2013 játékai - I.
Assassin's Creed IV: Black Flag
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: AnvilNext
Mérési módszer: 2
Nem múlhat el év Assassin's Creed játék nélkül, így a széria aktuális epizódja a 2013-as felhozatalban is tiszteletét teszi.
A 4K felbontás túl sok volt még a legerősebb kártyáknak is ebben a játékban, így WQHD-ban mértem le őket. A párharc a Radeon kis mértékű győzelmével zárult.
A kisebbik Kepler-GCN páros esetén is a vörös oldal vezet, ám a különbség még alacsonyabb, mint amit az előbb láthattunk.
A GTX 580 a megszokottnak mondható előnyt tudja felmutatni a HD 6970-nel szemben.
A legkisebb DX11-es párosnál fordul a helyzet, és ezúttal a HD 5870 kerekedik felül, viszonylag nagy mértékű előnyt kiépítve.
A két erősebbik DX10-es kártya nagyon hasonló eredményt produkált, de már közepes minőségi szinten is éppen csak játszható sebességet kapunk velük.
A 9800 GTX szokásos módon nagyon elveri a HD 3870-et, de itt már csak a legalacsonyabb grafikai beállításokat alkalmazhatjuk.
Batman: Arkham Origins
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: WB Games Montreal
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 1
Az aktuális Batman epizód beépített benchmarkjának segítségével gyerekjáték a tesztelés.
A legerősebb kártyákkal 4K felbontás is elérhető, természetesen a legmagasabb minőségi szint mellett. Kis mértékben ezúttal is a 290X bizonyult gyorsabbnak.
A HD 7970 nagyobb fokú előnyt tud kiépíteni a GTX 680-nal szemben, mint ami az erősebb párosnál volt tapasztalható.
A GTX 580 ismét megveri a HD 6970-et, a szokásos mértékű előnyt felmutatva.
Ezúttal a GTX 560 Ti is veri vörös ellenfelét, hasonló arányban, mint nagyobb testvére.
A DX10-es Radeonok driverét nem nagyon sikerült optimalizálni erre a játékra, vagyis a GTX 285 földbe döngölte a HD 4890-et.
Az előbbi eredményt látva, a 9800 GTX nagyarányú győzelme nem is lehetett kérdéses: több, mint dupla akkora sebességet ért el, mint a HD 3870.
A DX9-s kártyák között csak a Radeonon futott a játék, a 7900 GTX-szel lefagyott töltés közben. A legkisebb minőségi szinten az X1900 XT-vel jól játszható sebességet kapunk.
Battlefield 4
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: DICE
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 2
Egy újabb Battlefield epizód is megjelent ebben az évben, és természetesen, különösen népszerű franchise-ról lévén szó, nem volt kérdéses, hogy szerepelni fog a cikkben.
Az év csúcskártyáinak küzdelme ismét a Radeon sikerét hozta, mely ezúttal az eddig látottaknál nagyobb arányú győzelmet zsebelt be.
A HD 7970 előnye szintén számottevő a GTX 680-hoz viszonyítva, ám ezen kevésbé lepődhetünk meg, hiszen jóval erőteljesebb típusról van szó.
A GTX 580 magabiztosan veri a HD 6970-et az elavultabb architektúrára épülő DX11-es csúcskártyák kategóriájában.
A GTX 560 Ti is nagyfokú előnyt mutat fel a HD 5870-nel szemben, vagyis a Terascale architektúra driverének optimalizálásában nem jeleskedett az AMD fejlesztőcsapata.
A DX10-es Radeonok esetén a játék induláskor a driver verziójára panaszkodott, majd a nyitóképernyőnél lefagyott, nem reagált az ENTER gombra.
A fentebb említett okból kifolyólag a 9800 GTX is ellenfél nélkül maradt ebben a versenyben.
BioShock Infinite
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Irrational Games
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
Az általam teljesen ismeretlen, csak népszerűsége miatt bekerült játékok sorát erősíti a BioShock széria aktuális epizódja.
4K felbontáson, a legmagasabb minőségi szinten ismét a Radeonnál van az előny a csúcskártyák esetében.
A HD 7970 is le tudta győzni a GTX 680-at, ám előnye ezúttal egészen minimális.
A GTX 580 is a szokásosnál kisebb előnnyel vezet a HD 6970 előtt, vagyis az AMD driver optimalizálása ezúttal jól sikerült.
Olyannyira igaz a fentebbi állítás, hogy a HD 5870 meg tudta verni a GTX 560 Ti-t, méghozzá hasonló arányú különbséggel, mint amit az erősebbik páros esetén láthattunk a GeForce javára.
Ezúttal a HD 4890 lemaradása sem vészesen nagy a GTX 285 ellenében, vagyis a DX10-es Radeonok drivere is kellően jól optimalizált erre a címre.
A HD 3870 veresége nem érhet senkit meglepetésként, ezzel a kártyával már a közepes minőségi szinten sem kapunk élvezhető sebességet.
Call of Duty: Ghosts
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Infinity Ward
Engine: IW engine
Mérési módszer: 2
Egy újabb népszerű franchise sokadik epizódja. A futószalagon történő rókabőr-lehúzás ekkoriban igencsak jellemző volt a játékiparra.
Végre a nagy Titan is bezsebel egy győzelmet a csúcskártyák versenyében.
Ami ennél meglepőbb lehet, hogy a GTX 680 is meg tudta előzni a HD 7970-et, vagyis Kepler alapú GeForce-okat különösen kedveli ez a játék.
A Fermi alapú kártyák szereplése már nem olyan bravúros, de azért a GTX 580 ezúttal is megelőzte a HD 6970-et.
Ami nagytestvérének sikerült, az az 560 Ti-nak nem: ezúttal kikapott vörös ellenfelétől, még ha nem is túl nagy mértékben. A játék nem indult el a DX10-es kártyákon.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!