GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2018 játékai - III.

House Flipper

Műfaj: Házfelújítás szimulátor
Kiadó: Frozen District
Fejlesztő: Empyrean
Engine: Unity
Mérési módszer: 3

A cikkbe igyekeztem olyan játékokat is beválogatni, amelyekkel jómagam is szívesen töltöm az időt. Talán nem éri meglepetésként az olvasókat, hogy szeretem a pepecselős feladatokat, így szívesen molyoltam el ezzel a házfelújítós játékkal, mely meglepően megnyugtató hatást eredményez.

Az 5700 XT egészen megközelíti a 2080-at ebben a játékban, természetesen 4K felbontás mellett.

A Radeon VII ellenben jócskán kikap a Pascal alapú Titan-tól.

A GTX 1070 és az RX 590 közötti erősorrend a papírformának megfelelően alakul.

A Fury és a GTX 980 közel végzett egymáshoz, de kis mértékben a GeForce bizonyult gyorsabbnak.

Annak ellenére, hogy elavult grafikájú játékról beszélhetünk, a 290X gyorsabbnak bizonyult a Titan Black-nél.

A kisebbik Kepler-GCN páros esetén is Radeon-fölényt láthatunk.

Ezúttal a Terascale alapú kártyák sem gyengélkedtek, és a HD 6970 egészen meg tudta közelíteni a GTX 580 eredményét.

A HD 5870 egyenesen szárnyal ebben a játékban, és jócskán megveri a GTX 560 Ti-t.

Az utóbbi években tapasztalt eredmények ismeretében talán nem meglepő, hogy amelyik játék DX10-es kártyákon is képes elindulni, ott a HD 4890 meg tudja előzni a GTX 285-öt.

Nagytestvére sikerét a HD 3870 nem tudja megismételni, de így is dicséretre méltó közelségbe kerül a nála jóval erősebb 9800 GTX-hez.

Just Cause 4

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Avalanche Studios
Mérési módszer: 4

A Just Cause széria negyedik epizódja látványos, akciódús játékmenetet kínál.

A Turing-RDNA páros erősorrendje a papírformát tükrözi 4K felbontásban.

A Radeon VII ismét jelentősen kikap a Titan Xp-től.

Az RX 590 lemaradása a GTX 1070 mögött nem vészesen nagy az eddig látottakhoz képest.

A kis Fury teljesítménye ezúttal is nagymértékben elmarad a GTX 980-étól.

A 290X le tudta győzni a Titan Black-et, igaz, előnye csak egészen minimális.

A HD 7970 már jóval nagyobb fölénnyel veri meg a GTX 680-at.

Terascale alapú Radeon kártyákkal nem kapunk élvezhető sebességet a legalacsonyabb minőségi szinten sem, de a Fermi alapú GeForce-okkal sem járunk sokkal jobban, ugyanis csúnya vertex hibák jelentek meg a renderelt képen.

A legkisebb DX11-es páros esetében már az NVIDIA versenyzője sem képes játszható sebességet produkálni.

Monster Hunter: World

Műfaj: Szerepjáték
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Capcom
Engine: MT Framework
Mérési módszer: 2

A Monster Hunter sorozat aktuális epizódja viszonylag magas gépigényű, és látványos grafikát kínál.

A legmodernebb párossal is csak WQHD felbontásig merészkedhetünk. Az 5700 XT a megszokottnál közelebb végzett a 2080-hoz.

Ezúttal a Radeon VII lemaradása sem vészes a Titan Xp-hez viszonyítva.

Az RX 590 is meglepően közel került a GTX 1070-hez, vagyis ez a játék az AMD kártyáknak fekszik jobban.

A Fury meg tudta verni a GTX 980-at, méghozzá egész nagy különbséggel.

Az eddigi Radeon-fölényt látva nem meglepő, hogy a 290X földbe döngölte a Titan Black-et.

A HD 7970 is győzni tudott, bár előnye kisebb, mint amire számítottam.

A HD 6970-et ez a játék sem menti meg a csúfos vereségtől.

A HD 5870 egészen kis lemaradást szedett csak össze a GTX 560 Ti mögött, de ezekkel a kártyákkal már csak minimális részletesség mellett kapunk játszható sebességet.

Ride 3

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Milestone srl
Fejlesztő: Milestone srl
Mérési módszer: 2

A Ride sorozat immár harmadik epizódja jelent meg idén, és talán kicsit túlságosan is gyakran követik egymást ezek a játékok, emiatt nem kínálnak túl nagy előrelépést az előző részhez képest.

Hagyományosabb, nem túl megterhelő grafikájú játékról lévén szó, a papírforma eredmények visszaállására számíthatunk.

A Radeon VII alaposan kikap a Titan Xp-től 4K felbontásban.

Ezúttal az RX 590 is a megszokott mértékű hátrányt szedi össze a GTX 1070 ellenében.

A GTX 980 jócskán megveri a Fury-t, vagyis NVIDIA-kedvelő játékról beszélhetünk.

Kis mértékben ugyan, de a Kepler alapú Titan is le tudta győzni a 290X-et.

Ami ennél is meglepőbb, hogy a GTX 680 is győzni tudott ebben a játékban.

A Fermi alapú kártyák fölénye nem érhet senkit váratlanul ebben a tesztben.

A GTX 560 Ti is győzni tudott, bár fölénye nem olyan kimagasló, mint nagyobb testvéréé.

Shadow of the Tomb Raider

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Square Enix
Fejlesztő: Eidos Montreal
Mérési módszer: 1

A felújított Tomb Raider sorozat immár harmadik alkalommal kápráztatja el a felhasználókat az adott évben kiemelkedő minőségűnek számító grafikájával, és emellett hasznos beépített benchmarkot is kínál.

A legerősebb kártyák megbírkóznak a játékkal 4K felbontáson is. A sugárkövetett árnyékokat természetesen kikapcsoltam, hiszen a Radeon nem támogatja ezt a funkciót.

A Radeon VII lemaradása ezúttal a megszokottnál kisebb a Titan Black mögött.

Az RX 590 is viszonylag közel tud férkőzni a GTX 1070-hez, ám megelőzni természetesen nincs esélye.

A GTX 980 megveri a Fury-t, közepesnek mondható előnyt kiépítve.

A 290X győzelme nem volt kérdéses ebben a tesztben, annak ellenére sem, hogy a Titan Black-et ezúttal is a számára kedvezőbb DX11 módban futtattam.

A HD 7970 is megveri a GTX 680-at, és nagyobb testvéréhez hasonlóan ezúttal ő is DX12 alatt volt eredményesebb.

A Terascale alapú kártyákon indtabil volt a program, és gyakran egyszerűen elment a kép a benchmark futása közben. Emellett a sebesség is csapnivaló volt, de a Fermi alapú GeForce-okkal sem járunk sokkal jobban, hiszen villódzó shaderhibák jelennek meg velük a ruhákon.

A HD 5870-en már minden alkalommal blackscreenbe futott a program, így csak a GTX 560 Ti szerzett pontot ebben a tesztben, de a sebességétől nem lehetünk boldogak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények