GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2009 játékai - III.

Mirror's Edge

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

Egyedi játékmenetet, és szép grafikát kínál ez a játék, ami mindenképp üde színfoltnak számít a rengeteg egy kaptafára épülő cím között.

Az Unreal Engine 3-ra épülő játékokra jellemző furcsa, 62 FPS-es framerate lock-ot alkalmazza ez a cím is, amit most is lehetőség lett volna a config file kézi szerkesztésével kikapcsolni, ám ezt sajnos elfelejtettem, így mindkét DX11-es kártya belefutott. Mondhatni, a grafikonon azt az eredményt láthatjuk, amit egy hozzá nem értő felhasználó tapasztalt volna. Számomra meglehetősen érthetetlen, hogy miért nem lehet egy ilyen alapvető opciót kitenni a user interface-re...

A DX10-es kártyák már nem futnak bele a framerate lock-ba, így a GTX 285 győzelmét láthatjuk, átlagosnak mondható előnnyel.

A HD 3870 ismét siralmas eredményt produkál, valószínűleg ezúttal is a 4x-es élsimítással gyűlt meg a baja.

A DX9-es kártyáknál már a legalacsonyabb minőségi szintre kellett butítani a játék grafikáját, elsősorban a 7900 GTX miatt, ugyanis az X1900 XT láthatóan elbírt volna egy kicsivel magasabb beállításokat is.

Az X850 Pro-val egyszerűen csak lefagy a játék töltés közben, míg a 6800 GS-sel elindul ugyan, de sok örömet nem fog okozni a megjelenített képkockák száma.

Need for Speed Shift

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2

A Shift alcímet viselő epizóddal a szebb napokat látott Need for Speed széria új, minőségibb alapokra helyezése volt a cél, ami mindenképp becsülendő, még akkor is, ha a végeredmény számomra nem lett túl vonzó. Grafikai igényesség szempontjából abszolút rendben van a játék, viszont ismét elővették az anno már a ProStreet esetében egyszer sikertelennek bizonyuló félprofi pályaversenyzés témakört, ami véleményem szerint idegen az NFS franchise-tól.

A legerősebb kártyákkal WQHD felbontáson, 4x-es élsimítást alkalmazva is élvezhetjük a játékot, ami egyébként kifejezetten magas gépigényűnek számító cimről lévén szó, nem kis fegyvertény volt akkoriban.

A DX10-es kártyákkal már Full HD-ra kellett visszaállni, de az erősebbik párossal szépen fut a játék. A HD 4890 lemaradása az átlagos szintet mutatja.

A HD 3870 ebben a játékban is szenved, pedig ezúttal az élsimítást is kikapcsoltam a kedvéért, de így is kicsivel a 30 FPS-es álomhatár alatt teljesít.

A DX9-es kártyák gyomrát igencsak megfekszi ez a játék: csak a legalacsonyabb minőségi szinten van esélyünk játszhatónak éppen csak nevezhető sebességet kapni. Ezúttal az X1900 XT sem brillírozik, sőt csúnyán kikap a 7900 GTX-től, vagyis a Radeon driverét erre a játékra nem optimalizálták. A gyengébbik DX9-es kárttyapárral értelemszerűen próbálkozni sem volt érdemes

Prototype

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Radical Entertainment
Mérési módszer: 2

Erről a játákról őszintén szólva semmit nem tudok, csak a címe volt ismerős ebből az évből, de népszerűsége okán beválogattam a cikkbe.

A játék valamiért nem engedett Full HD-nál nagyobb felbontást beállítani, így a legerősebb kártyák természetesen hatalmas sebességet produkálnak, és nincs nagy különbség köztük, mert talán már a processzorlimit közelébe is jutottak.

Az erősebbik DX10-es páros esetén kisebb meglepetésre ezúttal a HD 4890 szerezte meg a győzelmet, ám előnye nem túl nagy mértékű a GTX 285-höz képest.

Ahogy az az előző mérésből már sejthető volt, a Radeon kártyákat nagyon kedveli ez a játék, így bár a 3870 ezúttal sem képes győzelemre, de nagyon megközelítette a 9800 GTX-et.

A DX9-es kártyák között a Radeon-előny tovább fokozódik, hiszen a 7900 GTX teljesen elvérzett ebben a tesztben. A kisebb kártyákkal nem láttam értelmét próbálkozni.

Red Faction: Guerrilla

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: THQ
Fejlesztő: Volition
Mérési módszer: 3

A Red Faction sorozat harmadik epizódjaként, 2009-ben jelent meg ez a nyílt világú játék.

Az elsők között támogatta a DX11-et ez a játék, ennek megfelelően maximális részletesség és WQHD felbontás esetén meglehetősen gyenge eredmények születtek mindkét versenyzővel.

A DX11-et nem támogató kártyákon csak DX9 módban fut a játék, és egyúttal a Very high részletességről is le kell mondanunk, mert DX9 módban csak sima High választható. A csatát a GTX 285 nyerte, de a HD 4890 lemaradása sem vészesen nagy.

A kisebbik DX10-es duó esetén nagyjából a megszokott mértékű a Radeon lemaradása.

A DX9-es kártyáknál már az erősebbik páros esetén is csak a leggyengébb minőségi szintet választhatjuk. Az X1900 XT vezet ugyan, de előnye az ekkortájt már megszokotthoz képest jóval kisebb mértékű.

Resident Evil 5

Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Engine: MT Framework
Mérési módszer: 1

A Resident Evil sorozat ötödik kiadása hivatalos benchmark tool-t is kapott, és korábbi cikkeimben is találkozhattak már vele az olvasók.

A benchmark DX10 és DX9 módokat támogat, a modernebb kártyákon értelemszerűen az előbbi üzemmódot használtam. A két legerősebb kártya közel van egymáshoz, de kis mértékben a Radeon vezet.

A DX10-es csúcsvasaknál a sorrend megfordul, de a GTX 285 nem tud nagy mértékű előnyre szert tenni.

A HD 3870 lemaradása már drasztikusabb az eddig látottakhoz képest, ám a két kártya közötti erősorrendet figyelembe véve, inkább átlagosnak mondható.

A Radeonnal nem volt hajlandó elindulni a program DX9 módban sem, hanem az "unsupported function" hibaüzenetet adta. Nem tudok olyan DX9-es funkcióról, amit az X1900 XT nem támogatna, de a 7900 GTX igen, így ez a probléma valamiféle driver bugra lesz visszavezethető.

Az X850 Pro-nál már az "unsupported pixel shader version" hibaüzenetet kapjuk, ami sokkal beszédesebb, és teljesen jogos is. A 6800 GS a legalacsonyabb minőségi szinten még játszható sebességet képes produkálni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények