Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2022-07-13 14:16:17
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Azt sem tudjuk a kollega milyen hutot venne.
Ha esetleg inverterest akkor annak eleg 1 amperes kisautomata is. Ilyen nincs de eleg lenne.
pjen
félisten
Hogyne lenne, Legrandnak például van csak jó drága. Legalábbis 2015 ben még volt.
PHM
addikt
Most is van, több gyártótól, csak a kiskerekben ritka és jóval drágább,
mint a szokásos áramtűrésű kisautomaták.
Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
#85619712
törölt tag
Az se egyértelmű, elég combos pufferkondi van ott a graetz után, nem véletlenül van a tápjukban is 6,3A sőt némelyiknél 10A lomha üvegbizti. Igaz ez csak hálózatra kapcsoláskor jelentkezik, üzem közben valóban egy amper alatt van az áramfelvétel.
Amúgy a kolléga linkelte milyen hűtőt venne, hagyományos kompresszoros, bimetalos hőfokszabályzóval.
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Minnél nagyobb.gáz párolgás, annál nagyobb nyomást kell kifejtenie a motornak, hogy ismét folyadék legyen.
Erre jön még az indulás, stb.
Nézd meg üres járatban mekkora a sima asszinkron motor áram felvételét.
Utána fogd meg.
Kettő között 10x min. lesz.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Hol volt itt szo uresjarasrol?
Egy 160 wattos aszinkron motor teljes terhelesnel 160 wattot fog felvenni azaz 0,7 ampert.
Ami mechanikusan a tengelyen nem 160w munka de itt es most ez sem erdekes.
#85619712
törölt tag
Ne haragudj de ez baromság, az indulást leszámítva konstans az aramfelvétel, ha több hűtenivaló van akkor tovább marad bekapcsolva a kompresszor, akár 24 órán keresztül ha kell, de az áramfelvétele nem nő meg.
biker
nagyúr
Flux kérdésem lenne...
van a "no clean" meg a normál, amit le kellene mosni. De KELL vagy csak javasolt? Értem ez alatt okozhat-e működésben problémát, vezet valamennyire, vagy bármi?
Jártam már úgy, hogy szemre minden jónak tűnt, de szívta a tápot valami, és lemosás után megszűnt. (Fahrenheites meg másik lengyel hestoreból való trutty)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Barret001
addikt
Az kimaradt,hogy oxidációt is okozhat! Nem értem,miért gond a tisztítás? Lemosod,és kész.Az a biztos.
biker
nagyúr
nem ez volt a kérdés, hanem hogy vezethet-e? például befolyhat olyan helyre ahonnan nem tudod kimosni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Dr. Szilikát
őstag
Az elektronikai célra forgalmazott folyasztószereknek nem lenne szabad vezetést okozni, illetve nem lehet savas, korrozív.
A természetes fenyőgyanta, noha nagyon jó anyag, nekem nem is volt vele még gondom, de elvben kicsit kiszámíthatatlan, ritkán lehet savas is. Régen voltak olyan orosz készülékek, rádiók stb., amiben a gyanta hosszabb idő után berohadt, esetleg a rezet is megtámadta, néhol átvezetést okozott, valószínűleg valami savas termék lehetett.
De manapság ilyen célra forgalmazott gyantás anyagokat a gyártónak megfelelően be kellene vizsgálni, vagy illene. Főleg egy neves gyártónak. Az elektronikai zsírok, olajok sem lehetnek savasak.
Mivel teljesen nem egyértelmű, gyanta használatánál lehet a kockázatot mérlegelni: kritikus / fontos / érzékeny terület? Inkább lemosni. Vagy eleve nem is használni.
biker
nagyúr
igen, a zsírok lehetnek savasak, a vezetés lett volna érdekes.
Vol hogy csak tüskesort forrasztottam be Fahrenheites flux tégellyel, arduino micro panelbe, és utána nem működött, vagy hülyeségeket csinált, nem is ismerte fel az usb. Új panel, új tüskesor, flux nélkül és hibátlan maradt. Arra tippeltem, bemehetett a tüskesor alá és ott csinált valamit a trutyi.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Tomika86
senior tag
Sziasztok!
Így nézne ki a tápegységem az autóba. Ami a 3,3 és 5V-ot állítja elő.
[kép]
A DC-DC konverter azért lett berakva, hogy a stabilizátor IC-ken mindig fix feszültség legyen.
Az 5V-on viszont melegedik a stabilizátor, egy 7"-os Nextion kijelző és egy MAX9927 IC van rajta.
Mi lehet a gond, vagy mit kellene alakítanom rajta?
SMD az 5 és 3,3V-os stabilizátor is.
Köszönöm!
darvinya
titán
Ja…meg a gáz nyomás állandó.
tordaitibi
160W induláskor megtud enni 6A, ha elég sok munkát kell bele tenni.
F osztályú hűtőnek meg biztosan nem 160W-os a kompresszora.
700mA -es motor mit kezdene min.1bar-os nyomással.
Semmit, búgna mint a fene.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Dr. Szilikát
őstag
Mivel 9-5 = 4 V esik rajta, azt szorzod az árammal és annyit fog fűteni, miután disszipatív / lineáris szabályzó. Azzal mást nem tudsz tenni, vagy jobban kell hűteni, betartva az eszköz max. disszipációját és max. hőmérsékletét. Néha forrónak tűnhet azt is, ami még belefér a specifikációba. Vannak gyári készülékek, ami eleve úgy van tervezve.
Vagy kapcsolóüzemű konverziót alkalmazni, ami jobb hatásfokú.
#80212 biker
Egyszer hozzájutottam olyan ónhoz, amiben gyárilag savas folyasztószer volt, de nem tudtam róla. Ezt vashuzal és hasonló dolgok forrasztásához lehet használni, nem elektronikához. De sikerült rájönni, amikor egy képcsöves TV-ben a processzor meglazult lábait átforrasztottam és a TV megbolondult. Még jó, hogy kárt nem okozott, letisztítottam.
Utána kapcsoltam, hogy annak forrasztás közben is volt valami érdekes sercegő hangja, mintha vizes lenne (forrasztóvizes például, ami egy másik fogalom: a sósavban oldott cink, nem nekünk való az sem).
Amire utalnék, talán te is kifogtál valamit, ami gyárilag "vas dolgokhoz" való, nem elektronikához. Ugyanis nem jellemző, amit írtál, egyébként.
[ Szerkesztve ]
Tomika86
senior tag
A Panel úgy van kialakítva, hogy 2db ilyen DC-DC konverter is rátehető, akkor megpróbálom úgy hogy egyiket 5V-ra, másikat 3,3V-ra állítom be.
Próbáltam 7V-on is, úgy is melegedett, pedig így 2V esik csak és 500mA esetén is csak 1W. De adatlap szerint a Nextion nem fogyaszt 500mA-ert full fényerőn sem.
Én is futottam már hasonlóba.
Én arra _tippelek_, hogy ha a flux önmaga nem is, a szennyeződés amit leold/megéget belekerül és az okozza a vezetést, akár valami kis kapacitív jelleggel, és ez okoz zavarokat.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
biker
nagyúr
köszi, jobban figyelek majd...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Az F osztálynak vajmi kevés köze van a motorhoz, kivéve ha inverteres, akkor igen, akkor lehet vele spórolni.
Az F az a hőszigetelésen, ajtógumin, idejében történő automata leolvasztás és ilyesmiken múlik.
Én kezeim között megfordult jópár átlagos felépítésű hűtőszekrény és a hagyományosba, legyen az akár egy 340 literes mammut hűtő, 180W volt a legnagyobb teljesítményű aszinkron motor. A 400-as hagyományos fagyasztóládákba is 160-180 wattos kompresszormotorok vannak.
Valószínűleg elég ez a motorteljesítmény mivel akkor a gyártók nem erőltetnék hanem 3kW motorokat tennének...
"700mA -es motor mit kezdene min.1bar-os nyomással."
Szedtél szét hűtőkompresszort?
Gyűszűnél kisebb a dugattyú,1- 2 négyzetcentin az az 1 bar az lóf....asz.
Nem egy 20 centi átmérőjű dugattyún kell leküzdeni a sűrítési ellenállást.
Valamint amikor megindul, a sűrítési ellenállás nulla, az csak pár 10 fordulat után alakul ki, ezalatt a motor már majdnem felfutott. ennek is nézz utána ha nem hiszed.
I02S3F
őstag
Sziasztok! Ingyen hozzám került egy sbf 2025. Ez egy pc-s táppal meghajtható, úgy tudom.
A táp és ez az erősítő számára lenne szükséges egy alumínium doboz, amibe beleraknám. Hol találok ilyet?
#85619712
törölt tag
Minden tiszteletem a tiéd, de még mindig baromságokat írtálsz. Zárt rendszer van egy hűtőben mindig egyforma a benne lévő nyomás a nyomóágon amíg jár a kompresszor. Nem hogy 1 bar de még 5 is lóf@sz egy ilyen kompresszornak. Ha nem hiszed járj utána. Részemről lezárom a történetet, látom neked csak a saját igazad az igaz.
#85619712
törölt tag
Nézz szét a hestore-on, hátha.
I02S3F
őstag
Dejó! :) Köszönöm!
Barret001
addikt
Hagyd,nem ér annyit az egész...
Barret001
addikt
16 BAR nyomásra vannak válogatva.Ami nem tudja,az kuka... Tehat minimum 16 BAR,ami be van építve. 5 évig dolgoztam hűtőgyárban,így válogattuk.
#85619712
törölt tag
Na ez az infó most meglepett... Én csak 5 bar-ig használtam ezeket, gumiabroncsokat fújni vele, és az óra csak addig mért. Bár sejtettem, hogy jóval többet is tud, hisz simán kiakasztja a mérőt ha befogoma tömlő végét.
@I02S3F:
Barret001
addikt
Egy szaros szivar gyujtós autópumpa többet tud mint 5 BAR! Annak a motorja elfér a markodban,néhány Ampert vesz fel 12V-on! Sokan keverik a nyomást,és a SZÁLLÍTÁSI mennyiséget,itt kezdődnek a gondok.
pjen
félisten
Én egyszer egy Bosch hűtő kompresszorra ráakasztottam egy 40 barros órát.Fél perc alatt kifektette.Szétfűrészeltem, igen büdös olaj van benne és tényleg gyűszűnyi henger dugóval, még gyűrű sincs.A hajtókar kb mint egy 100 as szög.
janossy
friss újonc
Sziasztok, bim-bam csengőhöz kérnék segítséget - majdnem laikusként - hogy mivel lehetne megszaggatni a kisfesz vagy a 220-as áramkört, hogy igazi bim-bam legyen a csengőgomb folyamatos nyomásakor, ne csak "bim" :-)
Köszönet előre is!
pjen
félisten
Nem tudom hányvoltos a kisfesz, de esetleg egy index relé is szóba jöhet.
#85619712
törölt tag
Jól van na, nekem az 5 is sok volt.
@Pjen: Azt a pár deka hűtőközeget eltekergeti az az icipici henger is.
#85619712
törölt tag
Volt már itt téma régebben, akkor ez a megoldás lett javasolva, hátránya, hogy külön tápegységet igényel, cserébe viszont nincs nagy alkatrészigénye.
pjen
félisten
Régen a karácsonyfa füzért egy soros fénycső gyujtóval villogtattuk, a háózati oldalon esetleg működhet.
#90088192
törölt tag
Mi Disco fénynek használtuk, sima izzóval.
Elmondanátok, hogy az hogy működött pontosan?
pjen
félisten
Nincs rajta sok elmondani való. A gyújtóban egy ikerfém van.Alapesetben zárja az áramkört, az átfolyó áramtól melegszik, meg görböl és megszakít. Ahogy kihül megint zár.....
[ Szerkesztve ]
Dr. Szilikát
őstag
Villanyszerelő trükk, nekem is egy rokon mutatta gyerekkoromban, de voltak azért problémák, túl gyors vibrálás például. Vagy attól is függhet, milyen állapotú gyújtó, mivel a bimetálos típus idővel elhasználódik:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Fénycső
Később gyártottak elektronikus helyettesítőt, olyat nem próbáltam soha.
Igen tudom de az motivál hogy valaki idetéved és butaságokat olvas, azt hiszi hogy ebben a komoly szakmai topikba minden szentírás.
Pedig marhaságok is vannak.
Ezért próbálok korrigálni.
Én is tévedhetek, és visszafelé is szívesen veszem sőt elvárom a korrekciót, ebből sértődés nem lehet, ez így működik.
pjen
félisten
A villogás terhelés függő is. Egy szezont kibírt a gyújtó, csengő elé kötve szerintem örök élet és két napl
#90088192
törölt tag
Fordítva
Különben a két fűtőszalat gyorsan elintézné.
Amikor bekapcsolod, akkor a folyto induktivitas miatt át tudja ütni a legrest az érintkezők között, ami majd felemelegiti. Akkor tud majd zárni.
Ha atutotte a csövet akkor nem folyik áram a továbbiakban a gyujton és kihűl.
Legalábbis így emlékszem és így logikus.
Közben nézem 2 fajta van, az egyik úgy működik ahogy Te írtad a másik meg úgy ahogy én.
Jogos, viszont csakis ledes indexrelé mert a hagyományosak csak 2x21 wattra, az irányjelző izzók névleges teljesítményével leterhelve fognak ütemesen működni.
Egy bimbamcsengő nem hinném hogy 42 wattot vesz fel.
A primer oldalon ugyanez, a fénycsőgyújtó sem működik pár wattra. És roppant sztochasztikus a szaggatása sajnos.
Nem tudjuk hogy a csengő csak mechanikus, egy tekercsből áll, ac-dc, elektronikus?
pjen
félisten
Lehetne kötni mellé egy izzót, mint a nagyothalló csengőknél van.Persze a legegyszerűbb egy 555 IC pár alkatrész az időzítéshez és egy relé+ táp. Még egyszerűbb például az Elko kinálatában körülnézni. Mindenféle időzítési feladatra van modulos megoldása.Vill sebesség on - off viszony,bármi.Nem is túl drágák.
[ Szerkesztve ]
Barret001
addikt
Bim-Bam működése: 2 csengő,1 elektro mágnes. Egyik csengő alaphelyzetben,másik távolabb. Tekercs áramot kap,elmozdul az ütő,megüti a távolabbi csengőt.Elengeded a nyomógombot,alaphelyzetbe visszaugrik.Ekkor,megüti a másik,(közelebbi) csengőt.Ennyi az egész.Igaz,ez a kőkorszaki mechanikus megoldás-
#90088192
törölt tag
Vagy még jobb, egy relé kell csak még egy kondi, a relé a saját tekercsenek a tapjat szaggatja,a kondival meg lehet variálni a periódus időt, úgy hogy a meghuzo tekercsre párhuzamosan kötőd.
Régen csináltam ilyet, ennél egyszerűbb nincs.
pjen
félisten
Inkább a nyomás ami meglepett.40 légkör és még ment volna de kikapcsoltam.
Starchm
őstag
Hali!
Nem kifejezetten ertek a dologhoz, de idaig googlevel tobbnyire minden sikerult
Kaptam egy invertert azzal az uzenettel h felig vizben allt, majd tulaj kiszaritotta de azota is a biztositek instant doglik benne. (auto xs 300/600w)
Kibontva a bemeneten 0.2 ohm volt, leszedve az egyik mosfetet (fhp3205) eltunt a short, kimerve a mosfetet minden laba egymashoz 0 ohm volt.
Lehetseges, h csak ennyi baja volt es egy uj mosfettel menne minden csodasan v valoszinubb h ez vmi mas hibanak csak az egyik hatasa?
Koszi elore is!
Csabesz666
aktív tag
Sziasztok! Mini hi-fibe szeretnék szerelni bluetooth lejátszási lehetőséget. A berendezésnek, van aux bemenete. Olyan modul kellene, ami jóminőségű hangátvitelt hoz létre, a hifi bemenetére. Mindezt a berendezésen belül szeretném megoldani. Abban kérném, a segítséget, hogy mit válasszak..... az 1-2 ezer forintos panelekben, nem nagy a bizodalmam.Linket mellékeljetek! Köszönöm előre is!
Dr. Szilikát
őstag
Ezt így senki nem mondja meg, de ilyen esetben alaposan át kell nézni, hol okozhatott korróziót a víz, főleg ha eleinte még működött, de feszültség hatására elkezdett dolgozni az elektrolízis és lassan szétmart valamit.
Utána próbára be lehet tenni kisebb terhelhetőségű / olcsóbb / bontott MOSFET-et is, ha nincs más kéznél, gyengébb biztosítékkal, amivel terhelés nélkül legalább a működés ellenőrizhető. Ha látszik remény, lehet keríteni belevaló alkatrészt.
Starchm
őstag
Viznek semmi mas nyomat nem lattam.
Atnezem ujra aztan max dobok bele akkor masikat tesztre.
Koszi a valaszt!