Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Norbika88
senior tag
Nem lehet venni távirányítású CDI t amin gombnyomással leszabályozza a max fordulatot?
Nem is tudsz nagyon venni használtan semmi olyan 50-esrobogót, ami ne menne többet 45km/h-nál. Semmi tuning nem kell hozzá, bármelyik lepukkant sz@r megy ennél többet. Az, hogy gyárilag "elvileg" kéne benne lennie határolónak az csak egy dolog. Végigmennek a tulajdonlistán egészen a konténerig, hogy vajon ki szedhette ki belőle? Nekem meg vásárláskor kötelező ezt leellenőriznem? Le van ez írva valahol? Mi van, hogy ha nem is volt működőképes amikor vettem? Az, hogy nagyobb köbcentis robogókat lebuktatnak papírok nélkül az rendben van. De ez? Vicc. Komolyan mondom egyszer akár belemennék egy ilyen eljárásba is, mert kíváncsi lennék rá, hogy milyen érvekkel büntetnének meg csak azért, mert többet megy az 50-es robogóm mint 45.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
rwin5
őstag
Azt a mindenit - szépen fogalmaztam Azokat a szar elektromos bicajokat kéne ellenőrizni, ahogy azok az idióták a kerékpárúton - jobb esetben, szoktak közlekedni mindenki másra veszélyes, tisztelet annak a kevés kivételnek..
Rivaul
addikt
Itthon milyen indokkal és érvekkel? "Mert csak"
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
KisTé
tag
Ma17:40 felé nem lehet, hogy Téged láttalak az Örs Vezér tér felé, pont egy ilyen Hyosung hasított és a bukó is fekete volt !
Nekem nagyon bejön ez a gép !
Micsurin
nagyúr
Nem hiszem, mociztam ma, de 17:40-kor Nagymarosnál voltam kint a Dunakanyarban! Jó moci, ugyan csak 2800 km-t tettünk meg eddig együtt de nagyon megkedveltem! Azt nem hittem volna, hogy egy 250-es tudja a 120-130-as utazót egy személlyel... kettő az már más kérdés... de amilyen a hátsóülés senkit nem ítélnék arra. (A cirip meg még mindig zavar... de csak meleg blokknál jelentkezik úgy nézem.)
Suriról tudtok véleményt ? Itt van kb a szomszédban!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
nyogo83
Topikgazda
Persze, eletszerutlen es elavult a jelenlegi segedmotor sebesseg korlatozas es annak az ellenorzese.
De videoban szereplo Runnert se amiatt szedtek ki mert 50-es Az minimum 125 vagy 180-as a legszurohaz alapjan. Szerintem nem sok motor lehetett, amit kifejezetten amiatt buntettek meg, mert 50-es letere gyorsabban ment mint 45km/h.
Igazabol az egesz segedmotor/A1 stb kategoriakat ideje lenne kicsit rendbeszedni.
Kapasbol ha nem csak az 50-eseket nezem hanem a 125-ost, akkor abbol nagyon keves az olyan 4 utemu, ami 15 loeros korlatot megkozelitene(jellemzoen 10-12Le)
En nyugodtan a jelenlegi also kategoriakat osszevonnam, pl 125-150- (esetleg)180 az az A1.
Ezek is meg mind szinte 15-18 loero korul vannak.
A segedmotor meg 50ccm es max 8Le.
A segedmotor jelenlegi korlatozasa meg a 70-80-as evek Simson-Riga stb segedmotor specifikaciobol itt ragadt csokeveny.
mumtaz
senior tag
Engem biztos elmeszeltek volna. De akárhogy is lesem a dolgokat, akkor sem állja meg semmiképp a helyét semmilyen elmélet. Határoló ide, vagy oda. A Jetforce-on kipróbáltam már egyszer a gyári 50-es hengerrel is 70-75 a vége. Betettem a határolót, akkor ment úgy, hogy ki tudott pörögni a maximális fordulatig és úgy ment 55-öt gps szerint. És egy olyan motorról beszélünk, amiben EU-s szoftver van, ami 8500-nál leszabályoz. Más fojtás a határolón kívül nincs bennük. Tehát ez gyárilag bukta.
Más lenne mondjuk a helyzet egy karbissal a szűkítővel meg vakcsővel.
De ez akkor is nonszensz. És nem akarok vitát nyitni a témában, hiszen itt mindannyian ismerjük a témát.
Akkor is a forgalomban lévő, nem tuningolt robogók kb. 90 százaléka elhasalna.
Megy is lepődök azokon a számokon, amiket az említett cikkben írnak, hogy csak 14-et kaszáltak el. Lehet, hogy a maradék megúszta egy "ejnye-bejnye"-ével.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
"A segedmotor jelenlegi korlatozasa meg a 70-80-as evek Simson-Riga stb segedmotor specifikaciobol itt ragadt csokeveny."
Hát ez így van.
(#65108) mumtaz "Akkor is a forgalomban lévő, nem tuningolt robogók kb. 90 százaléka elhasalna."
El hát. Színtiszta baromság ez az egész 45km/h.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
forandor
tag
Igen, egy röhej a 45km/h. Járjon bárki lakot területen belül (főleg BP-en) és kívül max 45-el. Az a legszebb az egészben, hogy egy biciklis egy bilivel a fején lakott területen kívül mehet 50Km/h-val, anélkül 40-el.
Én a nyélgázas 65-ös tempónál is szégyellem magam, ha főúton közlekedek, és néha-néha feltartok egy-egy autóst. Szerintem már nem írogatnám ezeket a sorokat, ha betartanám a 45-öt...
Meg amúgy is: a 6K Ft-os kötelezőmmel had menjek már 65-el!
siti
senior tag
és akkor ne feledjük, smkp max 40km/h-vall közlekedhet. a 45 a tervezési sebesség, hogy legyen egy is tartalék kielőzni a lovaskocsit.
Kresz 26. §, d pont.
azt tartsd be és sok szerencsét
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
KisTé
tag
Nem tudom mit ír elő a törvény de az Én robogóm full gyári és 80al tud menni de szerintem többel is csak nem erőltettem itt budapesten, de mikor budakalászról jövök fel vele a háromsávos úton és ha ott 45el mennél akkor meghalnál kb. mert 70alatt alig megy a forgalom, azt hiszem dudaharsona lenne belőle . Nagy F.s az egész valami értelmes törvényt kitalálhatnának már 50ccm-re !
mumtaz
senior tag
Petíciót kellene benyújtani. Ugye a németeknél van a jogsi nélkül 25km/ó, jogsival 40.
Most akkor hozni kéne valami szabályt, hogy akinek mondjuk 5 éve van valami nagyobb jogsija (A, B, stb.), az smkp-al mehessen mondjuk 55-60-al. Vagy valani ilyesmi.
Mert itt már nem gyorshajtásból lesz baleset, hanem a feltartásból.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
kaposznyak
aktív tag
Sziasztok.
50 ccm-s robogót vennék, havi 2-3 alkalommal mennék vele 30 km-et, évi mondjuk 1000 km-et, horgászni.
Bütyköléshez nem értek, időt sem szeretnék vele vesztegetni, szóval megbízhatóan működő gép kéne.
A keret max. 150.000 Ft, viszont ennyiért pár ezer km-t futott,gyári állapotú, rendszeresen, esetleg papíron is követhetően szervizelt, tip-top gépet szeretnék.
Honda Dio,Piaggo Liberty, Aprilia Scarabeo, ami első ránézésre laikusként beleférhet.
Reális? Esetleg más gyártó/model?
Kösz.
(#65115) sityupityu válasza kaposznyak (#65114) üzenetére
Ha nem gond a kis méret és a kis kerék akkor honda dio-t csak ajánlani tudom. Egy gyári, jó állapotban lévővel a világból ki lehet menni. Sőt, 150-ért már négyüteműt is tudsz venni belőle. Bár én jobban kedvelem belőlük a kétüteműt, több a kraft bennük.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Bitpalace
senior tag
Ebben valaki tudna nekem segíteni?
Üdv!
Ezt így nehéz lenne lépésről lépésre leírni. Szét kell bombázni a motort (burkolat le stb).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
(#65118) kaposznyak válasza sityupityu (#65115) üzenetére
kaposznyak
aktív tag
Csak 170 cm magas vagyok, meg 65kg. Szóval a kis méret nem gond.
A 30 km-ből csak 500 m földút, a többi aszfalt, szóval a kis kerék se probléma.
Bitpalace
senior tag
Motor jelenleg darabokban van szóval a gyújtáskapcsolóm teljesen szabad. Csak nem tudom a módszert miként tudom kipattintani...stb
Rico45
őstag
Sziasztok!
Háát jöttem reggel melóba Malaguti F12 robogóval (10km.) félúton megszorult a henger mert hirtelen furcsa hanggal megállt.
Aztán ráindítottam,és be is indult.Aztán megint pár száz méter után ugyan az :-(
Olaj van benne szépen.De szerintem nem adagolta az olajat.Aztán betoltam a mocit ide a melóba,és tettem a benzinbe olajat,azóta szépen megy.
Inkább keverve kéne használnom az a tuti?
Ti hogy csináljátok?
Milyen arányban rakjak a benyához olajat?
Remélem nem okoztam bajt azzal,hogy ráindítottam :-( Elég drága henger van ebbe a százasba!
Választ előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
frigoo
aktív tag
2 hete ugyanígy jártam én is, az olajpumpa meghajtó műanyag kerekem tönkrement, a hengert fúrnom kellett sajnos. Húzd le a hengert, akkor többet fogsz tudni, illetve ellenörizd az olajzást, hogy adagol-e. Nekem a pumpa szakaszosan szállított.
Én az F15-ből kiszedtem az olajpumpát, tankolásnál töltögettem olajat a benzinbe.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Rico45
őstag
Én is úgy szeretném inkább használni! Már nem bízok benne :-(
Ki is kell szednem az olajpumpát?Vagy nem lényeg?
Milyen arányba rakjam az olajat?
frigoo : Jó lenne belekukkantani,de nem vagyok akkora szaki hogy szétkapjam.
Hagyom aztán remélem megy szépen.
[ Szerkesztve ]
"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"
Norbika88
senior tag
[link]
Valaki szerelt már be ilyen limittert?
Pete55555
addikt
Ötletes cucc...
...Szeretem leracsniztatni...
mumtaz
senior tag
Van már pár ilyen.
Van olyan is, aminél beállíthatsz egy "kódot", hogy mondjuk a fékkart háromszor megcibálva lekorlátoz.
Meg mondjuk a fordulatszámot érdemes olyan fordulatra korlátozni, amikor még el is lehet indulni a mocival.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Jah, az enyem 4000 alatt el se indul, azt amikor befog a kuplung mar reg tobb az ereje mint egy "igaz" 50esnek Szal ez szerintem halott otlet.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
Norbika88
senior tag
Lehet, de nyilván csak akkor kapcsolod át mikor padra tennék, akkor meg szenvedjen vele aki meg akarja mérni...Lehet ki próbálom, remélem egyszerű bekötni.
Így van, szenvedjenek ők vele.
De abban igaza van a többieknek, hogy ha be lenne kapcsolva akkor már egy vashenger+rezonátor kombóval sem lehetne elindulni, egy aluhenger+ rezonátort meg már említeni sem érdemes.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
konyi79
addikt
Sziasztok,
bekerült a családba egy 2007-es Ciak 2T, van vele némi karburálási gondom, amit a szívató okoz. Asszony régi Centróján a szívató úgy volt, a világító tekercstől jött fel egy stekker, ami direktben össze volt kötve a bimetálos automata szívató stekkerével, azaz ha a motor járt, szép lassan elzárta a szívatót. Na ennél is hasonló, de nem teljesen. A betáp a tekercstől nem direktbe a szívatóhoz csatlakozik, van egy köztes stekker, amin keresztül meg van szakítva az áramkör. Viszont ezen a köztes csatlakozó nincs sehova rá/bedugva. Sokat keresve neten kiderült, hiányzik onnan egy vezérlő. Mivel eleve bimetálos, fogalmam sincs mi alapján vezérli a szívatót, meg minek az oda, de nem merem rövidre zárni, nem tudom van-e benne előtét ellenállás, vagy hasonló. Viszont így nem zár el, ergo melegen döglődik. Találkozott valaki hasonlóval, ki lehet hagyni a körből?
Köszi!
Pete55555
addikt
Sok próbálgatás után sikerült beállítani a Katanán a variátort - illetve kihézagolni az új szíjat.
Ennek örömére úgy néz ki beszart a kuplung, alapjáraton tekerné a kereket veszett módon.
Vett már valaki ilyen kuplungot? LINK1 LINK2
Valami tapasztalat? Gondolom a könnyített változat magasabb fordulaton nyit, így nekem az erősített kéne? Elvileg jó a motorhoz, bár a méretet még mindenképp ellenőrizném mielőtt megveszem.
...Szeretem leracsniztatni...
Alapban az, hogy könnyített valóban befolyásolja a nyitási fordulatot, de egyébként ezt rendesen belőni úgyis majd a kuplungrugókkal kell. Amit hozzáadnak az a legtöbb esetben csak egy kiindulási alapnak jó, hogy attól erősebb vagy gyengébb kell e az adott robogóhoz.
Egyébként az ilyen könnyített kuplungoktól csak óva intenélek. Ezek sz@rok. Még egy gyári robogóban is elvetemednek egy idő után.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Pete55555
addikt
Magyarán vehetem az erősebbet, aztán úgyis be kell állítani - ha nincs qrvanagy szerencsém.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
Pontosan.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
letepem
aktív tag
Miért nem cserélsz első körben csak rugókat? Már közel fémig van kopva ?
Én pedig az egu srácoktól nem rendelnék a helyedben. 4-5 éve még korrektek voltak, mostanság törölték több rendelésemet, "visszajelzés hiánya miatt"(nem volt a webshopban feltüntetett alkatrész). Pedig telefonszámom, e-mail címem meg volt adva. Többször rendeltem tőlük, csak látják, hogy már otthagytam egy kevés pénzt, így elvárnám, hogy legalább egy e-mail-t dobjanak...
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
Pete55555
addikt
Még meggondolom, viszont valószínű kontrasztrugó is kéne. Igazából a felületek nem rosszak...
...Szeretem leracsniztatni...
letepem
aktív tag
Akkor miért is vennél kuplungot, ha a rugóid gyengültek el ?
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
Nordik
őstag
Mi a velemenyetek errol a robogorol?
És úgy általában a Gilerakrol, illetve erről a konkrét tipusrol?
[ Szerkesztve ]
Micsurin
nagyúr
Runner... ha jó állapotú kikergetheted a világból is.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Félve írok ide, de megpróbálom hátha. Egy kollégám Yamaha jog next zone-ját szerelgetem, odáig eljutottam, hogy az automata szivatója bekrepált, ha direktbe áramot adtam neki, akkor sem csinált semmit sajnos. Most elzártam fixen, így melegen tökéletes, de hidegen nehezen indul neki sajnos. Nézegettem, de nem csak az automata szivató a bűnös, mivel az odavezető csatlakozóban sincs feszültség. Honnan kéne odamennie a ménkűnek? Esetleg van hozzá valami utólagos szett, amivel át lehet alakítani manuális szivatósra? Az a megoldás sokkal jobban tetszene nekem. Válaszotokat, segítségeteket előre is nagyon köszönöm.
Telda
addikt
Hali!
Nem tudja véletlenül valaki hogy a fekvő mina világítás és töltő tekercsének mennyi a teljesítménye?
2x15W led világítás szeretnék pluszba felrakni. Mert a kör SR első lámpái csak azt a funkciót nem töltik be ami a dolguk lenne .
üszök
őstag
A Runner jó robogó,nekem is van 180-as. kényelmes,jó a futóműve, viszont kicsi a sisak tartója. De ez injektoros kerüld el nagy ívben ha nem akarsz cummantani. Keveset eszik, jól megy,de ha besz@rik vakarhatod a fejed,és az ötvenesekben mint ebben is a sz@r zsíros első teló van ami semmire nem jó. Az olajos első villákat 30-40k ért árulják bontottan.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
üszök
őstag
Megnézed milyen karbi van rajta pontosan, és nézel hozzá kézi szivatót. Mindez van szerintem,csak keresni kell. Van többféle variáció is,van amihez le kell bújni a karbihoz mert csak 1 kar van a tetején,van amelyikhez van egy rövidebb bowden karral,és van olyan is ami a kormányig is felér. Az áruk is nagyjából ebben a sorrendben emelkedik.
A szivató meg csak akkor kap áramot,ha már jár a motor én úgy emlékszem.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
üszök
őstag
Próbálkoztunk ilyennel f12-n nem sokat javított a gyári lámpában a led,és alapjárat közelében rendesen vibrált.
Na most ezt itten jól tele írtam.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Babetta-X
senior tag
Sajnos járó motornál sem kap áramot, direkt néztem, ezért is gyanakszom, hogy valami gond van a rendszerben, csak nem tudom honnan kapná, tehát, hogy merre induljak.
Semmi.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Telda
addikt
Nem a gyári lámpába lenne ledes izzó, hanem pluszba kettő, amit a visszapillantó alá kell felrakni. Úgy gondoltam hogy az aksira kötném, nem pedig a világításra.
Erről lenne szó.
[ Szerkesztve ]
üszök
őstag
"tehát, hogy merre induljak" A zinertnetre keresni manuálisat.
Amúgy fogalmam sincs,kapcsolási rajzot kéne bogarászni mi,hogy van.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
Babetta-X
senior tag
Biztos én vagyok a gyik, de ehhez valót nem találtam. Mondjuk ha a működési elvéből indulok ki, bármelyik helyzetjelzőtől hozhatnék le áramot, de valahogy jobban szeretem a gyári megoldásokat ilyen szempontból Nézegettem kézi szivatót is, legközelebb felírom a karbi típusát, mert pont ehhez valót nem látok, de biztosan ki lehet találni valamit.
üszök
őstag
Ilyesmit is próbáltunk. Nem volt meg győző a fénye,és a rendőr is kérdés mit szól hozzá.
De ha kipróbálod mindenképpen írj,mert a képeken olyan fénye van mint két szúró Hellának. Ha jó,veszek a bálnára.
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"