- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Betennék egy számomra érdekes képet, az látszik rajta, hogy a variátorból cnc esztergáltak le egy kicsit, de még így is annyira össze zár, hogy a külső tárcsa bele maródik a varióba.
Az over szíjat kidobja az égig, a gyári varió 93mm ez 102mm átmérőjő Vannak erőhatások. [kép]
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #93010 üzenetére
Ez az orrspray hasznos, köszi!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #93009 üzenetére
Lebuktam.
Igen, én vagyok. Mentségemre szóljon, hirtelen felindulásból történt a motorozás, meg a szél miatt esélyes volt hogy kisebb 5-10km-es karikát megyek. A kabát már bekerült a hátizsákba, hazaútra.
Van protektoros kabát [link] , meg nadrág [link] a szekrénybe.
Ha van kiürült orsspray flakonod, gyártsál bele tengeri sós házi orrsprayt. [link]
Amit elfelejtettem, a gyógyszerek mellé ezt az orrsprayt használom legalább 10 éve: [link]
Kettő együtt hatásos, főleg a szezon közepén. -
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #93008 üzenetére
Köszi az infókat. A gyógyszerek közül már szinte mindegyik fajtát kipróbáltam, hatóanyag szerint. De mindig csak a bal-szemem/orrom az, amit nagyon irritál.
:-DEjnye, csak kéne egy protektoros kabát, nem?
Itt a közvetlen link a képhez:[kép] -
Zoli bácsi
őstag
válasz
FeniX- #93006 üzenetére
Én kb 38 éve szedek allergia gyógyszert, az elején mondom, olyan nincs, ami 100%-os. Ami használ, az jobban álmosít, akár mit mond a gyártó. Most ezt szedem: [link]
Nem jobb mint a többi, az az előnye, ha elfelejtem így az elején hogy szedem, és betolok egy sört vendégségbe, nem ver annyira kupán.Volt hogy elfelejtettem a gyógyszert, és két sörtől majdnem fejreálltam.
Ha majdnem tünetmentességet akarsz, és nem szeretnél gyógyszert szedni, akkor irasd ki a Diprofos-t [link] Izomba beadják, injekció, fél évre kiüti az allergiát. Nem szívesen írja fel a doki, hogy szteroid, meg mellékhatás. Igazuk van, de tudom hogy saját magának meg beadatja mindegyik. Nem illegális szer, lassan felszívódó szteroid, háziorvos (is) kiírja, beadja. Egyre többen beadatják, én azért félek tőle, mert olyan étvágyam lesz tőle.....
Rengeteg embernek van orrsövény ferdülése, nekem is. Már nem akarják mindenáron műteni, csak ha tényleg szükséges. Pár évtizede hamar szétverték az ember ormányát, már más világ van. Meg talán már nem vésővel dolgoznak.
Más. Húsvét vasárnap lefotóztak, megtaláltam magam ehun-e! [link] -
válasz
FeniX- #93006 üzenetére
Van külön erre a célra telephely. Tavaly sajnos voltam egyben, amikor az unokaöcsém ősszel eldobta a motorját a váralagútban. Talán itt is említette valaki, szándékosan nem említettem, hogy érintett vagyok benne. A fővárosban az üllői úttól nem messze van egy nagy telephely, nekünk oda kellett menni a motorért.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Zoli bácsi #93004 üzenetére
Mostanában szinte minden nap erős szél van, ez egybekötve ezzel a "vatta" szállingózással, nekem is teljesen készre teszi az allergiámat.
Ilyenkor egy összetört motort hova visznek? Valami rendőrségi telephelyre?
Szomorú és írtó peches rögtön a szezon elején benyalni egy balesetet.
/ Zoli bácsi, te mit szedsz allergiára ami használ is? Én már a 4. fajta gyógyszert próbáltam, végigjárva kb. az összes gyógyszer-alapanyagot, de nem igazán oldotta meg egyik sem, persze orrsövény-ferdülésem is van, azt is műttetni kéne, de nekem az olyan, mint fokhagyma a vámpírnak / -
zombei
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #93004 üzenetére
Jó idő volt az biztos, gondolkodtam én is egy körön, de a szelet annyira nem bírom, úgyhogy maradtak a házkörüli munkák.
-
Zoli bácsi
őstag
Megvolt az első gurulás idén, mármint hosszabb gurulás. Elindultam ebéd után, mondom ha nagy szél lesz, megyek egy kis karikát, és annyi. Fújt, de nem volt vészes, polárpulcsi, kabát és teljesen jó volt. Nagyon éreztem a hosszú löketű motort, 3500-4000F/perc között mentem, inkább a kisebb érték közelében. Éjszakás műszak után, allergiagyógyszert megkezdve úgyis lenyugtatózva éreztem magam, szóval no sport, kényelmes, nézelődős motorozás. Se szél, sem emelkedő nem hozta ki sodrából az öregurat, egykedvű töf-töffel tartotta a sebességet. Bakony fele mentem, Pápa után rengeteg motoros volt, Bakonybél előtt el is húzott mellettem egy csapat motoros, visító gépekkel. Pár kanyarral odébb integetnek hogy lassítsak....
Nekem, 60-70-el mehettem
. Na aztán kanyar után sok motor az út szélén, egy beékelődve fekszik a korlát alatt, út szélén motoros srácot ápolgatnak. Letámasztottam a Rettenetet, szolgálatba helyeztem magam, de ott lett egy traumatológus doktornő is, mondtam, ide már nem is kellek. Azért megnézegettem én is, megvártam a kollégákat, segítettem nekik a rögzítésbe. Ügyes mentőtiszt hölgy volt a Pápai esetkocsin, Ketaminnal ki lett ütve a srác, aztán ment a húzósín, medenceöv..rögzítések. Sajnos combcsont törés erős gyanúja felmerült..Fájt neki a combja, de amíg nem ütötték ki gyógyszerrel, a mellette fekvő motorját (ER6 matrica volt rajta, azt hiszem Kawasaki) simogatta, hogy mi lesz vele.... Annyira nem tört össze, de biztos sérült az a fele, amin feküdt. Mondtam neki, hagyd azt a k. motort, jól megúsztad, az a lényeg. Elvitték, mentem tovább.
Megnéztem kedvenc helyemet, a Szent kutat, megnéztem a medvehagymás hegyoldalakat...Tekeregtem egyet Bakonybél környékén, ennyi motort még nem láttam. Lassan haza indultam, kicsit jobban noszogattam az öregurat, fekete felhők gyülekeztek Pápa felett. Eső nem lett, öregúr szépen tette a dolgát, kb. 200km-t mentem. Lemostam a rovarmaradványokat, mert szedtünk össze rendesen, aztán beállítottam a helyére.
Pár kép:
-
Debilon
addikt
mitől tud elmozdulni a berúgó racsni használat közben (minden a helyén, dekli csavarok lehúzva), hogy a berúgókar nem áll vissza alaphelyzetbe, és kézzel is rohadt nehéz. már másodszor járok így, de most szerencsére itthon indítás után történt, nem is mentem vele sehova, de első alkalommal le kellet lazítanom a dekli csavarokat volt egy kattanás, mintha valami a helyére ugrott volna, aztán visszahúztam a csavarokat és azóta is rendesen működött
mintha a fogasív a racsni mellett lenne vagy a racsni mintha nem lenne a helyén
sajnos csak rúgásra indul, az önindítóval csak nagyon ritkán tudom elindítani, az valamiért nem működik rendesen
-
macilaci78
nagyúr
válasz
thomas76 #93001 üzenetére
OBI, Praktiker, vagy akármilyen barkácsbolt kínálatából egy méter akármilyen csövet, ami méretben jó. Nyilván szétszedi az üzemanyag, de azt a pár km-t kibírja.
Mondanám, hogy adok, viszek, de öcsémnek adtam a maradékot, ő meg már lent van szükeinknél Békés megyében, nem férek hozzá. -
thomas76
csendes tag
Nem hittem a szememnek mikor lámpával vizsgálódtam....sérült volt a benzincső és a legkisebb erőtől el is tört ....legalább meg van a hiba!
Tudtok esetleg egy jó boltot Dunakeszi környékén,nem nagyon találok 3.25 mm(belső) * 8 mm -es benzincsövet....
Nem nagyon találok ebben a méretben a neten..... -
Zoli bácsi
őstag
válasz
thomas76 #92998 üzenetére
Ötlet: Ismerős, rokon, aki motoros, vagy műszaki érdeklődésű?
Ha a 76 a születési évedre utal, biztos van haver, aki szoci motorral járt, az nagy valószínűséggel szerelt motor karburátort. Biztos megnézné a tiedet is, nem nagy meló.
Másik ötlet, ha eldugult a főfúvóka, ráhúzott szivatóval haza szoktam jutni, bár erősen korlátozott sebességgel. Persze ehhez kell a kézi szivató megléte. -
thomas76
csendes tag
Mivel csak a szervizbe eljutás lenne már a cél nem gondolom hogy tapasztalat nélkül érdemes lenne bontogatni....
Probálok ötletelni hogy ne kelljen szállitani.....Esetleg a karbiba futó valamelyik csővet lehúzni és levegővel megfujatni?????
Nincs esély kimozditani igy az elzárodást kis időre?
Minden ötletet megköszönök! -
NYPD
aktív tag
válasz
thomas76 #92994 üzenetére
Sajnos ilyen esetben csak a szétszedés a megoldás, de ez kb egy 20 perces művelet. Youtubeon valószínűleg találsz róla egy rakat videót, tényleg nem bonyolult. Ha van sűrített levegőd, a legjobb azzal meg egy kis féktisztítóval átfújni a fúvókákat. Ultrahangos tisztító az ultimate módszer, ha van, ahhoz viszobt tényleg elemeire kell bontani minden részét, akkor ér vmit. Nekem ha ilyen gond van elég szokott lenni csak a fúvókákat átfújni, esetleg ha nagyon el van tömődve, óvatosan egy vékony réz dróttal át lehet menni rajta kimozgatni kicsit a lerakódást.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
thomas76 #92994 üzenetére
Először nézd meg, tanksapka szellőzőfurat nincs-e eltömődve. Üzemanyagcső nincs megtörve? Nem lehet eltömődve valahol? Légszűrő nincs fullra eltömődve? Ha minden okés, karbi hiba lesz.
Karburátor nem egy ördöglakat, nem nagy meló szétszedni, mondom én, aki Simson, MZ, Trabant,Skoda-Wartburg (ugyanaz) karbikat szedtem szét. Fővúvókánál lehet gond, dugulás, tünetek alapján.Mostanában nem szedtem szét karbit, de a működési elv ugyanaz, nagy változás nem lehet. Szocialista típusoknál az úszóházat kellett csak levenni, és hozzáférhető lett a főfúvóka, talán mostanság is ilyen egyszerű.
Kemény dolgokkal (drót) ne pucold a fúvókát, mert lágy anyag. Trabantnál sokszor egy sima, szájjal történő átfújás segített (országút szélén) -
thomas76
csendes tag
Az igazság az hogy nagyon zavar hogy egy 9 km re levő szervizig nem tudok vhogy elmenni vele.....és szállitani kell,amit meg kell oldani valahogy.......autó folytószelep házat takaritottam már de karbirátort nem.....
Abban biztam benne hogy tudtok vmi megoldást hogy egy minimális teljesitményt, kis időre ki lehessen csikarni....esetleg vmi adalék ami képes oldani kicsit az elzárodást alapjáraton járatva.......
-
thomas76
csendes tag
Sziasztok!
2012 es Piaggio Liberty 125......
Nem húz jól, nem jó a fogyasztása, ezt elfogadtam, 2 bét múlva van szerviz időpontom....de nem volt használhatatlan, csak a hibátlan nem ilyen.....
Viszont ma reggel a tőkéletes indulás után nem sokkal megtorpant és gázadásra egyből lefulladt.....simán indul és maradt ez a gázadásra fullad teljesen állapot.Esetleg van tanácsotok hogy hogyan tudom akár csak 15 perc erejére is elfogadhatóvá tenni hogy el tudjak jutni majd a szervizbe saját lábon,ne kelljen szállitani.....
Tamás
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
#TOTTI #92988 üzenetére
Mind a kettore hajtomuolajat ir? Mert van ahol ugy adjak meg, hogy 75W-90 hajtomuolaj vagy 10W30 motorolaj ami mehet a hajtasba. Viszkozitasban a ketto nagyjabol ugyanaz.
Pl Honda SH150
Mehet bele SAE 90 hajtomuolaj(ami helyett 75W-90-et szoktak rakni) illetve 10W-30 4T motorolaj -
#TOTTI
őstag
Sziasztok, egy kérdés, a robógóban hajtűműolajként Castrol SYNTRANS TRANSAXLE 75W-90 - et használok, de most nézem, hogy a könyve szerint 10w30 kell? Cseréljem le vagy maradhat,? Elvileg ez a csúcs hajtómű olaj.
-
válasz
Zoli bácsi #92976 üzenetére
Bár motornál valóban nem nagyon van, de küllő elméletileg nem lenne akadály, hogy tömlő nélküli legyen. A komolyabb ebike mountain bike-oknál a kerekek mindegyiknél tömlő nélkülire vannak megcsinálva gyárilag. A küllőknél belül végigmegy egy gumicsík, hogy ne menjen el ott el a levegő.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi, próbáltam a hajlakkot, meg a mosószappanos felrakást tavaly. Egy valami segített ideig-óráig, Pattex univerzális erősragasztó, de az is elengedett.
Most lehúztam a régi markolatot, nitro higítós ronggyal letöröltem a kormányt hogy full száraz legyen. Aztán napon megmelegített markolatot helyére tuszkoltam. Mondanám, ti okosak vagytok, én meg erős, de az a helyzet, bármivel próbálkoztam a ragasztón kívül, rosszabb volt minden, mintha szárazon húztam volna a helyére.
Az az igazság, lehet az én hibám ez a markolat elforgás. Ugye nálam valami fejbaj, hogy autó-motor gumi alkatrészeket glicerinnel kenegetek. Kocsi tömítésekhez, abroncsok oldalához tökéletesen bevált, viszont úgy tűnik, ezen a kínai gumin átdiffundált a glicerin. Hiába mostam ki a markolat belsejét, mindig csúszott a kormány a markolat helyén, érezhető volt valami anyag (glicerin..) jelenléte. Szóval most szárazon raktam össze, aztán majd meglátjuk. Gyanítom, ezzel is baj lesz ha megjön a kánikula, viszonylag kis energiával helyére toltam, utólsó pár cm volt macerás, de most szinte megmozdíthatatlan.
Mára tervezett motorozás elmaradt, viharos erejű szél lett. Asszonnyal elmentünk egyet autóval csavarogni, Kovácsi-hegy, Bazalt utca. [link] Ez a reklám helye, tessék megnézni, kirándulás tipp.Két várrom is van 10km-es körbe, meg a Zalaszántói sztúpa.
Rengeteg motorost láttam Sümeg környékén, egyrészt nem olyan kényesek, mint én, másrészt azért nálunk nagyobb szél volt, ez a Soproni környék egy szélország. -
vendingo
veterán
válasz
Zoli bácsi #92978 üzenetére
Kormányra a markolatot hajlakkal szokás felrakni.
Frissen fújva könnyen felcsúszik, száradás után meg csak lefeszegetve jön le. -
NYPD
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #92970 üzenetére
Kompresszor valóban fasza kis cucc, ilyen van nekem is. Kocsit felfújta simán 1.5-ről 2.3-ra kerekenként kb 1/3 akkuval.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92977 üzenetére
Te profi motoros vagy hozzám képest.Kérdés...
Minap alapjáraton ketyegett a motorom rendőrlámpánál állva, mikor majdnem leállt, kimaradt egy gyújtás. Vele együtt egy pillanatra elaludt a lámpa, nem halványult, elaludt egy fél másodpercre. Átnéztem az elektromos rendszert. Megdöbbentem, az akku melletti biztosítéktartóban vannak ugye a biztosítékok, egy kivételével mindegyiken befele tudtam nyomni 1-2mm-t, akkor szorult meg. Ennek úgy kell lennie, ugye, tövig benyomva? Vagy nincs jelentősége?Motoron, meg autón, amiket szereltem még a régi fajta biztosítékok voltak, az Ignisem 2004-es, de minden biztosíték gyári, meg szinte minden izzó (H4-ek halványodtak, azért cseréltem). Szóval nem kellett soha szerelnem.
A táskának itt találtam legjobb helyet, a konzol előtt, a hátsó lámpa fölötti mélyedés pont passzol a mérethez. Eü csomag, mellény, szerszámok, sisaklezáró, forgalmi engedély, meg egy fél literes víz pont elfér. Ha nem túrázni megyek, éppen elég. Dobozt nem lehet feltenni, de kettő együtt úgy sem kell.
A kormányfogantyút is lecseréltem, a bal oldalit, ami elforgott. Ahogy a nap sütötte a régit, már elforgott. Az új feszesebb, elég volt a helyére tuszkolni, pedig napoztattam, lenti képen ott a Givi konzolon.. Majd nyáron elválik, mennyire lesz jó. Olcsóbb volt a markolat, mint a ragasztó. Kínai motor előnye.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92976 üzenetére
A szelepfordítót ha veszel, ne hagyd rajta a szelepen. Egyrészt plusz egy csatlakozás, ahol ereszthet a későbbiekben, másrészt extra súly, amit nem kompenzál a centírsúly.
Én vettem a BWS-hez szelepfordítót, miután a hátsó kerékbe kértem tömlőt. A tömlő csak egyenes szeleppel érhető el, ami a 10-12"-os, 5 db vastag küllős kerék és a dobfék esetén külön öröm. A boltban hívták fel nekem is a figyelmet arra, hogy ne hagyjam rajta. Mindegy, az ülés alatt a többi sallang mellett elfért. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92975 üzenetére
Köszi.
Ha éppen nincs más, nem rossz az a fény. Tömlős a kerekem, gondolom a küllők miatt nem is lehetne más. Gyors csatlakozót is adtak, csak egyet pesszent a szelep míg leveszem. A motor hátsó kereke volt bajos, a nagy kompresszor tömlője egyáltalán nem fért rá, kézi pumpa is bonyodalmasan.
Úgy tűnik hasznos, hiánypótló cucc lesz. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92974 üzenetére
Nem tudom, én 2 éve vettem és tettem be ide is emlékeim szerint.
Az a lámpa inkább csak irányfény. Legközelebb ha gumizod a motort, kérj 90°-os szelepet. Nem a tengely irányába néz, hanem oldalra, könnyenben hozzáférsz. Addig meg vehetsz egy szelepfordítót.
Arra figyelj, hogy ha sokáig tart letekerni a pumpát a szelepről, addig is szökik némi nyomás. Ez egy kis 10" kerék esetén simán lehet 0,1 bar is. -
Zoli bácsi
őstag
Kipróbáltam ma a kis akkus kompresszort: [link]
Nagyon tetszik, motorommal mindig bajban voltam, főleg a hátsó keréknél nehezen fértem a szelepsapkához, ugye egyik oldalon a fék, másikon a lánckerék. Príma kis kompakt méretű csatlakozó jár hozzá, 3 biciklit, meg a motort felfújtam pár perc alatt.
Végre az autók pótkerekét is fel tudom fújni kiszerelés nélkül. Előre be lehet állítani a kívánt nyomást, ott is lehet hagyni, lekapcsol ha eléri a beállított szintet.
Őszintén megmondom, főleg a biciklik miatt vettem, azokat kell sűrűn fújni. Motor nagyjából 0,1 bar/hó nyomásvesztéssel kalkulálható.
Kicsi, nem is nehéz, robogó ülése alatt is bőven elfér. Bónuszként lámpának is használható, USB C csatin tölthető. Egy kérdés merült fel bennem, eddig miért nem vettem? -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92972 üzenetére
Nem hordok magammal olajat. A minimum és maximum jelzés között van vagy 4-5 dcl.
Tankolásonként szoktam rátölteni. Ez az előnye, hogy jellemzően csak munkába járok vele. Olyan 400 km-t elmegy feltöltött olajjal a minimum jelzésig. És további 200+ km-t, mire kigyullad a visszajelző lámpa.
Igen, a rogobó geometriája, villaszöge más, mint egy hagyományos motoré. A súlypontja is máshol van, stb.Legutóbbi olajcserekor keményebbre állítottam a hátsó rugókat, máshogy viselkedik azóta.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92971 üzenetére
Nem fér neked oda semmi, csak ha kiteszed azt a hordó olajat, amivel utántöltöd amit elfüstöl az SH.
Ez tényleg praktikus, ezt irigylem a robogósoktól. Viszont szinte minden másban jobb a klasszikus motor, legnagyobb előnynek a rugózást gondolom. A robogómnak elég "idegesen" pattogott a hátulja, motor sokkal simábban megy. Nekem egy Piaggio-m volt, lehet japánok ügyesebben megoldották a rugózást, nekem hatalmas volt a kontraszt. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #92970 üzenetére
eü csomag, sárga mellény, szerszámok beleférnek - Nekünk, robogósoknak van ennyi hely az ülés alatt.
-
Zoli bácsi
őstag
Ha valakit érdekel, esetleg adok valakinek egy tippet, meg belefér a fórumba.
Pár cuccot rendeltem motorhoz kínából. Múlt esős vasárnap garázdálkodtam a gép előtt, ma hozta a futár.
Hengertáska, villatáska, ezt 1586 ft-ért vettem, utána ment feljebb az ára: [link] Van olcsóbb is. Van egy 43l iteres dobozom, Givi, de ha nem megyek messze, eü csomag, sárga mellény, szerszámok beleférnek. A hátsó lámpa fölé teszem, a doboztartó konzolra, ha odafér.
Oldalsztender talp szélesítő. Ezt drágállottam, de elvileg jó a motoromhoz: [link] Mindenféle van. Én kismotorom feltankolva kb 220 kg, eldől hamar ha nem betonra támasztomMondjuk sokkal nem szélesíti meg, de biztos jobb lesz.
Sárfogó, toldat mert felver mindent az első kerék a blokkra: [link]
Sisak lezáró, van egy zár a motorom oldalán, ahhoz zárhatom ezzel a kis fémmel: [link]
Igen ezt otthon is legyárthatja akinek van szerszáma, meg anyaga. Nekem egyszerűbb megrendelni.
Ilyesmi lezáróm van gyárilag, motor kulcsával működik, ez kormányra szerelhető: [link]
Ha valaki kedvet kapna.
És amit nem kínából rendeltem, mert alig kerül többe itthon: [link] Amúgy ezt is ott nézegettem, jó dolgokat írnak erről a szerkezetről. Bicikliket kell gyakran fújni
A kínai cuccok:
Táska erős vegyszer-műbőr illatot áraszt, azt képzeljétek hozzá -
-
Honda567
tag
válasz
sityupityu #92967 üzenetére
Kínai 70es henger, 17,5 dellorto, giannelli extra van rajta
most lett be állítva a karbi alapjárati fúvóka nagyobb kellett bele. Repsol 2t olajat használok.A kínai 70es 40km/h környékén be torpan, pedig jól be lett járatva gyenge minőségű nem az igaza a gyorsulása. Van egy Dr50-es meteor dugóval azon gondolkozom lehet rá rakom de ahoz megint fúvókázni
kell sok baj van vele. -
-
Honda567
tag
DR 50-es levegős fekvö mina henger hány lóerő körül van?
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #92964 üzenetére
Nagyon jó a hasonlat. Én is ilyesmire gondoltam.
Nekem ugyan van egy 50-es KTM-em, amit tuningoltam, de csak rövid utakra használom. Rövid távra nagyon jó, szeretek vele menni. -
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #92959 üzenetére
Négy nagy túrát teljesítettünk a nejemmel. Kettőt a Rügen szigetekre Sassnitz-ig (1200 km), kettőt a Bolgár tengerpartra, Várna, Burgasz (1500 km). Az elsőt egy 125-ös robogóval, a többit egy 150-es MZ-vel. Egyik sem igazi túramotor, de megcsináltuk a túrákat. A harmadiknál volt egy főtengely törésünk, de megoldottuk azt is.
50-essel el se lehetett volna indulni. -
vendingo
veterán
válasz
Zoli bácsi #92961 üzenetére
Igen, gb, közben javítottam.
Az imperiale szerintem szebb és autentikusabb. Nem tetszik a gb-be a ledes világítás, ledes irányjelzők, a félig digitális műszeregység, illetve, hogy nincsen benne fordulatszámmérő.
A mai napig az jár fejemben, hogy mi lett volna ha... Anno 2 imeriale-ra is tettem vételi ajánlatot, egyik se rajtam múlott.
Amúgy a dl-el maximálisan elégedett vagyok, jól jártam vele.
Ma ledobtam az olajat, nyáron pedig gumicsere lesz. Még a gyári gumik vannak rajta dot 2017. -
vendingo
veterán
válasz
macilaci78 #92959 üzenetére
Nagyon nem megérősek az 50-es motorok.
Nekem a cbf125 2.2 literrel elvolt, most a dl250 2.7-3.2 literrel megy, autópályán 3.5 litert ”zabált”
Nézegetem a honda gb350s mocit, gyári adat 2.2 liter, ami gyakorlatban 2.5 biztos megvan, de még így is nagyon kevés.
50ccm szerintem csak addig jó, amíg nincs b125-re, vagy nagyobb jogsira lehetőség. Az újabb 50-es mocik drágák, sokat fogyasztanak, nem mennek. A régiek mennek, de sokszor több sebből vérzenek, zabálnak. -
Honda567
tag
Yamaha neosom van, rossz volt a karbi be állítás sok benzint kapott a kipufogót tele nyomta olajjal. Már most be van állítattva a karbi ha elmegyek vele 30km-re ki ég belőle?
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #92956 üzenetére
Jól látod. 50-esből sose lesz túragép. Pörög és zabál, mert csak úgy van lóerő. Ahhoz nagyobb ccm kell.
-
#TOTTI
őstag
válasz
macilaci78 #92954 üzenetére
Sok, 5,5 literrel 50km-nél többet nem merek menni. 95 ~10000 ford, 115 már ~11800.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
#TOTTI #92953 üzenetére
Heh, kb annyi a végsebességed az 50-essel, mint nekem a 300-assal.
GPS szerint megfutottam vele a 120-at is, de fül alapján az már nekem nem komfortos, plusz kapaszkodni is kell rendesen. Egész egyszerűen nem kívánom, még ha a gép bírná is. Egy ilyen gyors karikával együtt 4,4 literes fogyi jött össze, eddig ez a max. Nálam az átlagos felhasználás közben volt pár tíz km autópálya, így az extra felhasználás okozta többletfogyasztás nem érvényesült teljes mértékben.Nálad hogy fogyaszt? Gondolom, te meg elsősorban inkább teszteled, mintsem normál módon használod.
Továbbra is hajt a kíváncsiság, hogy kipróbáljam.
-
#TOTTI
őstag
válasz
macilaci78 #92948 üzenetére
Vehetnék kész szettet, de éreztem hogy jobbat is lehet annál. Egy fontos észrevételem, tanulságom lett. Ha szélesebb szíjat teszel fel akkor a csapszeg elötti házagolást el kell venni a nyomólap mögül, mert ha kijjebb kerül a külső tárcsa akkor ütni fog a tetején. Szabadonfutóm nincs annak a helyén 2,6mm hézagoló, ott tudtam mozogni, 1mm maradt belőle. Ami fontos, hogy a külső tárcsa a főtengelytől 57 +-0,2mm-re kell legyen. Az eredmény +10km/h lett, már 115 gpsel is mentem. A szíjam is mmekkel feljebb fut és olyan simán fut a robesz mint egy elektromos.
közel nulla rezonancia, remélem érthető, sajnos az egész youtube tele van hibás beallításokkal, remeg üt, ha csík van a varión szinte biztos hogy ferdén fut és csúszik.
Malossi over tarcsám is leszabályoztattam, kuplungharangom is belső furatokkal kiegyensúlyoztattam. Csapágyozott kihajtás dekni is sokat ad a stabilitáshoz. Minarelli 100-as szíjat használok. Ami még fontos nagyobb gyártók (Malossi, Polini, S6) a szíj méretét feszítve adják meg, azért van hogy a 750mmes szíj csak 736mm, 778-as pedig 765mm hosszú kézbe véve.
-
válasz
Zoli bácsi #92951 üzenetére
Én nem azt mondom, hogy ez egy rossz dolog, tényleg jó kis kütyü, de az a legjobb szerintem ha az előírt időn belül ki van cserélve az a fékolaj. Annál biztosabb nincs.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #92950 üzenetére
Jut eszembe....Alis nézelődésnél találkoztam ilyen fékfolyadék mérő kis műszerrel, ha jól tudom nedvességtartalmat mér százalékban. Bagóért volt..Kerestem is most egyet: [link]
itthon sem lehet drága, érdemes lehet beszerezni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
alba-regia #92949 üzenetére
Fékfolyadékot is cseréld, ha nem ismert az utolsó csere ideje.
Ez a 70 km/h majd csökkenni fog, ahogy kopik a szíj, koskásodnak a görgők.
Nekem az SH-ban a gyári szíj 3-4k km alatt elkopott, mialatt nálam volt. 10-11k km-nél kellett cserélni, pedig abban elvileg kétszer ennyit kellene bírnia. Sokat állt. -
alba-regia
aktív tag
válasz
macilaci78 #92948 üzenetére
Köszönöm, a variátor működési elve megvan. Ellenben görgőméretekkel, egyebekkel saját tapasztalatot gyűjtve nem szórakoznék. Főleg, hogy vannak itt ebben tapasztaltabbak.
Hézagoló valóban nem kell. Megy mint a meszes. 45-50 helyett most óra szerint 70-72 km/h a vége (érzésre 5-7 km/h-t csalhat, GPS-szel nem mértem). Nekem így teljesen megfelel, nem végállásban akarom hajtani. Valójában így is az autósok tartottak fel a legtöbb esetben. Nem gondoltam volna, hogy ennek ennyi lesz a vége.
Egyébként 1.500 valós km van a Vespában, ami 2008-as évjáratú (osztrák forgalmija megvan). A szíj is gyári, 2008-as benne (ezt rövidesen cserélem), egyébként teljesen új, mégcsak nem is repedezett az időtől. Gyertyát is tervezek cserélni benne. Gyárilag Champion RN3C való bele. Helyette NGK BR9ES-t rendelnék hozzá. Úgy néztem, ugyanaz lehet. Championokkal nem voltak jó tapasztalataim régen. Hajtóműolajat is cserélném. Oda Motult vagy Eneost raknék, azonos minősítéssel és viszkozitással mint a gyári.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
alba-regia #92946 üzenetére
A variátor egy összetett dolog, de lényegében olyan, mint a bringaváltó: első tengelyen és hátsó tengelyen is változik az átmérő.
Elöl minél nagyobb átmérő kell a nagyobb sebességhez.
Hátul minél kisebb átmérő kell a nagyobb sebességhez.Elöl a fojtás csak annyit csinál, hogy az első tárcsa lehetséges legnagyobb átmérőjét korlátozza. Ha elöl túl korán (nyomatékcsúcs előtt) lesz nagy átmérő, akkor kevesebb erő jut a hátsó tárcsára és gyenge lesz. Ezt a részt lehet hangolni például a variátorgörgőkkel.
Alapvetően a gyári görgőkkel használható a motor, de tized grammok is számítanak, ha finomhangolni akarod. De ahogy írták, első körben a motor oldalon kell rendbetenni mindent, például a karburációt. Utána van értelme a hajtással részleteiben foglalkozni. -
válasz
alba-regia #92946 üzenetére
"Ahogy néztem az alkatrészeket, ehhez a hézagoló talán 15mm belső átmérőjű lenne (de elmondásod szerint nem kell), amit kivettem gyűrűt, az meg kb 18-20 mm lehet, kb. 6-7 mm széles. Olyan, mint egy vaskosabb karikagyűrű."
Így van, teljesen más funkciót tölt be a két gyűrű, nem kell a rendes hézagolóhoz hozzányúlnod.
Valójában az a fontos, hogy ha ki van iktatva a vakcső, akkor az rendesen el legyen zárva. Erre igazán a hegesztés a legjobb jelen esetben már a magas hő miatt is. Mondjuk van olyan tömítőanyag ami bírná ezt a hőt, de a hegesztés a legjobb. A satus megoldás szerintem az azért sem a legjobb, mert annyira nem tudod összenyomni hogy rendesen el zárjon.
-
alba-regia
aktív tag
válasz
sityupityu #92945 üzenetére
Köszönöm! Kivettem a gyűrűt. A szomszéd utcában mentem vele egy rövid kört még visszarakott dekni nélkül. A végsebessége több lett, de ezt még kipróbálom emelkedőn is. Most óra szerint 45-50 km/h helyett kb 65 volt. Rugalmasságban, gyorsulásban nagy különbséget nem éreztem, de ezt majd a nagyobb próbakör kideríti.
Ahogy néztem az alkatrészeket, ehhez a hézagoló talán 15mm belső átmérőjű lenne (de elmondásod szerint nem kell), amit kivettem gyűrűt, az meg kb 18-20 mm lehet, kb. 6-7 mm széles. Olyan, mint egy vaskosabb karikagyűrű.
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek: a kipufogó végénél nem érdemes pl. satuval vagy valamivel összenyomni a vakcsövet? Vagy inkább ilyesmivel ne próbálkozzak? Hegesztőm nincs, de majd valamikor megoldom valahol.
A végsebesség növelése is csak azért fontos, hogy a forgalmat ne tartsam fel. Nem 70-nel akarok vele közlekedni, arra ott van az ADV350-em.
-
válasz
alba-regia #92944 üzenetére
Ha van vakcső akkor igen, azt be hegeszteni. Hogy van-e benne szűkítés elől a csonknál az passz, meg kell nézni.
Ha van benne variátor fojtás, akkor azt csak ki kell venni. Nem kell semmit sem hézagolni utána, nem lesz semmivel sem erőtlenebb.Az indulási szíjmagasság ugyanott lesz. Amit kiveszel gyűrűt az teljesen más mint a hézagoló. A hézagolóval a szíj indulási alaphelyzetét (szíj csapszeghez mért magasságát tudod állítani), míg a másik említett gyűrű arra hivatott, hogy a két tárcsa ne tudjon összezárni teljesen. És mivel nem zárnak teljesen, ezáltal a szíj sem tud kifutni a tárcsa végekig, ergo a végsebességből vesz el.
Viszont ha ezeket a fojtásokat eltávolítod, akkor erősen javasolt egy átfúvókázás (nagyobbra). -
alba-regia
aktív tag
válasz
macilaci78 #92943 üzenetére
Vespa LX 50 2T gyári fojtásának eltávolítását illetően van valakinek tapasztalata?
Tudomásom szerint a kipufogón van egy vakcső, annak a helyét kell lehegeszteni. A kipufogóban esetleg van szűkítő is valahol?Illetve a variátorban van talán egy plusz gyűrű. Ha azt kivenném, nem lenne erőtlen pl. emelkedőkön? Vagy esetleg nem kell hézagolóval optimalizálni? Előre is köszönöm az információkat!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
alba-regia #92940 üzenetére
Castrolt használtam, nem volt vele gondom.
-
Honda567
tag
válasz
alba-regia #92940 üzenetére
Nekem az Ipone 2t olaj ami bejött annak nem büdös a füstje és jó minőségű olaj.
-
TeeBee73
veterán
válasz
alba-regia #92940 üzenetére
Én Motul 710 2T-t használok a Sendához, nálam bevált.
-
alba-regia
aktív tag
2T olajokból mit érdemes mostanság venni? Gondolom, Repsol, Motul, Mannol jó lehet. Utoljára tanlán Repsolt használtam, de több mint tíz éve nem kétütemű motorjaim vannak. Régen meg volt az Arol
Egyébként Vespába kellene, ha összejön a vétel. -
Zoli bácsi
őstag
-
KTMHobby3
tag
válasz
Zoli bácsi #92937 üzenetére
Ha Neki bejött, én csak örülni tudok. Biztos ez lesz a jövő.
Ami számomra érdekes, amit legalul lehet olvasni.
-
Zoli bácsi
őstag
Ha valakit érdekel...Tulajdonos véleménye 80.e km elektromos robogózás után.
[link] -
Honda567
tag
Neos 50-nek 275mm hátsó teleszkópot írnak.
A 290mm teló befér vajon hátra? -
thomas76
csendes tag
Sziasztok!
Mi okozhatja 2012 es Liberty 125 nél ?:
- üzemmeleg motornál (akár 30 perc után) rapszódikusan, álló helyzetben, gázadás nélkül!!! megemelkedik a fordulatszám és a hajtás is rákerül, FÉKEZNI KELL, gázfröccsre leveszi és visszaáll az alapjárat de ezt képes többször egymás után is csinálni???????? -
KTMHobby3
tag
válasz
dinnye2023 #92928 üzenetére
Szerintem is ez a legjobb megoldás. Főleg, ha látja is amint videóra veszi. Már az is elég lehet hogy befejezze végleg, mert megijed.
-
vendingo
veterán
válasz
dinnye2023 #92928 üzenetére
Szerencsére az elmúlt pár napban visszafogta magát.
-
dinnye2023
újonc
válasz
vendingo #92913 üzenetére
Sok éves tényleges tapasztalat /nem pont ilyen/ után a legfontosabbnak a dokumentálást tartom. Videóra felvenni több ilyen esetet, és ezek birtokában bármi törvényest meg lehet csinálni. Mert az, hogy szóban elmondod, hogy hangos volt, meg a ház előtt túráztatott, nem jelent semmit - azzal lerázzák, hogy hát biztos így volt-. Arról már nem is beszélve, hogyha szorul a hurok, visszacseréli a kipufogót. Olyan mint a fedélzeti kamera, ha nincs, hiába bizonygatja a vétlen, hogy hogyan volt a baleset, nehéz és hosszú lesz bebizonyítani.
De ha van felvétel, akár a helyszínen vége az ügynek. -
Honda567
tag
Scarabeo első telót bontottan vettem a müanyag porvédők hiányzanak rajta, mivel lehet ezt pótolni? A régi teló ami tönkre ment azon Simson teló porvédő gumi volt de rozsdás is volt a teleszkópszára szerintem be párásodik alatta.
-
-
Zoli bácsi
őstag
Nálunk is van ilyen hülyegyerek, én csak sárga bukósisakosnak hívom. Már idén elővette a förmedvényét, láttam. Jó időben haverjával kerülik a kisvárost, föl-alá, egész délután. Teljesen kiherélt kipufogó, meg direkt pörgeti hogy még hangosabb legyen. Hála istennek felénk nem nagyon járnak.
Tavaly megfenyegették, állítólag az apja hőbörgött, hogy merték megfenyegetni az ő rendes kicsi fiát.
Én szólnék a rendőröknek, bejelenteném a helyedben, Vendingo.
Csendháborítás. Ha esetleg többen bejelentik, megunják a rendőrök, aztán intézkednek. Elvileg kismotornál is van szabály, milyen hangos lehet.
Mindenkinek jobb ha a rendőrök beszélik le a csendháborításról, mert lehet valaki közelben lakónak jobban eldurran az agya..... -
zombei
aktív tag
Egész jól eltünt a törés, lehetett volna még 1 vagy 2 kört gittelni, de olyan sok kedvem nem volt hozzá, meg a festés miatt úgyis látszni fog. -
macilaci78
nagyúr
Nem azt mondom, hogy sunyi módon, lesből.
Kirakni egy-két ilyen locsolófejet, ami véletlenül az úttestet is locsolja. Messziről látszik, hogy dolgozik, nedves az aszfalt, szóval nem éri meglepetésként a közlekedőket. A srác meg el tudja dönteni, hogy szeretne-e nedves lenni, vagy inkább elkerüli azt a részt.
-
Gabis
őstag
válasz
macilaci78 #92915 üzenetére
Na az ilyet pont ne. De ez az én véleményem.
-
NYPD
aktív tag
válasz
vendingo #92913 üzenetére
Én első körben megpróbálnék - ha még menthető a szitu - nyugodtan beszélegteni vele, hogy ezt miért kéne valahol máshol kivitelezni, stb. Lehet kicsit kényszerből pofázgatni motorokról, stb, hátha látja hogy nem vagy gyökér és nyitottabb lesz a megértésre. Ha nem válik be második karikában lehet feltűrni valahonnan apu/anyut. Ha az sem segít, lehet, hogy meg lehet kínálni szülőket valami eljárással a jegyzőnél, mivel kiskorú gyereknél őket fogják elővenni.
Az előzőekben leírtak c.kategóriásnál nem működnek, ott csak az ütleg segít, de az meg ugye nem legális sajnos. -
vendingo
veterán
Kicsit off.
Mit lehet kezdeni ilyen szituban:
Hülyegyerek (15-16 éves) rieju jellegű enduró fossal herélt stage 6 rezoval nyél gázon bőgeti a szarját, körbe körbe megy a környéken, a gyerekek üvöltenek a babakocsikba, a kertben nem lehet megmaradni. Tegnap sikerült elkapni, gondoltam lerugom, aztán elhajítom a kulcsát a susnyásba. Láttam, hogy fiatal, így nem bántottam, csak leüvöltöttem. Most az az új hobbija, hogy ugyanúgy bőgeti a szarját, de a házunk környékén még külön túráztatja is.
Rendőrségnek szerintem nincs értelme szólni, rendszám sincs ezen a szaron.
Milyen legális megoldás lenne ilyen esetben? Felkeresném a szüleit is, de nem tudom hol lakik. Lépjek be környékbeli face csoportokba, hátha felismerem? -
Honda567
tag
Fekvő Minarellinek olajtartály, és az olajpumpára milyen csövet érdemes venni?
Sárga szinü volt rajta szerszámboltba vettem de ez nem birta sokáig. -
Anaconda
tag
válasz
sityupityu #92903 üzenetére
Úgy néz ki karburátor hiba volt. Úgy került hozzám, hogy valós 996km volt benne. Karbiban az összes gumi kikeményedett, egyszerűbbnek láttam venni egy újat, de mégis ez volt a bonyolultabb. Régi karbiba raktam egy felújító szettet és azzal jó, bár nem pörög ki 10 ezerig
Még nem mentem vele csak itt az udvarban, de jónak tűnik, a végsebességre kíváncsi leszek. Valami az új karbiban nem volt kerek...
-
NYPD
aktív tag
Gabis szerintem nem a keverékcsavart kérdezi, hanem az alapjáratit (idle speed), amit a pillangószelepnél állítasz. A választ én sem tudom amúgy, csak valahol olvastam egyszer, hogy kb annyira kell betekerni, hogy épp hogy a csavar hegye hozzáérjen a lapkához.
-
-
Anaconda
tag
válasz
sityupityu #92903 üzenetére
Vadi új, pont ezért meg se néztem, simán lehet, mivel kínai, megmérem.
Olyat is csinál néha, hogy szinuszosan hullámzik az alapjárat.
Tegnap este a súbert egyel lejjebb raktam, esett az eső csak alapjáraton melegítettem be, jónak tűnt, mintha meg is szűnt volna. Az 5 rovátkából most a középsőben volt a tű, alulról a másodikban volt.
Tekerek be egy felet, de tesztelem előtte a súbert, egyszerre csak egyet módosítok. -
Gabis
őstag
válasz
sityupityu #92902 üzenetére
Helló!
Ilyenkor az alapjárati csavart teljesen ki kell csavarni? Mármint kitekerem a levegőcsavart mondjuk 1,5 - re, és addig játszom vele míg nem emelkedik tovább a fordulat (mindezt teljesen kitekert alajárati csavarral), majd ezután állítom be a megfelelő alapjáratot (mindezt meleg motornál)? -
válasz
Anaconda #92901 üzenetére
Jól állítottad be. Annyi, hogy a "nagykönyv" szerint amikor megtaláltad a legmagasabb fordulatot, akkor onnan egy fél fordulatot vissza (befele) kell tekerni.
Milyen szívató van a motoron? Amit leírsz az számomra tipikus az a tünet, amikor a szívató nem zár el teljesen. Épp csak annyira nem zár el, hogy menet közben ne érezzél belőle semmit sem, de megállva pl pirosnál alapjáraton már túl sok az üzemanyag. Nem tudja eldolgozni, idő kell neki ezért nehézkes az elindulás. Az én tippen ez, de csak tipp. -
válasz
macilaci78 #92900 üzenetére
"Miért volt cél a legmagasabb alapjárat? "
Nem a legmagasabb alapjárat volt a célja, hanem a levegőcsavarnál megkeresni a legmagasabb alapjárati fordulatot. Az alapjárati csavarral a rendes alapjáratot majd csak ezután kell beállítani.
Amit írtál értéket, a 1,5 fordulat az amúgy teljesen jó alap, ezzel már megy a motor, jó kiindulási érték. De ez csak egy kiindulási alap, rendesen be kell állítani ami nem biztos, hogy pont 1,5 fordulat lesz. -
Anaconda
tag
válasz
macilaci78 #92900 üzenetére
A karburátort én úgy tanultam a következő képp kell beállítani: a karbin 1.5 menetet kicsavarjuk a csavart, motor bemelegít, üzemmeleg motornál az alapjáratot beállítjuk 1900 körül, az alapjárati levegő csavarral meg kell keresni azt a fordulatot ahol a legmagasabb lesz az alapjárat és ott a jó beállítás, utána oda lehet állítani az alapjáratot kinek hol szimpatikus, nekem 2000.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A35 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P53 - i7-9750H I 16GB I 512SSD I FHD I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest