2006 játékai - II.
GTI Racing
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Techland Publishing
Fejlesztő: Techland
Engine: Chrome Engine
Mérési módszer: 2
Ez a kevéssé ismert arcade versenyjáték az Xpand Rally motorjára épül, és viszonylag látványos grafikát kínál a Volkswagen márka szerelmesei számára.
A játék sajnos csak 4:3-as felbontásokat támogat, így 1600x1200-ban futtattam a méréseket, ami mindkét DX10-es versenyzővel tökéletes eredményt adott még 4x-es élsimítás mellett is. A 9800 GTX előnye ismét drasztikus.
A fentebb használt beállításokkal az erősebb DX9-es duó is tökéletes sebességet produkál, és meglepően kiegyenlített versenyük ezúttal a Radeon győzelmét hozza.
A kis DX9-es kártyák esetén a felbontást már 1280x1024-re kellett csökkenteni. A különbség itt jelentős a Radeon javára, hiszen a 6800 GS éppen csak játszható tempót képes felmutatni.
GTR 2
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: 10tacle Studios
Fejlesztő: SimBin
Engine: ISImotor
Mérési módszer: 2
Ez a hardcore szimulátor a FIA GT bajnokságot dolgozza fel, és a látványvilág helyett inkább az élethű vezetési modellre koncentrál.
Ismét egy olyan mérési eredményt kaptunk, ahol a 9800 GTX csaknem dupla akkora teljesítményre képes, mint a HD 3870.
Érdekes, hogy az előző évben bemutatott GT Legends című játék, mely ugyanerre a motorra épült, a Radeon győzelmét hozta az erősebbik DX9-es páros esetén, ám ebben az esetben most a GeForce állt az élre, még ha előnye nem is túl számottevő a Radeonhoz képest.
A kisebbik DX9-es párossal is játszható sebességet kapunk Full HD-ban, maximális beállítások mellett, ám az élsimításról már le kell mondanunk. A megszokott tendencia alapján a Radeon ért el jobb eredményt.
Heroes of Might and Magic V
Műfaj: Körökre osztott stratégia
Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Nival Interactive
Engine: Silent Storm Engine
Mérési módszer: 2
Népszerű, ám grafikailag nem túl megterhelő ez a stratégiai játék, melyet csak azért válogattam be a cikkbe, mert a 2005-ös évben különösen nehéz volt 20 db mérésre alkalmas játékot összeszednem.
A 9800 GTX előnye a megszokottnál is drasztikusabb ebben a játékban, hiszen több, mint négyszer akkora sebességet ért el, mint a 3870-es Radeon. Ez az eredmény jól mutatja, hogy driveres optimalizálás hiányában a Terascale architektúra teljesítménye mennyire össze tud zuhanni.
A DX9-es nagyvasak esetén is a GeForce oldalán van az előny, méghozzá itt is meglehetősen nagy mértékű.
A kis DX9-es versenyzőknél is az NVIDIA előnyét figyelhetjük meg, vagyis az ATI driverének fejlesztői ezt a játékot teljes mértékben figyelmen kívül hagyták, legalábbis teljesítményoptimalizálás szempontjából.
Just Cause
Műfaj: 3rd person akció
Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: Avalanche Studios
Mérési módszer: 2
Ez a trópusi szigeteken játszódó "GTA klón" akciójáték egy sikeresnek mondható franchise első része volt. Az élethűséget háttérbe helyező hentelés meglehetősen szórakoztató volt, és a grafika minőségére sem lehetett panasz.
Sajnos a játék nem támogat widescreen felbontásokat, pedig egy ennyire technikás grafikájú cím esetében ez elvárható lett volna. Végre egy olyan esettel találkozunk, ahol sikerült optimalizálni a HD 3870 driverét, így nagyjából a technikai paraméterekből adódó erősorrendet láthatjuk a két DX10-es kártya között.
Az erősebbik DX9-es duó fej-fej mellett halad, és mindkét kártyával tökéletesen játszható sebességet kapunk 1600x1200-as felbontásban, maximális részletesség mnellett.
A kis kártyáknál ismét Radeon fölénnyel találkozhatunk, ám ennek mértéke csak a megszokott szintet mutatja. A felbontást itt már 1280x1024-re kellett csökkenteni, és még így is éppen a játszhatósági határon billeg a két versenyző.
Need for Speed Carbon
Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Black Box
Mérési módszer: 2
Nem tartott sokáig a Need for Speed sorozatban a Most Wanted napfényes világa okozta felüdülés, ugyanis a Carbon alcímet viselő folytatásban újra kénytelenek voltunk visszatérni a nyomasztó éjszakába. Ez a rész nem is lett a kedvencem, még a kétes minőségű Underground epizódokat is jobban kedveltem, bár azt el kell ismerni, hogy grafikai színvonalát tekintve a Carbon sokkal jobban sikerült azoknál.
Ez a játék is fekete pontot érdemel a widescreen felbontások támogatásának hiánya miatt. A DX10-es kártyák között a 9800 GTX vezet magabiztos előnnyel, ám a különbség talán kisebb, mint amit az eddigi mérések többsége során láthattunk.
Emlékszem, hogy megjelenésekor is nagyon gyengén futott ez a játék a GF7-es kártyákkal, és ezt a mostani mérés is bebizonyította. Az ATI kártyáknak ellenben különösen fekszik ez a program, hiszen az X1900 XT több, mint dupla akkora sebességre képes, mint a 7900 GTX. Láthatólag a shaderintenzív környezet jól kihozza a megjelenésekor szokatlan felépítésű GPU előnyeit.
A kisebb DX9-es párosnál aztán teljesen földbe áll a GeForce sebessége, hiszen a 6800 GS éppcsak hogy játszható sebességet produkál a legalacsonyabb minőségi szinten is. A Radeon előnye drasztikus, de azért azt nem árt hozzátenni, hogy valószínűleg még ezen az alacsony grafikai szinten is használ a játék némi SM3.0-ás effektet, amit az X850 Pro nem jelenít meg, és ez is okozhatja a hatalmas előnyét. Ez inkább a játék fejlesztőinek a sara, hiszen Low beállítások mellett nem kéne olyan megoldásokat alkalmazni, amit egy 6800-as GeForce, ami ekkoriban azért még nem számított vészesen elavult típusnak, alig képes értelmezhető sebességgel futtatni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!