Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Czo

    addikt

    válasz fpeter84 #81278 üzenetére

    A 3dfx kiadott fejlesztoi csomagjaban (SDK), volt egy DOS-os overlay (*.ovl allomanyok), ami maga volt a "driver". Marmint, ebben az overlayben adta oda a 3dfx a fejlesztoknek azokat a fuggvenyeket, amik kozvetlenul es direkbten kezeltek a kartyakat. Ezt az overlayt, a fejlesztok beleegethettek az exebe (statikus overlay) de az exe melle is tehettek (ilyenkro ott van az ovl allomany az exe allomanyok mellett). A vogonson van lista ezekrol. Van pl V2-es lista is a vogonson.

    No azok a jatekok, amikben statikus az overlay, azok jellemzoen Voodoo1-es SDK-ban levo overlayt tartalmazzak beegetve. Azon jatekoknal, ahol nem egettek bele, ott ott az overlay a jatek exeje mellett.

    A DOS, amikor egy alkalmazas overlayt toltene be, megprobalja az inditasi pathbol, azaz az exe mellol betolteni, de ha ott nem talalja, akkor a %PATH kornyezeti valtozo konyvtarait is vegignezni.

    Tehat, ha a jatek statikusan linkeli a glideot, akkor vagy az a kartya kell, amihez ezt keszitettek, vagy olyan kartya, ami igy vagy ugy, de kompatibilis azzal, amihez ezt csinaltak. Ha dinamikus, akkor ha nem olyan glide overlay van az exe mellett, ami neked kartyad van (pl regi jatek, V1-es glide overlayel, de neked rush van vagy v2 vagy v3), akkor eleg letorolni azt az overlayt, es vagy melleteszed a masikat, vagy beteszed olyan helyre, hogy az benne legyen a pathban. A legtobb Windowsos driver felmasolja az overlayt a %WINDIR-be, a %WINDIR pedig alapbol benne szokott lenni a %PATH-ban, ezert mukodik ugy, hogy nincs mellette a fizikai allomany.

Új hozzászólás Aktív témák