egy teljes 2019-re...

(#72032) KTMHobby3 válasza suste (#72031) üzenetére


KTMHobby3
tag

Nekem nincs ilyenem, de ezeket a kütyüket úgy szoktát resetelni hogy meg kell nyomni a 2 gombot egyszerre, vagy van valahol egy harmadik reset gomb, akár rejtve is (egy pici lyuk hátul), akkor mindhármat meg kell nyomni. Esetleg a gombelem kivétele segíthet.

(#72033) sityupityu válasza KTMHobby3 (#72032) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem resetel két gomb megnyomására, ezt anno próbáltam. Harmadik rejtett gomb nincs, kiszedni az elemet meg csak úgy lehet ha szétfeszíti az ember a hátlapját, ragasztva van ha jól rémlik...Pedig valószinű, hogy csak ezzel a módszerrel lehetne nullázni.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72034) flegga92 válasza nod1 (#72030) üzenetére


flegga92
senior tag

Remélem beválik, mert nem olcsó. Másik kérdés, hogy mikor jön meg, mert senki nem tart készleten itthon ehhez a robogóhoz, gyártótól kellett megrendelniük.
Szerintem a fogyasztás 4-5 l között lesz, pont a hidegek előtt tankoltam azóta fele tank ment el. A napi 2x5 perc melegítés biztos megdobja, de muszáj, mert gázadásra fullad, csak tőgázon indul el, az meg annyira nem tesz neki jót. Ami érdekes, hogy az alapjárat nem magasabb most se mint nyáron, stabilan tartja.
Néztem a kézikönyvben, hogy karburátor fűtés van benne, ez mi célt szolgál?

(#72035) lbence válasza nod1 (#72030) üzenetére


lbence
aktív tag

Nekem 6 lityi körül nyelt be a 2T Piaggio Zip hasonló körülmények között.

(#72036) nod1 válasza lbence (#72035) üzenetére


nod1
csendes tag

Akkor megnyugodtam. :-) Hét körül áll a fogyasztásom. Ezek szerint akkor szinte folyamatos hidegüzemben..

(#72037) suste válasza nod1 (#72036) üzenetére


suste
veterán

akkor már járhatnál autóval is, és akkor nem fáznál :)

(#72033) sityupityu
a leírásában úgy emlékszem volt szó teljes resetről és csak üzemóra nullázásról is (gombokkal), de nem találom azt a fecnit :(

(#72038) lbence válasza suste (#72037) üzenetére


lbence
aktív tag

Azért praktikusabb nem a kocsit nyírni ilyen hasznalattal, a parkolásról és a parkolojegyről meg ne is beszéljünk. Az autóm ilyen hasznalattal meg sztem 10 felett eszik. (1.6. benzin)

[ Szerkesztve ]

(#72039) perge666 válasza lbence (#72035) üzenetére


perge666
veterán

és nod1 : Hogy sikerül össze hoznotok ennyi fogyasztást? :F

Az én 2 ütemű Derbi Sendám télen is beéri 3-3,5 literrel,még most is azzal járok,és idén már saját autóval se tudok járni dolgozni mert asszony jár vele melóba és a gyereket is hozza-viszi.

A télre vett Derbi Predator robogó meg rossz ötlet volt,múlt héten be sem indult a -4 -5 fokban,de érdekes módon tegnap rendesen indult gondolom azért mert nem fagyott. / csak erre tudok gondolni /

Lehet hogy sokba van az új motor,de ilyenkor mutatkozik meg hogy csak ráülök és nem kínlódok vele,és még sokat sem eszik.

[ Szerkesztve ]

(#72040) lbence válasza perge666 (#72039) üzenetére


lbence
aktív tag

A Derbid nem is variós, nem? A variator nem tesz sok jót a fogyasztással.
Döntően rövid távokon használom (<2km), van rajta nagy plexi is, de ezek a 2t 50-esek nem fogyasztásbajnokok. Ha drágán megvettem volna újonnan, akkor is ennyit enne, úgyhogy nem értem a hasonlítgatásodat. :D Viszont 130-ert csoda volt így is, az új árát nekem nem érné meg. De ha ezzel szeretnéd magad igazolni az új motor vásárlás mellett, szerintem nem a legjobb indokot találtad. :D

(#72041) sityupityu válasza lbence (#72040) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem inkább a mínuszban való nem indulásra értette, hogy megérte az új motor.

perge666 Télen egy húszéves motornak ha rendben van minden ugyanúgy kéne indulnia mint egy újnak. Valami ott akkor nem az igazi.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#72042) perge666 válasza lbence (#72040) üzenetére


perge666
veterán

Nem variós valóban.
De 2T és 50-es és nem eszik 6 meg 7 litert télen sem.
Nem igazolni szerettem volna magam.........

Sityupityu : Azt a Predatort hiba volt megvenni meg teljesen felesleges is,csak tologatom mindig az útból,ki sincs szegény használva. :U
Sógorom mondta hogy tavasszal átveszi ha eladom,nem is ellenkeztem.

[ Szerkesztve ]

(#72043) Moleman válasza perge666 (#72042) üzenetére


Moleman
addikt

A 74-et futó Diom fogyasztása. Az AF34 is hasonlóan evett.

(#72044) perge666 válasza Moleman (#72043) üzenetére


perge666
veterán

Na ez már betű. :)

(#72045) nod1 válasza suste (#72037) üzenetére


nod1
csendes tag

Persze, járhatnék hiszen van autóm. De miért is gyilkoljam 2 kilométerre? Miért fizessem rá az adót, biztosítást, szervizet? Ez a Piaggio kb. 50.000 Ft-ba került nekem, és kemény 3.000 Ft rá az éves biztosítás. Mondj nekem bármi belsőégésűt, amivel olcsóbban kijövök, mint egy ötvenes segédmotor? Ráadásul ez ingyen parkol bárhol, és háztól házig megyek, és tíz perccel munkaidő előtt indulok itthonról. Na, ezért szeretem, és ha fázik kicsit a nyakam, vagy a lábam még az is belefér. :-)
Téli szezonban ezen a távon összesen megyek vele kb. 200 kilométert, ennyinél még a fogyasztás sem fáj annyira. Tavasztól meg a 4t 50 injektorossal úgyis visszatermelem majd ezt a flancolást. :D

(#72046) suste válasza nod1 (#72045) üzenetére


suste
veterán

Ok, persze, 1-2km-es távolságra kibírható a hideg is meg a nagy fogyasztás is.
Bár 1-2km-re a bicikli is jó lehet, ami még olcsóbb, és alig van időkülönbség ;).
1km-en belül meg gyalog megyek nyáron is.....

(#72047) macilaci78 válasza perge666 (#72044) üzenetére


macilaci78
nagyúr

1998-as Yamaha BW's SPY, gyári, 2T 50 ccm.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#72048) perge666 válasza macilaci78 (#72047) üzenetére


perge666
veterán

Ezt komolyan nem értem,mitől van ilyen nagy szórás ezeknek a kismotoroknak a fogyasztása között? :F
A tied is gyári tudtommal.

Ezelőtt volt 6-7 évig egy 2006-os Aprilia SR50 Street robogóm,az is bekapta az 5-6 litert,pedig teljesen gyári volt.

Voltak Simsonjaim,azok meg 3-4 között ettek,pedig volt 60-as és 70-es is,és azok még öregek is!

[ Szerkesztve ]

(#72049) lbence válasza suste (#72046) üzenetére


lbence
aktív tag

Én biciklivel jártam a robogó előtt, de a robogó egyszerűbb, nem kell mindig lezárni, nem melegszem ki rajta.
Sokszor van, hogy a belvárosból ki kell ugranom az ipari parkba, vagy hosszabb távot kell legyűrnöm, nekem egyszerűbb a robogó, csak célszerűbb lenne egy 4T, bár annak a menetdinamikájával nem lennék kibékülve gondolom. :-)

perge666 A simsonok is váltósak, azért esznek kevesebbet. :)

(#72050) nyogo83 válasza perge666 (#72048) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Azert nem mindegy hol hasznalja az ember szerintem.
Pesten akar hany 50-es 2T robogom volt, 4,5 korul fogyasztott mindig. A 2T 125-os valtos motorom is 4-4,5-et.
A robogonal nyilvan a hajtasi veszteseg miatt ennyi, valamint Pesten azert nyelen mesz es eleg sok az lampatol elindulas nyelgazon,

Nekem a valtos 125 volt meglepetes, pedig logikus valahol. Erosebb volt sokkal, ugyanahoz a tempohoz amit 50-essel mentem eleg volt negyed akkora gaz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.