Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-17 19:00:18

LOGOUT.hu

AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#81251) arn válasza Bile Demon (#81248) üzenetére


arn
félisten

Upst meg nem is lattam ilyen formaban :) vinyo… ennek utananezek, akkoriban mar inkabb a 3.5 ment. De a vinyo az valoszinubb, ha kellett bele x, mert kicsi hely nem hiszem hogy tul sok volt benne.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#81252) arn


arn
félisten

Mennyire imadom ezeket a korabeli csale, szirszar hazakat :D fogoval nekiesek, meg jo hogy eszrevettem.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#81253) frescho válasza arn (#81245) üzenetére


frescho
addikt

Két floppy meghajtó és a tape elvitt rögtön 3 helyet. Dobj mellé egy syquest vagy ZIP meghajtót is, ezzel megvan a 4 hely. Aztán jöhettek ezek a "kis" teljes magasságú merevlemezek. Most lapátoltam be az egyik almába egy 4G-s darabot. Szép nagy... Még jó, hogy a bővítőkártyánál csak a ROM-ok érnek hozzá, azok kerámia háza meg úgyis szigetel. Vinyóból meg több is belement, szóval meg is vagyunk vagy nem?

"Akkoriban rackek nem voltak" De biza voltak. Ide is dobtam már be képet az eredeti IBM AT-ról ami rackes kivitelben került hozzám. Gyári, IBM-es házban van. Egy desktopnak jobban örülnék, de ez így még ritkább :)

Otthon nekem volt ilyen házam. 2 vinyó, két floppy, egy tape és 2 HDD volt benne (egyik ugye a szokásos rackes) Na meg a vízhűtés tartálya is elvitt a tetején 1-2 helyet. Homegány volt, de akkor nagyon pengének számított... Persze ebből nem minden látott ki a világba, de a sima toronyba nem fért volna be az tuti.

Még egy ami eszembe jutott: A régi cuccoknál a vinyók rendes magasságúak voltak, tehát nem elég, hogy mondjuk RLL és 5.25, de rögtön 2 helyre tehénkedett be.

[ Szerkesztve ]

https://frescho.hu

(#81254) KROK640 válasza frescho (#81253) üzenetére


KROK640
veterán

Még 180GB-os Seagateből is láttam dupla magasat.

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#81255) arn válasza frescho (#81253) üzenetére


arn
félisten

Hogy nezett ki egy ilyen pre 93 hdd rack? Sose lattam olyat.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#81256) frescho válasza arn (#81255) üzenetére


frescho
addikt

Ugyanúgy, mint a win 95 idejében, csak pár eltéréssel. Először is fémből volt rendes kulccsal az elejében. Másodszor a csata a fenekében ISA port szerűen nézett ki. Ja és a legfontosabb volt benne egy rendes papst venti. Aztán jött az olcsósítás és a műanyag vackok.

Érdekes visszanézni, hogy miként jutottunk el a lakás árú gépektől a mai olcsó vasakig. Amúgy szerintem a PC-re is valami komolyabb rendszerből származott át a technika nagy része. Mondjuk azon szoktam bosszankodni, amikor hatalmas újításnak kiáltanak ki valamit ami évtizedekkel korábban már létezett. (pl.: AMD IMC)

Mai gépes morgás: Elvileg ma minden egyszerű, könnyen átvihetők az adatok. aztán mégis küzdeni kell pár pdf átmásolásával a laptop és a tablet között, mert szándékosan nehézkesre tervezték, hogy a saját áruházukat, olvasójukat, lejátszójukat stb. stb. használja az ember. Az meg beszól a 45 éves újságból scannelt oldalakra, hogy copyrightos... :W

Mai gépes öröm: Ugyan a IIsi a 25% tuningot nem bírta, de a 20%-ot sikerrel veszi. 24MHz-en lefutott 999 kör a benchmarkból. Igaz valahol a 256. körnél megkattant az eredmény kijelzés, de a külön indított 1000. körnél megint jó értéket írt ki.

[ Szerkesztve ]

https://frescho.hu

(#81257) arn


arn
félisten

Hat az epitett atlag pck a 90es evek elso feleben sokkal szarabbak voltak, mint az ezredfordulon. Szvsz a fel vilag ide hordta a szemetet a keleti regioba, erre volt penz.

Rackbol en mar csak a muanyagot ismertem, de egy ket proba utan maradtunk a vinyo berakasanal, mint elotte, rovid idon belul kontaktos lett.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#81258) arn


arn
félisten

Atkoltoztettem a dx4et :) De lehet majd visszarakom a masik haz elejet, azt neztem teljesen kompatibilis. A masik haz alaplapjaba bele van torve egy csavar :( ket csavarral is lifeg az egesz, eggyel meg rosszabb.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#81259) frescho válasza arn (#81257) üzenetére


frescho
addikt

Ha csak a hazai helyzetet nézed, akkor persze. Nem volt pénz, tehát a legolcsóbb cuccokat hozták be. Mondjuk nem csak szemét volt, mert néha akadt 1-2 kint olcsó/megbízhatónak számító cucc itthon is:

Apám igényes volt, tőle kaptam/örököltem alkatrészeket: DTK alaplap (Egy turbo XT lapom még most is van tőlük), Miro S3-as videokártya. Így lett a gépem egy időben karácsonyfa, mert amúgy kb. semmi értelme nem volt a streamernek otthonra. De az öregem hozta amit bent már ki akartak dobni én meg felhasználtam, mert nehogy már a polcon legyen csak. :DDD

Barátomnak meg PS/1-es gépe volt. Szerintem ma is menne, ha nem rakja ki a tárolóba és lovasítja meg valaki az alját. Mondjuk nem tudom mit kezdtek vele a monitor nélkül amiben a táp volt.

Használt Olivetti gépeket is néha meglepően jó áron hoztak be, igaz aki olyat vett később pislogott a bővíthetőségnél.

https://frescho.hu

(#81260) DarthSun válasza frescho (#81256) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

A pdf tébolydát a CoolNew PDF- el tudtam megoldani. A védett tartalmakról is leveszi a readonly- t, már nem azért kellett hogy beleszerkesszek, hanem hogy bemásolhassak fejezeteket a Gugli fordítóba, bár az Onyx DAC TRS/TS mizériát így sem értem, meg más sem :DDD

IIsi : ez micsudi ? :B

(#81258) arn : jó sok variációja volt ezeknek a házaknak, hasonlók vannak nekem is, majdnemfehér, sárga, mégsárgább :DDD példányok.

(#81261) frescho válasza DarthSun (#81260) üzenetére


frescho
addikt

Ez felismerte az 1977-es Byte címoldalát és arra pampog. Most feltöltöm scp-vel, erre varrjon gombot.

IIsi = Macintosh IIsi

https://frescho.hu

(#81262) arn válasza frescho (#81259) üzenetére


arn
félisten

Persze, venni lehetett… de a helyzetet jol mutatja, hogy az amiknal a futtottak meg dtk nalunk vmi extra brandnek szamitott. Az igazi brandek, mint a compaq, es tsi kb a megfizethetetlen kategoria volt, vagy 2x tularazva.

Escomban voltak markas videokartyak szinten xszeres aron, meg persze azt akkoriban nem sokan tudtak, hogy semmivel sem voltak jobbak, mint amit megvettel mashol ugyanazzal a chipsettel.

De igazabol epp ez benne a nosztalgikus, a csale szar hazakba epiteni konfigot. Igaz olyan brandek vannak benne, amirol akkoriban max abrandoztam.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#81263) cbmfan


cbmfan
senior tag

egy érdekes anomáliába futottam bele. nemrég találtam tucatnyi vegyes Voodoo 1 kártyát amit BE6-II lapban, PIII 1.1G/100 procival és 768MB RAM-mal teszteltem volna WinME alatt. berakom első kártyát, Iceman V1 drivert telepítem, újraindul, indítom HL1-et, erre hibát dob, hogy a kártya nem támogatja a beállított video módot. volt már ilyen hibás kártyáknál, beraktam másodikat, harmadikat, negyediket, semmi változás. kicseréltem lapot BH6-ra 800/100 Slot1 procival, ugyanaz. DTK valami, szintén. egy dolog volt a közös bennük: mindegyiknél benn volt a nemrég vett POST kártya, hogy lássam indul-e a lap. miután kivettem azonnal működött az összes, csak kettő volt memóriahibás. mindhárom BX440 chipsetes, viszont Soltek VIA 693-as lapnál nem volt ezzel probléma.

[ Szerkesztve ]

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#81264) DarthSun válasza cbmfan (#81263) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

Bosszantó lehetett. Az esetleges hiba detektálója hibát okozott. Kössz hogy megosztottad, más is belefuthat. Mondjuk én pld egyelőre nem, mert még nincs POST kártyám :B , pedig illő lenne beszereznem.

(#81265) MasterDeeJay válasza cbmfan (#81263) üzenetére

V1 megy 500mhz proci felett is? Nekem semelyik lapomba nem ment win98-al.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81266) benedekco válasza MasterDeeJay (#81265) üzenetére


benedekco
addikt

Én biztos nem tenném P200MMX felé, nemhogy egy P3 mellé :D

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#81267) MasterDeeJay válasza benedekco (#81266) üzenetére

Én ezért építettem neki egy passzív hűtős P2 266-ost amelyet lehet 133-on is hajtani.
Ha lenne voodoo2-esem (vagy kettő) arra meg egy 450-es P2 van félretéve.

cbmfan
Post kártya lehet bekavar valamit, nekem totál random hogy mibe működik mibe nem. Bár én már modern pcie kártyát használok ahol lehet ott saját diag porton.
Ettől függetlenül én nem ajánlom a voodoo1-est gyors gépbe mert bugos a drivere. Illetve alapból extrém háklis mindenre.
Azaz 500mhz-es proci felett nekem textúra hibák vannak már ha egyáltalán elindul valamit ilyen nagyobb procival laptól függetlenül.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81268) cbmfan


cbmfan
senior tag

eddig nem is gondoltam, hogy bárhogy bekavarhat a proci sebessége hisz nem kellene számítania mert harmadolva 33 MHz a PCI foglalat frekvenciája. eddig az összes Voodoo kártyát PIII mellett teszteltem, azért V2 SLI mellé ajánlott egy erősebb proci de előszedek a kupacból egy K6-ot és azzal is próbálom ami hibázik.

Close the world, ʇxƎu ǝɥʇ uǝdo

(#81269) FoxiestFox válasza cbmfan (#81268) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Minél erősebb a proci, a V1 annál jobban artifactol.
Viszont játéka válogatja, nekem a Carmageddon 2, NFS Porsche hibátlan volt vele 1GHz PIII mellett is.

(#81270) MasterDeeJay válasza cbmfan (#81268) üzenetére

Driver bug okozza. Linux alatt nincs ilyen gond.
Valamit a driver elszámol ha túl nagy az órajel. Vagy maga a pci slot máshogy működik nagyobb órajelű procival talán valami osztót nem bír nagy fsb-nél.
Azt tudom elképzelni hogy a driverben valami pontossági dolog van ami nagy órajelnél elmászik. (lásd mint quake3 motor más más fps értéknél más bugot produkál meg ugye ott a fizika is.)

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81271) Czo válasza FoxiestFox (#81269) üzenetére


Czo
őstag

Amikor 98-ban valamikor P2-450-re upgradeltem (mar ujra iskolaba jartunk), nekem is elkezdett "furcsan" viselkedni a Voodoo1 (Diamond Monster). Marmint volt ahol ment rendesen, volt, ahol artifactolt. Mivel minden mas mukodott, kiveve a V1, ezert visszavittem. Kesobb visszakaptam, amirol eloszor nem tunt fel, hogy "semmi nem valtozott". Marmint, akkor eppen olyan dolgok jottek, amivel minden mukodott. Amikor megint elkezdett hibazni, meg abban az evben, megint visszavittem, amit megint visszakaptam par het mulva, de ujfent nem raktam meg ossze a "mintat". Amikor harmadjara is "furcsan" viselkedett, visszavittem ujra, de immar nem fogadtam el a cseret megoldaskent, el akartam allni a vasarlastol... No, igy lett nekem Diamond Monster 3D II-m. Linux alatt, Glideot hasznalva mindig mukodott, Windows alatt is az esetek nagyreszeben ment, DOS alatt meg kb semmi nem ment rendesen. Amikor vegulis "megoldottuk" a V2-re cserevel, akkro arra jutottunk a bolttal, hogy lehet, hogy ennek a kartyanak mar tul gyors a P2-450, vagy a 100MHz FSB.

(#81272) frescho válasza MasterDeeJay (#81270) üzenetére


frescho
addikt

Vagy egy okos fejlesztű NOP-pal próbálta behangolni a kártyát...

https://frescho.hu

(#81273) MasterDeeJay válasza frescho (#81272) üzenetére

Elképzelhető, bár kipróbálható lehetne esetleg XP-vel (vagy Win7-el akár x64-be is) mert azokba a driverekben már nem lehetne ilyen bug.
http://wenchy.net/old/glidexp/

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81274) KROK640 válasza MasterDeeJay (#81265) üzenetére


KROK640
veterán

Persze, hogy megy. Anno a számtechtanáromnál 1067MHZ-re húzott Celeron mellett ment.

Habár az Voodoo Rush volt...

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#81275) MasterDeeJay válasza KROK640 (#81274) üzenetére

Nekem csak az v1-essel voltak problémák win98-al több lappal és cpu-val.
Rush kicsit más, attól függetlenül hogy ugyan úgy voodoo1 van rajta máshogy szólítja meg a driver. Lassabb is a voodoo1-nél, meg hát ugye ott van a félelmetes alliance chip is. Az ötlete jó volt de a megvalósítás pocsék.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81276) KROK640 válasza MasterDeeJay (#81270) üzenetére


KROK640
veterán

A Quake3 motor eleve egy nagyon érdekes valami. Mert minél több FPS-ed van annál nagyobbat is sebzel. Emlékszem, hogy 366 meg 466-os gépen hiába Q3-aztam napiszinten 1-2 órát már a Hardcore botokat sem nagyon tudtam elverni, miközben haverom simán verte a hardcore botokat 850-es Celeronon. Mikor elmentem hozzá fura módon a nightmare.t is megtudtam verni izzadósan. De mikor elmentünk a játékterembe és 950-es Athlonon játszottunk akkor is meglepően jónak bizonyolultam, Hazamentem, megint nem tudtam.
Aztán mikor saját gépeket raktnk össze hálóba is, gyönyörűen skálázódott, hogy kinek hány FPS-t ad, kb ott volt a tabellán. Eddigre már erősen sejtettük, hogy valami van, mert a leggyengébb játékos a legjobb gép mellé ültetve hirtelen felső középmezőnyös játékos lett.

Aztán mikor 1700-as Celeronom lett már a hardcore botok is verhetőek voltak...
De hallottam mástól is ilyen érdekességeket, meg ugye hogy 125FPS felett kivitelezhetőek bizonyos ugrások stb.
(egyébként később ezért is tettem le a voksomat az Unreal Tournament mellett inkább, mert az valamivel jobban futott, meg nem csinált ilyeneket).

De hamár ott tartuk a korban nem csak ez volt minimum is érdekes, hanem pl a Red Alert 2 is. Szintén rengeteget RA2-ztem, s amikor elmentem PC barlangba játszani, akkor igen érdekes dolgok történtek. A terem tulaja ellen játszottam, akinek P4-es gépe volt, a többi gép meg mind 366-os Celeron volt 128MB RAMmal. A P4 sokkal gyorsabban futott a játék és gyorsabban készültek az egységek is. így volt az, hogy állandóan kikaptam, mivel neki egyszerűen 2-3× annyi unitja készült el azonos idő alatt. (ott még a több gyárnak sem volt értelme, met úgyis csak egy gyártott, ha több gyárad volt valami kis %-ot gyorsított, de lényegébe véve úgyis egy gyárból termeltél, így ezzel a móddal sem tudtam utolérni. Meg a magasabb órajel miatt ténylegesen gyorsabban készültek az egységei).
A legdurvább viszont az volt, amikor egyszer lerohant :
A következő történt : ő az ő gépén lerohant, legyőzte a harmada akkora seregemet majd lerombolt és vége a meccsnek, hogy győzött. Mindeközben nálam kb eddigre érkezett meg a serege valamivel nagyobb létszámban voltam és sikeresen visszavertem, majd elmentem lerombolni (ami nem volt nehéz hiszen ő már eddigre kvázi kint volt a meccsből és befejezete), majd szépen az én gépemen a játék meg engem hirdetett ki győztesnek, így végül mindketten győztünk, noha én vagy 10-15 perccel később végeztem a meccsel.

És volt még ilyen játék, ahol az órajel meg az FPS akkor mindent vitt, így szomorú, de akkoriban már csak ezért is megérte állandóan fejleszteni a gépet, mert anélkül konkrétan esélytelen voltál. (bár amenniyre tudom manapság sem véletlen megy bizonyos játékokban az FPS hajhászás).

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#81277) MasterDeeJay válasza KROK640 (#81276) üzenetére

Q3 a képkockaszámhoz kötődik a számítások nagy része.
Nem a sebzés maga hanem az hogy több fps-el rendelkező játékos előbb kapja meg az adatot oda és vissza, meg persze egy rakás bugot okoz a nagy fps.
Legjobban a codokban mutatozott ez meg. Akkoriban igen jó gépem volt és gyakorlatilag tartoltam a nagy fps-ekkel. Olyat képzelj el hogy nagy pályán célzás nélkül minden második lövésemet fejesnek adta be, meg hangtalanul raktam a bombát(450fps), vagy tudtam akár kúszva futni hangtalanul (650fps), meg persze ha kellett akkor pályából kiugrálni (125,333fps)
Aztán ezek a bugok mentek tovább a következő Cod részekbe is.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81278) fpeter84


fpeter84
senior tag

Ha már a voodoo a téma, pont ezzel szenvedek: DOS alatt kell bármiféle driver ezeknek, config.sys vagy autoexec.bat-ba beírni valami plusszt? A GTA1 gtafx módjával próbálkoznék, de se az MX-Rush kártyámon, se V3, se V2-n nem hajlandó elindulni... A csomagban ott van a grtvgr patch, benne külön Rush és Voodoo glide2x.ovl amit elvileg az exe mellé kellene bemásolni.

A Rush-al amikor a főmenün belül indítanám a játékot, akkor egy képvillanás után a grafikus felületen jön a "what 3dfx card?" üzenet. Ha a Voodoo patchet teszem alá, akkor a parancssorba kidobva:
_GlideInitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo Graphics, none detected
Ha V2, V3-al indítanám a Voodoo patch-el akkor a fenti üzenetet dobja ismét, ha a Rush patchet teszem alá akkor:
_GlideInitEnvironment: glide2x.dll expected Voodoo Rush, none detected

Próbálok olvasgatni vogonon meg ahol csak találok valamit róla, de sehol nem láttam rá utalást hogy valamit kihagynék, mégsem akar menni :(

(#81279) Czo válasza fpeter84 (#81278) üzenetére


Czo
őstag

A 3dfx kiadott fejlesztoi csomagjaban (SDK), volt egy DOS-os overlay (*.ovl allomanyok), ami maga volt a "driver". Marmint, ebben az overlayben adta oda a 3dfx a fejlesztoknek azokat a fuggvenyeket, amik kozvetlenul es direkbten kezeltek a kartyakat. Ezt az overlayt, a fejlesztok beleegethettek az exebe (statikus overlay) de az exe melle is tehettek (ilyenkro ott van az ovl allomany az exe allomanyok mellett). A vogonson van lista ezekrol. Van pl V2-es lista is a vogonson.

No azok a jatekok, amikben statikus az overlay, azok jellemzoen Voodoo1-es SDK-ban levo overlayt tartalmazzak beegetve. Azon jatekoknal, ahol nem egettek bele, ott ott az overlay a jatek exeje mellett.

A DOS, amikor egy alkalmazas overlayt toltene be, megprobalja az inditasi pathbol, azaz az exe mellol betolteni, de ha ott nem talalja, akkor a %PATH kornyezeti valtozo konyvtarait is vegignezni.

Tehat, ha a jatek statikusan linkeli a glideot, akkor vagy az a kartya kell, amihez ezt keszitettek, vagy olyan kartya, ami igy vagy ugy, de kompatibilis azzal, amihez ezt csinaltak. Ha dinamikus, akkor ha nem olyan glide overlay van az exe mellett, ami neked kartyad van (pl regi jatek, V1-es glide overlayel, de neked rush van vagy v2 vagy v3), akkor eleg letorolni azt az overlayt, es vagy melleteszed a masikat, vagy beteszed olyan helyre, hogy az benne legyen a pathban. A legtobb Windowsos driver felmasolja az overlayt a %WINDIR-be, a %WINDIR pedig alapbol benne szokott lenni a %PATH-ban, ezert mukodik ugy, hogy nincs mellette a fizikai allomany.

[ Szerkesztve ]

(#81280) DarthSun válasza MasterDeeJay (#81265) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

Persze hogy megy, Villa@1.9GHz/Win98 alatt(DiamondV1) teljesen jó nálam. Játékokat is szoktam próbálni, sőt asszem ennél a gépnél köböztem ki anno hogy DOS/3D gyorsítás alatt hogy kell belőni, avval is ok. Próbapadon az eszme, itt meg az összeépített gép.

#81277 : Q3 magas FPS- el sincs gondom. Mondjuk a fenti konfignál "csak" 205FPS, de jóval magasabb is ok, Win98 és XP alatt is, lásd pld az egyik táblázatomban.
Ugyanitt Q2 alatt meg alaposan elszállt az FPS a C2D mellett, 2245 a StartTimeRefresh. És azért ez a gép készülgetett egy darabig, közben játszogattam is bőven rajta, nem tűnt fel semmi anomália, sem kép, sem hang-probléma.

A HardCore gamerek is úgy tudom hogy minél gyorsabb gépen és direkt kisfelbontásban tolják, hogy az emberi reakcióidő mellett a hardveres is a legkisebb legyen.

[ Szerkesztve ]

(#81281) fpeter84 válasza Czo (#81279) üzenetére


fpeter84
senior tag

huhhh, de szuperül összefoglaltad :R

szóval akkor elvileg minden voodoo variánshoz van külön overlay, és előfordulhat hogy hiába rush, mivel nem az elterjedtebb alliance+rush (olyanom is van csak sajnos úgytűnik elhullott) hanem a macronix+rush kombó, így ehhez lehet másik ovl fájlt kellene találnom? illetve ugyanígy lehetne találni a V2 és V3-hoz is?

próbálom értelmezni a vogonos v2 listát, említi a GTA-t is - a "retail" elvileg azt jelentené, hogy benne kéne lennie a v2 támogatásnak a gtafx-ben?

(#81282) MasterDeeJay válasza DarthSun (#81280) üzenetére

Nem tudom mitől függ de nálam 500mhz+ p3-asokkal nem megy az biztos.

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#81283) Czo válasza fpeter84 (#81281) üzenetére


Czo
őstag

Itt a 'retail' az, ami a boltba kerult jateknal adott. Tehat nem kell utolg patchelni, hanem a megvett jatekod, lemezen ez eleve rajta van.

Szerintem a 2 fajta Rushoz nincs eltero overlay, de ehhez le kene tolteni 1 ilyen es egy olyan drivert, majd megnezni.

Igen, V2, V3-hoz is kulon van, a gyari telepito tartalmazza is, tehat valoszinuleg fenn is van valahol a gepeden.

Nekem a PATH-ban (C:\WINDOWS) be van masolva az ovl, a jatek directoryjaba nincs, Voodoo 2 SLI-vel "siman" mukodik, DE csak akkor, ha 66 MHz az FSB es nem 133 MHz. Ha 133 MHz-n hagyom, akkor nem talalja a kartyat.

(#81284) DarthSun válasza Czo (#81283) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

Nálam megy 133MHz FSB- vel a V2SLI, igaz Win alatt, DOS alatt nem próbáltam.

(#81285) Czo válasza DarthSun (#81284) üzenetére


Czo
őstag

Nalam is megy. Soha nem is allitottam, hogy nem.

A GTA-val es a Screamer Rallyval csak akkor es csakis akkor, ha 66MHz az FSB. Tomb Raiderrel, ha a V1-hez valo patchet hasznalom, akkor szinten csak akkor, ha 66 MHz az FSB, ha az ujabb voodookhoz valot, akkor pedig nem kell visszavenni, de ugye ezzel a patchval nincs Laranak arnyeka.

[ Szerkesztve ]

(#81286) DarthSun válasza Czo (#81285) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

Értem. Úgy emléxem Tua P-III- ban van Nálad, úgyhogy ha éppen 66FSB- vel kell használnod, nem nagy gond, az említett játékoknak elegendő sztem úgy is.

(#81287) Czo válasza DarthSun (#81286) üzenetére


Czo
őstag

Igen, ehhez raktam ossze az Arduinos modult, hogy a jatek indito batjaba belerakjam az FSB valtast (ezen a lapon jumperes az FSB), igy nem kell szetszedni a gepet.

(#81288) FoxiestFox válasza Czo (#81287) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Ez még mindig annyira király. :D

(#81289) DarthSun válasza Czo (#81287) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

Ja-ja, az már szakértői szintű moddolás :)

(#81290) Czo válasza DarthSun (#81289) üzenetére


Czo
őstag

Az analog, WiFi-s mixer az 5 hangforrashoz es a PC Speaker es a CD Audio jack csatlakozo a gep hatuljan nem az? :))

(#81291) FoxiestFox válasza Czo (#81290) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Erről írhatnál egy cikket kb.

Millió retro collector van, mert semmi sem kell hozzá időn / kukaközelségen és / vagy pénzen kívül, de aki ilyen szinten épít be kényelmi extrákat az azért ritka. :))

(#81292) DarthSun válasza Czo (#81290) üzenetére


DarthSun
Topikgazda
LOGOUT blog

:C :R

(#81293) KROK640 válasza MasterDeeJay (#81277) üzenetére


KROK640
veterán

Igazad van, pontosítva így van, tehát azonos idő alatt azért volt nagyobb a sebzése, mert nagyobb tűzsebességgel lőtt.
Sajnos nekem sosem volt olyan állat gépem hogy ezeket kihasználjam, ráadásul a VSyncre is hamar rászoktam.
Amikor én Q3-aztam még javarészt a 366/466 Celeron volt, meg a legvége felé az 1700-as Celeron, eseleg talán még az Athlon XP-n nagyon korai időkben (amikor még nem volt annyira felhúzva ("csak" 2166MHZ), meg a VGA is GeF3 volt csak).

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#81294) KROK640 válasza Czo (#81287) üzenetére


KROK640
veterán

Tehát ha jól értem, akkor a játék indító BATból állítja az FSB-t a Bios megkerülésével?
az Arduinos modult hogy működik?

Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

(#81295) fpeter84 válasza KROK640 (#81294) üzenetére


fpeter84
senior tag

írta, hogy jumperelős alaplap - tehát az alaplapi órajelgenerátor PLL adott lábait földre/tápra kötve tudod utasítani hogy milyen FSB-t adjon a procinak - ezt egyszerű egy arduino segítségével baxtatni

illetve a modernebb PLL-ek már I2C buszon is utasíthatóak, amire vannak programok is, pl SetFSB, CPUPLL, SpeedFAN-nak is van ilyen menüpontja - de ez már windowsos téma...

az mondjuk mák, hogy 66-100-133 váltást is kibír röptében a vas - nekem az a tapasztalatom hogy a PCI/AGP órajel osztó váltással járó átállításokba hajlamosak belefagyni a gépek

(#81296) Czo válasza KROK640 (#81294) üzenetére


Czo
őstag

Az EpoX lapomon nincs a BIOS-ban FSB allitas, hanem fizikai jumperek vannak a lapon. Itt, ha megnezed a 11-es oldalt, a RAM mellett, az ATX Power csatlakozo alatt van a JP7 es a JP8, a 15. oldalon ott a leiras a jumperek allitasahoz.

Megmertem multimeterrel, hogy a jumperek 3-as laba az a GND, az 1-es laba pedig kozel 3.3V, de nem teljesen. Tehat, ha epitek valamit, amivel GND-re tudom huzni a 2-es labakat, akkor tulajdonkeppen tudom allitani az FSB-t (mert ugye, a tablazat alapjan, ha mind a ketto jumper kozepso labat GND-re kotom, akkor 66MHz, ha csak a JP8-2es labat, akkor az 100MHz, ha pedig egyiket sem, azaz "lebegoen" hagyom (ez a nincs rajta a jumper allapot), akkor az 133MHz.

Igyhat fogtam egy minimal Arduinot, amire ravezetekeltem mindezt es rakotottem a COM1-re. Irtam egy programot Pascalban, amivel tudom allitani a Jumpert. Itt jott az "elso" para, mert a jumper "atrakasa" utan a sebesseg marad, ami volt, sott a reset.com/reboot.exe sem eleg. Sott, a sima reset gomb sem, csak a kikapcs, bekapcs segit. Tehat "ki kell tudnom" kapcsolni es be kell tudnom kapcsolni a gepet. Ehhez az kellett, hogy megnezzem hogyan mukodik a "power gomb" az alaplapon. Tehat fogtam meg nehany labat az Arduinon, rakotottem az alaplapra a power gomb helyere, plussz masik ketto labra pedig rakotottem a hazon levo power gombot. Majd kiegeszitettem a szoftvert. Igy a power gombot, nem csak fizikailag a gombbal, hanem "programkodbol" is be tudom huzni. Eloszor egyebkent azt neztem meg, hogy hogyan kell assemblyben ACPI-vel kikapcsolni a gepet, de rajottem, hogy bekapcsolni nem tudom :D szoval, marad a powergomb elcsaklizasa igy is, ugy is.

Igy a modul, sorosporton "reagal" olyan parancsokra, mint, "slow power press" (ez 100ms), "long power press" (ez 5 masodperc), "power cycle" (ez letol egy 5 masodperces "long"-ot, majd var egy masodpercet, majd ezutan letol egy 100ms-es rovidet, magyaran hosszu power gombbal kikapcsolja, majd visszakapcsolja a gepet), "adott jumper float-ra allitasat", illetve "adott jumper GND-re kotese". Illetve, jumper allitas utan, a modul soros porton viszakuldi, hogy "mi a helyzet", azaz, hogy tortent-e valtozas a jumperekben fizikailag, vagy nem. Tehat ha mar GND-volt es ujra GND-re rakoatom, akkor jelzi, hogy mar GND, egyeb esetben pedig jelzi, hogy megcsinalta.

A Pascal oldali EXE meg ugy lett megirva, hogy "figyel" a valaszra, igy ha atkapcsoltatom 66MHz-re, de jelenleg nem 66 MHz-n fut, akkor az atallitas utan tol egy "power cycle"-t, egyeb esetben pedig siman nem csinal semmit.

Aazaz, az indito batba berakott "SETFSB COM2 66MHz" parancs, ha 66-on van, akkor nem csinal semmit, ha pedig nem 66-on van, akkor kikapcs/bekacsolja a gepet.

Itt, ha nagyon lusta lennek, meg lehetne mahinalni, hogy legyen "allapot kezeles", azaz automatan induljon el a Windows 98 command prompt onlyban, es legyen visszahivva az adott BAT, ami kezdemenyezte az egeszet, de ennyire lusta nem vagyok. Bar ez is szep feladat lenne.

(#81297) fpeter84 válasza Czo (#81296) üzenetére


fpeter84
senior tag

tehát a PLL-ed nem reagál on-the-fly az állításra? utoljára a huszonpár évvel ezelőtti 5x86-omon játszottam ilyet - ha 4x40-en indítottam el, akkor a UMC lap 20MHz-es PCI órajelet állított be és nagyon belassult, de ha 4x33-on elindult, majd az után állítottam az FSB-t 40-re hogy a POST táblázat után kiírta hogy 133-on fut a proci, akkor már 40MHz lett a PCI is, és "villámgyors" lett

egyébként most is egy hasonló lappal játszok csak ez SiS-es - éppen már meg is akartam írni, hogy sikerült feltámasztanom hamvaiból a sok sebből vérző lapot - ha sikerült stabilra összelőni mindent, akkor itt is belemászok majd az FSB és PCI órajelek kérdésébe

mi a PLL IC pontos felirata? már Super7 lapokon is találkoztam olyannal, hogy bár jumperes az FSB állítás, a gyakorlatban rá volt már kötve az I2C-je az SMBUS-ra is, és szoftverből is lehet baxtatni az FSB-t újraindítás nélkül

(#81298) fpeter84 válasza Czo (#81283) üzenetére


fpeter84
senior tag

megnéztem, és bár byte-ra pontosan azonos méretű az alliance+rush és a macronix+rush kártyák driver csomagjában lévő glide2x.ovl is, de hex editorral összehasonlítva kiderül hogy rengeteg byte-nyi eltérés van köztük... töröltem a gépről mindenhonnan a maradványokat, és csak a macronix-os ovl-t tettem be a játék alá, és ugyanúgy nem találja meg vele a kártyát a gtafx :(

(#81299) Czo válasza fpeter84 (#81297) üzenetére


Czo
őstag

VIA 694T van a lapon, itt be van epitve a PLL a chipsetbe, es a jumperek valoszinuleg az AD21, AF20-as pinjei lesznek a chipsetnek (ezek a labak selectelik a host clockot).

[ Szerkesztve ]

(#81300) fpeter84 válasza Czo (#81299) üzenetére


fpeter84
senior tag

itt van mellettem egy Asus TUV4X lap, ugyanúgy VIA VT82C694T chipsettel, és ott van rajta az ICS 94222AF PLL IC... tudsz képet csinálni a lapodról? nem nagyon találtam semmit erről a típusról, cirka mintha nem is létezne...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.