Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [FLATRONW:] RIP Youtube Vanced
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [GoodSpeed:] A Windows 11 23H2 telepítő esete az Intel Ethernet Controllerrel-I225-V 2,5 Gbps
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
EQMontoya
veterán
Szerintem mindketten. Az előzés nagyon szűk lett, bár elfért volna, a másiknak viszont a kormányelrántása ritka nagy marhaság volt, fékezni bőven elég lett volna.
Same rules apply!
runner 125
nagyúr
Abból indulnék ki, h ki idézte elő a balesetet.
A kamion előtt haladó autó nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett, megcsúszott (aminek persze lehet más oka is - rosszullét, stb.), és pont szerencsétlenül a videóst megelőző autót is meglökte, ami telibeverte a nyergest. Hab a tortán h még a videós (teherautó? Elég magasnak tűnik a videó perspekívája) is belerohant az egészbe.
mod.
Jah h ő bepánikolt az előző autótól és azért rántotta el a kormányt?! Jajj. Közel sem volt ez alap esetben annyira veszélyes szituáció, h egy gázelvétel / enyhe fékezés ne lett volna neki elegendő. Simán befért volna az előző autó.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
DeFranco
nagyúr
aki balról bekúszik előzve
miatta váltott irányt - menekült - a szembe jövő, hogy elkerülje a frontális karambolt, számolva azzal, hogy a mögötte jövő húsztonnás tütü valószínűleg májkrémet csinálna belőle meg az utastársaiból.
és mivel az előző fél késztette hirtelen irányváltásra a szabályosan közlekedőt, ő a hibás.
(és rajta kívül mindenki a sztoriban, mert mindenki relatív gyorshajtott és nem tudott megállni a kellő időn és távolságon belül )
@runner 125: ránézésre ez tükörjég. nem értek a fizikához és az extrém körülmények közötti vezetéshez, de a tök fejemmel el tudok képzelni olyat, hogy abs nélkül kis-közepes fékezésre is beblokkol a kerék és keresztbe fordul a kasztni. persze akkor nem kellett volna ennyivel menni, világos, de mögötte meg a kamion gondolom tolta erősen, letérni meg nem volt mód. mögötted is ment már gondolom ukrán-orosz kamionos, tudod milyenek.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Ezzel csak annyi a problémám, hogy az Ő megijedése azért közel sem volt annyira indokolt a szitu alapján, elfért volna az az előzés még akkor is, ha nem is lassít.
Same rules apply!
DeFranco
nagyúr
ööö... szerintem tök reális, hogy megijed ha mögötte kamion szembe meg repeszt egy barom a tükörjégen. senki sem terminátor, hogy koppra bemérje, hogy épp még befér vagy nem fér, esetleg be van drogozva a szembe jövő és felnyársaltatja a húsztonnással.
neki inkább joga van beijedni egy ilyen helyzetben és elrántani a kormányt, mint az előzőnek ezt a helyzetet előidézni. a tegnapi audisnak is majdnem kiadta... mentsük fel akkor azt is.
EQMontoya
veterán
Egyetértek annyiban, hogy nyilván hibás az előzést végrehajtó is, csupán azt próbáltam leírni, hogy szerintem a másik fél kellően túlreagálta és rossz döntést hozott. Még ha neccesnek is érzi, inkább finom fék + motorfék, hogy ne a falba csapja a kocsit...
Same rules apply!
DeFranco
nagyúr
az úgy megfelel, ha azt mondjuk, hogy hibázott, de nem ő a hibás? szerintem fedi amit leírtunk
runner 125
nagyúr
Pánikhelyzetben ha szembeelőznek, átrántod a másik sávba a kormányt? Főleg úgy, h egyértelműen látod, az előző autó épp egy kamiont előz, ami mögötted is jön szóval ha az előzőt nem is, a kamiont tuti telibekapnád?
Szerintem teljesen evidens, h egy általános közlekedési szituációban, ahol az út mindkét felén van menekülőútvonal (értsd nincs szalagkorlát, enyhe árok, netán szélesebb a padka) jobbra húzódik / rántja el a kormányt az ember. Persze sok múlik a rutinon, helyzetfelismerésen, de továbbra is úgy gondolom h indokolatlan volt a pánikolás és rosszul cselekedett h berántotta balra, eleve szalagkorlát volt az út ezen szakaszán és ugyanúgy egy kamion jött szembe 2.-ként. Padka viszont jelen helyzetben bőven elegendő menekülési teret jelentett volna valós pánikhelyzetben, de ismétlem, szerintem ez közel sem volt az.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
DeFranco
nagyúr
hibás döntést hozott, ez ok (bár szerintem ebben a helyzetben védhető) a kérdés viszont az volt, hogy ki volt a hibás, ki miatt alakult ki a baleset. és ez szerintem az volt, aki előzött. hibázni kb. mindenki hibázott.
a kamiont csak sejted, nem látod, és azt sem látni, hogy mi miatt sodródott így ki, lehet pont azért mert fékezni akart, vagy jobbra rántotta a kormányt, csak megcsúszott, és túlkorrigált balra, ettől sodródott át. sok tényező van, amit nem látunk, csak sejtünk, viszont az biztos, hogy nem alakult volna ki a szituáció, ha nem ment volna bele a necces előzésbe a szembe jövő.
@Typhoon47: lásd ez a hsz. (amúgy meggyőződésem, hogy 10-ből 9 ember innen a fórumról is elcseszte volna ezt a szitut, így vagy máshogy. nagyon necc egy ilyenbe belekerülni, a gurulós forgószékből háromszor megnézve triviál, de ott a többség blokkolna keményen.)
[ Szerkesztve ]
Typhoon47
őstag
Nem ő volt a hibás. De az ő hibája miatt lett tömegkarambol a végeredmény. Aki ilyen faszul átrántja a másik sávba (?) a kormányt, azzal nem lehet mit kezdeni.
"Education is important but big biceps are importanter"
A hibás Te vagy, hogy marhaságokkal akarsz flémet
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
neduddki
nagyúr
HI!
hany hallott volt?
udv
neduddki
p.s. gumi tema: visitva rohog: - )))
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
TaaT
veterán
Passz, nem találtam beszámolót róla, csak orosz oldalakat dobott fel.
bitpork:
Give them hell Ukraine!
hobizoli
nagyúr
a hatso kerek tapadasa adja az iranytartast kanyarban
több drón kell ;P
hobizoli
nagyúr
ha nem tudja felmerni, ne jarjon kozuton
pont qrva felesleges volt az, amit csinalt
beleallt a fekbe es azert ment ki a segge
több drón kell ;P
#27813376
törölt tag
Aki akamion előtt ment. Amelyik előzött, az teljesen nyugodtan befért.
Qru
MODERÁTOR
Mert az emberek többsége jobban tudja kezelni egy esetleges megcsúszásnál ha az autó alulkormányzott mint ha túlkormányzott. Ezért érdemes inkább hátra tenni a jobb állapotú/jobban tapadó gumit attól függetlenül hol hajt az ótó.
#nincsbennetarcsi
raczger
őstag
UP, felhozom újra a dolgot, ha esetleg tud valaki megbízható szervizt a 11. kerületben ne tartsa magában
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
ReSeTer
senior tag
Mi a véleményetek a 10. gen (2008?) corolláról? Mondjuk egy benzin 1.6-tal?
[ Szerkesztve ]
runner 125
nagyúr
Nyilván, ebben az orszában mindenki Fittipaldi, határon kanyarodik és gumimelegítő nélkül nem hagyja el a garázst.
Abból indulok ki h, mindig a hajtott kerék van kitéve nagyobb terhelésnek, az kopik hamarabb, azt kell előbb cserélni. Persze, ha a nem hajtott hátsó gumik valamiért jobban kopnak, mondjuk 30%-osak, oda raknám én is az új szettet - aztán másnap rendelnék előre is kettő ugyanolyan újat. De, nem hiszem el, h van olyan közlekedési helyzet, amikor egy 70-80%-os használt hátsógumi ne tapadna úgy, mint az új és pont ezen a 20-30% kopásszinten múlna bármi is...
Azt hol írták le, h az alulkormányozott autót jobban kezeli az emberek többsége? Szerintem meg pont ott megy a pánik, ha megindul az eleje kifelé. Elkezdik össze vissza tekergetni a kormányt, fékkel kombinálva, míg a hátsó megcsúszás egy kis gázelvétellel, komolyabb megindulás esetén ellenkormányozással megfogható, korrigálható.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Qru
MODERÁTOR
Elég egy vízrefelfutás, vagy egy elmért kanyar ahol pl szárazon simán átmész vizes aszfalton már lehet nem. Kicsapja a hátát az ótó aztán pisloghatsz az árok széléről a rommá tört kocsidból.
Ha Fittipaldi vagy akkor mehet hátra a rosszabb gumi ha nem akkor meg a jobb.
Haver muterja így törte rommá a Puntóját. Meglepődött mikor hirtelen kellett (volna) kitérő manővert tenni. Kitört a segge és rommá törte a kocsit.
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
azért van, mert nem ladán tanultak vezetni, télen, 1 hátsó pár téli gumival, elől meg a 10+ éves nyárival
neduddki
nagyúr
HI!
najo ezt a setitseg ijjen hangoztatasat mar nembitrom /moast marertem mije votlneked bonyolult 3gomb kezelese a aeg msogaton:- )))/
guggolelsolinkeamgvezetesi treniganyag: "Az alulkormányzottságot a gyártók szinte beépítik az autókba, különösen oly módon, hogy a legtöbb személyautó elsőkerék-hajtású. Ha egy ilyen autóval megtapasztaljuk az alulkormányzottságot, nincs okunk különös zsonglőrködésre, elég kicsit nyitni a kormányszögön, ezzel egy időben elvenni a gázt, esetleg kicsit fékezni, és az autó pillanatokon belül visszatér az ívre, mivel a leírt mozdulatokkal visszahoztuk a tapadást az első kerekekre, ami alapfeltétele az irányítás visszaszerzésének. Nagyobb gondot okozhat a túlkormányzottság, főként, mivel ez a ritkább és nehezebben kivédhető jelenség." from
dfe hasonlot talalhacca bmw-tol is
neha elgondolkodm Te vezecc egyaltaln? voltal Tevezetesitrningen? probagattad maraz otot csuszos-havas-jeges uton hatarhejejzetbenhogyhogyan reagal? nembajha nemdelaeg ne hngoztasd a HUJJESEGET
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
tomiii.
aktív tag
én maradok az előre a jobb gumi dolognál, elég parás ha az ember kanyarodna a kocsi eleje meg egyenesen megy, pl vizes aszfalton, de a vizet lehet porral, vagy hóval is helyettesíteni. egy megúszott seggű autót még mindig könnyebb irányítani, mint egy irányíthatatlanná vált autót, bár lehet csak én szoktam hozzá nagyon a hátsókerekes autókhoz
Qru
MODERÁTOR
Fittipaldííí!!!44!4!
kornelka: Én a 4 évszakosra esküszöm. Az mindig kihívást tartogat.
#nincsbennetarcsi
neduddki
nagyúr
HI!
az hogy az emberbegyakorolta hogymitkezdjena tulkormanyzostaggal az mas teszta, ez nem tobb mint 5%, de megezisoptimista
Juliacsak utan 3 napigtanultam a pozsoval,hogymit kezgyek vele
udv
neduddki
mod: kornelka:tudo mndeki bearazza magatmegacsaladjat...
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Kornel
veterán
most komolyan, annyira szar lehet egy négyévszakos?
akarok egy priust, de nem akarok két szett gumit rakni rá
MunezXBK
nagyúr
Fater Suzukiján 4 évszakos van, hóban nem bírtam vele kanyarodni.
régen nem volt ilyen flanc, azt se tudtuk hogy vannak évszakos gumik, és mégis mindenki elközlekedett
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
neduddki
nagyúr
HI!
felvagtokittena teligummira meg a mindenfekl oaljokra lofax stomil diagonaltelnynyaronnicnsis annal jobb meg a 15w40es olajisjobarmibe*
udv
neduddki
p.s. kmhhhhhhhmmmmmm
mod:foleg pdpassatba a legocsobb, me atutjasokalja otobotosajnlasat mert csak learjanyuni:- )))
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
igazad van, a radiált kihagytam
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
runner 125
nagyúr
Vízrefutáskor melyik kerék ér előbb a vízre?
A kopott első, vagy az új hátsó?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
rgqjx
aktív tag
Ha ilyen stílusban/hangnemben próbálod felvilágosítani a fórumtársat a véleménye helyességéről, akkor gondolom te sem veszed rossz néven, ha hasonlóképp kapsz néha emlékeztetőt arról, hogy milyen hatást fejt ki irományod szándékos eltorzítása, amivel megnehezíted a fórumot olvasók dolgát.
neduddki
nagyúr
HI!
enrohogokrajta hakivancisvagyra:- )
kulombwenis nemvelletenem nemisregnevotlrola szo
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
ja, az autó sika-mikát ki is felejtettük.
jössz te itt mindenféle angol méregdrága huncutsággal, amikor mi a zsigát simán Fobizánnal mostuk és jó volt.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
neduddki
nagyúr
HI'
a jbbelésomajdajobb hatso,. tehatz akkorjobb oldalrakel rakni a jobbgumiket???
udv
neduddki
mod: Dluinet:igazadvammegyek es klassikusocsoh0mkt szoropka femener:- ) /amugycsakoitthondrakat kintocson hozzalehtjutni.../
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Qru
MODERÁTOR
Rükvercben? Nyilván az első de akkor is cseszheted ha a kitör a segge és nem tudod megfogni. A tény ettől tény marad. Az emberek többség jobban tud korrigálni ha az orrát tolja a kocsi mintha a seggét.
kornelka: Ha arra használod amire tervezve lett akkor élhető bőven. Nyilván az alpoknak télen ne indulj neki vele de így városban ahol takarítják az utakat télen is rendesen, használható. Nyilván nem lesz olyan rövid fékutad így sem mint egy lágy téli keverékkel de a nyárihoz képest nagyságrendekkel jobb.
Szóval hétvégi autósnak aki nem megy sokat nyáron és télen se indul el ha rendes hó van annak nem rossz választás.
Látod én is azzal nyomom és még élek...
#nincsbennetarcsi
giigz
veterán
Amikor még a 10-12 éves 3 mm-es Kormoran télivel jártam, egyetlen egyszer sem akart elmenni a hátulja, viszont előre kellett volna tapadás, vízen fékezéskor kerekek blokkoltak, vízen kanyarban azonnal tolta az orrát... Jó párszor volt ilyen, viszont seggkitörés egyszer sem
Qru
MODERÁTOR
Ezért nem tört ki a fara mert az első előbb elvesztett a tapadást mint a hátsó az adott körülmények között. Ha elöl jó gumid lett volna hátul meg kopott akkor vetted volna észre azt miről írtam, hogy kitör a fara könnyen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Ja, meg gyerekülés se volt, mégis mind felnőttünk, sőt, hátsó (de néha még első) biztonsági öv sem volt, nemhogy légzsák, meg ABS, meg ESR, meg gyűrődőzónák.
Kisvárosunkban gyerekkoromban volt talán 100 autó összesen, nem csoda, hogy állandóan az utcán fociztunk, most csak a mi utcánkban van vagy 15 az itt lakó 12 családra, pedig hármat kell kanyarodni a főútról, mire egyáltalán idejutsz, és a célforgalmon kívül nem jár erre szinte senki.
Gyerekként a főutakon biciklizgettünk csak úgy hobbiból 20-30 km-eket egyik városból a másikba, alig volt forgalom, most ha nincs bicikliút, gyakorlatilag öngyilkosság kimerészkedni lakott területről.
70-es, 80-as években a magyar utakon 100 LE már jóformán versenyautónak számított, az autók gyorsulása, dinamikája, mérete, ereje is teljesen más volt, 100-120 már bőven autópályatempó volt, és gyakorlatilag végsebesség egy ladával, trabanttal, wartburggal, daciaval.
Egy Bp-i út innét a világ végéről egy napos program volt, és még csak nem is oda-vissza útról beszélek. Most beülök a kocsiba, és a megengedett legnagyobb sebességeket betartva is 2-2,5 óra alatt háztól házig fent vagyok valamelyik belső kerületben.
Szóval lehet jönni azzal, hogy minek kell ez a sok frinc-franc, csak azóta egysmás azért változott körülöttünk - és főleg mi magunk is változtunk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-v-
addikt
Épp ellenkezőleg, ha az elejét tolja az az ösztönös reakció, hogy elveszed a gázt, ami a jó reakció is, ez megy mindenkinek... és nem pördülsz meg. Túlkormányozottságot az agy picit másképp érzékeli, mivel mögötted történik nem előtted, ezért ijesztőbb is és ott ösztönösen nagyon sokan nem tudják ám mit kell csinálni, megpördülsz árok/szembe sáv szevasz. És ha tudod mit kell csinálni se biztos, hogy meg tudod fogni. Nézd meg vezetéstechnikai tréningen akik szemetebb alattomosabb autóval vannak, még úgy hogy azért vannak ott hogy ezt gyakorolják, meg tudják mit kell csinálni se mindig fogják meg ...
ReSeTer
senior tag
melyik átlag fittipaldi tudja, hogy első tengely megcsúszásakor, vissza kell egyenesbe vágni a kormányt és gázt elvenni? Aki látja, hogy az autó eleje elindul egy jobbkanyarban, és elkezd a szembe sávba menni az autó, nem fogja egyenesbe rántani, hanem még jobban bekormányoz, amivel ugyanúgy csúszni fog, ja és padlófék, ami megint nem feltétlen segít.
Nézzük a hátsó kerekes történetet:
Ugyanúgy jobbos kanyar, átúszik a hátulja szembe sávba, de talán van annyi lélekjelenléte az illetőnek, hogy valamennyire átcsapja az ellenkező irányba a kormányt, amivel még az autó eleje a saját sávjában marad, így ha jönnének szembe, max az autó hátulját csapja el, míg az első kerekes csúszásnál már a fülke van a szembe sávba. Na melyik a jobb?
Egyébként ez nem feltétlen általános jelenség, mert meglehet úgy is csúszni hátsóval, hogy átmegy az eleje is, de látod, első kerekes csúszásnál nincs idő korrigálni.
[ Szerkesztve ]
Első: szmájli van az off hozzáoszlásomban
második: MunezXBK: Fater Suzukiján 4 évszakos van (én csak az apja "hangja" voltam, mármint miként érvel az apja a fiának, ebben az esetben MunezXBK-nak )
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Nkboy
senior tag
És mit kell tenni összkerekes autónál ?
Mondjuk egy EVO-nál?
[ Szerkesztve ]
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
ReSeTer
senior tag
Attól függ, melyik a primer tengely. Ez hajtásonként változik.
Már ha a mai "összkerekes"-ekről beszélünk
Egyébként ha állandó fix összkerék hajtás van, akkor szerintem ahol a súly van, az fog megcsúszni. Komolyan nem vagyok benne biztos.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Az előtted lévő hsz-ben ott van amit reagálnék erre. Olvass vissza bátran.
#nincsbennetarcsi
ReSeTer
senior tag
Arra gondolsz, hogy az átlag jobban tudja, hogy EGYENESBE kell vágni a kormányt? Merthogy egy igazi első kerekes megcsúszásnál nem lesz elég a gázelvétel.
Egyezzünk ki abban, hogy az átlag nyom egy padlóféket, aztán csá.
neduddki
nagyúr
HI
de ugyis atterhelk elore es ez ,meg megnoivelt kornmeyszog esetenis segit, az pedig hoy egy eltag osfor elsokerek csuszasnal jobbna tud korrigalnimint hatsonal az a szakmavla foglkaozokm mar oelg regen tugyak
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
Qru
MODERÁTOR
Nem. Arra, hogy sima gázelvételre vissza áll az ívre.
mod:
Nkboy: Kitartott gáz + 1 ima.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi