2020 játékai - I.
Assassin's Creed Valhalla
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Engine: Anvil
Mérési módszer: 1
Az új Assassin's Creed epizód immár DX12-es GPU-t követel meg, és ezúttal is rendelkezik beépített benchmarkkal.
Az idei GPU-monstrumok csatáját a 3090-es nyeri, de előnye nem túl magas a 6950 XT-vel szemben.
Az RX 5700 XT a megszokottnál közelebb kerül a 2080-ashoz.
A Radeon VII lemaradása is kisebb az átlagosnál.
Az RX 590 is kisebb hátrányt szedett össze a GTX 1070 mögött az eddigiekhez képest.
A GTX 980 megveri az Fury-t, de ezekkel a kártyákkal már csak közepes grafikai minőséget érhetünk el.
Kepler alapú GPU-val nem indult el a játék, ellenben a 290X-en tökéletesen futott. Ez a jelenség a jövőben egyre gyakoribb lesz.
Automobilista 2
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Reiza Studios
Fejlesztő: Reiza Studios
Mérési módszer: 2
Ez a vérbeli szimulátor meglehetősen elavult grafikával rendelkezik, és csak kényszerűségből válogattam be a cikkbe.
A 6950 XT ezúttal gyorsabbnak bizonyult a 3090-nél, de mindkét kártyával bőben 100 FPS fölötti sebességet kapunk 4K felbontásban is.
Az 5700 XT lemaradása ismét kisebb a megszokottnál a 2080-hoz képest.
A Radeon VII viszont nagyon kikap a Titan Xp-től.
Az RX 590 az átlagosnak mondható hátrányt szedi össze a GTX 1070 ellen.
Nem brillírozik a kis Fury sem ebben a játékban, és jócskán lemarad a GTX 980-tól.
Az elavult grafikus motor a Titan Black győzelmét segíti elő.
Még a kisebbik Kepler alapú kártya is meg tudta verni vörlös oldali ellenfelét.
A HD 6970 lemaradása ezúttal kisebb a megszokottnál a GTX 580 mögött.
A GTX 560 Ti meg tudta verni a HD 5870-et, de ezekkel a kártyákkal már csak alacsony minőségi szintet lehetett elérni.
Cyberpunk 2077
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: CD Projekt
Fejlesztő: CD Projekt Red
Engine: REDengine 4
Mérési módszer: 1
Az idei év egyik legkiemelkedőbb alkotása, emellett pedig legnagyobb gépigénnyel rendelkező játéka beépített benchmarkkal kedveskedik a tesztelni vágyó felhasználóknak.
Az első olyan cím alatt, ahol Raytracing mellett végeztem a méréseket, a Radeon nagyon kikapott a 3090-estől, de az NVIDIA versenyzőjével is csak WQHD felbontásban kapunk játszható sebességet. A DLSS felskálázás természetesen ki volt kapcsolva a mérés alatt.
Ennél a kártyapárnál természetesen a Raytracing-et kikapcsoltam, hiszen a Radeon nem támogatja. Ennek megfelelően a két kártya sokkal közelebb is végzett egymáshoz, mint az előző duó esetében.
A Radeon VII ezúttal le tudta győzni a Titan Xp-t, amire mostanában ritkán akad példa.
Az RX 590 is sokkal közelebb kerül a GTX 1070-hez a megszokottnál, vagyis ez a játék alapvetően a Radeon kártyákat kedveli jobban.
A kis Fury legyőzte a GTX 980-at, ami tovább erősíti az AMD pozícióját ebben a játékban.
Modern, DX12 alapú terhelésformáról lévén szó, meglepő lehet, hogy a 290X csak kis mértékben tudja megelőzni a Titan Black-et. Ezekkel a kártyákkal már a grafika minőségét is csökkenteni kellett, közepes szintre. Az ennél kisebb modellekkel a játék nem indult el.
Death Stranding
Műfaj: Akció/kaland
Kiadó: 505 Games
Fejlesztő: Kojima Productions
Engine: Decima
Mérési módszer: 4
Ez a játék sokak által kedvelt alkotás volt, ám én egyáltalán nem ismerem, népszerűsége okán mégis helyet érdemel a cikkben.
A modern, ám Raytracing-mentes terhelésforma kedvez a 6950 XT-nek, így ezúttal le is tudja győzni a 3090-es monstrumot.
Az RX 5700 XT lemaradása a megszokottnak mondható a 2080-as mögött, vagyis a kevésbé modern RDNA architektúra nem tudott extra előnyre szert tenni ebben a játékban.
A Titan Xp átlagos mértékben verte meg a Radeon VII-t.
Az RX 590 egy kicsit közelebb tud kerülni a GTX 1070-hez a megszokottnál, de megelőzni természetesen esélye sincs.
A Fury ellenben megverte a GTX 980-at ebben a tesztben, még ha előnye nem is túl nagy mértékű.
A Kepler alapú Titan Black DX12-es képességei nem voltak elegendőek ehhez a játékhoz, így a 290X ellenfél nélkül maradt ebben a tesztben.
Dirt 5
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters Cheshire
Mérési módszer: 1
A Dirt sorozat aktuális epizódja látványos, DX12 alapú grafikával, és beépített benchmarkkal szolgálja ki a műfaj szerelmeseit.
Az RX 6950 XT ezúttal is meg tudta verni a 3090-est, ám előnye minimális. Mindkét kártyával tökéletes sebességet kapunk 4K felbontásban.
Az RDNA-alapú 5700 XT is kiválóan szerepelt, hiszen a szokottnál jóval kisebb a lemaradása a 2080-as mögött.
A Radeon VII is az átlagosnál kisebb mértékben kap ki a Titan Xp-től, ám megelőznie nem sikerült.
Az RX 590 már nem szerepelt olyan jól, mint a nagyobb Radeonok, és az átlagosnak mondható lemaradást szedte össze a GTX 1070 mögött.
A játék állandóan panaszkodott a 4GB VRAM-os kártyák memória mennyiségére, ennek ellenére tűrhetően futott még a legmagasabb részletességi szinten is.
A Kepler alapú GPU-kon ezúttal sem indult el a játék, míg a 290X-szel tökéletesen játszhatónak bizonyult.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!