2006 - Évértékelő
Elérkeztünk a 2006-os év tesztjeinek végére, lássuk hát az évértékelőt! Ebben az évben ismét egy új kártya-pár mutatkozott be, méghozzá az első és második DirectX 10-es generációt együttesen szimbolizáló versenyzők.
2006-ról összességében elmondható, hogy játékfelhozatalt tekintve még 2005-nél is gyengébb volt, így több esetben is olyan játékot voltam képnytelen beválogatni a cikkbe, amit egyáltalán nem ismertem, vagy nem tetszett. Ennek ellenére azért volt pár kiemelkedő cím is. Pozitívum, hogy egyre több játék használta már a widescreen felbontásokat, ugyanakkor még mindig akadt néhány, amely csak a régi 4:3-as képarányú kijelzőket támogatta.
A tesztek eredményeinek összegzéséhez a következő képletet használtam: minden kártyánál kiszámoltam, hogy az adott tesztben, az adott páros által elért legjobb eredményhez képest hány %-ot teljesítettek, majd ezeket az eredményeket összeadtam. Összesen 2000 pontot lehetett gyűjteni, abban az esetben, ha valamelyik kártya az összes tesztben az élen végez.
Tesla vs Terascale (1-2. iteráció)
Az első DX10-es generáció ennek az évnek a végén jelent meg, ám a technológiát kihasználó játékkal még nem találkoztunk. A hagyományosabb, DX9-es, és olykor egyáltalán nem shaderintenzív címek alatt lehengerlő fölénnyel vezetett az NVIDIA Tesla architektúrája. Ehhez természetesen hozzá kell tenni azt is, hogy két szereplő papíron nem volt egymás ellenfele megjelenésükkor, hiszen a HD 3870 sokkal olcsóbb volt, és inkább egy kategóriával lejjebb versenyzett, mint a 9800 GTX, ennek ellenére az architektúrák időtállásának összehasonlítására tökéletesen alkalmas ez a két modell.
Curie vs Ultra-Threaded SE
A legerősebb DX9-es kártyák ebben az évben is tökéletes sebességgel futtatták a játékokat, legfeljebb csak a felbontást kellett visszavenni az elérhető maximumhoz képest. A meglepően szoros csatát a GeForce nyerte, elsősorban az ATI driver OpenGL támogatásának hiánya miatt, hiszen a Radeon így az egyik játékban nem szerzett pontot.
Curie vs R400
Ebben az évben a kisebb DX9-es páros tagjai már néhol csak komolyabb minőségcsökkentés árán voltak képesek élvezhető sebességgel futtatni a játékokat. Ráadásul megjelentek az első olyan címek, amelyek SM3.0 gyorsítást követelnek meg, így a Radeon esetében 3 olyan játék is volt, amit nem lehetett elindítani sem vele. Ez a későbbiekben egyre gyakoribb lesz, de már most rányomta a bélyegét az egyébként nyers teljesítményben egyértelműen a 6800 GS fölött álló kártya eredményére.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!