GPU-k mindörökké

Íme a nagy GPU időtállósági teszt az elmúlt 20 év 400 játékával. FIGYELEM, MÉLYVÍZ: 117 OLDAL‼️

2008 játékai - III.

MotoGP '08

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Capcom
Fejlesztő: Milestone
Mérési módszer: 2

Az aktuális Moto GP szezont feldolgozó szimulátor az olasz Milestone fejlesztőstúdió keze munkáját dicséri. A cég termékeivel a későbbiek során még számos alkalommal fogunk találkozni.

WQHD felbontásban, 4x-es élsimítás mellett masszív GeForce fölénnyel találkozhatunk, ami hagyományosabb, nem túl shaderintenzív játékról lévén szó, nem okoz meglepetést.

A kisebb DX10-es párossal a felbontást már Full HD-ra kellett csökkenteni, és a HD 3870 még így is szenved a 4x-es élsimítás miatt.

A DX9-es kártyákkal az élsimításról le kell mondani, ám mindkét versenyzővel jó eredményt kapunk. Meglepetésre a GeForce kis mértékben ugyan, de gyorsabb tud lenni a Radeonnál.

Az X850 Pro-val a "Failed to initialize DirectX" hibaüzenetet adja a játék. A 6800 GS-sel viszont játszható sebességet kapunk, igaz csak a legalacsonyabb minőségi szinten.

Need For Speed Undercover

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: EA Black Box
Mérési módszer: 2

A Need for Speed franchise talán legsilányabb minőségű epizódja a Most Wanted-hez hasonló látványvilágot kínál, de annál jóval kevésbé karakteres történetével, és nem túl élvezetes játékmenetével erősen felejthető alkotás lett, mely nem méltó a legendás névhez.

Full HD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett a GeForce előnyét hozta a teszt, ám a Radeon lemaradása sem kétségbe ejtő mértékű.

A kisebb DX10-es duóval az élsimításról már le kell mondani, elsősorban a HD 3870 esetében, mely kártya amúgy sem érzi magát komfortosan ebben a játékban.

A DX9-es kártyákkal már közepes minőségi szinten is éppen csak játszható sebességet kapunk. A párharcot ezúttal a Radeon nyeri, ám előnye nem számottevő.

Az X850 Pro ilyen nagy arányú győzelme láttán azt feltételezhetjük, hogy a játék még a legalacsonyabb minőségi szinten is használ SM3.0 effekteket, amiket ez a kártya nem jelenít meg. Így persze nem túl fair a küzdelem, ugyanakkor másik nézőpontból szemlélve a dolgot, az is kijelenthető, hogy Low grafikát választva a felhasználónak már mindegy a kinézet, és minél játszhatóbb sebességet szeretne kapni, amit az ATI kártya ez esetben meg is ad neki.

Pure

Műfaj: Motorverseny
Kiadó: Disney Interactive Studios
Fejlesztő: Black Rock Studio
Mérési módszer: 2

Ez a játék egy meglehetősen ritka műfajt dolgoz fel: quadokkal versenyezhetünk benne, offroad pályákon.

A 4890 lemaradása az átlagosnál nagyobb ebben a játékban, vagyis az AMD drivert nem igazán sikerült optimalizálni erre a viszonylag ismeretlen címre.

Az előző eredményt látva kissé meglepő lehet, hogy a 3870-es lemaradása a 9800 GTX-hez képest arányaiban kisebb, mint amit az erősebbik DX10-es páros esetén tapasztalhattunk.

Az erősebb DX9-es kártyák fej-fej mellett haladnak, ám a legmagasabb minőségi szinten éppen csak játszható eredményt produkálnak.

Az X850 Pro-val ugyan elindult a játék, de teljesen szétesett a grafika, használhatatlanul futott. A 6800 GS-sel viszont játszható sebességet kapunk, igaz csak a legalacsonyabb minőségi szinten.

Race Driver: Grid

Műfaj: Autóverseny
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Engine: EGO 1.0
Mérési módszer: 2

Ebben az évben a korábban TOCA Race Driver néven futó szériát modernizálták játékmenet és grafika terén is, és ezáltal megszületett a Grid sorozat első epizódja, mely azonnal hatalmas népszerűségre tett szert.

A HD 4890 szereplése dicséretre méltó, hiszen lemaradása nem számottevő a GTX 285-höz képest. Mindkét kártyával tökéletes sebességet kapunk WQHD felbontáson, 4x-es élsimítás mellett is.

A HD 3870 teljesítményéről már nem lehet túl sok jót elmondani, hiszen az átlagosnál nagyobb a lemaradása a 9800 GTX-hez képest, és éppen csak játszható sebességet produkál Full HD-ban, 4x-es élsimítás mellett.

Az erősebbik DX9-es párossal már csak az alacsony minőségi szintre lőhetünk, de mindkét kártyával élvezhetően fut a játék. Természetesen az X1900 XT nagyfokú előnyén ezúttal sem lepődhetünk meg.

A játék SM3.0 kompatibilis GPU-t igényel, így az X850 Pro-val nem indult el. A 6800 GS-en viszont eldöcög, igaz, csak a legalacsonyabb minőségi szinten.

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Műfaj: First-person shooter
Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: GSC Game World
Engine: X-Ray Engine
Mérési módszer: 1

A csernobili atomkatasztrófa helyszínén játszódó STALKER széria második epizódja saját hivatalos benchmark tool-t kapott, mely 4 igencsak hosszú jelenetet vetít le. Ezek átlagából született az eredmény.

A maximális grafikai szint olyannyira megterhelő, hogy a legerősebb kártyák is csak Full HD felbontáson képesek megbírkózni vele. A két versenyző közötti különbség nem túl magas, ami egyértelműen a Radeon számára jelent nagyobb dicsőséget.

A gyengébbik DX10-es párossal már csak közepes minőségi szintet választhatunk, és a HD 3870 még ezzel a beállítással is eléggé megszenved, lemaradása a megszokottnál nagyobb a 9800 GTX-hez képest.

A DX9-es kártyákkal már a megvilágítás minőségét is csökkenteni kell a játszható sebességhez. A csatát a Radeon nyerte, de előnye kisebb, mint amire számítottam.

Kifejezetten dicséretes, hogy a játék grafikáját annyira jól skálázhatóvá tették, hogy még a leggyengébb kártyapárossal is élvezhetően fut közepes beállítások, és Full HD felbontás mellett, igaz a megvilágítást statikusra kellett állítani, ami azért érezhetően sokat ront a látványvilágon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények