Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#65501) sityupityu válasza dugynok (#65500) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Igen, ebben igazad van. De a motor akkor is pörög ami nem éppen utazósebesség (fordulat) neki.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65502) forandor válasza sityupityu (#65499) üzenetére


forandor
tag

"segédmotorral nem mehetsz autópályára"
meg 40-nél többet

Épp Lőrinc-re tartottam, mikor lekapcsoltak. Igaz jogosan, bár ez kivételes eset volt, ugyanis lakkot területen belül be szoktam tartani az 50-et, akarom mondani 40-et. Bár ha úgy alakul, inkább megpróbálom felvenni a tempót, nem tehetek róla, hogy sokan nem tudják betartani az 50-et. :(((

(#65503) dtsdexter válasza forandor (#65502) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Aprilia amúgy is sokat csal, bár le lett már forgatva a 100-es órája. Gondolom az jelent valamit. Ám valóban segédmotorral se pálya se fő út, mivel a legkisebb megengedett sebességet sem tarthatnád hivatalosan vele. Jelzem a rendőrök ritkán foglalkoznak azzal ha 60-al is mész robogóval vagy 50-el lakott területen. Aki nem ért hozzá azért nem foglakozik vele, az új motorok meg már mind gyárilag többet mennek 40-nél, ha jól tudom.

Az hogy mennyire idióta azaz ő dolga, én most rendbe hozom, és remélhetőleg ennyi pénzért jó társam lesz melóba meg kisebb nagyobb utakra.

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65504) --Lorant-- válasza --Lorant-- (#65488) üzenetére


--Lorant--
aktív tag

Ezek szerint itt nincs szaki aki tudná a méreteket?

....

(#65505) sityupityu válasza --Lorant-- (#65504) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Figyelj, csak egy kérdést szeretnék feltenni. Milyen blokkra karod felrakni?

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65506) dtsdexter válasza --Lorant-- (#65504) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Baszki ... tegnap este nem neked küldtem el?

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65507) --Lorant-- válasza dtsdexter (#65506) üzenetére


--Lorant--
aktív tag

Most már megjött :) Nagyon szépen köszönöm!!! Ez igen, Szerkesztett képpel együtt kiváló!!! :R :R :R

....

(#65508) dtsdexter válasza --Lorant-- (#65507) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

remélem segít majd a megoldásban. :) Használd egészséggel! :)

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65509) rolcsi099


rolcsi099
csendes tag

Megfagyott, Megdermedt az olaj a motoromba, mi tévő legyek? (Suzuki gsxr 600 és egy rieju rr 50 ről van szó)
A Suzuki ki írja hogy van valami baj az olajjal, a rieju-nak meg nem mozog a berúgó karja. ebből is gondolom hogy az olajjal van baj. Zárt garázsba van mind a kettő motor, de egyik se indul. Mit tegyek?

(#65510) sityupityu válasza rolcsi099 (#65509) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Mit ír ki?
Nekem egy ezres K8-am van. Kb 5 fok van a garázsban, de nem ír ki semmit. Simán rá tudok indítani.
Olyan nincs szerintem, hogy nem lehet ráindítani.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65511) RMZ250


RMZ250
senior tag

:)

Thermaltake, Gigabyte B450M S2H, Ryzen7 5800X, G.Skill RipjawsF4 3200, Lian Li Galahad 2 Trinity Performance 360, EVGA RTX3080FTW3 Ultra, Xiaomi 11T

(#65512) rolcsi099 válasza sityupityu (#65510) üzenetére


rolcsi099
csendes tag

Csak pirosan világit egy lámpa és olajjelző is világit. Próbálom indítani de nem teker, semmit nem csinál. (azért gondolok hogy az olaj fagyhatott el hogy a kis motoromon nem lehet berúgni.) Csak az a baj hogy tesóm holnap jön és rám bízta a motorját :/ holnapig meg kell csináljam . valami ötlet ?

[ Szerkesztve ]

(#65513) sityupityu válasza rolcsi099 (#65512) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem tudom, de az olaj biztos, hogy nem fagyott el. :)
Egyébként a nagymociról beszélsz, hogy nem indul tekerésre? Milyen ikon van a világító piros lámpán? Mert ugye kettőnek kell is világítani a amikor gyújtásra rakod.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65514) üszök válasza rolcsi099 (#65512) üzenetére


üszök
őstag

Le van merülve az aksi,vagy le van hajtva a sztender,vagy húzni kell a kuplungot iditáskor? :D
Nem vágom a nagy motorokat.

Az olaj nem tud elfagyni,esetleg a víz. Ha az olaj elfagyna az autókat nem lehetne elindítani -20 fokban.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#65515) RMZ250 válasza üszök (#65514) üzenetére


RMZ250
senior tag

Vagy sebességben van.

Thermaltake, Gigabyte B450M S2H, Ryzen7 5800X, G.Skill RipjawsF4 3200, Lian Li Galahad 2 Trinity Performance 360, EVGA RTX3080FTW3 Ultra, Xiaomi 11T

(#65516) sityupityu válasza üszök (#65514) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

A sztender az lehet, viszont ha az miatt nem indul (nem hajtottad eléggé fel) akkor azt nem jelzi vissza semmi. Ő meg valami plusz piros lámpáról beszél. Bár nem tudom, hogy mi lehet az mert azt mondja, hogy kettő piros van, de hát annyinak meg kell is lenni ha gyújtásra rakod (töltés, olaj). :)
Azért is kérdeztem tőle, hogy milyen a plusz kivillanó lámpa, mert hasonló a műszerfalunk.

szerk: Mekkora marhaságot írok. :W Hiába már régóta hideg van és nem motorozom. :)
Tehát a lényeg, hogy beindítani be lehet sztenderen is. ezt ki lehet húzni a listából. Csak ha sztendere berakod egyesbe akkor állítja le magát biztonsági okokból.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65517) Debilon válasza sityupityu (#65516) üzenetére


Debilon
addikt

ha az oldalsztender van kihajtva akkor nem indul (leglábbis az enyém tuti nem)

Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition

(#65518) sityupityu válasza Debilon (#65517) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Az enyém igen, suzuki gsx 1000r k8. És az összes suzuki, mert volt előtte gsr600-as és egy 650-es bandit-om is és azok is beindultak. Csak sebességbe rakva rögtön le is állnak.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65519) sityupityu válasza sityupityu (#65518) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Javítok, csak a mostani k8-om ilyen, ezért vagyok így megkavarodva. Az előző kettő nem ilyen volt, nem indult be sztenderen. Legalább is most ez rémlik. :) A lényeg, hogy a mostani beindul.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65520) rolcsi099 válasza sityupityu (#65519) üzenetére


rolcsi099
csendes tag

Pontosan ezt csinálja nekem mint a videóban,
https://www.youtube.com/watch?v=XQLCIHgrx_w
Ilyenkor mi a teendő?

[ Szerkesztve ]

(#65521) dtsdexter válasza rolcsi099 (#65520) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Buta kérdés, de benzin csap nyitva van? (Mondjuk robogónal akkor nem csinálná, vagy pl mint a Horneten is csak egy henger nem jár akkor passz, robogós/ kétkerekű világban meg kezdő vagyok ;) )

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65522) sityupityu válasza rolcsi099 (#65520) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Itt valami hibakódot ír ki. Én ilyesminek nem állnék neki otthon, legalább is ha nálam lenne.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65523) sityupityu válasza dtsdexter (#65521) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Itt nincs benzincsap.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65524) dtsdexter válasza sityupityu (#65523) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Oké ezt nem tudtam. A robógóknál nincsen azt tudtam, csak valamiért úgy emlékeztem a nagy motorokon szokott lenni. (600 CBF, 600 Hornet, 1300 Hayabusa Turbo, BMW R 1100 RS) ezeken mind volt vagy amit én láttam mindegyiken volt. :) Sebaj, ezek szerint mégsem, ez is csak egy tipp volt. Bár valóban ez nem oldotta volna meg a problémát. :)

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65525) sityupityu válasza dtsdexter (#65524) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Régen mindegyiken volt szerintem, de az utóbbi kb 15 évben már sok (leginkább a nagy teljesítményű sportmotoroknál) már nemigen találkozni ilyesmivel.
Amúgy csodálkozom, hogy pl a Hayabusa-nál meg a többinél láttál, mert már Gsx-r 1000 k1-nél sem volt már gyárilag, ezt tutira tudom, és ugye a k1-es már igencsak nem mostani modell. Tehát nem tudom, hogy ezek mennyire lehettek gyári megoldások ha valóban benzincsapot láttál. :) Bár az is igaz, hogy az általad felsorolt motorok évjárata sem mindegy.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65526) dtsdexter válasza sityupityu (#65525) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Bár mindegyik gyönyörű állapotban van Kivéve a hayabusát mert azzal tavaly nyáron leütötték egy Skoda Jeti bal első indexét, meg kicsit át pakolták úgy a baloldalát. De valóban nem mai darab egyik sem, ha jól tudom az pont az első szériákból való még a régi idomos és az is tény, hogy házi tunning mert hát ki azaz isten ba**ma aki egy ekkora motorra még rá tesz egy Turbót? Köpte is az olajat meg állandóan ledurrant. .. na mind1 ... a Hornet meg a CBF 2000 es évek elei a BMW meg szintén valahol ott körül van "'95-ös vagy valahol ott körül (kocka lámpás).

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65527) sityupityu válasza dtsdexter (#65526) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Akkor azokon gyárilag is lehetett, mert pont a kétezres évek elején kezdték elhagyni a benzincsapot.
A Hayabusa tulajoknál meg szinte kötelező "tartozék" a turbó. :W :)
Huh, szerintem abba kéne hagyni már itt ezt az off témát. :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65528) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Jogos, vissza a jelenbe :). Na szóval egy olyan kérdés hátha ti tudtok ra válaszolni.
Szóval adott a mocim (továbbra is Aprilia SR 50 Minarelli fekvő AC "94) szóval néha kicsit zavar az hogy nehezen áll meg a szekér (új fékbetét, fék kar fékbovden stb.) szóval fogni fog csak nem úgy ahogy en szeretném, (gumira meg van pénz :) ) szóval mivel amúgy is megvan repedve a blokk öntveny a hátsó felfüggesztés, tartó körül ami már meg lett heggesztve, de engem zavar es nem is tartom biztonságosnak.
Szóval keresgélek (nem újat 90...-ért) hanem használtat remélhetőleg sérülés menteset, es találtam bőven elfogadható árban Tárcsa fékeset, na most kérdés, hogy ez mennyire kompatibilis vagy mennyire kellene bele nyúlni a motor többi részébe. Az értelem szeru hogy uj fékrendszert kell hozza venni de az nem gond. Itt a többi rész a kérdéses. Szóval vélemény?

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65529) siti válasza sityupityu (#65527) üzenetére


siti
senior tag

hozzá nem értőként, benzincsap nem csak a gravitációs üzemanyag ellátó rendszereknél van? vagy a benzinpumpásoknál is van, csak éppen teljesen automata, mint a vákuumos benzincsap? (mondjuk a vákuumos csap is csap, csak nem kell kézzel állítgatni)

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

(#65530) rolcsi099 válasza sityupityu (#65522) üzenetére


rolcsi099
csendes tag

Végül megoldottuk, csak meg volt fázva a moci :D be let hozva a melegre és magától megoldódót :)

(#65531) rolcsi099 válasza sityupityu (#65522) üzenetére


rolcsi099
csendes tag

Végül megoldottuk, csak meg volt fázva a moci :D be lett hozva a melegre és magától megoldódót :)

(#65532) Stehe


Stehe
aktív tag

Sziasztok!

Teljesen új vagyok robogók terén, néhány vélemény hasznos lenne... :-)
Munkába járása, napi 8-10km-re BP-n keresnék egy megbízható, tuningmentes, gyári állapotú robogót. Japán márkákat preferálnám, mivel úgy hallottam azokra kevésbé jellemző a meghibásodás, illetve az autóm is Honda, ami már bizonyított...

Amit még nem tudok, hogy szükséges-e a nagyobb kerekű robogó, vagy pedig a kisebb kerekű is elég lehet. Kicsit félek attól, hogy egy kisebb kerekű orra esik egy nagyobb kátyúban...

Eddig az alábbi típusokat szemeltem ki, mit gondoltok? Illetve az is fontos lenne, hogy lehetőleg Bp 13.- 4. kerülete környékén találjak egy megbízható szerelőt, aki majd ért a választott típushoz.

- Honda Dio (AF34,57,62) / Yamaha jog: Kiskerekű rogobók, a Dio-t 3 altípussal is jelölik. Ahogy láttam, a jobb állapotóak 100.000 felett kezdődnek
- Yamaha Aerox: Külsőre szimpatikus nagykerekűek, viszont gyári tuningmentes példányt nem láttam egyet sem;
- Honda SH125 / NES125: Külsőre okék, árban úgy 200.000 körül vannak, nem tudom mennyire megbízhatóak, illetve megérik-e a nagyobb árkülönbözetet

Köszi előre is!

(#65533) üszök válasza Stehe (#65532) üzenetére


üszök
őstag

A listából mindenképp SH/Nes de csak rendszámmal,mert ha megfognak rendszám nélkül sokba lesz. A kis kerekűeket felejtsd el,hacsak nem vagy 165 centinél alacsonyabb,és 60 kilónál könnyebb,másképp kényelmetlen lesz mert kicsi. Plusz a sz@r utakon sem életbiztosítás a kis kerék. Az Aerox-ban lévő motort Minarellinek hívják,és még vagy 10 féle tipusba szerelik. Ha 50-es akkor inkább nagy kerekű, Scarabeo,Liberty.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#65534) dtsdexter válasza Stehe (#65532) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Bár még én is új vagyok de érdemes lehet a kiválasztott mocikál az alkatrész pótlást is figyelembe venni. Gondolom újat nem szeretnél, ami érthető hiszen nem olcsó. Ha nem akarsz tuningolni, és normálisan használod, ebbe bele tartozik a rendszeres szerviz lehetőleg egy szerelőt válassz aki pár nap alatt át nézi az általános várható hibákat és javítja azt. Nekem egyébként a későbbi Ditech is tetszik, van belőle valóban ami elmegy 50.000 et komolyabb hiba nélkül, használtan elfogadható az ára is.

Szóval vissza kanyarodva pár tipp a kiszemeltre:
- Alkatrészek beszerezhetőek-e
- Kiszemeltről vélemények keresgélése
- Vásárlásnál érdemes pár dolgot megnézni, azon kívül, hogy indul megy nem zörög mivel a tunning kizárva, és hosszú távra keresel így érdemes egy igen jellegzetes hibára figyelni ami a "majd én megoldom" és "elég ehhez egy csavarhúzó is" gányolásokat szűri ki, az pedig a szemre vételezés pl: a csavarokat.
- Kerékanya kopottsága, külsérelmi nyomok, Oldal dekniben lévő imbusz csavarok feje, az idomokban használt csavarok nem eltérőek-e, szemlátomás típusidegenek. A fékkarok keménysége (alap esetben ha jó állapotban van nem tudod behúzni csak egy negyedet kb).

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65535) Stehe válasza üszök (#65533) üzenetére


Stehe
aktív tag

Köszi a választ!

190 cm vagyok, úgyhogy akkor lehet a kiskerekű robogókat nem nekem találták ki... Először lehet kísérleteznék az 50-esekkel, mert nem tudom mennyire fog bejönni a robogózás, így jogsit még nem terveznék... Liberty / Scarabeo mennyire megbízható? Nagykereű 50-esek nem túl lomhák, lehet velük tartani a forgalom tempóját?

Először a típust szeretném tisztázni, utána pedig próbálok keresni hozzá egy megbízható szerelőt a 4. / 13. / 14. kerületben. Ha ez megvan, akkor megyek el nézelődni... Egyébként a fenti környéken tud valaki ajánlani egy jó szerelőt? Lehet először vele konzultálnék a lehetőségekről / típushibákról...

(#65536) sityupityu válasza siti (#65529) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

De, csak azoknál van. Hiszen pl egy honda dio-nál aminek a tankja a taposóműanyag alatt van sok értelme nem lenne egy benzincsapnak. De robogóknál még a felső tankosoknál is csak vákuumos benzincsapot szoktak használni, legalább is az utóbbi 15-20 évben kiadott robogóknál én nem nagyon emlékszem manuális benzincsapra.

(#65530) rolcsi099 Na, rendben. :) Ott valami kontakt hiba dolog lehetett.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65537) sityupityu válasza Stehe (#65535) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"Nagykereű 50-esek nem túl lomhák, lehet velük tartani a forgalom tempóját?"

Tökmindegy, hogy mekkora kerekű, egy gyári alap 50-es robogóval szerintem nem lehet a forgalom tempóját felvenni. Mondjuk belőlem alapból mindig a tuning beszél. :)

dtsdexter
Annyira azért nem kell becsinálni ha egy robogó nem gyári és van némi tuning benne.
Már többször is hangoztattam ezen a fórumon, hogy ha hozzáértő kezek tuningolnak egy motort akkor semmi gond nincs. Arról nem is beszélve, hogy a jó minőségű, neves cégek tuning alkatrészeiből összerakott robogó simán kibírhat annyit mint egy gyári, de inkább még többet. A tuning alkatrészek akár sokszorosan is verik minőségben a gyári alkatrészeket, nem véletlenül kerülnek annyiba. Persze ez mindig felhasználásfüggő dolog. Egy pályára épített robogó biztosan nem lesz hosszú életű, de az utcai szinten használt egyszerűbb tuningnak szinte csak előnye van a minimális többletfogyasztás mellett. Ha máshoz nem is akarunk nyúlni, annyit azért mindenképp megtehetünk egy gyári robogónál, hogy legalább a gyári variátort kicseréljük egy multira. Már ennyitől is érezhető különbség lesz, még a gyári csővel együtt használva is.

[ Szerkesztve ]

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65538) üszök válasza sityupityu (#65537) üzenetére


üszök
őstag

Az első bekezdéssel teljesen egyet értek. Rég jártam Pesten,de a forgalmasabb helyek még a szélső sávban is 70 körül mennek emlékeim szerint. Az meg egy teljesen gyári robogó nem bírja folyamatosan tartani,mert végsebesség közeli az állapot.

A másodikkal is,kicsit meg kell reszelni mindjárt jobb lesz.

(#65534) dtsdexter Ditech-et ingyen sem.

(#65535) Stehe 190 centi mindegyikre nagy lesz. :D Bele fog érni a kormányba a térded. SR,Aerox,mind kényelmetlen lesz. Bármelyik motor megbízható (a Kínaiakat kivéve) az előélet fontos. Menj el egy kereskedőhöz nézz meg pár tipust ülj fel próbáld ki melyik milyen. És 200k az ötvenesre is kellesz nagyjából ha fiatalt akarsz.

Én mindig azt mondom vizsgázz le, vegyél legalább 125-öt kevesebbet fog enni mint az 50-es,és sokkal jobban megy.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#65539) sityupityu válasza sityupityu (#65537) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Nem reszelek rajta, mindent így gondolok.

A Ditech témával egyetértek, elméletileg eltudnának menni sokáig, de gyakorlatilag meg inkább hagyjuk. :K

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65540) üszök válasza sityupityu (#65539) üzenetére


üszök
őstag

Szorri. :B Rosszul fogalmaztam. :B Azzal is egyet értek. A motoron kell kicsit reszelni,hogy menjen.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#65541) dtsdexter válasza sityupityu (#65537) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Ne nekem mond, nekem nincsen gondom vele :) a srác mondta, hogy kerülni szeretné.

Valóban egy gyári ötvenessel (főleg kezdőként) reszketni fogsz a forgalomba. Én csak úgy hívnám érdemes optimalizálni a mocit picit, ha nem értesz hozzá rengeteg jó szerelő van, megcsinálja neked. Idővel, úgy is gyorsabbat erősebbet akarsz majd, ami nem baj, csak minőségi alkatrészeket válassz. A Kínai és a hozzá hasonló alkatrészek hamar kopnak nem hozzák a kívánt eredményt akár nagyobb kárt is okozhat a többi alkatrészben, de ezt egy jó normális szerelő el is fogja neked mondani miből és miért az a plusz pár ezer forint.

Okmányok nélkül egy 125-el meg fog a rendőr az életed a helyszínen elveszi. Egy normális 70-es vagy húzott 70-es elég ahhoz, hogy kényelmesen érezd magad a városi közlekedésben, biztosítás legyen rá, lámpák működjenek, normális sisak kesztyű és egy jó anyagú dzseki legyen rajtad, és ha megállít legyél normális velük. Nem fognak basztatni.

A Liberti-ről csak annyit tudok, hogy bár kényelmes az ülés de nehéz a kormányzása, vagy csak nekem tűnik annak az SR-után ...

Normális tanácsot választásban nem tudnék adni, előbb utóbb a munkába járós motorból úgy is hobbi jármű lesz ami hoz és visz bárhova, csak győzd pénzel :) én 40-ért vettem az SR-t. Használtam egy nyarat és most elkezdtem kicserélni mindent ami nem volt szimpi, vagy úgy éreztem ráférne, meg mert jó bütykölgetni. Nulláról indultam neki, most már villás és dugókulcs, különböző mérőeszközök, mindenféle oldószer tisztítószer a legkülönfélébb szerszámok lehúzok birtokában vagyok. Szerintem kb idén egy 200-t elvertem rá, de nem érdekes bármikor jól jöhet az itt megszerzett tudás szerszám stb.:)

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65542) üszök válasza dtsdexter (#65541) üzenetére


üszök
őstag

Most csak úgy leírom: Ha elmútál 24 éves 90k a korlátlan jogsi,200k ért vettem rendszámos 250-es 4t robogót ami akkor 8 éves volt. Minimális baja volt,meg le volt járva a műszaki. 140 volt a végsebessége,ha finom voltam 3,2-t evett,ha mentem amit bírt 3,8-at. Most van 180-as 4t,kicsit sz@rabbul megy a bükkben,de hasonló a fogyasztása. A 70-es robogók meg alapból 4,5-5 lityivel indítanak. Volt 70-es robogóm ami 6 liter alá nem volt hajlandó menni.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#65543) dtsdexter válasza Stehe (#65535) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

"Egyébként a fenti környéken tud valaki ajánlani egy jó szerelőt? Lehet először vele konzultálnék a lehetőségekről / típushibákról..."

Az a baj arra fele annyira nem. Csak ezeket a helyeket ajánlották nekem korábban:
- Tutto Motor; (Lurdi mellet) Budapest, Könyves Kálmán krt. 16, 1097 (Alkatrészeket vettem itt vágják a témát) www.tuttomoto.hu

- Cool Mobil; Budapest, Határ út 39, 1203 (egyik srác foglalkozik és ért is motorokhoz, bár inkább nagyobbakkal foglalkozik) ww.cool-mobil.hu

- MOMO Motoros bolt; Budapest XX. kerület, Helsinki út 26 (itt is jártam, alkatrészért, ruházatért, korrektek normálisak ők is vágják a témát) http://www.momorobogo.hu/

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65544) dtsdexter válasza üszök (#65542) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Az jó értem :) Bár fogyasztással sosem foglalkoztam (Főleg mióta működik a vissza jelző) ha tankolni kell hát tankolni kell ez is benne van :). Nyilván jobban megy egy 125-ös a 250-ről már nem is beszélve, jogsit meg amúgy sem ártana megcsinálni. De kezdőként akkor sem ültetném fel egy 125-ös re. Elsőként (főleg ha használni akarja) inkább ezzel essen keljen. Jövőre leszek 30. úgyhogy igen én egy kicsit későn kezdtem neki de hát motorozni sosem késő :).

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65545) üszök válasza dtsdexter (#65544) üzenetére


üszök
őstag

Csináld meg,vegyél nagyobbat,többet nem akarsz 50-re ülni. :D
Mikor megvettem a 250-et ismi mikor meglátta azt mondta erre sem ülök fel. Mondom miért? Mert utána nem kell az 50-es. :D Igaza is volt,azóta harmadik rendszámost vette nemrég. :D
Fel lehet ülni kezdőként is 125-re, csak ésszel kell menni,meg kezelni.

"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"

(#65546) sityupityu válasza üszök (#65545) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ááá...hülyeség. A 2T tuningolás egy hobbi és életforma is egyben. :)
Én is nagymotorozom, de ez nem számít nálam. Sőt régebben nem is nagyon foglalkoztam segédmotorral, robogókkal meg pláne nem. 15-16 évesen már 250-es ETZ-vel csapattam jogsi nélkül utána meg jöttek a cross motorok.
Kb 8-10 éve fertőzött meg ez a robogótuningolás és azóta nem hagy szabadulni. Pedig jövőre már 39 leszek. :D Minimum két db 2T robogóm mindig van otthon amikkel bohóckodok. Bár most megfogadtam, hogy jövőre már befejezem. :D

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#65547) dtsdexter válasza sityupityu (#65546) üzenetére


dtsdexter
csendes tag

Na ezaz :) jó kis hobbi ez, az elmúlt 5-6 évben gépekkel foglalkoztam, mint az látható a profilom időközben felépült egy egész jó kis Gamer PC, 7.1 Onkyo szerzek házi hangfalakkal, tehát ott mar teljes az élmény. Kellet úgy hobbi na meg kellet egy ismerős akinek eladóval vált a motorja, meg két ős motoros kolléga (cbr meg a hornet az övek) akik kicsit unszoltak, hogy jó motorozni. Meg is szerettem egyből :). Úgyhogy újabb pénzverdét találtam :). Az 50es kategória főleg a Malossi része pont arról szól amit en szeretek. Butykoles, határok nélkül. :)😂😂

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65548) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Na megjöttek a hiányzó alkatrészek is:
- gyújtásalaplap (már eléggé elvolt oxidálódva)
- gyújtótrafó (össze volt forrasztgatva)
- Kuplungtengelyhez a szimering (ezt mikor leszedtem átnézni nem cseréltem ki)
- Új szívócsonk (ez is már elöregedett, repedezett)
- Új légszűrő, berúgó rúgó, benzinszűrő meg egy jó állapotú aksifedél idom (ez már nem volt meg mikor megkaptam, csak a zár maradt meg :) )

Szóval 2.-án elkezdődik a motorikus alkatrészek össze szerelése és beállítása.
9.-én pedig az idomok javítása, újra festése és fényezése. amíg száradnak az idomok, addig kicserélem az olajakat (első villa, első fék és hajtómű olajat.)

Már csak az első lámpára kellene valamit kitalálnom. Azon felül, hogy már eléggé bemattult a foncsor, amúgy is gyenge a fényereje már a gyári 12 25/25 öt cseréltem 12 35/35-re igy világított kb 2 métert (Halottnak a csók). Gondolkoztam leden, de a legjobb egy projektoros lámpa átépítése lenne. Nyilván alakítani kellene a fejidomon, csak azt még az előtt mielőtt lefényezem. Nagy dilemma, nem olcsó, viszont lehet vele látni este is.

Amint idő engedi mehet egy kis téli csapatás :) (feltéve, ha nem fejvakarás lesz, hogy "demiért" nem megy)

Addig is boldog újévet mindenkinek :)

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65549) dtsdexter


dtsdexter
csendes tag

Meg van az új motorom :P :D :D :D Vespa 150 TAP :D :D

https://youtu.be/GI1pQS3fbgc?t=9m34s

[ Szerkesztve ]

... esküszöm, gyári főnök ;)

(#65550) siti válasza dtsdexter (#65549) üzenetére


siti
senior tag

ha nincs rá jogsid és rendszám, akkor ezzel fognak igazoltatni...

Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.