Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#67251) sityupityu válasza Zin (#67250) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A betöltő nyílásoknál o gyűrű szokott lenni, a leeresztő csavaroknál általában réz vagy bronz alátét.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67252) McSzaby


McSzaby
őstag

Sziasztok,

nagyon korán jövök, de felmérném a lehetőségeimet. Következő szezonra szeretnék majd valami munkába járós kisgépet, amit még visz a B jogsi. Egyelőre csak nyitogatom a témát magamban, hogy milyen irányba induljak. Nagyjából Havi 100-150 km-t menne a gép.

Szerintetek mit érdemes venni ilyen célra 150-200 körül? Pécsett kellene, 186 cm magas vagyok és kb. 84 kg. 4 ütemű robi, vagy 2T robi, esetleg 50-s kis szúnyog?

#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis

(#67253) Debilon válasza McSzaby (#67252) üzenetére


Debilon
addikt

2T 50 :)

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#67254) macilaci78 válasza McSzaby (#67252) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Havi 100-150 km, 20 munkanappal az átlagosan 2,5-3,75 km egy irányba.
Nekem a lakás és a robogó napi tárolási helye közt van 1,1 km Budapesten.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67255) McSzaby válasza macilaci78 (#67254) üzenetére


McSzaby
őstag

Igen, 3kmre van a munkahelyem, de valszeg mennék máshova is vele. A 150 km az alsó hang, egyelőre ezzel a minimummal tervezek, később meglátom

Egyébként néztem a B125-t, de nem sok értelmét látom olyannak, aki nem motorozott előtte. :( 1-3 óra mindenből, aztán vizsga. Mennyi itt a bukási ráta? Ha veszek 10 órát már nem éri meg a B125, mehet egyből nagyobb. :(

[ Szerkesztve ]

#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis

(#67256) macilaci78 válasza McSzaby (#67255) üzenetére


macilaci78
nagyúr

A bukási ráta nincs mindig összefüggésben a vezetési készséggel.

A robogó jó ugródeszka, hogy közlekedni megtanulj. Én B125-ben gondolkodom továbblépni, mert rendszám, két személy, Budapest belterületén több, mint elég, és kis vidéki kirándulásokra is be lehet fogni.
Én például lennék olyan perverz, hogy Budapestről Zalaegerszegre lemenjek Párommal egy ilyennel.

De a meglévő 50 ccm mellé előbb autó lesz véve.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67257) rwin5


rwin5
őstag

Üdv!

Tanácsot-segítséget szeretnék kérni. Úgy néz ki veszek a jövő héten egy Derbi GP1-et, elvileg-gyakorlatilag nagyon kikímélt, külföldi emberkétől vette, aki lakóautóval vitte magával és bevásárlásra használta, most jelenleg magyar "gazdája" van.

Viszont a kérdésem az volna, hogy mit kell megnézni a papírokon, ha ilyen külföldi vásárlású a robogó? Nem vagyok paranoiás de más járművel már volt problémám. Szóval miről lehet megbizonyosodni, hogy a papírok eredetiek, és hogy nem lopott-e esetleg? :U

Köszi előre is.

(#67258) sityupityu válasza rwin5 (#67257) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Alváz és motorszámmal bemész a rendőrségre, hogy nincs-e körözés alatt. Talán nemzetközi szinten is van adatbázisuk. Én egyszer nagyon régen (15 éve) csináltam egy ilyet, akkor készségesek voltak. Hogy a mai sorban állós világban hogyan működik ez azt nem tudom.
Ha itt Magyarországon nem körözik akkor szerintem megveheted, a nálunk lévő robogók nagy részéről amit kintről hoztak be így sem lehet tudni, hogy ki fia-borja. Szerinted milyen papír van pl azokról a robogókról amiket konténerszámra hoztak be? Semmi.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67259) JoinR válasza rwin5 (#67257) üzenetére


JoinR
senior tag

Szerintem ha van valami gyári dokumentuma, esetleg 2 gyári kulcs, akkor kevésbé valószínű, hogy lopott.

(#67260) rwin5 válasza sityupityu (#67258) üzenetére


rwin5
őstag

Köszönöm, hasznos volt!

(#67259) JoinR: Neked is, ezer éve nem vettem autón kívül mást így eléggé ki vagyok esve a gyakorlatból. :D

[ Szerkesztve ]

(#67261) rwin5


rwin5
őstag

üdv!
Meg vannak a derbi eredeti papírjai + 2 db gyári kulcs, közben rendőr barátommal egyeztettem nem nagyon lehet lekérni már az adatokat rendőrségen belül, de nem hiszem hogy gáz volna vele. A tulajjal is van közös ismerősöm.

Viszont olyan kérdésem volna a Derbivel, hogy láncot sehol sem találtam mint hozzávaló-eladó alkatrészt, ezt honnan kellene beszerezni? :U + Jövő héten tervezzük megnézni + ha úgy alakul akkor elhozzuk, viszont külön a láncra kitérve a láncon valamit nézzünk-e valamit külön amit érdemes? (rozsdás, vagy laza? - mi számít lazának, vagy egyéb bármi más?) Nagy motorom még nem volt, így ezzel a lánc témával én teljesen tudatlan vagyok.

:B

köszi :R

(#67262) mumtaz válasza rwin5 (#67261) üzenetére


mumtaz
senior tag

A láncon mindig lehet feszíteni, míg el nem szakad. Mármint az elhasználódásból eredően. Feszíteni meg annyira kell, hogy még egy 5mm-t lazán tudjon kotyogni középen, ahol a levegőben van. Mondjuk a megnyúlt lánc jobban eszi a fogaskerekeket, de ez normális. Nem kell ennyire parázni attól a lánctól, csak legyen rendszeresen kenve.

[ Szerkesztve ]

-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-

(#67263) ratobi


ratobi
senior tag

Sziasztok,
A cbs fékkel van valakinek tapasztalata? Ez sebesség függő? Vagy álló helyzetben is kellene mindkét keréknek fékeződnie? (PCX)

(#67264) forandor válasza macilaci78 (#67256) üzenetére


forandor
tag

Nem vagy elég perverz, én azt az utat egy 50-essel akartam megtenni idén, de senki nem tartott normálisnak, így most itt vagyok Zegen, a világutazó meg Pesten...

(#67265) macilaci78 válasza forandor (#67264) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Párommal ketten, arra az 50 ccm kevés, mert mondjuk rendszám híján nem szállíthatok vele utast.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67266) Diabo6


Diabo6
senior tag

Sziasztok! Robogó vásárlás előtt állok. Már anno volt egy Honda Diom. Nagyon szerettem. Most is diot szeretnék, de nem tudom mi a különbség pl az af17 és az af34 között. Ha jól látom akkor nem a gyártási sorrendben számozták őket. Jobb lehet egy af17 mint egy af34?
Köszönöm

(#67267) blizzrd


blizzrd
aktív tag

Sziasztok!

Robogón szeretném a kipufogót kiégetni. Van aki már csinálta van tapasztalata?
Mennyi időt vett igénybe a művelet? Benzint, gázolajat, bármit öntöttetek a kipufogóba előtte?

Sorry a laikus kérdését, de még nem csináltam.

Pacsi

(#67268) dtsdexter válasza blizzrd (#67267) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Benzin kell bele, nem is olyan sok, meg egy kompresszor, kb 5 perces művelet.

Persze lehet pörzsölővel is csinálni ha van. Lehet próbálkozni talán hőlégfúvóval is de az nem biztos, hogy hatásos, hiába a 600 fok.

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#67269) blizzrd válasza dtsdexter (#67268) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Van perzselom :) Ahhoz is kell a benya? Vagy azzal eleg 5-10 percig melegiteni, aztan nyomni finoman az oxigent? :)

(#67270) sityupityu válasza Diabo6 (#67266) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

De jelöli a gyártási sorrendet is, igaz, van átfedés a különböző típusok között. De pl az AF18-at biztosan nem gyártották már amikor az AF34-et. Viszont az AF-34-et és a 35-öt gyártották egy időben, felszereltségben van különbség közöttük. A legnagyobb különbség a kettő között, hogy az AF-17-esed még állóhengeres volt, viszont az AF-34 már fekvőhengeres.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67271) Diabo6 válasza sityupityu (#67270) üzenetére


Diabo6
senior tag

Köszönöm, így már tiszta. Azt meg tudnád mondani, hogy egy AF17-es és egy AF 34-es között mi még az eltérés? Illetve Te mint szakértő, mit javasolsz? Egy felújított af17est vegyek, vagy egy felfúrásra váró (mivel megállt) af34-est?
Szerkezetieg, minőségileg van annyival jobb a 34-es, hogy inkább azt vegyem meg olcsóbban és még fizessek a szervízre?

(#67272) larpi


larpi
tag

Üdv!
Van egy 50ccm-tis aprilia Scarabeom, 2002-es. Tegnap megállt útközben, hosszas önindítózás és rugdosás után is száraz maradt a gyertya, gondoltam dugulás. Haza vergődtem.
Ma délelőtt kivettem az akkut mert lemerült, mivel tegnap a gyújtás is rajtamaradt. Az ülés leszerelése közben fedeztem fel hogy az olajtartály tök száraz. A visszajelző megadta magát. Abban biztos vagyok hogy a motor a tegnapi leálláskor nem szorult meg, az önindító is könnyedén tekerte.
Létezik olyan opció hogy az olaj kifogyása esetén a benzint is lezárja a karbi?

(#67273) F1r3b1rd válasza Diabo6 (#67271) üzenetére


F1r3b1rd
tag

Csak megjegyzem, nem biztos hogy csak egy szimpla furatással megúszod.

Elvittem a szervízbe a Kymcomat, mert csapágyas lett Másnap hívtak hogy jól ülök-e mert nagy a gáz: Kiderült h az egyik csapágyból kb 2-3 cm hosszan kiszakadt a golyót tartó kosár és egy pillanatra megakadt a hengerfejnél, minek következtében belemart a blokkba, eltörte az egyik tömítőgyűrűt ráadásul meghajlította a főtengelyt és a hajtókart is. A főtengelyre már nem lehet az egyik oldalon feltenni a csapágyat, mert letört v ledarált vmit és nem marad fent.

A szervízben nem akarták elhinni h ez még beindult(saját kerekein vittem be).

Így a tervezett 30-35 ropis felújítás helyett kb 80ba fog kerülni (nem kínai alkatrészeket tetetek bele).

[ Szerkesztve ]

(#67274) F1r3b1rd válasza larpi (#67272) üzenetére


F1r3b1rd
tag

Robogóknál nincs ilyen opciója a karburátornak, de a hozzáértőbbek majd kijavítanak ha tévedek.

A karburátort érdemes kipucolni, meg akkor már biztos ami tuti alapon olajat tenni a benzintankba közvetlenül, nehogy besüljön a motor próbálgatás közben,
Ki tudja hogy mióta jársz olaj nélkül, annak a csövezését se ártana átnézni esetleges beszáradást/elzáródást keresni.

A karburátoron általában van egy olaj, egy benzin és vákuumcső, azt utóbbit le kell húzni és megszívni(v fújni?) és közbe nézni h a benzincsőben a benzin elindul-e.( ha vízhűtéses, akkor lehet hogy még van 1-2 plusz cső rajta, de jóval nagyobb átmérővel).

[ Szerkesztve ]

(#67275) Diabo6 válasza F1r3b1rd (#67273) üzenetére


Diabo6
senior tag

Köszi ezt az infot is. AKkor az se nyugtat meg, hogy a tulaj azt mondta, hogy szikra van és átfordul rendesen. csak nincs kompresszió. Bár tény, hogy sose lehet ezekre alapozni, mert szétszedés után jön az igazi információ, de az eseted után pláne elgondolkodtam.

(#67276) sityupityu válasza Diabo6 (#67271) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Hát ezt döntsd el te. Igazából nem egy nagy összeg ezeket felújítani. Én nem is furkálnám a helyedben ha a 34-es mellett döntesz, hanem inkább vennék egy új henger dugó szettet.
Én nagy dio fan voltam régen, orrba szájba tuningoltuk őket. Nekem az AF-17-18-asok nem tetszenek. Az AF-27-28-asok már kinéznek valahogy. A 27-es dobfékes volt elől, a 28-as meg tárcsás. Ezen kívül volt még a 28-asnak a sportváltozata a 28 ZX, az abban különbözött a sima 28-astól, hogy hogy egy kis hátsó szárny volt még rajta potféklámpával egybeépítve. Utána jöttek az AF-34-35-ös változatok, ezek már igen pofásan néztek ki. Itt is a 34-es dobfékes volt elől, a 35-ös meg tárcsás. És természetesen itt is volt a 35-ösnek egy sportváltozata a 35 ZX. Ez nem csak a pótféklámpában különbözött a sima 35-től, hanem csillagküllős felnijei is voltak. De egyébként itt a 34-35 ös verzióknál egyéb szórás is volt, voltak különböző karburátorokkal és kuplungal szerelt verziók is. Került hozzánk olyan japán belpiacos változat is, hogy soha sem láttunk még olyat. A korlátozott cdi szintén a japán belpiacosokra volt jellemző.
Volt egy régi dio oldal, ahol sok különböző típus képekkel illusztrálva is be volt mutatva, de sajnos már nem működik a link.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67277) sityupityu válasza larpi (#67272) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ahogy előttem is írták, nincs ilyen opció ezeknél a motoroknál.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67278) Diabo6 válasza sityupityu (#67276) üzenetére


Diabo6
senior tag

Király vagy, köszönöm ezt a bőséges infot. Ilyen részletes leírást sehol nem találtam neten.
Ha a 34es mellett döntök, akkor kb mennyibe kerülne egy ilyen szervíz? Munkadíjjal és alkatrésszel együtt?

(#67279) larpi válasza F1r3b1rd (#67274) üzenetére


larpi
tag

Köszönöm a válaszokat!
Akkor a szerencsémnek köszönhetem a dugulást. Sokat biztosan nem mentem olaj nélkül. Nem hagyatkozom csak a visszajelzőre, időnként meg szoktam nézni a szintet (karbantartáskor, mosáskor).

(#67280) fradi81


fradi81
veterán

hali

aprilia sr 50 2006, jó ideje gyorsan villog minden index, ebben a robogóban tényleg nincs relé, hanem a fesz szabályzó intézi ezt is?

moto g72, Ninebot d28e

(#67281) sityupityu válasza Diabo6 (#67278) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Hirtelen nem találok most sehol sem 50-es vashengert újonnan csak 70-est. A 70-es 20 ezer környékén van, az 50-es kb 2-3 ezerrel lehet olcsóbb.
Hogy mennyibe kerül a javíttatás azt pontosan nem tudom megmondani, változó óradíjjal dolgoznak, és hát kitudja, hogy mennyit tököl vele az adott szerelő. De szerintem közel a hengerszett árát kitevő összeggel számolhatsz.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67282) siti


siti
senior tag

múlt hétvégén vasárnap Balatonfüred-Tihany között láttam egy kupac robogóst az út szélén, majd nem sokkal lemaradva pár Simson és Schwalbe. Volt valami szervezett kismotor kirándulás amiről lemaradtam? (vespa Szekszárd találkozót leszámítva, mert arról tudtam, de arra se értem rá meg korábban is volt)

[ Szerkesztve ]

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#67283) gabe_


gabe_
őstag

Itt ülök a balesetin, ma reggel egy hülye autós miatt, aki balra nagyívben kanyarodáskor b@szott észrevenni...
Shit

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67284) yodamastah válasza gabe_ (#67283) üzenetére


yodamastah
őstag

Baszki jobbulást? Ha írni tudsz akkor nagyon nagy baj nincs (remélem)

(#67285) sityupityu válasza gabe_ (#67283) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Jobbulást.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67286) csabi94 válasza gabe_ (#67283) üzenetére


csabi94
őstag

Jobbulást! :(

(#67287) Vasshammer válasza gabe_ (#67283) üzenetére


Vasshammer
tag

Először is jobbulást!

@Többieknek is: Kymco Agility City-ről (4t, 50cc) mik a vélemények? Agilityről sok jót hallottam és azt mondják, hogy már nem olyan ez a 4t (lassú szutyok), mint a régebbiek.

Ami még érdekel: ez, vagy Kymco People S (2t) / Malaguti Ciak?

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

Üdv, VH

(#67288) macilaci78 válasza gabe_ (#67283) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Minél előbb kerülj vissza a nyeregbe! :K

Most kezdtem el újra motorozni, 8-10 éve Szegeden hajtottam, Budapesten még csak kb 80 km-t mentem. Próbálok egyben maradni, inkább nem cikázok, többsávos úton sáv közepén megyek és próbálok kanyarodáskor nem autó mellett menni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67289) sityupityu válasza Vasshammer (#67287) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nagyon jó és megbízható motor a Kymco, de a tények változatlanok, az 50-es 4T az továbbra is csak 50-es 4T marad. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67290) forandor válasza gabe_ (#67283) üzenetére


forandor
tag

Jobbulást!

(#67291) Vasshammer válasza sityupityu (#67289) üzenetére


Vasshammer
tag

Köszönöm. Véleményed/tapasztalatod szerint olyan 55 - 60 kmphs utazó sebességet tudná huzamosabb ideig tartani?
Hosszabb utakra is lenne használva

Üdv, VH

(#67292) sityupityu válasza Vasshammer (#67291) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Szerintem nem. Jó eséllyel eleve a végsebessége sem lehet sokkal több mint 60 km/h. Emelkedőn meg egyenest halottak ezek a kis négyütemű motorok.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#67293) blizzrd válasza gabe_ (#67283) üzenetére


blizzrd
aktív tag

Jobbulast.
Nekem ket hetr volt ehhez szerencsem. Lenduletbol mentrm at a zoldon amikor balrol a faszi nagy sebesseggel athajtott a piroson. Ha nem dobom el a motort, akkor elbasz. Igy meg csak kikerult es elhajtott :/
Gratulalok az ilyeneknek.

(#67294) Vasshammer válasza sityupityu (#67292) üzenetére


Vasshammer
tag

Köszönöm a válaszokat, kissé elkeseredtem, de legalább nem fogok csalódni :)

Üdv, VH

(#67295) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Üzemanyagcsövet hol kapok?

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67296) gabe_


gabe_
őstag

Köszönöm mindenkinek a jókivánságokat, a röntgen utáni diagnózis kulcscsont törés, kéz-láb bőr lehorzsolások.
A doki szerint műtétre nincs szükség, kb. 4 hét alatt jön helyre.
Az kemény azért, mert még hazajöttem a robesszal (amin mindösszesen 3 horzsolás lett - nem mentem gyosan), mostanra ahogy rápihentem, jobban fáj, mint délelőtt...

Sovány szakácsban sose bízz!

(#67297) yodamastah válasza gabe_ (#67296) üzenetére


yodamastah
őstag

Részvét. Nekem is pont 1 éve aug elején volt kulcscsont törésem (műtéttel). Átérzem a helyzeted... a gyógytornát csináld amint lehet, amennyit csak tudod! Ami gázhogy ilyenkor a fájdalom miatt kényszertartás alakul ki, kompenzálnak a nyaki, csuklya, váll izmok. Amennyire tudod kerüld a görcsös, kényszeres tartást. Nekem még most is be van állva kicsit a kis mellizmom, pedig rengeteget nyújtottam hónapokon keresztül.

Nem tudom mennyire voltál beöltözve, gondolom ebben az időbe nem nagyon. De mindegy kb, mert a kulcscsontot nem igazán lehet védeni. Én is teljes bőrruhában hoztam össze.

[ Szerkesztve ]

(#67298) macilaci78 válasza gabe_ (#67296) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Öcsém is a kulcscsontját törte, kb 40-nel belegurult az árokba, kihúzta a robit, hazajött vele, felállította sztenderre és azon ülve várta meg, míg anyám levette a motorról.
Egy hét korház, 6 hétig hám, azóta is érzi...

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#67299) nyogo83 válasza macilaci78 (#67298) üzenetére


nyogo83
Topikgazda

Haverom terepen dolt el mint a zsak allo helyzetbol, mert ahogy letette a labat az elcsuszott a sarban. Kulcscsont tores.
Rohogtunk is utana, hogy sose gondolta volna, hogy igy fogja egyszer valamilyet eltorni motorral :DDD

(#67300) macilaci78 válasza macilaci78 (#67295) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Megvan, ahonnan a műanyag idomot rendeltem, ott tartanak raktáron.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.