- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- SCYROX V8 gamer egér
- Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- Érdekes történések a hardveraprón...1.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Egy Biztonsági őr kalandos útja 2
-
LOGOUT.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
válasz
macilaci78 #92774 üzenetére
Uccsót rosszul tudod, a földút is közútnak minősül, ugyanúgy érvényes ott is a kresz. Ahol nem, az a közforgalom elől elzárt magánút.
Na de hogy másról is beszéljünk, elevenítsük fel egy régi kedvencünk a világítás mellett, ami így szól: "milyen gumit vegyek?"
Kezdem érezni, hogy a City Gripnek elfogyott a kenyere java, kanyarban már hidegben bebillen a motor, nagyon ésszel kell fordulni hogy íven maradjon. Nézelődöm, mire kéne cserélni, eredetileg a City Grip 2, éls a Pirelli Angel Scooter között vacillálok. A motor egész évben megy, szóval hideg, moslék - mint most - időben is meg kéne állja a helyét.
Tapasztalatok esetleg? A City Grip 2-ről jókat hallottam, a Pirellire lennék kíváncsi igazából főleg, ajánlott-e.
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz
macilaci78 #92774 üzenetére
földút is lehet olyan út, ami közút és amire hatályos a kresz
ez a kulcs "közforgalom elől el nem zárt magánutak"[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dabgergo #92773 üzenetére
Én mondjuk 2 méter magas és 150 kg vagyok, kétszerakkora, mint te.
A BWS-re mindenki azt mondta, hogy hú, de jó állapotban van. Én, aki új kora óta hajtom ezzel, vagy nagyobb súllyal, sírtam az állapota miatt. Ahogy már írtam, macskaköves utat kerültem, sínek, csatornafedők, stb. A segédváz is eltörött, hátsó rugóstagot kellett cserélni. A gyári benzincsövet huszonéves korában lecseréltem preventív jelleggel újra, de az új a 2. szezonban a teljes paláston eresztett, ha mozgott és hát menet közben mozog...Ha rossz minőségű, vagy földúton akarsz közlekedni, oda való gépet kell nézni, mert más nem lesz tartós. Az, hogy inged-gatyád elmegy a szervizelésre, egy dolog. De hogy az igényeltnél sűrűbben kell szervizelni és nem fogod üzembiztosnak érezni, az biztos.
Olyan ez, mint papucsban hegyet mászni. Meg lehet csinálni, de aki annyit jár a hegyre, mint a postás, az nem fogja tanácsolni.Még egy gondolat: neked ez munkbajárásra kell. Ha esik, ha fúj... Megvan az a luxus, hogy az időjárási viszonyok szerint elnapold a munkábajárást, vagy más, még élhető módon old meg? A ha jobb idő lesz résznél jutott eszembe. Nekem a robogó Budapesten az elsődleges most már, de ha úgy alakul, megyek villamossal. Háromszor annyi ideig tart, de nem csúszok el az ónos esőn, nem ázok el, nem fagyok meg. Apám anno Békés megyéből Mezőtúrra, majd Gödöllőre járt főiskolára, egyetemre. Kezdetben MZ-vel, majd Pannóniával. Ott nem volt kecmec, menni kellett és azon a távolságon bármi is előfordulhatott, ami az időjárástól kitelik.
Ellenben: közutat érintenél? Csak mert a kresz 1. § * (1) E rendelet a Magyarország területén lévő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
A földút nem közút, ott nem hatályos a kresz. Vagyis se rendszám, se műszaki, se jogsi nem kell. Persze ha kövesutat csak keresztezel, ott át kell tolnod a leállított motort.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
dabgergo
őstag
válasz
macilaci78 #92772 üzenetére
Köszi a tanácsokat, ha jobb idő lesz kipróbálom a konkrét útvonalat egy próba robogóval, kiderül mi a realitás...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bytesizelife #92771 üzenetére
70 kilós ember keresi a földútra való robogót. 6.-ban voltam 70 kiló...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz
wik_406 #92768 üzenetére
Ugyanakkor a hangerő luxusprobléma, ha olyan speciálisak a követelmények, hogy földútra kell, és lehessen B-s jogsival vezetni. Ez eleve vagy egy fél tucat gépre szűkíti a mezőnyt, mert 50-es endurók többnyire gyerekméretben készülnek (Honda CRF50F, Yamaha TT-R50 stb).
-
NYPD
aktív tag
Földútra, meg szar útra én a helyedben elengedném amúgy az egész vonalat, klasszik robogó, legyen akármekkora kereke is, nem oda való, élhetetlen lesz. Ide vagy egy kis enduro, dirt kell neked, vagy egy elektronos terepbringa, viszont utóbbi biztos, hogy nincs normális 300k-ból.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dabgergo #92767 üzenetére
A hangja a kipufogón múlik. Nagymotoroknál van kipufogó modding. Lehet, egy Derbire nincs aftermarket cucc, de egy kész dob és a blokk közé lehet hegesztetni közdarabot. SMKP, nincs műszaki vizsga, sokkal könnyebb a papírmunka is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
dabgergo
őstag
válasz
bytesizelife #92766 üzenetére
Köszi, tény hogy ez jobban terepre való mint az eddig említettek, de ez csodálkoznék ha halk lenne és nem füstölne. Tudom mindent nem lehet egyszerre...
-
-
dabgergo
őstag
Köszi! Lehet akkor ha kölcsön tudok kérni megyek egy próba kört azzal, aztán ha gázos nagyon akkor megyek a Super Soco irányába.
d@vee: köszi, így akkor tényleg kizárom a ztechet, ez dealbreaker.
Debelion: értem köszi, nem tudtam H ennyire kevés akkor a Super Soco ereje is.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
nem ismerem a K66-ot, de nem biztos, hogy kopas miatt lehet nalad. Amikor a bordazat elkezdett lekopni, akkor a teli hidegebb/nyalkasabb idoben fokent a hatso gumi csuszkalt meg. Az kapta a legtobb terhelest, az kezd el sokkal hamarabb kopni mint az elso. De az kb altalanos tapasztalat, hogy elso szezonnal marha jo, a masodiknal mar nem az igazi. De fokent a hatson erzodik mindenkinel. En akkor meghagytam elsonek a K62-t es kapott hatra egy Michelin City Grip Wintert. Az mar baromi jo volt nem csak az elso szezonban, telen nyaron azt hasznaltam, azzal is adtam el.
-
Debilon
addikt
válasz
dabgergo #92757 üzenetére
ilyen útviszonyokra? én nem vinném be, a jelenlegi robogóm is 16-os kerékű, aztán megváltás volt visszaérni a rendes útra
de a másik topikban látom, hogy csongi leírta ugyanezt, nem oda való egy normál robogó
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
d@vee
őstag
válasz
dabgergo #92748 üzenetére
Nekem tetszett a ZT-38, kipróbáltam tavaly pár Z-tech-et. De mindegyiknél atomfix 45km/h és ez a legrosszabb bennük, nem tudod kivetetni mint a Soconál. Szerintem dobj rá a keretre és mivel tudod tölteni melóhelyen, keress egy jó Super Soco-t. Kereke ráadásul 17-es, egész jó méret.
[ Szerkesztve ]
Ja
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
dabgergo #92754 üzenetére
Ha engem kérdezel, az én véleményem hogy a Soco jó, mindenképp fölötte áll a Z-tech, és egyéb kínai márkáknak minőségre.
Fenntartásról nem tudok nyilatkozni, rengeteg videó, teszt van. Majdnem vettem Érden én is 2019-ben, a kereskedés (webrobogó, meg ezer néven hirdetnek) mellett van egy kis domb. Oda alig akart az én csenevész (akkor 135-140 kg) testemmel felmenni. Állítólag azért, mert 30% töltöttségen volt. Na, azonnal elengedtem, és akkor hoztam egy 125-ös Liberty-t inkább. -
macilaci78
nagyúr
válasz
dabgergo #92754 üzenetére
BWS-sel kétszer nem mentem be ugyanabba a macskaköves utcába. Mikor még Szegeden laktam az Anna-kút kereszteződése macskaköves volt, kerültem a szomszédos utcákban inkább.
10 km hepehupás úton, hát... A BWS kereke legalább széles, egy Dio-val az első kerék alól kiforduló nagyobb kaviccsal fejre is állsz.
A linkelt Sendákat nézd meg inkább, ha az útvonalhoz ragaszkodsz.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Debilon
addikt
válasz
dabgergo #92754 üzenetére
egy normál robogóval amit írsz, a murvás, meg enyhén hepehupás nem aszfaltos út egy szenvedés, főleg hosszabb távon ami távot írtál (próbáltam, munka miatt régebben ismerős helyekre mentem be, pont ilyen hepehupás, nem aszfaltos úton), örültem, amikor végre kiértem a rendes útra
de majd megtapasztalod, ha mégis így fogod megoldani
esetleg nem tudsz kölcsönkérni valakitől próbára?
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
dabgergo
őstag
válasz
Debilon #92753 üzenetére
Nincs más jogsi, de mit értesz szívatás alatt? Mármint azért nem homokbányában mennék csak murvás meg enyhén hepehupás nem aszfaltos úton, lassabb tempóval azért egy kisebb kerekű robogóval is biztosan járható, mondjuk a robogónak nem tudom mennyire tesz rosszat.
Zoli bácsi:
Köszi a tippeket, ránézek ezekre a márkákra. Egyébként minőség tekintetében Super Soco hova sorolható a skálán? Meg fenntartási költségeket tekintve?Macilaci78:
Köszi, ezeket a BWS-eket megnézem!Egyébként 70kg vagyok, talán picit gyengébb 4ütemü motorok is szóba jöhetnek, nem?
-
Debilon
addikt
válasz
dabgergo #92750 üzenetére
"csak heti 60km-re kell max és azt is inkább rosszabb akár földúton"
ilyen körülményekre biztos nem szivatnám magam egy normál robogóval, vagy elektromos robogóval
valami 50es krossz kell erre, ha nincs másra jogsi
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
dabgergo #92748 üzenetére
Mostani Z-Tech gépeket nem ismerem, de nem merném nyugodt szívvel ajánlani. Egyedül a Keeway, amit merek ajánlani jó szívvel. Nekik is van elektromos robogójuk: [link]
Félre ne értsd, abszolút nem jobb a Keeway, mint egy japán gép. De jó az anyagminősége, jó az összeszerelés, egyre jobb a minőségellenőrzésük. Komolyan veszik a garanciát is, viszonylag olcsó az alkatrész, és itt van a közép európai alkatrészraktáruk.
Ha ez összevetjük azzal, hogy a Honda, meg a Yamaha is Ázsiában gyártat (ha nem is Kínában esetleg), megfontolandó a Kewaay, mert jóval olcsóbb. Állítólag a Keeway Vieste robogókban Piaggio blokk van ugyanaz, ami eddig a Beverlykben volt.
Használtban én nem konkrét típust keresnék, inkább egy jó állapotú, karbantartott példányt, persze ami tetszik is. Honda, Yamaha, Piaggio, Aprillia..Teljesség igénye nélkül. Amiből sok van, ahhoz lesz alkatrész, akár bontott.
2T-ből Liberty, ha fiatalabb vagy valami sportos Aprillia SR...
Azt javaslom, keress ismerőst, aki ért a robogókhoz. Vele menj el vásárolni, megnézni. Egy jó szemű, tapasztalt motoros kiszórja azokat a részleteket, amit a vevő a rózsaszín ködön át (mert tetszik az eladó gép) nem vesz észre. Belelátni nem lehet persze, de több szem többet lát. Nézd meg a motorkereskedések beszámított készletét, ott is lelhetsz kincsekre, én 1500km-t futott (Valós) 1 tulajos Liberty-t adtam le (másnap elvitték). Nem utólsó sorban itt kapsz fél év garit. -
macilaci78
nagyúr
válasz
dabgergo #92750 üzenetére
Az elektromosnál megmenekülsz egy sor dologtól, ami a belsőégésűt sújtja.
Légszűrő, földúton hamarabb koszolódik. Motorolaj. Fékek kopása (az elektromos rekuperálással is fékez).Legyen szerencséd egy valós 2 literes fogyasztáshoz! Az évi 3.000 km alatt 60 liter benzin, kb 40k. Egy olajcsere szűrővel mondjuk 6 ezer, ha magad csinálod, vagy kb ennyiért 1,5 liter prémium 2T motorolaj. (Nekem 5 litert evett a BWS, de az 2T, álló Minarelli és két személy súlya, termete vagyok.)
Ezzel szemben töltheted a munkahelyen, gondolom, ingyen.
A motorszerűbb kialakítás jobb futóműgeometriát is jelent, vagyis a földutas utazási komfortod is jobb lesz.A BWS-nek van tereprobogó kivitele is, afelé nézelődnék, ha már belsőégésű. Vagy inkább egy motor kialakítás, például Derbi Senda. Jobb úgy manőverezni, hogy a lábad közt a vas, tudsz combbal kapaszkodni. Ez elvileg 50-es, gyári, oszt 12 lóerő.
Ha igaz, akkor egy földútra való gumi kell rá és jó vagy. Azért a 10 km-es etapokra már a vízhűtéses is használható.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
dabgergo
őstag
válasz
macilaci78 #92749 üzenetére
Ha döntök az elektromos mellett és azon belül is a Super Soco mellett akkor ok a kb 600 körüli ár.
Kérdés h megéri e ennyi pénzt költeni egy motorra ha csak heti 60km-re kell max és azt is inkább rosszabb akár földúton. Nem amortizálnék ott nagyon hamar le egy Super Socot?Ha 300-ért van mondjuk olyan 4 ütemű ami vállalható mert nem nagy a fenntartási költsége, nincs vele sok macera és nem durván hangos, büdös, akkor az azért érdekelne, a 300ezer különbség sok, ilyen kevés km mellett egy év alatt biztosan 60-80e alatt a benzin költség, tehát elég hosszú idő alatt hozná csak vissza az árért a Super Soco, bár ha akár 5-10 évig tényleg használnám a Socot akkor anyagilag is talán az a jobb, jó lérdés... Magam sem tudom mennyire hosszú távú lenne ez, ki tudja 5 év múlva pl hova és hohy fogok munkába járni...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dabgergo #92748 üzenetére
3-400 ezerért keresel. 3+400-ért hirdetik azt, amit keresel. Oké, ez kb a duplája, de a fenntartási költségen visszajön.
Fiatal 2T 50-es nemigen lesz, már egy ideje nem forgalmaznak a környezetvédelmi besorolása miatt, illetve ami fiatalabb, jó is (nem valami dzsunka-made), az is 500 felett van.
1-2 futárral is váltottam pár szót, akik Super Socco-t hajtanak. Szeretik, de emelkedőn ugyanúgy elfogynak, mint a kétüteműek. Kicsi a teljesítménye. Amikor próbakörön voltam vele, akkor a rendben lévő BWS-emmel összehasonlítva a menetdinamikát nem éreztem jobbnak, végsebességben meg elmaradt tőle. Nyilván le volt korlátozva 45-nél, kb 50-53-ig ment fel a "mutató". Viszont sokkal inkább motoros üléspozíció van rajta, nem úgy ülsz rajta, mint egy hokedlin. Tárolórekesz kicsi és ha dupla akku van benne, akkor már egy övtáskát is hajtogatni kell.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
dabgergo
őstag
válasz
Zoli bácsi #92747 üzenetére
Köszi nagyon! Ha emelem a keretet akkor milyen jobb minőségű darabokat ajánlanál? Akár 2T is jöhet ja újabb.
Elektromosat amúgy tudom munkahelyen tölteni de így is a több száz ezres felár nehezen lehet behozni szerintem ilyen kis futással.
Olcsóbb elektromosok Z-Tech ZT-38 pl mennyire vállalhatatlanok? Super Soco TC-hez képest tényleg sokkal rosszabb a minőség/tudás? -
Zoli bácsi
őstag
válasz
dabgergo #92746 üzenetére
Az elektromosnál a felárat úgy nézd, hogy nem kell üzemanyagra, olajra költened. Ha esetleg melóhelyen fel is tudod töltögetni az aksit, az is előny.
Rossz utakra nagyobb kerekűt keressél. Igazából a kereted kizárja egy fiatal, keveset futott neves gyártó által gyártott gép vásárlását. Ezzel a füstöléssel úgy érzem eleve kizártad a kétütemű gépeket, pedig ebben az ársávba, meg erre a távra lehet jobban járnál egy nagykerekű Liberty, vagy Scarabeo géppel. Egyszerűbb a 2T, olcsóbb a javítás. Gyorsabb, jobban ugrik. Mellette persze többet fogyaszt, és füstöl.
Négyüteműnél kerüld el a régebbi kínai gépeket, a részben magyar Motowell is eléggé hitvány minőség. Igazából a japán gyártókon kívül a Piaggio csoport gépei ami részemről ajánlottak. Kínaiból a Keeway ami megugorja a lécet, hogy vehető, főleg az elmúlt években gyártottak. Kymco is jó, vannak nagy kerekű Agility-k, sajnos az alkatrészekre sokat kell várni, szóval inkább kerüld el.
Úgy számolj, ha használt gépet veszel, és elviszed egy lelkiismeretes szerelőhöz, még megy rá pénz. Biztos vagyok benne, hogy ki lehet fogni eladásra gatyába rázott, kopó alkatrészeket frissen cserélt, beállított, megvigyázott gépeket. Sajnos én ezeket a gazdákat világéletben elkerültem.
Ha nem vagy nagydarab mint én, és nem annyira rosszak az utak, megfelel egy kiskerekű gép, akkor elég nagy a választék. Pl. Yamaha BWS -
dabgergo
őstag
Heti kb. 60km (3 nap 2x10km) munkába járáshoz keresek robogót, nagyrészt rossz minőségű útakhoz.
Eredetileg Super Soco TC-t néztem ki, de olyan nagy a felára a nem elektromos 50es robogokhoz képest hogy elbizonytalanodtam. De ez tud 70et ami azért biztonságos ha ritkán de bemegyek vele a városba is.
Bár autóból elektromosat használunk, valami csendesebb nem kimondottan büdös, füstölő robogóra nyitott lennék mondjuk max 300-400ezerig használtan. Van valami konkrét tippetek?
-
Gabis
őstag
nyogo83: Szia! A nagyrobogós fórumban belefutottam a beszélgetésetekbe a Heidenau K62-vel kapcsolatban, hogy x ezer km, x futott év után, és a kicsi bordázat lekopása után már nagyon nem az igazi. Nekem ugyan K66 van, de lehet ezt is érinti. Csak azért hozom fel, mert az első télen semmi gondom nem votl nekem sem, de a mostanin viszont többször kiment az eleje. Lehet, hogy részben ez a gumi is lehetett a ludas?
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #92738 üzenetére
Akkor végre vett egy normális motort. :-) de azért jó, hogy előtte megszenvedett a másikkal is.
-
válasz
macilaci78 #92742 üzenetére
Nyilván, amit felhoztál példát ott a fizikával nem lehet szembemenni.
Szerk: Viszont az nem is életszerű, hogy egy 50 kilós pilóta üljön elől, te pedig ekkora emberként és utasként hátul kapaszkodsz belé...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu #92741 üzenetére
Menet közben az érzék többet számít, mint a súly. De akármilyen tehetséges is az 50 kilós csaj a cseregben, kapaszkodok a vállába, ráállok a bal hátsó lábtartóra, akkor ott rajtam múlik, hogy elesünk-e, nem rajta.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz
macilaci78 #92737 üzenetére
Azért nagyon nem mindegy, hogy ki ül a motoron, mennyire érzi, illetve mennyi rutinja van. Emlékszem anno amikor én jártam volt egy alsó hangon 120 kiló környéki srác, és hát neki nem vált a javára a súlya. De nem is azzal volt a gond, hanem annyira nem érezte a dolgokat, hogy az hihetetlen. Már a rutin pályán is nem egyszer esett kelt a nagyon lassú menetnél/fordulóknál. Nulla érzéke volt az egész témához, szerintem még biciklivel sem fordult volna meg ott ahol motorral kellett. Igazán nem is értem, hogy hogyan ment át rutinon, de a lényeg, hogy csak kikerült valahogy a forgalomba. Én már külön voltam akkor tőle és csak hallottam, hogy az első városi gyakorlatnál már volt balesete, egy gyalogos bemozdult a zebránál ő meg pánikszerűen behúzta az első féket, pedig csak lépésben mentek. Úgy kellett leszedni róla a motort. Akkor utána le is passzolta az oktatója.
A teljes ellentéte meg pont velem vizsgázott városin, egy kb 50 kilós fiatal csaj. Régi sor 4 650-es karbis bandittal. Ha jól tudom, akkor a száraz tömege valahol 220 kiló fölött van a motornak. Baromi ügyes volt a csaj, minden nehézség nélkül rögtön átment mindenből. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy nem az oktatáson tanult meg motorozni. A bátyjával anno együtt terep motoroztunk még, kb motoros volt az egész család.
Tehát ha valakinek van egy jó, minimum 80 kilós testsúlya akkor az egyértelmű hogy előnyt jelent sztenderre rakásnál, motor mozgatásnál stb, ez nem vitás. Viszont ha ez mellé párosul egy adag esetlenség, akkor az bizony le tudja győzni a fizikumot. Tele van a youtube kis kontra nagy emberes videókkal.#92739 macilaci78 Nagyon sok ember nem is a nagy végsebességért van oda, hanem az állandó kigyorsítás a gyengéjük. Ahhoz meg kell a lóerő.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Gabis
őstag
válasz
Zoli bácsi #92738 üzenetére
Én is rábukkantam erre a srácra még az előző kínai csodájával.
Köszönöm neked is a tanácsokat. A súly mellett az úthibák kezelésével kapcsolatban olvasok, hallok még sajnos rossz tapasztalatokat.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92738 üzenetére
Ha betartod a sebességhatárokat, akkor a nagyobb motornak tényleg csak pályán, emelkedőn, hegyen, utassal látod hasznát. Felmész az Alpokba, a ritkább levegő elveheti a teljesítmény harmadát is, ott már nem mindegy, hogy 30-60 lóerőből kéri el, vagy 100-150-ből.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Igazából akkora a választék, hogy mindenki igényeihez, pénztárcájához, jogosítványához megfelelő gépet tud választani.
Én csak leírtam, amit a tapasztalt kollégák nekem mindig mondanak.
El lehet menni egy 50-es, vagy 125-ös géppel is több ezer kilóméteres túrára, ez nem kérdés. Van aki bicóval eletekert Párizsba.
Egyik kolléga konkrétan 400-as motort vett, hamar kinőtte, mondta, hogy higgyem el, országon belül is kevés.
Én is kis gépet vettem, tudjátok, és ezt tényleg segítő szándékkal írtam, hogy kicsi lehet.
Na, hogy hasznosat is írjak, vett egy 125-ös Keewayt ez a srác, akinek a videóit nézegettem már egy ideje: [link] (Youtube videó, úgy nyissátok meg)
Hátha valaki kedvet kap, nézzétek meg. -
macilaci78
nagyúr
válasz
FeniX- #92736 üzenetére
Jaja, kell egy fizikum megtartani azt a vasat, nem feltétlenül elég a technika.
A Safety-nél is van egy tréner, 165-170 cm lehet, nyilván tudja a motort kezelni, elindulni, megállni. De ha én vagyok az utasa, lehet, már a felszállás során megborítom a rendszert pusztán a tapasztalatlanságommal.Az Sh300 országúti tempóra tök elég, pályán is előzgettem a kamionokat, meg egy-két elektromos autót is.
Figyelni kellett a mögöttes forgalmat persze, mert ha jön valai 160+-szal, akkor esetleg szid, mikor besorolok a külsőből. Persze egyedül mentem, de az én súlyomból azért egy átlagos pár kijön.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz
Debilon #92735 üzenetére
Általában a "vége" az ilyen teljesítmény-aggodalomnak az, hogy egy átlag testfelépítésű motoros vásárol egy 240 kilós motort + 80 kilós feleség + 15 kiló csomag és 1 szezon után megbánja, mert 2x felborulnak egy ausztriai hegyi parkolóban indulásnál, meg a ház előtt, mikor a bukkanóból el kell indulni.
A teljesítmény ugyan meglesz, de minden másra használhatatlan lesz. -
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #92732 üzenetére
Most lehet türelmesen is menni, én is ismerek ilyen motorosokat, hogy mi szerintük a minimum amivel egy külföldi túrára (esetleg 2 személlyel) el lehet már indulni, ami nagyon nagy részt szerintem nem igaz
Persze aki gyorsan és nagy távolságot akar letudni főleg autópályán, annak persze, hogy a minél nagyobb teljesítmény kell, de alapjaiban nem értek egyet azzal, hogy minimum 600 CCM ami kell egy nagyobb turahoz
Egy általam említett 400as nagy robogó is kényelmesen tudja az országúti tempót, autópályán is lehet vele haladni, persze nem villamkent, de ott sem tartja fel a forgalmat
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92732 üzenetére
A nagymotoros topikban az a vélemény, hogy 650 ccm igencsak hervatag, főleg 2 személlyel, felmálházva.
De Burgonyából van 600-as, vagy 650-es is, szóval ez a része pipa.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #92732 üzenetére
Szerintem a világjárás nem köbcentifüggő.
Egy 250-essel is simán ki lehet menni külföldre.
Azon múlik, hogy mennyire elég valakinek a lassabb tempó. (pl. 80-100km/h utazó)
Persze, ez inkább egy személlyel, de én nem hiszek ebben a "teljesítmény-parában", mint sok nagymotoros. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
Debilon #92727 üzenetére
Van több ismerősöm, aki igazi motoros, jobbára kollégák. Akik tényleg "világlátók".
Nos, egyértelmű a véleményük, mert sokat beszélgetek velük.
Nagyobb túrákra, esetleg felmálházva két személlyel 600-650(+) köbcenti kell.
Mindenkinek ez a véleménye, persze én is 380ccm3-es gépet vettem, igaz hobbi motornak.
Valamikor Simsonokkal lementünk Balatonra (Sopron mellől). De más világ volt. Türelmesebbek voltak az emberek. -
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92729 üzenetére
Köszönöm az infót. Az X-Max tetszik igazából a legjobban, aztán a Forza. Sajna ez egy ördögi kör, mert ha tovább spórolok, hogy egy ilyen összejöjjön, addigra valószínűleg már nem ezek az árak lesznek.
Szóval vagy lenyelem a békát, vagy elengedem a dolgot.
-
macilaci78
nagyúr
Elkészült a szobainas a teremgarázsba. Egy kis bútorlap, egy 3D nyomtatott sisaktartó és egy akasztó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
mumtaz
senior tag
Úgy értette, hogy a membránház. Annak két oldala van: Az egyik, ahol beül a blokkba, a másik meg a szívócsonk a karbi felé, a blokk felőli oldalra kéri a papírtömítést, a másik oldalán a szívócsonk felé pedig elvileg egy O gyűrű van a szívócsonk talpában, ezért oda nem szükséges sem tömítés sem tömítőpaszta.
Mondjuk én a Jetforce-nál inkább biztosra mentem, és hártya vékonyan bekentem az O gyűrű fészkét is, meg magát a talpat is egy kis tömítőpasztával.[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #92724 üzenetére
nem tudom őnla mit jelent a világlátás, de egy 400-as Honda SW-T-vel voltam a fogarasokon, meg Szlovákia, aztán Lengyelországban zakopaneig
sehol sem volt vele gond, persze, a lehetőségein belül, márka csoporttal mentünk, nem volt rohanás meg ami elő szokott fordulni
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
#TOTTI
őstag
Van o gyűrű, én nem tettem, de ha teszel nem fáj senkinek. Ha új és jó minőségű az alkatrészed nyomatékra egyenletesen le tudod húzni akkor nem kell.
Én is most jártam furán, betettem egy polini evo kihajtás deknit, szorult a kerék, ha betettem egy papírtömítés akkor jobb volt de ugye az nem kell, soha nem adnak érdemi leírást semmihez, de a dobozban benne volt 5 nyelven (utólag találtam meg), hogy a rugós alátét a szekunder fogaskeréken nem kell, csak a fix, szétkaptam kivettem, most mint a vaj, mint az örökmozgó olyan könnyen forog a kerék.
Egy youtube videó sem hívja fel erre a figyelmet. [kép]
-
iff
senior tag
válasz
#TOTTI #92718 üzenetére
Itt találtam egy cikket
"Összeszereléskor a megfelelő tömítettség érdekében tegyünk egy új tömítést a membrán és a blokk közé. Ezen a filléres alkatrészen nem szabad spórolni, hisz a használat során a papírtömítés tömörödik, így eleve egyszer használatos. A szívócsonk és a membránház közé nem szükséges semmi féle tömítő anyag, mert a szívócsonk alján egy gumi O-gyűrű szerű kialakítás található, ami garantálja a megfelelő tömítettséget." Akkor már nem értem.Ez most a szívómembrán tömítés vagy szívómembránház tömítés , nem mindegy
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
Gabis
őstag
Sziasztok Burgman vagy Majesty-vel (400-as) van esetleg valakinek tapasztalata? Ha az eszemre hallgatok és nem a szívemre, akkor el kell engednem a robogó+motor kombinációt, és egy nagyobb teljesítményű robogó lenne az ésszerű. Továbbra is a futárkodás, illetve városban rohangálás lenne a fő cél, de szeretnék városon kívül is csapatni, valamint egy kis világlátás is régi vágyam. X-Max 300-ak vannak főként a figyelőben pár hónapja, de elég borsos áruk van. Az említett két modell jóval olcsóbb, cserébe öregebb, és testesebb is.
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, félig-meddig off a kérdésem, de mennyire tudjátok, hogy ezek a lithium-ion akksik tényleg 3-4 év alatt sokat degradálódnak?
(Mostanában újfent szemezgetek ilyen elektromos robogóval (50ccm alternatíva, munkába járáshoz))
Elvileg láttam, hogy fel lehet tornászni a végsebességet 50-55km/h-ra a beégetett 45 helyett. Már annyit bringáztam forgalomban, hogy igazából nem oszt- nem szoroz. Veszélyességben ugyanott lenne, viszont 1 fokkal kényelmesebb megoldás végeredményben. -
válasz
sityupityu #92716 üzenetére
Pedig nem csinálnak belőle titkot:
Nekem csak az XL-es héjméret volt jó, mert csak annál fért be az ujjam az állam és a sisak közé. De a fejem viszont nem egészen XL-es, ezért a fejem búbján kicsit lötyögött a sisak. Az eggyel vastagabb koponyaszivaccsal lett jó. -
macilaci78
nagyúr
válasz
bytesizelife #92714 üzenetére
Nem ismerem a piacot. Volt olyan hely, ahol csak a pénztár mögül annyi útbaigazítást kaptam, hogy a sisakok az emeleten vannak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
iff
senior tag
válasz
#TOTTI #92718 üzenetére
Vettem új szívócsonkot. Ez a régi eléggé repedezett volt .(ezért cserélem, képen a régi van)
Levegő szűrő házat kellett cserélnem, mert elszakadt. Nem szeretném, hogy a szívócsonk is elrepedne. Akkor mehet alá a tömítés.
Érdekes ez, mert amikor a hátsó hajtásnál cseréltem csapágyakat egy zégergyűrű volt hézagoló alátét helyett rakva. A bolt szerelője tette bele, mert 500 km után kerék csapágy csere volt. Utána én cseréltem. Megkérdeztem a keeway kereskedőt és azt mondta, hogy semmi hézagoló nem kell. Hát pedig volt egy kis mozgása a tengelynek, én normális hézagolással beállítottam. Ezért inkább én javítom a robogót. Sok mindent megcsináltam rajta. De Jó tudni, hogy mégis mit és hogyan kell pontosan...[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
iff
senior tag
válasz
Honda567 #92710 üzenetére
Én ezt a [sisakot ] vettem. Lemértem a fej méretemet és november végén neten megrtendeltem. Pont jó, kicsit furcsa volt a régi nyitott sisakomhoz képest. Először kicsit kényelmetlen volt, de talán két hét után egyre jobb lett használni. Akciósan vettem több mint 10000Ft-al olcsóbb volt.
..........""..........
-
válasz
bytesizelife #92714 üzenetére
Ilyenről még nem is hallottam, persze ettől még létezhet. Az tiszta, hogy a kicsit is jobb bukok méretei alapján eleve több héjmérettel rendelkeznek. Pl a legkisebb héjméret alá tartozik az xs-s-m-es méret, utána a következőhöz az l-xl stb...A kisebb differenciákat meg a felfújható légzsákok tudják kompenzálni. Mondjuk én már sok éve csak scorpion sisakokat használok, ott nincs ilyen, csak a különböző héjméretek alá tartozó belső méretek. Harmadik éve nyúzok egy 1400 air carbon sisakot. A légpárnái még mindig működőképesek, semmi bajuk. A kiszedhető szivacsok a mosások után meg gyakorlatilag még szűkebb hatást keltenek jó darabig, mint amikor megvettem. ilyenkor jó pár hétig a pumpás részhez hozzá sem kell nyúlnom, még nagy sebességnél sem, annyira szoros. Tehát gyakorlatilag szinte semmit sem ült össze a szivacs benne három év után sem ami érdekes.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
iff
senior tag
Sziasztok!
Sikerült kiszedni a csavart.
A kérdésem az, hogy kell tömítés? Nem volt alatta tömítés, megnéztem a [Keeway] oldalán és ott van tömítés, illetve más weboldalakon is írják. Én vettem tömítést is.[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
válasz
macilaci78 #92713 üzenetére
Volt, amelyikből a két szomszédos méretből az egyik szűk volt, a másik laza. Volt, amelyik csak egy pontban nyomott, stb.
Ezért van a jobb gyártókál többféle vastagságú szivacs. A Shoei-nél pl. az XL-es héjmérethez van háromféle koponyaszivacs, és asszem kétféle arcszivacs. Nincs két egyforma fej, nekem is cserélni kellett a gyárit.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Honda567 #92710 üzenetére
Nagyon nehezen szánom rá magam bármilyen ruhanemű vásárlására. A mostani sisakomhoz 7 helyen 22 darabot próbáltam, mire meglett és ezt az 5. helyen próbáltam.
Visszamentem, mégegyszer felpróbáltam, megy mérettel kisebbet is. Majd mikor kihozták a raktárból dobozban, azt is felpróbáltam.Megfogadtam a tanácsokat, személyesen mentem próbálni, több gyártó termékét, vettem addigra egy vékony maszkot is és amelyik nem volt egyből kényelmetlen, azt viseltem 15-20 percig.
Volt, amelyikből a két szomszédos méretből az egyik szűk volt, a másik laza. Volt, amelyik csak egy pontban nyomott, stb.
1 év, kb 7k km alatt a Shark még most is olyan feszes, hogy a maszk varrásai meglátszanak az arcomon, mikor leveszem. Sehol nem nyom. Egyszerűen nekem ez a kényelmes. És hiába van olcsóbb netes forrás, még cikkszám szerint sem emrem berendelni ugyanazt netről, próba nélkül. Majd tapasztalni fogod, hogy a piac beárazza a próbát.
Az NZI tömése a 2. szezonra annyira összeesett, hogy a szemüveget letolta az orrnyergemről. A Lidl-ös Crivit viszont meglepően jó volt, de azzal csap pár hétig használtam az SH-t. 70 felett igencsak megjött a szélzaj, 90-nél már zavaró volt rövid távon is. A Shark nem mondom, hogy halkabb, de a zaj tónusa más, nem zavaró 70-nél és igazából 90-nél sem erősödik. Tatabányára menet kipróbáltam az Alpinstars füldugót, nem negálja a szélzajt, de sokat segít. Hátránya, hogy a motorhangot is tompítja, ha nem CVT váltós lenne a gép, szokni kellene a fül alapján váltást.
Kabátot a Serpentize-nál vettem. Fb-hirdetés szerint igazítanak méretre is, nekem meg ez kellett. A visszajelzések szerint nem rosszak a cuccaik. Textil kabát, a boltban felvettem egy közelítő méretet, megbeszéltük az eladóval, hol legyen hosszabb, rövidebb, bővebb, jó is lett.
Mai fejjel egy dolgot módosítanék csupán: a bélés belső zsebeit felcserélném: bal oldalra a keskenyebb, telefonnak kialakított zsebet, jobb oldalra a pénztárcát.
Kesztyűt is próbálgattam több helyen is, amikor a sisakok 15-20 perces próbája volt. A tenyerem méretéhez képest az ujjaim rövidek, a kisujjamon minden kesztyű hosszú. Nyáriból Plus Racing, téliből a Serpentize vált be.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
válasz
Honda567 #92710 üzenetére
Neten keresztül az biztos, hogy nem könnyű.
Ruhát sem veszek neten. Sportcipőket szoktam venni úgy, hogy előtte volt lehetőségem élőben felpróbálni, és ha látom, hogy valamelyik internetes áruházban jóval olcsóbb, akkor ott szoktam megrendelni. Bár hozzáteszem, hogy egyszer így is belefutottam abba, hogy a netről rendelt cipő pont azon darabja félre volt varrva.
Bukót egyszer rendeltem a netről, de az volt az első és egyben utolsó, természetesen ráfaragtam vele. Eleve rizikós, hogy a megszokott méret jó lesz, mert gyártóként változhat ez a dolog. A másik, hogy szerintem élőben is jobb felpróbálni az egyel nagyobb illetve kisebb méretet akkor is, ha úgy érezzük már az elsőnél, hogy pont belenyúltunk egyből a jó méretbe. Tudom, hogy ha valaki olyan helyen lakik ahol nincsenek a környéken ilyen boltok akkor nem egyszerű, de szerintem érdemes rászánni a dologra akár egy nap szabit is vagy ilyesmi, hogy élőben fel lehessen próbálni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
válasz
Zoli bácsi #92709 üzenetére
Szerintem kismotorra egész jó az MT Street Solid. (Rendszámos gépeken egy Shoei-t használok, de azzal nem bohóckodnék egy 50-esen.)
-
Honda567
junior tag
Nzi eurus II sisakom van újonnan vettem 32ezer volt senkinek nem ajánlom huzatos plexi zárva, szellőzők is zárva pedig mégis, a napszemüveg se ugrik helyére teljesen vissza 4mm ki áll.
Tavasszal eladom, a drágább Nzi biztos jobb nekem nem volt még, MT sisakot nem tudtam venni mert az M-es szorított, az XL meg túl nagy. Nem könnyű ez a sisak vétel. [link] -
Zoli bácsi
őstag
Nem vettem, mert látom hogy nem használható. Meg azt is tudom, hogy semmi ellen nem véd. Csak nekiálltam nézegetni, mert ha az ember városon belül (vidéki kisváros, tanyaközpont) elugrik valahova, a zárt sisak helyett hátha találnék valami könnyebbet, szellősebbet.
Na, ez pl hivatalos: [link] Tudom, pofára esés ellen ez sem véd. -
Debilon
addikt
válasz
Zoli bácsi #92705 üzenetére
mondjuk azt sosem értem, hogy ilyet hogyan jut eszébe bárkinek is felvenni.. semmitől nem véd, ha megállítanak vele ÉS belefutsz olyanba aki tudja mit kell nézni, simán megvágnak mivel ez nem legál motoros bukósisak
ugyanez amit mostanában látok, hogy ilyen alpinista sisakokban motoroznak, kinek mennyit ér az egészsége ugye
akkor is mindig eszembe jut, hogyha a sisakom állrészével felhajtva megyek, hogy hogyan megszívhatom miatta ha baj lesz, főleg miután láttam ismerős arcát amikor full zárt bukóban rossz helyre érkezett a feje, azóta mondjuk többet használom full zártan a sisakomat
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
válasz
Zoli bácsi #92705 üzenetére
Nem véletlen, kb semmitől sem véd meg. Az usa-ban engedélyezett. Sőt, vannak államok ahol még a bukó sem kötelező. Bár ott olyan épített chopperek is mehetnek amiknek a futóműve még a 40 évvel ezelőtti balkáni előírásoknak sem felelne meg....
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Gabis
őstag
-
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Ha esetleg valaki tervezi NZI bukósisak vásárlását, akkor kaptam egy kódot amit használhattok február 15-ig.
-40% KUPONKÓD:
NZI2025
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest