Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [MasterDeeJay:] Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
A betöltő nyílásoknál o gyűrű szokott lenni, a leeresztő csavaroknál általában réz vagy bronz alátét.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
McSzaby
őstag
Sziasztok,
nagyon korán jövök, de felmérném a lehetőségeimet. Következő szezonra szeretnék majd valami munkába járós kisgépet, amit még visz a B jogsi. Egyelőre csak nyitogatom a témát magamban, hogy milyen irányba induljak. Nagyjából Havi 100-150 km-t menne a gép.
Szerintetek mit érdemes venni ilyen célra 150-200 körül? Pécsett kellene, 186 cm magas vagyok és kb. 84 kg. 4 ütemű robi, vagy 2T robi, esetleg 50-s kis szúnyog?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
Debilon
addikt
2T 50
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
macilaci78
nagyúr
Havi 100-150 km, 20 munkanappal az átlagosan 2,5-3,75 km egy irányba.
Nekem a lakás és a robogó napi tárolási helye közt van 1,1 km Budapesten.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
McSzaby
őstag
Igen, 3kmre van a munkahelyem, de valszeg mennék máshova is vele. A 150 km az alsó hang, egyelőre ezzel a minimummal tervezek, később meglátom
Egyébként néztem a B125-t, de nem sok értelmét látom olyannak, aki nem motorozott előtte. 1-3 óra mindenből, aztán vizsga. Mennyi itt a bukási ráta? Ha veszek 10 órát már nem éri meg a B125, mehet egyből nagyobb.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
macilaci78
nagyúr
A bukási ráta nincs mindig összefüggésben a vezetési készséggel.
A robogó jó ugródeszka, hogy közlekedni megtanulj. Én B125-ben gondolkodom továbblépni, mert rendszám, két személy, Budapest belterületén több, mint elég, és kis vidéki kirándulásokra is be lehet fogni.
Én például lennék olyan perverz, hogy Budapestről Zalaegerszegre lemenjek Párommal egy ilyennel.
De a meglévő 50 ccm mellé előbb autó lesz véve.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
rwin5
őstag
Üdv!
Tanácsot-segítséget szeretnék kérni. Úgy néz ki veszek a jövő héten egy Derbi GP1-et, elvileg-gyakorlatilag nagyon kikímélt, külföldi emberkétől vette, aki lakóautóval vitte magával és bevásárlásra használta, most jelenleg magyar "gazdája" van.
Viszont a kérdésem az volna, hogy mit kell megnézni a papírokon, ha ilyen külföldi vásárlású a robogó? Nem vagyok paranoiás de más járművel már volt problémám. Szóval miről lehet megbizonyosodni, hogy a papírok eredetiek, és hogy nem lopott-e esetleg?
Köszi előre is.
Alváz és motorszámmal bemész a rendőrségre, hogy nincs-e körözés alatt. Talán nemzetközi szinten is van adatbázisuk. Én egyszer nagyon régen (15 éve) csináltam egy ilyet, akkor készségesek voltak. Hogy a mai sorban állós világban hogyan működik ez azt nem tudom.
Ha itt Magyarországon nem körözik akkor szerintem megveheted, a nálunk lévő robogók nagy részéről amit kintről hoztak be így sem lehet tudni, hogy ki fia-borja. Szerinted milyen papír van pl azokról a robogókról amiket konténerszámra hoztak be? Semmi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
JoinR
senior tag
Szerintem ha van valami gyári dokumentuma, esetleg 2 gyári kulcs, akkor kevésbé valószínű, hogy lopott.
rwin5
őstag
Köszönöm, hasznos volt!
(#67259) JoinR: Neked is, ezer éve nem vettem autón kívül mást így eléggé ki vagyok esve a gyakorlatból.
[ Szerkesztve ]
rwin5
őstag
üdv!
Meg vannak a derbi eredeti papírjai + 2 db gyári kulcs, közben rendőr barátommal egyeztettem nem nagyon lehet lekérni már az adatokat rendőrségen belül, de nem hiszem hogy gáz volna vele. A tulajjal is van közös ismerősöm.
Viszont olyan kérdésem volna a Derbivel, hogy láncot sehol sem találtam mint hozzávaló-eladó alkatrészt, ezt honnan kellene beszerezni? + Jövő héten tervezzük megnézni + ha úgy alakul akkor elhozzuk, viszont külön a láncra kitérve a láncon valamit nézzünk-e valamit külön amit érdemes? (rozsdás, vagy laza? - mi számít lazának, vagy egyéb bármi más?) Nagy motorom még nem volt, így ezzel a lánc témával én teljesen tudatlan vagyok.
köszi
mumtaz
senior tag
A láncon mindig lehet feszíteni, míg el nem szakad. Mármint az elhasználódásból eredően. Feszíteni meg annyira kell, hogy még egy 5mm-t lazán tudjon kotyogni középen, ahol a levegőben van. Mondjuk a megnyúlt lánc jobban eszi a fogaskerekeket, de ez normális. Nem kell ennyire parázni attól a lánctól, csak legyen rendszeresen kenve.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
ratobi
senior tag
Sziasztok,
A cbs fékkel van valakinek tapasztalata? Ez sebesség függő? Vagy álló helyzetben is kellene mindkét keréknek fékeződnie? (PCX)
forandor
tag
Nem vagy elég perverz, én azt az utat egy 50-essel akartam megtenni idén, de senki nem tartott normálisnak, így most itt vagyok Zegen, a világutazó meg Pesten...
macilaci78
nagyúr
Párommal ketten, arra az 50 ccm kevés, mert mondjuk rendszám híján nem szállíthatok vele utast.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Diabo6
senior tag
Sziasztok! Robogó vásárlás előtt állok. Már anno volt egy Honda Diom. Nagyon szerettem. Most is diot szeretnék, de nem tudom mi a különbség pl az af17 és az af34 között. Ha jól látom akkor nem a gyártási sorrendben számozták őket. Jobb lehet egy af17 mint egy af34?
Köszönöm
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Robogón szeretném a kipufogót kiégetni. Van aki már csinálta van tapasztalata?
Mennyi időt vett igénybe a művelet? Benzint, gázolajat, bármit öntöttetek a kipufogóba előtte?
Sorry a laikus kérdését, de még nem csináltam.
Pacsi
dtsdexter
csendes tag
Benzin kell bele, nem is olyan sok, meg egy kompresszor, kb 5 perces művelet.
Persze lehet pörzsölővel is csinálni ha van. Lehet próbálkozni talán hőlégfúvóval is de az nem biztos, hogy hatásos, hiába a 600 fok.
... esküszöm, gyári főnök ;)
blizzrd
aktív tag
Van perzselom Ahhoz is kell a benya? Vagy azzal eleg 5-10 percig melegiteni, aztan nyomni finoman az oxigent?
De jelöli a gyártási sorrendet is, igaz, van átfedés a különböző típusok között. De pl az AF18-at biztosan nem gyártották már amikor az AF34-et. Viszont az AF-34-et és a 35-öt gyártották egy időben, felszereltségben van különbség közöttük. A legnagyobb különbség a kettő között, hogy az AF-17-esed még állóhengeres volt, viszont az AF-34 már fekvőhengeres.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Diabo6
senior tag
Köszönöm, így már tiszta. Azt meg tudnád mondani, hogy egy AF17-es és egy AF 34-es között mi még az eltérés? Illetve Te mint szakértő, mit javasolsz? Egy felújított af17est vegyek, vagy egy felfúrásra váró (mivel megállt) af34-est?
Szerkezetieg, minőségileg van annyival jobb a 34-es, hogy inkább azt vegyem meg olcsóbban és még fizessek a szervízre?
larpi
tag
Üdv!
Van egy 50ccm-tis aprilia Scarabeom, 2002-es. Tegnap megállt útközben, hosszas önindítózás és rugdosás után is száraz maradt a gyertya, gondoltam dugulás. Haza vergődtem.
Ma délelőtt kivettem az akkut mert lemerült, mivel tegnap a gyújtás is rajtamaradt. Az ülés leszerelése közben fedeztem fel hogy az olajtartály tök száraz. A visszajelző megadta magát. Abban biztos vagyok hogy a motor a tegnapi leálláskor nem szorult meg, az önindító is könnyedén tekerte.
Létezik olyan opció hogy az olaj kifogyása esetén a benzint is lezárja a karbi?
F1r3b1rd
tag
Csak megjegyzem, nem biztos hogy csak egy szimpla furatással megúszod.
Elvittem a szervízbe a Kymcomat, mert csapágyas lett Másnap hívtak hogy jól ülök-e mert nagy a gáz: Kiderült h az egyik csapágyból kb 2-3 cm hosszan kiszakadt a golyót tartó kosár és egy pillanatra megakadt a hengerfejnél, minek következtében belemart a blokkba, eltörte az egyik tömítőgyűrűt ráadásul meghajlította a főtengelyt és a hajtókart is. A főtengelyre már nem lehet az egyik oldalon feltenni a csapágyat, mert letört v ledarált vmit és nem marad fent.
A szervízben nem akarták elhinni h ez még beindult(saját kerekein vittem be).
Így a tervezett 30-35 ropis felújítás helyett kb 80ba fog kerülni (nem kínai alkatrészeket tetetek bele).
[ Szerkesztve ]
F1r3b1rd
tag
Robogóknál nincs ilyen opciója a karburátornak, de a hozzáértőbbek majd kijavítanak ha tévedek.
A karburátort érdemes kipucolni, meg akkor már biztos ami tuti alapon olajat tenni a benzintankba közvetlenül, nehogy besüljön a motor próbálgatás közben,
Ki tudja hogy mióta jársz olaj nélkül, annak a csövezését se ártana átnézni esetleges beszáradást/elzáródást keresni.
A karburátoron általában van egy olaj, egy benzin és vákuumcső, azt utóbbit le kell húzni és megszívni(v fújni?) és közbe nézni h a benzincsőben a benzin elindul-e.( ha vízhűtéses, akkor lehet hogy még van 1-2 plusz cső rajta, de jóval nagyobb átmérővel).
[ Szerkesztve ]
Diabo6
senior tag
Köszi ezt az infot is. AKkor az se nyugtat meg, hogy a tulaj azt mondta, hogy szikra van és átfordul rendesen. csak nincs kompresszió. Bár tény, hogy sose lehet ezekre alapozni, mert szétszedés után jön az igazi információ, de az eseted után pláne elgondolkodtam.
Hát ezt döntsd el te. Igazából nem egy nagy összeg ezeket felújítani. Én nem is furkálnám a helyedben ha a 34-es mellett döntesz, hanem inkább vennék egy új henger dugó szettet.
Én nagy dio fan voltam régen, orrba szájba tuningoltuk őket. Nekem az AF-17-18-asok nem tetszenek. Az AF-27-28-asok már kinéznek valahogy. A 27-es dobfékes volt elől, a 28-as meg tárcsás. Ezen kívül volt még a 28-asnak a sportváltozata a 28 ZX, az abban különbözött a sima 28-astól, hogy hogy egy kis hátsó szárny volt még rajta potféklámpával egybeépítve. Utána jöttek az AF-34-35-ös változatok, ezek már igen pofásan néztek ki. Itt is a 34-es dobfékes volt elől, a 35-ös meg tárcsás. És természetesen itt is volt a 35-ösnek egy sportváltozata a 35 ZX. Ez nem csak a pótféklámpában különbözött a sima 35-től, hanem csillagküllős felnijei is voltak. De egyébként itt a 34-35 ös verzióknál egyéb szórás is volt, voltak különböző karburátorokkal és kuplungal szerelt verziók is. Került hozzánk olyan japán belpiacos változat is, hogy soha sem láttunk még olyat. A korlátozott cdi szintén a japán belpiacosokra volt jellemző.
Volt egy régi dio oldal, ahol sok különböző típus képekkel illusztrálva is be volt mutatva, de sajnos már nem működik a link.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Ahogy előttem is írták, nincs ilyen opció ezeknél a motoroknál.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Diabo6
senior tag
Király vagy, köszönöm ezt a bőséges infot. Ilyen részletes leírást sehol nem találtam neten.
Ha a 34es mellett döntök, akkor kb mennyibe kerülne egy ilyen szervíz? Munkadíjjal és alkatrésszel együtt?
larpi
tag
Köszönöm a válaszokat!
Akkor a szerencsémnek köszönhetem a dugulást. Sokat biztosan nem mentem olaj nélkül. Nem hagyatkozom csak a visszajelzőre, időnként meg szoktam nézni a szintet (karbantartáskor, mosáskor).
fradi81
veterán
hali
aprilia sr 50 2006, jó ideje gyorsan villog minden index, ebben a robogóban tényleg nincs relé, hanem a fesz szabályzó intézi ezt is?
moto g72, Ninebot d28e
Hirtelen nem találok most sehol sem 50-es vashengert újonnan csak 70-est. A 70-es 20 ezer környékén van, az 50-es kb 2-3 ezerrel lehet olcsóbb.
Hogy mennyibe kerül a javíttatás azt pontosan nem tudom megmondani, változó óradíjjal dolgoznak, és hát kitudja, hogy mennyit tököl vele az adott szerelő. De szerintem közel a hengerszett árát kitevő összeggel számolhatsz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
siti
senior tag
múlt hétvégén vasárnap Balatonfüred-Tihany között láttam egy kupac robogóst az út szélén, majd nem sokkal lemaradva pár Simson és Schwalbe. Volt valami szervezett kismotor kirándulás amiről lemaradtam? (vespa Szekszárd találkozót leszámítva, mert arról tudtam, de arra se értem rá meg korábban is volt)
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
gabe_
őstag
Itt ülök a balesetin, ma reggel egy hülye autós miatt, aki balra nagyívben kanyarodáskor b@szott észrevenni...
Shit
Sovány szakácsban sose bízz!
yodamastah
őstag
Baszki jobbulást? Ha írni tudsz akkor nagyon nagy baj nincs (remélem)
Jobbulást.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
csabi94
őstag
Jobbulást!
Vasshammer
tag
Először is jobbulást!
@Többieknek is: Kymco Agility City-ről (4t, 50cc) mik a vélemények? Agilityről sok jót hallottam és azt mondják, hogy már nem olyan ez a 4t (lassú szutyok), mint a régebbiek.
Ami még érdekel: ez, vagy Kymco People S (2t) / Malaguti Ciak?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Üdv, VH
macilaci78
nagyúr
Minél előbb kerülj vissza a nyeregbe!
Most kezdtem el újra motorozni, 8-10 éve Szegeden hajtottam, Budapesten még csak kb 80 km-t mentem. Próbálok egyben maradni, inkább nem cikázok, többsávos úton sáv közepén megyek és próbálok kanyarodáskor nem autó mellett menni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
(#67289) sityupityu válasza Vasshammer (#67287) üzenetére
Nagyon jó és megbízható motor a Kymco, de a tények változatlanok, az 50-es 4T az továbbra is csak 50-es 4T marad.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
forandor
tag
Jobbulást!
(#67291) Vasshammer válasza sityupityu (#67289) üzenetére
Vasshammer
tag
Köszönöm. Véleményed/tapasztalatod szerint olyan 55 - 60 kmphs utazó sebességet tudná huzamosabb ideig tartani?
Hosszabb utakra is lenne használva
Üdv, VH
(#67292) sityupityu válasza Vasshammer (#67291) üzenetére
Szerintem nem. Jó eséllyel eleve a végsebessége sem lehet sokkal több mint 60 km/h. Emelkedőn meg egyenest halottak ezek a kis négyütemű motorok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
blizzrd
aktív tag
Jobbulast.
Nekem ket hetr volt ehhez szerencsem. Lenduletbol mentrm at a zoldon amikor balrol a faszi nagy sebesseggel athajtott a piroson. Ha nem dobom el a motort, akkor elbasz. Igy meg csak kikerult es elhajtott :/
Gratulalok az ilyeneknek.
(#67294) Vasshammer válasza sityupityu (#67292) üzenetére
Vasshammer
tag
Köszönöm a válaszokat, kissé elkeseredtem, de legalább nem fogok csalódni
Üdv, VH
macilaci78
nagyúr
Üzemanyagcsövet hol kapok?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
gabe_
őstag
Köszönöm mindenkinek a jókivánságokat, a röntgen utáni diagnózis kulcscsont törés, kéz-láb bőr lehorzsolások.
A doki szerint műtétre nincs szükség, kb. 4 hét alatt jön helyre.
Az kemény azért, mert még hazajöttem a robesszal (amin mindösszesen 3 horzsolás lett - nem mentem gyosan), mostanra ahogy rápihentem, jobban fáj, mint délelőtt...
Sovány szakácsban sose bízz!
yodamastah
őstag
Részvét. Nekem is pont 1 éve aug elején volt kulcscsont törésem (műtéttel). Átérzem a helyzeted... a gyógytornát csináld amint lehet, amennyit csak tudod! Ami gázhogy ilyenkor a fájdalom miatt kényszertartás alakul ki, kompenzálnak a nyaki, csuklya, váll izmok. Amennyire tudod kerüld a görcsös, kényszeres tartást. Nekem még most is be van állva kicsit a kis mellizmom, pedig rengeteget nyújtottam hónapokon keresztül.
Nem tudom mennyire voltál beöltözve, gondolom ebben az időbe nem nagyon. De mindegy kb, mert a kulcscsontot nem igazán lehet védeni. Én is teljes bőrruhában hoztam össze.
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
Öcsém is a kulcscsontját törte, kb 40-nel belegurult az árokba, kihúzta a robit, hazajött vele, felállította sztenderre és azon ülve várta meg, míg anyám levette a motorról.
Egy hét korház, 6 hétig hám, azóta is érzi...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
nyogo83
Topikgazda
Haverom terepen dolt el mint a zsak allo helyzetbol, mert ahogy letette a labat az elcsuszott a sarban. Kulcscsont tores.
Rohogtunk is utana, hogy sose gondolta volna, hogy igy fogja egyszer valamilyet eltorni motorral
(#67300) macilaci78 válasza macilaci78 (#67295) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Megvan, ahonnan a műanyag idomot rendeltem, ott tartanak raktáron.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5