GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2012 játékai - I.

Alan Wake

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Microsoft Game Studios
Fejlesztő: Remedy Entertainment
Mérési módszer: 2

Alan Wake kalandjai PC-n először 2012-ben voltak játszhatók, hiszen ezt megelőzően 2 évig XBOX360 exkluzív volt a cím. A nagy sikerű horror-akciójáték technikailag még nem volt olyan kiemelkedő, mint a nemrég megjelent második rész, ám sztori és hangulat tekintetében hozta a Remedy-től elvárható minőséget.

A két idei csúcskártya küzdelmét kisebb meglepetésre a GeForce nyeri, méghozzá igencsak nagy fölénnyel. A WQHD felbontás, 4x-es élsimítás mellett kifogott a Radeonon (vagy annak driverén).

Az elavultabb architektúrára épülő kártyák között a Radeon van kis mértékű fölényben, ám mindkét kártya szenvedett a WQHD felbontással, annak ellenére, hogy az élsimítást itt már kikapcsoltam.

A legkisebb DX11-es páros esetén ismét a GeForce van fölényben, de a különbség itt sem számottevő.

A DX10-es csúcskártyák versenyét a GTX 285 nyeri, jól látható előnyre téve szert a HD 4890-nel szemben. A grafika minőségét itt már közepes szintre kellett csökkenteni.

A kisebbik DX10-es párossal már csak alacsony részletesség és felbontás mellett lesz esélyünk játszani. A 9800 GTX előnye a szokásosnak mondható mértékű. A játék különböző feature hiányokra panaszkodva nem indult el a DX9-es kártyákon, ám az eredményeket látva amúgy sem kaptunk volna velük játszható sebességet.

Assassin's Creed III

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: AnvilNext
Mérési módszer: 3

Bár csak a harmadik számozott epizód, de igazából az idei az Assassin's Creed sorozat ötödik része volt már.

A Kepler és a GCN architektúra csatája ezúttal a Radeon győzelmét hozta, de a különbség egészen elenyésző a két versenyző között.

A GTX 580 magabiztosan veri a HD 6970-et, de a felbontást itt már Full HD-ra kellett csökkentenem.

A legkisebb DX11-es duó csatája arányaiban a fentihez nagyon hasonlóan végződik, de a HD 5870 már erősen szenved a maximális grafikai minőségtől ebben a játékban.

A DX10-es Radeonok teljesítménye teljesen összeomlik ebben a játékban. A GTX 285 ellenben valószínűleg 60 FPS lockba futott.

A 9800 GTX szintén gyanúsan közel jár a 60 FPS lock-hoz. A kisebbik DX10-es párossal már 720p-re kellett csökkenteni a felbontást is, elsősorban a HD 3870 szenvedése miatt. A játék nem indult el a DX9-es kártyákon.

Borderlands 2

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: 2K
Fejlesztő: Gearbox Software
Engine: Unreal Engine 3
Mérési módszer: 2

A rajzfilmszerű grafikájú Borderlands széria második epizódja 2012-ben jelent meg.

A modern DX11-es kártyák csatáját a Radeon nyerte, ám előnye nem számottevő.

Az elavultabb típusoknál fordul a kocka, és a GeForce áll az élre, nagyjából átlagosnak mondható előnnyel.

A legkisebb DX11-es páros esetén is az NVIDIA versenyzője vezet, ám előnye kisebb, mint ami a nagytestvéreknél volt látható.

A DX10-es Radeonok driverét nem igazán sikerült optimalizálni erre a játékra, így a HD 4890 alig több, mint fele akkora tempóra képes csak, mint a GTX 285.

Az előző eredményből egyértelműen következik, hogy a HD 3870 lemaradása még drasztikusabb, mint amit a 4890 esetében láthattunk. Itt már a grafika minőségét is közepes szintre kellett visszavenni az élvezhető sebesség érdekében.

Az X1900 XT-vel lefagyott a játék, de a 7900 GTX még éppen csak játszható sebességet produkált a legalacsonyabb minőségi szinten.

Call of Duty: Black Ops II

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Activision
Fejlesztő: Treyarch
Engine: IW 3.0
Mérési módszer: 2

A Call of Duty széria Black Ops alágának második epizódja.

A Kepler és GCN csatáját ezúttal is a Radeon nyeri, nem túl magas, de azért érzékelhető előnnyel. Mindkét kártyával akár 4K felbontáson is játszhatunk.

Az elavultabb DX11-es típusok között a GTX 580 előnye megkérdőjelezhetetlen.

A két kisebb kártya esetén a Fermi architektúra előnye csökken valamelyest, de még így is az élen tudott maradni.

A DX10-es kártyák között a GTX 285 az úr, de a HD 4890 lemaradása sem vészes.

Ezúttal a HD 3870 sem kap ki olyan drasztikus mértékben, mint ami mostanában jellemző rá, de a grafika minőségét ezúttal is vissza kellett már venni a maximális szintről. A DX9-es kártyákkal "DirectX unrecoverable error" hibaüzenetet adott a játék.

Counter-Strike: Global Offensive

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Valve
Fejlesztő: Valve
Engine: Source
Mérési módszer: 1

Az egyik legnépszerűbb kompetitív multiplayer FPS játék is ebben az évben jelent meg.

A legerősebb kártákkal 4K felbontásban is kiváló sebességet kapunk. Persze a többszáz FPS-re vágyó hardcore játékosoknak kicsit csökkenteni kéne a felbontást.

A Fermi alapú kártyákkal valamiért lefagyott a program, így a Radeon ellenfél nélkül áll a versenyben.

A kisebbik Fermi alapú kártyával is lefagyott a játék.

Az erősebbik DX10-es kártyák között az átlagosnál kisebb előnnyel ugyan, de a GeForce győzedelmeskedett.

Még a kisebbik DX10-es párossal is élvezhető sebességet kapunk maximális grafikán, ám a DX9-es kártyákkal akkora textúrahibák jelentkeztek, hogy nem lehetett elolvasni az eredményt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Előzmények