2021 játékai - II.
Far Cry 6
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Toronto
Engine: Dunia 2
Mérési módszer: 1
A szebb napokat látott Far Cry széria iránti érdeklődést hollywood-i filmekből és sorozatokból ismert színészekkel próbálták feldobni a hatodik részben.
A játék DirectX Raytracing-et is támogat, és ezt a funkciót aktiválva futtattam a mérést a legerősebb kártyákon. Ennek ellenére a 6950 XT lemaradása, ezúttal kisebb, mint az RT üzemmódban eddig megszokott.
Az 5700 XT is közelebb tud kerülni a 2080-hoz, mint az átlagos esetben, így kijelenthető, hogy ez a játék a Radeon kártyákat szereti jobban. A Raytracing természetesen ezzel a párossal már nem volt aktiválva.
A Radeon VII megelőzi a Titan Xp-t, vagyis egy újabb kiváló AMD-eredményt láthatunk.
Ezúttal az RX 590 lemaradása is kisebb a GTX 1070-hez képest a megszokottnál.
A kis Fury is megismétli a Vega sikerét, és megveri a GTX 980-at.
Kepler alapú GPU-val nem indult el a játék, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben. Full HD felbontáson még szépen viszi a játékot a legmagasabb részletességi szint mellett is.
A HD 7970-en is elindult a játék, de ezzel a kártyával már csak az alacsony részletességi szintben reménykedhetünk.
Final Fantasy XIV: Endwalker
Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Square Enix
Mérési módszer: 1
A Final Fantasy XIV idén is újabb kiegészítővel jelentkezett, mely ezúttal is különálló benchmark tool-t kapott. Szokás szerint a program által adott pontszámot jelenítem meg a grafikonokon, hiszen bár a végén ad egy report-ot, is ami elméletileg tudna átlag FPS értékkel szolgálni, ám ez mindig 0-t mutat, vagyis bugos.
A két legerősebb kártya fej-fej melletti küzdelméből a GeForce kerül ki győztesen.
Az RX 5700 XT lemaradása a megszokott képet mutatja.
A Radeon VII is jócskán kikapott a Titan Xp-től.
Ezúttal az RX 590 sem tud közelebb kerülni a GTX 1070-hez a szokásosnál.
A Fury és a GTX 980 szinte pontosan megegyező eredménnyel zárt, ám egy hajszálnyival ezúttal a Radeon bizonyult gyorsabbnak.
Szintén nagyon közel végzett egymáshoz a 290X és a Titan Black is, ám ezúttal is az AMD kártyája győzedelmeskedett.
A szokottnál kisebb előnynel ugyan, de megnyerte a tesztet a HD 7970 is.
Nem szerepelt rosszul a HD 6970 sem, hiszen mostanában már ritkán képes ennyire közel kerülni a GTX 580 eredményéhez.
A HD 5870 le tudja győzni a GTX 560 Ti-t, ami dicséretre méltó teljesítmény 6 évvel a drivertámogatásának bejejezése után.
Forza Horizon 5
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Xbox Game Studios
Fejlesztő: Playground Games
Mérési módszer: 1
A Forza Horizon sorozat ötödik epizódját sokan kedvelik, ám szerintem korántsem lett annyira hangulatos, mint az előző rész, ráadásul túl sok újdonságot sem vonultat fel. Ennek ellenére látványos és minőségi alkotás lett, mely ezúttal is beépített benchmarkkal kedveskedik.
A játék XBOX-os gyökerei ellenére meglepő a 6950 XT győzelme, hiszen a mérést Raytracing alkalmazásával végeztem, ami általában nem igazán kedvez neki.
A kisebbik RDNA alapú modell már nem brillírozik annyira, és a szokásos mértékben kap ki az RTX 2080-tól annak ellenére, hogy természetesen RT alkalmazásáról ezúttal nem lehetett szó.
A Titan Xp és a Radeon VII a megszokottnál közelebb végzett egymáshoz, de ezúttal is az NVIDIA kártyája szerezte meg a győzelmet.
Nem szerepelt rosszul az RX 590, hiszen lemaradása kisebb az átlagosnál a GTX 1070 mögött.
A Fury nem képes előnyt kovácsolni a játék alapvetően Radeon-párti grafikus motorjából, és csúnyán kikap a GTX 980-tól.
Modern, DX12 alapú játékról lévén szó, a 290X győzelme nem meglepetés, ráadásul a Kepler alapú kártyákkal a driverre is panaszkodik a játék.
A kisebbik Kepler-GCN párossal már csak közepes minőségű grafikában reménykedhetünk. A Radeon győzelme ezúttal is a papírformának felel meg.
Gas Station Simulator
Műfaj: Szimuláció
Kiadó: Drago Entertainment
Fejlesztő: Drago Entertainment
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2
A manapság divatos, valós munkaköröket bemutató szimulátor játékok sorát erősíti ez az alkotás, mely ugyan nem a grafikai minőségével fog minket levenni a lábáról, de ennek ellenére kellemes időtöltést kínál a hozzám hasonlóan pepecselős feladatokat kedvelő felhasználók számára.
A legerősebb kártyákkal 4K felbontásban is jól fut a játék, és a párharc a GeForce győzelmével zárul.
Az RTX 2080 a megszokott mértékű fölénnyel veri meg az RX 5700 XT-t.
A Radeon VII is kikap a Titan Xp-től.
A GTX 1070 és az RX 590 csatája is a papírformának megfelelő eredménnyel zárult.
A Fury lemaradása nem vészes a GTX 980 mögött, de megelőzni nem képes.
Ezúttal a Titan Black is megverte a 290X-et, amiben közrejátszott az is, hogy engedélyeztem neki, hogy a számára kedvezőbb DX11 módban futhasson.
A GTX 680 fölénye meglepő lehet, de az eredményekhez hozzá kell tenni azt is, hogy a textúrák nagyon ocsmányak az 1-2 GB-os kártyákkal, annak ellenére, hogy a beállított minőségi szint szebbet követelne meg. Ezzel szemben a 3 GB-os HD 7970 ettől a hibától nem szenvedett.
A HD 6970 hátránya szokás szerint tetemes a GTX 580 mögött, de alacsony grafikai minőségben azért játszható sebességet produkál.
A legkisebb kártyákkal is próbálkozhatunk az alacsony beállítások mellett, de nem lesz részünk túlságosan szép esztétikai élményben.
Grand Theft Auto: The Trilogy
Műfaj: 3rd person akció
Kiadó: Rockstar Games
Fejlesztő: Grove Street Games
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2
Milyen régen is volt, amikor egy GTA epizód motorjára többféle történetet elmesélő rész is épült! Mivel a Rockstar Games erre manapság képtelen, és az immár 11 éves GTA V-höz egyetlen single player kiegészítés sem készült, ezért inkább a harmadik epizódra épülő három játékot porolták le, és jelentették meg egy "Definitive Edition" kiadás formájában. Sajnos a munkát egy külsős fejlesztőstudióra bízták, akik igencsak csapnivaló munkát végeztek, de még ennek ellenére is el lehet szórakozni ezeknek a legendás játékoknak a modernizált kiadásával.
Az RX 6950 XT-vel a DX12 mód állandóan kifagyott, ezért DX11-ben lett lemérve. Talán részben ennek is köszönhető a hátránya, ennek ellenére természetesen kiválóan fut a játék 4K felbontásban mindkét versenyzővel.
Az RX 5700 XT és az RTX 2080 erősorrendje a megszokott képet mutatja.
A Radeon VII ezúttal a szokottnál is jobban kikap a Titan Xp-től.
Az RX 590 lemaradása a GTX 1070 mögött a papírformának megfelelően alakul.
A kis Fury nem bír a GTX 980-nal, és közepes mértékű vereséggel zárja a tesztet.
A Titan Black megveri a 290X-et, hiszen ebben a játékban lehetőség van DX11 mód alkalmazására is.
Ami meglepőbb lehet, hogy a HD 7970 is kikap a GTX 680-tól, pedig itt már mindkét káryta DX11-ben futott.
A HD 6970 nagyarányú veresége nem érhet senkit meglepetésként. Ezekkel a kártyákkal közepes minőségi szintre lőhetünk.
A HD 5870 még a legalacsonyabb beállítások mellett, 720p felbontásban sem képes játszható sebességet produkálni. A GTX 560 Ti ezzel szemben viszontlag jó eredményt ér el ilyen körülmények között.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!