Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lalikiraly: Astra kalandok @ Negyedik rész
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Trewerr: Analóg-digitális jelátalakítás (zenefájlok leegyszerűsítésével magyarázva)
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- Meggyi001: A kérdés...
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi
#93684
üzenetére
Sajnos smkp esetén, ami 40-el közlekedhet, ezek közül egyik sem előny. Autópályára meg fel sem mehet, ha van rajta rendszám, ha nincs, mert a minimális sebesség 60 km/h. Bár, annak idején a fiam ment Simsonnal autópályán külföldön. A fizető kapunál nem szóltak hogy nem mehet fel. Igaz az 70-re is képes volt. [kép]
-
macilaci78
nagyúr
válasz
KTMHobby3
#93683
üzenetére
Zoli bácsi: Az autopályát nem említeném, mert továbbra is smkp marad. Az utas kérdés, de én is megadnám a jogot.
CASCO mellett az egyedi azonosító jel, hatósági jelzés is előny egy esetleges lopás esetén. Nem mellesleg az OT-vel járó dokumentáció igencsak vaskos és részletes lehet, ami alapján könnyebb keresni és talán a rendőrésg sem söpri olyan gyorsan a szőnyeg alá. Kiadhatnak rá nemzetközi körözést is. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
KTMHobby3
#93683
üzenetére
Felmehetsz az autópályára, gyorsforgalmi útra. (Elvben persze, gyakorlatilag öngyilkosság))
Vihetsz utast.
Kimehetsz külföldre, teljesen hivatalosan. (Talán ez az egy igazi előny)
Köthetsz CASCO-t.
Más nem jut eszembe.
SzerK: De eszembe jutott, rendszámos motort szerintem nehezebben lopnak el. Jobban nyomon követhető, akár alváz/motorszám alapján.
Amúgy szerintem is több vele a szívás. Biztosítás, műszaki vizsga, súlyadó. Aztán haza se tolhatod ittasan kocsmából hazafele a járdán (bár ez lehet már megváltozott az új KRESZ-ben) Trafipax beazonosít.

-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78
#93680
üzenetére
Egyet mondj.
Az én 38 éves KTM kismotorom bőven veterán, de azon kívül hogy eljárok vele veterán találkozókra, semmi előnyét nem látom annak hogy rendszámosként bárkit is jobban érdekelné.
-
Zoli bácsi
őstag
Kicsit kutakodtam a neten, a mestrerséges intelligencia válasza, így benne volt egy link, nem tudom működik-e.:
"A segédmotor veterán vizsga egy 30 évnél régebbi segédmotorkerékpár minősítésére szolgál. A vizsgadíj 2025-ben 12 681 Ft. A vizsgához a járműnek meg kell felelnie a veterán jármű minősítési feltételeknek, és ez a 30 év feletti járművek számára szükséges, amelyek így kaphatnak OT (Országos Történelmi) rendszámot, Hegylakók Motoros Magazin. Mi a feltétele? A segédmotornak legalább 30 évesnek kell lennie.Mennyibe kerül a vizsga? A 2025-ös évben a segédmotorkerékpárok vizsgadíja 12 681 Ft.Mi a célja? A sikeres minősítés után a jármű OT (Országos Történelmi) rendszámot kaphat, ami a veterán járműveknek jár. " -
Beretvás
veterán
válasz
macilaci78
#93680
üzenetére
Nem engedik? Van miértje? Nálunk meg pont az ellenkezője nagyon nehéz lerendszámozni kistáblásra.
-
dkarcsy95
tag
válasz
macilaci78
#93678
üzenetére
Ez lenne az alapfeltétele bármi további diskurzusnak. A jogszabály szerint csak rendszámos járművet lehet, de gondoltam rákérdezek, hátha van esetleg olyan elterjedtebb típust birtokló, pl Simsonos, aki veteránoztatta esetleg az 50-esét.
Esetleg érdemes-e emiatt rendszámoztatni a segédmotor-kerékpárt? -
dkarcsy95
tag
Sziasztok,
Hercules Samba SR 50 robogóm elérte a 30. életévét és remek egészségnek örvend. Német nyelvű tipusbizonyítvánnyal, szervízkönyvvel és használati utasítással minden dokumentáció meg van hozzá.
A kérdésem az lenne, hogy ilyen peremfeltételekkel megfordult a fejemben a veterán vizsga gondolata. Ennek a kivitelezhetőségéről, előnyeiről és hátrányairól szeretnék tapasztalatokat és beszámolót kérni olyan fórumtársaktól, akik esetleg veteránoztattak 50 köbcentis motort!
Köszönöm szépen a válaszokat!
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78
#93674
üzenetére
Nepperek felvásárolnák, aztán 2x annyiért menne a neten.
(ahogy a tényleg jó akcióban levő gépeknél is csinálják) -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#93673
üzenetére
Amilyen elborult ára van és amilyen tartósságról lehet beszélni, Lidl-ös áron 3 év garival egymást taposnák érte...
-
Zoli bácsi
őstag
Egy kis poén..Ha belefér.
Parkside FB. csoportból kölcsönöztem.
Isten bizony, vennék is, ha lenne, és jó áron. Sok cuccot vettem már a Lidl-ben.
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu
#93671
üzenetére
Valamilyen szinten meg is értem. Ha csak az alkatész és szerviz óradíjakat nézzük (ha nem maga szereli az ember), megértem, hogy nem szívesen adja áron alul. Azt meg, hogy a piac miként áraz, ne is menjünk bele. Egyrészt minél előbb érdemes (évről évre, ha csak kicsit is de emelkednek az árak, bizonyos típusoknál akár stagnál, de már az is megüti az ingerküszöböt) másrészt ha kitartó az ember, bele lehet futni azért jó ajánlatokba.
-
Én egyetértek azzal, hogy típustól függetlenül egy jó állapotú motor ára télen az utóbbi években kevésbé, vagy szinte semennyire nem esik vissza a főszezonhoz képest. Ha nem "véres a torka", vagy nem egy bontószökevény, akkor nem adják oda. Inkább megvárják vele a tavaszt ha ősszel/télen nem viszik el. A használt autó árak is nagyon fenn vannak megint (és még feljebb is lesznek), és legalább ugyanez elmondható a használt motorokról is.
-
macilaci78
nagyúr
Zuglóban lakok, nagyritkán megyek gyalog erre-arra és akkor ráérek meglátni egy-két utcán tárolt motort, robogót. Mondjuk ki, nem vigyáz rájuk senki. Sérül az ülés, plexi, idom, esetenként rongálás, rohad rajta a falevél, madárürülék, de fb-csopiban kerestek már nem egyet, amit elloptak "az elmúlt 2 hétben valamikor".
A szomszéd társasház udvarán egy nagymotor áll, télen ponyva alatt. A nap megette a ponyvát 2 év alatt (csak szezonon kívül volt letakarva), a szél meg szétszaggatta idén tavaszra. Ha meg jó minőségű ponyvával takarod le az utcán, esélyesen a ponyvát elviszik.Nekem van hova tennem, kiveszem az akkut, vagy rátöltök, de el tudom fogadni, hogy valakinek a szezonon kívüli motortárolásra, a motor állagmegóvására nincs megoldása, legfeljebb ha bérel helyet, vagy egész egyszerűen nem akar ezzel a nyűggel foglalkozni. Eladja most, esetleg az esedékes karbantartások elvégzése előtt és veszi a következőt jövőre, mielőtt ébredne a piac.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78
#93666
üzenetére
Biztosítás, akkumulátor töltő azért valjuk be, nem egy anyagi csőd. Tárolás... ha eddig megvolt a helye ezután is meglesz, az utcán is elvan akár egy ponyva alatt is. Na mindegy... én nem látom, hogy igaz lenne még ez a télen vásároljunk motort dolog mert olcsóbb (kivételek lehetnek), de ez az én észrevételem, nem is akarok ebbe belemenni jobban.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Warpig
#93662
üzenetére
A Honda SH300 nagy kerekei nagyon hasznosak Budapesten, 12"-ról ültem át. Az X-Max kisebb kerekeit a jó futómű kompenzálja.
Az is számít, hogy milyen üléspozíció a kényelmes neked, milyen termet vagy.Az SH-ra úgy szállsz fel, mint a női vázas bringára, nincs alábad között semmi. A sportosabban, fiatalosabban kinéző robogókra láblendítés, vagy lábelemés kell.
Én kifizettem a valóban keveset futott magyarországi üzembe helyezésű felárat, de a keveset futottal épp ráfaragtam. Viszont az olasz importok, főleg a friss importok azért tudnak érdekesek lenni.
Épp egy ilyen volt a szerelőpadon, mikor mentem az enyémért. 600k-ért, friss műszakival, magyar rendszámmal, olasz import, 2016-os SH300, 60k km-rel. A friss műszaki ellenére a hátsó fékkar úgy működött, mintha bowdenes lett volna gumiszalagból lévő bowdennel. A szimmeringek kukák, tengelyek kopottak, olajat eszi, légszűrő csonkjában annyi olajsár, amivel fűteni lehet, miután beröffen a motor, kialszik a műszerfal, már amikor beröffen, a felhajtott utas lábtartó 1-2 centit eláll... -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#93657
üzenetére
Tele tankkal indultam, kb 240 km a teljes hatótáv szárazra szívva a tankot, de rászoktam a 200 km-enként tankolokra.
Társasházban lakok, a lakásban nem szagolom a benzint és a gázolajat, máshol meg nem tárolhatom a tűzvédelmi előírások mellett.
Amúgy a magasnyomású üzemanyagrendszerre ellátott járműveket amúgysem ajánlatos 1/4 tank alatt járatni.
Meddig tart visszarakni az akkut?
Beretvás: nekem 1/4-et jelez.
-
setup
tag
Szimeringet kéne cserélnem, mert vélhetően elfolyt az olaj az első villából, de nincs hozzá szerszámom és zsugori vagyok a szerelőt kifizetni. Vállalom, de tényleg semmi értelmét nem látom erre locsolni a pénzt.
50ccm így a gyakorlatban észre sem veszem, mert semmi élhetetlent nem produkál a futómű 60-70-ig, többet meg nem megy.
Egy egyszerű rugó is tökéletes lenne ehhez a blokkhoz, csak így a jelenlegi formájában apró úthibáknál nyiszog és mivel nagy testű és a 125ccm változat is teljesen ugyanez, ezért megnyertem az olajos első villát is.
Van itthon hajtógázas zsír spray. Létezik olyan neppertrükk jellegű mókolás, amivel el tudom juttatni a kenést a megfelelő helyre, hogy elhallgasson a rugó? Meglepne, ha minden ilyen ötvenes motort szétszednének eladás előtt rendbe tenni és éppen erre ne lenne valami "trükk"... -
Warpig
aktív tag
válasz
Zoli bácsi
#93659
üzenetére
Az kimaradt, hogy használtban gondolkodom, bocsánat.
400 körül, ahogy látom, amit írtatok azok ilyen árban is vannak. -
Gabis
őstag
válasz
Zoli bácsi
#93659
üzenetére
Miért gondolják még mindig az emberek, hogy télen olcsóbb? Persze előfordul, hogy valakinek nagyon kell a pénz, vagy szabadulni akar tőle, és xy ember esetleg tényleg ráfutott egy jobb ajánlatra, de én egyáltalán nem azt látom, hogy ilyenkor olcsóbb lenne motort venni. Ezt inkább ilyen beragadt gondolkodásnak tartom. Nem személyeskedésnek szántam, csak most éppen te hoztad ezt fel.
-
Gabis
őstag
válasz
Warpig
#93658
üzenetére
Yamaha Xmax 250. 2010-nél volt facelift ha jól emlékszem (érdemesebb lehet olyan választani). Sokkal barátibb áron beszerezhető mint a 300-as, vagy az elszállt árazású Honda 125.
Mindezt csak sok korábbi utánajárás után írom, saját tapasztalat nincs, habár azt nem írtad, hogy új vagy használt. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
Warpig
#93658
üzenetére
Új vagy használt? Keret?
Ha új, és van zsé, akkor egy Honda SH300, esetleg 350. Vagy Yamaha Xmax 300.
Ha új, és kevesebb a zsé, akkor egy Keeway Vieste 300. Esetleg a sportosabb XDV [link] Állítólag Piaggio blokkosak!
Használtan is valami japán elsősorban, kisebb keretből valami régebbi Kymco, elég tartósak voltak, és azt hiszem van belőle 250-es, 300-as. Alkatrész miatt meggondolandó.
Szerintem nem rossz a Piaggio sem, de japánokhoz képest kevés fut. Beverly 300 például.
Állítólag nagyon jók, de itthon még nem nagyon ismert márka: [link]
Szerintem. És egy jó tanács, most vedd, ősszel-télen. Olcsóbb.
-
Warpig
aktív tag
Sziasztok!
Tavasszal szeretnék vásárolni egy 250 ccm körüli robogót, pesti használatra. Nem napi szinten, de azért sűrűn használnám.
Milyen márkát és típust ajánlanátok? Korlátlan A jogsim van. -
Zoli bácsi
őstag
Micsoda gondok...
Átvettem a cégnél a szokást (Vagyis kötelező, kijött utasításba) hogy fél alatt van a tank, a lehető leghamarabb tele kell tankolni.
Ezenkívül van itthon tartalék nafta(5-vagy 10l-es kanna), persze jobbára a kisgépekbe.
Javaslom mindenkinek, hogy így tegyen.
Persze csak 100-ast spejzoljatok.
Kár hogy kivettem az aksit a rettenetből, lusta vagyok visszarakni, egy szál pólóba futkosok, nyár van nyár......
Az udvaron megszorul a nap, szerintem van 25 fok, amúgy 20. Mennék egy kört, aztán úgyis el lenne téve a hobby gép..... -
Beretvás
veterán
válasz
macilaci78
#93648
üzenetére
Tele volt a tank reggel még..
most már nincs tele..
De itt a kutak ma is dolgoznak..
-
macilaci78
nagyúr
válasz
sityupityu
#93650
üzenetére
Sok kút nem volt nyitva, a google infók az általános nyitvatartást mutatták azzal a felhívással, hogy eltérhet az ünnepnap miatt.
Persze az első kútra mentem, ahol felvették a telefont, a biztonság kedvéért megkérdeztem, van-e benzinjük.
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu
#93653
üzenetére
Rendben, köszönöm.
-
-
Gabis
őstag
válasz
sityupityu
#93651
üzenetére
-
-
válasz
macilaci78
#93648
üzenetére
Úgy érted, hogy sok kúton nem volt benzin? Én is motoroztam 23-án, de Esztergom környékén mindenhol volt üzemanyag.
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Nemrég cseréltem kuplungot a Scarabeo-ban, de ugyanúgy kb. 2-3 hónap után elkezdi a rángatást induláskor. Ilyenkor szétkapom, megtisztítom, kicsit megcsiszolom és jó. Érdemes lenne egy új/jobb harangot is vennem, vagy a sok indulás miatt azzal is ez lenne? -
Beretvás
veterán
válasz
macilaci78
#93646
üzenetére
Csak benzinkúúúút legyen...

Tegnap már felszereltem az új irányjelzőket..
-
macilaci78
nagyúr
-
KTMHobby3
tag
válasz
sityupityu
#93644
üzenetére
Egyet értek Veled!
Az én öreg 50-es 2T-met csak 95-össel használom. Nincs indítási gondom vele, még hosszú állás után sem. Nem tapasztaltam semmi lerakódást a porlasztóban. Korábban Repsol 2T-vel jártam, újabban Elf 2T szintetikussal. Elfogadom hogy egy tuningolt motor 100-ast kíván, amitől jobban megy és kevesebbet fogyaszt, de az én motorom, amit 92-esre terveztek, annak a 95-ös bőven elegendő.
Más:
Egyszer tankoltam 100-ast, még a nyáron, de annak rossz vége lett. Kismotoros találkozón voltam Keszthelyen, hazafelé jövet a városban kissé elbambultam és az előttem fékező autóba belecsúsztam. Az autó lökhárítóján 6-8 cm-es festék csík sérülés történt. A kismotoromon is kicsi kár történt, haza tudtam jönni vele. Az autóra a biztosítóm 817325 FT-ot fizetett ki. Talán még főtengelyt is cserélek benne?
Írták hogy ha kifizetem az összeget, eltekintenek a bonus-malus fokozatom csökkenésétől. Mivel kismotoron nincs ilyen, gondoltam inkább nem fizetem ki. Ez történt, őszintén sajnálom. -
Dehogy törlöm...Miért is? :

Teljesen a fórum témájába vág a dolog. Az, hogy esetleg más nézeten/véleményen vagyunk, vagy különböző beszerzett információk alapján alkotunk véleményt abban nincs semmi rossz dolog. Erre van a fórum.
Én igazán csak a 100-as benzinre reflektáltam, azon belül is ugye az etanol tartalomra. Mert az így van.
Plusz még arra a dologra, miszerint a 100-as benzin a vele párosított (kevert) szintetikus olajnak rontaná a kenési képességét a benne lévő különböző adalékok miatt. Kérdeztem is, hogy honnan van ez az infó? Mert ilyenről még nem hallottam. Azoktól sem akiktől tanultam. És nem is tapasztaltam ilyen jellegű dolgot.
Viszont pl abba én soha sem álltam bele (miért is tenném?), hogy ki mit tapasztal a 95-el szemben pl fogyasztás terén. Ez valóban egy meddő vita lenne úgy is. Nagyon motor függő dolog. Simán igaza lehet annak aki azt mondja, hogy kevesebbet eszik a 100-as benzinnel, és annak is aki azt mondja, hogy nem vesz észre semmi különbséget. Mondjuk azt a verziót még senkitől sem hallottam, hogy valakinek többet fogyasztana 100-ast használva...
Az viszont szintén tény, hogy ha valaki csak szezonálisan használ egy motort, tehát ősszel elrakja és tavasszal veszi elő, akkor az jó eséllyel egy karburátor pucolással fogja kezdeni a szezont ha a mostani 95-ös benzinnel rakta el. Tíz motorból legalább 6-7-nél tuti, hogy ez lesz a helyzet. Függetlenül attól, hogy 2 vagy 4T. Tapasztalat.
Fentebb azért említették meg a kisgépeket is (amik ugye szintén inkább szezonálisan vannak használva), mert ott is ugyanerről lehet beszélni.

-
setup
tag
válasz
Zoli bácsi
#93639
üzenetére
Eszembe sem jutott, amikor leírtam, hogy fűkaszára fogtok gondolni. Bár végül is jogos. Az is 2T. Én egyszer láttam ismerősnél szétszedve egy láncfűrész karbit. Elég is volt. Jó, nyilván nem valami nagyon drága holmi alkatrésze volt, de az, amit láttam belőle... áhh. Én ilyenért nem adok oda pénzt. Keveset se. Vettem elektromosból egy ilyen 3 in 1 Makita fűnyírot, aztán szevasz. Egy mini láncfűrészem van mellette. Az is elektromos. Más meg nem kell.
-
setup
tag
válasz
sityupityu
#93638
üzenetére
oké, töröld akkor a hsz-t, ha gazdaként tudsz ilyet. Úgy értem inkább,mint, hogy flood legyen belőle. Ahogy kezdtem, én így tudtam és bár jó lett volna a társadalom edukálása a ebben a témában, mert mindenkinek vagyontárgya a járműve, de szerintem már késő.
Legalábbis nekem a következő járművem már biztos, hogy elektromos lesz így már érdeklődésem sincs ebbe az irányba.
Eddig ~20 évet végigmotoroztam 2T-vel 95+szintetikus 2T olaj kombó párossal és soha nem lett alattam motor fődarab hibás és úgy vitték el, amikor adtam, hogy "erős" a blokk a többi megtekintetthez képest. A legtovább narancs Repsolt használtam, aztán pár éve indokolatlanul drága lett. Akkor átálltam Eneos-ra és mivel a legjobb full szintetikus 2T olajukból a 4 literes kiszereléssel szórták meg akkor az országot én is egy olyat vettem, szóval szerintem már nem is lesz nekem másik. Ennek a végét már lehet úgy fogom kimotorozni, hogy lesz már mellette egy elektromos autóm is. Ez a hosszú Piaggio blokkban lévő olajpumpa nekem sokkal gazdaságosabb, mint a fekvő Minarelliben lévő volt. Persze lehet, hogy csak a nagyobb kerékméret miatt érzem így, de sokkal többet megyek el egy tartály olajjal.
Amúgy teljesen átlag csóka vagyok. 25 éve van B jogsim, abból 10 volt olyan, hogy volt saját autóm is a motor mellett, egyébként minden nap motor. Amikor volt, akkor autó mellett nyilván nem motoroztam minden nap, azokban az években inkább csak nyáron, de a szezont azt végig. Amúgy meg télen-nyáron.
Ez a következő elektromos lesz dolog nálam már max csak akkor változhat, ha a 125ccm itt is vezethető lesz B-vel, de már a románoknál is vezethető. Nálunk ennek ellenére sem. Lehet ez itthon "csakazértse" jellegű gellert kapott valami főokosnál.
Nem lepne meg. Szóval nekem igazából már mindegy is ez a százas téma, inkább hagyjuk is, pláne ha megosztó.
Én már így maradok úgy is, hogy a 2T robogóba 95 való. A fűkasza meg a többi ami csak nyáron és akkor is hetente megy fél órát az szerintem méterre annyira semmi, hogy az tuti nem az üzemanyagtól marad jó vagy romlik el, de minden ilyesmim elektromos, szóval a "2T motorba" szókapcsolattal nem is akartam ebbe az irányba nyitni. Aki meg robogóba tankolja a 100-ast annak is váljék egészségére. Hál Isten mindenki csinálhat, amit akar. Meg is bántam, hogy megszólaltam
-
Beretvás
veterán
Nem tudom ,honnan az infók de csak a 2. pont stimmel.
3. pont a legkirívóbb, miért fogyasztana többet egy 2t belőle? Bármi teszt vagy megerősítés? Semmi extra súrlódás nem lesz miatta főleg a megfelelő olajjal.
4. pont hogy jobban megy tőle, ha nem akkor az vagy nem igazi 100 as benzin vagy szar a karb
urálás. -
válasz
Zoli bácsi
#93639
üzenetére
"Nem tudom hogy jön az ólom a 2T motorhoz(elvileg sehogy, de állítják hogy kenő hatása is volt az ólomnak,),"
Pontosan, kenő hatása volt.

Na, legalább a mesterséges intelligencia is megerősítette amit írtam.
Meg sem fordult a fejemben az AI, pedig tök jó ötlet... -
Zoli bácsi
őstag
Minden 2T motorba (Fűnyíró, fűkasza, fűrész) csak 100-as, illetve kutanként változik mi a neve, de ugye minél kevesebb Etanol tartalmú üzemanyagot használok.
Hátrányát sosem éreztem.
Elment a 2T motor a szovjet kiskatonáktól szerzett, állítólag 72-es oktánszámú benzinnel is, bár kissé a teljesítményen érezhető volt.
Amit megéreztem változás, az volt, amikor a kilencvenes évek elején megszűnt az ólmozott benzin. Nem tudom hogy jön az ólom a 2T motorhoz(elvileg sehogy, de állítják hogy kenő hatása is volt az ólomnak,), de mikor megszűnt a 92-es keverék, és lett helyette ólommentes keverék..Akkor érezhetően gyengébb lett az MZ. Trabant annyira nem érezte meg, de talán az is hangosabb, meg kissé gyengébb lett.
Jelenleg 95-ös E10 benzint csak autóba, és csak nyáron(Mikor pár hét és kihajtjuk) tankolok. Karburátoros, és szezonálisan használt gépekbe nálam minél kevesebb bio anyag tartalmú benzin mehet.
Na, itt van az E20 is, tankolja akinek két anyja van...: [link]
Amúgy a mesterséges intelligencia szerint nem etanol van a 100-as benzinben. Idézem:
A 100-as benzin előnyei Etanol helyett más adalékok: A 100-as benzinben etil-tercier-butil-éter (ETBE) az etanol helyettesítő bioösszetevője, ami kevésbé károsítja a gumialkatrészeket. Régebbi autókhoz is jó: Azok a 30 évnél régebbi járművek, amelyekben az üzemanyag-rendszer gumialkatrészei nem kompatibilisek az E10-es (10% etanolt tartalmazó) benzinnel, nyugodtan tankolhatnak 100-as benzint. Motorvédő hatás: A 100-as benzinadalékok segíthetnek a motorban lévő lerakódások eltávolításában és csökkenthetik a dugattyúgyűrűk súrlódását, ami a motor élettartamát is növelheti. -
Kapásból a 4-es pontodra reagálva:
A MOL és az OMV abba a maradék 5 %-ban a 100-as benzinnél semmiféle etanolt nem használ, hanem csak adalékanyagokat. Ez tény! Ez a hivatalos közleményük amióta elindult az az etanolos dolog, plusz többször be is lettek vizsgálva ezek az üzemanyagok. Pont az 5 százalékban van a lényeg. A törvény úgy írja elő, hogy 5 százalékig nem kötelező semennyi etanolt sem használniuk, pótolhatják teljes egészében adalékokkal.
Azáltal, hogy nincs benne etanol már szerencsésebb a 100-as benzin használata a különböző alkatrészek miatt. Pluszban még meg kell említeni, hogy szintén az etanol hiánya miatt kvázi semmi vizet sem tartalmaz ami korróziót okozna.
Hogy az egyéb kutak mit kevernek össze azt nem tudom.
Az 1-es pontodban leírt dolgot én még nem hallottam, van bármiféle hivatalos kísérlet/teszt ami ezt alátámasztja vagy csak feltételezés?
A 3-as ponttal szintén nem is szeretnék vitába szállni, semmilyen járműnél nem tapasztaltam nagyobb fogyasztást. Igaz, kevesebbet sem, de többet sem."Úgy kb. 10 éve benne van és semmi nem látszik benne, szóval itt is az lesz inkább a megfejtés, hogy a benzin valamit kiold azalatt a tél alatt a vonatkozó motorból."
Ez pontosan így van ahogy leírtad, egy üvegben sok mindent nem fogsz látni benne évek múltán sem.

-
Gabis
őstag
A csonknak van pereme, tehát nem kell ész nélkül meghúzni a bilincset, csak annyira, hogy ezen a peremen már ne tudjon átugorni a bilincs. Én úgy szoktam, hogy ha már kézzel nem tudom forgatni a bilincset, akkor ok. Egy bit fejjel már lehet odaférnél, azt meg meg lehet fogni más szerszámmal is, lehet megindul kézzel is.
-
setup
tag
válasz
wik_406
#93633
üzenetére
Úgy tudom kifejezetten káros kétütemű motorba 100-as benzint tankolni, mert
1, A benne lévő adalékanyagok rontani fogják az üzemanyaghoz keveredő szintetikus olaj kenési képességét így kopni fog miatta a motor, amiből csak a baj lehet
(Ez az amiben többnyire egyetértés van és ez önmagában nekem elég is.)
2. Drágább. Itt sincs vita.
3, A 2T többet is fogyaszt belőle (itt van párszor vita) de a több benzin elégése során több hő keletkezik, ezért a léghűtésesbe pláne nyáron nem előnyös emiatt sem, de az első pont miatti extra "súrlódás" miatt is csak túlmelegedhet, mert a léghűtés hatásfoka nem nő attól, hogy mit töltesz a tankba
4, Semmi előnye, mert jobban nem megy miatta, de ugyanúgy van benne etanol, csak nem 10%, hanem 5%, viszont a gumit az 5%-os oldat is ugyanúgy megeszi, szóval a tömítés sokkal tovább nem tart azzal sem, de legalább lehet belőle egyéb bajod.Van aki szerint nem trutymósodik úgy, mint a 95-ös. Én tartok 95-öst egy menetes kupakú üveg borosüvegben. Úgy kb. 10 éve benne van és semmi nem látszik benne, szóval itt is az lesz inkább a megfejtés, hogy a benzin valamit kiold azalatt a tél alatt a vonatkozó motorból. Lehet egy belül rozsdás tank rozsdaleve elegyedik az oldott gumival és abból lesz a trutymó.
Nagyon nem néztem utána soha, mert én használom télen is a motort minden hétköznap. Ónos eső és hó miatt nem hozom ki, de az utóbbi években 1-2 ilyen munkanap volt csak ilyen, egyébként a teleket is végig motoroztam.
#93634Beretvás
Persze, beindulni nekem is beindul hetek után is. Mert az úszóház alján megmarad a benzin, csak miután beindult jóval hamarabb leáll, mert az ami az úszóház alján van az tényleg nagyon kevés már. Pár másodpercig pöfög csak vele. -
setup
tag
Az a gond, hogy nem merem megcsinálni, hogy nem húzom rá izomból a bilincset, mert kvázi a szívócsonk tartja a porlasztót, aztán nehogy ott szívjon falsot inkább ráhúzom. De ha meg a bilincs meg van húzva az onnan könnyen le nem jön. Ha az nem fogná, úgy sima téma.
Ha jól emlékszem tán a sárvédő volt nekem útban a bilincs csavarjának a meglazításához vezető úton., mert nem fért el a szerszám szára tőle. Másról van szó, de itt látszik mennyi hely van a légszűrőház nélkül, szóval kiférni amúgy kiférne simán.
Valami miatt nem fért el a szerszám szára, hogy meglazítsam a bilincset, az ülés alatti szerelőnyíláson át meg egyáltalán nem is látszik a karbi, onnan sem igazán adta.
Jó, egy profi biztos megoldja percek alatt.
Nekem viszont ez egy fél nap, mert én úgy tudom levenni kínzás nélkül, hogy lebontom hozzá az egész hátulját.Amúgy van jele annak, hogy kevés benzint kap, mert olyat szokott néha csinálni főleg melegben tárolás után, hogy hidegen a legelső kigyorsításkor csak ropog a gázra, de nem húz. De ha csak 10 métert megyek és onnan állok meg és indulok el újra többet akkor sem csinálja ezt.
Emiatt én ezt annak tulajdonítottam, hogy az úszóházból vélhetően kipárolog az állásban a benzin egy része és kell neki ennyi, hogy a vákuum teleszívja újra benzinnel.Sajnos az úszóház tömítése is olyan, hogy nem folyik a motorból most sem semmi, de már érezni a benzinszagot a garázsban és olyan tömítéseket kapni, (vagy maga a 95-ös alkoholtartalma lett ennyire magas), hogy 2 hét és ez van új tömítéssel is, hogy nem csöpög, de már büdös, tehát nem tömít tökéletesen, csak 2 hétig.
Mivel manuális a benzincsap tuti, hogy az úszóház, mert a benzincső új, azt kicseréltem és a csatikat is cseréltem menetesre és azok is rá vannak húzva a csapra is meg a karbira is.
Megjövök pénteken és ha hétvégén nem megyek a motorral szombatról vasárnapra már nincs benzinszag a garázsban és kipróbáltam, hogy ilyenkor direkt elzárt csappal beindítom és pár ütem után le is áll, szóval ja. Alig marad benzin az úszóházban. Addig büdös, amíg az úszóházban a benzinszint elér a tömítésig.
Emiatt lenne értelme szétszedni, hogy akkor már azt is megint kicserélném, csak milyenre
már tényleg nem tudom honnan vegyek hozzá tömítést. Egyszerűen nem lehet tudni melyik minőségi, ha létezik még olyan egyáltalán... Kéthetente meg nem fogok vele szórakozni. -
Gabis
őstag
Eléggé hasonlít a Scarabeo-ra, ott pedig nekem egyszerűbb oldalról. Légszűrőház levesz, és már ott is van előttem a karbi. Egyedül az automata szivató csatlakozója miatt kell szűkebb helyen matatni. A csonkokat bilincs szorítja, semmi extra.
De pontosan nem ismerem a tiéd felépítését, csupán képek és robbantott ábra alapján következtettem. -
-
Beretvás
veterán
Az normális ha nem kap benzint akkor felpörög mert elszegényedik a keverék.

Viazont tényleg első lépés egy gyertyakép nézése, az sokmindent elárul és tudod merre kell tovább lépni. Valamint egy csere kipufogo sem lenne rossz amiben nincs katalizátor vagy ha van akkor nincs eltömődve.
Csere/ próba alkatrészek nélkül ez szinte lehetetlen megjavítani, én is így voltam a robogóval mikor megvettem 4 éve. Most meg a derbivel is hasonlo a szitu, de itt még csak alkatrész se nagyon van szerbiában hozzá.
-
setup
tag
Ha csak az a kérdés, hogy ki tudnám e rángatni, akkor szerintem simán kijön az ott is, de finomkodva tuti nem. Úgy meg kellene büntetni a szívócsonkot, hogy azt onnan kitépjem a helyéről, hogy vagy kireped a csonk a tövénél közben, van nem. Aztán ha kireped, akkor ugyanúgy szedhetem szét meg még cserélhetem a szívócsonkot is.
#93621sityupityu
Annyi tünet van még, hogy ha elfelejtem kinyitni a benzincsapot és elzárt csappal indítom el (manuális csap van fent) akkor elkezd egyre jobban pörögni, mintha húznám a gázt pörgeti a hátsó kereket, amíg az úszóházból ki nem fogy a benzin, aztán leáll. Nyitott csappal indítva meg csak egy picit magasabb alapjárat, aztán ahogy megy vissza az automata szívató szépen elkezd pöfögni. -
macilaci78
nagyúr
Bocs.
-
Beretvás
veterán
válasz
sityupityu
#93625
üzenetére
Az hogy körbe körbe tekergeti a főtengelyt és úgy nyomja bele minden csak nem minőség+tartós működés..
-
válasz
Beretvás
#93611
üzenetére
Ha így összecsúszik, akkor miért kéne?

Amúgy amikor mi raktunk össze blokkokat, akkor mi valóban azt csináltuk amit te mondasz, főtengely/csapágyak fagyasztóba, a blokkfél előmelegítve stb... De csak azért, mert rá voltunk kényszerülve. Ha lett volna normális présszerszámunk meg egyebek a dologhoz, akkor nem tettük volna.szerk: Amúgy a videót nézve fókuszálva az apróságokra (alkatrészek, csavarok) hát igen, nem sugárzik a minőség

-
Beretvás
veterán
Hát kipufogo nem fog leolvadni kilyukadni, max nem olyan a hangja mint várod vagy nem ugy megy. Még megvolt a robogóm fekvő minarelli volt, variálgattam a kipufogoval sokat. Ha veszel a gyárival kb megegyezőt nem nagyon nyulsz mellé. A katalizátor lehet eltömődöt már némileg de akkor nem nagyon akarna menni a gép.
-
#TOTTI
őstag
-
-
setup
tag
válasz
Beretvás
#93619
üzenetére
Engem az is elbizonytalanít, hogy a gyári kipufogó katalizátoros, aztán fogalmam sincs igazából, hogy mennyire lehet eldugulva. 2009-es a motor, nem csirke már és fél órákat önindítózott az eladó ég tudja meddig. De én használom minden nap már több mint egy éve, Mostanra az el nem égett olaj már kiéghetett belőle, mert nálam pöccre indul, csak elég rövid utakra használom én is az a baj. Lehet, hogy csak átlényegült kokszá
Ki tudja hogyan szenesedik szét egy ilyen katalizátor amikor úszik az el nem égett 2T üzemanyagban. Ezek a kínai 15 ezres kipufogók amúgy jók, vagy ami ennyi az kilyukad? Kérdezzek még ilyeneket mi?
-
Beretvás
veterán
Ismerős a szitu..
Sendárol sem egyszerü leszedni a karbit, de tényleg sokat számít a tű helyzete alakja +ugye a fúvóka de sajna 2 egyforma motor nincs..Amugy ha jol értem az első 1 centi gázon még gyorsul utána semmi?
Tégy egy próbát hogy mész egy kört full gázon és utána egyből megállítod, gyertya ki és színe megnéz.. ha kormos fekete akkor a benzin a sok.. ha fehér akkor a levegő a sok..
esetleg középső stenderre teszed kipörgeted és ott ahol már nem gyorsul befogod a légszűrő nyílást picit hogy akkor fullad vagy jobban pörög.
ha fullad a levegő kevés ha jobban pörög akkor meg sokAz én sendám sem gyorsul az utolsó 3-4 miliméteren "gyors gázkar" de nem tudom sem a henger méretét sem a karbit nincs kedvem leszedni megnézni hol a tű... kisebb fúvókát néztem azzal sem volt jobb cserébe már majdnem szegény volt a keverék..
-
setup
tag
válasz
Beretvás
#93617
üzenetére
Ja, főleg ha a s.gemben van mi?
Á, nagy szerelő vagyok én is.
Az a baj tudod, hogy ezek az Isten átka műanyagok, hogy ezeket annyira körülményes leszedni és egyszerűen az egész hátulját le kell bontani, hogy ki tudjam venni a karbit és így... inkább kérdezgetem, meg mindent csinálok csak... nincs is kedvem hozzáfogni, meg most tényleg ha nem tudom, hogy mit is akarok elkövetni, akkor most minek vacakoljak el vele egy fél napot?
Olyan egy átok ez, hogy összerakás nélkül úgy lehet kipróbálni, hogy nincs rajta az ülés se.
Most nekiállni egy nagy kerekű, nagy testű 100kg önsúlyú motorral úgy rollerezni, hogy a teljes hátsó lámpatest nincs fenn... Rendőr meglát, szappan nélkül gyalázza meg a púzomat egyből. Egy komplett új karbi ára rögtön huss.
Annyira nem praktikusra van ez a hülye műanyag kitalálva. Jól néz ki, csak szerelni ne kelljen. -
setup
tag
válasz
sityupityu
#93615
üzenetére
Nyomott áron vettem elhanyagolt állapotban. Az eladónál nem indult be, csak fél óra önindítózás után. Itthon szétszedtem, az automata szívató félállásban meg volt szorulva és törött volt a karbitető a pipánál.
De full gyári Dellorto PHVA 17.5 karbi amúgy, szóval mindkettőből kaptam gyárit, újat és miután összeraktam, akkor az egy olyan sikerélmény volt, hogy pöccre indult, hogy lehet, hogy nem is a tökéletes helyen van most sem a tűszelep?
Lehet, hogy feljebb kéne tennem, hogy ne emelje fel annyira a bowden, mert így tul sok a benzin? De az nem a fúvókán múlik? Igazából a lyuk keresztmetszete számít nem?
Igazából az egész gázkar nagyon nem lineáris. Yamaha után nagyon furcsa.
Az első egy centin történik meg minden, aztán onnan jobban már hiába húzom, mert már nem történik semmi. Lényegében a felétől. Így keveset mozog a bowden, nem szálkásodik ki olyan gyorsan, tovább tart. Ez a része nem zavarna, csak ez is furcsa.
De sok minden fura. Ennek a hosszú Piaggio blokknak gyárilag van az elején is meg a hátulján is egy lyuk az alján, ami egy ilyen kifolyó. Tehát esőben megyek vele, megállok. Utána beindítom és nyekken egyet a szíj, mert vizes. A fekvő Minarelli az meg porszáraz volt a Yamahán télen, nyáron, hóban, vízben. Ezt meg nem lehet letömíteni.
Olaszok, leszarják, majd megszárad. Én meg kerestem, mint a hülye a dekni tömítést hozzá, hát az nincs. Minek az?
-
-
setup
tag
Persze igazából tökmindegy, mert nem tudsz annyit kikevertetni, hogy ne legyen elég az egész motorra nem?
Van az orridom, aztán szevasz, az sem nagy, de kicsi. A többi meg pláne falatka. Nehogymár külön idomnak számolja a fényező. Szerintem vidd oda, azt letüsszenti minden egyszerre. Ha már benne van a festék a pisztolyban annyira mindegy... Azzal az egy tartállyal bőven lefesti mindet. De ha beleteteted magadnak spray-be még az is elég lesz mindegyikre szerintem. Ott inkább a lakk a lényeg, hogy mindegyikre ugyanazt fújd, mert az ha ocó és emiatt esetleg sárgul az változtat a színén. -
setup
tag
válasz
Honda567
#93596
üzenetére
00027-96 BLU ELETTRICO MALAGUTI MOTORCYCLES 1997 -
00309-94 BLU MING MALAGUTI MOTORCYCLES 1997 -
00336-94 BIANCO MALAGUTI MOTORCYCLES
00337-94 GIALLO FLY MALAGUTI MOTORCYCLES
00341-94 VERDE MALAGUTI MOTORCYCLES 1996 -
00342-94 NERO MALAGUTI MOTORCYCLES
00370-94 ROSSO CORSA MALAGUTI MOTORCYCLES 1997 -
00371-94 ROSSO MAGENTA MALAGUTI MOTORCYCLES 1997Az a magenta nem?
-
setup
tag
Sziasztok, 2T motornál szerintetek az vajon levegőszűrő miatt lesz, hogy amikor húzok egy nagy gázt, akkor 1-2 másodpercig erőtlenül megy és csak utána kezd igazán húzni? Semmi más tünet nincs. Végsebessége jó, amikor motorfékkel pörög éppen, akkor a gázreakció is jó. Csak amikor teljes gázzal gyorsítanék, akkor kell neki 1 bő másodperc, hogy meginduljon.
Balra kiforduláskor kell emiatt több hely, hogy kiférjek ezért zavar nagy forgalomban.Ha jól tippelek és cserés a légszűrő, akkor 2T Aprilia SportCíty 50.hez ez a légszűrőház milyet érdemes venni?
Azt olvastam elég sok olyan robogó levegőszűrő van, ami abban a másodpercben vacak, ahogy beleteszed, szóval az sem jelent semmit, hogy új. Ez igaz? Tényleg ennyit számít, hogy melyiket veszem? -
Beretvás
veterán
válasz
Zoli bácsi
#93610
üzenetére
Ez a motor összerakás egy hulladék... Hogy bele lötyögteti már a főtengelyt... Rendes minőségű motornál ezt melegítve/hűtve a csapágyat szerelik össze, ezek az indiai mezítlábasok meg így beletuszkolják szárazon.
Na ezért nem kell semmi tőlük motor meg főképp nem..
-
Beretvás
veterán
válasz
macilaci78
#93608
üzenetére
Ezek a mai rétipockok vaságyastul nincsenek 70 kilósak nem hogy annyit emeljenek fejenként..
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#93607
üzenetére
Miért ne lehetne ketten feldobni? Első tengely, majd a hátsó, max kb 70 kiló esik egy főre, az meg győzhető. De aki platóssal megy motort lopni, az odalök egy pallót is.
Nem nagyon szokott gondot okozni egy tolvajnak egy motor beindítása. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
vendingo
#93603
üzenetére
Ezt nem lopják el. Ezt két mai fiatal (Bocsika az ifjaktól
)nem dobja föl egy platóra, az tuti, feltankolva kb 220kg.
Szerintem lehet elindítani sem tudnák, általában sebességbe hagyom, az is, meg az oldalkitámasztó lehajtva is tiltja a gyújtást.
Na, mit dobott ma fel a FB...Van Sopronban Harley Davidson kereskedés..? Nem is tudtam.
[link]
Topikgazda úr: Nincs különösebb érték itthon, szerszámok, eszközök is általában Lidlesek. Szóval nagy kárt nem okozna egy hívatlan vendég.
Sajnos az lenne a baj, ha valaki elvinné a garázsból az autót, vagy motort, azt én lehet egy hétig nem venném észre.
Amúgy bezárok mindent ha elmegyek. Ha asszony itthon van, akkor marad nyitva a kapu. Elvileg így van. Mondjuk megesküdtem volna minap is, hogy én bezártam....Aztán mégsem.
-
válasz
Zoli bácsi
#93599
üzenetére
Egy pontos címet azért írhatnál...

-
vendingo
veterán
válasz
Zoli bácsi
#93599
üzenetére
Azért a Kossuth L., Baross út, és Jereván környékén ne hagyd benne a kulcsot, de még zárd is le a mocit.
-
Beretvás
veterán
válasz
zombei
#93601
üzenetére
Hát nálatok elég lazák a kisköbös motorra vonatkozó jogszabájok sajnos.. itt minálunk szerbiában az 50 köbös pöcsköszörüre is kell jogsi, müszakizni regisztrálni kell évente, nézik az alvázszámot motorszámot stb.. ettöl függetlenül nem kerítené elö a rendörség itt sem a lopott járművet az tuti.
-
zombei
aktív tag
válasz
macilaci78
#93600
üzenetére
Persze, itt egy karaktert kiköszörül, aztán pápá azt sosem látod többet.
Pedig gyártótól lekérhetők a vázszámok gyártási évvel együtt, és lehetne itt is egy eredetvizsga szerű ellenőrzést bevezetni, hogy mielőtt biztosítás kötést engedélyezi a bank be kell küldeni/mutatni a vázszám alapján való ellenőrzés igazolását (aminél az is kibukna, ha körözési listán szerepelne). Akkor nem lenne 125/50 bohóckodás sem, meg a lopott gépek is kihullanának a rendszerből.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Apple iPhone 14 Plus Yellow Super Retina XDR, hosszú üzemidő ,100% Akku,3 hó gari!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G8 - i5-1135G7 I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Esetleg érdemes-e emiatt rendszámoztatni a segédmotor-kerékpárt?
(ahogy a tényleg jó akcióban levő gépeknél is csinálják)

nyogo83
