Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:57:53

LOGOUT.hu

Az eBay használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#78535) autolab


autolab
csendes tag

Sziasztok,
Az Ebay vásárlói védelemmel kapcsolatban megosztanám veletek, hogy vesztettem el vásárlóként 178 $-t (kb.54eft-ot) egy ebayes csalóval szemben...
Licitálással nyertem egy terméket amit a nyomkövetés szerint SPEEDPAK szállított.
A probléma az volt, hogy a szállítás megakadt és a nyomkövetés szerint DELIVERY ATTEMPTED-nél ragadt a státus a mai napig... viszont a sikertelen kézbesítésről sem én de még a helyi posta sem tudott semmit...
Egy sor levelezés a magyar postával, kerestetés de a csomagról nincs információ...
Az eladó soha nem válaszolt leveleimre.

(Itt megjegyzem: Az eladót időközben felfüggesztették majd törölte is az ebay mert hirtelen kapott 95 negatív értékelést 20-300$-os eladások miatt ahol téves címzés,
nem postázott stb. indokok voltak. Mellesleg 98.5% pozitív értékelése és havi 1800 eladása! volt de ezek 95%-a 0,5-2 $ eladások voltak amit nem vettem észre sajnos vásárláskor, vagyis
a nagy értékű eladásai mind negatív értékelést kaptak!!...)

60 nap után kértem full refund-ot mivel nem kaptam meg a csomagot de pár órával később el is utasították mondván a nyomkövetés szerint megpróbálták kézbesíteni a csomagot de sikertelenül így én mint vevő vagyok a hibás nem az eladó. A feladat adott volt, vevőként bizonyítsam be az igazam amiről senki semmit sem tud.
Fellebbezni próbáltam ami csak szóba jöhetett, mert mivel is tudnék vevőként... más nyomkövető oldalak UNDELIVERED vagy DELIVERY ATTAMPTED FAILED írtak, a magyar posta adott angol nyelvű nyilatkozatot, hogy a rendszerükben nincs információ a csomagról. Rendőrségi feljelentést nem tudtam tenni mivel ez így nem bűncselekmény még, ez érthető is. (megj. minden tőlük telhető módon rendőrként és mint magánemberként is próbáltak segíteni), jobb híján azzal vigasztaltak, hogy legrosszabb esetben peres úton a magyar postától követelhetem a kártérítést...

- Az Ebay ismét elutasította a pénz visszafizetést ezek ellenére és elvesztettem a pénzem... de ne gondolja senki, hogy a paypal fizetni fog majd 50-50 % esélyes ügyekben, ugyanúgy elutasítja majd szokás szerint épp ezért leszoktam már a paypal használatáról nem is paypallel fizettem viszont most épp jó lett volna... (15 éve ebayezek)

A fellebbezés elutasítása után nemsokkal az egyik külföldi !! nyomkövető oldal válaszolt a levelemre, hogy megvan a csomag... A helyi posta visszaküldte a feladónak "hibás címzés" miatt...Az eladó rég átvette a csomagot németországban mikor az ebay 2 héttel később döntött az ő javára, a fellebbezés elutasítással még meg is fejelte aztán...

Az ebay tudtára adtam ezt, mire közölték gépies módon, hogy nem tudnak mit tenni ők bizony jogszerűen és következetesen döntöttek... értem, no comment
Most folytathatom a magyar postával. Normál esetben a nyomkövetés végig követhető szokott lenni, de itt elakadt vmi okból, más kérdés, hogy a magyar posta belföldi csomag ragszámát egy külföldi partner tudja, a magyar posta meg nem...

Vonja le a tanulságot mindenki magának, mit jelent egy szándékos hibás címzés, hiába a nyomkövetés ha elakad félúton, hiába a vásárlói védelem is, még most is a feedback-ben és a józan észben kell bízni leginkább...

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  eBay (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.