Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#91151) tbmf válasza Madball (#91148) üzenetére


tbmf
csendes tag

Van benne olaj, de mivel sztenderen sem pörög fel, nem hinném hogy köze van a hajtás, kuplung, stb-hez.

(#91152) #TOTTI válasza tbmf (#91151) üzenetére


#TOTTI
őstag

Ne zárd ki, vedd le a variot es úgy nèzd meg.

(#91153) sityupityu válasza tbmf (#91143) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az lesz amit #91146 Madball írt. Azok közül is inkább arra tippelnék, hogy szorul a hátsó tárcsa. Tehát amikor megállsz egész egyszerűen nagy áttételen marad a hajtás, ezért van a szenvedős elindulás.
Igen, ha ez van, akkor sztenderen is ezt produkálja.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91154) tbmf


tbmf
csendes tag

Köszi mindenkinek, akkor ebbe az irányba megyek.
Régebben már szétszedtem a variátort és úgy tűnt minden tárcsa simán mozog a tengelyeken. Viszont az lehet hogy a kontraszt rugó már megfáradt.

(#91155) Madball válasza tbmf (#91154) üzenetére


Madball
csendes tag

Vagy rugó, vagy kosz / rozsda miatt jár nehezen. Ha leszeded a hátsó tárcsát, két kézzel összenyomva szépen, akadás nélkül kell mennie (persze azért jó erősen kell nyomni).

(#91156) NYPD


NYPD
aktív tag

Hali,

Erről a területről hallok kerepelést, van itt esetleg valahol csapágy, vagy minek lehet ilyen hangja? Vagy lehet, hogy csak valamelyik csavar lazult meg ami a ventilátort rögzíti?

(#91157) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok, elnézést itt is megkerdezem: ha tubeless gumit próbálok kukaccal javítani és túl régi a kukac, előfordulhat, hogy kilövi a gumi felfujasa után a javítást? A villany rollimat akartam gatyába rázni, es a hátsó defekt javítást próbáltam helyrehozni, de már a második kukacot lövi ki felfújás után a gumi.
Ragasztó nem járt hozzá. Ennek önmagában kellene annyira ragadni, hogy ne jöjjön ki?

(#91158) Debilon válasza FeniX- (#91157) üzenetére


Debilon
addikt

Ezekhez szokott kelleni ragasztó, az tartja benn+a "ragasztó" vulkanizalo szerepet is betölt

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#91159) macilaci78 válasza FeniX- (#91157) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nekem Honda Safety tréningen azt mondták, hogy nincs motorgumi-gyártó által javasolt eljárás defektjavításra, a csere a javasolt.
Persze lehet azt mondani, hogy ezzel is a saját zsebükre játszanak, a másik irányból meg ha menet közben lő ki a kukac, ott leizzadsz gépészkedés közben, ha egyáltalán sikerül megtartani a vasat.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91160) FeniX- válasza macilaci78 (#91159) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Igen - köszönöm - időközben én is ezt a megoldást kaptam, csak bosszantó, hogy legendásan sok a defektem más járgányokkal is, és mondjuk nem lenne kedvem 3 havonta új gumit venni erre a szerencsétlen rollerre. Egy-egy üvegszilánkot mindig összeszedek valahol.

(#91161) macilaci78 válasza FeniX- (#91160) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Tömör gumi? ;] Gumibelső esetleg, mint a bringákál?
Gondolom, a kukachoz nem veszed le az abroncsot a felniről. Tratorgumikon az olyan hasadásokat is javítják, amiken egy telefont is át tudsz tolni. :K

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91162) Debilon válasza macilaci78 (#91159) üzenetére


Debilon
addikt

Nekem a jelenlegi hátsó gumi a motoron gumis által kukaccal lett javítva (párszáz km-el a felszerelés után beleállt egy csavar), azóta 20e km van benne, most lesz esedékes a csere, tökéletesen tartja a nyomást

Az sem mindegy, hogy az abroncsnak melyik részén lesz gond a javítás szempontjából, futofeluleten/annak közepe felé ahol van anyag inkább javítható, a külső széle felé ahol egyre vékonyabb necces vagy nem javítható gyorsan

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#91163) zombei válasza FeniX- (#91157) üzenetére


zombei
aktív tag

Szerintem ilyet nem is lehet ilyen módon javítani. Túl vékony hozzá a gumi falvastagsága. Vagy belülről foltozni, vagy belsővel kell használni tovább.

(#91164) FeniX- válasza zombei (#91163) üzenetére


FeniX-
aktív tag

jaja, valami ilyesmi megoldáson gondolkozom. lehet, hogy kompletten veszek egy belsős külsőt is, mert ezen a lyukat már túlzottan kitágítottam a motoros javítókészlettel, hogy belemenjen a hurka.

(#91165) FeniX- válasza FeniX- (#91164) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Azon gondolkoztam még, hogy ilyen kicsi - tíz collos - méretnél mi az a "cipőkanál", amivel le tudom úgy feszíteni a gumit, hogy ne tegyek kárt a felniben.
Netes videókban "megfőzik" a gumit felrakás előtt, hogy rugalmasabb legyen. Máshol meg 2-en feszegetik tiszta erőből és alig akar rámenni.
Ráadásul, nincs satum itthon, semmi, szóval megint a jó öreg panel settingben kell összetákizni az egészet. :)

(#91166) zombei válasza FeniX- (#91165) üzenetére


zombei
aktív tag

Én vettem ilyen felni peremre rakható leszedőt, aztán azt alárakva szedem le. Első 1-2 le-fel egy szenvedés, aztán ha kicsit tágult a drót akkor már könnyebb.

(#91167) wik_406 válasza FeniX- (#91165) üzenetére


wik_406
csendes tag

En gyorskotozovel szoktam csinalni, az egyik oldalon osszenyomod a gumit, es gyorskotozovel beszoritod a tengely fele. Az elso kereknel szoktam ket gyorskotozot a tengelyre tenni, es ehhez feszitem a gumit. Hatul at lehet huzni a kullok kozott a gyorskotozot, igy az egyszerubb. A masik oldalon egy decathlonos bringa cuccal szoktam visszafesziteni [link] Mindket iranyban a leszedos felet hasznalom, csak forditva feszitek vele. Szappannal, mosogatoszerrel erdemes sikositani!

Wik

(#91168) zombei válasza wik_406 (#91167) üzenetére


zombei
aktív tag

Utóbbira inkább hintőport ajánlanám, az jót tesz az esetleges belső kidörzsölődés ellen is.

(#91169) macilaci78 válasza Debilon (#91162) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nem törvényszerű, hogy gond lesz a javított gumival, de ha mégis, a legritkább esetben sztenderen állva következik be.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91170) Honda567 válasza zombei (#91168) üzenetére


Honda567
junior tag

Én is hintőport használok kerékpár belső gumira mikor rakom össze szépen helyre ugrik, a külső gumi Peremet meg folyékony szappannal szoktam át kenni így szépen helyre megy.

[ Szerkesztve ]

(#91171) Árpi001 válasza macilaci78 (#91161) üzenetére


Árpi001
senior tag

Te használtál ilyen tömör belsőt?
Én tervezem, azért kérdezem.

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#91172) macilaci78 válasza Árpi001 (#91171) üzenetére


macilaci78
nagyúr

4-5 éves korom óta nem, rollert sem. :D
Az első szériás Mol bubi bringákat is szidták a gondozásmentes tömör kerekek miatt.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91173) Zoli bácsi válasza FeniX- (#91165) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Szerintem vidd el egy gumishoz. Profin megcsinálja, vagy megmondja, ha nem lehet. Pár ezresért. Van tapasztalata, szerszáma. Tudom, hogy neked kihívás, de hidd el, ez az egyszerűbb megoldás. :)

(#91174) FeniX- válasza Árpi001 (#91171) üzenetére


FeniX-
aktív tag

A fő kérdés, hogy milyen járművön szeretnéd használni?
Nekem bringán - mióta van defektmentes külső és defektvédő lötty a belsőben - nem volt semmi gondom. (lekopogom)

Rolleren azt írják, hamar kinyírja az elektromotort a rázkódás miatt.

(#91175) FeniX- válasza Zoli bácsi (#91173) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hát, egyszer az itt a közelben lévő gumishoz elvittem motorgumit, de már arra húzta a száját, hogy nem tudja befogni a szerszámmal a felnit, stb.
Szerintem csak lusta volt már a nap végén.
Meg van, aki csak 1-2 sablon munkát szeret megcsinálni.

(#91176) macilaci78 válasza FeniX- (#91175) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A motorkerék mindenkinél kényesebb, a kis robogókereket sem vállalják akárhol szerszám hiányára hivatkozva. De igen, a lustaság is lehet egy ok.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91177) wik_406 válasza macilaci78 (#91176) üzenetére


wik_406
csendes tag

Roller gumi cseret en egy helyen lattam, 10000/db koruli aron.

Wik

[ Szerkesztve ]

(#91178) Árpi001 válasza FeniX- (#91174) üzenetére


Árpi001
senior tag

Biciklin.
Nekem azért idén 4 munkába tekerésből 2 defektem lett, fasza külső, és slimos belső ellenére. Tavaly is vagy 5 defektem volt.
Elegem van...

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#91179) FeniX- válasza Árpi001 (#91178) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Na, az tényleg gáz.
Nekem is sok volt, de azóta - lekopogom - egy sem. És van nálam mindig pumpa, folt, szelep, minden.
Azt tudom, hogy a kollégám mondta, hogy nagyon ráz a tömör gumi.

(#91180) FeniX- válasza wik_406 (#91177) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Na ez az.. megcsinálom otthon, csak ..<mikor>. :)

(#91181) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Hogy csináljátok ezt a sok defektet....25 éve volt defektem utóljára kb. Illetve bicajom egy időben rendszeresen defektes lett, aztán egyszer végre valaki rájött, hogy nem a bele illő belsőgumi lesz mindig beletéve. (Csepel Cruiser, ballonos gumikkal). Lett beletéve ballonosabb belső, azóta ott sem tudom mi a defekt. :)

(#91182) Árpi001 válasza Zoli bácsi (#91181) üzenetére


Árpi001
senior tag

Úgy hogy nekem a melóhely csak oda 55 perc,13 km. Jó kis kardió.
Némileg változatos terep.
Van benne egy kevés földesút, sok aszfalt, buszsáv,és bicikliút, de egy része pl fák alatt.
Sok ott a tüske, a király dinnye...

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#91183) FeniX- válasza Árpi001 (#91182) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Jaja, leginkább királydinnye okoz gondot, illetve - egy irányban megyünk, ha jól emlékszem Árpival - és van ipari park mellett vezető út.
Tavaly láttam ott fém-forgácsot is kiszórva.. mostanra már csak egy tenyérnyi barnaság az úton. :)
A rollerrel üvegszilánk ment bele.. bármi összejöhet.

(#91184) Kjjanosj


Kjjanosj
friss újonc

Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy a kinai robogón, baotian 50 cc 4 ütemű, hol található a gyújtás jeladó?

(#91185) sityupityu válasza Árpi001 (#91178) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nekem meg nagyon bejött a slime. Van egy ebike-om amit csak terepen használok, és azzal muszáj volt valamit csinálni a tüskék miatt. Vétel után nem sokkal pár tekerés után haza is kellett tolnom illetve vitetnem ez miatt a biciklit. Pluszban még vihettem javíttatni a gumit, mivel eleve tömlő nélküli gumik vannak rajta gyárilag. Aztán ott javasolták a slime-ot, mind a kettőbe bele is lett öntve. Pár percen belül megszüntette a defektet amivel odavittem, pedig nem is egy sima szúrás volt, hanem egy kisebb hosszanti vágás. Azóta szedtem ki a gumiból terepen nem egy tüskét. Amíg benne volt nem is eresztett semmit és kihúzás után is csak tök rövid ideig eresztet valamit, simán tovább tudtam menni. Azt mondták, hogy kb max 1,5 évig hatásos benne a szmötyi.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91186) FeniX- válasza sityupityu (#91185) üzenetére


FeniX-
aktív tag

E-rollerbe sajnos nem lehet tölteni, mert ráég a motor belső falára a hőtől.

(#91187) Árpi001 válasza sityupityu (#91185) üzenetére


Árpi001
senior tag

Nekem minden defekt javításkor rakták bele slimot tavaly.
Mégis ennyi defektem volt.
Sőt, idén az első defektem még, bőven kevesebb, mi t egy éves slimos belsőt érintett...

Szerk : ma motoroztam életemben először, váltós motoron..
Érdekes volt, bár elég zavaró hogy fingom nem vt, mikor, milyen sebesség fokozatban voltam.
Az üreset nem találtam soha meg... :K

[ Szerkesztve ]

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#91188) macilaci78 válasza Árpi001 (#91187) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Az üres kényes dolog is tud lenni. A váltó ugyanabban az olajban fut, mint a motor, ha felmelegszik a váltó, van, hogy nehezen adja az üreset. Típusa válogatja. Én a Frazer-en szívtam vele.
Azt mondja a nagykönyv, hogy a fordulatszám középső tartományában kell használni, a fordulatszámmérőt pedig látod. De ha gyakorlott autós vagy, akkor hang alapján már kb tudod, hol vagy túl magas fokozatban. A lámpához, kereszteződéshez gurulva meg úgyis taposod lefelé a fokozatokat.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91189) Honda567 válasza macilaci78 (#91188) üzenetére


Honda567
junior tag

Városi használatba nekem kényelmesebb a robogó nem kell váltani, volt régen Simsonom váltottam eleget. 😂 Ha kezdett kopni a kuplung lamella az is nehezen adta ki az üreset.

[ Szerkesztve ]

(#91190) Zoli bácsi válasza Árpi001 (#91187) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Meg kell szokni. Persze sokat segít, ha van fokozatkijelző. Általában ahogy motorfékkel lassul vissza a motor, pakolgatom visszafele a fokozatokat.2. fokozatból már csak egy kicsit kell lefele pöccinteni, és üres. De ha álló motornál visszateszem egyesbe, onnét felfele billentve a váltót az tuti üres, régebbi motorokon is szokott lenni üres jelző (ETZ-n is volt már)
Váltásnál azt nem szeretem, ha vészfékelni kell (Elém jönnek), és satufékkel ötödikben megállok. Még elég új a mocim (2e. km) és álló helyzetben nem egyszerű visszapakolni, szoros a váltó. Segít ha mozdítok a motoron, esetleg valamelyik "beragadt" fokozatnál egy kicsit a kuplungot ráengedem, azonnal továbbmegy.
Lényeg, ha megszoksz egy gépet, nem kell figyelni, automatikusan, odafigyelés nélkül megy a váltás. :K Mondjuk kis odafigyelés nem árt, mert van hogy szúrnám 6.-ba, mikor érzem hogy pörög.....Kocsit is... :B

(#91191) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#91190) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Februárban hoztam el a Hondát, de már túlvagyok a 1,5ekm-en. :D

A motoros iskolánál mondták, hogy amelyik motoron van is fokozatkijelző, annak sem szabad hinni. Viszont az üres jelzőnek működnie kell, különben megbonyolítja az indítást.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91192) Zoli bácsi válasza macilaci78 (#91191) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Nekem ez az első fokozat kijelzős motorom. Nem rossz dolog, főleg amíg szokja az ember az új gépet. Mindig jól mutatott, soha nem adott hibás jelzést. Ritkán behúzott kuplungnál gurulva nem jelzi ki a fokozatot, de megjavul ha kiengedem a kuplungot.

Te dolgozni jársz a géppel, megy bele a kilóméter. Nekem hobbi gép. Mennék vele többet, de asszony is jönne mindig velem, úgyhogy múltkor Tihany is autós kirándulás lett. Jeli arborétumba elvitt a Micrájával..... :)
Nekem megvan a tudat, hogy kimegyek, ott egy motor, leveszem róla a ponyvát, pöcc-röff, tele a tank, mehetek. Nem megyek, de a tudat.....Ha nem állna ott egy motor, hiányozna. :D

Most azt találtam ki, átruccanok a távoli Ausztriába. Ja, Pomogyi határ 12km. ;]
Megnézem a Fertő tavat sógoréknál.
Mi kell hozzá hogy kimenjek? Rendszámos motor. Küldött a biztosító valami zöld kártyát, amit ki lehet nyomtatni, ezt kinyomtatom.Meg kell még "H" betű is? Az jó ha a dobozra ragasztom?
Szerk: Na, közben megtaláltam. Uniós országba nem kell a "H" betű. [link]
Beteszem, hátha mást is érdekel. Reméljük, nem lépnek ki az osztrákok az unióból míg kint vagyok. ;]

[ Szerkesztve ]

(#91193) macilaci78 válasza Zoli bácsi (#91192) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Miért nem viszed az asszonyt is motorral?
Én is beterveztem motoros tréninget kimondottan utassal, ahol engem és az asszonyt is kiokítják.

Felségjelzés jópár éve van már a rendszámon is, elég a kgfb-t igazoló ződkártya.
Külföldi nyaralásra szoktam még utasbiztosítást kötni a kocsira szóló kiegészítéssel. Hozzák haza, ha lerobban, illetve ne legyen anyagi csőd, hogy itthon temessenek el.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91194) skyrush7


skyrush7
aktív tag

Sziasztok!
Szlovákiába át lehet menni 50-es, rendszám nélküli robogóval? Mi a jelenlegi szabályozás?
(Adásvételi, kötelező biztosítás van)

[ Szerkesztve ]

(#91195) Zoli bácsi válasza skyrush7 (#91194) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Keresgéltem Google keresővel, hát, nem igazán találtam biztos választ. Totálbike cikkből részlet:
"A rigások már jártak Szlovákiában, de nem küldték őket haza, igaz, nem is találkoztak rendőrrel" A cikk: [link]

Amit találtam, még, Szlovákiában elvileg a Babetta jellegű, pedálos betekerős gépekre nem kell rendszám. Robogókra igen.
Szerintem nem tisztázott a helyzet. Ha nem muszáj, ne menj ki robogóval. Amúgy saját véleményem, attól függ mi lesz ha megállít a rendőr, hogy mennyire magyarellenes....Bocsi, szubjektív vélemény, de nem kitalált. :((
Ha mégis kimész, ragassz rá "H" betűt, legyen biztosítási papír, láthatósági mellény, eü csomag, adásvételi papírok. Csökkentsd a beleköthető dolgok számát. :D

macilaci78: Nem erőltetem, annyira nincs oda érte.

(#91196) skyrush7 válasza Zoli bácsi (#91195) üzenetére


skyrush7
aktív tag

Szia!
Köszönöm a választ, azért kérdeztem rá, mert én is sajnos csak ennyit találtam. Én is azt érzem hogy nem kéne, de hátha van valaki a fórumon aki ismeri a szabályozást.

(#91197) Madball válasza skyrush7 (#91196) üzenetére


Madball
csendes tag

Az én véleményem az, hogy nem mehetsz ki vele, mivel nem felel meg az ottani szabályozásnak. Ahol az autósoknak kötelező télen a téli gumi, ott sem mentség, hogy itthon nem az.
El kell fogadni, hogy a rendszám nélküli gépjárművek használhatósága korlátozott..

(#91198) sityupityu válasza skyrush7 (#91194) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Kb 4-5 éve mi rendszeresen jártunk még át robogókkal (ráadásul nem is voltak teljesen gyáriak), de soha sem kötöttek belénk, pedig nem egyszer mentünk el rendőrök mellett is. Nem ismerem én sem a pontos szabályozást ezzel kapcsolatban, mi is gondolkodtunk nem egyszer ezen. Aztán úgy voltunk vele, hogy tojunk rá (nem követendő példa), sokszor átmentünk (Esztergomi vagyok). Annyit megcsináltunk, hogy a biztosítási papírokat kinyomtattuk (ugye a csekket azt nem fogadják ennyi) és ennyi.
Pedig van ismerősöm aki a túloldalon korábban rendőr volt, de az sem tudott egyértelmű választ adni. Azt mondta, hogy ha nagyjából a határ mentén maradunk, nem megyünk nagyon észak fele, akkor nem fognak belénk kötni amikor igazoltatásra kerül a sor. Ugye nagy többségben magyarok laknak az országgal határos részen, így a helyi rendőrök nagy része is magyar származású. Persze hallottam már pont az ellenkezőjét is nem egy esetben, de nekem nincsenek rossz tapasztalataim az ottani hatósággal. Legalább is motorozás terén. Mi nagymotorral is rengeteget járunk át, soha sem volt gondunk a rendőrökkel.
Inkább az autókra vannak jobban ráállva véleményem szerint.
Pont van is egy eset, amikor az egyik cimborámmal kb 1-2 évvel ezelőtt Komáromba mentünk kocsival végig a szlovák oldalon és kiszedtek minket. A havernak nem volt kinyomtatva a biztosítási papír, meg is vágták érte.
Tehát a lényeg, hogy én sem tudom a választ, de mi simán átmentünk. :DDD
Viszont ha kicsit jobban átgondolom a dolgot attól függetlenül, hogy nekünk sosem volt bajunk ebből mégis azt mondom, hogy szerintem sem teljesen szabályos a dolog. :N

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91199) Árpi001 válasza skyrush7 (#91194) üzenetére


Árpi001
senior tag

Menj nyugodtan.
Aztán majd írd meg mi volt, hogy mi ne járjunk majd úgy. ;]

A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.

(#91200) sityupityu válasza Árpi001 (#91199) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

:DD

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#91201) Honda567 válasza skyrush7 (#91194) üzenetére


Honda567
junior tag

[link] Most indultak el kb 1hete Afrikába Babettával
rendszám van a motorokon több országon át mennek gondolom büntetés lenne a vége ha Rendszám nincs.
Egyik országba útdij matricát nem akartak nekik adni mert biciklinek nézték a babettat.

(#91202) d@vee válasza Honda567 (#91201) üzenetére


d@vee
őstag

Babettával Afrikáig...ezt már nem tiszta fej szülte :D
Még egy kismocis túrát én is letolnék itt magyarországon belül, na de Afrikáig...

Ja

(#91203) Zoli bácsi


Zoli bácsi
őstag

Szoci motorok közül egyedül egy gyári állapotúra felújított Simsonnal mernék ekkora túrának indulni. Volt Babetta az ismeretségi körben pár darab, nem voltak megbízhatók. Az erőátvitellel kínlódtak sokat, valami röpsúlyos szerkezet volt benne, ha jól emlékezem.
A régi, nagy kerekű piros meg sárga Babetták még jobban bírták, a modernebb szériák, a kisebb kerekűek (Zöld és piros volt belőlük) gyengébb konstrukciók voltak. Sokan vettek asszonykának, aztán ment a pajta végébe, minap hirdettek egyet alig több mint ezer kilóméterrel. :) Nyomott áron, nem olyan jó hírű mint a Simson. :D

(#91204) skyrush7 válasza Árpi001 (#91199) üzenetére


skyrush7
aktív tag

Inkább maradjon balladai homály. :R

(#91205) KTMHobby3 válasza d@vee (#91202) üzenetére


KTMHobby3
tag

Nem érted a lényeget!
Egy ilyen gyenge géppel elmenni Afrikába, az az igazi kihívás. Nagyon nagy bátorság kell hozzá, meg alapos felkészülés. Ez olyan, mint megmászni a föld legmagasabb csúcsát. Persze, talán nincs életveszély, de minden tiszteletem az Övék.

(#91206) macilaci78 válasza Honda567 (#91201) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Szeretem a jó kávét. - Mokka sok az egyben instant kávé. :D
Ilyen jó motorolajat szerintem a korabeli gépek nemigen láttak.

KTMHobby3: igazad van, de azért amennyire lehet, igyekszik biztosra menni. Kb egy másik motorra való alkatrészt visz magával. :DDD

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91207) Honda567 válasza d@vee (#91202) üzenetére


Honda567
junior tag

Ez nem az első külföldi útjuk Babettával voltak már a magas Tátrában, Großglockner-en nem semmi a két öreg én nem mernék neki vágni még robogóval sem. :D

(#91208) Honda567 válasza macilaci78 (#91206) üzenetére


Honda567
junior tag

Egyik videóban mondja hogy a motor tönkre ment külföldön volt náluk egy tartalék blokk bele dobták és mentek tovább. Afrika túra készülő videóba is magyarázta visznek több fogaskereket, alkatrészeket legyen miből javítani út közbe.

(#91209) KTMHobby3 válasza macilaci78 (#91206) üzenetére


KTMHobby3
tag

Olvastam már korábbi ilyen túráról, nem csak egy másik motorra való alkatrészt vittek magukkal, hanem egy furgon is kísérte a túrát. Az akkor is egy komoly teljesítmény volt, egy ennyire "szép" kismotortól.
Én szurkolok a sikeres vállalkozáshoz, mert ez egy igazi kihívás.
Tudom ez sokak számára őrültség, de nekem tetszik.

(#91210) macilaci78 válasza Honda567 (#91208) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Megnéztem a videót, amíg győzi alkatrésszel, addig megy a Babetta.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91211) macilaci78 válasza KTMHobby3 (#91209) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Unatkozó kisnyugdíjas. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#91212) mumtaz válasza Zoli bácsi (#91203) üzenetére


mumtaz
senior tag

Babettáztam sokat. 207-essel és 210-el is.
A 207-es volt az igazi Babetta, amiből viszont volt a nagy és a kis kerekű is. A kis kerekű az, amin volt rendes rugózás. A nagy kerekűnek csak az ülése rugózott. A blokkjuk ugyanaz.
A 207 és a 210 között volt a nagy különbség. Gyakorlatilag csak a kerekük volt teljesen ugyanaz, semmi más. A 210-es volt a kétsebességes kerek lámpás.
207-esből volt főként sárga és piros is. 210-esből volt sok szín, de főleg zöld és piros.
A 207-esben röpsúlyos volt a kuplung, a 210-esben viszont röpsúlyos volt a váltás is. Eléggé túl bonyolították az egészet. Technikai oldalról a váltó egy szabadon futós megoldás volt lassító áttétellel. Ez volt az első fokozat. A röpsúlyok, ha kimentek, akkor azokon keresztül valósult meg az áttétel és ez volt a második fokozat. Jól működött, amíg jól működött, de állandó bajok voltak vele. A végáttétel ebben már egy bordásszíj volt, ami néha nem nagyon bírta a váltásokat, aztán elszakadt. Baj volt a röpsúlyokkal is.
Tényleg jó ötlet volt, csak szerintem soha nem végeztek vele tartós tesztet a gyárban. Meg a röpsúlyoknál nem volt sem állítási lehetőség, sem rugó mondjuk hasonlóan a robogók kuplungjához. Jó lett volna, mert akkor azzal lehetett volna játszani, hogy mikor váltson meg sokszor a röpsúlyos "kuplung" pofák odatapadtak a tárcsához és nem váltott vissza, csak amikor megállt az ember.

Szóval jó is volt, meg nem is.

Bár én mindig rendben tartottam őket. A 207-est úgy tuningoltuk, hogy a beömlő és kipufogó kiömlő lett bővítve és polírozva egy kicsit. Két személlyel is ment. :D
A 210-esemet hasonlóan meg kókányoltam. Erősebb lett. A hátsó kerék lánckerekét egyszer próba képpen lecseréltem a 207-esére. Ugyanaz volt a kerekük, csak a 210-es lánckereke sokkal nagyobb volt. A 207-es lánckerekével képes volt 65km/órára, viszont alig érte el és 50 körül váltott kettesbe. Jó lett volna, ha van a gyárinál csak picit kisebb lánckerék. Akkor jó lett volna.

Csak gondoltam, teszek némi kiegészítést. :)

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#91213) Zoli bácsi válasza mumtaz (#91212) üzenetére


Zoli bácsi
őstag

Hát igen, neked volt Babettád, nekem csak az ismeretségi körben. Szerencsés kamaszként én Simsont kaptam, anyám kis falusi ÁFÉSZ üzlet vezetője volt, kapcsolatokkal..... Szóval hozzáfért Simsonhoz. Akinek nem volt ismeretsége, nem akart várni, vagy nem volt zsé, annak be kellett érni Babettával, Rigával, Verhovinával, Romettel.....Ja és Jawa Mustang, de ebből nem sok volt, inkább idősebbek vették, ahogy a Babettát is.
A kiskamasz álom csúcsa a Simson volt, megbízhatóságban űrtechnika volt az előbb felsorolt gépekhez képest. Meg vitte gyári állapotban a 60 km/h sebességet, kis piszkával 70-75-öt. Persze hogy versenyeztünk, kié megy többet...... :B Tátott szájjal néztük az akkor felnőttnek látott 17-20 éveseket, akik nyargaltak az érces hangú "Peregyesekkel". Peregyes volt a nagyobb kamasz álom. (Mz TS 250/1, már szögletes hengerfejjel, és 5 sebességgel). Hogy változik a világ, a 21 lovas 250-es MZ-vel király volt akkor az ember. Nem nagyon előzték meg országúton (110-120 km/h sebességet tartósan tartotta, igaz nem volt messze a vége, meg 6 (+ :U ) litert itt bevágta), sok autó nem is nagyon lett volna képes. ;] Mostanra 21 lóerővel két keréken guruló országúti akadálynak érzem magam....... :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.