GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2022 játékai - I.

A Plague Tale: Requiem

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Focus Home Interactive
Fejlesztő: Asobo Studio
Engine: Zouna
Mérési módszer: 2

Ez a hangulatos és látványos játék az idei év egyik népszerű alkotása volt.

Raytracing alkalmazásával csak az RTX 3090 képes játszható sebességet produkálni 4K felbontásban. A felbontás-felskálázás természetesen ki volt kapcsolva a tesztek során.

A Turing-RDNA1 párossal csak WQHD felbontásban érdemes próbálkozni. A Radeon lemaradása ezúttal kisebb a megszokottnál.

A nagy Vega kikap a Pascal alapú Titan-tól, de hátránya nem túl vészesen magas.

Az RX 590 veresége nem meglepetés, de a különbség ezúttal is kisebb a megszokottnál a két versenyző közöt.

A Fury-val (valamint a 290X-szel, és a Kepler alapú kártyákkal is) lefagyott a játék, így a GTX 980 ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Call of Duty: Modern Warfare II

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW 9.0
Mérési módszer: 1

Hirdetés

A Call of Duty sorozat Modern Warfare alágának római számozás szerinti második epizódja jelent meg idén, mely beépített benchmarkkal is kedveskedik a tesztelni vágyóknak.

Az RX 6950 XT nagyon jól érzi magát ebben a játékban, és jócskán megveri az RTX 3090-et 4K felbontásban. Természetesen a felbontás-felskálázás ezúttal is ki volt kapcsolva.

A kisebbik RDNA alapú típus is győzelmet aratott, ami igencsak ritka jelenség ennek a párosnak a küzdelme során.

A Radeonok kiváló szereplését a nagy Vega is folytatja, és legyőzi a Titan Xp-t

Hatalmas meglepetésre az RX 590 is gyorsabbnak bizonyul a GTX 1070-nél.

Az eddigi eredmények láttán meglepő lehet, hogy a Fury csak egészen minimális előnyre tud szert tenni a GTX 980-nal szemben.

A Kepler alapú GPU-kkal nem indult el a játék, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Még a HD 7970-nel is játszható sebességet kapunk közepes grafikai minőség mellett.

Dying Light 2

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Techland
Fejlesztő: Techland
Mérési módszer: 1

Egy újabb látványos játék, mely beépített benchmarkjának okán is helyet kapott a cikkben.

RT alkalmazása mellett 4K felbontáson (természetesen ezúttal is upscaling nélkül) egyedül az RTX 3090 képes játszható sebességet produkálni, míg az RX 6950 XT hatalmas lemaradást könyvelhet el magának.

Jól szerepelt viszont a kisebbik RDNA alapú modell, és a szokottnál közelebb került az RTX 2080-hoz, igaz, ezekkel a kártyákkal csak WQHD felbontásban volt értelme próbálkozni, és természetesen Raytracing nélkül.

A Radeon VII és a Titan Xp fej-fej mellett halad ebben a játékban, amire ritkán van példa mostanság, így kijelenthető, hogy ez a cím inkább AMD-pártinak nevezhető.

A szokottnál kisebb az RX 590 lemaradása is a GTX 1070 mögött.

A kis Fury meg tudta verni a GTX 980-at, annak ellenére is, hogy a játék induláskor panaszkodik a driverére. Ezekkel a kártyákkal már csak közepes minőségi szinten fut jól a program.

A 290X kegyőzi a Titan Black-et, pedig a Kepler alapú versenyzőnek ezúttal is DX11 üzemmóddal kedveskedtem.

Az eddigi AMD-dominanciát látva a HD 7970 győzelme sem érhet senkit meglepetésként.

A HD 6970-en ugyan elindul a játék, de gyakorlatilag csak állóképek renderelésére alkalmas a legkisebb minőségi szinten is. A GTX 580 teljesítményében sem lesz sok örömünk, de azért még játszható sebességet kapunk 720p felbontásban.

A GTX 560 Ti már 720p-ben sem képes folyamatos képet adni, de természetesen még így is sokkal jobb eredményt ér el, mint a HD 5870.

Elden Ring

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Fejlesztő: FromSoftware
Mérési módszer: 4

Ez a játék a Dark Souls univerzumában játszódó, nyílt világú alkotás, és a széria szokásaihoz híven külső patch kell a 60 FPS lock eltávolításához, és emellett még a v-syncet is driverből kell tiltani, mert a játék nem ad rá lehetőséget a beállítások között.

4K felbontáson a 3090 vezet, de az RX 6950 XT lemaradása sem magas.

Az RX 5700 XT már jobban kikap a 2080-tól, de az átlagoshoz képest még így is jobban szerepel.

A Radeon VII ezúttal nem brillírozik, és csúnyán kikap a Pascal alapú Titan-tól.

A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a papírforma szerint alakul.

Nem szerepelt jól a Fury sem, ám hátránya kisebb arányú, mint nagyobb HBM-es testvéréé.

A Kepler alapú kártyákkal nem indult el a játék, de a 290X-szel lehetőségünk van maximális részletesség mellett is még éppen csak játszható sebességet kapni.

F1 22

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: EA Sports
Fejlesztő: Codemasters
Engine: EGO Engine 4.0
Mérési módszer: 1

Egy év kigahyás után visszatért a cikkbe az aktuális F1-es játék, ezúttal már a látványos, új szabályok szerint készült autókkal, melyektől izgalmasabb versenyeket vártak. Bár elméletileg létezett 2021-es epizód is, ám azt semmilyen (sem legális, sem illegális) forrásból nem sikerült beszereznem. Talán a botrányos szezonzáró verseny miatt törölték el minden nyomát?

A játék ezúttal már RT támogatású grafikával szórakoztat, ennek megfelelően pedig az RTX 3090 nagyfokú előnye mutatkozik meg.

Az RX 5700 XT lemaradása az átlagosnál valamivel ksiebb a 2080 mögött, természetesen már RT használata nélkül.

A Radeon VII nagyon kikap a Titan Xp-től, erre az eredményre semmiképp nem lehet büszke.

A szokottnál egy minimálisan alacsonyabb az RX 590 lemaradása a GTX 1070 mögött.

A Fury driverére panaszkodik a program induláskor, ennek ellenére nem szedett össze túlságosan nagy hátrányt a GTX 980-tól.

A Kepler alapú kártyákkal már nem csak a driverre panaszkodik a játék, hanem le is fagy, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Még a HD 7970-nel is lehetőségünk lesz a maximális grafikai színvonalon élvezni a játékot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények