2012 játékai - I.
Alan Wake
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Microsoft Game Studios
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Mérési módszer: 2
Alan Wake kalandjai PC-n először 2012-ben voltak játszhatók, hiszen ezt megelőzően 2 évig XBOX360 exkluzív volt a cím. A nagy sikerű horror-akciójáték technikailag még nem volt olyan kiemelkedő, mint a nemrég megjelent második rész, ám sztori és hangulat tekintetében hozta a Remedy-től elvárható minőséget.
A két idei csúcskártya küzdelmét kisebb meglepetésre a GeForce nyeri, méghozzá igencsak nagy fölénnyel. A WQHD felbontás, 4x-es élsimítás mellett kifogott a Radeonon (vagy annak driverén).
Az elavultabb architektúrára épülő kártyák között a Radeon van kis mértékű fölényben, ám mindkét kártya szenvedett a WQHD felbontással, annak ellenére, hogy az élsimítást itt már kikapcsoltam.
A legkisebb DX11-es páros esetén ismét a GeForce van fölényben, de a különbség itt sem számottevő.
A DX10-es csúcskártyák versenyét a GTX 285 nyeri, jól látható előnyre téve szert a HD 4890-nel szemben. A grafika minőségét itt már közepes szintre kellett csökkenteni.
A kisebbik DX10-es párossal már csak alacsony részletesség és felbontás mellett lesz esélyünk játszani. A 9800 GTX előnye a szokásosnak mondható mértékű. A játék különböző feature hiányokra panaszkodva nem indult el a DX9-es kártyákon, ám az eredményeket látva amúgy sem kaptunk volna velük játszható sebességet.
Assassin's Creed III
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: AnvilNext
Mérési módszer: 3
Bár csak a harmadik számozott epizód, de igazából az idei az Assassin's Creed sorozat ötödik része volt már.
A Kepler és a GCN architektúra csatája ezúttal a Radeon győzelmét hozta, de a különbség egészen elenyésző a két versenyző között.
A GTX 580 magabiztosan veri a HD 6970-et, de a felbontást itt már Full HD-ra kellett csökkentenem.
A legkisebb DX11-es duó csatája arányaiban a fentihez nagyon hasonlóan végződik, de a HD 5870 már erősen szenved a maximális grafikai minőségtől ebben a játékban.
A DX10-es Radeonok teljesítménye teljesen összeomlik ebben a játékban. A GTX 285 ellenben valószínűleg 60 FPS lockba futott.
A 9800 GTX szintén gyanúsan közel jár a 60 FPS lock-hoz. A kisebbik DX10-es párossal már 720p-re kellett csökkenteni a felbontást is, elsősorban a HD 3870 szenvedése miatt. A játék nem indult el a DX9-es kártyákon.
Borderlands 2
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2
A rajzfilmszerű grafikájú Borderlands széria második epizódja 2012-ben jelent meg.
A modern DX11-es kártyák csatáját a Radeon nyerte, ám előnye nem számottevő.
Az elavultabb típusoknál fordul a kocka, és a GeForce áll az élre, nagyjából átlagosnak mondható előnnyel.
A legkisebb DX11-es páros esetén is az NVIDIA versenyzője vezet, ám előnye kisebb, mint ami a nagytestvéreknél volt látható.
A DX10-es Radeonok driverét nem igazán sikerült optimalizálni erre a játékra, így a HD 4890 alig több, mint fele akkora tempóra képes csak, mint a GTX 285.
Az előző eredményből egyértelműen következik, hogy a HD 3870 lemaradása még drasztikusabb, mint amit a 4890 esetében láthattunk. Itt már a grafika minőségét is közepes szintre kellett visszavenni az élvezhető sebesség érdekében.
Az X1900 XT-vel lefagyott a játék, de a 7900 GTX még éppen csak játszható sebességet produkált a legalacsonyabb minőségi szinten.
Call of Duty: Black Ops II
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Treyarch
Engine: IW 3.0
Mérési módszer: 2
A Call of Duty széria Black Ops alágának második epizódja.
A Kepler és GCN csatáját ezúttal is a Radeon nyeri, nem túl magas, de azért érzékelhető előnnyel. Mindkét kártyával akár 4K felbontáson is játszhatunk.
Az elavultabb DX11-es típusok között a GTX 580 előnye megkérdőjelezhetetlen.
A két kisebb kártya esetén a Fermi architektúra előnye csökken valamelyest, de még így is az élen tudott maradni.
A DX10-es kártyák között a GTX 285 az úr, de a HD 4890 lemaradása sem vészes.
Ezúttal a HD 3870 sem kap ki olyan drasztikus mértékben, mint ami mostanában jellemző rá, de a grafika minőségét ezúttal is vissza kellett már venni a maximális szintről. A DX9-es kártyákkal "DirectX unrecoverable error" hibaüzenetet adott a játék.
Counter-Strike: Global Offensive
Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Valve
Fejlesztő: Valve
Engine: Source
Mérési módszer: 1
Az egyik legnépszerűbb kompetitív multiplayer FPS játék is ebben az évben jelent meg.
A legerősebb kártákkal 4K felbontásban is kiváló sebességet kapunk. Persze a többszáz FPS-re vágyó hardcore játékosoknak kicsit csökkenteni kéne a felbontást.
A Fermi alapú kártyákkal valamiért lefagyott a program, így a Radeon ellenfél nélkül áll a versenyben.
A kisebbik Fermi alapú kártyával is lefagyott a játék.
Az erősebbik DX10-es kártyák között az átlagosnál kisebb előnnyel ugyan, de a GeForce győzedelmeskedett.
Még a kisebbik DX10-es párossal is élvezhető sebességet kapunk maximális grafikán, ám a DX9-es kártyákkal akkora textúrahibák jelentkeztek, hogy nem lehetett elolvasni az eredményt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!