Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Victoryus:] Már a Josef Seibel se a régi
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
üszök
őstag
Fincsi lehet ott a csövön csücsülni.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Nem is olyan feltűnő
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
Telda
addikt
Hali!
Fekvő minánál variátor oldalon, a főtengely szimeringnél van zégergyürü?
Mert nekem nem volt, illetve a robbantott ábra szerint sem kell. Tudtommal a szimering pereme olyan kialakítású, hogy nem tud kilökődni. Viszont egy összeszerelő videóban láttam hogy raknak oda. Illetve ahogy jobban megnéztem a helye is megvan, de lehet arra van, hogy abban akad fel a szimering pereme, nem pedig a zégernek.
Nem kell zéger, viszont beljebb lehet ütni a szimeringet a kelleténél.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Telda
addikt
MT sisakokkal van valakinek tapasztalata?
Név szerint az MT Optimus-ról lenne szól.
dtsdexter
csendes tag
Szia, nem kell ra zeger, a főtengelyen csak a generátor oldalán van kettő a szimering védő felett, az olajpumpa meghajtó alján es tetején.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Sajnos igen erre most en is rájöttem ... 😂 Kocsit furán állt benne úgyhogy uj gyűrű kell bele meg szerencse, hogy rendeltem uj szimering készletet a hátsó tengely miatt.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
siti
senior tag
megint pedzegetik a rendszámozást kismotorra.
most közlekedésbiztonsági okuk van
megemlítik a környezetvédelmi besorolást is, ami megint érdekes lesz.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
Pont most akartam én is linkelni.
Ha bevezetik akkor sokan megválnak majd a segédmotortól.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Telda
addikt
Az a baj, hogy mint minden más ebben az országban, ez is a lehúzásról fog szólni.
A környezetvédelmi besorolás valóban érdekes téma, bár ha németben a Simsonok kaphatnak rendszámot, nehogy már itt meg majd korlátozzák...
Csak az a különbség, hogy ott szerintem a biztosító osztogatja a rendszámokat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
üszök
őstag
Pár napja olvastam valamelyik FB csoportban,hogy van ahol méregetik is a motorokat már padon az útszélén.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
siti
senior tag
igen, tavaly vettek (vagy rájöttek hogy van nekik és hogy működik) egy mobil robogó teljesítmény mérőt. Arról írnak, hogy 10-ből 3-4 négy robogó volt nagymotor, de arról nem írnak, hogy mit csináltak a fojtás nélküli 50-60-70-re képes smkp/robogókkal. Mert azok is kiesnek a kategóriából. És lehet sírni, hogy a babettás simsonos bácsiknak nincs két évente 10k HUF műszakira, de legyen, ha motorozni akar. Ha meg az a gond hogy drága, akkor nyelje le az állam, hogy ezt olcsón kell felszámolnia és nem lesz belőle stadion... de ez a töketlen pingvinezés az smkp rendszám körül, hát szánalmas az állam részéről, nem csoda hogy nem haladunk sehova.
(aki meg tuningol, az meg tudja oldani, hogy műszakin is átmenjen, kapjon rendszámot majd mehet vissza a szürke zónába, ahol most is játszunk )
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
mumtaz
senior tag
Szerintem már pár 100X felvetődött itt a kérdés, hogy az utakon poroszkáló, eredetileg SMKP egyike sem felel meg a kritériumoknak. Mindegyik túlteljesíti azt. Még a fojtásokkal is.
Ezt a környezetvédelmi dolgot meg pláne nem értem. Ezzel gyakorlatilag minden kétüteműt ki lehetne dobni a kukába, mert amit 15 éve gyártottak, olyat gyártanak most is (kivéve a TSDI/Ditech/Purejet vonalat). Két ütem karburátorral. A katalizátort hagyjuk.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
üszök
őstag
A kilencvenes évek eleje óta megy ez a rendszám kellesz buli. Minden évben előkerül,mégsem tart sehol.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
forandor
tag
Régi sztori, szinte évente előjön. Felőlem vezessék be. DE, akkor lehessen B-s jogsival 2 év után 125ccm-s motort vezetni!
KisTé
tag
Vettem robogóhoz új akksit, külön van hozzá sav bele kell tölteni valahogy illetve van egy cső plusz az akkun egy kupakkal lezárt rész.Valaki felsavazott már ilyen új akksit az segítsen már!???
KisTé
tag
dtsdexter
csendes tag
Szia ... semmi trükk nincsen benne.
-Aksi
-Akku sav (külön tasakban)
Aksiról leveszed, a gumifedelet, zacsiból kibontod az Akkusavtartályt, fejjel lefele rá helyezed az aksira. Az aksi nyílásán lévő kis kerek félrevágott műanyag, kiszúrja a akkusav tartályán lévő fémzárót, nem kell külön kilyukasztani. Megvárod míg lefolyik vissza rakod a gumi aksizáró fedelet, kb 1-2 órát hagyod és üzem kész.
(A környezetvédelmi előírásokat természetesen betartjuk, majd az FKF vagy hasonló szerv kihelyezett veszélyes hulladék gyűjtőbe vagy a kijelölt telephelyen (kb 10-30.000 Ft között) az aksi tartályt leadod. A régi aksit, MÉH és egyéb telepeken át veszik! ) A zárójelben jelzett lehetőségek természetesen a valóságnak megfelelnek de betartásuk nem tükrözi a valóságot. Leadhatod MOL kúton is a régi aksit plusz akkusav tartályt. Az aksit talán nem dobják a kukába
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
KisTé
tag
Ehhez nem olyan savtartály van mint amire te gondolsz hanem olyan mint a videón, egyesével kellet csövön át beletölteni a savat, mindent ugyanúgy csináltam most éppen, várok egy órát aztán feltöltöm !
Debilon
addikt
miért kellene tölteni?
legutóbb mikor ilyen feltöltős akkum volt, sav bele, várni 3/4-1 órát, be a motorba és indítás
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
KisTé
tag
A videón így van ezért így csinálom! Neked úgy mennyit ment el az akksi emlékszel még ?
Debilon
addikt
nem tudom, azzal adtam el, nálam olyan 1,5-2 évet, de szezon végén mindig kivettem és havonta 1x töltőre tettem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
siti
senior tag
ha arra célzol hogy 2:20 környékén rátölt az akku töltővel, akkor szerintem csak csekkolja, hogy megfelelő e a töltés (hang nincs nálam hogy mit mond, de few mins later leszedi a töltőről, hát nem hagyta feltölteni)
na tettem rá hangot, első feltöltés fontos, az hogy mennyit kell tölteni, azt meg az okos töltője megoldja. csak a few mins later felirat félrevezetett
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
KisTé
tag
Na betettem az akksit, működik faszán viszont digit kijelzőn E betű villog azt tudja valaki micsoda?
dtsdexter
csendes tag
Na össze raktam apróbb probléma merült fel ... az új berúgóracsni nem ér bele a berúgókörömbe. Erre valakinek ötlet? A probléma az, hogy nagyon nem tudom kijjebb hozni a körmöt, mert így illeszkedik a főtengely végen, rajta az alátét+anya, egy picit kb 2mm még tovább lóg a főtengely vég, lehet azon akadna fent a racsni? Nem szívesen csiszolnám le.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Debilon
addikt
milyen robogó ez?
google nem segít? manual?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
KisTé
tag
Google-ba semmi, de rájöttem bakker : Empty pedig van még benne vagy 100KM-re elegendő benya jó időbe jelez a k. annyát
Debilon
addikt
ez lett volna a következő tippem
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
A variátor mögé (a nyomólap elé) tegyél be vékony hézagolót. Olyat is használhatsz amiket az ékszíj kihézagolására szoktak használni. Gyári variátort lecserélve egy másikra is gyakran előforduló probléma szokott ez lenni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Hallottatok további híreket a rendszámosítással kapcsolatban?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
mumtaz
senior tag
Némely rodesznél pont ezért lehet kapni több különböző mélységig benyúló racsnit.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
De minek sz@rakodni vele és kiadni pénzt, amikor jóval egyszerűbben is meg lehet oldani?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
RMZ250
senior tag
Na, kicsit átalakítottam a gyári kipufogót Szétvágtam és kiszedtem a duplafalat, a kamrákat meg a csöveket. A hangtompítót újratömtem Érdekes mert olyan mintha halkabb lenne. Meg vagy 5 kilóval könnyebb Lecsiszoltam és Motip hőálló lakkal lefújtam, kíváncsi vagyok meddig bírja a lakk. Van valakinek tapasztalata?
Thermaltake, Gigabyte B450M S2H, Ryzen7 5800X, G.Skill RipjawsF4 3200, Lian Li Galahad 2 Trinity Performance 360, EVGA RTX3080FTW3 Ultra, Xiaomi 11T
Semmilyen lakk nem bírja sokáig, hiába hőálló. A gyári lakkozás sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Telda
addikt
Mi az amivel a bandázst odafogattad?
Annak a bandázsnak sem jósolok sok jövőt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Igen ezen már gondolkodtam én is és köszönöm a tippet, csak "reális" árban nem találtam, szívem szerint esztergáltatnék. Amúgy szétszedtem, össze raktam most meg jó ...le lett tisztítva, friss zsírt, új berúgó rúgót is kapott. Lehet be kellet egy picit járatni Kellet neki pár rúgás míg felszívta a szűz 100-st sajna az önindító amper hiányában lustán dolgozott. . Na itt bele is futottam a következő alapvető problémába (Azért erről még gúglézgatok kicsit) Dollerto 17.5-s Karbira valakinek jól bevált beállítása? (természetesen ki lett tisztítva ... alaposan, és természetesen én sem írtam fel hogy milyen beállításon voltak a csavarok ... Méééég mielött kiszedtem volna. )
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
RMZ250
senior tag
Na majd látjuk meddig bírja
Telda: a bandázshoz adták, úgy működik mint a műanyag kötegelő csak ez acélból van.
Thermaltake, Gigabyte B450M S2H, Ryzen7 5800X, G.Skill RipjawsF4 3200, Lian Li Galahad 2 Trinity Performance 360, EVGA RTX3080FTW3 Ultra, Xiaomi 11T
Sok multivariátorhoz szoktak is adni gyárilag hézagolókat 2-3 különböző méretben mert tudják, hogy a gyári helyére simán berakva nem fog passzolni. Jobban mondva a variátor az jól fog működni, csak nem lesz megfelelő a távolság, hogy a berúgó is működjön.
Szerintem nincs olyan, hogy karbira jól bevált beállítás. Még, hogy ha két tök ugyanolyan motor van is összerakva, jó eséllyel akkor is eltér a megfelelő beállítás.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Ohh köszönöm az infót ezt(se) tudtam Bár varriátort nem cseréltem még (talán már csak az maradt ki a palettából) de így még inkább elgondolkodtató. A nagyobb hengerfej miatt lehet amúgy is érdemes lenne fontolóra venni meg pár görgő szettet hozzá, az már nem egy nagy tétel. Köszi a tippet
Karbira meg sajna gondoltam, mivel kismillió dologtól függ a beállítása, marad a "játszani kell vele" verzió.
... esküszöm, gyári főnök ;)
És, hogy még kicsit nehezebb legyen a dolgod akkor elmondom, hogy a dellorto karbikban gyárilag egy igen tompa tű szokott lenni ami nem épp a legszerencsésebb.
Tíz különböző vastagságú tűméretet lehet hozzá kapni, az egészen tompától a tűhegyesig. A tűt úgy kell kiválasztani, hogy fél és háromnegyed gáz között megfelelő mennyiségű üzemanyagot kapjon a motor.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
üszök
őstag
Lehet csak a szokásos évi riogatás...
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Remélem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Na végre ... már kezdtem azt hinni egy mezei lapos csavarhúzóval csodát lehet tenni (jelzem ezzel nem jött meg a kedvem )
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
dtsdexter
csendes tag
Majd azt mondom, levitte a gépi mosó a rendszámot Bár most már pofázhatok, az új blokköntvényen van motorszám Az előzőről leszedte a menetszél ... Gondolom
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Úgy jössz ki a legolcsóbban ha veszel egy készletet, kb 5 ezer. Kis és max gáznál mindegy, hogy milyen tű van benne, de közép és háromnegyed tartományban nem, ezért kell megtalálni a megfelelőt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
üszök
őstag
Mondjuk engem nem nagyon érint. Nincs 50 -es és nem is tervezek venni a közeljövőben.
Én itt csak kibicelek.
Ha lesz rendszám sok embernek nem lesz gazdaságos tartani.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Nekem sem lesz gazdaságos mivel leginkább csak a hobbim részét képezik, és egy pár megszokott fordulni a kezem között egy év alatt.
Igen, pont erről szólt idáig az 50-es kategória, hogy viszonylag "költségmentes".
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
dtsdexter
csendes tag
Nekem sajna (vagy nem) de én melóba járásra használtam ill használnám persze közben hobbi szerelő is lettem, leszek. De ezt már fentebb kitárgyaltuk miért is jó. Nem örülnék én sem neki, ha rendszám bevezetésre kerülne, bár akkora költséget nem emésztene fel, kivéve ha kötelező az eredet vizsga és műszaki ... akkor az ország fele szerintem simán lepasszolja az 50-70-125-öt. Konkrétan a kis motorok elvesztik az értelmüket. De itt gondolom nem csak a pénzbehajtásról van szó, elég sok a szabálytalankodó, sokan dőlnek rá kocsira, törnek le lökhárítót tükröt egyebet, a jardnak sok melója van emiatt is, én legalább is tömérdek ilyet hallottam. Azt viszont, hogy ki követte el az adott szabálysértést, soha nem fog kiderülni. Még csak a jármű gyártóját sem ismerik fel az emberek, nem hogy típust vagy egyebet, rendszám nélkül tényleg azonosíthatatlanok. Gondolom ez is oka a rendszámnak, de ez csak az én véleményem.
A költségekről ne is beszéljünk Van egy 60.000-s "94-s SR-em ... többet költöttem rá mint más amennyiből új mocit venne, de minden új rajta. és saját kezem gyümölcse, a büszkeség pedig megfizethetetlen, és tapasztalatot csak tapasztalattal lehet szerezni.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)