2009 játékai - III.
Mirror's Edge
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
Egyedi játékmenetet, és szép grafikát kínál ez a játék, ami mindenképp üde színfoltnak számít a rengeteg egy kaptafára épülő cím között.
Az Unreal Engine 3-ra épülő játékokra jellemző furcsa, 62 FPS-es framerate lock-ot alkalmazza ez a cím is, amit most is lehetőség lett volna a config file kézi szerkesztésével kikapcsolni, ám ezt sajnos elfelejtettem, így mindkét DX11-es kártya belefutott. Mondhatni, a grafikonon azt az eredményt láthatjuk, amit egy hozzá nem értő felhasználó tapasztalt volna. Számomra meglehetősen érthetetlen, hogy miért nem lehet egy ilyen alapvető opciót kitenni a user interface-re...
A DX10-es kártyák már nem futnak bele a framerate lock-ba, így a GTX 285 győzelmét láthatjuk, átlagosnak mondható előnnyel.
A HD 3870 ismét siralmas eredményt produkál, valószínűleg ezúttal is a 4x-es élsimítással gyűlt meg a baja.
A DX9-es kártyáknál már a legalacsonyabb minőségi szintre kellett butítani a játék grafikáját, elsősorban a 7900 GTX miatt, ugyanis az X1900 XT láthatóan elbírt volna egy kicsivel magasabb beállításokat is.
Az X850 Pro-val egyszerűen csak lefagy a játék töltés közben, míg a 6800 GS-sel elindul ugyan, de sok örömet nem fog okozni a megjelenített képkockák száma.
Need for Speed Shift
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Mérési módszer: 2
A Shift alcímet viselő epizóddal a szebb napokat látott Need for Speed széria új, minőségibb alapokra helyezése volt a cél, ami mindenképp becsülendő, még akkor is, ha a végeredmény számomra nem lett túl vonzó. Grafikai igényesség szempontjából abszolút rendben van a játék, viszont ismét elővették az anno már a ProStreet esetében egyszer sikertelennek bizonyuló félprofi pályaversenyzés témakört, ami véleményem szerint idegen az NFS franchise-tól.
A legerősebb kártyákkal WQHD felbontáson, 4x-es élsimítást alkalmazva is élvezhetjük a játékot, ami egyébként kifejezetten magas gépigényűnek számító cimről lévén szó, nem kis fegyvertény volt akkoriban.
A DX10-es kártyákkal már Full HD-ra kellett visszaállni, de az erősebbik párossal szépen fut a játék. A HD 4890 lemaradása az átlagos szintet mutatja.
A HD 3870 ebben a játékban is szenved, pedig ezúttal az élsimítást is kikapcsoltam a kedvéért, de így is kicsivel a 30 FPS-es álomhatár alatt teljesít.
A DX9-es kártyák gyomrát igencsak megfekszi ez a játék: csak a legalacsonyabb minőségi szinten van esélyünk játszhatónak éppen csak nevezhető sebességet kapni. Ezúttal az X1900 XT sem brillírozik, sőt csúnyán kikap a 7900 GTX-től, vagyis a Radeon driverét erre a játékra nem optimalizálták. A gyengébbik DX9-es kárttyapárral értelemszerűen próbálkozni sem volt érdemes
Prototype
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Radical Entertainment
Mérési módszer: 2
Erről a játákról őszintén szólva semmit nem tudok, csak a címe volt ismerős ebből az évből, de népszerűsége okán beválogattam a cikkbe.
A játék valamiért nem engedett Full HD-nál nagyobb felbontást beállítani, így a legerősebb kártyák természetesen hatalmas sebességet produkálnak, és nincs nagy különbség köztük, mert talán már a processzorlimit közelébe is jutottak.
Az erősebbik DX10-es páros esetén kisebb meglepetésre ezúttal a HD 4890 szerezte meg a győzelmet, ám előnye nem túl nagy mértékű a GTX 285-höz képest.
Ahogy az az előző mérésből már sejthető volt, a Radeon kártyákat nagyon kedveli ez a játék, így bár a 3870 ezúttal sem képes győzelemre, de nagyon megközelítette a 9800 GTX-et.
A DX9-es kártyák között a Radeon-előny tovább fokozódik, hiszen a 7900 GTX teljesen elvérzett ebben a tesztben. A kisebb kártyákkal nem láttam értelmét próbálkozni.
Red Faction: Guerrilla
Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: THQ
Fejlesztő: Volition
Mérési módszer: 3
A Red Faction sorozat harmadik epizódjaként, 2009-ben jelent meg ez a nyílt világú játék.
Az elsők között támogatta a DX11-et ez a játék, ennek megfelelően maximális részletesség és WQHD felbontás esetén meglehetősen gyenge eredmények születtek mindkét versenyzővel.
A DX11-et nem támogató kártyákon csak DX9 módban fut a játék, és egyúttal a Very high részletességről is le kell mondanunk, mert DX9 módban csak sima High választható. A csatát a GTX 285 nyerte, de a HD 4890 lemaradása sem vészesen nagy.
A kisebbik DX10-es duó esetén nagyjából a megszokott mértékű a Radeon lemaradása.
A DX9-es kártyáknál már az erősebbik páros esetén is csak a leggyengébb minőségi szintet választhatjuk. Az X1900 XT vezet ugyan, de előnye az ekkortájt már megszokotthoz képest jóval kisebb mértékű.
Resident Evil 5
Műfaj: 3rd person shooter
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Engine: MT Framework
Mérési módszer: 1
A Resident Evil sorozat ötödik kiadása hivatalos benchmark tool-t is kapott, és korábbi cikkeimben is találkozhattak már vele az olvasók.
A benchmark DX10 és DX9 módokat támogat, a modernebb kártyákon értelemszerűen az előbbi üzemmódot használtam. A két legerősebb kártya közel van egymáshoz, de kis mértékben a Radeon vezet.
A DX10-es csúcsvasaknál a sorrend megfordul, de a GTX 285 nem tud nagy mértékű előnyre szert tenni.
A HD 3870 lemaradása már drasztikusabb az eddig látottakhoz képest, ám a két kártya közötti erősorrendet figyelembe véve, inkább átlagosnak mondható.
A Radeonnal nem volt hajlandó elindulni a program DX9 módban sem, hanem az "unsupported function" hibaüzenetet adta. Nem tudok olyan DX9-es funkcióról, amit az X1900 XT nem támogatna, de a 7900 GTX igen, így ez a probléma valamiféle driver bugra lesz visszavezethető.
Az X850 Pro-nál már az "unsupported pixel shader version" hibaüzenetet kapjuk, ami sokkal beszédesebb, és teljesen jogos is. A 6800 GS a legalacsonyabb minőségi szinten még játszható sebességet képes produkálni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!