2022 játékai - I.
A Plague Tale: Requiem
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Asobo Studio
Engine: Zouna
Mérési módszer: 2
Ez a hangulatos és látványos játék az idei év egyik népszerű alkotása volt.
Raytracing alkalmazásával csak az RTX 3090 képes játszható sebességet produkálni 4K felbontásban. A felbontás-felskálázás természetesen ki volt kapcsolva a tesztek során.
A Turing-RDNA1 párossal csak WQHD felbontásban érdemes próbálkozni. A Radeon lemaradása ezúttal kisebb a megszokottnál.
A nagy Vega kikap a Pascal alapú Titan-tól, de hátránya nem túl vészesen magas.
Az RX 590 veresége nem meglepetés, de a különbség ezúttal is kisebb a megszokottnál a két versenyző közöt.
A Fury-val (valamint a 290X-szel, és a Kepler alapú kártyákkal is) lefagyott a játék, így a GTX 980 ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.
Call of Duty: Modern Warfare II
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 9.0
Mérési módszer: 1
A Call of Duty sorozat Modern Warfare alágának római számozás szerinti második epizódja jelent meg idén, mely beépített benchmarkkal is kedveskedik a tesztelni vágyóknak.
Az RX 6950 XT nagyon jól érzi magát ebben a játékban, és jócskán megveri az RTX 3090-et 4K felbontásban. Természetesen a felbontás-felskálázás ezúttal is ki volt kapcsolva.
A kisebbik RDNA alapú típus is győzelmet aratott, ami igencsak ritka jelenség ennek a párosnak a küzdelme során.
A Radeonok kiváló szereplését a nagy Vega is folytatja, és legyőzi a Titan Xp-t
Hatalmas meglepetésre az RX 590 is gyorsabbnak bizonyul a GTX 1070-nél.
Az eddigi eredmények láttán meglepő lehet, hogy a Fury csak egészen minimális előnyre tud szert tenni a GTX 980-nal szemben.
A Kepler alapú GPU-kkal nem indult el a játék, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.
Még a HD 7970-nel is játszható sebességet kapunk közepes grafikai minőség mellett.
Dying Light 2
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Techland
Fejlesztő: Techland
Mérési módszer: 1
Egy újabb látványos játék, mely beépített benchmarkjának okán is helyet kapott a cikkben.
RT alkalmazása mellett 4K felbontáson (természetesen ezúttal is upscaling nélkül) egyedül az RTX 3090 képes játszható sebességet produkálni, míg az RX 6950 XT hatalmas lemaradást könyvelhet el magának.
Jól szerepelt viszont a kisebbik RDNA alapú modell, és a szokottnál közelebb került az RTX 2080-hoz, igaz, ezekkel a kártyákkal csak WQHD felbontásban volt értelme próbálkozni, és természetesen Raytracing nélkül.
A Radeon VII és a Titan Xp fej-fej mellett halad ebben a játékban, amire ritkán van példa mostanság, így kijelenthető, hogy ez a cím inkább AMD-pártinak nevezhető.
A szokottnál kisebb az RX 590 lemaradása is a GTX 1070 mögött.
A kis Fury meg tudta verni a GTX 980-at, annak ellenére is, hogy a játék induláskor panaszkodik a driverére. Ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten fut jól a program.
A 290X kegyőzi a Titan Black-et, pedig a Kepler alapú versenyzőnek ezúttal is DX11 üzemmóddal kedveskedtem.
Az eddigi AMD-dominanciát látva a HD 7970 győzelme sem érhet senkit meglepetésként.
A HD 6970-en ugyan elindul a játék, de gyakorlatilag csak állóképek renderelésére alkalmas a legkisebb minőségi szinten is. A GTX 580 teljesítményében sem lesz sok örömünk, de azért még játszható sebességet kapunk 720p felbontásban.
A GTX 560 Ti már 720p-ben sem képes folyamatos képet adni, de természetesen még így is sokkal jobb eredményt ér el, mint a HD 5870.
Elden Ring
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: FromSoftware
Mérési módszer: 4
Ez a játék a Dark Souls univerzumában játszódó, nyílt világú alkotás, és a széria szokásaihoz híven külső patch kell a 60 FPS lock eltávolításához, és emellett még a v-syncet is driverből kell tiltani, mert a játék nem ad rá lehetőséget a beállítások között.
4K felbontáson a 3090 vezet, de az RX 6950 XT lemaradása sem magas.
Az RX 5700 XT már jobban kikap a 2080-tól, de az átlagoshoz képest még így is jobban szerepel.
A Radeon VII ezúttal nem brillírozik, és csúnyán kikap a Pascal alapú Titan-tól.
A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a papírforma szerint alakul.
Nem szerepelt jól a Fury sem, ám hátránya kisebb arányú, mint nagyobb HBM-es testvéréé.
A Kepler alapú kártyákkal nem indult el a játék, de a 290X-szel lehetőségünk van maximális részletesség mellett is még éppen csak játszható sebességet kapni.
F1 22
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: EA Sports
Fejlesztő: Codemasters
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1
Egy év kigahyás után visszatért a cikkbe az aktuális F1-es játék, ezúttal már a látványos, új szabályok szerint készült autókkal, melyektől izgalmasabb versenyeket vártak. Bár elméletileg létezett 2021-es epizód is, ám azt semmilyen (sem legális, sem illegális) forrásból nem sikerült beszereznem. Talán a botrányos szezonzáró verseny miatt törölték el minden nyomát?
A játék ezúttal már RT támogatású grafikával szórakoztat, ennek megfelelően pedig az RTX 3090 nagyfokú előnye mutatkozik meg.
Az RX 5700 XT lemaradása az átlagosnál valamivel ksiebb a 2080 mögött, természetesen már RT használata nélkül.
A Radeon VII nagyon kikap a Titan Xp-től, erre az eredményre semmiképp nem lehet büszke.
A szokottnál egy minimálisan alacsonyabb az RX 590 lemaradása a GTX 1070 mögött.
A Fury driverére panaszkodik a program induláskor, ennek ellenére nem szedett össze túlságosan nagy hátrányt a GTX 980-tól.
A Kepler alapú kártyákkal már nem csak a driverre panaszkodik a játék, hanem le is fagy, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.
Még a HD 7970-nel is lehetőségünk lesz a maximális grafikai színvonalon élvezni a játékot.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!