Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
Ha nem rohad, filléres fenntartani. Főleg lakatossal nézetném át
8V a jobb motor amúgy is, eddig oké. 200-250 alatt csak hegesztendő van, de 350 felett szerintem nem nagyon ér a fapados felszereltség miatt
[ Szerkesztve ]
ngaba
aktív tag
Köszi.
IOX
tag
Sziasztok! Tud abban valaki segíteni, hogy olyankor mi van ha eladtam 5 órája egy autót. 200 km mentem vele, tehát nem tudok az állapotáról semmit. Beírtam az adás-vételibe " nem vállalok szavatosságot". A vevő szerint folyik belőle az olaj mire hazaért, és ráz az autó. Beleírtuk az adás-vételibe kézzel ezt is "megtekintett, kipróbál állapotban cserélt gazdát az autó.
molnarpeter
nagyúr
Gyorsan add le kormányablaknál az adásvételit. Fogadjunk, hogy kapsz majd autópálya használat témában csekket
Hány éves, mennyi a km?
[ Szerkesztve ]
rbalint88
addikt
Olcso auto volt es rezboruek jottek? Terelje jogi utra, egy forintot ne adj neki.
Marky18
aktív tag
Klasszik atveres, jelentsd le az eladast es legyen gyorstarcsazon a rendorseg, ha jonnenek a tesakok.
Pont igy tortent, amikor apam eladta a kocsijat o meg kapott egy gyorshajtasi csekket is, 200+ kmh-rol. Elhajtotta oket a fenebe.
while (!sleep) sheep++;
IOX
tag
Nem ott lakom ahol bejelentve vagyok. Holnap lejelentem. Van online mód a lejelentésre? persze, hogy tesák. Ügyvédhez akarnak menni, ma visszahozzák tréleren, mondtam, hogy oda viszik ahova akarják.. Letiltottam a számukat.
Qru
MODERÁTOR
Kamu, ne ulj fel nekik. Arra keszulj, hogy lehet sokaig fognak a nyakadra jarni miatta.
#nincsbennetarcsi
IOX
tag
Írtam üzenetet, h ne keressenek, bemondtam telefonba fel lesznek jelentve zaklatásért ha hívogatnak.
molnarpeter
nagyúr
Na akkor nonstop trélerre van pénz, féltengely csukló meg drága.
Remélem nem csak dátumot, hanem pontos időt is írtál az adásvételire.
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
IOX
tag
Olyanok a szerződések ma már.
tepenzed
őstag
Katalizátor már nincs benne, az tuti.
IOX
tag
Ma lejelentettem a kormányablakban. Előttem vették pályamatricát a kúton + tele lett tankolva. Gondolom hazafelé kóstolgatták a 170 Le-t. Mindenesetre csend van. Nem lehet megmenekülni azzal ha beírod nem vállalsz felelősséget. Azért ez elég rossz hír ha eladod a használt autódat... Bár használatutó eladásnál csak az lehet a rossz ha valamit összemókoltál, h el tudd adni és ezt tudja bizonyítani a vevő. Ma eléggé körbejártam a témát. Csak peres úton tudná érvényesíteni a jogait. Olyan nincs, hogy adjam vissza a pénzt és visszahozza tréleren az autót, ez ma kiderült.
Persze hogy nincs. Maganszemelyek kozott ez ugy mukodik, hogy ha neki valami baja van, akkor polgari peres uton rendezheti. Evekig elhúzódhat es csak olyan hibak miatt kell tartania az eladonak ami rejtett hibának minősül. Tobbe van a leves mint a hus, kis értékű autonal soha nem éri meg jogi utra terelni a tortenetet.
ReFleXx
addikt
200kmt mentel ossz vissz a kocsival amit eladtal?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Qru
MODERÁTOR
Lehet orokolte pl.
#nincsbennetarcsi
IOX
tag
Aha+a párom is 200-at, most tudtam
meg, Neki vettem, aztán összevesztünk.
[ Szerkesztve ]
akooos
veterán
Szombaton én is eladtam egy autót, 200 lóerős, kipróbáltuk együtt a szimpatikus úriemberrel és a társaival akivel jött, elmondtam, hogy mi a problémája, meg is mutattam, viszont az adásvételibe nem írtam bele, hogy nem vállalok felelősséget. Elmondtam neki, hogy 24 éves autóról beszélünk, kemény 300.000 forintos nagyságrendben, ha vissza akar jönni reklamálni, felgyújtom az autót a szeme előtt, azok után, hogy megmutattam és elmondtam mindent plusz egy csomó alkatrészt adtam hozzá jófejségből, ahelyett, hogy specifikus csoportban eladtam volna...
Ahogy elment az autóval, már töltöttem is fel ügyfélkapun pontos perccel kitöltve az adásvételit. Eddig csend van, de ha visszajön szenvedni akkor én is ezt az elvet fogom követni, pereljen be, 24 éves, 200k km-es autóról van szó... Hiába 200 lóerő, baja is van...
az Atkinson ciklusú GDI-k is ugyanúgy kokszolódnak?
[link]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
IOX
tag
Annyit tudtam meg, hogy nem új autóknál a korából adódóan elő jövő hibákat nem lehet felróni az eladónak, csak az olyanokat amik azért jönnek elő mert eladás előtt a vevő összerakta (van egy eltitkolt hiba)azzal, h talán nem veszik észre. Régen voltak olyasmik, h hátsókerék hajtású autó diffijébe olajos faforgácsot tettek, ilyenkor nem szólt/búgott. Azt gondolom, h amikor kipróbáltuk nem rázott az autó. Mi mentünk vele 400 km-t nem jött elő ez a gond, 2 hete volt friss műszakija. Olajfolyás sem volt amikor megvették. Szerintem megküldték rendesen hazafelé. Amikor kipróbálta akkor is én szóltam rá mert rugdosta a városban és nem tudnám bizonyítani azt, h ki vezette ha lefényképeznek . 3500-ig forgatta (automata váltott már fel)egyesben miután megtudta, h 170 Ló van a motortérben. No majd kiderül. Egyenlőre csend honol. Ja, az mindenképpen kell a szerződésbe, hogy milyen hibákat jeleztél a vevőnek.
[ Szerkesztve ]
IOX
tag
Általában a közvetlenek kokszolódnak VW, Peugeot, Citroen, Mini is.
Qru
MODERÁTOR
Igen, a befecskendezes modja ugyanaz mint az Otto motornal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
IOX
tag
Háát, azért az a 3.8L még nem sikerült semminek https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html
ja, ettől nyilván tekintsünk is el, nem érdekes a fogyasztása a autónak
ha 10 liter alatt van, akkor oké
éves 3-4 ezer km-re majdnem mindegy
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Tothgera30
Ármester
Mondjuk évi 3-4 ezer km számottevőleg megkérdőjelezi a szgk. fontosságát, lényegesen gazdaságosabb alternatívák mellett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
IOX
tag
Nemár, annyit megyek bringával, jó, mondjuk az elektromos.
Mi évi 4.000km-re (ovi, bolt járat) 500e Ft-os C corsát használunk. A 2 gyerek + ovis cuccok cipelését, heti bevásárlás hazahordását tökéletesen abszolválja. Igaz, eszik közel 10 litert ilyen felhasználással, most is 9.66L/100km lett a fogyi Nagyon nem érdekel, mert vagy 2 hónap mire leürül a tank. Nem igen látok kényelmesebb alternatívát erre a célra, ami jobb ár-értékben. Elektromos autó tök jó, meg tök szép, de 5-10x ennyiért sem kapnék...
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Csomo elethelyzet van amikor ekkora tavra sincs ertelmes alternativa.
#nincsbennetarcsi
mettyuz
tag
Mesterek és urak!
A feleségemmel második autó vásárlásán törjük a fejünket (épp jó időben). Kiköltözünk agglomerációba, a tömegközlekedés egyelőre nem opció.
Van egy 2018-as, 1.6-os szívóbenzines Kia CEED-ünk, amit jellemzően párom hétköznap használ, hétvégén pedig szülőkhöz / barátokhoz / vidékre járásra. Egyelőre két opcióban gondolkozunk
A) veszünk neki egy kisebb autót (Kia Rio, VW Polo, Honda Jazz, Hyundai I20, Suzuki Swift, Nissan Micra stb). Ebben az esetben full városi / agglemerációs üzem, napi 2x30 km. Elvárás a viszonylag sok légzsák, élhető műszaki színvonal.
B) nekem veszünk egy autót. Ebben az esetben napi szintén 2x35-40km. Ebben az esetben a CEED átlényegül hétköznapi anyataxivá és ez az autó lesz az utazós (szülők, barátok, nyaralás, síelés, stb) autók. szerk: éves futásteljesítmény ~30.000 km
Itt preferencia a nagyobb családi (kombi) jelleg, márkára típusra az alábbiakban gondolkozom egyelőre:
-Ford Mondeo MK5
-Passat B8
-Mazda 6 (2017 utáni)
-Opel Insignia (2017+ 2gen)
-BMW 3 F30/G20 - G20-al volt jó másfél évig tapasztalatom
-Audi A4 B9
-Mercedes C W205
A német prémium trio esetében az egyel nagyobb modellek is játszanak, bár azok ki-kilógnak a budgetből.
Budget: 2-10M Ft ; 500k/ év környéki fenntartás (casco és kötelező nélkül)
Évjárat 2016+
Sokat nem segítettem bevallom, racionalitást szeretnék vinni a helyzetbe, de egy Sandero / Vitara / Duster fölött minden érzelmi kérdés
Köszi előre is!
Üdv,
mettyuz
[ Szerkesztve ]
Beteg ez a világ, őrültnek titulálnak, ha nem állsz be a sorba, téged is kiutálnak
molnarpeter
nagyúr
Töltés otthon, célpontban megoldott esetleg? Plug-in hibrid vonalat nézném erre a felhasználásra egyértelműen. Ha kell a két autó, akkor lehet Ceed cseréje megfontolandó, szaladgálni PHEV (Ampera?), illetve ha jól értem, hogy mindkét kocsi ingázik, akkor Passat GTE még érdekes lehet.
Ha Plug-in hybrid is játszik, akkor nézz rá a Ford C-max energi-re. Kényelmes, erős, gyors, biztonságos, otthon is tölthető, tele van extrákkal, de nagyon kicsi hátul a csomagtartó.
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
vzsryl
nagyúr
Inkább kényelmes nincs.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Qru
MODERÁTOR
Jah, igaz. Jarhatnek gyalog is a telekre vagy esetleg lohaton. Vegulis csak kb 100 km…
#nincsbennetarcsi
mettyuz
tag
Tervezünk napelemet tetetni a tetőre, onnan a töltés kialakítása már nem nagyon kaland.
Az Ampera nem játszik, sem nekem, sem a feleségemnek nem tetszik.
A Ceed cseréje necces, ott a "tetszés" faktorral nehéz szembemenni.
Ami tetszik a feleségemnek jelenleg: XCeed, Mini, Golf VII/Gold VIII, Lexus UX, Mercedes A.Í
Ezekből nem rentálisan ha cserélnénk a mintkét autót viszonylag eltartana a megtérülés (még 700-800 forintos benzinárral is)
Autópályán a GTE-ben lévő 1.4 TSI mennyire fogy el / mennyi tartalék marad benne?
@icemad: nem rossz, a csomagtartó tényleg nem acélos
Beteg ez a világ, őrültnek titulálnak, ha nem állsz be a sorba, téged is kiutálnak
Qru
MODERÁTOR
Nem fogy el, a villanyhajtas vegig ott van.
Esetleg Volvo V60 D6 phev?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Ha úgy állsz hozzá, hogy nincs csomagtartó, akkor nem csalódsz akkorát. Viszont 8 másodperc alatt van 100-on, tisztán elektromos üzemben meg elmegy 30km-t. Átlag fogyasztás is 6-6.5 liter, ami nem rossz egy 187 lóerős 2 literes benzinmotortól, úgy, hogy majd 2 tonna a verda. Azt nem tudom, hogy Magyarországon kaphat e zöld rendszámot, szerintem igen, talán ez is szempont lehet. (Én Hollandiában élek.)
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
IOX
tag
Karbantartásnál figyelembe kell venni, hogy azért amiben elektromos hajtás van, azt nem minden szervizben fogják megcsinálni. Pécsett vettem egy használt Insight-ot tavaly. Az ottani Hondában még a hibrid rendszert sem tudták leellenőrizni vásárláskor. Ment is a háztól.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Papírforma szerint random autószerelő nem is nyúlhat a hibridekhez, tisztán elektromosokhoz, a magasfeszültség miatt külön képesítés kell hozzájuk, ami valszeg keveseknek van csak meg, a többség nem is vállalhat érte felelősséget.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Mint a 2.0 TDI lényegében de nincs egyedül, villany rásegít elég sokat azon felül is. Szíjas vezérlés, kb. a legjobb változat ebből a blokkból.
vzsryl
nagyúr
"Mint a 2.0 TDI lényegében"
Csak egy pár százzal (6-700) magasabb fordulatszám és nagyobb (~1-2L) fogyasztás.
A dinamika oké (amúgy érzésre szerintem az sem egyforma), de a másik két dolog már jobban érzékelhető.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Tothgera30
Ármester
Itt leginkább az a gond hogy az 500k-s autóval, ha mindent meg akarunk neki adni, havi szinten rágurul egy olyan összeg ami éves szinten legalább az autó értéke. Ezt tíz évre matekolva már lehet egy használt E-Up behozná. Pár éve barátom állami támogatással, full extrával 5,5m körül vette, és belterületen irdatlan kellemes.
#207430 Qru: Alternatíva van, csak lassabb és kényelmetlenebb.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
mettyuz
tag
@molnarpeter / @IOX / @Qru /@Icemad
Nagyon köszönöm az infókat, tippeket. Lényegében az egyikkel itt húzok magamra nyűgöt, a másikkal ott, a harmadikkal amott. Futok pár kört meg nézegetem még itt a dolgokat
Beteg ez a világ, őrültnek titulálnak, ha nem állsz be a sorba, téged is kiutálnak
vzsryl
nagyúr
Ez így rendben van, de kicsit gondolj ebbe bele mélyebben.
Ha 10 évig nem használ semmilyen autót, és annak a fenntartására feláldozható pénzt félrerakja, akkor marad a gyalogszer, hisz ha másra költ, akkor nincs meg az autós megtakarítás. Tehát 10 évig gyalogoljon az ember azért, hogy majd akkor legyen egy elektromos virágosládája? Necces...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Tothgera30
Ármester
Ha ilyen szempontból nézzük akkor így is fel lehet fogni. Bár ez elég radikális lenne. Viszont sok esetben megkerülhető az autó, vagy épp idényszerűen, főleg városon belül, bringára és tömegközlekedésre lehet váltani (esetleg taxi, autóbérkés, stb.). Agglomerációból persze nem kerülhető meg a szgk., ha a kényelmi szempontokat nézzük. Ott még mindig jobb egy kis fogyasztású közlekedőedény, mert lehet busz/vonat ritkán jár vagy egyáltalán nincs. De lassan ársapka nélküli üzemanyagárakkal nem lesz egyszerű történet, tíz évre levetítve pedig nem hiszem hogy nagyon bele akarok gondolni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
rbalint88
addikt
Csak hogy (ne) segitsek: ha eddig eleg volt a ceed csaladi autonak, akkor tetelezzuk fel, hogy ezutan is eleg lesz. Oke, jar vele feleseged, de kell-e neked csaladi batar? Mert pl egy Abarth 500 is eleg a napi ingazasra, csak abban mosolyogni is lehet
Passat GTE melle felvennem az azonos hajtaslancu Golf GTE-t, amit azert par forinttal olcsobb fenntartani es ha nem derogal a tetobox, akkor nyaralni is alkalmas es nem jarsz feleslegesen nagy autoval egesz evben azert a 10-20 napert.
Premiumot csak akkor, ha a szervizehez is tudsz mosolyogni (felig-meddig a Passat is ez a liga.)
Mondjuk a Ceedet eladva a +10misi kenyelmesen betakar ket GTE Golfot is, amikkel a napelemmel megvolna eleg gyakran a nulla forintos ingazas egyik iranyba.
Racionalisan nezve felesegednek vesztek valami kicsioccsot, ha az tenyleg csak lokalis jarat, akkor megterulest is nezve full villanyt akar (leaf pl) es neked megmarad a ceed, de szerintem ekkora futashoz erdemesebb mar egy vagy ket olyan ertektarto autot venni, ami a fogyasztason visszahozza a befektetett penzt.
vzsryl
nagyúr
Nehéz kérdés.
Felénk kocsival a legnagyobb dugóban is eljutsz bárhova 15 perc alatt, tehát értelemszerűen minden szempontból kényelmesebb bármi másnál. Pesten már el tudom képzelni, hogy a bringa vagy akár a lábbusz is kényelmesebb, mert nem kell ülni órákat a dugóban. A tömegközlekedést sajnos nem tudom elfogadni. Én az iskolákba 100%-ban csak busszal jártam annak idején, aztán még két évet munkába is. Borzasztó volt, irtózom tőle, de olyan szinten, hogy néha rémálmaim vannak. És nem az emberekkel van a bajom, hanem a kötöttségekkel. Tehát azzal, hogy csak meghatározott időpontban és útvonalon tud haladni. Számomra egyenértékű egy mindennapokban használható, X ideig tartó börtönnel. De ha valakinek ez bejön, akkor hajrá.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Tothgera30
Ármester
Esetemben cca. 3,1km-re lakom a jelenlegi munkahelyemtől, ami gyalog huszonkettő-huszonöt perc, bringával hét-tíz perc, autóval ezek közül valamelyik (forgalomtől függ). Viszont két évig jártam vonattal/busszal napi három órát. Így egyáltalán nem panaszkodom ha buszra kell szállnom pár perc erejéig, bár én inkább sétálok, akár fél órát. Viszont az átlagemberek el vannak kényelmesedve. Erősen elhízott munkatársam nyolc km-ről tavaly bringával járt ha idő engedte. Idén még egyszer sem. Nem azért mert jobban megteheti, csak lusta... és ez igaz a népesség nagy részére. Érdekes mód Hollandiában komplett családok járkálnak cargo bringával a városokban, megoldják, hóban, szélben, esőben is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
vzsryl
nagyúr
Én inkább 5 percet utazok naponta kocsival, és nem gyalogolok 40-50 percet. Azt inkább babakocsi tologatás mellett teszem meg. Ennyivel is több időt tudok a lurkókra szánni. Egyébként is nagyobb az éves lépésátlagom így, mint előtte, amikor még eljártam futni meló után.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖