GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2019 játékai - III.

Grid

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: Ego
Mérési módszer: 1

A Grid sorozat ezúttal egy minden névutótag nélküli epizódot kapott, amolyan reboot jelleggel, és beépített benchmarkkal ezúttal is szolgál.

Az 5700 XT kevés győzelmeinek egyikét láthatjuk, vagyis a Radeon kártyákat különösen kedveli ez a játék.

A Radeon VII is megelőzte a Titan Xp-t, 4K felbontásban.

Az RX 590-nek nem sikerül a nagyobb testvérei által véghezvitt bravúr, de különösen közel tud kerülni a GTX 1070-hez.

Érdekes módon a Fury már nem profitál a játékban tapasztalható Radeon-fölényből, és kis mértékben lemarad a GTX 980 mögött.

Ami ennél is meglepőbb, hogy a 290X is kikap a Titan Black-től, méghozzá nem is kis mértékben.

A HD 7970 hozza a kötelezőt, és jócskán megelőzi a GTX 680-at.

A Terascale alapú Radeonokon a játék nem indult el, így a Fermi-s GeForce-ok ellenfél nélkül maradtak ebben a tesztben.

A GTX 560 Ti-jal már csak a legalacsonyabb részletességgel, és 720p felbontásban kapunk élvezhető sebességet.

Heavy Rain

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Quantic Dream
Fejlesztő: Quantic Dream
Mérési módszer: 2

Az idei harmadik, és egyben legrégebbi Quantic Dream játék még 2010-ben jelent meg PS3-ra, ám 2019-ben PC-n is tiszteletét tette. A méréshez a 6 kis képes nyitójelenetet használtam, ami sokkal jobban terhel a játékban tapasztalható egyéb helyzetekhez képest. A 60 FPS lock kiiktatásához ezúttal is a settings file módosítására volt szükség.

Az 5700 XT egy hajszálnyival gyorsabbnak bizonyult a 2080-nál, de mindkét kártyával 100 FPS fölötti sebességet kapunk 4K felbontásban is.

A Radeon VII már nem tudja megismételni modernebb testvére kiváló eredményét, és jócskán kikap a Titan Xp-től.

A GTX 1070 és az RX 590 erősorrendje a megszokott képet mutatja.

A GTX 980 és a Fury fej-fej mellett halad, de kis mértékben a GeForce bizonyult gyorsabbnak.

A nagy Kepler, és a 290X csatája is igencsak kiegyenlített eredményt hozott, ám ezúttal a vörös oldal versenyzője győzdelemeskedett.

A HD 7970 is csak egészen kis mértékű előnyre képes szert tenni a GTX 680 ellenében.

A HD 6970 nagyfokú lemaradása a játék kora és kevéssé komplex grafikája ismeretében kissé meglepő lehet.

A HD 5870 is jócskán kikap a GTX 560 Ti-tól.

Life Is Strange 2

Műfaj: Kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Dontnod Entertainment
Engine: Unreal Engine 4
Mérési módszer: 2

A Life is Strange sorozat második részének első epizódja igazából még 2018-ban jelent meg, de a maradák 3 csak 2019-ben, ezért inkább ehhez az évhez soroltam be a játékot.

Papírforma eredmény születik a legmondernebb kártyák csatájában.

A Radeon VII a szokottnál nagyobb mértékben kap ki a Titan Xp-től.

A GTX 1070 is jócskán elveri az RX 590-et, de ez - az előző páros eredményétől eltérően - nem számít szokatlannak.

Ezúttal a GTX 980 a szokottnál nagyobb előnnyel veri a kis Fury-t.

A Titan Black is le tudta győzni a 290X-et.

Ami ennél meglepőbb, hogy a GTX 680 még nagytestvérénél is nagyobb előnnyel verte meg a HD 7970-et.

A GTX 580 győzni tudott, annak ellenére, hogy a kevesebb, mint 2GB VRAM-mal rendelkező kártyákra panaszkodik a játék induláskor.

A HD 5870 közelebb tudott kerülni a GTX 560 Ti-hoz, de megelőzni nem tudta.

Metro Exodus

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: 4A Games
Engine: 4A Engine
Mérési módszer: 1

A kimagasló minőségű grafikájáról híres Metro széria aktuális epizódja ezúttal is remekül használható különálló benchmark tool-t kapott.

Az RX 5700 XT ezúttal a megszokottnál kissé közelebb tud férkőzni az RTX 2080-hoz. Termézetesen a Raytracing ki volt kapcsolva a tesztben.

A Radeon VII lemaradása az átlagos mértékű a Titan Xp mögött.

A GTX 1070 is a megszokottnak mondható mértékben veri meg az RX 590-et.

A Fury kikap a GTX 980-tól, mostanában már mondhatni, hogy megszokott módon.

A modern grafikájú játékokban jellemző módon a 290X jócskán megveri a Titan Black-et, annak ellenére is, hogy az NVIDIA versenyzője ezúttal is lehetőséget kapott rá, hogy a számára kedvezőbb DX11 módban fusson.

Természetesen a kisebbik Kepler alapú versenyző is kikap vörös oldali ellenfelétől.

A Terascale alapú Radeonokkal lefagyott már a benchmark konfiguráló tool is egy ArgumentOutOfRangeException keretében. A GTX 580-nal ilyen probléma nem jelentkezett, de már csak alacsony minőségű grafikával kapunk élvezhető sebességet.

A GTX 560 Ti már a legkisebb részletességi szinten sem ad jó eredményt, de a felbontás csökkentésével még lenne esély játszható sebességet kapni.

Need For Speed Heat

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Ghost Games
Engine: Frostbite 3
Mérési módszer: 4

A szebb napokat látott Need for Speed franchise-t egy újabb kétes minőségű epizóddal próbálták életben tartani idén.

Az 5700 XT lemaradása ezúttal kisebb a szokásosnál az RTX 2080 mögött.

A Radeon VII le tudta győzni a Titan Xp-t, vagyis az AMD kártyáinak kedvez ez a játék.

Az RX 590 lemaradása is sokkal kisebb a megszokottnál a GTX 1070 mögött.

A Fury le tudta győzni a GTX 980-at, de hozzá kell tenni, hogy a jó eredmény ellenére a framerate borzalmasan inkonzisztens volt vele, és igen zavaró akadozásokat tapasztaltam a játék futása közben.

A 290X győzelmén az eddigi eredmények láttán nem lepődünk meg, de a Fury-nál tapasztalt framepacing probléma nála is jelentkezett.

Ezúttal már az NVIDIA versenyzőjére is jellemző volt az akadozás, a játszhatónak minősíthető átlag FPS ellenére is. A HD 7970 viszont földbe döngölte ellenfelét.

A Terascale alapú kártyákkal lefagy a program (de annyira, hogy még a kép is elmegy), így a GTX 580 ismét ellenfél nélkül maradt.

A GTX 560 Ti-jal már csak a legalacsonyabb részletességi szinten, 720p felbontásban kapunk játszható sebességet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények