GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2020 játékai - I.

Assassin's Creed Valhalla

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Anvil
Mérési módszer: 1

Az új Assassin's Creed epizód immár DX12-es GPU-t követel meg, és ezúttal is rendelkezik beépített benchmarkkal.

Az idei GPU-monstrumok csatáját a 3090-es nyeri, de előnye nem túl magas a 6950 XT-vel szemben.

Az RX 5700 XT a megszokottnál közelebb kerül a 2080-ashoz.

A Radeon VII lemaradása is kisebb az átlagosnál.

Az RX 590 is kisebb hátrányt szedett össze a GTX 1070 mögött az eddigiekhez képest.

A GTX 980 megveri az Fury-t, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes grafikai minőséget érhetünk el.

Kepler alapú GPU-val nem indult el a játék, ellenben a 290X-en tökéletesen futott. Ez a jelenség a jövőben egyre gyakoribb lesz.

Automobilista 2

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Reiza Studios
Fejlesztő: Reiza Studios
Mérési módszer: 2

Ez a vérbeli szimulátor meglehetősen elavult grafikával rendelkezik, és csak kényszerűségből válogattam be a cikkbe.

A 6950 XT ezúttal gyorsabbnak bizonyult a 3090-nél, de mindkét kártyával bőben 100 FPS fölötti sebességet kapunk 4K felbontásban is.

Az 5700 XT lemaradása ismét kisebb a megszokottnál a 2080-hoz képest.

A Radeon VII viszont nagyon kikap a Titan Xp-től.

Az RX 590 az átlagosnak mondható hátrányt szedi össze a GTX 1070 ellen.

Nem brillírozik a kis Fury sem ebben a játékban, és jócskán lemarad a GTX 980-tól.

Az elavult grafikus motor a Titan Black győzelmét segíti elő.

Még a kisebbik Kepler alapú kártya is meg tudta verni vörlös oldali ellenfelét.

A HD 6970 lemaradása ezúttal kisebb a megszokottnál a GTX 580 mögött.

A GTX 560 Ti meg tudta verni a HD 5870-et, de ezekkel a kártyákkal már csak alacsony minőségi szintet lehetett elérni.

Cyberpunk 2077

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: CD Projekt
Fejlesztő: CD Projekt Red
Engine: REDengine 4
Mérési módszer: 1

Az idei év egyik legkiemelkedőbb alkotása, emellett pedig legnagyobb gépigénnyel rendelkező játéka beépített benchmarkkal kedveskedik a tesztelni vágyó felhasználóknak.

Az első olyan cím alatt, ahol Raytracing mellett végeztem a méréseket, a Radeon nagyon kikapott a 3090-estől, de az NVIDIA versenyzőjével is csak WQHD felbontásban kapunk játszható sebességet. A DLSS felskálázás természetesen ki volt kapcsolva a mérés alatt.

Ennél a kártyapárnál természetesen a Raytracing-et kikapcsoltam, hiszen a Radeon nem támogatja. Ennek megfelelően a két kártya sokkal közelebb is végzett egymáshoz, mint az előző duó esetében.

A Radeon VII ezúttal le tudta győzni a Titan Xp-t, amire mostanában ritkán akad példa.

Az RX 590 is sokkal közelebb kerül a GTX 1070-hez a megszokottnál, vagyis ez a játék alapvetően a Radeon kártyákat kedveli jobban.

A kis Fury legyőzte a GTX 980-at, ami tovább erősíti az AMD pozícióját ebben a játékban.

Modern, DX12 alapú terhelésformáról lévén szó, meglepő lehet, hogy a 290X csak kis mértékben tudja megelőzni a Titan Black-et. Ezekkel a kártyákkal már a grafika minőségét is csökkenteni kellett, közepes szintre. Az ennél kisebb modellekkel a játék nem indult el.

Death Stranding

Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Kojima Productions
Engine: Decima
Mérési módszer: 4

Ez a játék sokak által kedvelt alkotás volt, ám én egyáltalán nem ismerem, népszerűsége okán mégis helyet érdemel a cikkben.

A modern, ám Raytracing-mentes terhelésforma kedvez a 6950 XT-nek, így ezúttal le is tudja győzni a 3090-es monstrumot.

Az RX 5700 XT lemaradása a megszokottnak mondható a 2080-as mögött, vagyis a kevésbé modern RDNA architektúra nem tudott extra előnyre szert tenni ebben a játékban.

A Titan Xp átlagos mértékben verte meg a Radeon VII-t.

Az RX 590 egy kicsit közelebb tud kerülni a GTX 1070-hez a megszokottnál, de megelőzni természetesen esélye sincs.

A Fury ellenben megverte a GTX 980-at ebben a tesztben, még ha előnye nem is túl nagy mértékű.

A Kepler alapú Titan Black DX12-es képességei nem voltak elegendőek ehhez a játékhoz, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.

Dirt 5

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Cheshire
Mérési módszer: 1

A Dirt sorozat aktuális epizódja látványos, DX12 alapú grafikával, és beépített benchmarkkal szolgálja ki a műfaj szerelmeseit.

Az RX 6950 XT ezúttal is meg tudta verni a 3090-est, ám előnye minimális. Mindkét kártyával tökéletes sebességet kapunk 4K felbontásban.

Az RDNA-alapú 5700 XT is kiválóan szerepelt, hiszen a szokottnál jóval kisebb a lemaradása a 2080-as mögött.

A Radeon VII is az átlagosnál kisebb mértékben kap ki a Titan Xp-től, ám megelőznie nem sikerült.

Az RX 590 már nem szerepelt olyan jól, mint a nagyobb Radeonok, és az átlagosnak mondható lemaradást szedte össze a GTX 1070 mögött.

A játék állandóan panaszkodott a 4GB VRAM-os kártyák memória mennyiségére, ennek ellenére tűrhetően futott még a legmagasabb részletességi szinten is.

A Kepler alapú GPU-kon ezúttal sem indult el a játék, míg a 290X-szel tökéletesen játszhatónak bizonyult.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények